Skocz do zawartości

różnice w poziomach stropu i poziomu bloczków jak wyrównać


leeyo

Recommended Posts

Napisano
Witam!
Buduję ścianę jednowarstwową termalica 48cm. Przy stropie nad garażem szalunek boczny zrobiłem z bloczków termalica 12cm docieplonych styropianem od wewnątrz. Bloczki mają 25cm wysokości, a płyta stropu dużo mniej, tak że powstała teraz różnica między poziomem stropu, a bloczków, którymi szalowałem. Kładąc kolejną warstwę bloczków czym uzupełnić warstwę ściany, gdzie znajduje się strop. Jest tam około 4cm niżej od poziomu bloczków. Poza tym podobny problem jest na ścianie garaż-dom. Tam ze względy na ścianę 24cm nie mogłem dać bloczków przy szalowaniu i ogólnie na całej ścianie mam poziom około 4cm niższy od poziomu bloczków... Kierownik powiedział, żeby użyć zaprawy ciepłochronnej, ale mnie nie za bardzo się to wydaje dobrym pomysłem ze względu na grubość spoiny, która by musiała mieć właśnie koło 4cm...

Pozdrawiam
Maciek
Napisano
Strop nie może spoczywać bezpośrednio na "miękim" materiale.
Z tego co piszesz to jest jaki typ stropu? To płyta kanałowa z bk? Jeżeli tak to wystarczy obmurować po obwodzie cegłą i wysokość powinna się zgadzać, ewentualnie wylać poduszkę cementową po uprzednim zaszalowaniu brzegów.
A tak na zakończenie to jeżeli budujesz systemem to to powinno być ujęte w projekcie.
Napisano
Cytat

wiesz zastanawiam się kto z was dwóch ma uprawnienia icon_smile.gif
jak za drogo zaprawą to uzupełnij betonem



Nie chodzi o koszt, a grubość zaprawy. W opisach zapraw ciepłochronnych nie znalazłem takiej, którą można kłaść grubo na 4cm. Max. 2cm... I o to mi chodziło tylko. A pytam bo to w laiku jakim jestem wzbudza niepewność czy jest to ok rozwiązanie...

Pozdrawiam

Napisano
Cytat

Nie chodzi o koszt, a grubość zaprawy. W opisach zapraw ciepłochronnych nie znalazłem takiej, którą można kłaść grubo na 4cm. Max. 2cm... I o to mi chodziło tylko. A pytam bo to w laiku jakim jestem wzbudza niepewność czy jest to ok rozwiązanie...

Pozdrawiam


wiesz

wszystko zależy
czy rozmawiamy o różnicy szalunku traconego w stosunku do góry stropu
czy o różnicy ściany względem szalunku gdzie musisz coś wyrównać by równo wylać strop
ja zrozumiałem opcję 1
Mhtyl opcję 2

zakładam że chodzi o jakieś stosunkowo niewielkie na głębokość choć wysokie na 4 cm wypełnienie nad stropem
to się za bardzo z kierownikiem bym nie kłócił .
zawsze możesz wziąć piłę do gazobetonu i nadmiar obciąć będzie równo bez kombinacji z podlewaniem

opcja 2
jeżeli chodzi o cały przekrój ściany odpowiedź masz wyżej
najlepiej wklej zdjęcia będziemy widzieć w czym problem
Napisano
Ale widzisz Szponiasty, autor tematu był tu na forum po naszych [postach dzisiaj ale widocznie olał Nas aby odpowiedzieć na zadane pomocnicze pytania. Nie rozumiem takich ludzi co wołają o pomoc ale jak człowiek wyciąga do nich rękę to olewają.
Tak jak piszesz mogą być dwie opcję, a my nie wiemy która jest ta właściwa, te nasze wywody to takie zgaduj zgadula.

Cytat

Różnicę poziomów likwiduje się przy użyciu wylewki betonowej np. z keramzytobetonu, a pierwszą warstwę pustaków układa się na zaprawie ciepłochronnej.


Ale po co? W tym przypadku nie ma mowy o mostku bo czoło jest ocieplone od samego spodu czyli jak autor pisze pustak obmurówki wieńca ma wysokość 25 cm i jest ocieplony od wewnątrz, czyli jaka będzie warstwa wyrównująca nie ma znaczenia.
O jakiej pierwsze warstwie pustaków kolega pisze? że trzeba układać na zaprawie ciepłochronnej. Przecież to jest ściana 1W z ciepłego bk.
Napisano
Cytat

Ale po co? W tym przypadku nie ma mowy o mostku bo czoło jest ocieplone od samego spodu czyli jak autor pisze pustak obmurówki wieńca ma wysokość 25 cm i jest ocieplony od wewnątrz, czyli jaka będzie warstwa wyrównująca nie ma znaczenia.




bo to się nazywa zachowawczość
jeżeli Ty miałeś rację to beton
jeżeli kierownik zaprawa ciepłochronna - bo taki jest system
pogodzenie obu
keramzytobeton
ciepły
i może być materiałem konstrukcyjnym icon_biggrin.gif

choć i tak nie ma to większego znaczenia
bo ciepły szalunek na czole stropu jest cieńszy
czyli w porównaniu do reszty będzie mostkiem
Napisano (edytowany)
Spokojnie nikogo nie olewam - też tam jestem, a sami wiecie jak się wraca z budowy to się nic nie chce. Zrobiłem zdjęcia - co prawda w nocy, ale widać o co chodzi. bloczek, styropian i strop około 4cm niżej.

Wyrównywanie bloczków do poziomu stropu nie wchodzi w grę - piłując nad garażem bloczki powstanie różnica poziomów w bloczkach względem reszty budynku, a chodzi właśnie o to, żeby zachować jeden poziom...

DSC01446.jpg



Czyli różnicę poziomu wypełnię keramzytobetonem, a później kolejna warstwa na klej...

Pytanie jeszcze odnośnie samego keramzytobetonu - coś gotowego czy mieszanka jakaś?

Dzięki za pomoc. Edytowano przez leeyo (zobacz historię edycji)
Napisano
Fajnie, że się odezwałeś, ale dalej nic ja nie wiem oprócz że brakuje 4 cm.
Odpowiedz na pomocnicze pytanie na to o co pytaliśmy ja i MTW. Wtedy można będzie coś konkretniejszego doradzić.
Napisano
Po trzykrotnym przeczytaniu wątku i głębokim przemyśleniu problemu uważam że koledzy i kierownik budowy mają rację:
albo użyłbym zaprawy ciepłochronnej i kładł ją dwukrotnie co da pożądaną grubość 4 cm
albo wylałbym betonem grubości tychże 4 cm np "szalując" od wewnątrz łatą o tejże wysokości
albo najprawdopodobniej użyłbym zaprawy ,takiej zwykłej murarskiej,gęstą da się położyć na tą lub zbliżoną grubość
potem,jeśli murujesz zaprawą cienkowarstwową położyłbym pierwszą warstwę bloczków na zwykłą zaprawę a dalej stosował już cienkowarstwową.
I tyle
Chyba że źle zrozumiałem opis problemu
Napisano
No właśnie po to zależy mi na wyrównaniu poziomów, żeby kolejną warstwę bloczków jaką położę na szalunku traconym murować cienką warstwą, a nie tworzyć mostka murując zwykłą zaprawą. Mam świadomość, że mostek i tak wystąpi na wysokości stropu gdzie bloczek szalunku ma gęstość 600 i jest docieplony styropianem, ale uparłem się, żeby kolejna warstwa była na kleju więc zrobię tak, że zaszaluję sobie krawędź, doleję w miarę możliwości wysoko poziom stropu i położę na kleju. W tym przypadku co mogę zrobić, żeby nie był to zwykła zaprawa tylko coś bardziej ciepłego...

Pozdrawiam
LEEYO
Napisano (edytowany)
mieszanka
keramzyt ,cement , woda, piach
ziarno keramzytu 4 - 8
ładujesz do betoniarki
cement dajesz normalnie
wody troszkę mniej
na 150 l szły 3 łopaty piachu
szaluneczek i lejesz

sprawdzałem w google nazwę która podałeś wyszło mi że biały
patrzę na zdjęcie
i widzę keramzyt
nawet materiału nie zmienisz icon_smile.gif Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

No właśnie po to zależy mi na wyrównaniu poziomów, żeby kolejną warstwę bloczków jaką położę na szalunku traconym murować cienką warstwą, a nie tworzyć mostka murując zwykłą zaprawą. Mam świadomość, że mostek i tak wystąpi na wysokości stropu gdzie bloczek szalunku ma gęstość 600 i jest docieplony styropianem, ale uparłem się, żeby kolejna warstwa była na kleju więc zrobię tak, że zaszaluję sobie krawędź, doleję w miarę możliwości wysoko poziom stropu i położę na kleju. W tym przypadku co mogę zrobić, żeby nie był to zwykła zaprawa tylko coś bardziej ciepłego...

Pozdrawiam
LEEYO


Żeby było to fachowo zrobione to ten szalunek musi być bardzo dokładnie wypoziomowany tzw "zero" aby po położeniu stropu nie było nierówności.
Natomiast kładąc pierwsza warstwę bloczków na stopie powinno użyć zaprawy czy zwykłej czy ciepłochronnej to już nie ma znaczenia bo przecież ta spoina będzie grubości około 1 cm a i tak daje się potem styropian pod wylewkę więc żadnego mostka nie będzie.
Napisano
Mostek będzie... bo jest zawsze... mniejszy lub większy. A w ścianie 1W to już pewnikiem strop będzie mostkiem cieplnym. Strop nawet jak drewniany jest tam jakimś mostkiem cieplnym w stosunku do litej ściany (przegrody).
Strop ciepło z domu odbiera nie tylko z góry, ale i z dołu, a nikt nie ociepla sufitów między pomieszczeniami ogrzewanymi. icon_biggrin.gif
Napisano
Jani, ja mu nie karzę ocieplać sufitu, styropian o jakim piszę to taki aby wyrównać/odizolować wylewkę, wystarczy 3 cm.
Napisano
Wiem że miałeś na myśli warstwę wyrównującą vel izolacyjną w przypadku podłogówki i że niczego mu nie każesz icon_biggrin.gif

Pisałem tylko że każdy strop "zbiera" ciepło również od spodu i transportuje je do ściany nośnej.
Najlepiej to robi strop monolityczny, a najgorzej strop drewniany lub JS.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...