Skocz do zawartości

Konstrukcja wykusza?


Recommended Posts

Napisano
Witam,
Czy mogłabym sie dowiedzieć jak wygląda konstrukcja wykusza? Jak to wygląda w sytuacji, gdy zaczyna się od podłoża i jest on trochę niższy od kondygnacji? A jak gdy jest zawieszony na pierwszej kondygnacji? Chodzi mi o takie współczesne, prostokątne formy . Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam icon_wink.gif

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Napisano
Cytat

Jak to wygląda w sytuacji, gdy zaczyna się od podłoża i jest on trochę niższy od kondygnacji?



Ściany wykusza tak jak reszta domu na ławach fundamentowych, praktycznie to kawałek domu tyle, że nie w prostej linii. A "sufit" to albo płyta stropowa albo dowolna inna kombinacja (z dachówką włącznie)

Cytat

A jak gdy jest zawieszony na pierwszej kondygnacji? Chodzi mi o takie współczesne, prostokątne formy .



To tak jak balkon zabudowany. (Płyta stropowa zalana poza obrys budynku). Z tym, że tutaj już konieczne wyliczenia projektanta/architekta bo wytrzymałość zawieszonego tworu może być różna. Często konieczne są słupy pod takim balkonem.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A jak to będzie w przypadku jak na obrazku poniżej? Narysowałam schematycznie przekrój, wykusz zaczyna się na wysokości ok 80cm, czyli nie jest na wysokości stropu i kończy się wbijając się w dach, wystaje niewiele poza obrys budynku, bo ok.20cm. Czy w takim przypadku, może to być płyta żelbetowa oparta na ścianie? Strop kondygnacji wysunięty do sciany wykusza? A jeżeli chodzi o dach? Okap jest na wysokości 2m pierwszej kondygnacji, więc więźba dachowa stanowi częściowo sufit piętra. Można oprzeć strop takiego wykusza, na wymianie? Wykusz nie jest przeszklony jak na zdjęciu poniżej, będą umieszczone w nim okna

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Gość stach
Napisano
Cytat

wykusz zaczyna się na wysokości ok 80cm, czyli nie jest na wysokości stropu i kończy się wbijając się w dach, wystaje niewiele poza obrys budynku, bo ok.20cm. Czy w takim przypadku, może to być płyta żelbetowa oparta na ścianie?


Z czego ta ściana? Pewnie będzie potrzebna dodatkowa ( oparta na fundamencie czy stropie parteru) konstrukcja żelbetowa pod ten wykusz,zamiast fragmentu ściany...

Cytat

Strop kondygnacji wysunięty do sciany wykusza? A jeżeli chodzi o dach? Okap jest na wysokości 2m pierwszej kondygnacji, więc więźba dachowa stanowi częściowo sufit piętra. Można oprzeć strop takiego wykusza, na wymianie? Wykusz nie jest przeszklony jak na zdjęciu poniżej, będą umieszczone w nim okna


Nie bardzo wiem o co chodzi w tym zaczerwienionym icon_redface.gif

Po pierwsze powinien to obejrzeć i zaprojektować konstruktor, żeby wykusz się nie złożył pewnego pięknego dnia icon_eek.gif


A po drugie nie do końca rozumiem i mimo niezłej wyobrażni przestrzennej nie widzę, co taki dwudziestocentymetrowy wykuszyk miałby wnieść do wyglądu elewacji, jeszcze z tym wypuszczeniem ponad dach (masz jakąś wizualizację elewacji i dachu icon_rolleyes.gif ?), powierzchni mieszkania - powstanie dwudziestocentymetrowa wnęczka, wielkości średniego glifu przy oknie icon_rolleyes.gif , właściwie nie do zagospodarowania, przecież będzie na wysokości okien icon_rolleyes.gif

Wybudowanie tego wykuszyku wniesie mnóstwo trudności i kosztów, a efekt icon_rolleyes.gif

Jeśli chcesz "rozbić" bryłę budynku, o te 20 cm zmienić płaszczyznę ściany to może prościej będzie na tym kawałku nakleić po prostu te 20 cm styropianu, okleić siatką, otynkować razem z całą ścianą, oczywiście przy montażu okien pomyśleć i zrobić tak, aby zewnętrzne glify nie były za głębokie.
Gość Razmes
Napisano (edytowany)
Chyba chodzi PANI o wykusz, zakończony u góry jak w zwykłej lukarnie.
Nie mniej faktycznie, 20 cm nic nie wnosi do wnętrza. Jeżeli ktoś chciał urozmaicić zewnętrzny widok bryły budynku wystarczyło dokleić grubszy styropian...

(Jacy czepliwi icon_cool.gif ) Edytowano przez Razmes (zobacz historię edycji)
Gość stach
Napisano
Cytat

Chyba chodzi mu o wykusz, zakończony u góry jak w zwykłej lukarnie.
Nie mniej faktycznie, 20 cm nic nie wnosi do wnętrza. Jeżeli ktoś chciał urozmaicić zewnętrzny widok bryły budynku wystarczyło dokleić grubszy styropian...


JEJ, jeśli chodzi o ścisłość icon_lol.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

Wykusz nie jest przeszklony jak na zdjęciu poniżej, będą umieszczone w nim okna



Rozumiem więc, że wykusz jest murowany, zatem nie wygląda jak typowe okno wykuszowe i wymaga "podłogi" o wytrzymałości mogącej przenieść obciążenie murowanej i ocieplonej z wmontowanymi oknami - stąd moja sugestia wmontowania tej konstrukcji pod "podłogę" wykuszu. Jeśli wykusz miałby być tylko obudowany (np. konstrukcją aluminiową, jaką obudowuje się loggie i balkony, to wystarczyłaby płyta "balkonowa" - ale też byłaby nie powiązana bezpośrednio ze stropem, bo podniesiona o te 80 cm icon_rolleyes.gif
Napisano
We wnętrzu powstaje wnęka o głębokości 56cm i będzie wykorzystana m.in. jako dodatkowa powierzchnia blatu w kuchni :-) Rozumiem, że łatwiej byłoby dodać warstwę styropianu, ale to jest projekt semestralny i taki numer raczej nie przejdzie icon_wink.gif
Chodzi mi dokładnie o coś takiego jak na zdjęciu bajbagi. Czyli strop takiego wykusza opiera się na takiej samej zasadzie jak lukarna? Jeżeli zrobię to z żelbetu to czy to się utrzyma?

Gość stach
Napisano
Kiedyś, jak robiło się projekt na semestralne zaliczenia, to się siedziało nad deską kreślarską, studiowało podręczniki, konsultowało z asystentami i z 20 cm nijak nie dało się zrobić 56 cm icon_rolleyes.gif .
A teraz wirtualnie, przy komputerze i w sieci, wszystko - widać - jest możliwe icon_confused.gif tym bardziej przy konsultacjach na kilku różnych forach... tu powiedzą coś, tam coś dodadzą i wychodzi tyle, ile się założyło: 2 + 2 = 4.25 jeśli tak trzeba icon_mrgreen.gif

Jeśli wykusz nie będzie murowany, tylko z profili aluminiowych, balkonowych (ok. 10 cm), to przy murze (z tynkiem wewn) 46 cm, akurat wyjdzie te 56 cm wnęki icon_mrgreen.gif
Napisano
Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif

Teraz siedzi się przy komputerze, w podręcznikach nie ma nic na temat wykuszów, a na konsultacjach można się dowiedzieć, że się postawiło krzesło w złym miejscu ;) Wiem, że forum to nie jest dobre źródło wiedzy, staram się z tego nie korzystać, ale teraz jestem w sytuacji podbramkowej.

Tak, wykusz nie będzie murowany. Po konsultacji jeszcze z inną osobą na uczelni wiem jak to rozwiązać.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam icon_smile.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

wystaje niewiele poza obrys budynku, bo ok.20cm.


Cytat

Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif



To wnęka, a gdzie grubość "obudowy"wykuszu"? Jeśli to te 10cm, to poza obrys budynku będzie wystawać 42 cm

A ten konsultujący to zwraca uwagę na krzesło przy stole konsultacyjnym, czy krzesło źle postawione na wizualizacji domu zaprojektowanego icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif



Tak się zastanawiam, z czego "zbudowano" te 24 cm ściany icon_eek.gif

Liczę, liczę .................................. dalej liczę i nijak mi nie wychodzi U 0,25W/(m2xK).

Czego ich uczą icon_eek.gif
Napisano
Widać, a właściwie się domyślam że w opisie pominęła izolację (lambda 0,031) grubości 12cm (+BK 24cm).

Cytat

Wykusz wystaje o 32 + ściana 24 i wychodzi 56cm wnęki icon_smile.gif


Ale biedaczka pominęła też grubość/głębokość stolarki otworowej w której musi być osadzone szklenie spełniające normy przenikalności cieplnej.

Jeśli są takie kłopoty z samym opisaniem rozwiązania, to co dopiero myśleć o projekcie który musi uwzględniać obliczenia.
O niwelacji mostka cieplnego dla płyty wykuszu już nawet nie ma co wspominać (wtedy za Chiny nie wyjdzie 20cm).
Chyba że myślą przewodnią projektu jest tylko ustawienie krzesła w wykuszu, na co konsultant zwraca podobno baczną uwagę. icon_biggrin.gif
Napisano
No właśnie cały problem zaczął się od krzesła, na które zabrakło miejsca. Dlatego w ostatniej chwili muszę dorobić ten nieszczęsny wykusz sad.gif O mostek się nie martwcie, bo zamierzam położyć tam bardzo ciepły dywan, a skoro już robię wykusz to zamiast krzesła będzie miękki podgrzewany fotel icon_mrgreen.gif
Napisano
Cytat

O mostek się nie martwcie, bo zamierzam położyć tam bardzo ciepły dywan, a skoro już robię wykusz to zamiast krzesła będzie miękki podgrzewany fotel icon_mrgreen.gif


icon_eek.gif


To ja już wszystko rozumiem... czerwone samochody mają większy bagażnik niż żółte, a czarne są szybsze... tej samej marki oczywiście. icon_mrgreen.gif
Gość stach
Napisano
Cytat

icon_eek.gif


To ja już wszystko rozumiem... czerwone samochody mają większy bagażnik niż żółte, a czarne są szybsze... tej samej marki oczywiście. icon_mrgreen.gif


No, nie do końca icon_confused.gif
Czerwone niekoniecznie mają większy bagażnik, natomiast są najszybsze - wiem, bo czerwonym jeżdziłem pięć lat icon_lol.gif czerwień meksykańska nieco spowalnia icon_lol.gif
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

icon_eek.gif


To ja już wszystko rozumiem... czerwone samochody mają większy bagażnik niż żółte, a czarne są szybsze... tej samej marki oczywiście. icon_mrgreen.gif


Jak pozwolisz to doprecyzuję Twoją wypowiedź icon_biggrin.gif
Oczywiście , że tej samej marki i z takim samym silnikiem, bo w każdym modelu występują różnej mocy i pojemności silniki icon_cool.gif
Napisano
Czerwone są najszybsze? blink.gif Dobrze, że mówicie, bo akurat planuje kupić samochód, a sprzedawca coś kręcił że to zależy od rumaków mechanicznych i próbował mi wcisnąć zielonego malucha dry.gif Teraz już mu się nie dam wrobić, dzięki! cool.gif
  • 9 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam,
Czy mogłabym sie dowiedzieć jak wygląda konstrukcja wykusza? Jak to wygląda w sytuacji, gdy zaczyna się od podłoża... ?


Wtedy to nie jest wykusz, tylko ryzalit. ;)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam, ostatnio oglądałem drzwi od WIATRAK-a i na 99 procent wiem że je chce, ale jest ten jeden procent niepewności ,bo wiadomo niemało pieniędzy trzeba wyłożyć (11tys. skrzydło plus dostawka) i rozmyślam czy nie będę żałował. Pana wypowiedzi wydają mi się logiczne i pomocne więc gdyby mógł Pan powiedzieć za te pieniądze ok albo za te pieniądze nie pchaj się w nie i ogólnie czy często bywa że są z drzwiami z tej firmy problemy
    • Taras z naturalnego drewna to inwestycja w estetykę i komfort przestrzeni zewnętrznej. Aby jednak drewno zachowało swoje walory na długie lata, kluczowa jest odpowiednia impregnacja i konserwacja już na etapie przygotowania desek. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób impregnacji nowej deski tarasowej, oparty na produktach marki OSMO. 1. Wstępna impregnacja – WR Aqua Osmo Pierwszym krokiem jest wstępne zabezpieczenie desek. Impregnat WR Aqua Osmo to bezbarwny środek ochronny na bazie wody, który skutecznie zabezpiecza drewno przed sinizną, pleśnią oraz szkodnikami. Kiedy? Impregnację wykonujemy przed montażem, najlepiej 2 dni przed planowanym olejowaniem. Jak? Środek nanosimy pędzlem lub wałkiem na wszystkie powierzchnie deski – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w jednej warstwie. Po co? Zapewnia to równomierną ochronę drewna i zapobiega jego degradacji od środka. 2. Olejowanie przed montażem – Osmo Olej Tarasowy Po upływie co najmniej 48 godzin od impregnacji WR Aqua, przystępujemy do pierwszego olejowania. Produkt: Olej tarasowy OSMO – bezbarwny lub kolorystycznie dobrany do naturalnego odcienia deski. Jak? Nakładamy z dwóch stron deski cienką warstwę oleju, używając pędzla, szmatki lub wałka. Pozwalamy na dokładne wchłonięcie i wyschnięcie. Dlaczego? Takie przygotowanie pozwala zabezpieczyć również powierzchnie deski, które po montażu będą niewidoczne, co znacząco zwiększa trwałość całej konstrukcji. 3. Montaż desek i finalne wykończenie Po wyschnięciu oleju przystępujemy do montażu tarasu. Gdy deski są już solidnie zamocowane, możemy wykonać drugą warstwę oleju tarasowego – tym razem tylko na widocznej stronie. Cel: Ta warstwa nadaje ostateczny wygląd i zapewnia pełną ochronę przed działaniem czynników atmosferycznych – deszczu, UV i zmian temperatury. Wskazówka: Prace najlepiej prowadzić w suchy, ciepły dzień, unikając pełnego słońca, które może zbyt szybko wysuszyć produkt. Dlaczego warto trzymać się tej kolejności? Poprawna impregnacja i olejowanie przed montażem to inwestycja w trwałość i wygląd tarasu. Chroniąc drewno z każdej strony, zapobiegamy jego wypaczaniu, pękaniu i przedwczesnemu starzeniu. Produkty OSMO tworzą elastyczną, mikroporowatą powłokę, która nie łuszczy się i pozwala drewnu oddychać, co jest szczególnie ważne przy konstrukcjach zewnętrznych.   Podsumowanie – schemat impregnacji nowej deski tarasowej: Impregnacja WR Aqua OSMO – minimum 2 dni przed olejowaniem Pierwsza warstwa oleju tarasowego – z dwóch stron przed montażem Montaż desek tarasowych Druga warstwa oleju – na wierzchnią, widoczną stronę po montażu
    • Planuje dzialke na wsi, lub na obszarze znacznie oddalonym od miasta (tak, wiem ma malo czasu - do polowy nast. roku, dlatego badam temat).
    • Mógłbyś to przetłumaczyć na język polski?
    • Nie we wszystkich lokalizacjach takie rozwiązanie jest dozwolone, Zależy gdzie masz działkę. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...