Skocz do zawartości

Nieprzyjemny zapach z kanałów DGP


Recommended Posts

Napisano
Witam, zakładam nowy temat, ponieważ nie znalazłam na tym forum podobnego. Posiadam kominek z systemem DGP. Początkowo bardzo cieszył mnie fakt, że paląc w salonie będzie ciepło w pokojach na poddaszu. Niestety nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ towarzyszy temu dziwny zapach. Palę już drugi sezon w moim kominku.

Wykonawcy instalacji DGP, stwierdzili, że początkowo paleniu będzie towarzyszył nieprzyjemny zapach z anemostatów, spowodowany wypalaniem się środków konserwujących rury alu i samego wkładu. Obudowa wkładu wykonana jest z płyt krzemianowo- wapiennych, a sam wkład stoi na specjalnym stojaku (był w komplecie z kominkiem).

Bardzo proszę o pomoc, czym może być spowodowany duszący smród jaki towarzyszy paleniu. Dodam, że ten przykry zapach czuć na początku palenia, gdy rozgrzeje się wkład i załącza się na początku turbina. Czy są tam jakieś filtry, które po jednym sezonie należy wymienić? A może tak już zostanie... OBY NIEE :(
Czy u Was też tak śmierdzi?
Napisano
Cytat

Witam, zakładam nowy temat, ponieważ nie znalazłam na tym forum podobnego. Posiadam kominek z systemem DGP. Początkowo bardzo cieszył mnie fakt, że paląc w salonie będzie ciepło w pokojach na poddaszu. Niestety nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ towarzyszy temu dziwny zapach. Palę już drugi sezon w moim kominku.

Wykonawcy instalacji DGP, stwierdzili, że początkowo paleniu będzie towarzyszył nieprzyjemny zapach z anemostatów, spowodowany wypalaniem się środków konserwujących rury alu i samego wkładu. Obudowa wkładu wykonana jest z płyt krzemianowo- wapiennych, a sam wkład stoi na specjalnym stojaku (był w komplecie z kominkiem).

Bardzo proszę o pomoc, czym może być spowodowany duszący smród jaki towarzyszy paleniu. Dodam, że ten przykry zapach czuć na początku palenia, gdy rozgrzeje się wkład i załącza się na początku turbina. Czy są tam jakieś filtry, które po jednym sezonie należy wymienić? A może tak już zostanie... OBY NIEE :(
Czy u Was też tak śmierdzi?



U mnie czasami czuć na początku sezonu taki zapaszek jakby się wypalało to co latem się zgromadziło w rurach, ale tylko przy wysokiej temperaturze przy max otwartym kominku. W trakcie palenia w sezonie nic takiego nie występuje. Oczywiście zapach jest wyczuwalny jak się pod anemostatem stanie. Mam już instalację dobre 4-5 lat. Zakładam że ten zapaszek powodują właśnie wszystkie nagromadzone w rurach pozostałości. Na szczęście nie jest on uciążliwy i szybko to mija.
Napisano
Cytat

U mnie czasami czuć na początku sezonu taki zapaszek jakby się wypalało to co latem się zgromadziło w rurach, ale tylko przy wysokiej temperaturze przy max otwartym kominku. W trakcie palenia w sezonie nic takiego nie występuje. Oczywiście zapach jest wyczuwalny jak się pod anemostatem stanie. Mam już instalację dobre 4-5 lat. Zakładam że ten zapaszek powodują właśnie wszystkie nagromadzone w rurach pozostałości. Na szczęście nie jest on uciążliwy i szybko to mija.



jest chyba dokładnie tak jak piszesz....
pierwsze rozpalenie w sezonie i zapach spalonego kurzu (i czego tam jeszcze) jest bardzo intensywny...pewnie przy regularnym to ustaje
Nie wiem jak jest przy regularnym paleniu, bo u mnie to zjawisko (regularne palenie) nie występuje
Napisano
Cytat

jest chyba dokładnie tak jak piszesz....
pierwsze rozpalenie w sezonie i zapach spalonego kurzu (i czego tam jeszcze) jest bardzo intensywny...pewnie przy regularnym to ustaje
Nie wiem jak jest przy regularnym paleniu, bo u mnie to zjawisko (regularne palenie) nie występuje



ja opalam regularnie drewnem przez cały sezon (opłacalne!) i problem jest tylko na początku, ale jak pisałem zapach nie jest bardzo intensywny i krótkie wietrzenie na początku daje radę, w sezonie problemu nie ma
Napisano
Cytat

Bo większość instalacji DGP to takie postne jakieś - bez filtrów (na wlotach i wylotach).


co prawda to prawda.....

kdd - u mnie jest nieopłacalne


Ale z samego założenia u mnie miała to być instalacja awaryjna, w razie W, więc też jako taka wyszła jak wyszła...działać działa, ale :scratching: nie urywa icon_razz.gif
Napisano
A u mnie DGP grawitacyjne jest używane 10 lat niczym nie śmierdzi i niczego nie urywa i nie mam żadnych filtrów.
Napisano
Cytat

A u mnie DGP grawitacyjne jest używane 10 lat niczym nie śmierdzi i niczego nie urywa i nie mam żadnych filtrów.



Ja też filtry wyrzuciłem, i wcale koło anemostatów nie ma brudu. Bo filtry to w tej instalacji mają tylko większe zabrudzenia wychwytywać.
Napisano
Cytat

Ja w swoim samochodzie, wyciepałem odcięcie zapłonu, bo to tylko służy do nierozbiegania silnika icon_cool.gif



Jak ci się diesel rozbiega to ci odcięcie zapłonu nie pomoże bo nie paliwo jest spalane w czasie rozbiegania.
Napisano
Cytat

O wlotowe - czyli o to zimne co wlata i jest ogrzewane, aby mogło ogrzane wylatać na salony. icon_lol.gif



no toż przy ziemi się w salonie znajdują one, dwie zresztą
Napisano
Cytat

O wlotowe - czyli o to zimne co wlata i jest ogrzewane, aby mogło ogrzane wylatać na salony. icon_lol.gif


U mnie jest 60 cm od ziemi nad podmurówką , a gdzie powinno być usytuowane?
Napisano
Cytat

Żeby być precyzyjnym u mnie jest 11 cm nad poziomem podłogi w salonie +- 1 mm icon_smile.gif


a w salonie to mam w podłodze pod kominkiem
Napisano
Cytat

U mnie jest 60 cm od ziemi nad podmurówką , ...........



I dlatego nie masz (nigdy) "zapachów" bo kurz z podłogi nie jest zasysany podczas pracy kominka, ani podczas jego spoczynku + fakt, ze obieg nie jest wymuszony wentylatorem.

Prawidłowe umiejscowienie kratki nawiewnej powinno umożliwić, omywanie zimnym powietrzem, jak największej powierzchni kominka, na co też ma wpływ powierzchnia (sumaryczna) otworów nawiewnych.
Napisano
Cytat

I dlatego nie masz (nigdy) "zapachów" bo kurz z podłogi nie jest zasysany podczas pracy kominka, ani podczas jego spoczynku + fakt, ze obieg nie jest wymuszony wentylatorem.

Prawidłowe umiejscowienie kratki nawiewnej powinno umożliwić, omywanie zimnym powietrzem, jak największej powierzchni kominka, na co też ma wpływ powierzchnia (sumaryczna) otworów nawiewnych.



No pacz nie wiedziałem tyle lat że mam źle zrobiony kominek, muszę teraz kuć podłogę i wpuszczać kanały w izolację ze styro i wykopać się pod kominkiem. No dobrze żeś mnie kolego uświadomił normalnie.
Napisano
W uzupełnieniu.

Bardzo często zapomina się, że nawiew działa jak odkurzacz - zwłaszcza nawiew przy tubo i zwłaszcza przy zbyt małych kratkach nawiewnych.
A skoro o odkurzaczu wspomniałem, to zauważcie, ze wylot powietrza z odkurzacza tez jest filtrowany. icon_cool.gif (ciekawe dlaczego icon_razz.gif )

Cytat

No pacz nie wiedziałem tyle lat że mam źle zrobiony kominek, muszę teraz kuć podłogę i wpuszczać kanały w izolację ze styro i wykopać się pod kominkiem. No dobrze żeś mnie kolego uświadomił normalnie.



Chłopie czytaj ze zrozumieniem.
Jeśli był przytyk, to tylko do braku filtrów - ale też pośrednio, bo mnie jest ganz egal, co Ty i Twoja rodzina wdycha w swoim domu.
Napisano
Cytat

W uzupełnieniu.

Bardzo często zapomina się, że nawiew działa jak odkurzacz - zwłaszcza nawiew przy tubo i zwłaszcza przy zbyt małych kratkach nawiewnych.
A skoro o odkurzaczu wspomniałem, to zauważcie, ze wylot powietrza z odkurzacza tez jest filtrowany. icon_cool.gif (ciekawe dlaczego icon_razz.gif )



Chłopie czytaj ze zrozumieniem.
Jeśli był przytyk, to tylko do braku filtrów - ale też pośrednio, bo mnie jest ganz egal, co Ty i Twoja rodzina wdycha w swoim domu.



Ano właśnie brak ci zrozumienia czytanego tekstu. Napisałem że brudu brak przy anemostatach, zapaszek pojawia się na początku sezonu, a poza tym chyba nie widziałeś jakie filtry oferuje się do DGP i co one dają a czego nie. Polecam przyjrzeć się dobrze obrazkom.

https://budujemydom.pl/instalacje/kominki-i-kominy/a/669-kominek-z-dgp-i-plaszczem-wodnym-kiedy-zdecydowac-sie-na-dany-rodzaj-kominka
Napisano
W zasadzie powinienem odpowiedzieć jak wujek Staszek, ale moja dobroć nie zna granic icon_cool.gif

Po zakończeniu tego sezonu, załóż filtry na nawiewie, albo go (nawiew) zaślep.

Stawiam wielopak dobrego browara, że przy następnym uruchomieniu ogrzewania, nie będziesz musiał wietrzyć mieszkania - a to jest i było meritum sprawy.

finito.

Ps. Dla jasności, bo może ktoś nie zrozumieć - oczywiście przed odpaleniem kominka, należy zaślepienie nawiewu usunąć.
Napisano
Cytat

W zasadzie powinienem odpowiedzieć jak wujek Staszek, ale moja dobroć nie zna granic icon_cool.gif

Po zakończeniu tego sezonu, załóż filtry na nawiewie, albo go (nawiew) zaślep.

Stawiam wielopak dobrego browara, że przy następnym uruchomieniu ogrzewania, nie będziesz musiał wietrzyć mieszkania - a to jest i było meritum sprawy.

finito.



Czyli proponujesz filtr czasowy na okres braku korzystania z kominka? Ciekawe rozwiązanie waść proponujesz icon_smile.gif Szykuj browara w takim razie - byle duży!

Cytat

W zasadzie powinienem odpowiedzieć jak wujek Staszek, ale moja dobroć nie zna granic icon_cool.gif

Po zakończeniu tego sezonu, załóż filtry na nawiewie, albo go (nawiew) zaślep.

Stawiam wielopak dobrego browara, że przy następnym uruchomieniu ogrzewania, nie będziesz musiał wietrzyć mieszkania - a to jest i było meritum sprawy.

finito.

Ps. Dla jasności, bo może ktoś nie zrozumieć - oczywiście przed odpaleniem kominka, należy zaślepienie nawiewu usunąć.



... i wypić wielopak browara po odpaleniu coby milej się na ciele i duszy zrobiło icon_smile.gif
Napisano
Bardzo interesujące to wasze przekomarzanie się. Szkoda tylko, że tak wielu ekspertów nie potrafi odpowiedzieć na mój post...
Jakieś pomysły?



Cytat

Witam, zakładam nowy temat, ponieważ nie znalazłam na tym forum podobnego. Posiadam kominek z systemem DGP. Początkowo bardzo cieszył mnie fakt, że paląc w salonie będzie ciepło w pokojach na poddaszu. Niestety nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ towarzyszy temu dziwny zapach. Palę już drugi sezon w moim kominku.

Wykonawcy instalacji DGP, stwierdzili, że początkowo paleniu będzie towarzyszył nieprzyjemny zapach z anemostatów, spowodowany wypalaniem się środków konserwujących rury alu i samego wkładu. Obudowa wkładu wykonana jest z płyt krzemianowo- wapiennych, a sam wkład stoi na specjalnym stojaku (był w komplecie z kominkiem).

Bardzo proszę o pomoc, czym może być spowodowany duszący smród jaki towarzyszy paleniu. Dodam, że ten przykry zapach czuć na początku palenia, gdy rozgrzeje się wkład i załącza się na początku turbina. Czy są tam jakieś filtry, które po jednym sezonie należy wymienić? A może tak już zostanie... OBY NIEE :(
Czy u Was też tak śmierdzi?


Napisano
Cytat

Bardzo interesujące to wasze przekomarzanie się. Szkoda tylko, że tak wielu ekspertów nie potrafi odpowiedzieć na mój post...
Jakieś pomysły?



Jestem ciekaw jak wygląda u ciebie z odległościami, bo u mnie jest tak:
- od kominka/wlotu do rury DGP do wentylatora na strychu w pionie ok 6 metrów, długość rury to ok 8 metrów
- średnia długość kanału od wentylatora do pokoju to ok 2 - 4 m
- odległość w pionie od kratki u dołu kominka do wlotu do rury od DGP to ponad 2 metry

Jak duży masz wentylator (wydajność m3/h), może on za mocno śmiga i wszystko wciąga? Jaka powierzchnia domu? Gdzie wentylator może zaraz nad kominkiem? Ja mam wentylator na strychu wiec tam mało co zaciąga się z dołu, niskie ssanie ma ale na wylocie ok.
Napisano
Jeśli od tej instalacji nie minęło 24 miesiące, to za frak wykonawcę i ma tak długo działać aż zapachów nie będzie - bo w prawidłowo wykonanej instalacji ma nic nie śmierdzieć.

Jest możliwe, że zastosowane materiały nie nadawały się do temperatur osiąganych w DGP np. taśmy izolacyjne, a bardzo często nawet same przewody.

Jeśli jednak minęły 24 miesiące, to niestety wezwanie wykonawcy może nieść za sobą koszty, chyba, że wystawiona przez niego gwarancja jest dłuższa niż 2 lata.
Napisano
Cytat

Jestem ciekaw jak wygląda u ciebie z odległościami, bo u mnie jest tak:
- od kominka/wlotu do rury DGP do wentylatora na strychu w pionie ok 6 metrów, długość rury to ok 8 metrów
- średnia długość kanału od wentylatora do pokoju to ok 2 - 4 m
- odległość w pionie od kratki u dołu kominka do wlotu do rury od DGP to ponad 2 metry

Jak duży masz wentylator (wydajność m3/h), może on za mocno śmiga i wszystko wciąga? Jaka powierzchnia domu? Gdzie wentylator może zaraz nad kominkiem? Ja mam wentylator na strychu wiec tam mało co zaciąga się z dołu, niskie ssanie ma ale na wylocie ok.



U mnie wygląda to tak:
kominek znajduje się na parterze domu, natomiast wentylator (turbina- u nas tak to było nazywane, ale to chyba to samo?)jest na środku domu na strychu, więc te kanały do poszczególnych pokoi mają średnio od 2 do 5 metrów. Wydajność turbiny była obliczana na podstawie metrów kw domu i dostosowana do ogrzewanej powierzchni. Kominek jest zamykany i raczej ma szczelną szybę (zdjęcie poniżej). Ma dwie kratki- jedną pod paleniskiem i drugą nad paleniskiem w tzw. gomorze gdzie powstaje ciepłe powietrze. Dodatkowo ma doprowadzoną rurę napowietrzającą z zewnątrz domu- puszczoną w chudziaku.

DSC01446.jpg

Napisano
No to muszę się (niestety!!!) zgodzić z bajbagą że coś pewnie z materiałami użytymi do wykonania nie tak, albo gdzieś jest styczność jakiejś rury z DGP, która mocno się nagrzewa z folią lub czymś takim co powoduje zapaszek.

Jeszcze napisz czy zapaszek to taki z paleniska? Może wrzuć tam coś co śmierdzi po spaleniu jakiś folię, PETa i zobacz czy smród się nasila to będziesz wiedział czy palenisko ma wpływ na zapaszek.
Napisano
emciasa - u mnie jest bardzo podobnie jeśli chodzi o wykonanie. Dopływ powietrza przez piwnicę,kratka w obudowie i rura do góry na strych gdzie jest wentylator i kanały do pokoi. Bez Filtrów.I mam podobnie jak ty. DGP nie włącza się automatycznie - tzn włącza się, ale mam dodatkowego on/offa

Spróbuj moze tak jak kdd palić dużo, może to co sie miało wypalić/przegrzać, jeszcze sie nie wypalilo, albo są gdzieś użyte elementry nie przystosowane do tak wysokich temperatur
Jak nie minęły jeszcze 24 miesiące, to ściągaj wykonawcę i reklamuj - jak pisał bajbaga
Napisano (edytowany)
Ta "kratka" nawiewu" jest mniejsza od samego "wywiewu" do salonu - a są jeszcze "wywiewy" w innych pomieszczeniach.

Czort jedyny wie skąd turbina ciągnie brakujące powietrze.

Jak instalacja jest na "alusach" to przy włączonym turbo, przewody wyglądają (mogą wyglądać) jak anorektyk po 2 miesięcznej głodówce i to na głębokim wdechu. Panujące przed wentylatorem podciśnienie, może powodować rozszczelnianie instalacji.

Za d....pę instalatora. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Ta "kratka" nawiewu" jest mniejsza od samego "wywiewu" do salonu - a są jeszcze "wywiewy" w innych pomieszczeniach.

Czort jedyny wie skąd turbina ciągnie brakujące powietrze.

Jak instalacja jest na "alusach" to przy włączonym turbo, przewody wyglądają (mogą wyglądać) jak anorektyk po 2 miesięcznej głodówce i to na głębokim wydechu. Panujące przed wentylatorem podciśnienie, może powodować rozszczelnianie instalacji.

Za d....pę instalatora.



Kratki pod paleniskiem i nad są takich samych wymiarów. Na zdjęciu wygląda jakby była mniejsza, ale w rzeczywistości jest taka sama jak ta wyżej.
Napisano
Tak mi się przypomniało, że u mnie po dłuższym nieużywaniu czuć z kominka taki żeliwny zapach na początku palenia i potem to znika. Ale zapach nie jest specjalnie nieprzyjemny. A czy czasem trochę spalin nie przedostaje się do kanałów dgp przez nieszczelności rury dymowej? icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Ta "kratka" nawiewu" jest mniejsza od samego "wywiewu" do salonu - a są jeszcze "wywiewy" w innych pomieszczeniach.

Czort jedyny wie skąd turbina ciągnie brakujące powietrze.

Jak instalacja jest na "alusach" to przy włączonym turbo, przewody wyglądają (mogą wyglądać) jak anorektyk po 2 miesięcznej głodówce i to na głębokim wdechu. Panujące przed wentylatorem podciśnienie, może powodować rozszczelnianie instalacji.

Za d....pę instalatora.



I to ma sens, ja mam 2 kratki 12x20 cm co daje ok 240 cm2 (odejmując przestrzenie grubość kratek) wychodzi pewnie 2x200 cm2 czyli ok 400 cm2. Rura od DGP ma 100 mm średnicy czyli ok 80 cm 2 no to dają radę.
Napisano
Cytat

U mnie jest 60 cm od ziemi nad podmurówką , a gdzie powinno być usytuowane?


Im niżej kratka wlotowa tym większe prawdopodobieństwo (a właściwie pewność) że zasysane powietrze będzie z kurzem.
Bezpieczna odległością od podłogi jest >30cm.
Powierzchnia wlotowa kratek też ma duże znaczenie. Im jest mniejsza ty większe prędkości przepływu powietrza wokół nich występują, a w przypadku DGP grawitacyjnego zbyt mały przekrój może całkowicie uniemożliwić jego działanie. Tutaj dobrze jak ich powierzchnia jest ≥ od 800cm2.
W przypadku turbiny nie potrzeba aż tylu cm2, ale jak pisałem ważne jest aby ruch powietrza wokół dolotu był jak najbardziej łagodny.



Cytat

Kominek jest zamykany i raczej ma szczelną szybę (zdjęcie poniżej). Ma dwie kratki- jedną pod paleniskiem i drugą nad paleniskiem w tzw. gomorze gdzie powstaje ciepłe powietrze. Dodatkowo ma doprowadzoną rurę napowietrzającą z zewnątrz domu- puszczoną w chudziaku.


Tak umiejscowiona kratka dolotowa zasysa cały syf jaki się przy kominku zbiera podczas rozpalania, palenia, a i jej przekrój wydaje się na tyle mały że ruch powietrza w jej okolicy najprawdopodobniej jest wyczuwalny.
Reszta możliwych przyczyn, to to o czym już koledzy wspomnieli - marnej jakości lub niewłaściwe materiały użyte do budowy systemu, lub instalator partacz... choć jedno nie wyklucza drugiego, a nawet jedno z drugim się wiąże.
Napisano
widzę, że JWP admin usunął mój post jako nieadekwatny do tematu
otóż, jeżeli mnie pamięć nie myli, autor wątku, do momentu popełnienia przeze mnie tego niegodziwego, wg admina, postu nie napisał CZYM mu wali
jedyne określenia to:
dziwny zapach, nieprzyjemny zapach, duszący smród

o ile te dwa pierwsze można od biedy przypisać kurzowi, o tyle to ostatnie mnie zaintrygowało, jak i fakt, że dzieje się to(?) gdy rozgrzeje się wkład i załącza się na początku turbina

tak jest przyzwoiciej, o adminie :scratching:
Napisano
Moim zdaniem - ustalenie czym śmierdzi ten smród jest kluczowe.

A pytanie "czym wali" i podane przykłady miały tą (tę?) zagadkę rozwiązać.

Teraz biedak nie napisze, bo może ma kłopoty z synonimami icon_cool.gif
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...