Skocz do zawartości

stary komin nowy piec?


Recommended Posts

Napisano
Witam
Mam następującą sytuację .

Dom z 1958 roku ( piwnica parter piętro i strych ) . Wysokość komina około 13 m . Komin dwukanałowy 12 x 12 x 2
Komin w piwnicy oraz na strychu ( czyli 2 m od dołu i 2 m od góry ) jest połączony w jeden kanał.
Instalacja C.O. podłączona do pieca 36 kw węgiel 24 h . SAS.
Jak do tej pory od 2 lat wszystko było ok aczkolwiek ostatnio zaczęły się problemem z dymieniem itp. Postanowiłem zamontować wkłady . Pytania podstawowe

Czy tego typu kominy czyli 2 kanały 12 cm x 12 cm idzie bez prucia ścian połączyć w jeden ? 12 x 24 .( Czytałem o mechanicznym poszerzaniu itp. I wtedy wstawić duży wkład . Z jakim kosztem muszę się liczyć .?

Pytanie drugie
Czy może zostawić aktualny podział czyli dól i góra połączone 2 m połączony ( 12 x 24 m ) 9 m w 2 osobnych kanałach 12 cm x 12 cm i końcówka znowu 2 m pełne . Wstawić 2 wkłady ? w te odcinki połączone i po końcówce od dołu i od góry ?
Jaki koszt?
Jakie wkłady ?
Fachowiec z okolic Poznania.?

Będę wdzięczny

Pozdrawiam
Napisano
Za mały przekrój komina do wielkości pieca.

I przede wszystkim wyczyścić porządnie komin.
Napisano
Komin czyszczony regularnie , czyli drabinka dach kula z szczotką i wpuszczamy i wyciągamy .Moze jakieś inne Patenty na wyczyszczenie 56 letniego komina .Wyburzenie starego i montaż nowego nierealny dobudowanie dość trudne piec centralnie na środku domu. Propozycje ?

Mizaj
Napisano
Rozprucie komina i wstawienie wkładu to chyba jedyna sensowna rzecz.
Ale nawet wkład fi200 będzie może mieć zbyt mały przekrój.
Podaj jaki jest wymagany przekrój komina do Twojego pieca.
Kominiarz nie miał zastrzeżeń?
Przy takiej ciepłej zimie jak w tym roku po prostu nie masz ciągu
Napisano
Panowie ale przez ostatnie dwa lata nie było żadnego problemu . brak dymienia itp. W tym roku zaczęło się przy rozpalaniu dymi się przez wyczystkę z góry pieca.
Wyczyściłem piec , wymieniłem uszczelki, wyczyściłem komin i dalej to samo . Ładuję piec wciskam rozpalanie i stróżka dymu z górnej wyczystki.
Panowie połączone kanały nie pomogą z zamontowanymi wkładami ?


Mizaj

doczytałem w instrukcji kotła zalecenia to 22 x 22 lub fi 250


MIZAJ

Napisano
Cytat

Komin czyszczony regularnie , czyli drabinka dach kula z szczotką i wpuszczamy i wyciągamy


A jak Ty to ogarniasz że masz pewność że oba kanały zostały porządnie przeczyszczone?
Napisano
Najpierw jeden kanał góra dół później drugi z 2 wiadra 20 litrowe sadzy lusterko w wyczystkę . Są inne Patenty ?
Napisano
Cytat

Najpierw jeden kanał góra dół później drugi z 2 wiadra 20 litrowe sadzy lusterko w wyczystkę . Są inne Patenty ?


Jeden słuszny patent to:
Jak dwa lata paliłeś bez problemu , kominy są czyste, to jedynie wymienić trzeba piec icon_biggrin.gif i problemy znikną.
Napisano
Cytat

Najpierw jeden kanał góra dół później drugi z 2 wiadra 20 litrowe sadzy lusterko w wyczystkę . Są inne Patenty ?



Według mnie powinieneś zacząć od zaproszenia kominiarza.
Zmierzy Ci ciąg ciągomierzem i podpowie co ewentualnie zrobić dalej.
Przebudowa komina może nie będzie konieczna.
A jeśli będzie to można zaplanować w czasie to z jakimś remontem, malowaniem mieszkania itp.
Pamiętaj, że włożenie wkładów jeszcze zmniejszy przekrój komina.
Chyba, że nie są to wkłady okrągłe - ale nie wiem czy są takie dopasowane do istniejącego przekroju.

Napisano
Cytat

Przy takiej ciepłej zimie jak w tym roku po prostu nie masz ciągu



hm...
no ale jednak temperatura na zewnątrz jest niska - więc skoro w piecu pali się chwilkę - to temperatura podwyższona i w piecu i w kominie musi w końcu spowodować na tyle normalny ciąg, że dymić nie powinno....
Napisano
Cytat

Przy takiej ciepłej zimie jak w tym roku po prostu nie masz ciągu


przy piecu z dmuchawa nie ma znaczenia jak temperatura jest na zewnątrz.
ja latem w największe upały pale w piecu z dmuchawa i problemu nie mam, co innego jak piec zwykły wtedy to pożal się boże , cud jak się rozpali icon_biggrin.gif
Napisano
Przyjąłem, że dymi się przy rozpalaniu.
Ale faktycznie nie ma o tym słowa, więc może dymi się stale?
A czy zmienił się opał?

mizaj nie napisał jednak jaki jest zalecany przekrój komina do jego pieca.
Generalnie w jego położeniu można tylko wykorzystać te dwa kanały poprzez jakieś portki.
Napisano
Cytat

doczytałem w instrukcji kotła zalecenia to 22 x 22 lub fi 250


MIZAJ




Cytat

mizaj nie napisał jednak jaki jest zalecany przekrój komina do jego pieca.


icon_lol.gif
Napisano
Cytat

przy piecu z dmuchawa nie ma znaczenia jak temperatura jest na zewnątrz.
ja latem w największe upały pale w piecu z dmuchawa i problemu nie mam, co innego jak piec zwykły wtedy to pożal się boże , cud jak się rozpali icon_biggrin.gif


Ja nie mam dmuchawy - przeżyłem raz na własnej skórze grzanie wody w lecie.
Załadowałem cały piec, podpaliłem i poszedłem podlewać ogród.
Za chwilę dym siwy leciał mi nie z komina a z kotłowni ... icon_mrgreen.gif
Jedyny ratunek to dorwać się szybko do wyczystki komina i zapalić gazetę w kominie.
Napisano
Cytat

Przyjąłem, że dymi się przy rozpalaniu.
Ale faktycznie nie ma o tym słowa, więc może dymi się stale?
A czy zmienił się opał?

mizaj nie napisał jednak jaki jest zalecany przekrój komina do jego pieca.
Generalnie w jego położeniu można tylko wykorzystać te dwa kanały poprzez jakieś portki.


Tak w ogóle to za mało rozmowny jest autor tematu.
To co się stało, że dwa lata paliło się dobrze a teraz nie, pomimo jak twierdzi , że komin czysty. :bezradny:
Najpierw trzeba znaleźć przyczynę ,żeby coś zaradzić.
A te "portki" to może założyć lub włożyć. icon_biggrin.gif nic to nie da.

Cytat

Ja nie mam dmuchawy - przeżyłem raz na własnej skórze grzanie wody w lecie.
Załadowałem cały piec, podpaliłem i poszedłem podlewać ogród.
Za chwilę dym siwy leciał mi nie z komina a z kotłowni ... icon_mrgreen.gif
Jedyny ratunek to dorwać się szybko do wyczystki komina i zapalić gazetę w kominie.


Własnie to miałem na myśli, że latem jak rozpalisz w zwykłym piecu bez dmuchawy to cud icon_biggrin.gif
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam
Mam następującą sytuację .

Dom z 1958 roku ( piwnica parter piętro i strych ) . Wysokość komina około 13 m . Komin dwukanałowy 12 x 12 x 2
Komin w piwnicy oraz na strychu ( czyli 2 m od dołu i 2 m od góry ) jest połączony w jeden kanał.
Instalacja C.O. podłączona do pieca 36 kw węgiel 24 h . SAS.
Jak do tej pory od 2 lat wszystko było ok aczkolwiek ostatnio zaczęły się problemem z dymieniem itp. Postanowiłem zamontować wkłady . Pytania podstawowe

Czy tego typu kominy czyli 2 kanały 12 cm x 12 cm idzie bez prucia ścian połączyć w jeden ? 12 x 24 .( Czytałem o mechanicznym poszerzaniu itp. I wtedy wstawić duży wkład . Z jakim kosztem muszę się liczyć .?

Pytanie drugie
Czy może zostawić aktualny podział czyli dól i góra połączone 2 m połączony ( 12 x 24 m ) 9 m w 2 osobnych kanałach 12 cm x 12 cm i końcówka znowu 2 m pełne . Wstawić 2 wkłady ? w te odcinki połączone i po końcówce od dołu i od góry ?
Jaki koszt?
Jakie wkłady ?
Fachowiec z okolic Poznania.?

Będę wdzięczny

Pozdrawiam


Dwa kanały 12 cm x 12 cm + wysokość komina około 13 m są wystarczające do palenia węglem ,do spalania drewna może już być problem .

Cytat

Panowie ale przez ostatnie dwa lata nie było żadnego problemu . brak dymienia itp. W tym roku zaczęło się przy rozpalaniu dymi się przez wyczystkę z góry pieca.
Wyczyściłem piec , wymieniłem uszczelki, wyczyściłem komin i dalej to samo . Ładuję piec wciskam rozpalanie i stróżka dymu z górnej wyczystki.
Panowie połączone kanały nie pomogą z zamontowanymi wkładami ?

doczytałem w instrukcji kotła zalecenia to 22 x 22 lub fi 250
MIZAJ

Przez ostatnie dwa lata nie było żadnego problemu,może dlatego że:
-kupiłeś w tym roku nieodpowiedni opał
-w trakcie spalania twój kocioł wytwarza dużo sadzy
-nieodpowiednio spalasz to paliwo (spalanie niepełne)
-komin gdzieś się rozszczelnił
Przeważnie kilka opcji wchodzi w grę naraz.


Cytat

Komin czyszczony regularnie , czyli drabinka dach kula z szczotką i wpuszczamy i wyciągamy .Moze jakieś inne Patenty na wyczyszczenie 56 letniego komina .Wyburzenie starego i montaż nowego nierealny dobudowanie dość trudne piec centralnie na środku domu. Propozycje ?
Mizaj


Propozycji jest kilka
-przeszpachlować i okleić komin izolacją cieplną w przestrzeniach nieogrzewanych czyli ,poddasze, dach
-zmienić sposób spalania opału .
-wymienić kocioł C.O.na innego typu kocioł węglowy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
  • 1 rok temu...
Napisano
Wymiana kotła wydaje mi się tutaj najbardziej rozsądnym rozwiązaniem więc także polecam,akurat tym zajmujemy się na co dzień i chętnie doradzimy,pomożemy:)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Formalnie nie ma obowiązku uzyskania dokumentów potwierdzających możliwość przyłączenia do sieci elektroenergetycznej, wodociągowej itd. na etapie uzyskiwania pozwolenia na budowę lub składania zgłoszenia z projektem. Zniesiono go jeszcze w 2015 roku, w ramach nowelizacji prawa budowlanego.  Ale są tu dwa zastrzeżenia. Pierwsze jest takie, że bez zapewnienia dostępu do mediów nie zakończymy budowy i nie będziemy mogli w takim budynku legalnie mieszkać. Tu trzeba mieć na uwadze przede wszystkim prąd. Ale chociażby bez kanalizacji się nie obędzie, jeżeli na danym terenie przewidziano tylko przyłączenie do sieci.  Drugi haczyk to oświadczenie projektanta o możliwości podłączenia domu do istniejącej sieci ciepłowniczej. Obecnie takie oświadczenie trzeba dołącyć do dokumentacji. Chociaż wciąż są niejasności interpretacyjne, czy zawsze trzeba to zrobić. 
    • Murowania już coraz mniej. Zbliżamy się do wysokości nadproży a więc docinamy wstępnie ostatnie pustaki na których zostaną wylane poduszki betonowe oraz obsadzone nadproża. Przenosimy również poziom zero do budynku tak aby łatwiej nam się pracowało. Porównujemy lasery krzyżowe trzech firm Nivel System, DeWalt oraz Hilti.    
    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...