Skocz do zawartości

Porównanie "z drewna" a tradycyjny


Recommended Posts

Napisano
  Cytat

A mozesz się odnieść do tego co napisał Jani, pisząc, że nie postawię takiego domu jaki opisałem ? :

Rozwiń  

To może sam się osobiście ustosunkuję do tego pytania jeśli pozwolisz.
Chodzi mi o przekrój/grubość ścian nośnych dla domu z poddaszem użytkowym.
Żaden konstruktor tego projektu nie podpisze przy grubości jaka zakładasz, czyli 100mm dla przekroju poprzecznego elementów nośnych.
I to obojętnie czy będzie to kantówka czy belka dwuteowa.

Dodatkowo wypełnienie styropianem też nie jest najszczęśliwszym pomysłem.
Izolacyjność akustyczna ściany konstrukcyjnej (Rw) będzie zbyt słaba.



  Cytat

Nie widzę tutaj niczego niemożliwego do zrealizowania ani jakiegoś super drogiego.

Rozwiń  

Gawełku, nie jeden związek, tfu projekt już poległ przez głupie 4-6cm różnicy icon_mrgreen.gif
Napisano
A to masz rację,to nie tylko kwestia przekroju elementów nośnych ale ich zageszcznie 40 lub 60 cm oraz jakość materiału. tzn klasa drewna o ile w ogóle jest klasyfikowane.

Ja mam jak się finalnie okazało drewno mało, że zagraniczne to prawie egzotyczne, mianowicie sosnę ukraińską icon_biggrin.gif .Mało kto wie że w Polsce drewno o odpowiedniej średnicy /wieku jest prawie nieosiągalne.

Zauważyłem intencje inwestora w kwestii wykorzystania styropianu, ale zignorowałem ponieważ to fantasmagoria wynikająca z braku pojęcia o wypowiadanych treściach. Nie można użyć styropianu w kanadyjczyku jako ociepleni wewnątrz ściany konstrukcyjnej ponieważ:

trudno jest uzyskać ciągłą warstwę izolacyjną nie da się idealnie dokroić styropianu do konstrukcji szkieletu pozostaną mikro szczeliny= mostki co doprowadzi z czasem do biokorozji szkieletu;

Ja mam docieplenie styropianem z zewnątrz bo do tego nadaje sie najlepiej styropian, to o czym pisałem styropian ryflowany czyli zaopatrzony w rowki od wewnętrznej strony do wentylacji ściany. taki patent do kanadyjczyków. Ale nasz krajowy ze styrominu tani.


wełna zabezpiecza ppożarowo konstrukcję a w domu styropianowym to ja bym sie bał nawet mieszkać icon_cry.gif ;

ponadto wełna jest niemile widziana przez owady i powoduje że korniki sie nie lęgną. ( z tego co słyszałem)
Napisano
Warto wiedzieć, że -owa budowała, w zasadzie, typowy dom z bala - nawet z gaceniem.
Ten omawiany tu ma być szkieletorem, udającym dom z bala.
To są dwie różne nieporównywalne technologie.
Napisano
  Cytat

Dom z bali jest fajny, ale pewien gość kiedyś mi podstawił jeszcze lepszy schemat, bo dom z bali jest jednak drogi. Można postawić kanadyjczyka i z zewnątrz dać półwałki udające bale. Na rogach domu, tak samo, tylko udające pełny przekrój bala. Pokazywał mi zdjęcia jak takie coś robił, ale potem jego firma splajtowała i temat odszedł w zapomnienie. Wrócił dopiero teraz.

Rozwiń  


Popatrz na pogrubione.

Pomyśl, jak pracochłonne (i kosztowne) może być utrzymanie w "sprawności" takiej elewacji.

Napisano
  Cytat

Warto wiedzieć, że -owa budowała, w zasadzie, typowy dom z bala - nawet z gaceniem.
Ten omawiany tu ma być szkieletorem, udającym dom z bala.
To są dwie różne nieporównywalne technologie.

Rozwiń  


Dom z bala mi się bardzo podoba, ale cena domu z bala jest porównywalna z ceną domu "murowanego", a jak już wspomniałem, chcę to zrobić w miarę tanio.

A jakby porównać dom szkieletowy udający dom z bala, z domem z bala, pod względem energooszczędności, to jak by to wyglądało ?
Napisano
  Cytat

A jakby porównać dom szkieletowy udający dom z bala, z domem z bala, pod względem energooszczędności, to jak by to wyglądało ?

Rozwiń  


icon_eek.gif To dalej będzie szkieletor, liczony dokładnie tak, jak każda inna przegroda.

To tylko rodzaj sidingu balopodobnego.
Napisano
No ja to wiem, ale który dom będzie sumarycznie cieplejszy, bo jeśli z bala będzie dwa razy cieplejszy od szkieletora, to można coś dopłacić na starcie podczas budowy do bala.

Co innego, jak na odwrót.

A dla mnie to ważne, bo Moose napisała mi, ze jej dom wyszedł ją 250 000 zł, więc kwota wg mnie dosyć pokaźna (w porównaniu ze szkieletorem).
Napisano
  Cytat

A jakby porównać dom szkieletowy udający dom z bala, z domem z bala, pod względem energooszczędności, to jak by to wyglądało ?

Rozwiń  

A to zależy jaką grubość będą miały przegrody które będziesz porównywał.
Dla "bala" jest to wartość skończona, ale dla szkieletora... powiedzmy że otwarta icon_biggrin.gif

Jak Bajbaga zaznaczył, wykończenie zewnętrzne ma tu trzeciorzędne znaczenie dla energooszczędności.
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
  Cytat

Popatrz na pogrubione.
Pomyśl, jak pracochłonne (i kosztowne) może być utrzymanie w "sprawności" takiej elewacji.

Rozwiń  

Nie demonizujmy - niewiele różni się to rozwiązanie od ocieplenia metodą lekką suchą jeśli chodzi o utrzymanie. Trzeba jednak przyznać, że sam koszt wykonania dyskwalifikuje je z metod tanich.

Co do pytania o energooszczędność domu z bala a szkieletora: jedno i drugie można zrobić lepiej i gorzej - jak to mówią: diabeł tkwi w szczegółach :scratching:

Kilka zdjęć patrona:

Tu półbal w wersji udającej dom z bala, jednak okładzina wykonywana na murowańcu:


a tu stylizacja tylko, też na budynku murowanym


Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

A to zależy jaką grubość będą miały przegrody które będziesz porównywał.
Dla "bala" jest to wartość skończona, ale dla szkieletora... powiedzmy że otwarta icon_biggrin.gif

Jak Bajbaga zaznaczył, wykończenie zewnętrzne ma tu trzeciorzędne znaczenie dla energooszczędności.

Rozwiń  


Przegrody muszą mieć taką grubość, żebym mógł mieć użytkowe poddasze, oraz, żeby cały dom zużył te 10 000 kWh (lub mniej), tak jak już tutaj obliczyłem. Mnie osobiście wynik 2500 zł za ogrzewanie w zupełności wystarczy.
Napisano (edytowany)
  Cytat

A dla mnie to ważne, bo Moose napisała mi, ze jej dom wyszedł ją 250 000 zł, więc kwota wg mnie dosyć pokaźna (w porównaniu ze szkieletorem).

Rozwiń  


Czy masz jakieś szacunki kosztów budowy takiego szkieletora projektowanego wg. Twoich założeń?
Będzie mniejszy, niż - relatywnie do powierzchni - koszt poniesiony przez Moose?
Budować masz zamiiar własnoręcznie, masz jakieś doświadczenie ciesielskie, czy masz na oku jakiegoś znającego temat wykonawcę?
Nie słyszałem takich wiadomości, żeby budowanie przez doświadczonych wykonawców szkieletora było zdecydowanie tańsze ... Edytowano przez stach (zobacz historię edycji)
Napisano
A to już zupełnie inna sprawa Stachu.
Tym bardziej, że jak napisał Gaweł, w naszym kraju ciężko o odpowiednie drewno dla takich konstrukcji.
A 20tys gwoździ też ma swoją wartość icon_biggrin.gif


  Cytat

Przegrody muszą mieć taką grubość, żebym mógł mieć użytkowe poddasze, oraz, żeby cały dom zużył te 10 000 kWh (lub mniej), tak jak już tutaj obliczyłem. Mnie osobiście wynik 2500 zł za ogrzewanie w zupełności wystarczy.

Rozwiń  

Czyli rozumiem że dotarło do Ciebie że 100mm w przekroju nie wchodzi w rachubę? icon_biggrin.gif

Co do reszty, to technologia budowy która chcesz zastosować pozwala bez nadmiernego pogrubiania ścian zewnętrznych zbudować dom na prawdę energooszczędny, - do pasywny włącznie.
Przeniesienie np. zakładanych 4-letnich kosztów ogrzewania na termoizolację przyniesie same korzyści na przyszłość w postaci stale niższych rachunków/kosztów.
10000kWh zużycia energii to nie jest wartość stała której musisz się trzymać bez możliwości jej zmniejszania o powiedzmy 40%.
Co więcej, prawdopodobnie zanim zaczniesz budowę, przepisy już będą od Ciebie wymagały żeby zapotrzebowanie na ciepło było mniejsze niż obecnie zakładasz, a dalej będziesz mógł sam je dodatkowo zmniejszyć.
Innymi słowy wartości które zakładasz są wartościami krańcowymi na obecną chwilę, a nie wartościami stałymi.
Napisano
  Cytat

A to już zupełnie inna sprawa Stachu.
Tym bardziej, że jak napisał Gaweł, w naszym kraju ciężko o odpowiednie drewno dla takich konstrukcji.
A 20tys gwoździ też ma swoją wartość icon_biggrin.gif



Czyli rozumiem że dotarło do Ciebie że 100mm w przekroju nie wchodzi w rachubę? icon_biggrin.gif

Co do reszty, to technologia budowy która chcesz zastosować pozwala bez nadmiernego pogrubiania ścian zewnętrznych zbudować dom na prawdę energooszczędny, - do pasywny włącznie.
Przeniesienie np. zakładanych 4-letnich kosztów ogrzewania na termoizolację przyniesie same korzyści na przyszłość w postaci stale niższych rachunków/kosztów.
10000kWh zużycia energii to nie jest wartość stała której musisz się trzymać bez możliwości jej zmniejszania o powiedzmy 40%.
Co więcej, prawdopodobnie zanim zaczniesz budowę, przepisy już będą od Ciebie wymagały żeby zapotrzebowanie na ciepło było mniejsze niż obecnie zakładasz, a dalej będziesz mógł sam je dodatkowo zmniejszyć.
Innymi słowy wartości które zakładasz są wartościami krańcowymi na obecną chwilę, a nie wartościami stałymi.

Rozwiń  


Żeby dom się nie chwiał i don't gonna with the wind, to mój jest skręcany na wkręty . Na gwoździe to te szałasy z topbudu robione z mokrej tarcicy są icon_confused.gif
Napisano
  Cytat

Co więcej, prawdopodobnie zanim zaczniesz budowę, przepisy już będą od Ciebie wymagały żeby zapotrzebowanie na ciepło było mniejsze niż obecnie zakładasz,........

Rozwiń  


Nieśmiało tylko dodam, że opalane toto ma być węglem - czyli dochodzi wskaźnik EP , a już teraz jest to na granicy dopuszczalnej .
Napisano
  Cytat

Czy masz jakieś szacunki kosztów budowy takiego szkieletora projektowanego wg. Twoich założeń?
Będzie mniejszy, niż - relatywnie do powierzchni - koszt poniesiony przez Moose?
Budować masz zamiiar własnoręcznie, masz jakieś doświadczenie ciesielskie, czy masz na oku jakiegoś znającego temat wykonawcę?
Nie słyszałem takich wiadomości, żeby budowanie przez doświadczonych wykonawców szkieletora było zdecydowanie tańsze ...

Rozwiń  


Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł. Czyli jak by nie było dwa razy mniej niż 250 000 zł.

Budować nie mam zamiaru własnoręcznie, po prostu nie mam na to czasu, a nie chcę uczyć się na własnym domu.

Jani, technologia technologią, ale nie chcę żeby ten dom kosztował jakieś horrendalne sumy. To ma być na prawdę mały domek, z garażokotłownią, bez wydziwiania.
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ps. Na marginesie.
Ta druga wklejona fotka "imitacji".
Jak myślicie, po jakim czasie użytkownik takiego cósia, napisze "jak pozbyć się grzyba ?" icon_lol.gif

Rozwiń  

Mówisz o tym budynku ocieplanym wełną szklaną? :bezradny:
Gdybyś ty to budował to pewnie już byłoby "pozamiatane" - budynek powstał w 2005 roku.
Twoje doświadczenie w temacie oceniam na podstawie wątku o impregnatach do drewna, w którym co prawda została skasowana twoja uwaga na temat przeznaczenia porównywanych impregnatów, ale pamiętamy :bezradny: rolleyes.gif

edit: rozwinąłem odpowiedź... nabierając przekonania, że zaczepka miała na celu tylko bezzasadne zdyskredytowanie rozmówcy Na podstawie tego zdjęcia nie można powiedzieć nic na temat sposobu zaprojektowania i układu warstw. Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
icon_biggrin.gif


  Cytat

Żeby dom się nie chwiał i don't gonna with the wind, to mój jest skręcany na wkręty . Na gwoździe to te szałasy z topbudu robione z mokrej tarcicy są icon_confused.gif

Rozwiń  

To taki skrót myślowy był inspirowany movie hamerańskim icon_biggrin.gif
... choć gwóźdź ciesielski aż taki do końca zły nie jest icon_razz.gif



  Cytat

Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł. Czyli jak by nie było dwa razy mniej niż 250 000 zł.

Budować nie mam zamiaru własnoręcznie, po prostu nie mam na to czasu, a nie chcę uczyć się na własnym domu.

Jani, technologia technologią, ale nie chcę żeby ten dom kosztował jakieś horrendalne sumy. To ma być na prawdę mały domek, z garażokotłownią, bez wydziwiania.

Rozwiń  

Zrobisz jak uważasz. Nikt Ci nie zabroni... nawet zrobić sobie krzywdę.
Ale 100-metrowy dom z poddaszem, na pochyłej działce z antresolą budowany przez ekipę w cenie 120 tys za SSZ to dla mnie takie trochę Milky Way.
Napisano
  Cytat

Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł.
To ma być na prawdę mały domek, z garażokotłownią, bez wydziwiania.

Rozwiń  


I to razem z wybudowaniem garażu z kotłownią pod domkiem - jakim domkiem -domem ? te ok 120 000 zł ?

To ustaw mnie w kolejkę do niego - przez czas budowy Twojego domku (naprawdę ?) małego (zawsze myślałem,że naprawdę mały, to taki ze 35, no góra 40 m2) , dozbieram jeszcze z 30 tysi, bo mam 100, a że działka płaska, to będzie jeszcze taniej, a i będzie mniejszy, tak ok. 50 - 55 m2 i sobie w tym Milki Way' owym domku pomieszkam aż do śmierci ...
Tylko grzać będę jednak inaczej



I pomyśleć, że dorosły facet, znający się co nie co na budowlance wierzy, że ekipa wybuduje mu domek z podpiwniczeniem ( bo ta garażokotłownia - to nic innego jak piwnica...)w cenie 1000 zł/m2 ...
Napisano
Ludzie

Ja piszę o SAMYM DOMKU. bez fundamentu. Interesuje mnie cena za to co zrobi "facet do drewna".

Fundamenty zrobię we własnym zakresie, ale to i tak nie będzie jakaś niebotyczna kwota.

Ps. Może zamiast wyśmiewać cenę i inne czynniki, lepiej było by napisać, że to podejrzanie mało i dodać ile takie coś powinno kosztować. Tylko, ze to zbyt proste jak na polskie realia, lepiej z 5 postów nasrać wyśmiewania i w szóstym zawrzeć jakąś szczątkową treść merytoryczną.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Ps. Na marginesie.
Ta druga wklejona fotka "imitacji".
Jak myślicie, po jakim czasie użytkownik takiego cósia, napisze "jak pozbyć się grzyba ?" icon_lol.gif

Rozwiń  

zaś szukasz mi roboty ?

  Cytat

Ps. Może zamiast wyśmiewać cenę i inne czynniki, lepiej było by napisać, że to podejrzanie mało i dodać ile takie coś powinno kosztować. Tylko, ze to zbyt proste jak na polskie realia, lepiej z 5 postów nasrać wyśmiewania i w szóstym zawrzeć jakąś szczątkową treść merytoryczną.

Rozwiń  



Ty się lepiej nie bądź taki wyrywny.
większość ludzi stawia murowane .
spora część ludzi z forum ma już postawine i wypadli z cen -
podpowiadamy na ile możemy
chcesz więcej to to wróża Macieja , my tak nie umiemy.
a podejrzanie mało znaczy dokładnie podejrzanie mało
sprawdź sobie ceny domów drewnianych w necie
czyli masz podejrzanie mało zapłacić
jeżeli nie zapłacisz ani grosza więcej to tylko czepka zazdrościć bynajmniej rezerwę budrzetowa przygotować racz i to większą jakąś Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Tak mam, wg gościa co robi u nas domy drewniane od 30 lat, taki dom jaki opisałem, powinien mnie wykosztować ok 120 000 zł. Czyli jak by nie było dwa razy mniej niż 250 000 zł.

Rozwiń  

120 to chyba za robociznę icon_biggrin.gif
Ja osobiście przerabiałem gdy bylem przed wyborem jaką technologią budować i 5 lat temu szkieletor wcale nie wychodził taniej niż murowany, bynajmniej w mojej okolicy takie ceny były i są nadal.

  Cytat

Ludzie

Ja piszę o SAMYM DOMKU. bez fundamentu. Interesuje mnie cena za to co zrobi "facet do drewna".

Fundamenty zrobię we własnym zakresie, ale to i tak nie będzie jakaś niebotyczna kwota.

Ps. Może zamiast wyśmiewać cenę i inne czynniki, lepiej było by napisać, że to podejrzanie mało i dodać ile takie coś powinno kosztować. Tylko, ze to zbyt proste jak na polskie realia, lepiej z 5 postów nasrać wyśmiewania i w szóstym zawrzeć jakąś szczątkową treść merytoryczną.

Rozwiń  

To pisz konkretnie a nie będzie niedomówień to raz a dwa to fundamenty powiadasz zrobisz sam, a piwnica?
Jesteś tak obcykany (bynajmniej ja takie odnoszę wrażenie) w budowlance a piszesz jak laik.
Już Ci napisałem wcześniej, że nikt z tutaj wypowiadających się nie chce Ci źle doradzać, ale widzę Ty sam do tego dążysz aby Ci tu nikt nie doradzał, jedynie słuszne i prawdziwe są tylko twoje stwierdzenia i rozwiązania.
Napisano
Piszę jak laik, gdyż jak już wspomniałem, w budowaniu domu z drewna jestem laikiem. Nie znam się na tym i za to się wolę nie brać.

Co do fundamentu, to jak już wspomniałem, fundament-garażokotłownia, będzie częściowo w ziemi. Dopiero NA TYM postawi się dom i to właśnie ta cena (za postawienie drewnianego domu na fundamencie) mnie interesuje. Tutaj niestety nie mogę póki co stwierdzić jak to by wyglądało, gdyż nie mam jeszcze sprecyzowanego kształtu domu, a to kształt domu determinuje kształt jego fundamentu = kształt garażokotłowni.
Gość Strawman
Napisano
  Cytat

Piszę jak laik, gdyż jak już wspomniałem, w budowaniu domu z drewna jestem laikiem. Nie znam się na tym i za to się wolę nie brać.

Co do fundamentu, to jak już wspomniałem, fundament-garażokotłownia, będzie częściowo w ziemi. Dopiero NA TYM postawi się dom i to właśnie ta cena (za postawienie drewnianego domu na fundamencie) mnie interesuje. Tutaj niestety nie mogę póki co stwierdzić jak to by wyglądało, gdyż nie mam jeszcze sprecyzowanego kształtu domu, a to kształt domu determinuje kształt jego fundamentu = kształt garażokotłowni.

Rozwiń  


Przyznasz, że główne założenia domu (część drewniana) pozostawia dużo do życzenia. Z tego co przeczytałem interesuje Cię szkieletowy, ale taki bardziej Kanadyjczyk? Część tego co aktualnie budujemy to szkielet, ale na konstrukcji tradycyjnej - słupy 14x14, wypełnienie wełną, na to OSB od zewnątrz i styropian ryflowany 15cm. Od wewnątrz paroizolacja i dowolne wykończenie. Nie powiem Ci jaki koszt, bo nie jestem od tego - mnie bardziej interesuje poprawność wykonania :-)
Napisano
Jeśli część drewniana pozostawia dużo do życzenia, to pisz o co chodzi, bo tak jak widzisz sam, muszę dopytywać. Mam znaleźć jakiś projekt, który by mnie interesował i Ci go podesłać ?
Gość Strawman
Napisano (edytowany)
  Cytat

Jeśli część drewniana pozostawia dużo do życzenia, to pisz o co chodzi, bo tak jak widzisz sam, muszę dopytywać. Mam znaleźć jakiś projekt, który by mnie interesował i Ci go podesłać ?

Rozwiń  


Bardziej chodzi mi o założenia konstrukcyjne - ten 10cm przekrój nośny ściany.
Co Ci będę opowiadał, jak Irbis już stoczył małą batalię w wątku altankowym - nazwano tam dach naszej altany "lotniskiem dla helikopterów" icon_lol.gif

Najmniejszy przekrój z jakiego budujemy ściany to 14x14 i niezależnie czy będzie to duża altana czy dom.
Trochę jest to uwarunkowane sposobem wykonania (tradycyjne ciesielstwo, czopy, wpusty itp), ale można zaobserwować ciągłe obniżanie norm w tym zakresie, a jakie panują warunki na zewnątrz zdajesz sobie sprawę - coraz częstsze wichury i inne anomalia pogodowe. Dlatego trzymamy się podstaw. Nie będę ukrywał, że też park maszynowy mamy dostosowany do takich rozwiązań - dłutownica i 10cm kantówka to raczej nie w ciesielskich rozwiązaniach a bardziej w stolarskich icon_lol.gif

edit: stylistyka Edytowano przez Strawman (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Jeśli część drewniana pozostawia dużo do życzenia, to pisz o co chodzi, bo tak jak widzisz sam, muszę dopytywać. Mam znaleźć jakiś projekt, który by mnie interesował i Ci go podesłać ?

Rozwiń  

A nie prościej czytać uważnie a nie biadolić

  Cytat

To może sam się osobiście ustosunkuję do tego pytania jeśli pozwolisz.
Chodzi mi o przekrój/grubość ścian nośnych dla domu z poddaszem użytkowym.
Żaden konstruktor tego projektu nie podpisze przy grubości jaka zakładasz, czyli 100mm dla przekroju poprzecznego elementów nośnych.
I to obojętnie czy będzie to kantówka czy belka dwuteowa.

Rozwiń  

Nie podjąłeś tematu a teraz nagle twierdzisz że ma być porządnie bo nie lubisz na odpier....
Ale wcześniej chciałeś dom stawiać na zapałkach.

Jak widzisz wybiórcze czytanie tylko treści która odpowiada Twoim wyobrażeniom do niczego dobrego nie prowadzi.
Dobrze że się znalazł Strawman i swoim wpisem pobudził Cię do logicznego myślenia. icon_razz.gif


  Cytat

Bardziej chodzi mi o założenia konstrukcyjne - ten 10cm przekrój nośny ściany.
Co Ci będę opowiadał, jak Irbis już stoczył małą batalię w wątku altankowym - nazwano tam dach naszej altany "lotniskiem dla helikopterów" icon_lol.gif
(...)
Nie będę ukrywał, że też park maszynowy mamy dostosowany do takich rozwiązań - dłutownica i 10cm kantówka to raczej nie w ciesielskich rozwiązaniach a raczej stolarskich icon_lol.gif

Rozwiń  

I słusznie - nie opowiadaj. Kolejna burza w szklance wody nie jest nikomu do szczęścia potrzebna. icon_biggrin.gif
Nie wiem, może się mylę, ale to zdaje się konstruktor ustala grubość elementów nośnych... i raczej nie kieruje się przy tym parkiem maszynowym wykonawcy.
Nawiasem mówiąc co w przypadku kiedy projekt zakłada konstrukcję na belkach dwuteowych?
Napisano
Nigdzie nie napisałem, że chcę dom "na zapałkach". Przedstawiłem jedynie co powiedział mi facet od szkieletorów 2 lata temu jak chciałem takowy postawić. Wystarczyło po prostu od razu napisać, że do użytkowego poddasza ściana musi być na dole grubsza i mieć inną konstrukcję, żeby strop mógł być grubszy, bo gruby musi być z racji piętra. Taka informacja jest spójna i logiczna, a nie "takiego domu nie postawisz".

I nie stwierdzałem nigdzie, że chcę dom na odp.... a nagle się obudziłem i napisałem, że chcę porządnie. Od początku chciałem dom w tech. szkieletowej, mały, tanie, ale MIESZKALNY. To chyba logiczne, ze dom mieszkalny MUSI być zrobiony dobrze.
Napisano
  Cytat

Nigdzie nie napisałem, że chcę dom "na zapałkach". Przedstawiłem jedynie co powiedział mi facet od szkieletorów 2 lata temu jak chciałem takowy postawić. Wystarczyło po prostu od razu napisać, że do użytkowego poddasza ściana musi być na dole grubsza i mieć inną konstrukcję, żeby strop mógł być grubszy, bo gruby musi być z racji piętra. Taka informacja jest spójna i logiczna, a nie "takiego domu nie postawisz".

I nie stwierdzałem nigdzie, że chcę dom na odp.... a nagle się obudziłem i napisałem, że chcę porządnie. Od początku chciałem dom w tech. szkieletowej, mały, tanie, ale MIESZKALNY. To chyba logiczne, ze dom mieszkalny MUSI być zrobiony dobrze.

Rozwiń  

Sorry, bzdury totalne na przekroje są odpowiednie normy konstrukcyjne uwzględniające wiele czynników w tym atmosferycznych np strefy wiatrowe, mój projekt który jest chyba standardowy zawiera ponadto, wyliczenia naprężeń oraz symulacje zachowania się konstrukcji w różnych sytuacjach np obciążenie śniegiem.

nie buduje się domów z 10 cm elementów przynajmniej zgodnie z prawem i podejrzewam że wiedzą inwestora też. Nie myl pietra jako oddzielnej kondygnacji z użytkowym poddaszem bo to całkiem co innego. Widziałem szkielet z 1 i 2 pełnymi piętrami i przekrój elementów był standardowy 14 cm.

Tak że reasumując chcesz mieć dom bardzo dobrej jakości w cenie szałasu i żebyś będąc laikiem mógł brylować i udawać głupiomądrego.

No cóż nasz klient nasz perpan pewno się da w T-mobile
Napisano (edytowany)
  Cytat

Wystarczyło po prostu od razu napisać, że do użytkowego poddasza ściana musi być na dole grubsza i mieć inną konstrukcję, żeby strop mógł być grubszy, bo gruby musi być z racji piętra. Taka informacja jest spójna i logiczna, a nie "takiego domu nie postawisz".

Rozwiń  

Nie dla użytkowego poddasza z racji stropu, bo strop i tak będzie chyba że ma to być "kurnik", i nie tylko na dole, tylko dla stabilności konstrukcji nośnej która musi utrzymać dach.
A dach to nie ścianka działowa która obciąża konstrukcję tylko masą własną.
Użytkowe poddasze z kolei przekłada się na wysokość tego poddasza, więc wynosi kalenice znacznie wyżej niż w przypadku konstrukcji kratownicowej.
A tu już wystarczy trochę wyobraźni żeby zdać sobie sprawę z faktu że im wyższy budynek, tym bardziej narażony na parcie wiatru. A ten może wywierać znacznie większe obciążenie na konstrukcję niż np. zalegający śnieg na dachu o małym spadku.
O połączeniu tych dwóch elementów/czynników już nawet nie wspominając.
Przecież jak twierdzisz ogólne zasady znasz, tylko za drewno się nie tykasz.


  Cytat

To chyba logiczne, ze dom mieszkalny MUSI być zrobiony dobrze.

Rozwiń  

Skoro to takie logiczne, to aż dziw że nie "zapaliła Ci się czerwona lampka ostrzegawcza w głowie" jak gość którego firma podobno się specjalizowała w takich konstrukcjach i splajtowała takie "cus" Ci proponował.

Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
Gość od plajtowania proponował mi dom z bala i to on podsunął mi temat domu szkieletowego, wyglądającego na bal. Potem ten sam pomysł powieliła firma, o której wspominałem, że jest 30 lat na rynku, z tym że widziałem jak na razie tylko domki letniskowe tej firmy. Mieszkalnego jeszcze nie dane mi było widzieć, bo tak jak już wspominałem, temat porzuciłem i dopiero teraz (przy okazji jak chcę kupić działkę) odżył.

A dom z drewna zawsze wydawał mi się tańszy w budowie od domu murowanego, więc dla ceny 120 000 zł za mały domek żadna lampka mi się nie zapaliła, bo po prostu (jak już trzeci raz wspominam) nie znam się na domach z drewna. Z tego wszystkiego wychodzi, że dom będzie miał raptem 90 metrów, być może z 15 m tarasu, bo garaż i kotłownia będą fundamentem, więc na prawdę

NIE WIEM

jakiej ceny się spodziewać za sam dom.

Chodzi MNIEJ WIĘCEJ o taki dom:

http://www.moj-dom-projekty.pl/L-87,szkiel...awowa.html#tab1

Z tym, ze na projekcie jest zadaszenie dla samochodu, u mnie w tym miejscu by był garaż z kotłownią. Sytuacja działkowa niemalże identyczna. Taras również byłby na dachu garażu. Edytowano przez Panbenonium (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

Nie dla użytkowego poddasza z racji stropu, bo strop i tak będzie chyba że ma to być "kurnik", i nie tylko na dole, tylko dla stabilności konstrukcji nośnej która musi utrzymać dach.
A dach to nie ścianka działowa która obciąża konstrukcję tylko masą własną.
Użytkowe poddasze z kolei przekłada się na wysokość tego poddasza, więc wynosi kalenice znacznie wyżej niż w przypadku konstrukcji kratownicowej.
A tu już wystarczy trochę wyobraźni żeby zdać sobie sprawę z faktu że im wyższy budynek, tym bardziej narażony na parcie wiatru. A ten może wywierać znacznie większe obciążenie na konstrukcję niż np. zalegający śnieg na dachu o małym spadku.
O połączeniu tych dwóch elementów/czynników już nawet nie wspominając.
Przecież jak twierdzisz ogólne zasady znasz, tylko za drewno się nie tykasz.



Skoro to takie logiczne, to aż dziw że nie "zapaliła Ci się czerwona lampka ostrzegawcza w głowie" jak gość którego firma podobno się specjalizowała w takich konstrukcjach i splajtowała takie "cus" Ci proponował.

Rozwiń  

Jani ja mam przez cały dom taką monstrualną belę tzw "oczep" o przekroju 30x40 cm i długości okolo 8 metrów (do dziś eis zastanawiam skąd mój wykonawca wytrzasnął taką bele co to była za sosna icon_eek.gif )i jest ona prostopadła do belek stropowych ma ona za zadanie usztywnić całą konstrukcję. Kanadyjczyk jest dla tego taki trwały bo napory są przenoszone na całą konstrukcję, i dlatego tak ciężko jest go poprawnie wykonać.

Pewnym dowodem na pracę konstrukcji było "strzelanie" domu pierwszej zimy to po prostu dosychało drewno i konstrukcja się sprasowywała. Ale tutaj właśnie chcę nadmienić że podczas porywistych wiatrów to strzelanie się nasilało co świadczy chyba o poparciu tego co powiedziałem powyżej o pracy konstrukcji drewnianej i przenoszeniu naprężeń.

Te efekty specjalne wystąpiły tylko raz pierwszej zimy i od tej pory spokój.

mój dom wygląda mniej więcej tak:



Zdjęcia sprzed 3 lat bo teraz to już roślinność podrosła i domu nie widać

DSC01446.jpg

Edytowano przez gawel (zobacz historię edycji)
Gość Strawman
Napisano
  Cytat

I słusznie - nie opowiadaj. Kolejna burza w szklance wody nie jest nikomu do szczęścia potrzebna. icon_biggrin.gif

Rozwiń  

Moja konwersacja z autorem wątku tak Cię irytuje?... :santajump:

  Cytat

Nie wiem, może się mylę, ale to zdaje się konstruktor ustala grubość elementów nośnych...
i raczej nie kieruje się przy tym parkiem maszynowym wykonawcy.

Rozwiń  

Hmm, ale dajesz wykonawcy prawo do odmowy podjęcia się zadania, które nie leży w zakresie jego działalności?!
Można przy grubości ściany nośnej 14 cm zastosować elementy o prostokątnym przekroju, czyli grubości np. 8cm rozmieszczając je odpowiednio gęściej - to ogólnie rzecz biorąc byłby "kanadyjczyk" i czegoś takiego nie robimy, z przyczyn podanych wyżej, co nie znaczy że nie wolno takich projektować, czy budować.


Napisano
Strawman, czy masz gdzieś jakieś zdjęcia z Twoich realizacji podobnych domów, co podałem tutaj link do projektu ?

Za taki dom, który tutaj wkleiłem (z tym, że z odrobinkę większą powierzchnią) ile byś sobie życzył, zeby spełniał moje wymagania grzewcze i Twoje wymagania technologiczne ?
Napisano
  Cytat

Zdjęcia sprzed 3 lat bo teraz to już roślinność podrosła i domu nie widać

Rozwiń  

From the jungle to jungle icon_biggrin.gif
Z miejskiej (praca) do prywatnej przy domu (po pracy) icon_cool.gif



  Cytat

Moja konwersacja z autorem wątku tak Cię irytuje?... :santajump:

Rozwiń  

No co Ty.

  Cytat

Hmm, ale dajesz wykonawcy prawo do odmowy podjęcia się zadania, które nie leży w zakresie jego działalności?!

Rozwiń  

Ależ oczywiście - to jego/Twoje święte prawo.
Powiem nawet że to uczciwe z jego strony (wykonawcy) że nie próbuje na siłę podjąć zlecenia jeśli nie umie lub nie może go wykonać w/g projektu.
Gość Strawman
Napisano
  Cytat

No to git, ja lubie jak coś jest wykonane porządnie, a nie na odp...ol. Podasz jakiś link do Waszych realizacji ? (bardziej domy niż altany).

Rozwiń  

Głównie zajmujemy się dachami - na tradycyjną ciesiołkę w pełnym zakresie trudno dziś o chętnego, jednak zdarza się.

Za zgodą patrona kilka zdjęć:













  Cytat

Za taki dom, który tutaj wkleiłem (z tym, że z odrobinkę większą powierzchnią) ile byś sobie życzył, zeby spełniał moje wymagania grzewcze i Twoje wymagania technologiczne ?

Rozwiń  

Mogę zapytać, ale pierwsze to projekt - na jego podstawie będzie można ewentualnie wycenić koszt realizacji.


Napisano
O w pydkę Zbysia, niezła budowla.

Co do projektu, to póki co mogę Ci dać jedynie ten link co daję. Sam rozumiesz - nie będę kupował projektu jeśli nie znam nawet "rozstrzału cenowego" jego realizacji.
Napisano
  Cytat

Cześć


Na prawdę tematykę systemu grzewczego mam już przerobioną wzdłuż i wszerz i wybieram piec na węgiel + kominek w domu jako źródło zapasowe i nikt mnie nie przekona do innego systemu, nie dlatego, że mam "zamknięty umysł", ale dlatego, ze już o innych systemach się naczytałem i one mi po prostu nie odpowiadają.

Rozwiń  



  Cytat

Co chcę postawić:

Myślę nad budynkiem mieszkalnym ok 90 m.kw do tego garaż z kotłownią ok 30 m.kw. Garaż i kotłownia będa niejako fundamentem/piwnica, gdyż działka jest na górce i garaż z kotłownią będą usadowione "w ziemi". Do tego dach dwuspadowy, poddasze użytkowe. Strop oczywiście drewniany. Ściany zewnętrzne (od zewnątrz) półwałek (elewacja), folia wiatroizolacyjna, 5cm styropian, OSB, ocieplenie właściwe - styropian 10 cm, folia paroizolacyjna, boazeria/półwałki/coś innego - jako wnętrze ściany widoczne z wnętrza domu.

W temacie domów z drewna jestem raczej zielony, dlatego, jeśli macie jakieś inne pomysły, to chętnie poczytam.

Dom ma być ciepły i przynosić jak najmniej strat cieplnych, przy czym nie ma też kosztować majątku. Liczę, że na dom,m z fundamentami, w stanie surowym zamkniętym, wydam ok. 150 000 zł. Dużo materiału odejdzie na strop (chcę zrobić otwartą więźbę dachową widoczną z poziomu parteru, na piętrze będą tylko dwa pokoje, zajmujące połowę powierzchni parteru. Do tego jak najmniej ścian na parterze.

Rozwiń  



  Cytat

Pompa ciepła jest fajna, ale nie mam zamiaru dawać takiej kasy za źródło ciepła. Po prostu staram się kupić działkę i wybudować dom bez kredytu, tylko za oszczędności, co samo naprowadza mnie na jak najekonomiczniejsze rozwiązania. W granicach rozsądku oczywiście.

Parterowy kanadyjczyk u mnie odpada, gdyż moja filozofia zakłada dom=piętro i to bezdyskusyjnie :P

Rozwiń  



  Cytat

Piszę jak laik, gdyż jak już wspomniałem, w budowaniu domu z drewna jestem laikiem. Nie znam się na tym i za to się wolę nie brać.

Co do fundamentu, to jak już wspomniałem, fundament-garażokotłownia, będzie częściowo w ziemi. Dopiero NA TYM postawi się dom i to właśnie ta cena (za postawienie drewnianego domu na fundamencie) mnie interesuje. Tutaj niestety nie mogę póki co stwierdzić jak to by wyglądało, gdyż nie mam jeszcze sprecyzowanego kształtu domu, a to kształt domu determinuje kształt jego fundamentu = kształt garażokotłowni.

Rozwiń  

Ja wnioskuję, że jesteś dobrze obeznany w temacie , wnioskuje tak po w/w zacytowanych Twoich wypowiedziach.
Oczywiście nikt nie jest nieomylny i wszystko wiedzący, po to jest to forum aby doradzić, poradzić ale i sam tez musisz odbierać słowa krytyki z pokorą bo nikt Ci tu nie wróg.
Widzisz sam po swoich słowach, że sam jeszcze nie wiesz jaki kształt ma mieć domek, zresztą nie tylko Ty jeden jedyny masz taki problem z wyborem, każdy się z tym problemem "użerał" icon_smile.gif Masz mnóstwo projektów w necie do przeglądnięcia, i nie ważne czy to będzie projekt domu murowanego bo zawsze go można zmienić na drewniany czy szkieletowy, ważne aby układ pomieszczeń Ci odpowiadał a reszta sama przyjdzie.
Napisano
W zasadzie to szuka tylko tego - ile to może kosztować.
Przykład cen na domy drewniane, w różnych technologiach: http://www.domzrajkowski.pl/cennik
Można śmiało przyjąć, że to są realne koszty, za postawienie budynku (bez fundamentów, płyty, piwnicy), a ich średnia cena to jest to czego szuka.

Pozostały tylko domy modułowe, ale to dość drogi interes (z reguły).

Gość Strawman
Napisano
  Cytat

To dałby radę mi powiedzieć pi razy drzwi z marginesem błędu ile by wyszedł taki dom jak podałem w linku, tylko, że powierzchniowo lekko większy ( gdzieś koło 80 m) ?

Rozwiń  

Gdyby to była produkcja seryjna, to nie byłoby problemu.
W przypadku kiedy tak naprawdę nie wiemy co jest do zrobienia nie ma szans na miarodajną wycenę i nikt Ci takiej nie da.
Zacznij od projektu - jeśli już takowy wybierzesz (nie musisz go kupować!) wystarczy uzyskać informację od biura projektowego jaki jest koszt budowy, przy określonej konfiguracji (pokrycie, konstrukcja itp), wtedy mnożysz to przez dwa i nie powinieneś się bardzo pomylić... w każdym razie będziesz miał już ogólne pojęcie o kosztach.

Co mogę jeszcze dodać - jeśli to będzie np. 15 styro plus 15 wełny w konstrukcji (bo te 14 cm grubości ściany to minimum), to spokojnie zamiast węgla możesz zastosować pompę powietrze-powietrze plus kominek na wypadek wielkich mrozów lub awarii. Koszt nie będzie znacznie odbiegał od tego co planujesz, a różnicę (zarówno w opłatach jak i komforcie) docenisz pierwszej zimy (że o lecie - bo pompa p-p również chłodzi - nie wspomnę).
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Kontrola Wydziału Budownictwa powinna ustalić stan faktyczny i odnieść się do Twoich uwag.
    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...