Skocz do zawartości

Ogrzewanie podłogowe od A do Z - części


zbiryp

Recommended Posts

Napisano
Cytat

Najlepiej tyle, aby straty ciepła wyrażone w W/mK do garażu i kotłowni nie były większe niż przy ścianach zewnętrznych z uwzględnieniem różnicy temperatur po obu stronach przegród... czyli zdroworozsądkowe.

PS.
Teraz widzę że kotłownia jest wydzielona poza strefą mieszkalną i połączona z garażem, więc zwiększenie grubości izolacji pod podłogą przestaje mieć jakieś istotne znaczenie.
Ale połączenie izolacji ściany z izolacją podłogi dla uniknięcia mostka termicznego już będzie miało.


Czyli dawać styro pod podłogą w garażu (przy dociepleniu ściany pomiędzy garażem i częścią mieszkalną), czy też nie?
Cały problem - moim zdaniem - sprowadza się do tego, jaką temperaturę chcemy mieć w garażu. Oczywiście ważne jest to, żeby nie ogrzewać zbędnie garażu, gdzie jest pełno mostków. Mam w tej chwili garaż w bryle bloku, nieogrzewany, na wysokości pomiędzy parterem, a piwnicą. Nie wiem, jak jest izolowany, ale biorąc pod uwagę to, że jest to blok budowany w boomie, zapewne poszli po kosztach. W garażu tym, z tego co sobie przypominam, nigdy temperatura nie spadła poniżej zera. Biorąc to pod uwagę, domyślam się, że jak dobrze odizoluję garaż wewnątrz od części mieszkalnej, przy założeniu, że nie będę miał w nim żadnego ogrzewania, to izolacja zewnętrzna wystarczy do utrzymania dodatniej temperatury, a wewnętrzna wystarczy, aby niska temperatura w nieogrzewanym garażu nie miała znaczącego wpływu na ogrzewanie części mieszkalnej. Nasuwają mi się jednak pytania:
1. czy dawać styro w podłodze garażu?
2. jak grubo odizolować garaż od części mieszkalnej?
3. jak postąpić z kotłownią?
Napisano
Ja o kotłowni pisałem... myślałem że to jasne.

Garaż ocieplony "po ścianach" i grzejnik ziemny zapewnią dodatnią temperaturę w nim.
Ale to już wiesz z doświadczenia.
Tyle że Twój obecny garaż jako zagłębiony częściowo w gruncie ma większą powierzchnię przez którą ciepło gruntu go grzeje, lub jak wolisz ma mniejszą powierzchnię przez którą traci ciepło.
Napisano
Poruszałem temat ogrzewania z kierownikiem i wykonawcą. Zgodnie odradzali mi ogrzewanie podłogowe w garażu (powód - samochód źle to znosi????). Radzili mimo wszystko założyć grzejnik. Ja na to, czy może być niskotemperaturowy? Odpowiedź: jak najbardziej. Co wy na to?
Napisano
Cytat

Radzili mimo wszystko założyć grzejnik. Ja na to, czy może być niskotemperaturowy? Odpowiedź: jak najbardziej. Co wy na to?


Wydawało mi się że odpowiedź już padła.
Napisano
Jeśli w garażu ma stać tylko samochód, to nie warto go ogrzewać. Jeśli jednak będzie tam też warsztat/kącik majsterkowicza, a którego często korzystamy, to jest sens w ogrzewaniu garażu.
Grzejnik niskotemperaturowy jest większy niż standardowy i trzeba mieć na niego trochę miejsca?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim Zastanawiam się nad klimatyzacją do mieszkania i trochę się gubię w tych wszystkich modelach, mocach, funkcjach itd. Mieszkanie ma około 50 m², ale wiadomo — są ściany, różne pokoje, kuchnia otwarta na salon itd.   Macie może jakieś doświadczenia z doborem klimatyzacji? Czy np. lepiej dać jedną mocniejszą jednostkę w salonie, czy osobno do każdego pomieszczenia? No i czy warto dopłacać do jakichś „bajerów” typu WiFi, jonizacja, itp., czy to tylko marketing?   Znalazłem też stronę z paroma fajnie opisanymi rzeczami (jak dobrać moc do metrażu itd.), może komuś się przyda: https://airflowklima.pl   Chętnie poznam Wasze opinie, bo temat niby prosty, ale im więcej czytam, tym bardziej się zastanawiam
    • Poziomy rzek tak się zmieniają, że dzisiaj 1,5m od brzegu za tydzień może się stać już 3 metrami a wtedy już kara się należy:) Niestety kolego. Smutna prawda. Gówna się nie rusza bo można się upaćkać.
    • Najlepiej byłoby skuć przylegające ściany tarasu jak najniżej, możliwie całkowicie. Przed położeniem na ściany jakiejkolwiek izolacji musisz jak dobrze oczyścić i organoleptycznie wysuszyć. Zaizoluj jakąś masa KMB, dysperbity mogą po czasie zniknąć. Jeśli chodzi o grubość izolacji to użyj takiej ale ten kawałek ściany nie odstawał za bardzo od reszty i żeby to miało "ręce i nogi". Zazwyczaj na ściany fundamentowe nie przesadza się z grubością styropiany czy XPS'a.   P.S. A dlaczego go skuwasz? 
    • Mam pytanie bo  wyburzam taras przylegający do ściany domu. Jest on wysoki na .5 m. Chciałabym go zrównać z ziemią. Mam pytanie jak zabezpieczyć ścianę i czym ocieplić oraz do jakiego momentu skuwać taras przylegający do ściany? Ściany wokół mam ocieplone styropianem ok 20 cm. Chciałabym aby część ściany, która zostanie odkryta nie wystawała a była ocieplona i zabezpieczona przed wilgocią. 
    • Dzień dobry,  Sprawa dotyczy odrzucenia wniosku o pozwolenie na budowę domku jednorodzinnego. W opinii starostwa powiatowego, zjazd z działki na drogę gminną przebiega przez działkę BBB (pas wydzielony pod poszerzenie drogi), która w księdze wieczystej ma przypisanego właściciela - prywatna osobę. Uzyskaliśmy stanowisko urzędu w gminie, iż działka BBB została wywłaszczona w 2005r. na drogę i formalnie należy do tejże gminy. Brak wpisu w księdze wieczystej wynika z niedopatrzenia notariusza-gminy.  Starostwo powiatowe nie przyjmuje dokumentu sporządzonego przez gminę i potwierdzającego gminną własność działki i tym samym uniemożliwia inwestorowi uzyskanie pozwolenia na budowę.   Prośba o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii. Jakim innym dokumentem z gminy przedstawić starostwu , jaki art. prawny możemy przytoczyć.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...