Skocz do zawartości

Dobieramy komin do kominka (paleniska) czy kominek do komina?


Recommended Posts

Napisano
W zasadzie można się pokusić o umieszczenie rury od WM w "obudowie" kominka.
Można również w rzeczonej "obudowie" umieścić dodatkową "czerpnię" WM sterowaną przepustnicą.


Ps. Przez pojecie WM - rozumiem że z rekuperacją.
Napisano (edytowany)
Cytat

W zasadzie można się pokusić o umieszczenie rury od WM w "obudowie" kominka.
Można również w rzeczonej "obudowie" umieścić dodatkową "czerpnię" WM sterowaną przepustnicą.


Ps. Przez pojecie WM - rozumiem że z rekuperacją.




To kominkową grawitację diabli wezmą... icon_biggrin.gif

Edyt.
a temperatury wytrzyma WM Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

W zasadzie można się pokusić o umieszczenie rury od WM w "obudowie" kominka.
Można również w rzeczonej "obudowie" umieścić dodatkową "czerpnię" WM sterowaną przepustnicą.


Ps. Przez pojecie WM - rozumiem że z rekuperacją.



ale takich rozwiązań się chyba nie praktykuje?!?
Napisano
Cytat



Bym dał wywiewny po lewej stronie kominka a nawiewny w lewym rogu między kanapami prawie nad ławą...

Tylko palenisko dostosowane do WM - znaczy szczelne... z doprowadzonym powietrzem zewnętrznym.
Napisano
Cytat

Ale dla rekreacji starczy ciepło wypromieniowane przez szybę icon_razz.gif


Ale kominki "drukują" dużo więcej ciepła... przez szybę.... zależy jaką kilkanaście i więcej%
... i co zrobić z pozostałą ilością ciepła?
Napisano
Przewód (można zrobić metalowy) z wywiewnego przeprowadzić przez "obudowę" kominka icon_cool.gif - taki KWC (kominkowy .....) icon_biggrin.gif


Można też, w pobliżu tego anemostatu wywiewnego, zainstalować "kratkę" (rozprężną ?) od "obudowy" kominka - w zasadzie efekt (uzysk) będzie podobny
Napisano
z płaszczem wodnym drukują mniej... ale nie wiem czy jest sens się w to bawić :scratching:

zalety:
równomierne rozprowadzenie ciepła (podpięcie do podłogówki)

wady:
cena
skomplikowany układ (a im bardziej skomplikowany, tym bardziej awaryjny)
Napisano
Cytat

Przewód (można zrobić metalowy) z wywiewnego przeprowadzić przez "obudowę" kominka icon_cool.gif - taki KWC (kominkowy .....) icon_biggrin.gif


Można też, w pobliżu tego anemostatu wywiewnego, zainstalować "kratkę" (rozprężną ?) od "obudowy" kominka - w zasadzie efekt (uzysk) będzie podobny



Jestem przeciwnikiem kombinowania, łączenia WM z kominkiem icon_biggrin.gif a takie KWC "poliże" tylko troszkę ciepła...

Rozprężne kratki w kominku to wynalazek.... instrukcja na opakowaniach od wełny kominkowej icon_confused.gif icon_biggrin.gif
O ile przechodzi tam rura dymowa.... tylko kto tak robi???
Napisano
Cytat

z płaszczem wodnym drukują mniej... ale nie wiem czy jest sens się w to bawić :scratching:


Uważam, że jeśli kominek, to wyłącznie z pw, ale to moje osobiste i strooonnicze zdanie.
Wiedz, waćpanna, wszelako, iż jeśli na płaszcz wodny się zasadzasz, natenczas w podłodze rury od kominka do jakiej kotłowni masz konieczność puścić. Minimum dwie fi28, a lepiej dodać trzecią na zimną wodę- tu jużmoże być pex jakiś zwykły i cienki.

Cytat

zalety:
równomierne rozprowadzenie ciepła (podpięcie do podłogówki)


Tak, tak, tak, tak.
Cytat

wady:
cena
skomplikowany układ (a im bardziej skomplikowany, tym bardziej awaryjny)


W moim odczuciu, tu nie ma się co popsuć, kilka rur na krzyż.
A po prawdzie - z tego co czytałem wkłady powietrzne częściej ulegają awariom, bo się przegrzewają, podczas gdy wodne - nie przegrzewają się.
Z ceną jest jak z papierem toaletowym, zawsze jest...
Napisano
Cytat

Z ceną jest jak z papierem toaletowym, zawsze jest...



No chyba, że trafi do damskiej toalety icon_mrgreen.gif

Przy założeniu, że kominek nie ma służyć do ogrzewania, tylko rekreacji, bo dom nie jest ogrzewany elektrycznością lub gazem z butli, to powinien być jak najprostszy - ale to tylko, moim zdaniem.
Napisano (edytowany)
Cytat

No chyba, że trafi do damskiej toalety icon_mrgreen.gif

Przy założeniu, że kominek nie ma służyć do ogrzewania, tylko rekreacji, bo dom nie jest ogrzewany elektrycznością lub gazem z butli, to powinien być jak najprostszy - ale to tylko, moim zdaniem.



Najprostszy.... to otwarty icon_confused.gif tylko mało ludzi potrafi coś takiego dobrze zrobić... a przy dzisiejszych chałupach czy się nadaje??? Chociaż prosta skrzynka zamknięta szybą.... ale to prawie bubel icon_biggrin.gif

Czy aby ten prosty jest aż tak prosty icon_biggrin.gif

Cytat

'PeZet' date='5.02.2014, 14:12 ' post='406776']
Uważam, że jeśli kominek, to wyłącznie z pw, ale to moje osobiste i strooonnicze zdanie.



A moim skromnym zdaniem jest... pw jest na ostatnim miejscu icon_biggrin.gif

Ps. co prawda wszystko można spieprzyć icon_confused.gif Edytowano przez an-bud (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

A moim skromnym zdaniem jest... pw jest na ostatnim miejscu icon_biggrin.gif



Cytat

Uważam, że jeśli kominek, to wyłącznie z pw, ale to moje osobiste i strooonnicze zdanie.


no i bądź tu człowieku (w dodatku kobieto) mądry!

Cytat

Przy założeniu, że kominek nie ma służyć do ogrzewania, tylko rekreacji, bo dom nie jest ogrzewany elektrycznością lub gazem z butli, to powinien być jak najprostszy - ale to tylko, moim zdaniem.



no i widzisz, tu pojawia się problem. Uwielbiam ogień w kominku, rozpalać też lubię, ale czy w domu będzie czas i chęci by to robić codziennie pojęcia nie mam. Docelowo kurnik grzany ma być gazem z rury, ale mam dostęp do taniego drewna (żal byłoby nie korzystać).
Ja na początku planowania zakładałam kominek z PW. Szyki poprzestawiał mi małż, który zaczął brynczeć; a będzie Ci się chciało codziennie, bo mi nie, itd. To po co inwestować w PW jak można zwykły rekreacyjny? a może jednak chłopu też się spodoba chajcowanie w kominku i wtedy będziemy żałować, że nie zrobiliśmy PW wacko.gif

Nie wiem, nie wiem... mętlik mam w głowie straszny i kominek spędza mi sen z powiek icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

W moim domu mam zaprojektowana wentylacje mechaniczna. Czy to oznacza, ze palac w kominku (rekreacyjnym, bez plaszcza i DGP) i nagrzewajac salon, rekuperator wymieniajac powietrze, bedzie wyrownywal temperature z innymi pomieszczeniami?


Będzie ale trzeba mu trochę pomóc montując (pisał o tym bajbaga) wywiew z przepustnicą zaraz nad kratką wywiewna obudowy lub jeszcze lepiej w kapie kominka.
Uzysk około 5-7 stopni na nawiewie WM.
Przy wymianie 120-150m3/h efekt smarkaty w dogrzewaniu, ale jakieś rozprowadzenie jest.

Cytat

No i drugie pytanie; decydujac sie na DGP, musialabym miec 2 anemostaty w jednym pomieszczeniu (od reku i kominka)? jak sie je montuje wzgledem siebie (jak najdalej, po przekatnej?) ?


I tak i nie.
Dla nazwijmy to tradycyjnego DGP - tak.
Ale są też dostępne centrale WM z recyrkulacją - wtedy nie.
Można się jeszcze pokusić o skonstruowanie dedykowanej hybrydy, DGP z WM ale dam głowę że normalny instalator WM się tego nie podejmie.

Ty dążysz do prostoty instalacji icon_biggrin.gif
Wtedy dla rekreacyjnego palenia kominek powietrzny z osobnym systemem DGP jeśli chcesz ogrzewać coś więcej niż tylko "okolice" kominka.


Cytat

ale takich rozwiązań się chyba nie praktykuje?!?


Praktykuje, praktykuje icon_biggrin.gif

PS
Się za późno podpiąłem do dyskusji icon_smile.gif
Napisano
Cytat

I tak i nie.


Przysięgam, że jak nadejdzie dzień, kiedy nie będzie rozbieżności co do pewnej technologii i wszyscy znawcy będą mieć takie samo zdanie to... skonam! :tease2:
Napisano
Cytat

Przysięgam, że jak nadejdzie dzień, kiedy nie będzie rozbieżności co do pewnej technologii i wszyscy znawcy będą mieć takie samo zdanie to... skonam! :tease2:


Ale jakie rozbieżności? icon_biggrin.gif
Napisaliśmy Ci jak to można zrobić na kilka sposobów... można też nie robić nic ( to w kontekście spodziewanego uzysku i zasadności stosowania o której wspomniał bajbaga) icon_smile.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...