Skocz do zawartości

Konstrukcja wykusza?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Czy mogłabym sie dowiedzieć jak wygląda konstrukcja wykusza? Jak to wygląda w sytuacji, gdy zaczyna się od podłoża i jest on trochę niższy od kondygnacji? A jak gdy jest zawieszony na pierwszej kondygnacji? Chodzi mi o takie współczesne, prostokątne formy . Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam icon_wink.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Jak to wygląda w sytuacji, gdy zaczyna się od podłoża i jest on trochę niższy od kondygnacji?



Ściany wykusza tak jak reszta domu na ławach fundamentowych, praktycznie to kawałek domu tyle, że nie w prostej linii. A "sufit" to albo płyta stropowa albo dowolna inna kombinacja (z dachówką włącznie)

Cytat

A jak gdy jest zawieszony na pierwszej kondygnacji? Chodzi mi o takie współczesne, prostokątne formy .



To tak jak balkon zabudowany. (Płyta stropowa zalana poza obrys budynku). Z tym, że tutaj już konieczne wyliczenia projektanta/architekta bo wytrzymałość zawieszonego tworu może być różna. Często konieczne są słupy pod takim balkonem.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A jak to będzie w przypadku jak na obrazku poniżej? Narysowałam schematycznie przekrój, wykusz zaczyna się na wysokości ok 80cm, czyli nie jest na wysokości stropu i kończy się wbijając się w dach, wystaje niewiele poza obrys budynku, bo ok.20cm. Czy w takim przypadku, może to być płyta żelbetowa oparta na ścianie? Strop kondygnacji wysunięty do sciany wykusza? A jeżeli chodzi o dach? Okap jest na wysokości 2m pierwszej kondygnacji, więc więźba dachowa stanowi częściowo sufit piętra. Można oprzeć strop takiego wykusza, na wymianie? Wykusz nie jest przeszklony jak na zdjęciu poniżej, będą umieszczone w nim okna

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Gość stach
Napisano
Cytat

wykusz zaczyna się na wysokości ok 80cm, czyli nie jest na wysokości stropu i kończy się wbijając się w dach, wystaje niewiele poza obrys budynku, bo ok.20cm. Czy w takim przypadku, może to być płyta żelbetowa oparta na ścianie?


Z czego ta ściana? Pewnie będzie potrzebna dodatkowa ( oparta na fundamencie czy stropie parteru) konstrukcja żelbetowa pod ten wykusz,zamiast fragmentu ściany...

Cytat

Strop kondygnacji wysunięty do sciany wykusza? A jeżeli chodzi o dach? Okap jest na wysokości 2m pierwszej kondygnacji, więc więźba dachowa stanowi częściowo sufit piętra. Można oprzeć strop takiego wykusza, na wymianie? Wykusz nie jest przeszklony jak na zdjęciu poniżej, będą umieszczone w nim okna


Nie bardzo wiem o co chodzi w tym zaczerwienionym icon_redface.gif

Po pierwsze powinien to obejrzeć i zaprojektować konstruktor, żeby wykusz się nie złożył pewnego pięknego dnia icon_eek.gif


A po drugie nie do końca rozumiem i mimo niezłej wyobrażni przestrzennej nie widzę, co taki dwudziestocentymetrowy wykuszyk miałby wnieść do wyglądu elewacji, jeszcze z tym wypuszczeniem ponad dach (masz jakąś wizualizację elewacji i dachu icon_rolleyes.gif ?), powierzchni mieszkania - powstanie dwudziestocentymetrowa wnęczka, wielkości średniego glifu przy oknie icon_rolleyes.gif , właściwie nie do zagospodarowania, przecież będzie na wysokości okien icon_rolleyes.gif

Wybudowanie tego wykuszyku wniesie mnóstwo trudności i kosztów, a efekt icon_rolleyes.gif

Jeśli chcesz "rozbić" bryłę budynku, o te 20 cm zmienić płaszczyznę ściany to może prościej będzie na tym kawałku nakleić po prostu te 20 cm styropianu, okleić siatką, otynkować razem z całą ścianą, oczywiście przy montażu okien pomyśleć i zrobić tak, aby zewnętrzne glify nie były za głębokie.
Gość Razmes
Napisano (edytowany)
Chyba chodzi PANI o wykusz, zakończony u góry jak w zwykłej lukarnie.
Nie mniej faktycznie, 20 cm nic nie wnosi do wnętrza. Jeżeli ktoś chciał urozmaicić zewnętrzny widok bryły budynku wystarczyło dokleić grubszy styropian...

(Jacy czepliwi icon_cool.gif ) Edytowano przez Razmes (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
Cytat

Chyba chodzi mu o wykusz, zakończony u góry jak w zwykłej lukarnie.
Nie mniej faktycznie, 20 cm nic nie wnosi do wnętrza. Jeżeli ktoś chciał urozmaicić zewnętrzny widok bryły budynku wystarczyło dokleić grubszy styropian...


JEJ, jeśli chodzi o ścisłość icon_lol.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

Wykusz nie jest przeszklony jak na zdjęciu poniżej, będą umieszczone w nim okna



Rozumiem więc, że wykusz jest murowany, zatem nie wygląda jak typowe okno wykuszowe i wymaga "podłogi" o wytrzymałości mogącej przenieść obciążenie murowanej i ocieplonej z wmontowanymi oknami - stąd moja sugestia wmontowania tej konstrukcji pod "podłogę" wykuszu. Jeśli wykusz miałby być tylko obudowany (np. konstrukcją aluminiową, jaką obudowuje się loggie i balkony, to wystarczyłaby płyta "balkonowa" - ale też byłaby nie powiązana bezpośrednio ze stropem, bo podniesiona o te 80 cm icon_rolleyes.gif
Napisano
We wnętrzu powstaje wnęka o głębokości 56cm i będzie wykorzystana m.in. jako dodatkowa powierzchnia blatu w kuchni :-) Rozumiem, że łatwiej byłoby dodać warstwę styropianu, ale to jest projekt semestralny i taki numer raczej nie przejdzie icon_wink.gif
Chodzi mi dokładnie o coś takiego jak na zdjęciu bajbagi. Czyli strop takiego wykusza opiera się na takiej samej zasadzie jak lukarna? Jeżeli zrobię to z żelbetu to czy to się utrzyma?

Gość stach
Napisano
Kiedyś, jak robiło się projekt na semestralne zaliczenia, to się siedziało nad deską kreślarską, studiowało podręczniki, konsultowało z asystentami i z 20 cm nijak nie dało się zrobić 56 cm icon_rolleyes.gif .
A teraz wirtualnie, przy komputerze i w sieci, wszystko - widać - jest możliwe icon_confused.gif tym bardziej przy konsultacjach na kilku różnych forach... tu powiedzą coś, tam coś dodadzą i wychodzi tyle, ile się założyło: 2 + 2 = 4.25 jeśli tak trzeba icon_mrgreen.gif

Jeśli wykusz nie będzie murowany, tylko z profili aluminiowych, balkonowych (ok. 10 cm), to przy murze (z tynkiem wewn) 46 cm, akurat wyjdzie te 56 cm wnęki icon_mrgreen.gif
Napisano
Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif

Teraz siedzi się przy komputerze, w podręcznikach nie ma nic na temat wykuszów, a na konsultacjach można się dowiedzieć, że się postawiło krzesło w złym miejscu ;) Wiem, że forum to nie jest dobre źródło wiedzy, staram się z tego nie korzystać, ale teraz jestem w sytuacji podbramkowej.

Tak, wykusz nie będzie murowany. Po konsultacji jeszcze z inną osobą na uczelni wiem jak to rozwiązać.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam icon_smile.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

wystaje niewiele poza obrys budynku, bo ok.20cm.


Cytat

Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif



To wnęka, a gdzie grubość "obudowy"wykuszu"? Jeśli to te 10cm, to poza obrys budynku będzie wystawać 42 cm

A ten konsultujący to zwraca uwagę na krzesło przy stole konsultacyjnym, czy krzesło źle postawione na wizualizacji domu zaprojektowanego icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif



Tak się zastanawiam, z czego "zbudowano" te 24 cm ściany icon_eek.gif

Liczę, liczę .................................. dalej liczę i nijak mi nie wychodzi U 0,25W/(m2xK).

Czego ich uczą icon_eek.gif
Napisano
Widać, a właściwie się domyślam że w opisie pominęła izolację (lambda 0,031) grubości 12cm (+BK 24cm).

Cytat

Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif


Ale biedaczka pominęła też grubość/głębokość stolarki otworowej w której musi być osadzone szklenie spełniające normy przenikalności cieplnej.

Jeśli są takie kłopoty z samym opisaniem rozwiązania, to co dopiero myśleć o projekcie który musi uwzględniać obliczenia.
O niwelacji mostka cieplnego dla płyty wykuszu już nawet nie ma co wspominać (wtedy za Chiny nie wyjdzie 20cm).
Chyba że myślą przewodnią projektu jest tylko ustawienie krzesła w wykuszu, na co konsultant zwraca podobno baczną uwagę. icon_biggrin.gif
Napisano
No właśnie cały problem zaczął się od krzesła, na które zabrakło miejsca. Dlatego w ostatniej chwili muszę dorobić ten nieszczęsny wykusz sad.gif O mostek się nie martwcie, bo zamierzam położyć tam bardzo ciepły dywan, a skoro już robię wykusz to zamiast krzesła będzie miękki podgrzewany fotel icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

O mostek się nie martwcie, bo zamierzam położyć tam bardzo ciepły dywan, a skoro już robię wykusz to zamiast krzesła będzie miękki podgrzewany fotel icon_mrgreen.gif


icon_eek.gif


To ja już wszystko rozumiem... czerwone samochody mają większy bagażnik niż żółte, a czarne są szybsze... tej samej marki oczywiście. icon_mrgreen.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

icon_eek.gif


To ja już wszystko rozumiem... czerwone samochody mają większy bagażnik niż żółte, a czarne są szybsze... tej samej marki oczywiście. icon_mrgreen.gif


No, nie do końca icon_confused.gif
Czerwone niekoniecznie mają większy bagażnik, natomiast są najszybsze - wiem, bo czerwonym jeżdziłem pięć lat icon_lol.gif czerwień meksykańska nieco spowalnia icon_lol.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

icon_eek.gif


To ja już wszystko rozumiem... czerwone samochody mają większy bagażnik niż żółte, a czarne są szybsze... tej samej marki oczywiście. icon_mrgreen.gif


Jak pozwolisz to doprecyzuję Twoją wypowiedź icon_biggrin.gif
Oczywiście , że tej samej marki i z takim samym silnikiem, bo w każdym modelu występują różnej mocy i pojemności silniki icon_cool.gif
Napisano
Czerwone są najszybsze? blink.gif Dobrze, że mówicie, bo akurat planuje kupić samochód, a sprzedawca coś kręcił że to zależy od rumaków mechanicznych i próbował mi wcisnąć zielonego malucha dry.gif Teraz już mu się nie dam wrobić, dzięki! cool.gif
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam,
Czy mogłabym sie dowiedzieć jak wygląda konstrukcja wykusza? Jak to wygląda w sytuacji, gdy zaczyna się od podłoża... ?


Wtedy to nie jest wykusz, tylko ryzalit. ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Co do oświadczenia projektanta o możliwości przyłączenia do sieci ciepłowniczej, lub braku takiej możliwości, to logika nie ma tu nic do rzeczy. Niestety, bo nikt chyba się nie przejmował czy to ma sens. Po prostu nowelizując ustawę prawo budowlane (po raz nie wiadomo już który) dodano takie oświadczenie do listy wymaganych dokumentów.  Natomiast co do źródła ciepła i kotła na paliwo stałe to trzeba sprawdzić miejscowy plan zagospodarowania (ewentualnie decyzję o warunkach zabudowy( oraz uchwały antysmogowe obowiązujące na danym terenie. 
    • To trochę tak nie działa, no ale dobra https://fachowiec-budowlany.pl/budownictwo/jak-samodzielnie-wykonac-wylewke-anhydrytowa/   Mogło być gorzej
    • Chciałbym się zapytać o skuteczność stosowania kotew spiralnych przy zszywaniu rys w ścianach piwnicy z bloczka betonowego. Dom nowobudowany, stoi ok 3 lat, podłoże gliniaste z podsypką piaskową. Mam taką sytuację że rysy pojawiły się pod dwoma oknami w piwnicy (mniej więcej na środku) idące od ławy po samą wnękę okna. Oraz występują też rysy w miejscach gdzie na parterze są okna narożne, jakby od nacisków punktowych, może też od osiadania albo jedno i drugie. Pomijam fakt że mam też rysy na łączeniach ścian nośnych zewnętrzych z wewnętrznymi ale tu nie będę miał dostępu żeby wkleić kotwy spiralne. Czy te kotwy sprawdzą się w przypadku gdy rysy powstały na wskutek dużych nacisków punktowych? Czy podcinanie fug na ok 4-6cm będzie bezpieczne w takim wypadku? Poniżej rysunek poglądowy jak to u mnie wygląda. Na początku miałem plan żeby pod oknami wyciąć jedną warstwę bloczka i wkleić pręty zbrojone po każdej ze stron okna i zalać betonem (takie "podproże" jakby). Ale z tymi kotwami spiralnymi będzie chyba prościej. Tylko nie wiem czy te kotwy trzeba wklejać od wewnątrz czy od zewnątrz czy z obu stron?  
    • Może jakąś oryginalną pergolą? Taką pergolę możesz obsadzić na przykład pnącymi roślinami. 
    • Aby skutecznie przygotować olejowaną podłogę do odświeżenia, konieczne jest jej dokładne oczyszczenie z brudu, tłuszczu i resztek wcześniejszych środków pielęgnacyjnych. Do tego idealnie sprawdzi się OSMO (3019) – koncentrat do intensywnego mycia podłóg olejowanych. Krok po kroku: 1. Przygotowanie roztworu: Standardowe czyszczenie: rozcieńcz koncentrat OSMO 3019 w proporcji 1:10 z wodą. Silne zabrudzenia: użyj mocniejszego roztworu 1:8 z wodą. 2. Mycie podłogi: Nanieś roztwór na podłogę przy użyciu mopa z mikrofibry. Nie dopuszczaj do wyschnięcia – powierzchnia powinna pozostać wilgotna przez kilka minut, nawet do 10 minut, aby preparat skutecznie rozpuścił zanieczyszczenia. 3. Płukanie i osuszanie: Zmyj dokładnie czystą wodą, regularnie płucząc mopa. Ściągnij nadmiar wilgoci i pozostaw podłogę do całkowitego wyschnięcia. Uwaga: Nie używaj zbyt dużej ilości wody – podłogi olejowane są odporne, ale nadmierna wilgoć może wpłynąć na drewno. Gotowa podłoga po takim czyszczeniu jest przygotowana do dalszej pielęgnacji lub regeneracji przy użyciu np. OSMO Wosków Twardych Olejnych lub Wosków Regeneracyjnych .
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...