Skocz do zawartości

Budowa Domu - dwurodzinny - Wyzwolenia


Recommended Posts

Napisano
Powiem tak. Kwestia likwidacji mostka hmmm w sumie nie rozwazalem. Muszę się zastanowić. Kwestie osadzenia cegły myślałem żeby je osądzić na styrodurze. Np. Pod oknem zwykłą 15 a pod samym parapetem chciałem dac z 5 cm. Styroduru. rozwazalem też danie takich plastikowych katowniczkow np. Trzech ( rogi i środek) i na to jedna listewke jako.formę dodatkowego podparcia. Ale do tego mam chwilę czasu. Muszę przysiasc do tego. Poprostu widziałem takie rozwiązanie i prezentuje się wręcz rewelacyjnie przy kasztanowej dachowce.

DSC01446.jpg

Napisano
Niewykluczone, że taki parapet z cegły zazwyczaj montuje się na ścianie trójwarstwowej.
Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada. Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący. I ten mostek termiczny będzie niebagatelny.

Mnie też kiedyś zachwycały takie parapety. Na szczęście nie pasowały do bryły mojego domu. icon_smile.gif

A i tak wkopałem się z płytkami klinkierowymi jako parapetami. Najlepiej dać zwykłe monolityczne parapety.
Moim zdaniem parapet kłuje w oczy tylko inwestora, do tego wyłącznie na etapie montażu okien, elewacji i takie tam.
Jestem mądry po szkodzie. A Animus ostrzegał...

Monolityczne - miałem na myśli całe w jednym kawałku blachy, plastiku czy z czego tam jeszcze parapety robią.
Gość Strawman
Napisano
Cytat

Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada.
Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący.


Wykonuje się specjalne podpory z nierdzewki, mocowane do ściany.... nie załatwia to jednak kwestii "mostka"

Cytat

A i tak wkopałem się z płytkami klinkierowymi jako parapetami. Najlepiej dać zwykłe monolityczne parapety.


Dlaczego zaraz zwykłe - widziałeś parapety w Domu w Aksamitkach? Jednolity kompozyt, tanie i niezniszczalne rozwiązanie.



Cytat

Można wykonać z płytek klinkierowych ostrych [...]
Przy odpowiednim położeniu, efekt będzie taki jak przy cegle.


I taki o jakim pisał post wyżej PeZet..., choć niezaprzeczalnie mostka można się w ten sposób pozbyć!


Napisano
Cytat

Czymś musisz podeprzeć te cegły, sądzę, że listwa drewniana odpada. Jakiś patent trza by wymyślić trwały, nierdzewny, niegnijący. I ten mostek termiczny będzie niebagatelny.


MOWO system





a dokładnie wykorzystanie go jako podbudowy parapetu... choć stworzony został do czego innego. icon_biggrin.gif

Profile PR007 i PR009 mają λ ≤ 0,07W/mK
Napisano
No dobra a co z listkiem? Rozwiazaliscie mi jeden problem :-) został mostek. A jest jakaś zaprawa izolacyjna? Żeby te cegły położyć i złączyć nią. No jak dam chociaż 2cm styropianu? W moim przypadku pomiędzy"oknem i taśmą" a cegła. Ja to muszę zrobić hehe żonie się podoba :-) już się nie wymigam
Napisano
Cytat

żonie się podoba :-) już się nie wymigam


To faktycznie przegwizdane. To co Jani_63 cudownie opisał ukazując prostotę rozwiązania (ba, trzeba wiedzieć, że jest rozwiązanie, szapoba) to właśnie likwiduje mostek temiczny, bo jest ciepłą podpórką trójkątną. PR007 lub 009 kleisz do ściany, ewentualnie kołkujesz, potem robisz ocieplenie, a na koniec kładziesz cegiełki uszczelniając fugi między nimi iżby wilgoć nie wlazła. A i tak jest duże prawdopodobieństwo ze będzie włazić między cegły.

A jeśli nie o to pytasz, to ja nie rozumiem pytania.
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

No dobra a co z listkiem? Rozwiazaliscie mi jeden problem :-) został mostek. A jest jakaś zaprawa izolacyjna? Żeby te cegły położyć i złączyć nią. No jak dam chociaż 2cm styropianu? W moim przypadku pomiędzy"oknem i taśmą" a cegła. Ja to muszę zrobić hehe żonie się podoba :-) już się nie wymigam


PeZet'cie - powstaje mostek pomiędzy parapetem z cegły, a ścianą do której on przylega (grubość ok 15cm, bo spadek i zaprawa...) Parapet powinien zmieścić się pod ramą okna... więc posłużyłbym się XPSem - a konkretnie okna postawił na na profilu z XPS - 15x15cm. Przed nim parapet na profilach MOWO, albo na metalowym wsporniku. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
Wstawki z gazobetonu - lepsze niż z cegły, niż z betonu, niż stawianie na piance. Od biedy ujdą, choć to kiepskie rozwiązanie.

Nie jest elastyczny.
Chłonie wilgoć.
Napisano
Cytat

Wstawki z gazobetonu - lepsze niż z cegły, niż z betonu, niż stawianie na piance. Od biedy ujdą, choć to kiepskie rozwiązanie.

Nie jest elastyczny.
Chłonie wilgoć.




PeZet ogładałem ostatnio u ciebie urzadzenie do ciecia styropianu icon_biggrin.gif ehhehe chyba zrobie sobie icon_biggrin.gif. ta podpórka jest super. kwestia co dać pomiędzy oknem a cegłą. pomysle icon_biggrin.gif miłej niedzieli icon_biggrin.gif
Napisano
No dziś mi robią wylewki icon_biggrin.gif zdjęcia wrzucę później. Chciałem się pochwalić icon_biggrin.gif chyba udało mi się żonę udało przekonać z pełnej cegły klinkirowej na takie cienkie parapety klinkierowe icon_biggrin.gif ale to będzie w etapie późniejszym icon_biggrin.gif
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
Cytat

No dziś mi robią wylewki icon_biggrin.gif zdjęcia wrzucę później. Chciałem się pochwalić icon_biggrin.gif chyba udało mi się żonę udało przekonać z pełnej cegły klinkirowej na takie cienkie parapety klinkierowe icon_biggrin.gif ale to będzie w etapie późniejszym icon_biggrin.gif


Przemyśl jeszcze parapety o dokładnie takiej samej estetyce, ale trwalsze i chyba tańsze - z kompozytu. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
Cytat

kompozytowe tzn.? mówisz o zewnętrznych?


Tak - o zewnętrznych. Coś jak na zdjęciu:



a tu po zakończeniu montażu:




Cytat

aktualizacja zdjęć

Hmm, teraz to już za późno, ale dylatację obwodową masz pojedyncza - jakiej grubości?
1cm byłoby ok - czyli 2x5mm... Dylatacje odcinające robiłeś?
Napisano (edytowany)
Cytat

Hmm, teraz to już za późno, ale dylatację obwodową masz pojedyncza - jakiej grubości?
1cm byłoby ok - czyli 2x5mm... Dylatacje odcinające robiłeś?



mówisz dookoła pokoju. hmm nie wiem icon_biggrin.gif dawali taką taśmę dylatacyjną biała. ale jakiej grubości. chyba 0,5. Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
Cytat

mówisz dookoła pokoju. hmm nie wiem icon_biggrin.gif dawali taką taśmę dylatacyjną biała. ale jakiej grubości. chyba 0,5.

Ten wspomniany przeze mnie 1cm to w pomieszczeniach gdzie jest ogrzewanie podłogowe. Dodatkowo, co najmniej w przejściach (drzwi), dylatacje odcinające z peszlem osłonowym na każdej rurce....
  • 6 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Dawno mnie nie było bo ciągły wirrr pracy na budowie. a i zdjęć nie umiem zrzucić bo problem z połączeniem ale mniejsze o to po wylewkach przyszedł czas na balustrady aby nikt nie wypadł pozwole sobie zaznaczyć, że roboty własnej domowej tj. mojego taty

balustrady wewnętrzne narazie icon_biggrin.gif



DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowany)
i tak za ciosem prace postępowały czyli zabudowa kart-gips pod rurę spiro do okapu w kuchni na dole, czy też kafelki w kotłowni. Proszę o wyrazy zrozumienia, wszytko robione po raz pierwszy własnymi rękami icon_biggrin.gif


ja narazie to są roboty wakacyjne icon_biggrin.gif więc narazie nadrabiam zaległości

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)
Napisano
Dziękuję Solange icon_biggrin.gif jest bardziej zaawansowane icon_biggrin.gif bo wczoraj się wprowadziłem icon_biggrin.gif nadrabiam zaległości zdjęciowe icon_biggrin.gif

a więc dalej poddasza icon_biggrin.gif wyzwaniem dla mnie było zrobienia stelaży do okna, jak to "kuwa" obrobić, od czego zacząć. w sklepach multum systemów, które kosztują fortunę. więc wujek Youtube udzielał korków i skleciłem kilka opcyi icon_biggrin.gif. Wrzucę swoje zdjęcie :PP heheh podczas okładania wełny. Poddasze zajęło mi dokładnie 2 tygodnie tj. ułożenie wełny (łącznie ze strychem), przykręcanie grzybków, foli, płyt itd..... Robiłem to z moim ojcem, żeby nie było, że wszystko przypisuje sobie. oczywiscie to było bez obróbki gibsem, to mnie dopiero czekało.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
można i dodawać i dodawać zdjęcia icon_biggrin.gif ehhh no i po tym ruszyło gipsowania itp. płytki w kuchni, salonie, łazienkach itd icon_biggrin.gif oczywiście wszystko było kontrolowane przez żone icon_biggrin.gif

a kurka wszytko mi się łaczy w jeden post... nie moge tego rozbic i jakos ciekawiej opisać.....

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano (edytowany)
i kolejna porcja, malowanie, ustawianie kuchni itp icon_biggrin.gif, z pomalowanych pokoi mam tylko zrobione zdjęcia pokoju Zosi (na jeszcze nienarodzonej córci :DDD). dwie kuchnie icon_biggrin.gif bo an dole i na górze icon_biggrin.gif (jasna dół) ciemna górna - moja). Ps. w pokoju zosi na dzisiejszy juz sa panele ułożone i mebelki, wózki są ustawione icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez benytraktor (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...