Skocz do zawartości

Jaki jest koszt budowy domu energooszczędnego?


Recommended Posts

Cytat

Chyba się nie zrozumieliśmy. Mi chodzi o to, że w domu, co „energooszczędny” się zowie, garaż jest odizolowany od reszty domu. Więc nawet gdyby wrot nie było w nim wcale, to nie powinno mieć to większego znaczenia.

Dlatego to chyba nie moje warunki użytkowania są tutaj „naciągane”... icon_wink.gif

Od wielu lat używam dużego garażu ogrzewanego jedynie ciepłem ziemi, ogaconego 10-cioma centymetrami lichawego styropianu i bramą rolowaną, której parametry izolacyjności cieplnej są nieco lepsze od blachy. I co? – Nawet w największe mrozy temp. nie spadła tam poniżej zera. Dlatego nie widzę żadnego argumentu do zaprzątania portfela super ciepłymi bramami w domach, które z założenia powinny być od takich garaży odizolowane.



Chętnie zobaczę zdjęcie budynku.
Link do komentarza
Cytat

Chętnie zobaczę zdjęcie budynku.


A ja najchętniej, to bym dzisiaj poszedł na piwo. I tak zrobię, bo za chwilę jeszcze zapomnę, jak ten cudny napój smakuje. Idziemy? icon_biggrin.gif
Notebene - piwko ma w takim garażu świetną temperaturę do spożycia niemal o każdej porze roku, aczkolwiek latem jest nieco gorzej... icon_mrgreen.gif

Wrzucam fotkę chałupy sprzed m-ca i rzut parteru. To jest dom z poddaszem nieużytkowym. icon_smile.gif

DSC01446.jpg



DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

A ja najchętniej, to bym dzisiaj poszedł na piwo. I tak zrobię, bo za chwilę jeszcze zapomnę, jak ten cudny napój smakuje. Idziemy? icon_biggrin.gif
Notebene - piwko ma w takim garażu świetną temperaturę do spożycia niemal o każdej porze roku, aczkolwiek latem jest nieco gorzej... icon_mrgreen.gif

Wrzucam fotkę chałupy sprzed m-ca i rzut parteru. To jest dom z poddaszem nieużytkowym. icon_smile.gif

[attachment=23350:ocieplanie_domu.jpg]

[attachment=23349:A_1_rzut_parteru.jpg]



Tak - w tym przypadku wszystko sie zgadza - budynek parterowy, garaż odizolowany od bryły.
Są jednak projekty bardziej rozbudowane - budynki z poddaszem, piętrem etc. Wtedy nie jest już tak uniwersalenie.

I oczywiście się zgadzam, że skoro taniej wyjdzie ocieplenie przegród sąsiadujących z bryłą garażu, niż brama garażowa "ciepła", to rachunek jest prosty.

Link do komentarza
Cytat

I oczywiście się zgadzam, że skoro taniej wyjdzie ocieplenie przegród sąsiadujących z bryłą garażu, niż brama garażowa "ciepła", to rachunek jest prosty.


Taniej nie wyjdzie. Ale jeśli dom ma się kwalifikować jako "energooszczędny" (a o takich tutaj piszemy), to - moim zdaniem - nawet najlepszą super-hiper ciepłą bramą tego nie zapewnisz, jeśli nie oddzielisz strefy zimnej (garaż) od ciepłej (dom).
Więc jaki jest sens do takiego namawiania: icon_rolleyes.gif icon_wink.gif

Cytat

Często zapominamy jednak o tak istotnej kwestii jak drzwi/bramy garażowe o odpowiedniej izolacyjności termicznej.

W ujęciu domu energooszczędnego lub pasywnego bramy garażowe bez dobrej izolacyjności termicznej mogą się stać najsłabszym ogniwem całego zamierzenia.

Link do komentarza
Cytat

Taniej nie wyjdzie. Ale jeśli dom ma się kwalifikować jako "energooszczędny" (a o takich tutaj piszemy), to - moim zdaniem - nawet najlepszą super-hiper ciepłą bramą tego nie zapewnisz, jeśli nie oddzielisz strefy zimnej (garaż) od ciepłej (dom).
Więc jaki jest sens do takiego namawiania: icon_rolleyes.gif icon_wink.gif



Nie namawiam tylko krążymy teraz wokół tematu i czytam właśnie, że Pan delikatnie poszedł "innym korytarzem".

Skoro ściany garażu ma Pan ocieplone to teraz wystarczy jedną przegrodę zasłonić bramą o niskim U.

Bo tak zaraz dojdziemy do wniosku, że ocieplenie ścian garażu, które nie graniczą z bryłą budynku też nie ma sensu.

Nie przywiązujmy się do definicji i norm zużycia domu Energooszczędnego tylko najzwyczajniej oszczędzajmy energię.

Są na rynku bramy, których U = 0,39 [W/m2K].
Link do komentarza
Cytat

Nie namawiam tylko krążymy teraz wokół tematu i czytam właśnie, że Pan delikatnie poszedł "innym korytarzem".

Skoro ściany garażu ma Pan ocieplone to teraz wystarczy jedną przegrodę zasłonić bramą o niskim U.

Bo tak zaraz dojdziemy do wniosku, że ocieplenie ścian garażu, które nie graniczą z bryłą budynku też nie ma sensu.

Nie przywiązujmy się do definicji i norm zużycia domu Energooszczędnego tylko najzwyczajniej oszczędzajmy energię.

Są na rynku bramy, których U = 0,39 [W/m2K].


Panie Olku, chodzi mi o to, że - moim zdaniem - akurat "ciepłota" bramy garażowej, jest ostatnim elementem, który powinien wziąć pod uwagę ktoś planujący sobie garaż w bryle domu.
Zamiast informacji o "ciepłocie" bramy garażowej powinien być świadomy, że jeżeli z takim garażem będzie sąsiadowała łazienka, to zimą garaż może być super-ciepły, a w łazience piździć. Pomimo bramy garażowej o U = 0,39 [W/m2K].

Pozdrawiam!
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Tu nie polemizuję na temat "ekspertów" i ich opinii na temat innych "ekspertów"

I dlaczego akurat mam zrezygnować z ocieplenia tak dużej części elewacji -> patrz biała brama


Ano dlatego,że to nie ma sensu,gdyż jak Leszek zauważył to garaż w bryle powinien być bardzo dobrze odizolowany od części mieszkalnej a nie garaż ma być izolowany.
Garaż jeśli nie stanowi warsztatu pracy nie powinien być ogrzewany i żadne straty ciepła na siłę nie powinny występować.
Już dokładniej wyjaśniłem w czym bezsens występuje jeśli chodzi o "ocieplenie" garażu ?

Żeby nie edytować "ocieplenie" super,hiper drogą i ciepłą bramą garażową.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

można, tylko po co? takie bramy są pewnie pieruńsko drogie (ktoś wie ile taka może kosztować?)
chyba dużo prościej ten garaż odizolować od domu, a od dołu nie dawać styropianu


Ponownie 100% racji icon_smile.gif
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

A tak w ogóle, to na takie rozwiązanie w tej sprawie, jakie teraz u siebie mam, naprowadził mnie nasz Animus.
Nasz forumowy. Ślę ukłony. icon_biggrin.gif


Zauważyłem,że Animus lekko się "nawrócił" także na FM ;)

Jednak warto było poświęcić się dla innych icon_biggrin.gif Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ja też jestem za wydzieleniem, w sensie izoacji cieplnej, garażu od reszty budynku. Najbezpieczniej niech styka się poprostu tylko z jedną, normalnie ocieploną ścianą zewnętrzną domu. Kiedy mamy nad nim pomieszczenia mieszkalne, to sprawa sie komplikuje i nawet docieplenie stropu nad garażem nie eliminuje problemu, bo zostają mostki cieplne.
A tak, jak dostawimy garaż, to nawet nieocieplony i nieogrzewany, będzie nam osłaniał budynek. To wówczas taki bufor, podobnie jak nieogrzewany strych.
Link do komentarza
Taka mała ciekawostka. O ile pamiętam, przy sporządzaniu świadectwa charakterystyki energetycznej takiego przylegającego do izolowanej ściany zewnętrznej, nieogrzewanego garażu w ogóle się nie uwzględnia. Tak, jakby go wcale nie było. Chociaż sam zdrowy rozsądek podpowiada, że straty ciepła przez tę akurat ścianę domu będą mniejsze. W końcu to przestrzeń zawsze o nieco wyższej temperaturze niż to co na zewnątrz i na naszą ścianę nie działa wiatr.
Taki kolejny przyczynek, żeby z dużą rezerwą odnosić się do związku świadectw energetycznych z rzeczywistością icon_smile.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Taka mała ciekawostka. O ile pamiętam, przy sporządzaniu świadectwa charakterystyki energetycznej takiego przylegającego do izolowanej ściany zewnętrznej, nieogrzewanego garażu w ogóle się nie uwzględnia. Tak, jakby go wcale nie było. Chociaż sam zdrowy rozsądek podpowiada, że straty ciepła przez tę akurat ścianę domu będą mniejsze. W końcu to przestrzeń zawsze o nieco wyższej temperaturze niż to co na zewnątrz i na naszą ścianę nie działa wiatr.
Taki kolejny przyczynek, żeby z dużą rezerwą odnosić się do związku świadectw energetycznych z rzeczywistością icon_smile.gif




Czy mowa o tej wykładni??
"Ministerstwo Infrastruktury zajęło w tej sprawie stanowisko z dnia 26 stycznia 2009 r. określając jednoznacznie, że dla nieogrzewanego garażu dobudowanego do budynku mieszkalnego nie ma konieczności wykonywania Certyfikatu Energetycznego (pismo MI).

Również dla garaży wolnostojących o powierzchni do 50m2 - nie ma obowiązku sporządzania Certyfikatu Energetycznego."

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Czy mowa o tej wykładni??
"Ministerstwo Infrastruktury zajęło w tej sprawie stanowisko z dnia 26 stycznia 2009 r. określając jednoznacznie, że dla nieogrzewanego garażu dobudowanego do budynku mieszkalnego nie ma konieczności wykonywania Certyfikatu Energetycznego (pismo MI).

Również dla garaży wolnostojących o powierzchni do 50m2 - nie ma obowiązku sporządzania Certyfikatu Energetycznego."



To wszystko zalezy od obecnej interpretacji i algorytmu wyliczeń. Liczby to liczby na papierze a o kosztach ogrzewania dowiemy się po sezonie grzewczym i wtedy możecie Swoje domy nazywać nawet Hiper-energooszczędnymi. Siadamy na wiosnę z kartką i ołówkiem i liczymy wydatki po zimie.

I to cała prawda o energooszczędności. Edytowano przez nokia (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

I to cała prawda o energooszczędności.



Cała prawda to ta, która zmusi cię po kolejnym sezonie do wymiany okien, ocieplenia gołych murów, wymiany starego kotła przewymiarowanego na nowy o wyższej sprawności, wymianę intalacji c.o. etc.

I wtedy zrozumiesz, że nie masz na to pieniędzy bo właśnie wydałeś je w zimie na dogrzanie Twojego niby "energooszczędnego" domu. A wystarczyło się nad tym zastanowić przed zimą. icon_cool.gif

I to cała prawda o energooszczędnosci icon_cool.gif

Tylko teraz najważniejsze - nie wszystko na raz - bo Ci na chleb zabraknie i "ciepły kąt" będzie Twoim ostatnim zmartwieniem

Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Cała prawda to ta, która zmusi cię po kolejnym sezonie do wymiany okien, ocieplenia gołych murów, wymiany starego kotła przewymiarowanego na nowy o wyższej sprawności, wymianę intalacji c.o. etc.

I wtedy zrozumiesz, że nie masz na to pieniędzy bo właśnie wydałeś je w zimie na dogrzanie Twojego niby "energooszczędnego" domu. A wystarczyło się nad tym zastanowić przed zimą. icon_cool.gif

I to cała prawda o energooszczędnosci icon_cool.gif

Tylko teraz najważniejsze - nie wszystko na raz - bo Ci na chleb zabraknie i "ciepły kąt" będzie Twoim ostatnim zmartwieniem


Zgadzam się po całości.
Dodam też w ten deseń,że domu nie budujemy na rok czy dwa ale na trochę dłużej a ceny energii czy to węgla czy gazu czy prądu nie będą taniały z roku na rok a wręcz przeciwnie pomimo tego,że akurat teraz mamy dołek.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Zgadzam się po całości.
Dodam też w ten deseń,że domu nie budujemy na rok czy dwa ale na trochę dłużej a ceny energii czy to węgla czy gazu czy prądu nie będą taniały z roku na rok a wręcz przeciwnie pomimo tego,że akurat teraz mamy dołek.



Mamy dołek z cenami paliw na szczęście. Już za kilka lat poprzeczka pójdzie wyżej i budynków ocieplonych już bardziej nie ocieplimy natomiast będzie okazja do szukania kolejnych oszczędności przez modernizację systemów grzwczych.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Mamy dołek z cenami paliw na szczęście. Już za kilka lat poprzeczka pójdzie wyżej i budynków ocieplonych już bardziej nie ocieplimy natomiast będzie okazja do szukania kolejnych oszczędności przez modernizację systemów grzewczych.



Zanim Inwestor zostanie prawidłowo uświadomiony - a pewno uświadamianie zacznie się rok przed upływem terminu, pójdzie po najmniejszej linii oporu i dołoży jeszcze z 10 cm styropianu do tego, co w projekcie, tak na wszelki wypadek.
Nie chcę się zakładać, ale większość z Budowniczych wciąż myśli, że energooszczędność domu to jak najgrubsza izolacja ścian.

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Przepraszam za brak konkretow. Dzialka rolna 0.7h jest polozona 130km a 0.3h 20km od miejsca gdzie planowana jest budowa domu. Jeszcze dodam że niedawno takie odległości nie stanowiły zadnego problemu poniewaz znajoma właśnie na takiej zasadzie się wybudowała.
    • Tak z ciekawości jaka moc tego Panasonica? To jest T-cap? Pytam, bo zanim zamontowałem kocioł gazowy też brałem pod uwagę T-capa 9kw. Tylko teraz jak policzyłem ile mocy zwykle używamy na gazie to wychodzi nie do wiary, ale kocioł zwykle chodzi na 6% mocy z 19kw, max było 12% przy mrozach nie wiem czy -10 czy więcej, przy czym % jest liczony od minimalnej mocy, czyli w moim przypadku od 3kw. Na CWU ustawione jest 50% i zasobnik 140L grzeje kilka minut, nie mierzyłem, ale raczej nie więcej niż 5-10 minut. I teraz mam wątpliwości, czy taki T-cap 9kw nie byłby po prostu za duży? Nie wiem czy te wskazania mocy na Termecie są rzeczywiste, ale jak już złapie temperaturę, a zwykle to jest 35°C na zasilaniu, to możliwe żeby chodził na 4-5Kw? Najwyższą jaką ustawiliśmy to było 42°C. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Komentarz dodany przez Darek: Farba do płytek to sprytny trik na odnowienie kafelek w łazience czy kuchni. Zacznij od solidnego przygotowania – umyj płytki środkiem odtłuszczającym, usuń brud i lekko je zmatuj papierem ściernym. Wybierz farbę ceramiczną, np. epoksydową, która wytrzyma wilgoć i codzienne zużycie. Nałóż podkład, jeśli jest wymagany, a potem dwie cienkie warstwy farby – wałkiem na dużych obszarach, pędzlem w trudno dostępnych miejscach. Między warstwami zrób przerwę 12-24 godzin. Fugi pomaluj osobno lub zostaw w oryginalnym kolorze dla efektu. To szybka alternatywa dla remontu, dająca nowy wygląd tanim kosztem. Po skończeniu daj farbie kilka dni na utwardzenie, unikając wody. Proste, a efektowne! https://www.nowin.pl/2023/12/21/farba-do-plytek-jak-pomalowac-kafelki-w-lazience-lub-kuchni/
    • Komentarz dodany przez zecia: Pomalowanie kafelek farbą do płytek to ekonomiczny sposób na nową łazienkę lub kuchnię. Najpierw przygotuj powierzchnię – oczyść ją z brudu i tłuszczu (np. benzyną ekstrakcyjną), a potem delikatnie zeszlifuj, by farba dobrze chwyciła. Wybierz farbę przeznaczoną do ceramiki, np. akrylową z utwardzaczem, odporną na wodę i zarysowania. Nałóż grunt, jeśli zaleca producent, a następnie dwie warstwy farby – wałkiem na płasko, pędzlem w kątach. Odczekaj 12-24 godziny między warstwami. Fugi możesz zamalować lub zostawić dla kontrastu, używając cienkiego pędzla. To sposób na szybką zmianę bez bałaganu. Po malowaniu chroń kafelki przed wilgocią przez kilka dni, aż farba stwardnieje. Styl i świeżość gwarantowane!
    • Pomalowanie płytek podłogowych to najprostszy i tani sposób na ich odświeżenie lub zmianę wyglądu. Użycie farby sprawdza się w sytuacji, gdy stare płytki są w dobrym stanie, bez pęknięć i wykruszeń, ale nie pasują stylistycznie lub kolorystycznie do wystroju wnętrz. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/112881-malowanie-plytek-podlogowych-jak-odnowic-stare-plytki
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...