Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
tomaszko

Podłoga poniżej izolacji poziomej fundamentu, jak poprawić?

Recommended Posts

Jestem na etapie modernizacji i dobudowy do budynku, ssz. Budynek slabo postawiony w roku 99. W części niepodpiwniczonej jest kuchnia i salon, który musi zostać pogłębiony o ok 30cm , za mala wysokosc pomieszczenia. Izolacja pozioma jest wszędzie na tym samym poziomie, widać pape, ktora wystaje raptem 1, 2 cm ze sciany. Podłoga w poglebionym pomieszczeniu będzie poniżej izolaxji poziomej.

Jak zrobić skutecznie izolację podłogi i ściany w tym pomieszczeniu tak aby do wysokości obecnej, tynki, mur nie lapaly wilgoci? Jak to połączyć? Czy da się zrobić tak aby sciana po całości była równa, gładka czy konieczny bedzie cokół, inne wykończenie np plytlami?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mam podobnie , że izolacja pozioma ze ścian jest wyżej od chudego betonu ok 10cm . Mam zamiar po prostu wywinąć do góry izolację poziomą co będzie na chudziaku. Nic innego nie da się zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nic innego nie da się zrobić.




Tam zaraz nie da - właśnie że się da icon_smile.gif
pytanie czy trzeba ?
niby 30 cm obniżenia - ale jeszcze nie musi to być poniżej gruntu.
informacją podstawową jest
odniesienie poziomu planowanej izolacji względem poziomu wody , czy to stale zalegającej czy to okresowej
- po opadach , roztopach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tam zaraz nie da - właśnie że się da icon_smile.gif
pytanie czy trzeba ?
niby 30 cm obniżenia - ale jeszcze nie musi to być poniżej gruntu.
informacją podstawową jest
odniesienie poziomu planowanej izolacji względem poziomu wody , czy to stale zalegającej czy to okresowej
- po opadach , roztopach .



Dom jest podpiwniczony na połowie, całość jest podniesiona względem gruntu na ok 0.5m (3 schodki). W piwnicy przez te 15 lat wody podobno nie było. Na części niepodpiwniczonej, tej ktora bedzie pogłębiana, fundament był odkryty na ok 1m we wrześniu, był żółty suchy piasek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fakt da się icon_smile.gif Sam mi wszystko dokładnie tłumaczyłeś icon_smile.gif Tylko czy trzeba ? Z drugiej strony użyć chemii której stosujesz w jednym pomieszczeniu nie będzie jakoś bardzo drogie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dom jest podpiwniczony na połowie, całość jest podniesiona względem gruntu na ok 0.5m (3 schodki). W piwnicy przez te 15 lat wody podobno nie było. Na części niepodpiwniczonej, tej ktora bedzie pogłębiana, fundament był odkryty na ok 1m we wrześniu, był żółty suchy piasek.


Sprawdź, czy między ławą (o ile taka tam jest), a ścianą fundamentową jest izolacja pozioma. Rodzaj gruntu poniżej posadowienia budynku - piasek, żwir, glina ?
Zasięg wód gruntowych i opadowych też tu jest ważny. Te informacje pozwolą dale ciągnąć temat.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko czy trzeba ?




no właśnie zadałem to pytanie icon_smile.gif
Podsumowując dom jest 50 cm powyżej poziomu gruntu
- jeżeli posadzkę się obniży o 30 cm
- to i tak zostaje zapas 20 cm,
czyli od dołu mogą ciągnąć tylko mury do wysokości izolacji poziomej
Mogą nie znaczy muszą , bo jest kilka czynników składających się na podciąganie wody .
pierwszy i najważniejszy muszą mieć co ciągnąć .
Z drugiej jednak strony ciężko przyjąć przed remontem założenie że warunki gruntowo-wodne są stałe i się nigdy nie zmienią .
możliwe rozwiązania:
1) pominąć detal w najgorszym wypadku zaś kiedyś przepłacić
2) wykonać zabezpieczenie typu wannowego - przepłacić dziś na zaś mieć święty spokój
3) jakiś tam kompromis w postaci zabezpieczenia ścian fundamentowych przed podciąganiem wody przy założeniu że :
woda na poziomie 20 cm powyżej poziomu gruntu nie jest wodą gruntową oznacza że mamy sytuację nadzwyczajną popularnie zwaną powodzią i to obejmuje ubezpieczenie (wód gruntowych - nie obejmuje ).

W kwestii cokołu wszystko zależy od konstrukcji ławy budynku,
a dokładnie od wysokości na jakiej się kończy , jeżeli kończy się powyżej przegłębienia to nikt o zdrowych zmysłach nie będzie jej zwężał to wymiarów ściany - czyli cokół .
Jeżeli zaś ława kończy się poniżej tej wysokości nie ma żadnej potrzeby dorabiać cokołów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rodzaj gruntu to przeważnie glina. Zaczyna się już ok 1m od powierzchni. W miejscach gdzie była piaskowa zasypka, piasek dalej żółty i suchy. W piwnicy wykopany niewielki dołek mniej więcej na ok 1,8 poniżej gruntu, woda się w nim nie pojawiala.
Ława fundamentowa jest, izolacji ławy od ściany fundamentowej nie ma. Jest jedynie izolacja pozioma fundamentu na styku ściany z gazobetonu.

Dla mnie najważniejsze info to że da się to skutecznie naprawić.
Czyli najbezpieczniej zrobić hydroizolacje typu wannowego w salonie (to pomieszczenie obniżone). Piwnica będzie nieogrzewana, czy tam również należy zrobić taka izolację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dla mnie najważniejsze info to że da się to skutecznie naprawić.



Da się.


Może nie to że nie lubię jak mi kiesa puchnie - bo wręcz przeciwnie - ale bardziej myślałbym nad opcją 3
tzw optymalną .
optymalną ze słyszenia
bo dokąd nie widzę i nie sprawdzę to jakbym po omacku się poruszał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ok, pozwoliłem sobie narysować jak to mniej więcej będzie u mnie wyglądało. Czy tak powinna być poprowadzona hydroizolacja? Czy w pomieszczeniach bez piwnicy po wewnętrznej stronie także powinna sięgać aż do ławy fundamentowej czy wystarczy tak jak narysowałem? Piwnica cała powinna być odizolowana? Fundament cały czy do wysokości wzbierania się wody opadowej? Czy to co narysowałem to przerost formy? Zakładamy, że teren raczej suchy.

Czerwona linia to izolacja.

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ok, pozwoliłem sobie narysować jak to mniej więcej będzie u mnie wyglądało. Czy tak powinna być poprowadzona hydroizolacja? Czy w pomieszczeniach bez piwnicy po wewnętrznej stronie także powinna sięgać aż do ławy fundamentowej czy wystarczy tak jak narysowałem? Piwnica cała powinna być odizolowana? Fundament cały czy do wysokości wzbierania się wody opadowej? Czy to co narysowałem to przerost formy? Zakładamy, że teren raczej suchy.

Czerwona linia to izolacja.


Hydroizolacja jest ok. natomiast brakuje termoizolacji ściany fundamentowej, szczególnie od strony salonu. Od zewnątrz na całej ścianie fundamentowej - styropian + folia kubełkowa + zasypka piaskowa.

Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Hydroizolacja jest ok. natomiast brakuje termoizolacji ściany fundamentowej, szczególnie od strony salonu. Od zewnątrz na całej ścianie fundamentowej - styropian + folia kubełkowa + zasypka piaskowa.

Powodzenia.



Rozumiem, że w salonie chodzi o izolację termiczną wewnątrz, na ścianie do końca wysokości fundamentu (do izolacji poziomej fundament - ściana)? Wystarczy od podłogi, czy jeszcze niżej tak jak zaznaczona tam hydroizolacja? Edytowano przez tomaszko (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Rozumiem, że w salonie chodzi o izolację termiczną wewnątrz, na ścianie do końca wysokości fundamentu (do izolacji poziomej fundament - ściana)? Wystarczy od podłogi, czy jeszcze niżej tak jak zaznaczona tam hydroizolacja?


Po kolei:
- ściana fundamentowa może być wilgotna, ponieważ nie ma izolacji poziomej na ławie, a ona spoczywa na gruncie kapilarnym - podciągającym wilgoć, jakim jest glina, tym bardziej, że nie znamy poziomu wód gruntowych.
- wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka.
- wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy.
- zewnętrzna hydroizolacja zabezpieczy fundament przed napływem wody, wilgoci z otoczenia zewnętrznego.

- zewnętrzna termoizolacja w istotnym stopniu wpłynie na temperaturę fundamentu, co zabezpieczy przed osiadaniem wilgoci z powietrza wewnętrznego.
- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany.
Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
W sumie po wpisie Parkiet Komplex swoją "misję " uważałem za zakończoną .
Po wpisie Mhtyla stwierdzam że nie do końca.
skoro już zostałem wywołany do tablicy to mam dylemat.
Jak tu ładnie wybrnąć żeby obu przyznać rację i nikogo nie zachęcić do dalszej agresji ?
Są 2 racje , a prawda jak zwykle bywa leży miej więcej po środku .
Parkiet Komplex słusznie - a przynajmniej modnie zauważył brak termo izolacji - jest moda na termo-izolowanie wszystkiego i ze wszystkich stron.
Jednak diabeł tkwi w szczegółach jak to zwykle bywa.
Przewodność ściany wilgotnej czy wręcz mokrej jest porównywalna z ładowaniem pustego akumulatora , ile mu dasz tyle przyjmie.
Tu izolacja termiczna ma znaczenie ale i ma znaczenie jej grubość jak i odporność na wilgoć materiału izolującego ,
czyli nie byle jaki styropian i nie byle jakiej grubości .
Skoro nie byle jakiej znaczy cokół .
sprawa nieco się zmienia
jeśli:
Ściana od zewnątrz jest termicznie izolowana , a co najważniejsze jest sucha .
załóżmy:
Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.
Czy koniecznie musimy ze styropianem wyłazić nad posadzkę ?
Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m.
Czyli na kierunku do ławy mamy spełniony warunek termo
Teraz jest jeszcze kwestia wewnętrznej strony ściany fundamentowej , od izolacji poziomej do ławy - żeby Zabezpieczyć dodatkowo skróty jakimi to ciepło mogło by uciekać.
W zasadzie zastosowanie materiału grubszego niż izolacja na chudziaku jest bezsensem .
wyciąganie styro ponad chudziak też moim zdaniem jest dyskusyjne.


żeby nie było teraz zacznę się czepiać

Cytat

Po kolei:
- ściana fundamentowa może być wilgotna, ponieważ nie ma izolacji poziomej na ławie, a ona spoczywa na gruncie kapilarnym - podciągającym wilgoć, jakim jest glina, tym bardziej, że nie znamy poziomu wód gruntowych.


przez "niektórych" ""mało znaczących"" """specjalistów"""
jak :

Z którą miałem nieopisaną przyjemność rozmawiać i w czasie 30 minut merytorycznej rozmowy przekazała mi więcej wiedzy niż kilkadziesiąt godzin przeróżnych szkoleń , wskazywała glinę jako materiał nieprzepuszczany dla wody i w zasadzie wystarczający jako naturalna i skuteczna izolacja do czasu wymiany gruntu przy /pod budynkiem na piasek czy żwir - czyli w potocznym rozumowaniu wykonanie miski w materiale nieprzepuszczalnym dla zbierania i zalegania wody.

Cytat

- wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka.


jak dla mnie ta ściana ma obowiązek być sucha a przyciapanie czarnego mazidła na wilgotną ścianę zda się jak świni siodło - mazidło nie klei się do wody - nawet jeżeli dasz na podsuszoną ścianę to z czasem podciągana woda się przedrze.

Cytat

- wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy.


powrót do - 2 w górę -
masz zbiornik na wodę i może Ci bruździć ile zechce

Cytat

- zewnętrzna hydroizolacja zabezpieczy fundament przed napływem wody, wilgoci z otoczenia zewnętrznego.


Tak i nie - zależne od ułożenia żył przepuszczalnych w nieprzepuszczalnym otoczeniu


Cytat

- zewnętrzna termoizolacja w istotnym stopniu wpłynie na temperaturę fundamentu, co zabezpieczy przed osiadaniem wilgoci z powietrza wewnętrznego.


przy mokrej ścianie 5 cm styro - lepsze to niż nic

Cytat

- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany.


no i wracamy do tematu dyskusyjnego
znaczy czy wyprowadzać styro nad chudziak czy nie ?
z jednej strony dajemy dodatkowy opór termiczny
z drugiej zaś strony kto choć raz robił elewację wie jak wilgoć z powietrza osadza się na styropianie .
Znaczy za cenę mniejszej oporności termicznej wybrałbym większą szczelność hydro zakładając iż mokry opornik
i tak będzie stawiał mniejszy opór niż sam "czysty" suchy mur



Cytat

Jak na razie to tobie szanowny expercie się gotuje, bo piszesz wszędzie i o wszystkim.
Oczywiście, masz do tego prawo, ale aby trzymać fason expestra a przy tym nie stracić twarzy profesjonalisty budowlanego to należałoby trzymać się swoich tematów w tym czym się jest dobrym a przede wszystkim na tym na czym się zna.
Taki fason trzyma choćby wspomniany MTW Orle albo Witand - pokrycia dachowe wypowiadają się tylko w swojej dziecinie i nie piszą bzdur bez pokrycia. Jeszcze nie zauważyłem aby w/w experci zostawili coś bez odpowiedzi, a Ty nie raczysz wyprostować swoich wypowiedzi.



Mhtylu nie jest prawdą iż wypowiadam się tylko w tematach związanych z hydroizolacją - ostatnio wypowiadałem się w temacie dachówki z miedzi - co zdecydowanie nie jest w moim dossier pozycją na której się znam choćby w takim stopniu jak na pogodzie icon_smile.gif.


Cytat

Ok, pozwoliłem sobie narysować jak to mniej więcej będzie u mnie wyglądało. Czy tak powinna być poprowadzona hydroizolacja? Czy w pomieszczeniach bez piwnicy po wewnętrznej stronie także powinna sięgać aż do ławy fundamentowej czy wystarczy tak jak narysowałem? Piwnica cała powinna być odizolowana? Fundament cały czy do wysokości wzbierania się wody opadowej? Czy to co narysowałem to przerost formy? Zakładamy, że teren raczej suchy.

Czerwona linia to izolacja.



Imienniku sprawa wygląda tak :
Zanim nie zobaczę , nie powącham i nie dotknę się nie wypowiem.
jak te czynności wykonuję to niestety nie free
Jak się naprzesz robić to sam to za stosowną opłatą Ci to umożliwię tylko że za Chiny Ludowe nie będziesz miał ani rękojmi, ani gwarancji i na upartego pójdziesz do Sądu i uwierz mi na słowo nie będziesz wstanie udowodnić że doradziłem Ci źle - bo udowodnię że zgodnie z własnymi wytycznymi obiekt zabezpieczę w 100% .
Cena co najmniej X 200% + koszty sądowe + koszty finansowania inwestycji za moje .
Jak na mój gust nie warta skórka wyprawki , zwłaszcza że można taniej i skuteczniej a jednocześnie szybciej .
I tu pozwolę sobie zacytować Mhtyla - każdy powinien się zajmować tym - na czym się zna

edit:
zmiana kolorku na jak na czerwony - link aktywny Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo zawsze na uwadze należy mieć, że woda wredną suką jest.

Dlatego stawiam na Szponiastego, bo On niezłym psem gończym wody jest.

Ps. Zwracam również uwagę na:


Cytat

....modnie zauważył brak termo izolacji - jest moda na termo-izolowanie wszystkiego i ze wszystkich stron.



bo w tym jest klucz i cała prawda dotycząca termoizolacji w tym (omawianym) przypadku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W sumie po wpisie Parkiet Komplex swoją "misję " uważałem za zakończoną .


Istotnie bazując na informacjach zawartych w wątku, Tomaszko nie ma problemu z wilgocią, po prostu chce opuścić podłogę o 30 cm, która po opuszczeniu i tak będzie 20 cm ponad poziomem gruntu zewnętrznego. Piwnica obok, posadowiona znacznie poniżej, nie wykazuje oznak zawilgocenia pomimo że nie posiada żadnej izolacji. Ponadto, po odkryciu starej podłogi, piasek do metra głębokości był suchy, więc o jakiej skali problemu z wilgocią jest mowa?
Zrobił facet przyzwoity rysunek z rozkładem hydroizolacji i czekał na potwierdzenie oraz uzupełnienie.
Moja porada bazowała na informacjach pytającego i sądzę względem tych informacji jest ona właściwa.



Cytat

Zanim nie zobaczę , nie powącham i nie dotknę się nie wypowiem.


MTW zakładasz, że może być gorzej, ale żeby tak twierdzić, najpierw trzeba to sprawdzić i póki co z wywodami i komentarzami należałoby sie wstrzymać.
Sam o tym napisałeś - więc powinieneś być konsekwentny. Pojedziesz, sprawdzisz, zmierzysz a wówczas Twoje założenia staną się wiarygodne.



Cytat

masz zbiornik na wodę i może Ci bruździć ile zechce


Uważam, że pisanie o '' zbiorniku wodnym", który może mieć nie więcej niż 3-5% w stosunku do masy betonu jest mocno wyolbrzymione, przynajmniej w odniesieniu do uwarunkowań przesłanych przez pytającego. Ściana fundamentowa może być wilgotna, ale nie mokra, przynajmniej na etapie obecnych informacji.
Jeździmy na ekspertyzy, robimy pomiary i wiemy jak to wygląda w takich warunkach jak u Tomaszko. Wilgoć ma wiele wymiarów.



Cytat

wyciąganie styro ponad chudziak też moim zdaniem jest dyskusyjne.

no i wracamy do tematu dyskusyjnego
znaczy czy wyprowadzać styro nad chudziak czy nie ?



Moim zdaniem, nie potrzebnie drążysz temat: "czy wyprowadzać styro nad chudziak czy nie". Wiadomo, że w tym przypadku, niczemu to nie posłuży a ponadto jak zrobić, aby nie wystawało.


Cytat

załóżmy:
Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.
Czy koniecznie musimy ze styropianem wyłazić nad posadzkę ?
Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m.



Na koniec mam pytanie jak doszedłeś do twierdzenia, że opór cieplny 1 metrowej suchej ściany betonowej jest porównywalny do izolacji ze styropianu grubości 20 cm?
Wg mnie, opór suchego betonu grubości 1 m można porównać do oporu typowego styropianu grubości max 4 cm.
Czyżby efekt późnej pory pisania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Na koniec mam pytanie jak doszedłeś do twierdzenia, że opór cieplny 1 metrowej suchej ściany betonowej jest porównywalny do izolacji ze styropianu grubości 20 cm?
Wg mnie, opór suchego betonu grubości 1 m można porównać do oporu typowego styropianu grubości max 4 cm.
Czyżby efekt późnej pory pisania?




poszukaj w normach i tabelach
względnie Poproszę Rysia jeśli jestem w błędzie niech mnie z niego wyprowadzi

co do reszty
w zasadzie nie powinienem się odnosić bo nie ma do czego ,
jednak:
to co widziano nie musi być stałe
a tym bardziej nie musi trwać wiecznie.

Co do zbiornika na wodę
jest miska z gliny (grunt z opisu Tomaszko) wypełniona żwirem i piachem - też z opisu
to tak jak z kuflem kamieniami i piaskiem
niby pełny ale jeden browarek się zawsze zmieści .
a napełnianie tego zbiorniczka leży poza chęciami i możliwościami zadającego pytanie
naruszenie jednej żyły wodonośnej w okolicy może skutkować źródełkiem w piwnicy i wypełnieniem miseczki po brzegi .
To w zasadzie jest tylko odpowiedź na :
Cytat

- wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy.



błąd co do zasady - piasek nie równa się, ani brakowi wody, ani wilgoci - w pogromcach mitów - eksperyment zakończono werdyktem mit.

Zauważ że zadający pytanie od niedługiego czasu jest szczęśliwym posiadaczem tegoż obiektu , i raczej wie niewiele więcej niż napisał .
jak napisałem kilka postów wyżej są 3 opcje
osobiście doradzałbym 3 skoro w piwnicy jest sucho to jej bym nie ruszał
Parter ( obniżenie ) zabezpieczyłbym na wszelki wypadek w zakresie ścian - bo szkoda robić generalny remont 2 razy - i ponosić krotność kosztów.

Co do konsekwencji - jestem okrutnie konsekwentny
dokąd nie stwierdzę że zamknięto wszystkie możliwe drogi dostawania się wody - to i nie stwierdzę że budynek jest zabezpieczony .
Ludziska po 50 lat trzymali w piwnicach ziemniaki
a teraz idąc do piwnicy ubierają wodery i zabierają rękawki kaczuszki żeby do półki z zaprawami - dopłynąć , a czemu ?
bo se gmina kanalizę wymyśliła .
Sorki ale doświadczenia się zbiera przez zlecenia
W temacie paneli z Tobą nie dyskutuję , w temacie parkietów też nie - nie moja działka - jednak woda i związane z nią możliwe scenariusze "teorii spiskowych" to już mój chleb powszedni ;).
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

poszukaj w normach i tabelach



Zajrzałem do tabel:
http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wspolczynniki_...enia_ciepla.pdf
http://www.wis.pol.lublin.pl/przegroda/ind...p?show=spis_mat
http://kurtz.zut.edu.pl/fileadmin/BE/Tablice_materialowe.pdf

Typowy styropian λ 0.04 W/mK

Beton gęstości 2200 kg/m3 :

- wilgotny ma λ 1.5 W/mK - " R" 1m - 0.67 m2K/W = 2.7 cm grubość styropianu
- średnio wilgotny ma λ 1,3 W/mK - "R" 1 m - 0.77 m2K/W = 3.1 cm gr. styropianu
- interpolując - suchy ma λ ok 1 W/mK - "R" 1m - ok 1 m2K/W - ok. 4 cm gr. styropianu

Jak widać daleko jest do 20 cm.



Cytat

osobiście doradzałbym 3 skoro w piwnicy jest sucho to jej bym nie ruszał
Parter ( obniżenie ) zabezpieczyłbym na wszelki wypadek w zakresie ścian - bo szkoda robić generalny remont 2 razy - i ponosić krotność kosztów.


Tu jesteśmy zgodni, może poza iniekcją lub drenażem- tu jako fachowiec powinieneś wspomnieć o tym czy innym sposobie i o jego cenie, o ile bierzesz to pod uwagę.

Cytat

masz zbiornik na wodę i może Ci bruździć ile zechce




Cytat

Co do zbiornika na wodę
jest miska z gliny (grunt z opisu Tomaszko) wypełniona żwirem i piachem - też z opisu
to tak jak z kuflem kamieniami i piaskiem
niby pełny ale jeden browarek się zawsze zmieści .
a napełnianie tego zbiorniczka leży poza chęciami i możliwościami zadającego pytanie
naruszenie jednej żyły wodonośnej w okolicy może skutkować źródełkiem w piwnicy i wypełnieniem miseczki po brzegi .




Cytat

Ludziska po 50 lat trzymali w piwnicach ziemniaki
a teraz idąc do piwnicy ubierają wodery i zabierają rękawki kaczuszki żeby do półki z zaprawami - dopłynąć , a czemu ?
bo se gmina kanalizę wymyśliła .




Cytat

jak te czynności wykonuję to niestety nie free
Jak się naprzesz robić to sam to za stosowną opłatą Ci to umożliwię tylko że za Chiny Ludowe nie będziesz miał ani rękojmi, ani gwarancji i na upartego pójdziesz do Sądu i uwierz mi na słowo nie będziesz wstanie udowodnić że doradziłem Ci źle - bo udowodnię że zgodnie z własnymi wytycznymi obiekt zabezpieczę w 100% .
Cena co najmniej X 200% + koszty sądowe + koszty finansowania inwestycji za moje .


Wybacz, ale podsumowując Twoje dywagacje i wywody, zastanawiam się czy nie prościej byłoby pozostawić podłogę na swoim miejscu, a piwnicę zasypać - byłoby najtaniej i najbezpieczniej.

PS. Nie chcę, w żaden sposób umniejszać Twojego profesjonalizmu, jednak uważam, że trochę zagmatwałeś temat.
Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zajrzałem do tabel:
http://www.pg.gda.pl/~krogu/Wspolczynniki_...enia_ciepla.pdf
http://www.wis.pol.lublin.pl/przegroda/ind...p?show=spis_mat
http://kurtz.zut.edu.pl/fileadmin/BE/Tablice_materialowe.pdf

Typowy styropian 0.04 W/mK

Beton gęstości 2200 kg/m3 :

- wilgotny ma 1.5 W/mK - " R" 1m - 0.67 m2K/W = 2.7 cm grubość styropianu
- średnio wilgotny ma 1,3 W/mK - "R" 1 m - 0.77 m2K/W = 3.1 cm gr. styropianu
- interpolując - suchy ma ok 1 W/mK - "R" 1m - ok 1 m2K/W - ok. 4 cm gr. styropianu

Jak widać daleko jest do 20 cm.



to jeszcze wprowadź dodatkową wartość
powierzchnia bezpośredniej ekspozycji na ciepło wielkości - wysokości zaniżenia przy pozostawieniu grubości przegrody
przynajmniej logicznie wynik powinien się zmienić nieco icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to jeszcze wprowadź dodatkową wartość
powierzchnia bezpośredniej ekspozycji na ciepło wielkości - wysokości zaniżenia przy pozostawieniu grubości przegrody
przynajmniej logicznie wynik powinien się zmienić nieco icon_smile.gif



MTW niepotrzebnie gmatwasz, tworząc nowe teorie, kiedy ta uznana i stosowana jest bardzo prosta.

Opór cieplny "R", wynika z grubości warstwy materiału i jego lambdy a dotyczy 1 metra kwadratowego w/w warstwy materiału, co zawarte jest w mianie m2K/W.

Opór cieplny = grubość warstwy materiału dzielona przez lambdę tego materiału - nic prostszego.

Pozdrawiam



Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

załóżmy:
Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.

Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m.




Przyjmuję, że się pomyliłeś, co rzeczą ludzką jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cytat

załóżmy:
Mamy 1 metr ściany fundamentowej od chudziaka do ławy podkreślę suchej ściany.
Czy koniecznie musimy ze styropianem wyłazić nad posadzkę ?
Opór cieplny 20 cm styropianu jest porównywany z oporem ściany grubości 1 m.
Czyli na kierunku do ławy mamy spełniony warunek termo




Cytat

Wg mnie, opór suchego betonu grubości 1 m można porównać do oporu typowego styropianu grubości max 4 cm.



Obaj macie rację.

Szponiasty odnosił się do wpisu:

Cytat

- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany.



przy założeniu, ze zewnętrzna termoizolacja ściany (aż do gruntu istnieje lub będzie wykonana).

Upraszczając:
Cyferki nie kłamią i są poprawne.
Ale założenia już nie.
Bo tam co prawda jest warstwa betonu o grubości 1m, ale powierzchnia wymiany cieplnej jest (będzie - i jeśli będzie) dużo mniejsza niż 1m2, teoretycznie o grubość ściany fundamentowej, czyli wyjdzie około 3 razy grubsza warstwa styropianu niż pokazana w tych wyliczeniach. Jak się uwzględni przepływ ciepła, to (teoretycznie) wyjdzie te 20cm styropianu.

Jeszcze bardziej upraszczając.
Jeśli zachowa się dotychczasową izolację cieplną ściany zewnętrznej także na tych dodatkowych 30cm i izolacji dotychczasowej posadzki na gruncie - nic się nie zmieni w istniejących "warunkach" termicznych.

Ps. Autor zapytania nic nie pisze o termoizolacji posadzki na gruncie - przy okazji warto ją poprawić jeśli jest zbyt mała.

Ps.2. Tak jak liczy Parkiet Komplex, liczył kiedyś TB i na podstawie tych (takich) obliczeń stwierdził, że 1mb fundamentów powoduje straty do gruntu w wys. dobrze ponad 1.000kWh/rok. icon_cool.gif icon_mrgreen.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Obaj macie rację.
Szponiasty odnosił się do wpisu:



Bajbaga wiesz bardzo dobrze, że 2x2 jest 4 i wiesz nie możesz nie przyznać mi racji.

Natomiast, do czego odnosił się MTW to jest Twoja nadinterpretacja, żeby go chronić. On sam nie wie, do czego się odnosił wystarczy przeczytać jego post.

A przy waszych obliczeniach bijecie T.B na głowę.


Cytat

poszukaj w normach i tabelach
względnie Poproszę Rysia jeśli jestem w błędzie niech mnie z niego wyprowadzi


Czyli nie wiedział.

Popatrz co ja napisałem na temat termoizolacji.


Cytat

Po kolei:
- ściana fundamentowa może być wilgotna, ponieważ nie ma izolacji poziomej na ławie, a ona spoczywa na gruncie kapilarnym - podciągającym wilgoć, jakim jest glina, tym bardziej, że nie znamy poziomu wód gruntowych.
- wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka.
- wewnętrzna hydroizolacja poniżej podłogi, odseparuje grunt o ściany. Jeżeli wewnątrz masz podsypkę piaskową, to problem z przejmowaniem wilgoci jest znikomy.
- zewnętrzna hydroizolacja zabezpieczy fundament przed napływem wody, wilgoci z otoczenia zewnętrznego.

- zewnętrzna termoizolacja w istotnym stopniu wpłynie na temperaturę fundamentu, co zabezpieczy przed osiadaniem wilgoci z powietrza wewnętrznego.
- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie, w mniejszym stopniu, ale też wpłynie na temperaturę ściany, szczególnie w jej dolnej części. Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi. Ocieplenie podłogi dobrze jest połączyć z wewnętrznym ociepleniem ściany.
Powodzenia.

Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przyznałem Ci racje pisząc, że (Twoje) cyferki nie kłamią.

I nie zgaduję do czego odnosił się Szponiasty wyraźnie napisał do czego się odnosi, a co Ty teraz wyżej cytowałeś.

I nie napisałem, że wiedział, tylko że miał rację tak jak i Ty.
I nie jestem niczyim ochroniarzem.


A może (tak z okazji Nowego Roku) zamiast "inwektyw" napisz gdzie popełniłem błąd w założeniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Przyznałem Ci racje pisząc, że (Twoje) cyferki nie kłamią.

I nie zgaduję do czego odnosił się Szponiasty wyraźnie napisał do czego się odnosi, a co Ty teraz wyżej cytowałeś.

I nie napisałem, że wiedział, tylko że miał rację tak jak i Ty.
I nie jestem niczyim ochroniarzem.


A może (tak z okazji Nowego Roku) zamiast "inwektyw" napisz gdzie popełniłem błąd w założeniach.



Bajbaga zrób rysunek, opisz go.

Być może poznam zależności których nie znam.

Jeśli uraziłem to przepraszam, a T.B zostawmy gdzieś daleko.


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bez rysunku się obejdzie.
Wylicz z tego prawidłowo wyliczonego oporu cieplnego, ile ciepła spierdziela w ciągu roku z 1mb fundamentu betonowego, dla tego przypadku (przy założeniu, że sezon grzewczy ma 4.500 godzin, a temperatura wewnątrz to 20 stopni, a gruntu 7 stopni, lambda gruntu 0,55) :



oraz tego:



Jak już wyliczysz - skonfrontuj to z rzeczywistością, czyli z tym jakie realne zużycie energii cieplnej ma budynek.

Tak na marginesie, ten ostatni rysunek dobrze ukazuje, dlaczego izolacja wewnątrz salonu (dla omawianego przypadku) jest bezcelowa mowa o wpisie:

Cytat

- wewnętrzna termoizolacja poniżej ocieplenia podłogi w salonie,............
Moim zdaniem, w salonie ocieplenie od podłogi do zaznaczonej hydroizolacji wystarczy, jeśli dasz do samej ławy - nie zaszkodzi.




dopisałem - na czerwono: Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

........

- wilgotny ma λ 1.5 W/mK - " R" 1m - 0.67 m2K/W = 2.7 cm grubość styropianu
- średnio wilgotny ma λ 1,3 W/mK - "R" 1 m - 0.77 m2K/W = 3.1 cm gr. styropianu
- interpolując - suchy ma λ ok 1 W/mK - "R" 1m - ok 1 m2K/W - ok. 4 cm gr. styropianu
.........


to jest ekstrapolacja, nie interpolacja, jeżeli już
czyżby to efekt późnego pisania, o expercie? :bezradny:
Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to jest ekstrapolacja, nie interpolacja, jeżeli już
czyżby to efekt późnego pisania, o expercie? :bezradny:


Ok. jest poza określonymi wartościami, co nie zmienia układu zależności.


Cytat

Bez rysunku się obejdzie.
Wylicz z tego prawidłowo wyliczonego oporu cieplnego, ile ciepła spierdziela w ciągu roku z 1mb fundamentu betonowego, dla tego przypadku (przy założeniu, że sezon grzewczy ma 4.500 godzin, a temperatura wewnątrz to 20 stopni, a gruntu 7 stopni, lambda gruntu 0,55) :



oraz tego:



Jak już wyliczysz - skonfrontuj to z rzeczywistością, czyli z tym jakie realne zużycie energii cieplnej ma budynek.

Tak na marginesie, ten ostatni rysunek dobrze ukazuje, dlaczego izolacja wewnątrz salonu (dla omawianego przypadku) jest bezcelowa mowa o wpisie:




dopisałem - na czerwono:



Bajbaga to Ty udowodnij, że w zaprezentowanym układzie, ściana betonowa grubości 1 m, ma ten sam opór cieplny co 20 cm styropianu. To teza MTV poparta przez Ciebie. Ja swoje już udowodniłem, gdzie przyznałeś mi rację.
PS.
Po pierwsze, Twoje rysunki nie odpowiadają sytuacji u Tomaszko,
po drugie, jak będzie po zalaniu wodą, co zakładał MTW?
Po trzecie czy nie warto powiedzieć wprost, że ktoś słyszał coś o przenikaniu ciepła a pisał o oporze cieplnym.
Po co ta cała szopka? Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bajbaga wiesz bardzo dobrze, że 2x2 jest 4 i wiesz nie możesz nie przyznać mi racji.

Natomiast, do czego odnosił się MTW to jest Twoja nadinterpretacja, żeby go chronić. On sam nie wie, do czego się odnosił wystarczy przeczytać jego post.

A przy waszych obliczeniach bijecie T.B na głowę.



Czyli nie wiedział.




Parkiet Komplex

żeby było jasne
nie napisałem że podane przez Ciebie wartości są błędne jednak:
zmiana jednej z wartości równania musi mieć wpływ na wynik
wartości tabelowe są dla 1m3 czyli metr x metr x metr
tu od góry masz gazobeton który właściwości ma inne
i jak wpisałem zostaje 30-35 cm między ociepleniem posadzki a gazobetonem
to jest powierzchnia ekspozycji na ciepło - czyli odbiornik
jeżeli zmniejszę odbiornik z 1 na 0,30 - 0,35 wynik musi wyjść odmienny no nie ma siły
ciepło oddawane jest swobodnie nie sprężysz go - chyba że palnikiem icon_smile.gif
Rysiu , Mhtylu , Piracie nie róbmy problemu gdzie go nie ma
załóżmy że nie wiedziałem - nie wiem -nie znam się - zarobiony jestem .
nie chodzi tu o robienie dymu z suchej trawy bo ta pali się dobrze i dymu nie daje .
tak czy inaczej w temacie hydro wpisy są spójne , żaden nie zaprzecza innemu .
a co do zasypania piwnicy
zły pomysł żeby nie napisać bardzo zły pomysł
nawet w kiepsko wentylowanej piwnicy jakiś obieg powietrza jest i ściany w jakimś stopniu suszy
pod ziemią powietrza troszkę jakby za mało i nie suszy i woda lezie wyżej
  • Lubię to 3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Parkiet Komplex

żeby było jasne
nie napisałem że podane przez Ciebie wartości są błędne jednak:
zmiana jednej z wartości równania musi mieć wpływ na wynik
wartości tabelowe są dla 1m3 czyli metr x metr x metr
tu od góry masz gazobeton który właściwości ma inne
i jak wpisałem zostaje 30-35 cm między ociepleniem posadzki a gazobetonem
to jest powierzchnia ekspozycji na ciepło - czyli odbiornik
jeżeli zmniejszę odbiornik z 1 na 0,30 - 0,35 wynik musi wyjść odmienny no nie ma siły
ciepło oddawane jest swobodnie nie sprężysz go - chyba że palnikiem icon_smile.gif



Ok. Każdy z nas ocenia to na swój sposób i ma do tego prawo.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Podsumowując, ocieplanie fundamentów od wewnątrz jest rzeczą mocno dyskusyjną. Jak ocieplać to od izolacji poziomej do ławy fundamentowej w pomieszczeniach w których nie ma piwnicy. Ja chyba zrezygnuje z ocieplania fundamentu od wewnatrz chyba, że firma, która to będzie robiła przekona mnie konkretnymi wyliczeniami (w projekcie nie mam takiego ocieplenia).

A co zrobić ze ścianą fundamentową w tym miejscu? Dać w piwnicy jakąś cienką warstwe na samej górze ściany czy nie ma sensu? Zblizona sytuacja do odieplenia wspólnej ściany z pomieszczeniem nieogrzewanym jak np garaz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

....... Jak ocieplać to od izolacji poziomej do ławy fundamentowej w pomieszczeniach w których nie ma piwnicy. ...........


a co to są za pomieszczenia :scratching:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ok. Każdy z nas ocenia to na swój sposób i ma do tego prawo.

Pozdrawiam.



Masz firmę, która widzi co i jak, niech Ci wylicza.

Z mojej strony:

Temperatura ściany w salonie na pewno będzie różna, a różnica tym większa im słabsze będzie ocieplenie i niższa temperatura na zewnątrz.
W dolnej części będzie ściana z betonu i będzie miała niższą temperaturę nie tylko z tytułu przewodzenia ciepła.
Na spadek temperatury wpłynie również gorsze przejmowanie ciepła z otoczenia, jako że ciepłe powietrze pomieszczenia trudniej dociera we wszelkiego rodzaju kąty, rogi, załamania, z czym nie problemu wilgoć. W tej sytuacji zadbaj o solidne ocieplenie zewnętrzne ściany fundamentowej.
Im lepsza izolacja zewnętrzna tym mniejsza potrzeba izolowania wewnątrz.

Ocieplenie od strony nieogrzewanego garażu w pasie ściany salonu, nawet lekko poniżej, jak najbardziej wskazane.

Powodzenia. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

- wewnętrzna hydroizolacja ściany fundamentowej powyżej podłogi pozwoli na to, że tynk na jej powierzchni nie będzie ulegał wilgoci z jej środka.


Takie pytanie. Jakim preparatem, czym konkretnie zaizolować ścianę fundamentową powyżej podłogi aby tynk się jej złapał i co najważniejsze nie chłonął wilgoci z fundamentu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat


skoro zalecasz takie a nie inne materiały
to jeszcze podaj wartości dla odporności na parcie ujemne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

skoro zalecasz takie a nie inne materiały
to jeszcze podaj wartości dla odporności na parcie ujemne


Pytanie o izolację jest na tyle lakoniczne, że trudno pisać o odporności na ciśnienie negatywne skoro nie znamy jego wartości. Sądzę, że tu bardziej chodzi o przenikanie wilgoci niż parcie wody, ale jeśli już to mikro zaprawa uszczelniająca KÖSTER NB I o odporności na ciśnienie negatywne 13 bar, tylko czy taka będzie tu potrzebna - tego nie wiemy.

Jesteś specjalistą w tych tematach więc zaproponuj najlepsze rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Takie pytanie. Jakim preparatem, czym konkretnie zaizolować ścianę fundamentową powyżej podłogi aby tynk się jej złapał i co najważniejsze nie chłonął wilgoci z fundamentu?


Ścianę fundamentową izoluje się od zewnątrz jak już.
Piszesz zapewne o piwnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Pytanie o izolację jest na tyle lakoniczne, że trudno pisać o odporności na ciśnienie negatywne skoro nie znamy jego wartości. Sądzę, że tu bardziej chodzi o przenikanie wilgoci niż parcie wody, ale jeśli już to mikro zaprawa uszczelniająca KÖSTER NB I o odporności na ciśnienie negatywne 13 bar, tylko czy taka będzie tu potrzebna - tego nie wiemy.

Jesteś specjalistą w tych tematach więc zaproponuj najlepsze rozwiązanie.




a poszedłbyś do lekarza który bez względu na dolegliwości - bez badania aplikuje lewatywę ????
nie ma pacjenta - nie ma leczenia.
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a poszedłbyś do lekarza który bez względu na dolegliwości - bez badania aplikuje lewatywę ????
nie ma pacjenta - nie ma leczenia.



Dobre porównanie - pytający też wziął pod uwagę - przedstawił mi konkretną sytuację, dostał odpowiedź i sądze że jest zadowolony.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sądzić czy odsądzać, od czci i wiary to Cię będą - jak się okaże że zaocznie się pomyliłeś .
zadowolony na dziś nie znaczy zadowolony na zaś - zwłaszcza że niekoniecznie ma wiedzę i wyobrażenie co może pójść nie tak .
jak po roku czy pięciu znów będzie musiał zrywać wszystko do chudziaka to gwarantuję że czar pryśnie podobnie jak i zadowolenie z czarowania .
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Może ja teraz coś napiszę dla rozładowania atmosfery, bo widzę małą "spinkę" między Panami. Moja sytuacja wygląda tak że chodzi o zaizolowanie 30-sto centymetrowego pasa fundamentu który będzie wystawał powyżej podłogi. Na starej części domu będę kręcił GK i tam miałem w planach wyjechać z folią z wylewek powyżej fundamentu i w ten sposób odciąć wilgoć od ścian GK. Ponadto stare mury są krzywe wiec GK mnie nie ominie. Tym sposobem wierzę uniknąłbym problemu wilgoci. Nowe mury są proste i aż zal kręcić do nich płyt, stad moje pytanie. Czy nie dałoby się tych kilku scian, a w zasadzie tych kilku 30-cm pasów fundamentu czymś zaizolować żeby nie trzeba było na tych nowych, prostych murach kręcić GK? Jeśli nie ma sprawdzonego 100% skutecznego sposobu to polecę płytami cały dom, trudno.
P.S. Pytanie z innej beczki. Czy przed kręceniem GK i po skuciu starego tynku powinienem najpierw "zarzucić" ściany nowym, świeżym tynkiem czy to nie ma sensu i od razu kłaść GK?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
od tego wszystko zależy gdzie Pies LEŻY
stan fundamentu jego wilgotność , izolacja pozioma - czy i gdzie znaczy na jakiej wysokości
jaki jest sytuacja wodna w terenie
historia samego fundamentu i działań na nim wykonanych w przeszłości
etc. etc.
oczekiwania są dla mnie jasne
ma być sucho dziś i zaś
z praktyki wchodząc do obiektu zaczynam od "psucia" wszystkiego co się da
przygotowuję sobie obiekt poznaję go , to jest czas na rozpoznanie tego co go boli
wtedy zaczynam naprawiać już przynajmniej mając zarys tego co powinienem zrobić.
jak już zamiar swój wykonam zaczyna się jazda bez trzymanki
kontrola i interpretacja osiągniętych wyników
zdarzyło mi się onegdaj że miałem zabezpieczyć fragment ściany przyjechałem popatrzyłem podałem cenę x za wykonanie
wykonałem - w sumie- fajnie, tylko nie działa, a przynajmniej nie na całości .
podszedłem do tematu ważąc go lekce bo taki problem powinienem nosem wciągnąć i po nosie oberwałem
bo do ceny x którą miałem otrzymać(którą zjadły materiały) dołożyłem kolejny x w materiałach / robociźnie / paliwie , po czym kwoty x nie wziąłem bo efekt nie był zadowalający . Żeby zakończyć sprawę sukcesem musiałbym dołożyć ze 3 - 4 x .
przekalkulowałem że taniej będzie stracić 2 x niż 4x .
wytłumaczyłem inwestorowi że w związku z niedocenieniem problemu w podanej kwocie nie jestem w stanie usługi wykonać, bo cobym nie zrobił tylko zwiększam swoje straty, inwestor stwierdził że widocznie musi lepszych technologii poszukać . Spakowałem zabawki, pożegnałem się ze swoimi dwoma x i inwestorem , grzecznie kulturalnie i bez jakichś tam niechęci z obu stron - zaś jeszcze zdarzyło nam się współpracować przy innej okazji z obopólnym zadowoleniem.
Jednak sama lekcja bolała na tyle, że na dzień dzisiejszy ostrożny bywam wielce , szczęściem moim było to że to tylko fragment ściany , a nie cały blok .
przez bagaż własnych doświadczeń wnerwia mnie fakt lekceważenia problemu którego się nie zna i nie jest to spinka tylko wymiana argumentów .
co do twojego pytania czy się da
jak się nie wie że coś jest niewykonalne to często się to jednak wykonuje i to z sukcesem.
można w kiedyś zalewanych pomieszczeniach wykonać tynki gipsowe bez strachu o ich rozmakanie tylko najpierw trzeba doprowadzić do tego by budynek był suchy i w pełni zabezpieczony Edytowano przez MTW Orle - osuszanie budynków (zobacz historię edycji)
  • Lubię to 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

można w kiedyś zalewanych pomieszczeniach wykonać tynki gipsowe bez strachu o ich rozmakanie tylko najpierw trzeba doprowadzić do tego by budynek był suchy i w pełni zabezpieczony


Czym zabezpieczyć w takim razie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czym zabezpieczyć w takim razie?


jest parędziesiąt preparatów które na to pozwalają, tylko nie specjalnie problem jest w czym
większym problemem jest jak.
a jak - każda firma ma własne za które zapłaciła takimi inwestycjami jak ta moja ze stratą x
a to działa lepiej niż prawo patentowe icon_smile.gif.
Zlecasz znaczy technologię dobiera wykonawca Ciebie interesuje skutek i rachunek,
wykonujesz technologię dobierasz sam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czy przed kręceniem GK i po skuciu starego tynku powinienem najpierw "zarzucić" ściany nowym, świeżym tynkiem czy to nie ma sensu i od razu kłaść GK?


OK, rozumiem przekaz. Odpowiedz mi tylko na cytowane pytanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

OK, rozumiem przekaz. Odpowiedz mi tylko na cytowane pytanie


A po co tynkować jak i tak tego nie będzie widać.

Skuj tynk, dobrze umyj ściany aby nie było pyłu i klej płyty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

skoro zalecasz takie a nie inne materiały
to jeszcze podaj wartości dla odporności na parcie ujemne




a można bardziej po polsku???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Panowie, które rozwiązanie będzie waszym zdaniem najrozsądniejsze jeżeli chodzi o ciągłość izolacji? Izolacja ma chronić jedynie przed kapilarnym podciąganiem wilgoci.

1. Papa z podłogi zawinięta na ścianę do poziomu izolacji, na to nałożona i zagięta do dołu papa wystająca ze sciany i jeszcze jedna warstwa, łata na to wszystko.

2. Najpierw papa zawinięta do dołu później papa z podłogi nałożona na nią i pociagnięta wyżej.

3. Papa ucięta do równego ze ścianą, natomiast papa z podłogi pociągnięta pionowo, ponad nią.

Papa, która wystaje ze ściany, wystaje dosłownie ok 3cm może 4cm, jest poprzecierana, ma dziury i ubytki. Jest to papa kładziona na lepik.

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×