MrTomo Napisano 26 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #101 Napisano 26 sierpnia 2015 Schody przeorałem druciakiem (ale szedł siwy dym...) i zagruntowałem.Jutro jak dobrze pójdzie pojadę z ZW330.Nie myślałem, że z t a zaprawą też trzeba się tak miażdżyć jak przy TEN-10 tj. trzeba zrobić warstwę kontaktową z emulsją elastyczną i zaprawę nanosić mokre na mokre.Chyba mnie przy tym poskręca, bo to trzeba kawałek po kawałku bo ten kontakt błyskawicznie jest suchy. Link do komentarza
animus Napisano 26 sierpnia 2015 Udostępnij #102 Napisano 26 sierpnia 2015 Cytat Schody przeorałem druciakiem (ale szedł siwy dym...) i zagruntowałem.Jutro jak dobrze pójdzie pojadę z ZW330.Nie myślałem, że z t a zaprawą też trzeba się tak miażdżyć jak przy TEN-10 tj. trzeba zrobić warstwę kontaktową z emulsją elastyczną i zaprawę nanosić mokre na mokre.Chyba mnie przy tym poskręca, bo to trzeba kawałek po kawałku bo ten kontakt błyskawicznie jest suchy. Świeżo wykonaną powierzchnię zraszaj wodą lub przykryj folią malarską. Przeschnięte łączenia skrop pędzlem zaciągnij połączenie.Odpowiednia pielęgnacja prowadzi do wzrostu wytrzymałości warstwy,wydłuża również proces schnięcia,możesz to wykorzystać do nakładania ZW330 na większe powierzchnie . 2 Link do komentarza
MrTomo Napisano 29 sierpnia 2015 Autor Udostępnij #103 Napisano 29 sierpnia 2015 Prawie skończyłem z ZW330Robię po kawałku wieczorami (upał)Schnie to błyskawicznie.Nie wiem co dalej.Mogę to "przelecieć" gruntem czy musi się to wysezonować?Nie wiem jak to teraz rozpracować bo jutro dokończę brakujący fragment a w poniedziałekmuszę uruchomić schody do normalnego funkcjonowania.Druga sprawa z tą gumą też nie tak prosto.Posadzka przed położeniem musi być odpowiednio sucha i wysezonowana.Tak przyjdą deszcze to nigdy nie osiągnę wymaganych parametrów.Nawet jak zadaszę to i tak będzie ciągnęło wilgoć.Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy? Link do komentarza
animus Napisano 29 sierpnia 2015 Udostępnij #104 Napisano 29 sierpnia 2015 Cytat Prawie skończyłem z ZW330Robię po kawałku wieczorami (upał)Schnie to błyskawicznie.Nie wiem co dalej.Mogę to "przelecieć" gruntem czy musi się to wysezonować?Nie wiem jak to teraz rozpracować bo jutro dokończę brakujący fragment a w poniedziałekmuszę uruchomić schody do normalnego funkcjonowania.Druga sprawa z tą gumą też nie tak prosto.Posadzka przed położeniem musi być odpowiednio sucha i wysezonowana.Tak przyjdą deszcze to nigdy nie osiągnę wymaganych parametrów.Nawet jak zadaszę to i tak będzie ciągnęło wilgoć.Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy? Cały czas pielęgnacja przez zraszanie i przykrywanie po ok. 3 -4 dniach pozwolisz warstwie wysychać dopiero po wyschnięciu nałożysz grunt . Wchodzić na niego możesz po około 12 godzinach ale chodzisz po folii w trakcie pielęgnacji,w trakcie schnięcia po zdjęciu folii kładziesz listwy z drewna i na nie drewniany blat do komunikacji ,na noc go zdejmuj. Link do komentarza
Gość stach Napisano 30 sierpnia 2015 Udostępnij #105 Napisano 30 sierpnia 2015 Cytat Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy? Sam chciałbym to wiedzieć ...Terminy wyznaczane w kartach technicznych chemii budowlanej nigdy nie byłyby przestrzegane, chyba, że używają takich "szybkich" materiałów, na które nie każdego byłoby stać... Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 30 sierpnia 2015 Udostępnij #106 Napisano 30 sierpnia 2015 Cytat Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy? To, że w kilka dni postawia dom to pikuś, mnie bardziej interesuje jak ten dom wygląda po roku czy dwóch latach użytkowania Link do komentarza
MrTomo Napisano 3 września 2015 Autor Udostępnij #107 Napisano 3 września 2015 Zbliżam się dużymi krokami do położenia Atlas Woder Duokilka dodatkowych pytań:1. W karcie technicznej pisze: "Nie zawiera rozpuszczalników ani innych szkodliwych substancji"to mogę zatopić zwykłą siatkę?2. Jaki klej polecacie do klejenia kamienia? ATLAS ELASTYK, ATLAS PLUS, INNY?3. Co zastosować jako fugę?Gotową fugę?Cement + piasek 1:1, 1:2? Link do komentarza
animus Napisano 3 września 2015 Udostępnij #108 Napisano 3 września 2015 (edytowany) Cytat Zbliżam się dużymi krokami do położenia Atlas Woder Duokilka dodatkowych pytań:1. W karcie technicznej pisze: "Nie zawiera rozpuszczalników ani innych szkodliwych substancji"to mogę zatopić zwykłą siatkę?2. Jaki klej polecacie do klejenia kamienia? ATLAS ELASTYK, ATLAS PLUS, INNY?3. Co zastosować jako fugę?Gotową fugę?Cement + piasek 1:1, 1:2? Nie widzę potrzeby zatapiania siatki,warstwa wyrównawcza ma włókna w sobie to raz i Atlas Woder Duo zawiera wzmacniające włókna polimerowe to dwa ? "ich obecność sprawia iż powłoka jestjeszcze bardziej odporna na uszkodzenia, wynikające z pracy podłoża oraz obciążeńużytkowych przyklejonej na niej okładziny. maskuje rysy i pęknięcia o szerokości do 1 mm ".Co do kleju do kamienia to szukaj kleju odkształcalnego klasy (S1) lub wysokoodkształcalnego klasy (S2) .Odmiana szara lub biała ,biała nie przebarwia płytek kamiennych ,szara delikatnie przyciemnia tło płytki powiększa glebie kolorów ,czasami taki efekt jest pożądany.Fuga elastyczna lub epoksydowafuga silikonowa do podziału na pola (dylatacja) Edytowano 3 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 września 2015 Autor Udostępnij #109 Napisano 6 września 2015 Cytat Nie widzę potrzeby zatapiania siatki,warstwa wyrównawcza ma włókna w sobie to raz i Atlas Woder Duo zawiera wzmacniające włókna polimerowe to dwa ? "ich obecność sprawia iż powłoka jestjeszcze bardziej odporna na uszkodzenia, wynikające z pracy podłoża oraz obciążeńużytkowych przyklejonej na niej okładziny. maskuje rysy i pęknięcia o szerokości do 1 mm ".Co do kleju do kamienia to szukaj kleju odkształcalnego klasy (S1) lub wysokoodkształcalnego klasy (S2) .Odmiana szara lub biała ,biała nie przebarwia płytek kamiennych ,szara delikatnie przyciemnia tło płytki powiększa glebie kolorów ,czasami taki efekt jest pożądany.Fuga elastyczna lub epoksydowafuga silikonowa do podziału na pola (dylatacja) Klasa S1/S2?Właściwie zdecydowałem się na Atlas elastykJest w klasie C2TE co mówi mi tyle co nicale porównywałem go z Atlas plus i z opisu nie widzę różnic(poza tą klasą właśnie - ... ceną)Póki co pogoda nie pozwala mi nawet na położenie gumy.Co do fugi - to tu też można sporo pieniążków wtopić... Jest jeszcze coś takiego jak impregnat (np. Bolix bik) ale nie rozumiem, czy to stosuje się na zewnątrz czy od strony kleju (żeby nie doszło do przebarwiania kamienia)? Link do komentarza
animus Napisano 6 września 2015 Udostępnij #110 Napisano 6 września 2015 (edytowany) Cytat Klasa S1/S2?Właściwie zdecydowałem się na Atlas elastykJest w klasie C2TE co mówi mi tyle co nicale porównywałem go z Atlas plus i z opisu nie widzę różnic(poza tą klasą właśnie - ... ceną)Póki co pogoda nie pozwala mi nawet na położenie gumy.Co do fugi - to tu też można sporo pieniążków wtopić... Jest jeszcze coś takiego jak impregnat (np. Bolix bik) ale nie rozumiem, czy to stosuje się na zewnątrz czy od strony kleju (żeby nie doszło do przebarwiania kamienia)? Czytaj karty techniczne ,termicznie Atlas plus jest polecany na tarasy ATLAS PLUS - klej odkształcalny S1ATLAS PLUS BIAŁY- biały klej odkształcalny S1 typu C2TEATLAS PLUS MEGA- klej odkształcalny S1 typu C2E do płytek podłogowych dużych formatówATLAS PLUS EXPRESS- szybkowiążący klej odkształcalny S1 (2-5 mm)ATLAS PLUS MEGA BIAŁY (DAWNIEJ ATLAS PROGRES MEGA BIAŁY)- biały, grubowarstwowy klej odkształcalny S1 (4-20 mm)Kleje klasy S w ofercie MAPEI:- klasa S1: ULTRALITE S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAFLEX MAXI S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAQUICK (C2FT S1 EC1), GRANIRAPID (C2F S1 EC1 R), KERABOND T+ ISOLASTIC (rozcieńczony z wodą 1:1) (C2E S1 EC1R)- klasa S2: ULTRAFLEX S2 MONO (C2TE S2), ULTRAFLEX S2 QUICK (C2FT S2), ELASTORAPID (C2FTE S2 EC1R), KERABOND T + ISOLASTIC (C2E S2 EC1R), KERAQUICK + LATEX PLUS (C2FT S2) Edytowano 6 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) 2 Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 września 2015 Autor Udostępnij #111 Napisano 6 września 2015 Kurka - czytałem!Gdzieś mi to umknęło... Chyba z tego rozkojarzenia... to inny tematUważasz, że najlepszy będzie ten " plus biały" czy zwykły "plus"?Mam kamień srebrno-szary.Nie wiem jak się zachowa. Cytat Czytaj karty techniczne ,termicznie Atlas plus jest polecany na tarasy ATLAS PLUS - klej odkształcalny S1ATLAS PLUS BIAŁY- biały klej odkształcalny S1 typu C2TEATLAS PLUS MEGA- klej odkształcalny S1 typu C2E do płytek podłogowych dużych formatówATLAS PLUS EXPRESS- szybkowiążący klej odkształcalny S1 (2-5 mm)ATLAS PLUS MEGA BIAŁY (DAWNIEJ ATLAS PROGRES MEGA BIAŁY)- biały, grubowarstwowy klej odkształcalny S1 (4-20 mm)Kleje klasy S w ofercie MAPEI:- klasa S1: ULTRALITE S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAFLEX MAXI S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAQUICK (C2FT S1 EC1), GRANIRAPID (C2F S1 EC1 R), KERABOND T+ ISOLASTIC (rozcieńczony z wodą 1:1) (C2E S1 EC1R)- klasa S2: ULTRAFLEX S2 MONO (C2TE S2), ULTRAFLEX S2 QUICK (C2FT S2), ELASTORAPID (C2FTE S2 EC1R), KERABOND T + ISOLASTIC (C2E S2 EC1R), KERAQUICK + LATEX PLUS (C2FT S2) Mam wrażenie, że w totka łatwiej trafić... Link do komentarza
animus Napisano 6 września 2015 Udostępnij #112 Napisano 6 września 2015 (edytowany) imregnaty do malowania kamienia po fugowaniu i wysezonowaniu zabezpieczają przed tłustymi plamami , zabrudzeniem powierzchniowym . BOLIX BIK Preparat nakładać naprzygotowane podłoże pędzlem wałkiem lub przez natrysk.Przy impregnowaniu bardzo chłonnych podłoży zaleca się nałożenie dwóch warstw preparatu.z ATLASA- impregnat Atlas DELFINKERASEAL -impregnat z Mapei Cytat Kurka - czytałem!Gdzieś mi to umknęło... Chyba z tego rozkojarzenia... to inny tematUważasz, że najlepszy będzie ten " plus biały" czy zwykły "plus"?Mam kamień srebrno-szary.Nie wiem jak się zachowa.Mam wrażenie, że w totka łatwiej trafić... Ja kleiłem na szary klej (brązowo siwo bialy kamień) ,sam musisz zdecydować . Edytowano 6 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 września 2015 Autor Udostępnij #113 Napisano 6 września 2015 Cytat Ja kleiłem na szary (brązowo siwo bialy kamień) ,sam musisz zdecydować . I co?Zaobserwowałeś jakieś przebarwienia, podciąganie cementu?To chyba zależy też od grubości kamienia i długości schnięcia kleju? Link do komentarza
animus Napisano 6 września 2015 Udostępnij #114 Napisano 6 września 2015 (edytowany) Cytat I co?Zaobserwowałeś jakieś przebarwienia, podciąganie cementu?To chyba zależy też od grubości kamienia i długości schnięcia kleju? Grubość kamienia 1 cm format 40 x 40 na zewnątrz z 8 lat nie ma żadnych zmian.Fugę robiłem 5 mm ze względu na mocno nasłoneczniona stroną ekspozycji.Potrafi posadzka jeszcze długo po zachodzie słońca grzać moje nogi siedzę boso ,fajne uczucie powietrze chłodne a podłoga ciepła na zewnątrz . Edytowano 6 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 września 2015 Autor Udostępnij #115 Napisano 6 września 2015 Chyba kupię jeden worek i po prostu zobaczę czy coś będzie się działo. Link do komentarza
PeZet Napisano 6 września 2015 Udostępnij #116 Napisano 6 września 2015 Animus, bój się boga! Skąd ty to wszystko wiesz? Przecież to nawet żeby w sieci wydłubać informacje, trzeba wiedzieć co wpisać w przeglądarkę. Niezmiennie szacunek. Link do komentarza
MrTomo Napisano 6 września 2015 Autor Udostępnij #117 Napisano 6 września 2015 Cytat Animus, bój się boga! Skąd ty to wszystko wiesz? Przecież to nawet żeby w sieci wydłubać informacje, trzeba wiedzieć co wpisać w przeglądarkę. Niezmiennie szacunek. oj tak.Muszę przyznać, że o wiele łatwiej poszukać już potem w gotowych informacjach i wybrać coś dla siebie niż szukać w ciemno.Nie mówię już o słuchaniu porad eksperta w sklepie... Link do komentarza
animus Napisano 6 września 2015 Udostępnij #118 Napisano 6 września 2015 (edytowany) Cytat Animus, bój się boga! Skąd ty to wszystko wiesz? Przecież to nawet żeby w sieci wydłubać informacje, trzeba wiedzieć co wpisać w przeglądarkę. Niezmiennie szacunek. Wszystko ? Z "Dziennika PeZeta" można czerpać garściami informacje . Edytowano 6 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 8 września 2015 Udostępnij #119 Napisano 8 września 2015 Cytat Co do fugi - to tu też można sporo pieniążków wtopić... nie kombinuj z żywicą Cytat I co?Zaobserwowałeś jakieś przebarwienia, podciąganie cementu?To chyba zależy też od grubości kamienia i długości schnięcia kleju? ostatnio "obserwowałem" kładzenie takowych tworów z castow kolorze beżowymproducent życzył sobie klej firmy....... , symbol ...... - koloru szaregonie wylazł.choć zdarzało mi się już widzieć kółka na różnych kamieniach szczególnie marmurach .pisemnie zapytaj producenta tego gnejsu - na co kłaść Link do komentarza
animus Napisano 8 września 2015 Udostępnij #120 Napisano 8 września 2015 Cytat zdarzało mi się już widzieć kółka na różnych kamieniach szczególnie marmurach . Marmur szczególnie wrażliwy jest ,chyba bym si nie odważył kłaść na szary . Link do komentarza
MrTomo Napisano 9 września 2015 Autor Udostępnij #121 Napisano 9 września 2015 Deszcz dostał się pod folię i deszcz zalał mi podstopnice ?Qurfa Co teraz? Ile to teraz musi schnąć?A już miałem się zabierać za "gumowanie" Link do komentarza
animus Napisano 10 września 2015 Udostępnij #122 Napisano 10 września 2015 (edytowany) Cytat Deszcz dostał się pod folię i deszcz zalał mi podstopnice ?Qurfa Co teraz? Ile to teraz musi schnąć?A już miałem się zabierać za "gumowanie" Będzie sucho . Edytowano 10 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 13 września 2015 Autor Udostępnij #123 Napisano 13 września 2015 Położyłem wczoraj kawał wodera.Przykleiłem też kilka pierwszych kamieni.Nie sądziłem, że tyle z tym roboty. Zrobiłem zdjęcia, ale telefon coś zastrajkował...nie najlepiej wyszłypo wyrównaniu po woderze Link do komentarza
MrTomo Napisano 13 września 2015 Autor Udostępnij #124 Napisano 13 września 2015 Potrzebuje jeszcze pomocy w doborze fugi.Elastyczna - ok.Musi być jednak taka, żeby nadawała się do spoinowania szczelin 25-30mmNo i jaki choroba kolor do kamienia srebrnego - szary? Ciemniejszy? Jaśniejszy?Elewacja (kamień) będzie kontraście (kamień zielony)Elewacja (dechy) są miodowe. Link do komentarza
animus Napisano 14 września 2015 Udostępnij #125 Napisano 14 września 2015 (edytowany) Cytat Potrzebuje jeszcze pomocy w doborze fugi.Elastyczna - ok.Musi być jednak taka, żeby nadawała się do spoinowania szczelin 25-30mmNo i jaki choroba kolor do kamienia srebrnego - szary? Ciemniejszy? Jaśniejszy?Elewacja (kamień) będzie kontraście (kamień zielony)Elewacja (dechy) są miodowe. Dało by się taką SOPRO fuga szeroka 3-30 mm ? wysoko wytrzymała, TFb 554 kolor szary ale czy wytrzymasz ekonomicznie?Może słabsza fuga z trasem do kamienia naturalnego 5 ?40 mm Sopro TNF 674 szary Edytowano 14 września 2015 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 20 września 2015 Autor Udostępnij #126 Napisano 20 września 2015 Zakupiłem fugę Sopro TNF 675Z mojej perspektywy fugowanie to najgorsza czynność przy tych schodach, jaką robiłem.Koszmar.Mycie tego to udręka.Gąbki po 1m2 mycia nie nadają się do użytku (targają się)Nie potrafię też wyczuć momentu, kiedy zacząć myć i albo robię to za wcześnie albo za późno No ale pomału do przodu.1/4 schodów okleiłem i zafugowałem. Link do komentarza
animus Napisano 20 września 2015 Udostępnij #127 Napisano 20 września 2015 Cytat Zakupiłem fugę Sopro TNF 675Z mojej perspektywy fugowanie to najgorsza czynność przy tych schodach, jaką robiłem.Koszmar.Mycie tego to udręka.Gąbki po 1m2 mycia nie nadają się do użytku (targają się)Nie potrafię też wyczuć momentu, kiedy zacząć myć i albo robię to za wcześnie albo za późno No ale pomału do przodu.1/4 schodów okleiłem i zafugowałem. Cierpliwości życzę.Daj jakie foty jak skończysz. Link do komentarza
MrTomo Napisano 20 września 2015 Autor Udostępnij #128 Napisano 20 września 2015 Cytat Cierpliwości życzę.Daj jakie foty jak skończysz. Dzięki.Pogoda też by się przydała. Link do komentarza
MrTomo Napisano 26 września 2015 Autor Udostępnij #129 Napisano 26 września 2015 Cytat tak czy inaczej w obecnych warunkachprzygotować trzeba jakiś stelaż z daszkiem Już wiem o co Ci chodziło z tym stelażem.Stanąłem w miejscu z robotą.Oj przydałby się teraz. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 27 września 2015 Udostępnij #130 Napisano 27 września 2015 Cytat Już wiem o co Ci chodziło z tym stelażem.Stanąłem w miejscu z robotą.Oj przydałby się teraz. wtedy chodziło mi o zasłonięcie przed słońcem czyli byle jaki aby cień dawałna deszcz już musi być solidniejszyratunkowo pomyśl o namiocie ogrodowym i go przestawiaj wedle potrzeby Link do komentarza
MrTomo Napisano 27 września 2015 Autor Udostępnij #131 Napisano 27 września 2015 Ratuję się parasolem ogrodowym i folią (postawioną pod kątem 90 st do poziomu ) ale jak przyjdzie deszcz to nie mam dość samozaparcia by iść wyciągać kamienie z palety Link do komentarza
MrTomo Napisano 3 października 2015 Autor Udostępnij #132 Napisano 3 października 2015 Nareszcie zabrałem się dzisiaj za pracę.Musiałem wyciąć poręcze.Dwie fotki z placu boju (proszę o wyrozumiałość - pierwszy raz w życiu robię takie wykończenie... )Może jeszcze zdążę przed zimą odmalować drzwi tarasowe.Czy na kamienie i fugę dawać impregnat?Właściwie to już miałem go kupić, ale zatrzymałem się bo zastanawiam się, czy nie stracę wtedy paroprzepuszczalności? Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 3 października 2015 Udostępnij #133 Napisano 3 października 2015 Cytat (proszę o wyrozumiałość - pierwszy raz w życiu robię takie wykończenie... ) Jakbyś tego nie zrobił i tak będzie lepiej niż przed remontem Nie przejmuj się, nie ma jak to samodzielnie wykonana praca, innym będzie się podobać a autorowi nie. A czemu nie? Bo autor wie gdzie zrobił niedoróbki i takie tam Link do komentarza
demo Napisano 3 października 2015 Udostępnij #134 Napisano 3 października 2015 (edytowany) Cytat , czy nie stracę wtedy paroprzepuszczalności? Paroprzepuszczalność ? , hy hy, też coś. Edytowano 3 października 2015 przez demo (zobacz historię edycji) Link do komentarza
MrTomo Napisano 3 października 2015 Autor Udostępnij #135 Napisano 3 października 2015 Cytat Paroprzepuszczalność ? , hy hy, też coś. A myślisz, że Atlas woder duo dałem dlatego, że ładny? Link do komentarza
demo Napisano 3 października 2015 Udostępnij #136 Napisano 3 października 2015 Nie wiem co dałeś, ale po jaki hu ci paroprzepuszczalność na schodach zewnętrznych. Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 października 2015 Autor Udostępnij #137 Napisano 4 października 2015 Cytat Nie wiem co dałeś, ale po jaki hu ci paroprzepuszczalność na schodach zewnętrznych. Wytłumaczone w #17.Zastosowałem się do wskazówek. Link do komentarza
demo Napisano 4 października 2015 Udostępnij #138 Napisano 4 października 2015 Kolego Ty musisz odizolować te schody powierzchniowo żeby woda w zimie nie penetrowała w beton, a nie opowiadać o jakiejś paroprzepuszczalności, bo to woda w połączeniu z mrozem, rozsadza Ci ten kiepski beton. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 4 października 2015 Udostępnij #139 Napisano 4 października 2015 Cytat Kolego Ty musisz odizolować te schody powierzchniowo żeby woda w zimie nie penetrowała w beton, a nie opowiadać o jakiejś paroprzepuszczalności, bo to woda w połączeniu z mrozem, rozsadza Ci ten kiepski beton. a wiesz z jakiego betonu ma te schodyi czy wilgoci nie ciągną ?izolacji pod spodem nie maczyli otwarte dyfuzyjnie nie zaszkodzia hydroizolacja pod płytkowa jest i swoją rolę spełni uzupełniając wiedzęnajwiększe szkody wyrządzane są latemgdzie zmiana stanu skupienia z wody w parę , robi największe szkody choć mało widocznezima to "wykańcza" czyniąc szkody bardziej widoczne . Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 października 2015 Autor Udostępnij #140 Napisano 4 października 2015 Orle, to Twoim zdaniem impregnować z wierzchu czy nie? Link do komentarza
Parkiet Komplex Napisano 4 października 2015 Udostępnij #141 Napisano 4 października 2015 Cytat Orle, to Twoim zdaniem impregnować z wierzchu czy nie? Spójrz na to z innej strony.Woda może wejść małą szczelinką, natomiast żeby wyjść, musi odparować i tu jest potrzebna, otwarta dla parowania, dosyć duża powierzchnia.To co beton podciągnie kapilarnie, o ile ma taką możliwość, też musi w jakiś sposób odparować.Pozdrawiam. Link do komentarza
animus Napisano 4 października 2015 Udostępnij #142 Napisano 4 października 2015 Cytat impregnować z wierzchu czy nie? 3 m-ce po całkowitym zakończeniu dzieła dopiero bym impregnował , robisz na raty nadal dokładasz wilgoć technologiczną ,niestety będzie to już zima ,więc najlepiej zaimpregnować to w przyszłym roku w okresie letnim. 1 Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 października 2015 Autor Udostępnij #143 Napisano 4 października 2015 Cytat 3 m-ce po całkowitym zakończeniu dzieła dopiero bym impregnował , robisz na raty nadal dokładasz wilgoć technologiczną ,niestety będzie to już zima ,więc najlepiej zaimpregnować to w przyszłym roku w okresie letnim. Dzięki animusJak zwykle konkretna porada.Co ja bym bez Ciebie... Link do komentarza
demo Napisano 4 października 2015 Udostępnij #144 Napisano 4 października 2015 Cytat Roboty z tym od cholery - nakładanie pacą warstwy około 1,5mm na tylu m2 schodów i to dwukrotnie.A potem do tej 2-3mm warstwy kleić kamień - i to się ma trzymać?Mam co do tego kuźwa obawy...Zastanawiam się czy to w ogóle warto. Warto, i po zagruntowaniu gruntem głęboko penetrującym porządnej firmy, powinieneś był to pokryć tym Mapelastikiem.Miałbyś porządnie zabezpieczony ten beton.Mapelastic nie nakłada się żadną pacą tylko wałkiem, pędzlem lub natryskiem, na podłoże lekko zwilżone. Wtedy chyba nawet nie jest potrzebny grunt.A tak swoją drogą to bardzo ciekawą teorię lansuje MTW Orle o największych szkodach wyrządzanych przez wilgoć właśnie w lecie, tyleż ciekawą co kontrowersyjną. A mnie uczyli że największe szkody to przechodzenie przez zero stopni.Ale co tam, pewnie to jakaś inna szkoła. Link do komentarza
MrTomo Napisano 4 października 2015 Autor Udostępnij #145 Napisano 4 października 2015 Cytat Warto, i po zagruntowaniu gruntem głęboko penetrującym porządnej firmy, powinieneś był to pokryć tym Mapelastikiem.Miałbyś porządnie zabezpieczony ten beton.Mapelastic nie nakłada się żadną pacą tylko wałkiem, pędzlem lub natryskiem, na podłoże lekko zwilżone. Wtedy chyba nawet nie jest potrzebny grunt. Atlas wyszedł mi połowę taniej i jest to produkt tej samej klasy więc jak sądzę beton jest porządnie zabezpieczony.Taniej bo zdobyłem kupon na drugi gratisowy (normalnie 500 kosztowałyby dwa komplety.Nakładałem go właśnie pędzlem.No cóż czas pokaże (zima) czy się to nie rozleci. Link do komentarza
MTW Orle - osuszanie budynków Napisano 5 października 2015 Udostępnij #146 Napisano 5 października 2015 Cytat A tak swoją drogą to bardzo ciekawą teorię lansuje MTW Orle o największych szkodach wyrządzanych przez wilgoć właśnie w lecie, tyleż ciekawą co kontrowersyjną. A mnie uczyli że największe szkody to przechodzenie przez zero stopni.Ale co tam, pewnie to jakaś inna szkoła. jest mi przykro niezmiernie że nie jest to moja teoria - już mnie uczyli że tak właśnie jestwoda jako taka 2 razy zmienia swoją objętość przy wspomnianym zerze oraz przy przechodzeniu w parę , przy czym objętość pary jest większa od objętości lodu .a tarasy balkony i inne takie w zależności od strony świata koloru pokrycia itp ma sporą amplitudę temperatur .MrTomo czy impregnować a niby czemu nie byle impregnat był dyfuzyjnie otwarty i będzie się zgadzał z resztą tego co wykonałeś Link do komentarza
demo Napisano 5 października 2015 Udostępnij #147 Napisano 5 października 2015 Cytat Atlas wyszedł mi połowę taniej i jest to produkt tej samej klasy Pozwolę sobie mieć wątpliwość co do tożsamości klasy, Atlas jeszcze do niedawna nie miał wcale w swojej ofercie tego typu produktu, krótko mówiąc - oni się dopiero uczą. A np. ich pierwsze wersje wylewki samopoziomującej były do :scratching: i dobrze o tym wiedzieć, wiem bo miałem do czynienia z Atlasową i Mapei. Siadało to jak piach lany z wodą, normalnie katastrofa. Link do komentarza
MrTomo Napisano 5 października 2015 Autor Udostępnij #148 Napisano 5 października 2015 Cytat Pozwolę sobie mieć wątpliwość co do tożsamości klasy, Atlas jeszcze do niedawna nie miał wcale w swojej ofercie tego typu produktu, krótko mówiąc - oni się dopiero uczą. A np. ich pierwsze wersje wylewki samopoziomującej były do i dobrze o tym wiedzieć, wiem bo miałem do czynienia z Atlasową i Mapei. Siadało to jak piach lany z wodą, normalnie katastrofa. To fakt, Atlas wszedł na rynek z tym produktem w 2010 roku.Wcześniej mieli zdaje się Woder S.Czy to dawno czy nie - nie wiem. Obyś się mylił co do jakości tego produktu. Na razie wygląda dobrze i sprawia wrażenie mocnego. Cytat Jakbyś tego nie zrobił i tak będzie lepiej niż przed remontem Nie przejmuj się, nie ma jak to samodzielnie wykonana praca, innym będzie się podobać a autorowi nie. A czemu nie? Bo autor wie gdzie zrobił niedoróbki i takie tam Jakie to niedoróbki masz na myśli ??? Link do komentarza
animus Napisano 6 października 2015 Udostępnij #149 Napisano 6 października 2015 Cytat Pozwolę sobie mieć wątpliwość co do tożsamości klasy, Atlas jeszcze do niedawna nie miał wcale w swojej ofercie tego typu produktu, krótko mówiąc - oni się dopiero uczą. A np. ich pierwsze wersje wylewki samopoziomującej były do i dobrze o tym wiedzieć, wiem bo miałem do czynienia z Atlasową i Mapei. Siadało to jak piach lany z wodą, normalnie katastrofa. Tak to młodsza firma o 50 lat ale z Atlasa 20 lat temu używałem warstwy wyrównawczej na ściany zewnętrzne i jak dzwon twarde to . Link do komentarza
MrTomo Napisano 25 października 2015 Autor Udostępnij #150 Napisano 25 października 2015 Schody skończone.Dzisiaj ostatni akcent (fugowanie)Podsumowanie czas: 2 m-ce + 6 dnikasa: około 1800zdrowie: dwa razy łupnęło w plecach ...ps dodam że zrobiłem 15m2 Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się