kalcyt Napisano 21 marca 2014 Udostępnij #1 Napisano 21 marca 2014 WitamMieszkam w ok. 100-letnim budynku. Ściany zewnętrzne są tam bardzo grube (ponad 0,5m). Mieszkanie jest na parterze, część pomieszczeń od północy. Zastanawiam się, czy nie ocieplić ścian od zewnątrz. Tylko nie wiem, czy tak grube mury się ociepla.Wczesną jesienią ub.roku ociepliłem stropy w piwnicy. Zauważyłem, że gazu spaliłem mniej, ale to też może być związane z w miarę łagodną zimą.Latem mam zamiar obniżyć sufity, gdyż 2,9m jest fajne, ale nie przy ogrzewaniu gazem.Wracając do tematu - czy takie ściany się ociepla i ew. jaką grubość styro byście zalecali?Pozdrawiam Link do komentarza
Jani_63 Napisano 22 marca 2014 Udostępnij #2 Napisano 22 marca 2014 A czemu niby ma się się nie ocieplać.Zastanawiam się tylko jak technicznie chcesz to przeprowadzić tylko dla swojego lokalu.A grubość izolacji dobierz tak, aby przenikalność cieplna tej ściany była adekwatna do całości. Link do komentarza
kalcyt Napisano 22 marca 2014 Autor Udostępnij #3 Napisano 22 marca 2014 (edytowany) Jani 63, dzięki za posta, ale niby coś napisałeś, a w sumie niczego się nie dowiedziałem od Ciebie.Technicznie jest to dość proste, gorzej będzie z formalnościami. Jest tu mieszana własność lokali i zawsze są jazdy."A grubość izolacji dobierz tak, aby przenikalność cieplna tej ściany była adekwatna do całości"Gdybyś w wolniejszej chwili rozwinął myśl, bo zupełnie nie wiem, o co chodzi. Wiesz, w pytaniu dość jasno poprosiłem o szczegółowe porady.Czy przypadkiem nie popełniłem błędu zakładając konto na tym forum? W miarę proste pytanie, a tylko jedna odpowiedź i to jeszcze taka...zwiększająca ilość postów. Edytowano 23 marca 2014 przez kalcyt (zobacz historię edycji) Link do komentarza
pause111 Napisano 25 marca 2014 Udostępnij #4 Napisano 25 marca 2014 No sąsiedzi pewnie będą zazdrościć i robić pod górę bo im bryłę budynku zaburzysz ;) Jani chyba chciał Ci powiedzieć, że tak z głowy nikt Ci nie rzuci grubości ocieplenia, możesz zrobić badania kamerą i przeliczyć ile ugrasz daną grubością ale skoro chcesz się docieplać to pewnie z 15cm wypada dać, na pewno mniej niż 10 to marna inwestycja. Pamiętaj by nie odciąć swojego ocieplenia równo z sufitetem tylko wyciągnij je ponad strop. Przemyśl temat obróbki blacharskiej. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 marca 2014 Udostępnij #5 Napisano 25 marca 2014 Cytat No sąsiedzi pewnie będą zazdrościć i robić pod górę bo im bryłę budynku zaburzysz ;) Jani chyba chciał Ci powiedzieć, że tak z głowy nikt Ci nie rzuci grubości ocieplenia, możesz zrobić badania kamerą i przeliczyć ile ugrasz daną grubością ale skoro chcesz się docieplać to pewnie z 15cm wypada dać, na pewno mniej niż 10 to marna inwestycja. Pamiętaj by nie odciąć swojego ocieplenia równo z sufitetem tylko wyciągnij je ponad strop. Przemyśl temat obróbki blacharskiej. Rozwiń Po pierwsze, jeżeli jest to budynek wielorodzinny to nie może tak sobie ocieplić parteru , albo wszystko znaczy się wszyscy mieszkańcy tego budynku albo nikt znaczy się nic nie ocieplą. Zamiar ocieplenia należy zgłosić w Starostwie.A po drugie to pierwsze słyszę aby ktoś kamerą (zapewne miałeś na myśli kamerę termowizyjną) robił pomiar jakie grube dać ocieplenie.A po trzecie to na pewno Jani nie chciał i nie powiedziałby tego co napisałeś w jego imieniu. Link do komentarza
bajbaga Napisano 25 marca 2014 Udostępnij #6 Napisano 25 marca 2014 Zgłosić w starostwie, może jeśli jest właścicielem albo administratorem tego budynku.Jeśli to jest tylko jedno mieszkanie, raczej ocieplałbym od środka - 5cm zrównoważy 15 - 20cm od zewnątrz. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 25 marca 2014 Udostępnij #7 Napisano 25 marca 2014 A jeżeli jest tam założona wspólnota mieszkaniowa. Link do komentarza
kalcyt Napisano 26 marca 2014 Autor Udostępnij #9 Napisano 26 marca 2014 Dzięki. Właśnie jest tam wspólnota, ale za nic nie potrafią się dogadać.Widziałem już kilka takich dociepleń pojedynczych lokali. Są wykończone takim gustownym blaszanym "daszkiem".Muszę sprawdzić koszt takiego sprawdzenia kamerą termowizyjną. Może się jednak zdarzyć, że będzie to tyle, co różnica między styro 10 a 15cm No sąsiedzi pewnie będą zazdrościć i robić pod górę bo im bryłę budynku zaburzysz ;) Z tą zazdrością to jest tak, że samemu nie, ale jak ktoś zaczyna, to się rzuca kłody. Już miałem jazdę z jedną robótką na części wspólnej... Ale się udało skłonić do podpisania zgody. Link do komentarza
animus Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #10 Napisano 26 marca 2014 (edytowany) Cytat WitamMieszkam w ok. 100-letnim budynku. Ściany zewnętrzne są tam bardzo grube (ponad 0,5m). Mieszkanie jest na parterze, część pomieszczeń od północy. Zastanawiam się, czy nie ocieplić ścian od zewnątrz. Tylko nie wiem, czy tak grube mury się ociepla.Wczesną jesienią ub.roku ociepliłem stropy w piwnicy. Zauważyłem, że gazu spaliłem mniej, ale to też może być związane z w miarę łagodną zimą.Latem mam zamiar obniżyć sufity, gdyż 2,9m jest fajne, ale nie przy ogrzewaniu gazem.Wracając do tematu - czy takie ściany się ociepla i ew. jaką grubość styro byście zalecali?Pozdrawiam Rozwiń Od zewnątrz izolować cieplnie takie ściany bez zrobienia izolacji poziomej przeciwwilgociowej nie polecam ,w dodatku tylko w jednym mieszkaniu to duże koszy a mała skuteczność .W jaki sposób "ociepliłeś stropy w piwnicy" i jakie tam stopy są z cegły i dwuteownika ?Od wewnątrz to bloczkami MULTIPOR Edytowano 26 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kalcyt Napisano 26 marca 2014 Autor Udostępnij #11 Napisano 26 marca 2014 (edytowany) Cytat Od zewnątrz izolować cieplnie takie ściany bez zrobienia izolacji poziomej przeciwwilgociowej nie polecam ,w dodatku tylko w jednym mieszkaniu to duże koszy a mała skuteczność .W jaki sposób "ociepliłeś stropy w piwnicy" i jakie tam stopy są z cegły i dwuteownika ?Od wewnątrz to bloczkami MULTIPOR Rozwiń Czemu mówisz, że mała skuteczność?Stropy z cegły.Bloczki mogą być troszkę drogie... Edytowano 26 marca 2014 przez kalcyt (zobacz historię edycji) Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #12 Napisano 26 marca 2014 Cytat Muszę sprawdzić koszt takiego sprawdzenia kamerą termowizyjną. Może się jednak zdarzyć, że będzie to tyle, co różnica między styro 10 a 15cm Rozwiń Kamera sprawdzisz jedynie gdzie ucieka Ci ciepło z domu a Ty piszesz o symulacji przy ociepleniu między 10 cm a 15 cm. Takie symulacje z tego co wiem to robi się na papierze w formie obliczeń.I jeżeli już tak na prawdę chcesz ta kamera zbadać swój dom to musisz poczekać do następnej zimy. Cytat Dzięki. Właśnie jest tam wspólnota, ale za nic nie potrafią się dogadać.Widziałem już kilka takich dociepleń pojedynczych lokali. Są wykończone takim gustownym blaszanym "daszkiem". Rozwiń Jeżeli takie coś widziałeś to zapytaj się właściciela czy to ocieplenie robił na zgłoszenie. Być może to co widziałeś zrobione było w domku jednorodzinnym z jednym właścicielem, ale w Twoim przypadku jest wspólnota i jak sam piszesz są trochę zawzięci, więc radzę być ostrożnym i robić wszytko wg prawa bo może się okazać że to ocieplenie będzie Ci drooooooooooogo kosztowało. Link do komentarza
kalcyt Napisano 26 marca 2014 Autor Udostępnij #13 Napisano 26 marca 2014 Spoko, z tą kamerą chodziło mi jedynie o to, że mógłbym wybierać grubość styropianu. Więc jak kamera nie będzie używana, to za pieniądze zaoszczędzone na wynajęciu można zwiększyć grubość styropianu z powiedzmy 10 do 15cm.Cała reszta formalności będzie wymagać mnóstwa zabiegów dyplomatycznych. Generalnie była już propozycja docieplenia całego budynku, ale temat zdechł. Mnie generalnie strona południowa nie zamraża. Akurat od tej strony nie ma podpiwniczenia. Natomiast północna część to dramat. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #14 Napisano 26 marca 2014 Cytat Spoko, z tą kamerą chodziło mi jedynie o to, że mógłbym wybierać grubość styropianu. Więc jak kamera nie będzie używana, to za pieniądze zaoszczędzone na wynajęciu można zwiększyć grubość styropianu z powiedzmy 10 do 15cm.Cała reszta formalności będzie wymagać mnóstwa zabiegów dyplomatycznych. Generalnie była już propozycja docieplenia całego budynku, ale temat zdechł. Mnie generalnie strona południowa nie zamraża. Akurat od tej strony nie ma podpiwniczenia. Natomiast północna część to dramat. Rozwiń Co Ty z ta kamerą? Jak chcesz za pomocą kamery wybierać grubość styropianu? O jakiej kamerze piszesz bo może mysie rozbiegamy w temacie.Aby całą resztę wspólnoty przekonać nad słusznością ocieplenia to zrób wyliczenia strat i zysków i przedstaw to szanownemu gronu, może to do nich przemówi, że warto ocieplać. Link do komentarza
animus Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #15 Napisano 26 marca 2014 (edytowany) Cytat Czemu mówisz, że mała skuteczność? Rozwiń Mała skuteczność reszta ścian zewnętrznych nad tobą odkrytych ,ściany grube zawilgocone będą pięknie przewodzić . Cytat Stropy z cegły. Rozwiń To też błąd że strop od spodu izolowałeś cieplnie ,trzeba było od góry. Cytat Bloczki mogą być troszkę drogie... Rozwiń Czyli pozostaje izolacja od środka,szkoda ze podlega już zrobiona połączył by te izolacje cieplne . Edytowano 26 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kalcyt Napisano 26 marca 2014 Autor Udostępnij #16 Napisano 26 marca 2014 Cytat Co Ty z ta kamerą? Jak chcesz za pomocą kamery wybierać grubość styropianu? O jakiej kamerze piszesz bo może mysie rozbiegamy w temacie. Rozwiń Po kolei - żeby sprawdzić straty muszę wynająć kogoś z kamerą termo. To koszt.Nawet bez kamery wiadomix, że trzeba ocieplić powiedzmy styro 10cm. Jak się dorzuci to, co miałoby pójść na wynajęcie kamery, to spokojnie wystarczy na 15 cm styro.Tu jakiekolwiek tłumaczenie to dramat. Jak ocieplałem od strony klatki ścianę, to mi sąsiad z góry wymyślił, że jak ja tę ścianę ocieplę, to wilgoć z piwnicy powędruje do niego. Z zasadności docieplenia budynku niby wszyscy sobie zdają sprawę. Ale mają zakodowane w głowach, że najpierw trzeba by zaizolować budynek od wilgoci. Wg mnie owszem, ale to nie jest konieczne, bo wilgoć tutaj bierze się raczej z braku wentylacji w mieszkaniach i osadzania się bytowej. Cytat Mała skuteczność reszta ścian zewnętrznych nad tobą odkrytych ,ściany grube zawilgocone będą pięknie przewodzić .To też błąd że strop od spodu izolowałeś cieplnie ,trzeba było od góry.Czyli pozostaje izolacja od środka,szkoda ze podlega już zrobiona połączył by te izolacje cieplne . Rozwiń Nie miałem kasy na zmianę podłóg. W tym roku to zrobię. Będzie papraniny, bo pewnie duuużo szlaki trzeba będzie wyautować. Co do bloczków, to rozumiem, że i tak musiałbym nimi od środka ogacić ściany. Link do komentarza
animus Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #17 Napisano 26 marca 2014 (edytowany) Cytat Po kolei - żeby sprawdzić straty muszę wynająć kogoś z kamerą termo. To koszt.Nawet bez kamery wiadomix, że trzeba ocieplić powiedzmy styro 10cm. Jak się dorzuci to, co miałoby pójść na wynajęcie kamery, to spokojnie wystarczy na 15 cm styro.Tu jakiekolwiek tłumaczenie to dramat. Jak ocieplałem od strony klatki ścianę, to mi sąsiad z góry wymyślił, że jak ja tę ścianę ocieplę, to wilgoć z piwnicy powędruje do niego. Z zasadności docieplenia budynku niby wszyscy sobie zdają sprawę. Ale mają zakodowane w głowach, że najpierw trzeba by zaizolować budynek od wilgoci. Wg mnie owszem, ale to nie jest konieczne, bo wilgoć tutaj bierze się raczej z braku wentylacji w mieszkaniach i osadzania się bytowej.Nie miałem kasy na zmianę podłóg. W tym roku to zrobię. Będzie papraniny, bo pewnie duuużo szlaki trzeba będzie wyautować. Co do bloczków, to rozumiem, że i tak musiałbym nimi od środka ogacić ściany. Rozwiń Niekoniecznie ale najlepszy jest MULTIPOR ,możesz pomęczyć się z płytami gipsowo/kartonowymi . to tylko ściany zewnętrzne czyli w każdym pokoju jedna ściana lub dwie . Edytowano 26 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji) Link do komentarza
kalcyt Napisano 26 marca 2014 Autor Udostępnij #18 Napisano 26 marca 2014 Wiesz, od środka wolałbym nie ocieplać. Po pierwsze koszt porządnego materiału jest bardzo wysoki. Po drugie nie ma przekonania do czegoś takiego jak znajomej stworzono - folia, wełna, płyty g/k.Po pierwsze nie wiadomo, co się dzieje ze ścianami pod tym wszystkim.Po drugie nie istnieje u niej akumulacja ciepła w ścianach, więc komfortu cieplnego za wielkiego to ona nie ma. Link do komentarza
Gość mhtyl Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #19 Napisano 26 marca 2014 Cytat Po kolei - żeby sprawdzić straty muszę wynająć kogoś z kamerą termo. To koszt.Nawet bez kamery wiadomix, że trzeba ocieplić powiedzmy styro 10cm. Jak się dorzuci to, co miałoby pójść na wynajęcie kamery, to spokojnie wystarczy na 15 cm styro.Tu jakiekolwiek tłumaczenie to dramat. Jak ocieplałem od strony klatki ścianę, to mi sąsiad z góry wymyślił, że jak ja tę ścianę ocieplę, to wilgoć z piwnicy powędruje do niego. Z zasadności docieplenia budynku niby wszyscy sobie zdają sprawę. Ale mają zakodowane w głowach, że najpierw trzeba by zaizolować budynek od wilgoci. Wg mnie owszem, ale to nie jest konieczne, bo wilgoć tutaj bierze się raczej z braku wentylacji w mieszkaniach i osadzania się bytowej. Rozwiń No to teraz napisałeś jasno i przejrzyście na temat tej nieszczęsnej kamery Co do przekonania reszty mieszkańców to niestety ale ja nie mam wpływu. Link do komentarza
animus Napisano 26 marca 2014 Udostępnij #20 Napisano 26 marca 2014 Cytat Wiesz, od środka wolałbym nie ocieplać. Po pierwsze koszt porządnego materiału jest bardzo wysoki. Po drugie nie ma przekonania do czegoś takiego jak znajomej stworzono - folia, wełna, płyty g/k.Po pierwsze nie wiadomo, co się dzieje ze ścianami pod tym wszystkim.Po drugie nie istnieje u niej akumulacja ciepła w ścianach, więc komfortu cieplnego za wielkiego to ona nie ma. Rozwiń Może namów sąsiadów nad Tobą to wtedy można od zewnątrz zrobić ciągłe ocieplenie i nową hydroizolację .A co do akumulacji ciepła w ścianach,to już pisałem że to tylko ściany zewnętrzne izolujesz czyli w każdym pokoju jedna ściana lub dwie w narożnym .Masz jeszcze tyle akumulacji w ścianach wewnętrznych . Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #21 Napisano 27 marca 2014 Cytat A co do akumulacji ciepła w ścianach,to już pisałem że to tylko ściany zewnętrzne izolujesz czyli w każdym pokoju jedna ściana lub dwie w narożnym .Masz jeszcze tyle akumulacji w ścianach wewnętrznych . Rozwiń To nie do końca tak jest. Jedna ze ścian wewnętrznych ma jakąś dziwną konstrukcję. Trzcina jakaś w niej jest. A tynku na tym tyle co kot napłakał. Więc w sumie zostaje jedna, a w niej z kolei szacht kominowy, bo swego czasu pod pomieszczeniem była kotłownia. Link do komentarza
animus Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #22 Napisano 27 marca 2014 Cytat To nie do końca tak jest. Jedna ze ścian wewnętrznych ma jakąś dziwną konstrukcję. Trzcina jakaś w niej jest. A tynku na tym tyle co kot napłakał. Więc w sumie zostaje jedna, a w niej z kolei szacht kominowy, bo swego czasu pod pomieszczeniem była kotłownia. Rozwiń Gdybyś miał piece kaflowe, to akumulacja mogła by się przydać ,przy ogrzewaniu gazowym ,w sterowniku ustawiasz histerezę . 1 Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #23 Napisano 27 marca 2014 Nie zgodzę się z Tobą. Przecież ściany odbierają ciepło kiedy ogrzewanie jest włączone. Potem je oddają, więc o co cho Tobie z histerezą?Poza tym dwa posty wyżej napisałeś o akumulacji w ścianach wewnętrznych, więc próbuję szukać związku logicznego w Twoich wypowiedziach. Na tę chwilę wygląda na to, że jedna myśl wyklucza drugą. Link do komentarza
animus Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #24 Napisano 27 marca 2014 (edytowany) Cytat Nie zgodzę się z Tobą. Przecież ściany odbierają ciepło kiedy ogrzewanie jest włączone. Potem je oddają, więc o co cho Tobie z histerezą?Poza tym dwa posty wyżej napisałeś o akumulacji w ścianach wewnętrznych, więc próbuję szukać związku logicznego w Twoich wypowiedziach. Na tę chwilę wygląda na to, że jedna myśl wyklucza drugą. Rozwiń Masz prawo się nie zgadzać Pisząc ostatniego posta przypomniałem sobie że Ty masz ogrzewanie gazowe ,stare takie domy kojarzą mi się z ogrzewaniem kaflakami , więc po co Ci akumulacja ,po co grzać ściany jeszcze nie do końca odpowiednio ocieplone z mostkami bo te siany łączą się z następnymi nawet jak je ocieplisz. ,jeżeli sterownik ma możliwości wytworzyć sztucznie bezwładność ekonomiczną ,a gaz jest drogi sam się zastanów.Masz pełną sterowalność systemu poprzez histerezę w sterze ,a duża akumulacja tylko ją utrudni i przyniesie większe zużycie gazu . Edytowano 27 marca 2014 przez animus (zobacz historię edycji) 1 Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #25 Napisano 27 marca 2014 (edytowany) Kolego drogiMimo że w większości swoich wypowiedzi masz rację, to jednak chyba z akumulacją mijasz się z prawdą. Przecież akumulowanie ciepła przez ściany jest niezależne od naszego "chcenia".Zresztą jak sobie Twojego ostatniego posta przeczytałem, to zastanawiam się czy masz ogrzewanie gazowe. Powiedz mi, co Ty rozumiesz pod pojęciem "bezwładność ekonomiczna"?Bez obrazy, ale czytam Twojego posta po raz kolejny....Chyba pisałeś to na szybko, bez zastanowienia się nad sensem wypowiedzi."Masz pełną sterowalność systemu poprzez histerezę w sterze ,a duża akumulacja tylko ją utrudni i przyniesie większe zużycie gazu "Przeczytaj to sobie uważnie kilka razy i zastanów się, co o tym sądzić. Edytowano 27 marca 2014 przez kalcyt (zobacz historię edycji) Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #26 Napisano 27 marca 2014 Cytat WitamMieszkam w ok. 100-letnim budynku. Ściany zewnętrzne są tam bardzo grube (ponad 0,5m). Rozwiń Cytat Przecież ściany odbierają ciepło kiedy ogrzewanie jest włączone. Potem je oddają,..... Rozwiń Czy masz świadomość tego, ile potrzeba energii aby ogrzać 1m2 tej ściany o 1 stopień i ile z tego pójdzie w przyrodę po zewnętrznej stronie ? Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #27 Napisano 27 marca 2014 Cytat Czy masz świadomość tego, ile potrzeba energii aby ogrzać 1m2 tej ściany o 1 stopień i ile z tego pójdzie w przyrodę po zewnętrznej stronie ? Rozwiń Do czego zmierzasz? Że mam sobie ogrzewanie wyłączyć? Przecież cały ten wątek dotyczy docieplenia ścian, żeby zmniejszyć straty ciepła. Link do komentarza
animus Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #28 Napisano 27 marca 2014 Cytat Kolego drogiMimo że w większości swoich wypowiedzi masz rację, to jednak chyba z akumulacją mijasz się z prawdą. Przecież akumulowanie ciepła przez ściany jest niezależne od naszego "chcenia".Zresztą jak sobie Twojego ostatniego posta przeczytałem, to zastanawiam się czy masz ogrzewanie gazowe. Powiedz mi, co Ty rozumiesz pod pojęciem "bezwładność ekonomiczna"? Rozwiń Tak się składa że jedno z mich mieszkań jest ogrzewane gazem ,znam ten ból jak przychodzi rachunek, a obniżanie (oszczędzanie gazu) temperatury w mieszkaniu życie na sweterku to dyskomfort . Akumulowanie ciepła przez ściany jest niezależne od naszego "chcenia" ale akumulacja bezpośrednio jest powiązana z przegrodami , ścianami materiałem z jakiego są zbudowane ,ich grubością czyli 0,5m tak jak u Ciebie .To że Ty nagrzejesz taką ścianę gazem ,to myślisz że dobrze robisz ,przecież cześć tego ciepła odbiera sąsiad ,piwnica ,cześć ucieka na zewnątrz,ściana jest jednorodna przewodzi w każdym kierunku ,utrata jest największa w miejscach najzimniejszych o dużej różnicy temperatur ,ja nie rozumiem po co się tak upierasz zwłaszcza że masz piwnicę pod spodem . Bezwładność ekonomiczna to taka ,którą się ustawia samemu ,dostosowuje do potrzeb mieszkania kotła , wymusza żeby kocioł gazowy nie włączał się np. co minuta takie włączenia powodują większe zużycie gazu. Cytat Bez obrazy, ale czytam Twojego posta po raz kolejny....Chyba pisałeś to na szybko, bez zastanowienia się nad sensem wypowiedzi."Masz pełną sterowalność systemu poprzez histerezę w sterze ,a duża akumulacja tylko ją utrudni i przyniesie większe zużycie gazu "Przeczytaj to sobie uważnie kilka razy i zastanów się, co o tym sądzić. Rozwiń Widzę że to Ciebie szokuje ale prawda jest naga . Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #29 Napisano 27 marca 2014 Cytat Do czego zmierzasz? Że mam sobie ogrzewanie wyłączyć? Przecież cały ten wątek dotyczy docieplenia ścian, żeby zmniejszyć straty ciepła. Rozwiń To prawda. Nie mniej jednak, przy ociepleniu od zewnątrz, dalej grzejesz ściany, tyle, że mniej ciepła ucieka do przyrody.Zanim zacznie działać akumulacja, musisz naładować ściany a to około 0,2kWh na każdy 1m2 ściany na 1K.Dodaj do tego fakt, że ocieplając od zewnątrz tylko częściowo ścianę zewnętrzną, dalej ogrzewasz ścianę budynku powyżej i poniżej ocieplenia - a to sumarycznie powoduje, że poprzez akumulację odzyskasz jedynie około 50% tego co wpakowałeś w ścianę.Tak ocieplona (od zewnątrz) i tak masywna przegroda, zawsze będzie powodowała dyskomfort termiczny, bo będzie zawsze zimna. Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #30 Napisano 27 marca 2014 Dajmy spokój temu biciu piany. Nie wspominałem o obniżaniu temperatury, ogrzewam gazem już kilka sezonów a teraz się zastanawiam nad dociepleniem z zewnątrz. To tyle, czego tu chciałem się dowiedzieć. W jakimś innym forum przeczytałem, że nie ma wielkiego sensu docieplanie takich murów, jakie są i mnie i chciałem się upewnić. Podobno są to ściany dwuwarstwowe z pustą przestrzenią w środku.Widzę, że masz jakiegoś konika, ale jeszcze do końca go nie ujeździłeś. To że Ty nagrzejesz taką ścianę gazem ,to myślisz że dobrze robisza jak mam sobie ogrzewać mieszkanie, żeby jej nie nagrzać? Widzę, że wszedłeś na inny, nieosiągalny dla mnie poziom wiedzy. Więc mi podpowiedz, bo też bym chętnie sobie obniżył rachunki za gaz.Co do histerezy - jaką histerezę masz ustawioną u siebie i dlaczego taką a nie inną? Cytat To prawda. Nie mniej jednak, przy ociepleniu od zewnątrz, dalej grzejesz ściany, tyle, że mniej ciepła ucieka do przyrody.Tak ocieplona (od zewnątrz) i tak masywna przegroda, zawsze będzie powodowała dyskomfort termiczny, bo będzie zawsze zimna. Rozwiń Wiesz co, bo ja się zaczynam gubić we własnym wątku, a to nie rokuje dobrze. Jesteś zwolennikiem ocieplania ścian od wewnątrz? Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #31 Napisano 27 marca 2014 Cytat Jesteś zwolennikiem ocieplania ścian od wewnątrz? Rozwiń Przy takiej ścianie i przy takich uwarunkowaniach - TAKNawet wytapetowanie tej ściany grubą tapetą (np. z włókna szklanego) może w efekcie przynieść większe oszczędności eksploatacyjne, niż częściowe ocieplanie tej ściny od zewnątrz. Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #32 Napisano 27 marca 2014 Obawiam się jednak, że pod taką warstwą zostaną stworzone idealne warunki do rozwoju grzyba. Poza tym, czy nie nastąpi przyspieszone niszczenie ścian? Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #33 Napisano 27 marca 2014 W przyrodzie grzyb nie lubi wentylacji.W przyrodzie tak "rewitalizuje" się stare zasoby mieszkaniowe i użytkowe.Przyroda to potęga. Link do komentarza
kalcyt Napisano 27 marca 2014 Autor Udostępnij #34 Napisano 27 marca 2014 Cytat W przyrodzie grzyb nie lubi wentylacji.W przyrodzie tak "rewitalizuje" się stare zasoby mieszkaniowe i użytkowe.Przyroda to potęga. Rozwiń Żebyś jeszcze się postarał pisać otwartym tekstem, to już by całkiem miło było. 1 Link do komentarza
bajbaga Napisano 27 marca 2014 Udostępnij #35 Napisano 27 marca 2014 A co jest zakamuflowane lub niezrozumiałe - mając na uwadze min. #29 ? Link do komentarza
NOTO Napisano 28 sierpnia 2014 Udostępnij #36 Napisano 28 sierpnia 2014 @kalcyt koledzy powyżej pisząc o akumulacyjności mieli na myśli układ podobny do np. kanadyjczyka gdzie praktycznie nie ma akumulacyjności ścian a jest w nim ciepło dzięki dokładnemu sterowaniu ciepłem (wyjątek np, ogrzewanie podłogowe). Ty tak masz ponieważ ogrzewanie gazowe takie jest (choć są lepsze). Cytat Nawet wytapetowanie tej ściany grubą tapetą (np. z włókna szklanego) może w efekcie przynieść większe oszczędności eksploatacyjne, niż częściowe ocieplanie tej ściny od zewnątrz. Rozwiń Czy jest to policzalne ?Czy ściana straci właściwości do migracji wody ? Link do komentarza
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się