Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano

Witam! Zabrałem się ostatnio za malowanie pokoju, wybór padł na 2 kolory - ciemny i jasny brąz. Farby Śnieżka Kolory Natury, lateksowe (Piernikowy Przysmak i Gorący Karmel). Ściany zagruntowane, położona gładź, znów zagruntowane. Farba nakładana wałkiem - jasna (karmelowa) bez zastrzeżeń, 2 ściany wyszły wrecz idealnie. Niestety przy ciemnej zaczynają się problemy... Pomalowałem raz - wyschła, w niektórych miejscach jednak jakby jaśniejsza, w innych ciemniejsza, nigdy się z czymś takim nie spotkałem ale ok - pomalowałem drugi raz. Efekt ten sam. Po prostu w niektórych miejsach są tak jakby 'plamy' tak jakby farba w tych miejscach byla jakas jaśniejsza i wygląda to okropnie. Ściana na pewno nie była tłusta ani brudna. Pomalowałem też nią drugą ścianę i efekt ten sam. Pytanie więc czy to ja robię coś źle czy ta farba jest jakaś nijaka? Farby z jednej serii i 2 karmelowe wyszły idealne a 2 piernikowe no po prostu nie da sie na nie patrzeć. Co dziwne farby o nazwie Piernikowy Przysmak nawet nie znalazłem na stronie producenta. Może kupiłem jakiś wycofany bubel... W desperacji ścianę malowałem juz pięciokrotnie ale nic to nie dało. Można coś na to poradzić? Jakoś zatuszować te niedociągnięcia? Co może być ich przyczyną? Z góry dziękuję za wszelką pomoc

Napisano
Cytat

Witam! Zabrałem się ostatnio za malowanie pokoju, wybór padł na 2 kolory - ciemny i jasny brąz. Farby Śnieżka Kolory Natury, lateksowe (Piernikowy Przysmak i Gorący Karmel). Ściany zagruntowane, położona gładź, znów zagruntowane. Farba nakładana wałkiem - jasna (karmelowa) bez zastrzeżeń, 2 ściany wyszły wrecz idealnie. Niestety przy ciemnej zaczynają się problemy... Pomalowałem raz - wyschła, w niektórych miejscach jednak jakby jaśniejsza, w innych ciemniejsza, nigdy się z czymś takim nie spotkałem ale ok - pomalowałem drugi raz. Efekt ten sam. Po prostu w niektórych miejsach są tak jakby 'plamy' tak jakby farba w tych miejscach byla jakas jaśniejsza i wygląda to okropnie. Ściana na pewno nie była tłusta ani brudna. Pomalowałem też nią drugą ścianę i efekt ten sam. Pytanie więc czy to ja robię coś źle czy ta farba jest jakaś nijaka? Farby z jednej serii i 2 karmelowe wyszły idealne a 2 piernikowe no po prostu nie da sie na nie patrzeć. Co dziwne farby o nazwie Piernikowy Przysmak nawet nie znalazłem na stronie producenta. Może kupiłem jakiś wycofany bubel... W desperacji ścianę malowałem juz pięciokrotnie ale nic to nie dało. Można coś na to poradzić? Jakoś zatuszować te niedociągnięcia? Co może być ich przyczyną? Z góry dziękuję za wszelką pomoc



Witam, w popularnej sieci handlowej jest ten produkt w ofercie i ma numer 179 - Kolory Natury. Mam wrażenie, że ściana nie została prawidłowo zagruntowana i w kilku miejscach podłoże było bardziej chłonne. Moga to być też przebarwienia powstałe na skutek mało dokładnego oczyszczenia ściany ze starych powłok etc. Jeżeli malował Pan na świeżej ścianie - tylko gruntowanej - to trzymam się wersji nr 1.

Można prosić o zdjęcia przebarwień??
Napisano
Jeśli farba została dokładnie wymieszana to trudno wskazać jakie mogą być inne przyczyny niejednorodności koloru na ścianie Zdarzają się w praktyce niewyjaśnione podobne przypadki prawdopodobnie związane z niewłaściwym zestawieniem składników farby bądź nietypowymi warunkami otoczenia. Np. zauważono przebarwienia świeżo nałożonej farby po lakierowaniu podłogi (reakcja farby na opary rozpuszczalnika).
Napisano
Pisze, że malował 5 razy, ale nie pisze czy przebarwienia są w tych samych miejscach. Jeśli nie to raczej farba (ta konkretna) ma wadę np.: pracownicy marketu zostawili niechcący paletę na mrozie..... A jeśli to ciągle te same miejsca to może jaka wilgoć bądź grzyb siedzi w ścianie.
Napisano
Dzięki za odpowiedzi. A więc tak:

1. Co do zagruntowania ściany, myślę że wykonałem to prawidłowo - robiłem za jednym zamachem wszystkie 4 ściany i tylko z dwiema, tymi ciemniejszymi jest problem
2. Stara powłoka to była tylko biała farba. Na początku przetarłem ściany papierem ściernym aby je trochę wygładzić, potem grunt, następnie gładź i znów grunt.
3. Farba została na pewno dokładnie wymieszana
4. Tak, ślady są w tych samych miejscach

Niestety nie udało mi się zrobić dobrych zdjęć. Zasięgnąłem opinii paru osób które mnie odwiedziły i słyszałem różne wersje: ciemne farby tak mają, a może źle rozrobiona gładź, a może za bardzo 'wygładzona' gładź że w niektórych miejscach przebijały fragmenty starej ściany, a może od słońca farba sie wyrówna, a może duża wilgoć w pokoju itp itd... Także dalej nie wiem co o tym myśleć. Najbardziej jestem ciekaw czy da się coś z tym zrobić, czy musiałbym zaczynać wszystko od nowa, bo jednak trochę czasu już na to poświęciłem
Napisano
Pytanie zasadnicze:
Co masz po drugiej stronie ściany?
Napisano
Cytat

Pytanie zasadnicze:
Co masz po drugiej stronie ściany?



Za jedną ścianą sąsiada, a za drugą inny pokój. Z tego co wiem między mną a sąsiadem jest komin, ale wentylacyjny a nie taki do palenia. Wydaje mi się, że to chyba nie ma znaczenia bo na drugiej ścianie ten sam problem a za nią jest po prostu inny pokój. Coraz częściej myślę, że to kwestia gładzi... ale tylko dlatego, że nie potrafię znaleźć innej odpowiedzi. Ale nawet jeśli w niektorych miejscach przetarłem gładź do pierwotnej ściany to i tak chyba po zagruntowaniu później nie powinno być takich różnic w kolorach? Może faktycznie ciemne kolory tak mają? Nigdy bym nie pomyślał, że tyle będę się męczył z dwiema ścianami, w dodatku krótszymi od bocznych które po dwóch malowaniach tą karmelową farbą wyglądają super.
Napisano
To prawda, że ciemne farby tak mają, że trzeba co najmniej dwa razy malować i bardzo dokładnie równomiernie nakładać farbę pasami mokre na mokre.
Przetarcie czy raczej zdarcie gładzi to był zły pomysł.
W twoim przypadku pomalowałbym ścianę całą na biało a potem kolorem, powinno pomóc.
Napisano
Cytat

Przetarcie czy raczej zdarcie gładzi to był zły pomysł.
W twoim przypadku pomalowałbym ścianę całą na biało a potem kolorem, powinno pomóc.



Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale chodziło o to że podczas przygotowywania ściany jak wyrównywałem gładź siatką to mogłem ją przetrzeć w niektórych miejscach do pierwotnej ściany i może dlatego tak to wygląda. Nie że po pomalowaniu przecierałem. W każdym razie chyba spróbuję z tym pomalowaniem ściany na biało. Co do tłuszczu to nie jestem przekonany bo to był od zawsze zwykły pokój-sypialnia, w dodatku od jakichś 10 lat prawie nie używany, jedynie sporadycznie (pokój na piętrze w domu dziadków którzy raczej nie opuszczali parteru). Tak więc nie wiem skąd miałaby byc tłusta ściana, ale oczywiście mogę spróbować i tej metody. Dzieki za podpowiedzi
Napisano
Cytat

Nie wiem czy się dobrze wyraziłem, ale chodziło o to że podczas przygotowywania ściany jak wyrównywałem gładź siatką to mogłem ją przetrzeć w niektórych miejscach do pierwotnej ściany i może dlatego tak to wygląda. Nie że po pomalowaniu przecierałem. W każdym razie chyba spróbuję z tym pomalowaniem ściany na biało. Co do tłuszczu to nie jestem przekonany bo to był od zawsze zwykły pokój-sypialnia, w dodatku od jakichś 10 lat prawie nie używany, jedynie sporadycznie (pokój na piętrze w domu dziadków którzy raczej nie opuszczali parteru). Tak więc nie wiem skąd miałaby byc tłusta ściana, ale oczywiście mogę spróbować i tej metody. Dzieki za podpowiedzi



Przyczyną może być faktycznie przetarcie ściany przed malowaniem i co za tym idzie zmiana w chłonności jej fragmentów.
Napisano
Szanowny Panie,
przyczyna problemu najprawdopodobniej tkwi w przygotowaniu gładzi. Przy malowaniu powierzchni ciemnymi kolorami, dla uzyskania optymalnego efektu dekoracyjnego niezwykle ważna jest jednolita faktura podłoża. Wszelkie zmiany i różnice są bowiem bardzo widoczne, szczególnie w świetle dziennym. W Pana przypadku za powstanie przebarwień odpowiadać może np. szlifowanie gładzi w różnych kierunkach czy używanie siatek o odmiennej gradacji.
Optymalnym rozwiązaniem byłoby przeszlifowanie wymalowania, jego odpylenie i zagruntowanie, a następnie ponowne nałożenie gładzi, pomalowanie ścian farbą gruntującą i na koniec farbą nawierzchniową. Jeśli takie rozwiązanie nie wchodzi w grę, może spróbować pomalować Pan ścianę farbą Śnieżka Zacieki-plamy: http://www.sniezka.pl/produkty/farby-wewne...ka-zaciekiplamy Może być ona stosowana jako farba podkładowa (izolująca i wzmacniająca podłoże) lub nawierzchniowa (ochronno-dekoracyjna).
Jeśli chodzi o farbę Śnieżka Kolory Natury w kolorze „Piernikowy Przysmak”, to kolor ten jest nowością w gamie kolorystycznej produktu.
Pozdrawiam serdecznie,
E-rzecznik FFiL Śnieżka

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...