Skocz do zawartości

Gres 60 x 60 jaka grubośc kleju / jaki grzebień


Recommended Posts

Napisano
Witam serdecznie,

pytanie wydaje się banalne, ale moim zdaniem takie nie jest i dlatego zwracam się do fachowców w branży o konkretną poradę

posadzka będzie wylana anhydrytowa więc powierzchnia powinna być bardzo równa i mam nadzieję wypoziomowana. Ogrzewanie w całym domu podłogowe. Dwa rodzaje materiału chcę położyć – Gres wielkoformatowy 60x60 (grubość płytki to 90,30 mm konkretna płytka to Firma Nova Gala model Excellent krem 60 x 60 poler .Ta płytka będzie na pewno kładziona na powierzchni około 100 m 2 .Teraz bardzo ważne pytanie –jaką grubośc kleju muszę tutaj policzyć aby jak będę wylewał posadzki na różnym poziomie bo w jednych będą te kafle w innych panele i teraz muszę już to bardzo dokładnie wymierzyć .
Proszę o fachową poradę jaki grzebień użyć pod ten rodzaj płytki i ile generalnie policzyć na gotowo całą płytkę 90,3 mm + ile kleju .

Bardzo proszę o pomoc,z góry dziękuję

Pozdrawiam
Przemo
Napisano

jasne ,że 9,3mm - w pośpiechu głupi błąd:)

czyli na gotowe powinienem liczyc
9,3mm + 7 mm czyli 16,3mm jak dobrze policzyłem .
A klej grzebieniem tylko na płytkę czy tez na podadzkę ?

Pozdrawiam icon_smile.gif
Napisano
Cytat

A klej grzebieniem tylko na płytkę czy tez na posadzkę ?



A kto tak klei płytki i to jeszcze taki rozmiar , i to jeszcze na ogrzewanie podłogowe ???

Przestrzeń pod płytką powinna, właściwie musi być całkowicie być wypełniona klejem (oczywiście odpowiednim!). Tego nie uzyska się takim "smarowaniem" - powinno się zastosować metodę kombinowaną, tzn. klej rozkłada się na posadzce grzebieniem, i to najlepiej takim:
http://allegro.pl/kubala-paca-nierdzewna-z...5427122100.html ,
a na płytce rozprowadza się klej na całej powierzchni warstewką o grubości 1-2 mm i po dociśnięciu płytki uzyskuje się warstwę kleju ok 8 - 9 mm.
Klej również powinien być odpowiedni - szczególnie przy płytkach o dużych rozmiarach, polecam wypróbowane kleje Atlasa, szczególnie samorozpływny ATLAS PLUS MEGA;
http://atlas.com.pl/pl/produkty/grupa/148/...ATLAS_PLUS_MEGA ,
ważne jest stosowanie odpowiedniej, zalecanej przez producenta ilości wody, użytej do przygotowania kleju.
Napisano
Właśnie dostałem newsletter z artykułem dotyczącym powyższego tematu:

http://www.chemiabudowlana.info/index,art,...pomieszczeniach

Zwróć uwagę na opis przygotowania jastrychu pod płytki: szlifowanie, gruntowanie. Płytki o rozmiarach 30x30 możesz próbować układać samemu, ale już te 60x60 zleć komuś z dużym doświadczeniem... bo widzę, że masz zamiar nadowiadowywać się i samemu to zrobić - oszczędność może być pozorna... icon_rolleyes.gif

A doświadczony da radę icon_lol.gif

Tu polecają inną chemię budowlaną - ja robiłem na ATLASie
Napisano
witam serdecznie ,

bardzo dziękuję za cenne wskazówki,oczywiście będzie to robił fachowiec,ale póki co zgłębiam temat i chciałbym przed wykonaniem jeszcze tego w miarę dokładnie policzyć grubości materiału - rozumiem więc tak
grubość płytki 9,3mm + warstwa kleju wykonana na posadzce i rozsmarowana na całej powierzchni płytki to około 8-9mm -przyjmuję 9mm - czyli po wyschnięciu 9,3+9=około 18,3 mm .Oczywiście wszystkie materiały zalecane przy tego typu wielkości i reżim w ich przygotowaniu i stosowaniu -to oczywiste.
Ale proszę o odpowiedz -przy gresie 60 x 60 -posadzce anhydrytowej ( wylewanej przez firmę ) potem gres kładziony przez doświadczonego kafelkarza ,zastosowanie odpowiednich materiałów bez żadnych oszczędności - czy w takim przypadku generalnie są jakieś inne przeciwwskazania do układania takich dużych formatów na ogrzewaniu podłogowym ?
Czy mogą się wydarzyć jakieś inne ,,złe'' rzeczy -po wielu męczących godzinach zostały wybrane konkretne płytki gresowe 60x60 -czy teraz trzeba z nich zrezygnować na rzecz mniejszego formatu ?

wdzięczny będę za konkretne odpowiedzi .
z góry dziekuję
Napisano
Tak na marginesie...
Położyłem gres u siebie na wsi w łazience... Porażka! I to na całej linii! Kazda kropla nawet czystej wody zostawia ślad, podłoga jest wiecznie brudna, gorzej niż przy wejściu do supermarketu. Nigdy więcej gresu!

Cytat

Czy mogą się wydarzyć jakieś inne ,,złe'' rzeczy -po wielu męczących godzinach zostały wybrane konkretne płytki gresowe 60x60 -czy teraz trzeba z nich zrezygnować na rzecz mniejszego formatu ?



Nie ma znaczenia, oprócz oczywiście umiejętności płytkarza, bardzo niewdzięczny wymiar do układania.
Napisano
Hmm... czyli znowu problem mam ,ja zamierzam położyć ten sam gres w wiatrołapie ,holu,salonie,jadalni,kuchni korytarzu i małej garderobie -te wszystkie pomieszczenia łączą się w jedną właściwie otwartą całość -tak jak pisałem gres 60 x 60 co zamiast gresu byłoby lepsze ? Ten wymiar bo dobrze komponuje się z dużą otwartą powierzchnią .Proszę mnie nie martwić ,czyżby tyle długich godzin spędzonych na poszukiwaniu organoleptycznym miałoby pójść na marne ?


ponad 100 metrów na dole
Napisano
Jak pisałem to Firma Nova Gala model Excellent krem 60 x 60 poler konkretny model polerowany 4 stopień ścieralności -robiliśmy nawet próbę w sklepie po dwóch płytkach przeciągneliśmy mopem ze średniej czystości wodą -po wyschnięciu efekt był zadawalający ,nie było żadnych plam ,smug itd -powierzchnia jest wysoce wypolerowana ( trochę śliska jak mokra ale trudno z tym się pogodziliśmy nawet przy małych dzieciach ) .
Sprzedawca też mówił ,że pracuje w branży od 10 lat i gwarantuje ,że żadnych smug i plam nie będzie widać .

Hmmm.....

sprawa techniczna z techniką i klejami rozwiązana a tutaj bach ... całkiem inny problem się pojawił
Napisano
Cytat

Sprzedawca też mówił ,że pracuje w branży od 10 lat i gwarantuje ,że żadnych smug i plam nie będzie widać .



Może i ma racje, ja znawcą nie jestem, jednak na sam dźwięk słowa gres robi mi się niedobrze. Mam miejską łazienkę, płytki kładzione w tym samym roku, umywalka mała, więc też się chlapnie to i owo, ale takiego cyrku nie mam, żeby po czystej wodzie zostawały ciemne plamy. I to po wyschnięciu również. Przy czym woda na wsi jest normalna, z wodociągu, żadnych brudów w niej nie ma. Ale myć całość trzeba parę razy na dzień, bo wyglada jak na dworcu w czasach PRL-u.
Napisano
No nic teraz po tych zasianych wątpliwościach muszę kupić karton czyli około 1,4m 2 tych płytek położyć je i robić próby lub na forum popytać może ktoś ma ten konkretny model przetestowany .Dziękuję za wszelkie wskazówki i rady icon_smile.gif
Napisano
Pamiętaj też o przeniesieniu dylatacji na płytki przy planowaniu układu płytek.
  • 4 miesiące temu...
Napisano
posadzka anhydrytowa wylana -równa jak stół -więc powinno się udać położyć ten duży rozmiar 60x60 -jaką szerokość fugi jest zalecana do takiego rozmiaru płytki ? Czy to rzecz inwestora ? Ja dałbym jak najmniejszą właściwie żadnej -czy tak można ?

Napisano (edytowany)
Cytat

posadzka anhydrytowa wylana -równa jak stół -więc powinno się udać położyć ten duży rozmiar 60x60 -jaką szerokość fugi jest zalecana do takiego rozmiaru płytki ? Czy to rzecz inwestora ? Ja dałbym jak najmniejszą właściwie żadnej -czy tak można ?


jeżeli nie masz podłogówki to 1,5 mm wystarczy

Edytowano przez joks (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

posadzka anhydrytowa wylana -równa jak stół -więc powinno się udać położyć ten duży rozmiar 60x60 -jaką szerokość fugi jest zalecana do takiego rozmiaru płytki ? Czy to rzecz inwestora ? Ja dałbym jak najmniejszą właściwie żadnej -czy tak można ?


Nie. Nie można. Przypomnę, że mówimy o płytkach kładzionych na ogrzewanie podłogowe.

Cytat

jeżeli nie masz podłogówki to 1,5 mm wystarczy


rzecz w tym, że ma ogrzewanie podłogowe Joksiu icon_wink.gif
Napisano
ok czyli fuga musi być-jaka wielkość fugi
jest sugerowana przy tej wielkości płytek 60cm x 60 cm?
Do wyłożenia około 100-120m2 .Dylatacja brzegowa wszędzie i na progach pomiędzy
pomieszczeniami.
Ma może ktoś jakieś doświadczenia w tej kwestii?
Proszę o sugestie
Napisano
Przy płytce 60tce dla św. spokoju dałbym 2,5mm , można zaryzykować nawet 2mm ale musiałbyś kupić jakąś wysokoelastyczną ,artis Atlasa , Mapei , ta druga jest jakby to powiedzieć - taka ziarnista ...
Napisano (edytowany)
ok,czyli mam zastosować fugę 2,5mm -sprawa jasna dziękuję za konkret icon_smile.gif Fuga musi być wysoce elastyczna ok także konkret bardzo dziękuję icon_smile.gif
Przy tym temacie doszło kolejne moje pytanie - wiadomo jastrych musi być wygrzany i pozbawiony wilgoci przed kładzeniem
kafli - a czy przed ich położeniem muszę czymś go zagruntować ? i czy klej na którym te wielkie kafle 60x60 będą kładzione
musi też być elastyczny i czy sa takie w ogole są ?
Bo skoro mam już tą podłogówkę to zimą niech grzeje (czyli będzie się rozszerzała ,mam nadzieję że brzegowa dylatacja 10mm da radę ) a w lecie gdyby upały dokuczały tak chciałbym wpiąć pompę ciepła ,żeby chłodziła podłogę ( czyli będzie kurczenie się materiału ) i wracając do kleju do gresu i takiego formatu czy to jest wykonalne wszystko ?
Ktoś może konkretnie polecić jakiś klej no też musi być elastyczny .
Tak jak o tym coraz więcej myślę to zaczynam mieć wątpliwości czy to wszystko tak da radę zrobić ,żeby za rok / dwa nie zaczęło pekać . Podłogówka,jastrych anhydrytowy,gres 60x60 z fugą 2,5mm ,na powierzchni ponad 100 m2 - czy to wszystko razem nie ma jakiegoś potencjału nie spojności i braku współdziałania?
Choć z drugiej strony myślę że nowe technologie budowlane dają sobie z tym też radę icon_smile.gif

Ktoś może potwierdzić lub zaprzeczyć - każda opinia pomoże
Pozdrawiam Edytowano przez przemooo33 (zobacz historię edycji)
Napisano
Jeden z lepszych klejów to Ceresit CM17 super lflexible {czy jakoś tak} , ale kosztuje coś koło stówy za worek 25kg , ale jest na prawdę dobry , Atlas Plus też powinien dać rade , zagruntować trzeba koniecznie , z tym że ja robię w ten sposób że grunt - powiedzmy Atlasa rozcieńczam 1do 1.5 litra wody , jeszcze nic złego nigdy się nie stało , niektóre podłogi mają już z 10 lat i jakoś klienci z reklamacjami nie dzwonią .Podłoga przed gruntowaniem oczyszczona i odkurzona tak aby można było z niej jeść.
Napisano
ok kolejny konkret wielkie wielkie dzięki icon_smile.gif ,czyli używam klej Ceresit CM 17, czy gruntowanie też musi być robione produktem Ceresit ? jeśli tak to jakim ? Czy Ewentualnie gruntowanie można zrobić produktem Atlasa -jeśli tak to jakim ?
Posadzka oczywiście będzie beż żadnego pyłku i zabrudzenia icon_smile.gif

Napisano
jeżeli klej ceresitu to daj i grunt ceresitu , choć mi się zdarzało mieszać grunt np atlasa i klej ceresitu , nic złego się nie stało , jeżeli ceresit to rozcieńcz go 1/1 , wiem , zaraz się zgłoszą tacy co będą chcieliwiedzieć czemu .......ale nie powiem

grunt ceresit ct17
Napisano
Zbierając wszystkie wskazówki ,powstała mała instrukcja kładzenia gresu 60x60 ,w punktach wypiszę najważniejsze sprawy tak ,żeby w przyszłości służyło następnym pokoleniom 

1-płytka gresowa 60 cm na 60 cm –generalnie różne opinie są co do użyteczności tego rodzaju materiału ,ponoć każda inna glazura czyli inny rodzaj materiału jest lepszy ,ale to już inna sprawa ,sprawa trochę gustu


2-płytka 60x60 kładziona na ogrzewanie podłogowe musi być smarowana klejem na całej powierzchni oraz na posadzce także ,tgz metoda kombinowana .
na płytce rozprowadza się klej na całej powierzchni warstewką o grubości 1-2 mm
W tym miejscu uciekła mi konkretnie grubość grzebienia którym smarujemy posadzkę
To będzie grzebień o wysokości zęba 10 mm ?
Czy stach mógłby to doprecyzować ?  lub ktoś inny -jaki ten grzebień powinien być

3- Fuga 2,5 mm – fuga musi byc wysokoelastyczna ( może być firmy Atlas , Mapei )


4-przed klejeniem idealnie wysprzątać posadzkę i zagruntować – można użyć
grunt ceresit ct17

5-oczywiście do klejenia używac należy także kleju wysoce elastycznego jeśli gruntujemy ceresitem to klej też z tej rodziny polecany przez praktyka na forum
Ceresit CM17

Na pewno są też innych firm kleje,grunty,fugi ja oparłem się na forum - to nie jest żadna reklama bo z takową nie mam nic do czynienia - nie mam innych konkretów dlatego oparłem się na tym co było dostępne na forum


Starałem się zebrać najważniejsze fakty ,gdyby coś trzeba dodać to proszę dać znać
Mam nadzieję,że komuś taka konkretna ,,recepta ‘‘ też się przyda 
  • 3 miesiące temu...
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

ten link z allegro nie chodzi bo towar w archiwum mówiłeś o pacy z zębami półokrągłymi? pyatnie do Stacha oczywiście


Podciągam pytanie do Stacha.
Napisano
Kiedyś, na jakiejś robocie miałem tylko pace z kwadratowymi zębami i zauważyłem, że nie wypełniała się klejem przestrzeń pod płytką - to tak na biegu, szlifierką, na kolanie pozwężałem ząbki i pozaokrąglałem przestrzenie, powiększając znacznie ich wymiar, co poprawiło funkcjonalność tej pacy. Taka firmowa paca oczywiście leżała w składziku i się śmiała icon_twisted.gif
Chciałem wrzucić jej fotkę, ale nie mogę póki co jej namierzyć...

Teraz to można znaleźć nawet taki wynalazek

http://stilo-tools.pl/index.php?id_product...troller=product

- nie sprawdzałem go w praktyce...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...