Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam! Zabrałem się ostatnio za malowanie pokoju, wybór padł na 2 kolory - ciemny i jasny brąz. Farby Śnieżka Kolory Natury, lateksowe (Piernikowy Przysmak i Gorący Karmel). Ściany zagruntowane, położona gładź, znów zagruntowane. Farba nakładana wałkiem - jasna (karmelowa) bez zastrzeżeń, 2 ściany wyszły wrecz idealnie. Niestety przy ciemnej zaczynają się problemy... Pomalowałem raz - wyschła, w niektórych miejscach jednak jakby jaśniejsza, w innych ciemniejsza, nigdy się z czymś takim nie spotkałem ale ok - pomalowałem drugi raz. Efekt ten sam. Po prostu w niektórych miejsach są tak jakby 'plamy' tak jakby farba w tych miejscach byla jakas jaśniejsza i wygląda to okropnie. Ściana na pewno nie była tłusta ani brudna. Pomalowałem też nią drugą ścianę i efekt ten sam. Pytanie więc czy to ja robię coś źle czy ta farba jest jakaś nijaka? Farby z jednej serii i 2 karmelowe wyszły idealne a 2 piernikowe no po prostu nie da sie na nie patrzeć. Co dziwne farby o nazwie Piernikowy Przysmak nawet nie znalazłem na stronie producenta. Może kupiłem jakiś wycofany bubel... W desperacji ścianę malowałem juz pięciokrotnie ale nic to nie dało. Można coś na to poradzić? Jakoś zatuszować te niedociągnięcia? Co może być ich przyczyną? Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Napisano
Cytat

Witam! Zabrałem się ostatnio za malowanie pokoju, wybór padł na 2 kolory - ciemny i jasny brąz. Farby Śnieżka Kolory Natury, lateksowe (Piernikowy Przysmak i Gorący Karmel). Ściany zagruntowane, położona gładź, znów zagruntowane. Farba nakładana wałkiem - jasna (karmelowa) bez zastrzeżeń, 2 ściany wyszły wrecz idealnie. Niestety przy ciemnej zaczynają się problemy... Pomalowałem raz - wyschła, w niektórych miejscach jednak jakby jaśniejsza, w innych ciemniejsza, nigdy się z czymś takim nie spotkałem ale ok - pomalowałem drugi raz. Efekt ten sam. Po prostu w niektórych miejsach są tak jakby 'plamy' tak jakby farba w tych miejscach byla jakas jaśniejsza i wygląda to okropnie. Ściana na pewno nie była tłusta ani brudna. Pomalowałem też nią drugą ścianę i efekt ten sam. Pytanie więc czy to ja robię coś źle czy ta farba jest jakaś nijaka? Farby z jednej serii i 2 karmelowe wyszły idealne a 2 piernikowe no po prostu nie da sie na nie patrzeć. Co dziwne farby o nazwie Piernikowy Przysmak nawet nie znalazłem na stronie producenta. Może kupiłem jakiś wycofany bubel... W desperacji ścianę malowałem juz pięciokrotnie ale nic to nie dało. Można coś na to poradzić? Jakoś zatuszować te niedociągnięcia? Co może być ich przyczyną? Z góry dziękuję za wszelką pomoc



Witam, w popularnej sieci handlowej jest ten produkt w ofercie i ma numer 179 - Kolory Natury. Mam wrażenie, że ściana nie została prawidłowo zagruntowana i w kilku miejscach podłoże było bardziej chłonne. Moga to być też przebarwienia powstałe na skutek mało dokładnego oczyszczenia ściany ze starych powłok etc. Jeżeli malował Pan na świeżej ścianie - tylko gruntowanej - to trzymam się wersji nr 1.

Można prosić o zdjęcia przebarwień??
Napisano
Jeśli farba została dokładnie wymieszana to trudno wskazać jakie mogą być inne przyczyny niejednorodności koloru na ścianie Zdarzają się w praktyce niewyjaśnione podobne przypadki prawdopodobnie związane z niewłaściwym zestawieniem składników farby bądź nietypowymi warunkami otoczenia. Np. zauważono przebarwienia świeżo nałożonej farby po lakierowaniu podłogi (reakcja farby na opary rozpuszczalnika).
Napisano
Pisze, że malował 5 razy, ale nie pisze czy przebarwienia są w tych samych miejscach. Jeśli nie to raczej farba (ta konkretna) ma wadę np.: pracownicy marketu zostawili niechcący paletę na mrozie..... A jeśli to ciągle te same miejsca to może jaka wilgoć bądź grzyb siedzi w ścianie.
Napisano
Dzięki za odpowiedzi. A więc tak:

1. Co do zagruntowania ściany, myślę że wykonałem to prawidłowo - robiłem za jednym zamachem wszystkie 4 ściany i tylko z dwiema, tymi ciemniejszymi jest problem
2. Stara powłoka to była tylko biała farba. Na początku przetarłem ściany papierem ściernym aby je trochę wygładzić, potem grunt, następnie gładź i znów grunt.
3. Farba została na pewno dokładnie wymieszana
4. Tak, ślady są w tych samych miejscach

Niestety nie udało mi się zrobić dobrych zdjęć. Zasięgnąłem opinii paru osób które mnie odwiedziły i słyszałem różne wersje: ciemne farby tak mają, a może źle rozrobiona gładź, a może za bardzo 'wygładzona' gładź że w niektórych miejscach przebijały fragmenty starej ściany, a może od słońca farba sie wyrówna, a może duża wilgoć w pokoju itp itd... Także dalej nie wiem co o tym myśleć. Najbardziej jestem ciekaw czy da się coś z tym zrobić, czy musiałbym zaczynać wszystko od nowa, bo jednak trochę czasu już na to poświęciłem
Napisano
Pytanie zasadnicze:
Co masz po drugiej stronie ściany?
Napisano
Cytat

Pytanie zasadnicze:
Co masz po drugiej stronie ściany?



Za jedną ścianą sąsiada, a za drugą inny pokój. Z tego co wiem między mną a sąsiadem jest komin, ale wentylacyjny a nie taki do palenia. Wydaje mi się, że to chyba nie ma znaczenia bo na drugiej ścianie ten sam problem a za nią jest po prostu inny pokój. Coraz częściej myślę, że to kwestia gładzi... ale tylko dlatego, że nie potrafię znaleźć innej odpowiedzi. Ale nawet jeśli w niektorych miejscach przetarłem gładź do pierwotnej ściany to i tak chyba po zagruntowaniu później nie powinno być takich różnic w kolorach? Może faktycznie ciemne kolory tak mają? Nigdy bym nie pomyślał, że tyle będę się męczył z dwiema ścianami, w dodatku krótszymi od bocznych które po dwóch malowaniach tą karmelową farbą wyglądają super.
Napisano
To prawda, że ciemne farby tak mają, że trzeba co najmniej dwa razy malować i bardzo dokładnie równomiernie nakładać farbę pasami mokre na mokre.
Przetarcie czy raczej zdarcie gładzi to był zły pomysł.
W twoim przypadku pomalowałbym ścianę całą na biało a potem kolorem, powinno pomóc.
Napisano
Cytat

Przetarcie czy raczej zdarcie gładzi to był zły pomysł.
W twoim przypadku pomalowałbym ścianę całą na biało a potem kolorem, powinno pomóc.



Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale chodziło o to że podczas przygotowywania ściany jak wyrównywałem gładź siatką to mogłem ją przetrzeć w niektórych miejscach do pierwotnej ściany i może dlatego tak to wygląda. Nie że po pomalowaniu przecierałem. W każdym razie chyba spróbuję z tym pomalowaniem ściany na biało. Co do tłuszczu to nie jestem przekonany bo to był od zawsze zwykły pokój-sypialnia, w dodatku od jakichś 10 lat prawie nie używany, jedynie sporadycznie (pokój na piętrze w domu dziadków którzy raczej nie opuszczali parteru). Tak więc nie wiem skąd miałaby byc tłusta ściana, ale oczywiście mogę spróbować i tej metody. Dzieki za podpowiedzi
Napisano
Cytat

Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale chodziło o to że podczas przygotowywania ściany jak wyrównywałem gładź siatką to mogłem ją przetrzeć w niektórych miejscach do pierwotnej ściany i może dlatego tak to wygląda. Nie że po pomalowaniu przecierałem. W każdym razie chyba spróbuję z tym pomalowaniem ściany na biało. Co do tłuszczu to nie jestem przekonany bo to był od zawsze zwykły pokój-sypialnia, w dodatku od jakichś 10 lat prawie nie używany, jedynie sporadycznie (pokój na piętrze w domu dziadków którzy raczej nie opuszczali parteru). Tak więc nie wiem skąd miałaby byc tłusta ściana, ale oczywiście mogę spróbować i tej metody. Dzieki za podpowiedzi



Przyczyną może być faktycznie przetarcie ściany przed malowaniem i co za tym idzie zmiana w chłonności jej fragmentów.
Napisano
Szanowny Panie,
przyczyna problemu najprawdopodobniej tkwi w przygotowaniu gładzi. Przy malowaniu powierzchni ciemnymi kolorami, dla uzyskania optymalnego efektu dekoracyjnego niezwykle ważna jest jednolita faktura podłoża. Wszelkie zmiany i różnice są bowiem bardzo widoczne, szczególnie w świetle dziennym. W Pana przypadku za powstanie przebarwień odpowiadać może np. szlifowanie gładzi w różnych kierunkach czy używanie siatek o odmiennej gradacji.
Optymalnym rozwiązaniem byłoby przeszlifowanie wymalowania, jego odpylenie i zagruntowanie, a następnie ponowne nałożenie gładzi, pomalowanie ścian farbą gruntującą i na koniec farbą nawierzchniową. Jeśli takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, może spróbować pomalować Pan ścianę farbą Śnieżka Zacieki-plamy: http://www.sniezka.pl/produkty/farby-wewne...ka-zaciekiplamy Może być ona stosowana jako farba podkładowa (izolująca i wzmacniająca podłoże) lub nawierzchniowa (ochronno-dekoracyjna).
Jeśli chodzi o farbę Śnieżka Kolory Natury w kolorze „Piernikowy Przysmak”, to kolor ten jest nowością w gamie kolorystycznej produktu.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...