Skocz do zawartości

Podłoga na gruncie


Recommended Posts

Napisano
Witam wszystkich icon_biggrin.gif
Chcę zrobić podłogę na gruncie od podstaw i chcę wiedzieć czy sposób , w który to zrobię jest dobry . Majster proponuje mi
takie wykonanie :
1.5 cm piaskowej podsypki wyrównującej.
2. folia budowlana ;
3. 20 cm izolacji cieplnej;

4. 5 cm betonowego jastrychu;
5. 1-3 cm grubości posadzki;

Moja propozycja , którą znalazłem w necie :
1. 10-15 cm piaskowej podsypki wyrównującej;
2. 10 cm betonowego podkładu;
3. folia budowlana 0.2 mm
4. 10 cm izolacji cieplnej;
5. 5 cm betonowego jastrychu;
6. 1-3 cm grubości posadzki;
W obu przypadkach będzie zastosowane ogrzewanie podłogowe
Napisano
Propozycja majstra zdecydowanie lepsza... tym bardziej że ma być ogrzewanie podłogowe.
Jedynie grubość jastrychu budzi moje obawy... 5cm to za mało.
Celowałbym w 7-10cm max.

No 5-cio cm podsypka z piachu... ale On to widział i wie czy taka grubość wystarczy.
Napisano
Warstwy stabilizujące podłoże podłogowe dobiera w zależności od konkretnych warunków gruntowych. Z reguły na gruncie układa się betonowy podkład a na nim warstwy hydroizolacyjne, ciepłochronne i podposadzkowe.

Druga wersja będzie więc bezpieczniejsza wymaga jednak zwiększenia grubości ocieplenia i jastrychu podłogowego (przynajmniej 6,5 cm).
Napisano
  Cytat

Z reguły na gruncie układa się betonowy podkład a na nim warstwy hydroizolacyjne, ciepłochronne i podposadzkowe.

Rozwiń  

Ta reguła pozostawia całkiem spory mostek cieplny jeśli ściana fundamentowa nie jest izolowana termicznie od wewnątrz.
Napisano (edytowany)

Obawiam sie że będzie potrzebne zezwolenie


Czyli nie muszę wylewać chudziaka wystarczy dać więcej podsypki w to miejsce ??
Tak Jani_63 to moja podłoga skuwam chudziak i podbieram na jakieś 35- 45 cm by w końcowym efekcie uzyskać wysokość pomieszczenia na 2.55- 2.45 m . Wcześniej było od chudziaka 2,50 m wysokość pomieszczenia . Edytowano przez MarcinNNI (zobacz historię edycji)
Napisano
Na postawienie garażu wymagane jest pozwolenie na budowę.

Na dobudowanie czegokolwiek do budynku (za wyjątkiem ogrodu zimowego) wymagane jest pozwolenie na budowę.
Napisano
Wiem już wszystko ze ,,źródełka" czyli urzędu. Będę stawiał szopkę drewnianą bez stałych fundamentów. Nie będę błagał urzędników o zezwolenie. Szopkę w każdej chwili mogę rozebrać. Dzięki za pomoc.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cześć .
Panowie szukając odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ( ale to w innym poście rozwinę ) natknąłem się wypowiedź jednego z was na temat podsypki pod podłogę na gruncie . A mianowicie była mowa o jej grubości , że w przypadku gdy będzie za cienka może pękać cała posadzka . Ja planuję zrobić podsypkę piaskową grubości ok. 10 cm czy będzie to wystarczające ?? Edytowano przez MarcinNNI (zobacz historię edycji)
Napisano
U mnie jest tak: 50 cm żwiru zagęszczonego mechanicznie 10 cm chudziaka, 15cm płyta żelbetowa, potem folia , 10 cm styropianu i wylewka 6 cm zbrojona cienkim drutem. Nic nie siada jest ok i ciepło (choć dziś już inne standardy ) I tu mam pytanie gdzie ty chcesz podsypywać te 10 cm? I czy to taki problem i koszt? Ilośc żwiru jaka Ci się zmieści w fundament zależy o ile go podciągniesz ponad teren u mnie ze względu na wody gruntowe cały fundament podjechal średnio z terenem o ok 90 cm.
Napisano
  Cytat

Cześć .
Panowie szukając odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ( ale to w innym poście rozwinę ) natknąłem się wypowiedź jednego z was na temat podsypki pod podłogę na gruncie . A mianowicie była mowa o jej grubości , że w przypadku gdy będzie za cienka może pękać cała posadzka . Ja planuję zrobić podsypkę piaskową grubości ok. 10 cm czy będzie to wystarczające ??

Rozwiń  

A co stoi na przeszkodzie aby zrobić głębsza podsypkę?
Zostawiając grunt rodzimy pod spodem i dając tak cienką podsypkę istnieje ryzyko ,że będą wysadziny i posadzka może popękać.
Napisano
Więc proszę napisać jak grubą lub potwierdzić czy te 10 cm wystarczy.
gawel remontuje stary dom podłoga była drewniana na legarach to już wszystko jest usunięte , ba nawet chudziak jest wylany ale jak pisałem w starszym poście wysokość pomieszczeń będzie finalnie zbyt niska . Od chudziaka do sufitu jest 255cm a gdzie jeszcze podłogówka posadzka to zrobi mi sie 2,20-2,30 m wysokość pomieszczeń . Więc od poziomu chudziaka planuję podebrać ok45cm by w efekcie końcowy uzyskać 2,50m w pomieszczeniu . Dlatego chcę wiedzieć jaka by była odpowiednia grubość tej podsypki to bym wiedział dokładnie na ile podebrać ziemi ( ograniczeniem też jest głębokość starych fundamentów sprawdzę to w poniedziałek )
Napisano
Nie rozumiem, chudziak jest wylany a Ty co chcesz jeszcze zrobić?
Jak dobrze zrozumiałem to starego chudziaka chcesz rozwalić i robi od nowa aby obniżyć poziom posadzki?
Jeżeli jest to stary dom to spokojni możesz robić a nawet być może piachu nie będziesz musiał dawać bo może tam już jest.
Napisano
  Cytat

Więc proszę napisać jak grubą lub potwierdzić czy te 10 cm wystarczy.
gawel remontuje stary dom podłoga była drewniana na legarach to już wszystko jest usunięte , ba nawet chudziak jest wylany ale jak pisałem w starszym poście wysokość pomieszczeń będzie finalnie zbyt niska . Od chudziaka do sufitu jest 255cm a gdzie jeszcze podłogówka posadzka to zrobi mi sie 2,20-2,30 m wysokość pomieszczeń . Więc od poziomu chudziaka planuję podebrać ok45cm by w efekcie końcowy uzyskać 2,50m w pomieszczeniu . Dlatego chcę wiedzieć jaka by była odpowiednia grubość tej podsypki to bym wiedział dokładnie na ile podebrać ziemi ( ograniczeniem też jest głębokość starych fundamentów sprawdzę to w poniedziałek )

Rozwiń  

A to zmienia postać rzeczy , dobrze żebyś wkleił zdjęcie wtedy jakoś można ocenić sytuację i doradzić adekwatnej.
Napisano
A ten temat nie był już omawiany?

  Cytat

Więc proszę napisać jak grubą lub potwierdzić czy te 10 cm wystarczy.

Rozwiń  

Nie ma starczy/niestarczy.
O tym czy będzie dobrze decyduje to co pozostało (warunki gruntowe) , a Twoim przypadku jest to dobrze uleżałe wypełnienie fundamentów.
Zresztą masz tam na budowie majstra, a jego propozycja podsypki (znacznie cieńszej) wynikła z tego co zobaczył i pomacał, a nie z lenistwa icon_smile.gif ... zakładam.

Ale jak już zaczynasz grzebać się w ziemi, to uwzględnij możliwość pogrubienia izolacji.
Napisano (edytowany)
gawel zdjęcie wstawie jak już wybiorę ten gruz co poprzedni majster mi nawrzucał . Podsypka była stara z tego co pamiętam ale teraz zalega na niej warstwa gruzu. A co do majstra to jeszcze nie macał bo jak robiliśmy oględziny to chudziak jeszcze zalegał . Edytowano przez MarcinNNI (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...