Skocz do zawartości

Schody i taras w kamieniu


Recommended Posts

Napisano
Schody przeorałem druciakiem (ale szedł siwy dym...) i zagruntowałem.
Jutro jak dobrze pójdzie pojadę z ZW330.
Nie myślałem, że z t a zaprawą też trzeba się tak miażdżyć jak przy TEN-10 tj. trzeba zrobić warstwę kontaktową z emulsją elastyczną i zaprawę nanosić mokre na mokre.
Chyba mnie przy tym poskręca, bo to trzeba kawałek po kawałku bo ten kontakt błyskawicznie jest suchy.


Napisano
Cytat

Schody przeorałem druciakiem (ale szedł siwy dym...) i zagruntowałem.
Jutro jak dobrze pójdzie pojadę z ZW330.
Nie myślałem, że z t a zaprawą też trzeba się tak miażdżyć jak przy TEN-10 tj. trzeba zrobić warstwę kontaktową z emulsją elastyczną i zaprawę nanosić mokre na mokre.
Chyba mnie przy tym poskręca, bo to trzeba kawałek po kawałku bo ten kontakt błyskawicznie jest suchy.


Świeżo wykonaną powierzchnię zraszaj wodą lub przykryj folią malarską. Przeschnięte łączenia skrop pędzlem zaciągnij połączenie.
Odpowiednia pielęgnacja prowadzi do wzrostu wytrzymałości warstwy,wydłuża również proces schnięcia,możesz to wykorzystać do nakładania ZW330 na większe powierzchnie .
Napisano
Prawie skończyłem z ZW330
Robię po kawałku wieczorami (upał)
Schnie to błyskawicznie.
Nie wiem co dalej.
Mogę to "przelecieć" gruntem czy musi się to wysezonować?

Nie wiem jak to teraz rozpracować bo jutro dokończę brakujący fragment a w poniedziałek
muszę uruchomić schody do normalnego funkcjonowania.

Druga sprawa z tą gumą też nie tak prosto.
Posadzka przed położeniem musi być odpowiednio sucha i wysezonowana.
Tak przyjdą deszcze to nigdy nie osiągnę wymaganych parametrów.
Nawet jak zadaszę to i tak będzie ciągnęło wilgoć.

angry.gif

Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy?

icon_confused.gif
Napisano
Cytat

Prawie skończyłem z ZW330
Robię po kawałku wieczorami (upał)
Schnie to błyskawicznie.
Nie wiem co dalej.
Mogę to "przelecieć" gruntem czy musi się to wysezonować?

Nie wiem jak to teraz rozpracować bo jutro dokończę brakujący fragment a w poniedziałek
muszę uruchomić schody do normalnego funkcjonowania.

Druga sprawa z tą gumą też nie tak prosto.
Posadzka przed położeniem musi być odpowiednio sucha i wysezonowana.
Tak przyjdą deszcze to nigdy nie osiągnę wymaganych parametrów.
Nawet jak zadaszę to i tak będzie ciągnęło wilgoć.

angry.gif

Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy?

icon_confused.gif

Cały czas pielęgnacja przez zraszanie i przykrywanie po ok. 3 -4 dniach pozwolisz warstwie wysychać dopiero po wyschnięciu nałożysz grunt . Wchodzić na niego możesz po około 12 godzinach ale chodzisz po folii w trakcie pielęgnacji,w trakcie schnięcia po zdjęciu folii kładziesz listwy z drewna i na nie drewniany blat do komunikacji ,na noc go zdejmuj.
Napisano
Cytat

Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy?



Sam chciałbym to wiedzieć icon_rolleyes.gif ...
Terminy wyznaczane w kartach technicznych chemii budowlanej nigdy nie byłyby przestrzegane, chyba, że używają takich "szybkich" materiałów, na które nie każdego byłoby stać...
Napisano
Cytat

Niech mi ktoś powie jak to robią w tych programach, gdzie w kilka dni dom od podstaw gotowy?

icon_confused.gif


To, że w kilka dni postawia dom to pikuś, mnie bardziej interesuje jak ten dom wygląda po roku czy dwóch latach użytkowania icon_biggrin.gif
Napisano
Zbliżam się dużymi krokami do położenia Atlas Woder Duo
kilka dodatkowych pytań:
1. W karcie technicznej pisze: "Nie zawiera rozpuszczalników ani innych szkodliwych substancji"
to mogę zatopić zwykłą siatkę?
2. Jaki klej polecacie do klejenia kamienia?
ATLAS ELASTYK, ATLAS PLUS,
INNY?
3. Co zastosować jako fugę?
Gotową fugę?
Cement + piasek 1:1, 1:2?
Napisano (edytowany)
Cytat

Zbliżam się dużymi krokami do położenia Atlas Woder Duo
kilka dodatkowych pytań:
1. W karcie technicznej pisze: "Nie zawiera rozpuszczalników ani innych szkodliwych substancji"
to mogę zatopić zwykłą siatkę?
2. Jaki klej polecacie do klejenia kamienia?
ATLAS ELASTYK, ATLAS PLUS,
INNY?
3. Co zastosować jako fugę?
Gotową fugę?
Cement + piasek 1:1, 1:2?


Nie widzę potrzeby zatapiania siatki,warstwa wyrównawcza ma włókna w sobie to raz i Atlas Woder Duo zawiera wzmacniające włókna polimerowe to dwa ? "ich obecność sprawia iż powłoka jest
jeszcze bardziej odporna na uszkodzenia, wynikające z pracy podłoża oraz obciążeń
użytkowych przyklejonej na niej okładziny. maskuje rysy i pęknięcia o szerokości do 1 mm ".

Co do kleju do kamienia to szukaj kleju odkształcalnego klasy (S1) lub wysokoodkształcalnego klasy (S2) .
Odmiana szara lub biała ,biała nie przebarwia płytek kamiennych ,szara delikatnie przyciemnia tło płytki powiększa glebie kolorów ,czasami taki efekt jest pożądany.

Fuga elastyczna lub epoksydowa
fuga silikonowa do podziału na pola (dylatacja) Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Nie widzę potrzeby zatapiania siatki,warstwa wyrównawcza ma włókna w sobie to raz i Atlas Woder Duo zawiera wzmacniające włókna polimerowe to dwa ? "ich obecność sprawia iż powłoka jest
jeszcze bardziej odporna na uszkodzenia, wynikające z pracy podłoża oraz obciążeń
użytkowych przyklejonej na niej okładziny. maskuje rysy i pęknięcia o szerokości do 1 mm ".

Co do kleju do kamienia to szukaj kleju odkształcalnego klasy (S1) lub wysokoodkształcalnego klasy (S2) .
Odmiana szara lub biała ,biała nie przebarwia płytek kamiennych ,szara delikatnie przyciemnia tło płytki powiększa glebie kolorów ,czasami taki efekt jest pożądany.

Fuga elastyczna lub epoksydowa
fuga silikonowa do podziału na pola (dylatacja)



Klasa S1/S2?

Właściwie zdecydowałem się na Atlas elastyk
Jest w klasie C2TE co mówi mi tyle co nic

ale porównywałem go z Atlas plus i z opisu nie widzę różnic
(poza tą klasą właśnie - ... ceną)

Póki co pogoda nie pozwala mi nawet na położenie gumy.

Co do fugi - to tu też można sporo pieniążków wtopić...
zalamka.jpg

Jest jeszcze coś takiego jak impregnat (np. Bolix bik) ale nie rozumiem, czy to stosuje się na zewnątrz czy od strony kleju
(żeby nie doszło do przebarwiania kamienia)?
Napisano (edytowany)
Cytat

Klasa S1/S2?

Właściwie zdecydowałem się na Atlas elastyk
Jest w klasie C2TE co mówi mi tyle co nic

ale porównywałem go z Atlas plus i z opisu nie widzę różnic
(poza tą klasą właśnie - ... ceną)

Póki co pogoda nie pozwala mi nawet na położenie gumy.

Co do fugi - to tu też można sporo pieniążków wtopić...
zalamka.jpg

Jest jeszcze coś takiego jak impregnat (np. Bolix bik) ale nie rozumiem, czy to stosuje się na zewnątrz czy od strony kleju
(żeby nie doszło do przebarwiania kamienia)?



Czytaj karty techniczne ,termicznie Atlas plus jest polecany na tarasy
ATLAS PLUS - klej odkształcalny S1
ATLAS PLUS BIAŁY
- biały klej odkształcalny S1 typu C2TE
ATLAS PLUS MEGA
- klej odkształcalny S1 typu C2E do płytek podłogowych dużych formatów
ATLAS PLUS EXPRESS
- szybkowiążący klej odkształcalny S1 (2-5 mm)
ATLAS PLUS MEGA BIAŁY (DAWNIEJ ATLAS PROGRES MEGA BIAŁY)
- biały, grubowarstwowy klej odkształcalny S1 (4-20 mm)

Kleje klasy S w ofercie MAPEI:
- klasa S1: ULTRALITE S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAFLEX MAXI S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAQUICK (C2FT S1 EC1), GRANIRAPID (C2F S1 EC1 R), KERABOND T+ ISOLASTIC (rozcieńczony z wodą 1:1) (C2E S1 EC1R)
- klasa S2: ULTRAFLEX S2 MONO (C2TE S2), ULTRAFLEX S2 QUICK (C2FT S2), ELASTORAPID (C2FTE S2 EC1R), KERABOND T + ISOLASTIC (C2E S2 EC1R), KERAQUICK + LATEX PLUS (C2FT S2)

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Kurka - czytałem!
Gdzieś mi to umknęło... icon_redface.gif

Chyba z tego rozkojarzenia... to inny temat

Uważasz, że najlepszy będzie ten " plus biały" czy zwykły "plus"?
Mam kamień srebrno-szary.
Nie wiem jak się zachowa.

Cytat

Czytaj karty techniczne ,termicznie Atlas plus jest polecany na tarasy
ATLAS PLUS - klej odkształcalny S1
ATLAS PLUS BIAŁY
- biały klej odkształcalny S1 typu C2TE
ATLAS PLUS MEGA
- klej odkształcalny S1 typu C2E do płytek podłogowych dużych formatów
ATLAS PLUS EXPRESS
- szybkowiążący klej odkształcalny S1 (2-5 mm)
ATLAS PLUS MEGA BIAŁY (DAWNIEJ ATLAS PROGRES MEGA BIAŁY)
- biały, grubowarstwowy klej odkształcalny S1 (4-20 mm)

Kleje klasy S w ofercie MAPEI:
- klasa S1: ULTRALITE S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAFLEX MAXI S1 DUST FREE (C2TE S1), KERAQUICK (C2FT S1 EC1), GRANIRAPID (C2F S1 EC1 R), KERABOND T+ ISOLASTIC (rozcieńczony z wodą 1:1) (C2E S1 EC1R)
- klasa S2: ULTRAFLEX S2 MONO (C2TE S2), ULTRAFLEX S2 QUICK (C2FT S2), ELASTORAPID (C2FTE S2 EC1R), KERABOND T + ISOLASTIC (C2E S2 EC1R), KERAQUICK + LATEX PLUS (C2FT S2)




Mam wrażenie, że w totka łatwiej trafić...
Napisano (edytowany)
imregnaty do malowania kamienia po fugowaniu i wysezonowaniu zabezpieczają przed tłustymi plamami , zabrudzeniem powierzchniowym .
BOLIX BIK
Preparat nakładać naprzygotowane podłoże pędzlem wałkiem lub przez natrysk.
Przy impregnowaniu bardzo chłonnych podłoży zaleca się nałożenie dwóch warstw preparatu.
z ATLASA- impregnat Atlas DELFIN
KERASEAL -impregnat z Mapei

Cytat

Kurka - czytałem!
Gdzieś mi to umknęło... icon_redface.gif

Chyba z tego rozkojarzenia... to inny temat

Uważasz, że najlepszy będzie ten " plus biały" czy zwykły "plus"?
Mam kamień srebrno-szary.
Nie wiem jak się zachowa.




Mam wrażenie, że w totka łatwiej trafić...


Ja kleiłem na szary klej (brązowo siwo bialy kamień) ,sam musisz zdecydować . icon_smile.gif
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ja kleiłem na szary (brązowo siwo bialy kamień) ,sam musisz zdecydować . icon_smile.gif



I co?
Zaobserwowałeś jakieś przebarwienia, podciąganie cementu?
To chyba zależy też od grubości kamienia i długości schnięcia kleju?
Napisano (edytowany)
Cytat

I co?
Zaobserwowałeś jakieś przebarwienia, podciąganie cementu?
To chyba zależy też od grubości kamienia i długości schnięcia kleju?


Grubość kamienia 1 cm format 40 x 40 na zewnątrz z 8 lat nie ma żadnych zmian.
Fugę robiłem 5 mm ze względu na mocno nasłoneczniona stroną ekspozycji.
Potrafi posadzka jeszcze długo po zachodzie słońca grzać moje nogi siedzę boso ,fajne uczucie powietrze chłodne a podłoga ciepła na zewnątrz . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Animus, bój się boga! Skąd ty to wszystko wiesz? Przecież to nawet żeby w sieci wydłubać informacje, trzeba wiedzieć co wpisać w przeglądarkę. Niezmiennie szacunek.
Napisano
Cytat

Animus, bój się boga! Skąd ty to wszystko wiesz? Przecież to nawet żeby w sieci wydłubać informacje, trzeba wiedzieć co wpisać w przeglądarkę. Niezmiennie szacunek.


oj tak.

Muszę przyznać, że o wiele łatwiej poszukać już potem w gotowych informacjach i wybrać coś dla siebie
niż szukać w ciemno.
Nie mówię już o słuchaniu porad eksperta w sklepie...
Napisano (edytowany)
Cytat

Animus, bój się boga! Skąd ty to wszystko wiesz? Przecież to nawet żeby w sieci wydłubać informacje, trzeba wiedzieć co wpisać w przeglądarkę. Niezmiennie szacunek.


Wszystko ? icon_eek.gif icon_redface.gif
Z "Dziennika PeZeta" można czerpać garściami informacje . icon_smile.gif Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Co do fugi - to tu też można sporo pieniążków wtopić...
zalamka.jpg




nie kombinuj z żywicą


Cytat

I co?
Zaobserwowałeś jakieś przebarwienia, podciąganie cementu?
To chyba zależy też od grubości kamienia i długości schnięcia kleju?



ostatnio "obserwowałem" kładzenie takowych tworów z casto
w kolorze beżowym
producent życzył sobie klej firmy....... , symbol ...... - koloru szarego
nie wylazł.
choć zdarzało mi się już widzieć kółka na różnych kamieniach szczególnie marmurach .
pisemnie zapytaj producenta tego gnejsu - na co kłaść
Napisano
Cytat

zdarzało mi się już widzieć kółka na różnych kamieniach szczególnie marmurach .


Marmur szczególnie wrażliwy jest ,chyba bym si nie odważył kłaść na szary .
Napisano
Położyłem wczoraj kawał wodera.
Przykleiłem też kilka pierwszych kamieni.
Nie sądziłem, że tyle z tym roboty.
sad.gif

Zrobiłem zdjęcia, ale telefon coś zastrajkował...
nie najlepiej wyszły

po wyrównaniu

DSC01446.jpg



po woderze

DSC01446.jpg

Napisano
Potrzebuje jeszcze pomocy w doborze fugi.
Elastyczna - ok.
Musi być jednak taka, żeby nadawała się do spoinowania szczelin 25-30mm
No i jaki choroba kolor do kamienia srebrnego - szary? Ciemniejszy? Jaśniejszy?
Elewacja (kamień) będzie kontraście (kamień zielony)
Elewacja (dechy) są miodowe.
Napisano (edytowany)
Cytat

Potrzebuje jeszcze pomocy w doborze fugi.
Elastyczna - ok.
Musi być jednak taka, żeby nadawała się do spoinowania szczelin 25-30mm
No i jaki choroba kolor do kamienia srebrnego - szary? Ciemniejszy? Jaśniejszy?
Elewacja (kamień) będzie kontraście (kamień zielony)
Elewacja (dechy) są miodowe.

Dało by się taką
SOPRO fuga szeroka 3-30 mm ? wysoko wytrzymała, TFb 554 kolor szary
ale czy wytrzymasz ekonomicznie?
Może słabsza fuga z trasem do kamienia naturalnego 5 ?40 mm Sopro TNF 674 szary Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Napisano
Zakupiłem fugę Sopro TNF 675

Z mojej perspektywy fugowanie to najgorsza czynność przy tych schodach, jaką robiłem.
Koszmar.
Mycie tego to udręka.
Gąbki po 1m2 mycia nie nadają się do użytku (targają się)

Nie potrafię też wyczuć momentu, kiedy zacząć myć i albo robię to za wcześnie albo za późno icon_evil.gif

No ale pomału do przodu.
1/4 schodów okleiłem i zafugowałem.
Napisano
Cytat

Zakupiłem fugę Sopro TNF 675

Z mojej perspektywy fugowanie to najgorsza czynność przy tych schodach, jaką robiłem.
Koszmar.
Mycie tego to udręka.
Gąbki po 1m2 mycia nie nadają się do użytku (targają się)

Nie potrafię też wyczuć momentu, kiedy zacząć myć i albo robię to za wcześnie albo za późno icon_evil.gif

No ale pomału do przodu.
1/4 schodów okleiłem i zafugowałem.


Cierpliwości życzę.
Daj jakie foty jak skończysz.
Napisano
Cytat

tak czy inaczej w obecnych warunkach
przygotować trzeba jakiś stelaż z daszkiem



Już wiem o co Ci chodziło z tym stelażem.
Stanąłem w miejscu z robotą.
Oj przydałby się teraz.
Napisano
Ratuję się parasolem ogrodowym i folią (postawioną pod kątem 90 st do poziomu icon_biggrin.gif ) ale jak przyjdzie deszcz to nie mam dość samozaparcia by iść wyciągać kamienie z palety icon_mrgreen.gif
Napisano
Nareszcie zabrałem się dzisiaj za pracę.
Musiałem wyciąć poręcze.

Dwie fotki z placu boju (proszę o wyrozumiałość - pierwszy raz w życiu robię takie wykończenie... wacko.gif )

Może jeszcze zdążę przed zimą odmalować drzwi tarasowe.

Czy na kamienie i fugę dawać impregnat?
Właściwie to już miałem go kupić, ale zatrzymałem się bo zastanawiam się, czy nie stracę wtedy paroprzepuszczalności?


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

(proszę o wyrozumiałość - pierwszy raz w życiu robię takie wykończenie... wacko.gif )


Jakbyś tego nie zrobił i tak będzie lepiej niż przed remontem icon_biggrin.gif
Nie przejmuj się, nie ma jak to samodzielnie wykonana praca, innym będzie się podobać a autorowi nie. A czemu nie? Bo autor wie gdzie zrobił niedoróbki i takie tam icon_biggrin.gif
Napisano
Kolego Ty musisz odizolować te schody powierzchniowo żeby woda w zimie nie penetrowała w beton, a nie opowiadać o jakiejś paroprzepuszczalności, bo to woda w połączeniu z mrozem, rozsadza Ci ten kiepski beton.
Napisano
Cytat

Kolego Ty musisz odizolować te schody powierzchniowo żeby woda w zimie nie penetrowała w beton, a nie opowiadać o jakiejś paroprzepuszczalności, bo to woda w połączeniu z mrozem, rozsadza Ci ten kiepski beton.




a wiesz z jakiego betonu ma te schody
i czy wilgoci nie ciągną ?
izolacji pod spodem nie ma
czyli otwarte dyfuzyjnie nie zaszkodzi
a hydroizolacja pod płytkowa jest i swoją rolę spełni
uzupełniając wiedzę
największe szkody wyrządzane są latem
gdzie zmiana stanu skupienia z wody w parę , robi największe szkody choć mało widoczne
zima to "wykańcza" czyniąc szkody bardziej widoczne .
Napisano
Cytat

Orle, to Twoim zdaniem impregnować z wierzchu czy nie?



Spójrz na to z innej strony.

Woda może wejść małą szczelinką, natomiast żeby wyjść, musi odparować i tu jest potrzebna, otwarta dla parowania, dosyć duża powierzchnia.

To co beton podciągnie kapilarnie, o ile ma taką możliwość, też musi w jakiś sposób odparować.

Pozdrawiam.
Napisano
Cytat

impregnować z wierzchu czy nie?


3 m-ce po całkowitym zakończeniu dzieła dopiero bym impregnował , robisz na raty nadal dokładasz wilgoć technologiczną ,niestety będzie to już zima ,więc najlepiej zaimpregnować to w przyszłym roku w okresie letnim. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

3 m-ce po całkowitym zakończeniu dzieła dopiero bym impregnował , robisz na raty nadal dokładasz wilgoć technologiczną ,niestety będzie to już zima ,więc najlepiej zaimpregnować to w przyszłym roku w okresie letnim. icon_smile.gif


Dzięki animus
Jak zwykle konkretna porada.
Co ja bym bez Ciebie... icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Roboty z tym od cholery - nakładanie pacą warstwy około 1,5mm na tylu m2 schodów i to dwukrotnie.
A potem do tej 2-3mm warstwy kleić kamień - i to się ma trzymać?
Mam co do tego kuźwa obawy...
Zastanawiam się czy to w ogóle warto.


Warto, i po zagruntowaniu gruntem głęboko penetrującym porządnej firmy, powinieneś był to pokryć tym Mapelastikiem.
Miałbyś porządnie zabezpieczony ten beton.
Mapelastic nie nakłada się żadną pacą tylko wałkiem, pędzlem lub natryskiem, na podłoże lekko zwilżone. Wtedy chyba nawet nie jest potrzebny grunt.

A tak swoją drogą to bardzo ciekawą teorię lansuje MTW Orle o największych szkodach wyrządzanych przez wilgoć właśnie w lecie, tyleż ciekawą co kontrowersyjną. A mnie uczyli że największe szkody to przechodzenie przez zero stopni.
Ale co tam, pewnie to jakaś inna szkoła. icon_neutral.gif
Napisano
Cytat

Warto, i po zagruntowaniu gruntem głęboko penetrującym porządnej firmy, powinieneś był to pokryć tym Mapelastikiem.
Miałbyś porządnie zabezpieczony ten beton.
Mapelastic nie nakłada się żadną pacą tylko wałkiem, pędzlem lub natryskiem, na podłoże lekko zwilżone. Wtedy chyba nawet nie jest potrzebny grunt.


Atlas wyszedł mi połowę taniej i jest to produkt tej samej klasy więc jak sądzę beton jest porządnie zabezpieczony.
Taniej bo zdobyłem kupon na drugi gratisowy (normalnie 500 kosztowałyby dwa komplety.
Nakładałem go właśnie pędzlem.

No cóż czas pokaże (zima) czy się to nie rozleci.
Napisano
Cytat

A tak swoją drogą to bardzo ciekawą teorię lansuje MTW Orle o największych szkodach wyrządzanych przez wilgoć właśnie w lecie, tyleż ciekawą co kontrowersyjną. A mnie uczyli że największe szkody to przechodzenie przez zero stopni.
Ale co tam, pewnie to jakaś inna szkoła. icon_neutral.gif



jest mi przykro niezmiernie że nie jest to moja teoria - już mnie uczyli że tak właśnie jest
woda jako taka 2 razy zmienia swoją objętość
przy wspomnianym zerze oraz przy przechodzeniu w parę , przy czym objętość pary jest większa od objętości lodu .
a tarasy balkony i inne takie w zależności od strony świata koloru pokrycia itp ma sporą amplitudę temperatur .
MrTomo czy impregnować a niby czemu nie byle impregnat był dyfuzyjnie otwarty i będzie się zgadzał z resztą tego co wykonałeś
Napisano
Cytat

Atlas wyszedł mi połowę taniej i jest to produkt tej samej klasy


Pozwolę sobie mieć wątpliwość co do tożsamości klasy, Atlas jeszcze do niedawna nie miał wcale w swojej ofercie tego typu produktu, krótko mówiąc - oni się dopiero uczą. A np. ich pierwsze wersje wylewki samopoziomującej były do :scratching: i dobrze o tym wiedzieć, wiem bo miałem do czynienia z Atlasową i Mapei. Siadało to jak piach lany z wodą, normalnie katastrofa.

Napisano
Cytat

Pozwolę sobie mieć wątpliwość co do tożsamości klasy, Atlas jeszcze do niedawna nie miał wcale w swojej ofercie tego typu produktu, krótko mówiąc - oni się dopiero uczą. A np. ich pierwsze wersje wylewki samopoziomującej były do :scratching: i dobrze o tym wiedzieć, wiem bo miałem do czynienia z Atlasową i Mapei. Siadało to jak piach lany z wodą, normalnie katastrofa.


To fakt, Atlas wszedł na rynek z tym produktem w 2010 roku.
Wcześniej mieli zdaje się Woder S.
Czy to dawno czy nie - nie wiem.
Obyś się mylił co do jakości tego produktu. icon_confused.gif
Na razie wygląda dobrze i sprawia wrażenie mocnego.

Cytat

Jakbyś tego nie zrobił i tak będzie lepiej niż przed remontem icon_biggrin.gif
Nie przejmuj się, nie ma jak to samodzielnie wykonana praca, innym będzie się podobać a autorowi nie. A czemu nie?
Bo autor wie gdzie zrobił niedoróbki i takie tam icon_biggrin.gif



Jakie to niedoróbki masz na myśli ???
icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Pozwolę sobie mieć wątpliwość co do tożsamości klasy, Atlas jeszcze do niedawna nie miał wcale w swojej ofercie tego typu produktu, krótko mówiąc - oni się dopiero uczą. A np. ich pierwsze wersje wylewki samopoziomującej były do :scratching: i dobrze o tym wiedzieć, wiem bo miałem do czynienia z Atlasową i Mapei. Siadało to jak piach lany z wodą, normalnie katastrofa.

Tak to młodsza firma o 50 lat icon_smile.gif
ale z Atlasa 20 lat temu używałem warstwy wyrównawczej na ściany zewnętrzne i jak dzwon twarde to .
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Schody skończone.
Dzisiaj ostatni akcent (fugowanie)

Podsumowanie
czas: 2 m-ce + 6 dni
kasa: około 1800
zdrowie: dwa razy łupnęło w plecach ...

ps
dodam że zrobiłem 15m2

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...