Skocz do zawartości

Wilgoć miedzy stropem a styropianem


popsik

Recommended Posts

Witam serdecznie mam następujący problem:



Budynek z stropodachem jednospadowym mały kąt ok 5 % nachylenia. Strop belki nośne plus jakieś pustaki puste w środku, na to ocieplenie żużlowe ok 10-15 cm i wylewka ok 5-10 cm na wylewkę po wcześniejszym zagruntowaniu izolbetem jest położona papa termo zgrzewalna, solidna grubość 6 mm pełen SBS. W środku na części budynku do sufitu został przyklejony na placki kleju styropian 10 cm na to klej,siatka,gips. Na drugiej części sufit jest podwieszony i dodatkowo ocieplony wełną ursa 10 cm .

Problem polega na tym iż na części z styropianem w różnych miejscach pojawiają sie wilgotne plamy, zacieki. Plamy są w różnych miejscach i rzadko kiedy w tych samych. W jednym pomieszczeniu wyciąłem kawałek styropianu w miejscu plamy: strop suchy styropian od góry wilgotny i po bokach między styropianem a stropem też wilgotny. Nie mogę dojść w jakich porach czy przy jakich warunkach pogodowych to występuje raczej przeciek od góry bym wykluczył papa i położenie solidne.W części gdzie jest wełna nie zauważyłem żadnej wilgoci. W każdym pomieszczeniu wentylacja w ścianie (otwór na wylot nawiew klapowy). Sporo się naczytałem o wentylacji powierzchni dachowych. Nie mam pojęcia jak wyjść z sytuacji. Raczej bym nie chciał styropapy czy wiązania i blachy z racji kosztów mam nadzieje, że jakaś wentylacja usunie problem tylko nie mam pojęcia jak ją wykonać. Dodam jeszcze że budynek składa się z 6-ciu pomieszczeń (3 po lewo i 3 po prawo i korytarza przez całą długość budynku w nich występuje problem. Dodatkowo jest sala 50 m2 gdzie jest położona wełna i tam przynajmniej nie widać wilgoci, łączna powierzchnia 120 m2





Proszę o pomoc jak można wyjść z tej problematycznej sytuacji.



Łukasz

lucargo@wp.pl

Link do komentarza
Zobacz może co dzieje się w szczycie tego sufitu, może tam dochodzi do jakiegoś roszenia, na styku ściany z sufitem w najwyższym miejscu. Styropian miał być przyklejony na pełno a nie placki. I jeszcze coś, a czy ta powierzchnia z tymi plackami pod styropianem, czy się łączy z tą ocieplona wełną, czy też są to osobne oddzielone ścianami części tego mieszkania/ budunku.
Znam sytuację gdy styropian wrzucony luźno za boazerie spowodował wytrącanie wilgoci, bo boazeria była wiadomo nieszczelna, a pomieszczenie słabo wentylowane czy wręcz źle. Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Problem prawdopodobnie powoduje kondensacja pary wodnej na styku styropian-strop. Z jednej strony styropian nie jest całkowicie paroszczelny, a jednocześnie uniemożliwia odparowanie wilgoci do pomieszczenia.

Można też przypuszczać, że przed ociepleniem strop był wilgotny i "zamknięcie go" między papą i styropianem uniemożliwia wysuszenie.

Usunięcie tego zjawiska wymaga niestety zerwania ocieplenia ze styropianu i wykonania wentylowanej izolacji cieplnej z paroszczelną powłoką od strony pomieszczenia bądź ocieplenia od strony dachu.
Link do komentarza
Dodam jeszcze że ściany budynku też ocieplone są styropianem.

Powierzchnia ocieplona styropianem nie łączy się w żaden sposób z stropem ocieplonym wełną.

Czy zrobienie otworów od zewnątrz (pomiędzy stropem starym a styropianem) coś pomoże ?
Może dodatkowo jeszcze otwór w styropianie od środka żeby powietrze krążyło z przestrzeni między styro a stropem przez pomieszczenie i otworem wentylacyjnym na zewnątrz?

Zerwanie 70 m2 styropianu na którym jest klej siatka i gips = koszty a gdzie ocieplenie ponowne wełną i podwieszenie sufitu na profilach

Przykrycie dachu styropapą i na to jeszcze papa wierzchniego krycia też nie ciekawie koszty wysokie i papa za którą sporo zapłaciłem nie nada się do niczego bo będzie na spodzie.
Link do komentarza
o ile zrozumiałem, styro jest naklejony do środka, na suficie
Kolega Cezary proponuje zerwać styro i wykonać (od środka) wentylowaną izolację cieplną z paroizolacją, lub...
no to skoro izolacja cieplna od środka to wentylacja tegoż spowoduje, że nie będzie to izolacja cieplna (a z pewnością w znacznym stopniu), a zaproponowana paroizolacja zbędnym wydatkiem, bo przeca wpuszcza tam wilgoć wentylując izolację? he ?
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie mam następujący problem:



W każdym pomieszczeniu wentylacja w ścianie (otwór na wylot nawiew klapowy). Sporo się naczytałem o wentylacji powierzchni dachowych. Nie mam pojęcia jak wyjść z sytuacji.



Łukasz

lucargo@wp.pl





Kolego napisałeś nam o wentylacji przestrzeni dachowej to napisz nam teraz o wentylacji przestrzeni mieszkalnej .
jaka wentylacja , jakie ogrzewanie , jakie okna , ile osób , w jakim wieku (też ważne) , czy z praniem zasuwasz do pralni , czy w domu , czy masz suszarnię czy suszarkę pokojową rozkładaną. jadasz/cie w domu czy w restauracjach itp .itd.
dokładnie opisz nam ile możesz pary wytwarzać - czyli pomóż nam sobie pomóc icon_smile.gif
Link do komentarza
-wentylacja: otwór średnicy 100 po skosie na zewnątrz rura pcv przecięta na 2 części w wewnątrz ameostat a na zewnąt kratka z klapką.
-ogrzewanie centralne eko-groszek
-okna pcv jakieś 6 komorowe zwykłe
-budynek nie zamieszkały
-brak prania i gotowania w środku
-regularnie wietrzony
sufit ocieplony styropianem10 od środka klejonym na placki i kołkowany na to klej i gips
cały budynek od zewnątrz zrobiona termoizolacja styro 10, plus folia kubełkowa z styro do 1,5m w ziemi

dodam jeszcze że kilkanaście jak nie dziesiąt godz był włączony osuszacz pomieszczeń trochę wody ściągnął, na stacji pogodowej wilgotność spadła nawet do 35 %

Problem występuje przy zmianie temperatur zazwyczaj po ciepłym dniu i chłodnej nocy, lub jak jest gorąco i popada deszcz. nie mogę jakiejś reguły zauważyć.
Zima i wiosna nic się nie działo (grzane na minimum 50 na piecu 18-19 w środku)

Na przeciek z dachu to nie wygląda brak jakiejkolwiek kropli na podłodze, wilgotno się robi na składaniu płyt styro. i to wszystko w różnych miejscach co ciekawe i praktycznie nigdy w tych samych.
tak jak na fotkach:

w jednym pomieszczeniu wyciąłem kawałek sufitu strop suchy jak sprawdzam styro to wilgotny od góry. Po wycięciu dwóch otworów w jednym pomieszczeniu na drugi lub trzeci dzień również wyszła plama ( zdjęcie z ameostatem).

Proszę o poradę co z tym fantem zrobić boję się żeby jakieś kwiatki tam nie wyrosły;/

DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


DSC01446.jpg


Link do komentarza
Stawiam na misie.

Mając na uwadze:

Cytat

Budynek z stropodachem jednospadowym mały kąt ok 5 % nachylenia. Strop belki nośne plus jakieś pustaki puste w środku, na to ocieplenie żużlowe ok 10-15 cm i wylewka ok 5-10 cm na wylewkę po wcześniejszym zagruntowaniu izolbetem jest położona papa termo zgrzewalna, solidna grubość 6 mm pełen SBS. W środku na części budynku do sufitu został przyklejony na placki kleju styropian 10 cm na to klej,siatka,gips. Na drugiej części sufit jest podwieszony i dodatkowo ocieplony wełną ursa 10 cm .

Problem polega na tym iż na części z styropianem w różnych miejscach pojawiają sie wilgotne plamy, zacieki.



Mi się wydaje, że nie ma jakiś specjalnych warunków na to, aby się wykraplała woda w takich ilościach.

Mi się wydaje, że jedynym teoretycznym miejscem ewentualnego wykraplania są belki.

Ale równocześnie, mi się wydaje, że te belki mogą wodę (inną) też "przenosić", a ta sobie płynie styropianem między plackami aż znajdzie ujście na "łączeniach" styropianu.

Mi się nie wydaje, bo wiem na pewno, że woda wredną suką jest.
Link do komentarza
W dwóch pomieszczeniach zrobiłem otwory w styropianie po 2 szt w każdym pomieszczeniu. W jeden w niższym punkcie (dach jednospadowy) włożyłem wentylator łazienkowy, który wyciąga powietrze z pomieszczenia przedmuchuje przestrzeń miedzy styropianem a starym stropem wylatuje w drugim otworze (druga kratka zwykła jest centralnie nad otworem wentylacyjnym w ścianie ). Zobaczymy jaki będzie efekt czuć jak powietrze wylatuje z przestrzeni między styro a stropem.

Ps po wycięciu otworów sprawdziłem jak wygląda strop, który był suchy a styropian od góry był mokry.
nie widać jakiś pęknięć czy wycieków.

MAM nadzieje ze taki zabieg pomoże jeśli nie to myślę jeszcze wstrzelić się wiertłem 15-20 mm od zewnątrz w przestrzeń miedzy stropem a styropianem, w minimum dwóch miejscach na każde pomieszczenie.


CO O TYM SĄDZICIE ???
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Likwidacja (ewentualna) skutków, a nie przyczyny.




Mam zamiar zamontować dodatkowo kominki wentylacyjne od góry pod papę.
takie coś:
http://www.armaasphalt.com/dachy/poradnik_...montaz_kominkow

Zastanawiam się na jaką głębokość zrobić otwór w stropie/ którą przestrzeń wentylować

WARSTWY :
---------------------papa
---------------------wylewka betonowa
---------------------ocieplenie z żużla
---------------------pustak teriva czy coś podobnego+belka
----------------------stary tynk
---------------------styropian 10 cm
---------------------siatka klej gips

PS
Po zrobieniu otworów w styropianie od dołu plamy w niektórych pomieszczeniach zniknęły, ale jeśli wyłączę wentylator ,który wyciąga powietrze z pomieszczenia przedmuchuje przestrzeń między styro a stropem to po jakimś czasie kratka robi się wilgotna plam brak. Dodam jeszcze, że temperatura pomiędzy stropem a styropianem jest sporo wyższa od temperatury w pomieszczeniu.
Mam nadzieje że kominki na dachu pomogą planuję zamontować 6 szt na 120 m2 dachu.

Co o tym myślicie ?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Naturalny wygląd Podkreśla strukturę drewna – słoje i naturalne usłojenie stają się bardziej widoczne i wyraziste. Matowe lub satynowe wykończenie – wygląda bardziej naturalnie niż połysk lakieru. Oddychająca powierzchnia Drewno zachowuje zdolność do oddychania, co pomaga w regulacji wilgotności w pomieszczeniu. Mniejsze ryzyko wypaczeń przy zmianach temperatury i wilgotności. Łatwa konserwacja i naprawa Nie trzeba cyklinować całej podłogi przy uszkodzeniu – można punktowo odnowić fragment. Regularna konserwacja (np. środkiem do pielęgnacji olejowosków) wydłuża żywotność wykończenia. Przyjemność użytkowania Ciepłe i przyjemne w dotyku – idealne dla osób chodzących boso lub z małymi dziećmi. Mniej śliskie niż lakierowane podłogi. Ekologia i zdrowie Produkty olejowoskowe są często na bazie naturalnych olejów i wosków – bezpieczne dla zdrowia. Brak intensywnego zapachu chemii, przyjazne alergikom.   Osmo to jedna z najbardziej znanych marek oferujących wysokiej jakości olejowoski do podłóg drewnianych (i nie tylko). Produkty tej firmy są bardzo cenione zarówno przez profesjonalistów, jak i osoby samodzielnie wykańczające wnętrza.
    • Zgadza się, dlatego uważam że w skrajnych przypadkach, czyli pewnie dwie noce w roku lepiej dogrzać grzałką, niż przepłacać za większą pompę i martwić się o taktowanie. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Mam człowieka na miejscu. Będzie obserwował.
    • Dziś po południu test obciążeniowy z tego co mi tutaj alert pogodowy wysyła.  
    • To nie do końca tak. Po pierwsze T-CAP nie są jedynymi pompami na rynku, które utrzymują nominalną moc grzewczą w skrajnie niskich temperaturach (-20°C lub mniej). Ale inne o takiej charakterystyce są od nich wyraźnie droższe.  Po drugie, zdolność do utrzymywania mocy nominalnej w trudnych warunkach nie oznacza większej skłonności do taktowania. W praktyce jest wręcz odwrotnie. Taka pompa jest w stanie utrzymać moc nominalną w całym przewidywanym zakresie pracy (mniej więcej od -20 do +15°C). Ale równocześnie to i tak są pompy inwerterowe, czyli z możliwością automatycznego dostosowywania mocy do chwilowych potrzeb. Dla większości pomp powietrze/woda minimum to 30%. Czyli pompa nominalnie np. 9 KW jest w stanie działać w sposób ciągły już z mocą ok. 3 kW.  Natomiast w typowych pompach, których moc spada wraz ze spadkiem temperatury zewnętrznej, też mamy nominalnie np. 9 kW. Ale osiągane dopiero np. przy +7°C na zewnątrz. Natomiast przy -10°C taka pompa będzie miała np. 5-6 kW mocy. Właśnie wtedy będzie potrzebne użycie grzałek. Natomiast przy wysokiej temperaturze zewnętrznej i tak potrzebne będzie wykorzystanie funkcji inwertera. Ale co się stanie, jeżeli wiedząc o spadku mocy wraz z temperaturą zewnętrzną, zdecydujemy się na pompę nominalnie już nie 9 lecz 12 kW? Wtedy powyżej 0°C zakresu regulacji mocy może już zabraknąć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...