przemooo33 Napisano 16 października 2014 Udostępnij #1 Napisano 16 października 2014 Witam,niestety nie znam się na tych sprawach dlatego, zwracam się z prośbą do osób które maja wiedzę w tym temacie. Na zdjęciach które przesłałem mam nadzieję ze widać wymiary.Problem polega na tym ,że wykonawca kominka nie chce obniżyć rury z komina czy to naprawdę w niczym nie będzie przeszkadzało? Co z wentylacją w kominie ma być zamurowana ? Czy ta rura nie będzie przeszkadzała w obniżaniu sufitu ? Fachowiec od rekuperacji powiedział ze ta rurę należy obniżyć nie powinna być tak blisko czerpni .Proszę o opinie w tym temacie ,z góry bardzo dziękuję .Poniżej info od wykonawcy kominka:przesyłam specyfikację techniczną na krzemianowo wapniowe płyty izolacyjne SuperIsol stosowane do wykonywania izolacji ścian i stropu w zabudowie kominka.W obudowie kominka temperatura wynosi ok. 150 st.C, więc przy zastosowaniu płyty o gr. 5 cm, temperatura za płytą będzie miała wartości ok. 30 st.C. Należy pamiętać, że także płyta G-K (ognioodporna) na suficie podwieszanym zadziała jako dodatkowa izolacja, zatem temperatury panujące w przestrzeni sufitu podwieszanego będą miały wartości poniżej 30 st.C - brak jakiegokolwiek zagrożenia dla jakichkolwiek instalacji.Nie ma potrzeby obniżania trójnika przyłączeniowego wkładu kominowego - nie obniży to w żaden sposób temperatury w obudowie kominka, a jedynie wygeneruje niepotrzebne koszty.Pozdrawiam przemo[attachment=20351:kominek_1_forum.jpg] Link do komentarza
Jani_63 Napisano 16 października 2014 Udostępnij #2 Napisano 16 października 2014 Te około 150oC w kapie kominka to tak szacunkowo i optymistycznie ma się rozumieć.Podczas ostrego palenia w kominku powietrznym temperatura w kapie może swobodnie przekroczyć 200oC (w kominku ceramicznym jeszcze więcej).Między innymi dlatego buduje się komorę dekompresyjną (co najmniej 30cm poniżej stropu) żeby chronić strop przed wpływem wysokich temperatur.Umieszczenie w tej przestrzeni elementów z plastiku świadczy o co najmniej dużej niefrasobliwości.Elementy plastikowe (rury) prawdopodobnie wcześniej czy później ulegną zniszczeniu. O smrodkach dochodzących z wentylacji podczas palenia już nawet nie ma co wspominać.PS.Na tych zdjęciach tyle widać że gdyby nie wyobraźnia to... 2 Link do komentarza
Budujemy Dom - budownictwo i instalacje Napisano 17 października 2014 Udostępnij #3 Napisano 17 października 2014 Na podstawie tak skromnych informacji i nieczytelnych zdjęć trudno ocenić czy takie rozwiązanie nie będzie stwarzać problemów. Istotne jest, jak w szczegółach wykonana będzie izolacja kominka, ukształtowanie obudowy i wylotów gorącego powietrza, wentylacja nad rurą spalinową itd. Odrębna sprawa to zapewnienie dopływu powietrza do spalania jak i wentylacja samego pomieszczenia. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 17 października 2014 Autor Udostępnij #4 Napisano 17 października 2014 Dzien wielkie Jani,za odpowiedz Zdjęcia chętnie wyslę na e-maila jeśli zechcesz.Nie do konća wszytko rozumiem ale jedno jest dla mnie pewne , rura od kominka powinna byc obnizona i trzeba pilnie zastanowic sie nad tematem tych plastikowych rur od wentylacji -tak ? Proszę o odpowiedz Z góry bardzo dziękuję i zaczynam mieć już wątpliwosci nad sensem kominka w tym miejscu lub w ogole .Pozdrawiam przemo Link do komentarza
przemooo33 Napisano 17 października 2014 Autor Udostępnij #5 Napisano 17 października 2014 może na tych zdjęciach będzie coś lepiej widać,nawet nie zdawałem sobie sprawy że to taki wielki problem będzie.Czyli ten co proponuje mi takie rozwiązanie ( osoba która prowadzi firmę z kominkami) najzwyczajniej na świecie chce mnie na minę wsadzić.Czy Panowie mogą powiedzieć mi co konkretnie powinienem zrobić -jestem na tym etapie ze raczej mogę cos pozmieniać jeszcze tylko co ? Wdzięczny będę za pomoc Pozdrawiam przemoTemat zrobił się dla mnie bardzo poważny,nie zdawałem sobie sprawy,że mój wykonawca kominka tak żle che to u mnie zorganizować.Nie wiem jakie informacje konkretnie są potrzebne,chętnie wszystko opiszę,pomierzę itd .Proszę tylko o info co mam podać .Czyli to wszytko co mi napisał mój wykonawca -to mijanie się z prawdą ?Dziękuję z góry za pomocPozdrawiam przemo Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 października 2014 Udostępnij #6 Napisano 17 października 2014 (edytowany) Przyjmuję się, że optymalna odległość od sufitu, to nie mniej niż 50cm - z różnych powodów.Miej na szczególnej uwadze, to co napisał Janidopisałem:Ps. Jest także inny wymiar tej sytuacji - dajesz instalatorowi wentylacji argument, do ewentualnego odrzucenia, ewentualnej reklamacji. Edytowano 17 października 2014 przez bajbaga (zobacz historię edycji) Link do komentarza
przemooo33 Napisano 17 października 2014 Autor Udostępnij #7 Napisano 17 października 2014 Zrobię tak Panowie jak radzicie,tylko potrzebuję konkretnych informacji żebym merytorycznie mógł porozmawiać z moim wykonawcą kominka, ja się na tym nie znam w ogóle dlatego potrzebuję porady i konkretnych argumentów czyli mam już pierwszy : 1- rura z komina powinna być minimum 50 cm od sufitu ( 50 cm liczone od górnej krawędzi rury rozumiem ) tak to jest przyjęte i kropka rozumiem -to tym bardziej nie rozumiem dlaczego nie chce obniżyć tej rury czy to jakiś duży koszt ( bo to jego ekipa kominiarzy robiła ) rozumiem,że jakiś problem to jest bo szyby w kominie są u mnie odwrotnie ( wentylacyjny jest od strony wystającej rury ) ale przecież za pierwszym razem też to zrobili.proszę nadal o pomoc i merytoryczne argumenty pozdrawiam przemoza wentylacje już zapłacone -wiadomo teraz jak będzie z reklamacją :(:(:(kominek jeszcze nie postawiony i ponoć wentylacja nie ma innej możliwości ( drogi poprowadzenia tej czerpni i innych rur ) Link do komentarza
przemooo33 Napisano 17 października 2014 Autor Udostępnij #8 Napisano 17 października 2014 znalazłem ze wykonawca zamontował mi w kominie wkład wkład kominowy żaroodporny 2317.60 pln brutto + rotowent262.40 pln brutto . Link do komentarza
MrTomo Napisano 17 października 2014 Udostępnij #9 Napisano 17 października 2014 Nie wygląda to fajnie. Może jeśli osłonić te przewody grubą warstwą wełny skalnej to przeżyją - ale temperatura do zgaszenia niezła. Jest taka gęsta wata szklana, co się stosuje w hutniczych piecach - chyba. Mam taką watą owiniętą rurę idącą z pieca c.o. do komina. Izoluje świetnie. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 października 2014 Udostępnij #10 Napisano 17 października 2014 Cytat Czyli ten co proponuje mi takie rozwiązanie ( osoba która prowadzi firmę z kominkami) najzwyczajniej na świecie chce mnie na minę wsadzić. Czy Cię wsadzić na minę? - i tak i nie.TAK,bo obstaje przy swoim, a wylot spalin koliduje z wentylacją. Tyle że jeżeli to nie jest komin murowany (jako dymowy) tylko wewnątrz jest wkład ceramiczny, to kształtka do przyłączenia rury dymowej jest zainstalowana/umiejscowiona na tej a nie innej wysokości.Na marginesie - ten komin jest postawiony w/g projektu, czy to radosna twórczość ekipy która go stawiała?Chodzi mi o wysokość przyłączenia rury dymowej.NIE,bo nie on zawinił. A właściwie nie do końca on zawinił (chyba że i on montowała kanały wentylacyjne, ale zdaje się że wspominasz że robił to kto inny).Ba, nawet nie do końca zawinił wykonawca WM, bo on zrobił swoje (zakładam że nie tylko tak bo tak było mu wygodnie, ale że jak wspominasz było to jedyne sensowne umiejscowienie).Zawiniła tak naprawdę komunikacja między tymi dwoma wykonawcami (a może projekt - jeśli uwzględniał WM), a właściwie brak u obu szerszego spojrzenia na całość (w obrębie tej wnęki).Robota zrobiona, zapłacona... a Ty się bujaj z problemami, bo diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach.I fakt że masz kogo ścisnąć za cohones, wcale nie znaczy że to coś da.Najlepiej by chyba było jak by Ci się udało obu wykonawców ze sobą spiknąć i niech razem ustalą co z tym fantem zrobić.Może coś da np. wymiana na tym odcinku/ w tym miejscu rur plastikowych na metalowe i dodatkowa (spora) otulina z wełny skalnej, i zamiana podejścia prostego na skośne (45o) co dodatkowo jeszcze zwiększy odległość między rurami obu systemów.W każdym razie argument że zastosowanie samej płyty izolacyjnej SuperIsol w oparciu o dane z ulotki rozwiąże problem jest mocno naciągany.Zapałki leżące na lodówce tez są "bezpieczne" przed małymi dziećmi,... ale do czasu kiedy łepek nauczy się wchodzić na taboret.Innymi słowy - nie zawsze i w każdych warunkach do końca dni - amen. PS.Tak się zastanawiam... jak w ogóle miała być prawidłowo wykonana komora dekompresyjna przy kominku tak wciśniętym we wnękę?Otwór pod kratkę wentylacyjną (poco skoro jest WM?) też zdaje się nie uwzględnia podwieszanego/obniżonego sufitu. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 17 października 2014 Udostępnij #11 Napisano 17 października 2014 A widziałeś "zasilanie" tego kominka ?Ciekawe pod jaki to kominek. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 17 października 2014 Udostępnij #12 Napisano 17 października 2014 To pewnie 160-tka.Wyjścia są dwa:- kominek to będzie jakiś potwór powyżej 20kW,- podejście jest długie, a może i z jakimś nadprogramowym kolanem/załamaniem.Tyle że jeśli to doprowadzenie nie będzie podłączone bezpośrednio do kominka (szczelna zamknięta komora spalania) to może być z tego więcej szkody niż pożytku (WM).No i ciekawe jak fachman chce "wygasić" temperaturę na tej rurze PVC tak umiejscowionej? Link do komentarza
an-bud Napisano 19 października 2014 Udostępnij #13 Napisano 19 października 2014 Przy wentylacji mechanicznej palenisko powinno spalać w 100% powietrze dostarczone z zewnątrz.Kratkę wentylacyjną w kominie można zamknąć.Izolacja zaproponowana przez wykonawcę jest wystarczająca.Komora depresyjna to wielki kit Mam kilka pytań: czarna rura wychodząca z komina (luźna) do niej ma być podłączone palenisko? jaka jest średnica tej rury? jakie palenisko? jaka jest średnica rury dostarczającej powietrze zewnętrzne? gdzie ona jest? Link do komentarza
przemooo33 Napisano 22 października 2014 Autor Udostępnij #14 Napisano 22 października 2014 Witam serdecznie ,Przepraszam za moje krótkie milczenie ,miałem mały wypadek na budowie spadłem z drabiny ale już powoli wraca do normy .Postaram się zebrać wszystkie fakty do których dotarłem ,może to coś pomoże jeszcze Komin ma dwa szyby – wentylacyjny 27 cm x 15 cm , drugi dymny 27 x 27 Lokalizacja kominka według pierwotnego planu uległa zmianie ,dlatego trzeba przebić się poprzez szyb wentylacyjny rura z szybu kominowego .Ta czarna rura ma srednice 180 cm na zdjęciu etykieta z niej .Rura pomarańczowa natomiast ta która ma doprowadzić powietrze ma 160 cm średnicy .W środku w szybie kominowym umieszczony jest stal stopowa srebrna ,mam nadzieje ze to tez na zdjęciu widać i że to dobry wkład . na górze na kominie umieszczony jest rotowent i w koło niego wszystko jest zacementowane ( nawet nie wiedziałem ) .Wszystko to jednak dalej nie zmienia mi sprawy, jeśli chodzi o obniżenie właśnie tej czarnej rury która łączy się z wkładem kominowym i moim zdaniem powinna być obniżona z 50 -70 cm w dół . Bardzo proszę o pomoc w doborze merytorycznych argumentów które pomogły by zmienić decyzje mojego wykonawcy czego tak naprawdę chciałbym uniknąć Oczywiście wszelkiego rodzaju zdjęcia lepszej jakości mogę wysłać na e-maila Link do komentarza
przemooo33 Napisano 22 października 2014 Autor Udostępnij #15 Napisano 22 października 2014 jeszcze ta etykieta z czarnej grubej stalowej rury.Co do konstrukcji kominka to ponoć to będzie wybudowany wkład ,,solidny'' jak to określił wykonawca z szamotu ,dalszych szczegółów dalej na razie nie znam bo nie chce mi obniżyć wysokości tej rury. Proszę o poradę drodzy forumowicze. Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #16 Napisano 22 października 2014 A bardzo proszę Cię o argumenty do tego zdania Cytat Bardzo proszę o pomoc w doborze merytorycznych argumentów które pomogły by zmienić decyzje mojego wykonawcy czego tak naprawdę chciałbym uniknąć Albo zrobi Pan tak jak chce albo niech Pan pakuje swoje rzeczy i się rozstaniemy z tym że ja zostaje i pieniądze też. Krótkie uzasadnienie: wykonawca jest jak d u p a od srania od tego aby uwzględniać wolę inwestora. Jeżeli ma wątpliwości to może poprosić na piśmie o jego wyrażenie. Prawda jest jedna wykonawca zawsze robi aby mu było łatwiej. Dlatego miałem 2 razy przykręcane płyty na poddaszu o boazerii 2 razy zdejmowanej tez nie wspomnę. i wielu innych rzeczach. Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 października 2014 Udostępnij #17 Napisano 22 października 2014 Ten Twój wykonawca informacje dla Ciebie przydatne cedzi/dawkuje jakbyś był gapiem, a nie płatnikiem.Wybudowanie "solidnego" wkładu kominka to na logikę kominek ceramiczny, a ten przepali ten komin stalowy prawie jak palnik acetylenowy.Określenie "stal stopowa" nic nie mówi o wkładzie.Wkłady stalowe są produkowane jako "wkłady nierdzewne" i wkłady żaroodporne".Każdy z nich jest przeznaczony do innego rodzaju palenisk, a w skrócie różnią się, i to znacznie, zakresem temperatur pracy do jakiej są przystosowane.PS.Kanał wentylacyjny przy takim podłączeniu rury dymowej przestaje istnieć, przy WM to nie wadi... ale Czy Twój wykonawca o tym wie?Nie rozumiem Twoich rozterek z szukaniem argumentów dla wykonawcy że ma zrobić tak jak chcesz. To Ty przecież jesteś płatnikiem, a robota jest od początku źle wykonana.Wykończenie komina na szczycie też świadczy o małej fachowości wykonania i będzie (jeśli takie pozostanie) stwarzało mnóstwo problemów. 1 Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #18 Napisano 22 października 2014 Dodam w temacie kominka że mój wykonawca zesrał się aby zainstalować mi drewnianą belkę w kominku. Nie pomogły moje wątpliwości że może to ulec zapaleniu bo mam bardzo dobra Tarnave. Nic za 2 dni belka się zapaliła , uważam że warto było bo co ich opierdolił &(*79em to moje. Od tej pory już co powiedziałem to było święte. Ja mam wylkot z kominka podłączony do komina na wysokości jakieś 170 -180 cm od podłogi jest ok Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 października 2014 Udostępnij #19 Napisano 22 października 2014 Na marginesie - zaślepione stare wejście do komina było na odpowiedniej wysokości.Pytałem już wcześniej - ten komin to według projektu, czy radosna twórczość wykonawcy? Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #20 Napisano 22 października 2014 (edytowany) Cytat Ten Twój wykonawca informacje dla Ciebie przydatne cedzi/dawkuje jakbyś był gapiem, a nie płatnikiem.Wybudowanie "solidnego" wkładu kominka to na logikę kominek ceramiczny, a ten przepali ten komin stalowy prawie jak palnik acetylenowy.Określenie "stal stopowa" nic nie mówi o wkładzie.Wkłady stalowe są produkowane jako "wkłady nierdzewne" i wkłady żaroodporne".Każdy z nich jest przeznaczony do innego rodzaju palenisk, a w skrócie różnią się, i to znacznie, zakresem temperatur pracy do jakiej są przystosowane.PS.Kanał wentylacyjny przy takim podłączeniu rury dymowej przestaje istnieć, przy WM to nie wadi... ale Czy Twój wykonawca o tym wie?Nie rozumiem Twoich rozterek z szukaniem argumentów dla wykonawcy że ma zrobić tak jak chcesz. To Ty przecież jesteś płatnikiem, a robota jest od początku źle wykonana.Wykończenie komina na szczycie też świadczy o małej fachowości wykonania i będzie (jeśli takie pozostanie) stwarzało mnóstwo problemów. No dokładnie masz 100% racji. A mam pytanie odnośnie rury dymowej bo ja mam rurę nierdzewkę dosyć grubą i się zastanawiam czy to jest ok? Już 10 lat się to pali i na razie jest ok. Z tym ze widziałem kominek podłączony rurą spiro to to już hujoza totalna aż strach pomyśleć.Coś w tym rodzaju Edytowano 22 października 2014 przez gawel (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 października 2014 Udostępnij #21 Napisano 22 października 2014 Może tylko wygląda jak nierdzewka, a to jednak kawał żaroodpornej rury Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #22 Napisano 22 października 2014 Cytat Może tylko wygląda jak nierdzewka, a to jednak kawał żaroodpornej rury NO własnie ja mam z inoxowej twardej to mam nadzieje ze to bezpieczne bo sam nabrałem teraz watpliwości Cytat Może tylko wygląda jak nierdzewka, a to jednak kawał żaroodpornej rury No chyba że masz sokoli wzrok i przeczytałeś z tej faktury co lezy na kominku Link do komentarza
przemooo33 Napisano 22 października 2014 Autor Udostępnij #23 Napisano 22 października 2014 Jani , czyli żeby nie zawracać już głowy to fakty są takie :1-Czarna rura ze stali jest za nisko od sufitu i tyle – najlepiej ją obniżyć o 50-70 cm i po temacie –jeśli będzie bardzo intensywnie palone w kominku to temperatura będzie tam w tej rurze do 800 C Przyjmuję się, że optymalna odległość od sufitu, to nie mniej niż 50cm - z różnych powodów2-Płyty o których pisze wykonawca SuperIsol nie zabezpieczą plastikowych rur pod sufitem 3-Obnizyc rurę ,zaizolować bardzo dobrze ( jeden z kolegów wspominał o specjalnej wełnie skalnej do pieców hutniczych ) Czyli jeśli nie obniży tej rury ( czarnej ) to rezygnuje z jego usług –bo jest to zasadne prawda ?Komin wybudowany był bez żadnego otworu bo potem nie wiedzieliśmy jak to będzie ,więc wykonawca sam zdecydował gdzie wypuszcza ta rurę –szkoda ze tak nisko , tym bardziej ze wie ze będzie obniżony sufit ,wie ze jest rekuperacja –naprawdę nie rozumiem dlaczego ja musze teraz z nim walczyć . Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #24 Napisano 22 października 2014 Cytat 3-Obnizyc rurę ,zaizolować bardzo dobrze ( jeden z kolegów wspominał o specjalnej wełnie skalnej do pieców hutniczych ) Ale jak ocieplić rurę spalinową Przecież ta rura ogrzewa powietrze, szkoda to robić. Ocieplic możesz komorę dekompresyjną nad komora grzewczą i wtedy nic się nie zrobi złego z rurami . Do izolacji kominka ja mam cos takiego Link do komentarza
an-bud Napisano 22 października 2014 Udostępnij #25 Napisano 22 października 2014 Cytat jeszcze ta etykieta z czarnej grubej stalowej rury.Co do konstrukcji kominka to ponoć to będzie wybudowany wkład ,,solidny'' jak to określił wykonawca z szamotu ,dalszych szczegółów dalej na razie nie znam bo nie chce mi obniżyć wysokości tej rury. Proszę o poradę drodzy forumowicze. Jak "solidne" to "super" palenisko jeżeli można spytać to za ile jest to "solidne" palenisko??? Cytat Do izolacji kominka ja mam cos takiego Zabytkowe ocieplenie kominka Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #26 Napisano 22 października 2014 No może i zabytkowe ale spełnia swoją funkcję juz 10 lat, więc w czym problem i tak nie jest na wierzchu Link do komentarza
an-bud Napisano 22 października 2014 Udostępnij #27 Napisano 22 października 2014 Cytat No może i zabytkowe ale spełnia swoją funkcję juz 10 lat, więc w czym problem i tak nie jest na wierzchu Rzadko się zdarza dobrze wykonany kominek z taką izolacją... musi mieć bardzo dobry przepływ powietrza ogrzewanego, a i tak przy przesadnym paleniu można wyczuć wypalający się klej, taśmy alu też się trzymają na miejscu? Link do komentarza
Gość gawel Napisano 22 października 2014 Udostępnij #28 Napisano 22 października 2014 Cytat Rzadko się zdarza dobrze wykonany kominek z taką izolacją... musi mieć bardzo dobry przepływ powietrza ogrzewanego, a i tak przy przesadnym paleniu można wyczuć wypalający się klej, taśmy alu też się trzymają na miejscu? No pewno bo ja na czopuchu mam naciągnięty drut w kratkę i wełna jest tam gdzie powinna, nie mam klejonego na taśmę. Link do komentarza
an-bud Napisano 22 października 2014 Udostępnij #29 Napisano 22 października 2014 (edytowany) Cytat No pewno bo ja na czopuchu mam naciągnięty drut w kratkę i wełna jest tam gdzie powinna, nie mam klejonego na taśmę. Za to odpowiedzialny jest tylko dobry przepływ powietrza... szczególnie przy tarnavie i grawitacji Edytowano 22 października 2014 przez an-bud (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 22 października 2014 Udostępnij #30 Napisano 22 października 2014 przemooo33 - powielę swój wpis, bo adekwatna sytuacja:Tak sobie czytam, oglądam wklejone obrazki ..., znów czytam ...Wiesz co - zmień tego wykonawcę na nowszy i bardziej kumaty model - bo moim zdaniem ten wykonawca jest typowym i skrajnym przykładowym przedstawicielem fafofcuf, Link do komentarza
Sławomir Napisano 22 października 2014 Udostępnij #31 Napisano 22 października 2014 Obniżenie wlotu do komina to żaden problem. Wystarczy nieco rozkuć ściankę kanału wentylacyjnego, wstawić w trójnik kolanko 45 st, rurę sprowadzić do czopucha, i połączyć kolanem 45 st., wkład kominowy wygląda na przystosowany do gazu a nie wysokotemperaturowych spalin z kominka. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 24 października 2014 Autor Udostępnij #32 Napisano 24 października 2014 Dziękuję wszystkim za informację w mojej sprawie ,przekaże to wszystko mojemu wykonawcy jeśli nie obniży rury pewnie się z nim pożegnam.Ale teraz druga sprawa, to jakiś koszmar po osadzeniu tego wkładu w szybie komina , rotowentu na gorze okazało się ,że po kilku dniach opadów deszczu komin jest mokry na dole i wycieka z niego woda .Nic już tego nie rozumiem na gorze jest otwór przecież zabetenowany -skad ta woda nagle ,czy kominiarze którzy osadzali ten wkład popełnili jakiś błąd ? Przedtem jak nie było wkładu ani rotowanta nic nigdy nie było mokre a lało więcej niż teraz.Normalnie ręce opadają,co za wykonawca czego się dotknie to wszystko schrzani - może ktoś mi powiedzieć dlaczego się tak teraz dzieje ?z góry dziękuję za pomoc Link do komentarza
Gość gawel Napisano 24 października 2014 Udostępnij #33 Napisano 24 października 2014 To faktycznie dziwne, czy roto went to ta nasada ze zdjęcia z postu nr 14? Jeżeli tak to obróbka zaprawą jest niedbale zrobiona i to może być przyczyną zacieków. Powinna być ugłaskana jak poduszeczka wtedy woda spłynie. Inna kwestia czy to czasem nie wada obróbki kominiarskiej.? Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 października 2014 Udostępnij #34 Napisano 24 października 2014 A moim zdaniem, jak nie było rury, to woda wsiąkała w cegły, a potem odparowywała.Teraz nie wsiąka - to spływa.+ zapewne kondensacja, bo warunki sprzyjające. 1 Link do komentarza
Gość gawel Napisano 24 października 2014 Udostępnij #35 Napisano 24 października 2014 Cytat A moim zdaniem, jak nie było rury, to woda wsiąkała w cegły, a potem odparowywała.Teraz nie wsiąka - to spływa.+ zapewne kondensacja, bo warunki sprzyjające. No to też możliwe ale ja i tak bym poprawił te czapkę i po prostu jak się będzie paliło to sie komin przesuszy Link do komentarza
Jani_63 Napisano 24 października 2014 Udostępnij #36 Napisano 24 października 2014 (edytowany) Cytat Ale teraz druga sprawa, to jakiś koszmar po osadzeniu tego wkładu w szybie komina , rotowentu na gorze okazało się ,że po kilku dniach opadów deszczu komin jest mokry na dole i wycieka z niego woda .Nic już tego nie rozumiem na gorze jest otwór przecież zabetenowany -skad ta woda nagle... Cytat Dwa dni temu już nadmieniłem, Cytat Wykończenie komina na szczycie też świadczy o małej fachowości wykonania i będzie (jeśli takie pozostanie) stwarzało mnóstwo problemów. ale nie myślałem że tak szybko pójdzie.Ten komin jest u góry obsmarkany, a nie wykończony.Powiedz jeszcze że cegła okładzinowa to dziurawka, i wszystko będzie jasne.edit:literówka Edytowano 24 października 2014 przez Jani_63 (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 24 października 2014 Udostępnij #37 Napisano 24 października 2014 Kto tego 3 latka wpuścił na dach i pozwolił się tak bawić Link do komentarza
Gość gawel Napisano 24 października 2014 Udostępnij #38 Napisano 24 października 2014 Cytat Kto tego 3 latka wpuścił na dach i pozwolił się tak bawić Trzeba go było delikatnie zpchnac z dachu Link do komentarza
an-bud Napisano 24 października 2014 Udostępnij #39 Napisano 24 października 2014 Zapomniał tylko odprowadzić skropliny do kanalizy... Link do komentarza
przemooo33 Napisano 28 października 2014 Autor Udostępnij #40 Napisano 28 października 2014 Witam serdecznie,cegła okładzinowa to nie dziurawka -pełna cegła specjalnie na komin na czapę sam kupowałem,czy w jakiś sposób skropliny powinno się odprowadzać -jak i w jaki sposób -czy tylko kolega an-bud mnie ,,wkręca'' .Co do wykończenia to całkowicie się zgadzam to nie jest wykończenie tylko całkowicie schrzanione ( czy któryś z kolegów mógłby mi podesłać właściwe wykończenie ,pokaże mojemu wykonawcy bo już słów mi brakuje -wszystko czego się dotknie to schrzanione .Co teraz należałoby zrobić żeby to poprawić , skuć całkiem i na nowo poprawnie wykończyć ? Żeby tą rurę obniżyć trzeba cały wkład wyciągać z komina ? Muszę się przygotować na ostateczną rozmowę z moim wykonawcą .proszę o info jeszcze w tej sprawie -i bardzo wszystkim dziękuję za wskazówki i cenne uwagi .pozdrawiam przemek Link do komentarza
Jani_63 Napisano 28 października 2014 Udostępnij #41 Napisano 28 października 2014 Cytat (...) czy w jakiś sposób skropliny powinno się odprowadzać -jak i w jaki sposób -czy tylko kolega an-bud mnie ,,wkręca'' . Dlaczego wkręca?Ten komin stawiał Ci chyba piekarz (bez obrazy dla piekarzy).Nie masz odprowadzenia skroplin, bo nie masz ociekacza.A może masz, tylko jak pisze an-bud nie podłączony czy też zaślepiony?Wykończenie komina wymaga zamontowania porządnej czapy z kapinosem która będzie wysunięta poza rzut samego komina. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 28 października 2014 Autor Udostępnij #42 Napisano 28 października 2014 nie znam się ,dlatego pytam nie wiedziałem ,że tam powinny być takie skraplacze .A w mojej historii to jest tak ,że murarze postawili komin , a teraz inny ,,fachowiec'' przy pomocy swojej ekipy kominiarzy -osadził mi w kominie dymnym wkład , to obniżenie rury tak nisko od sufitu też on postanowił,cała czapę też zrobiła jego ekipa - wiem ,że muszę zmienić tego wykonawcę i jego ekipę ale przed tym muszę się dowiedzieć jak to wszystko ma być poprawnie ,żeby mu to wszystko powiedzieć, wiedzę teoretyczną to ma duża tak jak widać po jego odpowiedzi na zarzut wysokości rury .Dlatego jeszcze raz powtarzam ,że ja się nie znam kompletnie na tej branży i szukam pomocy u fachowców:)pozdrawiam mogę prosić o poprawne zdjęcie czapy i rotowenta Link do komentarza
bajbaga Napisano 28 października 2014 Udostępnij #43 Napisano 28 października 2014 Cytat - wiem ,że muszę zmienić tego wykonawcę i jego ekipę ale przed tym muszę się dowiedzieć jak to wszystko ma być poprawnie ,żeby mu to wszystko powiedzieć, jakie powiedzieć ?On ma to poprawić tak aby było zgodnie ze sztuką - jak powinno być już wiesz.Teraz tylko wyegzekwować od ćwoka aby naprawił to co spierdzielił - na własny (wykonawcy) koszt.Nie daj się strzyc jak jeloniowatybaran. Link do komentarza
an-bud Napisano 28 października 2014 Udostępnij #44 Napisano 28 października 2014 Cytat Komin ma dwa szyby – wentylacyjny 27 cm x 15 cm , drugi dymny 27 x 27 Ładnie naciągnął na takie :???:koszty.... przy okazji zmniejszył nawet porządny komin (rzadko spotykany tak ładny przekrój komina) O wiele by było lepiej zostawiając ten komin w spokoju... i taniej... Link do komentarza
przemooo33 Napisano 29 października 2014 Autor Udostępnij #45 Napisano 29 października 2014 Nie rozumiem co ma Pan na myśli,żeby zostawić komin w spokoju ? może Pan konkretniej przybliżyć o co chodzi ? Link do komentarza
bajbaga Napisano 29 października 2014 Udostępnij #46 Napisano 29 października 2014 Cytat Nie rozumiem co ma Pan na myśli,żeby zostawić komin w spokoju ? może Pan konkretniej przybliżyć o co chodzi ? Bez wkładu. Link do komentarza
przemooo33 Napisano 5 listopada 2014 Autor Udostępnij #47 Napisano 5 listopada 2014 Ale potem ponoć jak się bedzie paliło w kominku to mogą sie ponoć pojawić tgz ,,wykwity" na kominie dlatego za namową mojego wykonawcy za prawie 3 tys zdecydowałem się na ten wkład . Też chciałem zostawić komin bez wkładu ,czy to była zła decyzja ? Link do komentarza
Jani_63 Napisano 5 listopada 2014 Udostępnij #48 Napisano 5 listopada 2014 Zła? - dobra?... w każdym razie bezpieczna w kategorii dmuchania na zimne.Bo:- komin z cegły żeby był bezpieczny musi być porządnie wybudowany z dbałością o detale (kładzenie zaprawy, uskoki w pionie),- podczas użytkowania kominek powinien (musi) być opalany drewnem od odpowiedniej wilgotności.Umieszczenie w kominie ceglanym wkładu (szczególnie ceramicznego) z założenia robi z tego komina produkt bardziej idiotoodporny.Tyle że:- wkład powinien być prawidłowo dobrany do rodzaju paleniska,- powinien być prawidłowo osadzony/umieszczony wewnątrz komina ceglanego (znowu się kłania dbałość wykonawcy o detale).W obu przypadkach bez zachowania tych zasad komin staje się miną z opóźnionym zapłonem dla użytkownika.W Twoim przypadku wkład został osadzony na "sztukę", więc sam sobie odpowiedz czy to była dobra, czy zła decyzja.Wykonanie na pewno pozostawia wiele życzenia.Ale jak błędy montażowe zostaną usunięte, a wkład stalowy jest odpowiedniego rodzaju stali, to...będziesz zadowolony, a nie "będzie pan zadowolony" Link do komentarza
Pit-4 Napisano 9 listopada 2014 Udostępnij #49 Napisano 9 listopada 2014 Komora dekompresyjna jest w naszym kraju przereklamowana. Powinno się ją robić w sytuacjach awaryjnych, takich jak strop drewniany na ten przykład. Plastykowe rurki nad kominkiem można do takiej awarii zaliczyć. Czyli trzeba bezwzględnie obniżyć trójnik przyłączeniowy. To zresztą dość prosta czynność. Z ceramiczną rurą byłoby trudniej. Komin zamaka bo coś jest nie teges. Dragon nie powinien wpuścić deszczu wylotem komina. Kondensacja to bzdura, bo komin nie używany. Ilość wody pod wyczystką sugeruje zaciekanie np przez złą obróbkę dekarską, czy cegły dziurawki i niechlujne fugi. Komin do kominka używany w miarę poprawnie, nie potrzebuje odskraplaczy, jeśli go zabezpieczymy przed opadami. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 9 listopada 2014 Udostępnij #50 Napisano 9 listopada 2014 Cytat Ilość wody pod wyczystką sugeruje zaciekanie np przez złą obróbkę dekarską, czy cegły dziurawki i niechlujne fugi. Coś tu nie teges w twoim rozumowaniu.Bo, że dziurawki i niechlujne fugi mogą doprowadzić do przeciekania to się zgodzę ale nie zgodzę się, że to jest przyczyna wody pod wyczystką. Nawet zła obróbka dekarska tego nie spowoduje bo gdyby tak nawet miało być to od góry do dołu cały komin byłby zalany- znaczy wilgotny. Objawy zlej obróbki wychodzą najprędzej na przejściu komina przez dach.Kto muruje komin z cegły dziurawki? jedynie do czego można użyć dziurawki klinkierowej do obmurowania komina systemowego z zastrzeżeniem, że ostatnie trzy-cztery ostatnie warstwy musza być z pełnej. Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się