Skocz do zawartości

Ocieplenie sufitu


Recommended Posts

Witam. Szykuje się do remontu 2 sypialni na poddaszu i przy okazji chciałbym zmiienić i ocieplić sufity. Aktualnie jest to sufit drewniany, boazeria nie chciałbym go zrywać a jedynie pokryć go jakimś materiałem typu płyty izolacyjne do malowania. Czy ktoś może coś polecić ma jakieś doświadczenia ? Nie wiem co wybrać by uzyskać efekt gładkiego sufitu do malowania o dobrej właściwości termicznej ?

Dzięki za pomoc .
Link do komentarza
Cytat

Zależy mi na czymś co będzie cienkie. Rozważałem te płyty Climapor XPS.


To cudo tak jest reklamowane
Cytat

Mimo swojej niewielkiej grubości posiada właściwości izolacji termicznej takie same jak: 2 krotnie grubszy styropian, 20 razy grubsza ściana z cegły litej, czy 60 razy grubszy beton.


Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.
Żeby osiągnąć taki stosunek izolacyjności do grubości Climapor musiałby się legitymować współczynnikiem przenikania ciepła takim jak Aerogel (Aerożel)... a to niemożliwe.
Link do komentarza
Cytat

To cudo tak jest reklamowane

Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.
Żeby osiągnąć taki stosunek izolacyjności do grubości Climapor musiałby się legitymować współczynnikiem przenikania ciepła takim jak Aerogel (Aerożel)... a to niemożliwe.


Sugestią się tym "ociepla" po założeniu zaraz się robi gorąco . icon_lol.gif
Link do komentarza
Tak sobie myślę że każda bariera termiczna jest lepsza niż jej brak i chyba dość mocno można to odczuć, a tym bardziej jeżeli ściana czy sufit nie posiada żadnej izolacji po stronie zewnętrznej , tej nieogrzewanej. Ściana oddycha, icon_biggrin.gif pochłania z zazwyczaj słabo wentylowanej przestrzeni mieszkalnej wilgoć, więc tym samym staje coraz lepszym przewodnikiem ciepła.
Chyba więc w takich sytuacjach taką izolację dość mocno da się odczuć, nawet przy tak cienkiej warstwie, bo będzie stanowić barierę dla wilgoci i temperatury, takie dwa w jednym, he he .
Link do komentarza
Cytat

To cudo tak jest reklamowane

Cytat


Mimo swojej niewielkiej grubości posiada właściwości izolacji termicznej takie same jak: 2 krotnie grubszy styropian, 20 razy grubsza ściana z cegły litej, czy 60 razy grubszy beton.



Moją uwagę szczególnie zwróciło porównanie do styropianu.



Bo to następny przykład marketingu dla debili.
W danych producenta lambda wynosi 0,035 - 0,038 W/m x K

Absorbcja wody przy długotrwałej dyfuzji (28 dni) 3% - dla porównania płyta g-k nie więcej (tak podaje producent) jak 5%
Link do komentarza
Nie ma pomyłki - to jest przypadłość styropianu - każdego (często "pomijana")
np. styropian do stosowania w podwyższonej wilgotności :Zielone Płyty EPS-P …mają ≤ 5 %, a AQUA EPS-P 200 ma ≤3 .

Jakoś trudno mi było znaleźć takie dane dla "normalnego" styropianu :bezradny:

dopisałem:

Ten podany link odnosi się do innego "sposobu" badawczego (przewidzianego w normie). podane przykłady dotyczyły WD(V)3 (28 dni) natomiast w twoim producent opiera się na WD(V)5.

Podana wartość dla płyty g-k też zgodna z WD(V)3 - stąd porównanie Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Myśmy to wałkowali 3 lata temu wtedy wyslalem skany z podręcznika:    
    • Ja mam rurę w geowłókninie, także jak miałaby się zamulić, to na samym dnie, bo w 90% jest obsypana kamieniem, a dla mnie bardziej logicznym jest odsączenie nawet tego 1cm nawet z mułu, niż żeby było kilka centymetrów kamieni zatopionych w wodzie. Ale ekspertem nie jestem, posłuchałem tylko rady tego kto robi to na codzień i wydało mi się to bardziej logiczne niż położenie rury na kamieniach. Btw rura leży na geowłókninie, więc nie bardzo ma się czym zamulić. A kamień miałem dosyć dobrze wypłukany, więc nawet z niego niewiele tam osiadło. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • a co cię śmieszy - podręcznik niemiecki? Niemców nie lubię - ale na budowlance się znają Ja tego nie wymyśliłem - ale zasięgam najlepszych rad, jak coś robię, a nie majstrów z okolicy (choć czasem się znajdzie b. dobry)   Podręcznik fachowy zaleca nawet trzy różne frakcje kamienia drobny przy rurce drenarskiej, zwłaszcza tej z PCV - żeby jej nie uszkodzić i dopiero po warstwie tego drobnego dawać grubszy kamień. To samo pod rurą - drobny kamień. I tak samo przy geowłókninie - żeby jej nie podziurawić. Dla mnie to logiczne - choć pracochłonne.   to może mnie poucz, co cię rozśmieszyło?    nie ja to wymyśliłem - ale to logiczne, że jak dasz na dno wykopu, to się szybko zamuli rura, bo z tego kamienia też osiądzie pył, a poza tym rura powinna być oddzielona od podłoża. Dlatego daje się płytka warstwę tego drobnego kruszywa pod dren. 
    • Ok, może być nawet 500 milimetrów, lepiej nawet brzmi. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • To nie pół metra a 50 cm i jest ok, przecież buduje się dom na te 30-60 lat, po co coś ciągle poprawiać.   Dziś zalecana grubość minimum to 30 cm, a dla domów energooszczędnych  35 cm.   Jak ja budowałem dom w XX wieku, to przyjeżdżali ludzie i pukali się w czoło, po co to daję albo tamto i czemu tyle, albo np. czemu okna montuję w warstwie izolacji.  -okno nie w murze?  -to wypadnie.  Okna nie wypadły, stoją, czy wiszą do dzisiaj. Nie minęło 30 lat i ludzie zaczęli tak wstawiać okna.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...