Skocz do zawartości

Okna VELUX jaki lakier do ramy?


Recommended Posts

Witam,
mam okna VELUX GGL M06 i w narożnikach nieco zniszczoną ramę w dwóch z nich z uwagi na skraplającą się parę wodną. Szukam lakieru do odnowienia tychże okien.

Wiem że są zestawy naprawcze ale za kilka świstków papieru ściernego, pędzelek i 300 ml lakieru nie mam zamiaru płacić 125 zł!

Czy ktoś wie może jaki lakier bezbarwny powszechnie dostępny będzie najmniej widoczny po dokonaniu naprawy? Lakier wygląda na matowy.

Dzięki i pozdrawiam
KD
Link do komentarza
lakier wygląda na matowy i owszem, tyle, że i na powłokowy, bo odłazi mi płatkami
stąd też chętnie się dowiem, jak naprawić veluxy, tzn czym pomalować, żeby nie zbankrutować
po 15 latach wyglądają okropnie, muszę to "zetrzeć" i od nowa
przy okazji wkleję fotki

tak mi przyszło do głowy, że powłoka podobna do lakierobejcy żelowej drewnochronu - niby postaci żelu,ale raczej przypomina twarożek:) - tworzy właśnie taką powłokę

Link do komentarza
Cytat

lakier wygląda na matowy i owszem, tyle, że i na powłokowy, bo odłazi mi płatkami
stąd też chętnie się dowiem, jak naprawić veluxy, tzn czym pomalować, żeby nie zbankrutować
po 15 latach wyglądają okropnie, muszę to "zetrzeć" i od nowa
przy okazji wkleję fotki

tak mi przyszło do głowy, że powłoka podobna do lakierobejcy żelowej drewnochronu - niby postaci żelu,ale raczej przypomina twarożek:) - tworzy właśnie taką powłokę




No to czekamy razem, ja na szczęście największe zniszczenie mam o powierzchni ok 2x5 cm i cieniutki paseczek wzdłuż szyby, ale chcę to naprawić. W sumie jak będę robił całą powierzchnię od szyby do krawędzi to może tak jak w samochodzie lakieruje się całe elementy wygubię naprawę i nie będzie widać.
Link do komentarza
Znam takiego jednego co kilka tygodni temu, użył czegoś takiego, jak na razie, zadowolony jest z efektu - koszt coś ponad 100 zł

ZZZ 176
Zestaw do konserwacji okien drewnianych GZL, GGL, GHL, GPL



Zawartość zestawu:
 lakier bezbarwny
 papier ścierny o różnych granulacjach
 pędzelki do malowania szt.2
 instrukcja

http://www.velux.pl/klienci/serwis/czesci_...larzczesci.aspx

Myślę, że warto spróbować - choćby dla instrukcji i "wyczajenia" lakieru.
Link do komentarza
Cytat

Znam takiego jednego co kilka tygodni temu, użył czegoś takiego, jak na razie, zadowolony jest z efektu - koszt coś ponad 100 zł

ZZZ 176
Zestaw do konserwacji okien drewnianych GZL, GGL, GHL, GPL



Zawartość zestawu:
 lakier bezbarwny
 papier ścierny o różnych granulacjach
 pędzelki do malowania szt.2
 instrukcja

http://www.velux.pl/klienci/serwis/czesci_...larzczesci.aspx

Myślę, że warto spróbować - choćby dla instrukcji i "wyczajenia" lakieru.



Toż właśnie tego chciałem uniknąć pisząc na początku że nie chcę kupować zestawu za 125 zł. Papieru ściernego różnego ci u mnie dostatek, pędzelków również. Co do lakieru nie wiem jaki kupić ale nie chcę płacić w przeliczeniu za 1 litr lakieru coś ponad 300 zł icon_smile.gif
Link do komentarza
Można zrobić porządnie zgodnie z zaleceniami producenta i właściwym lakierem.
Można też kombinować z niesprawdzonymi "zamiennikami".

Moim zdaniem i akurat w Twoim przypadku (kdd) kwota nie powala i nie sadzę aby "niesprawdzone" zamienniki wyszły zdecydowanie taniej.

Przy większych powierzchniach, nie opłaca się kupować kilku zestawów (a może i opłaca), ale instrukcja i "pokazanie" lakieru pewnie będzie bezcenne.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
różne zestawy naprawcze przeznaczone są do usuwania drobnych uszkodzeń. Jeśli chce Pan polakierować całe okno, może Pan wykorzystać dowolny lakier np. akrylowy lub wodny, przeznaczony do drewna. Proszę pamiętać, by przed nałożeniem nowego lakieru, zeszlifować stary.



Tak naprawdę chcę polakierować część ramy okna przy szybie bo tam woda dokonała niejakiego spustoszenia, ale jak zaznaczyłem na początku 300 ml lakieru z niewielką ilością papieru i pędzelkiem za 125 zł dla mnie brzmi absurdalnie. Jest to cena ewidentnie podyktowana przez producenta, który na tym ma pewnie z 500% zysku. Jakoś tak nie chce mi się przepłacać stąd moje pytanie jaki lakier będzie najbardziej zbliżony do oryginału gdy pomaluję tylko część ramy, ale takiej odpowiedzi od producenta się nie spodziewam. Niemniej dzięki za choć te informacje icon_smile.gif
Link do komentarza
Korzystając z obecności przedstawiciela firmy.

Widziałem takie okno, w którym tak jak pisze Barbossa, lakier odchodził płatami, tak jakby wykończenie było laminatem lub okleiną. Pod spodem była jakaś "śliska" powierzchnia (impregnat ?).

Sugerujesz, że każdy lakier się nada na ten impregnat (?) - dobrze myślę ?
Link do komentarza
Cytat

Okna do poddaszy VELUX zakupione przed 01.09. 2003 r. objęte były 5-letnią gwarancją, a zakupione po tym terminie 10-letnią gwarancją.

Jeżeli nie posiadają Państwo pisemnej gwarancji i chcą Państwo ustalić okres gwarancyjny posiadanych okien prosimy o sprawdzenie symbolu okna z tabliczki znamionowej, a następnie kontakt z Działem Obsługi Klienta 022 33 77 000.

Tabliczka jest umieszczona w prawym, górnym narożniku skrzydła okna.



Cytat

Co to oznacza, że mi takie okna polakierują czy coś? Niektóre pękły sobie, lub ciężko się otwierają.



Jak się będą "migać" pisz - coś poradzimy.

Ps. Ale o to powinien spytać porządny przedstawiciel firmy i udzielić informacji o możliwości gwarancyjnej naprawy.
PORZĄDNY icon_evil.gif
Link do komentarza
Cytat

Jak się będą "migać" pisz - coś poradzimy.

Ps. Ale o to powinien spytać porządny przedstawiciel firmy i udzielić informacji o możliwości gwarancyjnej naprawy.
PORZĄDNY icon_evil.gif



Mam umowę na kompleksowe wykonanie dachu przez firmę i rachunek z 25.07.2005, szukam wszystkich wad i zgłaszam reklamację. Dzięki!

Okazuje się że mam gwarancję na wszystkie okna, zaraz zgłaszam usterkę polegającą na pękających ramach w których są osadzone okna. Jak się dowiedziałem że mam gwarancję zaraz wszystkie okna obejrzałem i to znalazłem. Powłokę lakierniczą z tego co mi na infolinii powiedziano powinienem co 4 lata odnawiać. Zobaczymy co będzie dalej. Niezależnie od wyniku opiszę sprawę reklamacji w Velux na forum i zobaczymy jak ta firma radzi sobie z obsługą posprzedażną klienta.

Dodałem:

Poszło 5 zgłoszeń reklamacyjnych na 6 okien (2 okna mają te same numery produkcji). Powód - pękająca rama. Zobaczymy co się dalej zadzieje. Edytowano przez kdd (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Poza tematem - i na tym też, polega wyższość okien plastykowych nad drewnianymi. icon_cool.gif



2 Veluxy są powlekane plastikiem i nic się nie dzieje, przynajmniej nic nie widać, może pod spodem próchno już jest icon_smile.gif

Drewniane mają swój klimat, ale faktem jest że są bardziej wymagające. W każdym razie w następnym domu tylko PCV i żadnych okien w dachu - parterówka będzie. Oczywiście jak obecny domek sprzedam.
Link do komentarza
Po informacji że mam gwarancję na okna (dzięki bajbaga!!!) jutro pojawi się przedstawiciel firmy VELUX na oględziny 6 okien. Wszystkie w przybliżeniu wyglądają jak to załączone na zdjęciu. Nie ma wilgoci, mamy okres po lecie więc sucho było. Okna się rozeschły i ramy popękały nie wiedzieć czemu.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Już to widzę jak wymieniają te okna. icon_wink.gif
Klejenie puściło bo w składanie ram penetruje woda i rozsadza drewno.
Generalnie ramy veluxa są słabo zabezpieczone przed wilgocią i wystarczą niewielkie, ciągle występujące zaparowania szyb by na styku szyba/ramiak , zaczęły występować procesy gnilne drewna. Nie wiem, być może lepiej zabezpieczyć drewna nie sposób, ale już na bank nie są dobrym zabezpieczeniem te ekologiczne akrylowe lakiery które stosuje ta firma.
Link do komentarza
Velux od jakiegoś czasu wprowadziło pewne modyfikacje i w tych narożnikach nanosi warstwę czegoś co przypomina twardszy silikon. Modyfikacja ta powinna zapobiegać penetracji wody i rozsadzaniu drewna tak jak to pokazał kdd.
Nie zapobiegnie to jednak erozji drewna na styku połaci szyby z ramą, bo choć styk tych obu realizowany jest przez gumową przylgnię (uszczelkę) , to jednak woda i tak wlezie pod gumę i następuje odspajanie lakieru. Powodem tego jest to że velux tam gdzie nie widać praktycznie nie zabezpiecza drewna, lub robi to w sposób mało dokładny i w efekcie nie ma ciągłości warstwy wystarczająco izolującej drewno od wody.
Swego czasu dość dokładnie badałem budowę tych okien i wiem że zabezpieczenie przed wilgocią tych standardowych modeli jest robione bardzo słabo, a w końcu i na tych okienkach powstaje w pewnych okolicznościach para która załatwi po czasie ten ładnie wyglądający lakierek. Wszystko przez brak ciągłości zabezpieczenia.
Teoretycznie też woda która zjedzie po pochyłości szyby powinna zostać odprowadzona na zewnątrz okna na dach, niestety tylko teoretycznie bo największe zaparowanie przy ramce szyby następuje w czasie mrozów i ściekająca para zamarza w tych narożnikach, zatykając te szczeliny odprowadzające co oczywiście powoduje zjechanie wody po narożnikach okna i kap kap na podłogę , czy co tam innego pod nim stoi.
Było teoretycznie teraz praktycznie. Tak więc praktycznie to powierzchnie niewidoczne są w zasadzie chyba tylko napuszczone czymś w rodzaju impregnatu, którego praktycznie wcale nie widać. No więc jak ma takie coś czego nie widać chronić drewno przed długim działaniem wilgoci. No ni ma bata, nie ochroni i już. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...