Skocz do zawartości

Panele podłogowe- pytania


Recommended Posts

Napisano
Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?
Napisano
Cytat

Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?



1. Wyjąć, owszem. Żeby nie zawadzały.
2. To co zaleca producent.
3. Odległości to dylatacja. Niewielkie, żeby listwa przypodłogowa je zamaskowała. A kliny... Jakie kliny? Ot, drobny dystans, żeby panel się nie przesuwał.
4. A tego to nie rozumiem. Nie wiem o co Ci chodzi.
Napisano
Cytat

[...] A kliny... Jakie kliny? Ot, drobny dystans, żeby panel się nie przesuwał.


Wbrew pozorom BARDZO ważna rzecz icon_exclaim.gif
Służą do stabilizowania układanej podłogi NA CZAS MONTAŻU paneli. Ułatwiają, a czasami wręcz umożliwiają układanie podłogi przy zachowaniu wymaganych dylatacji obwodowych. Po zakończeniu etapu składania podłogi - dawniej klejenia, dzisiaj "klikania" - należy USUNĄĆ wszystkie kliny i inne oporujące elementy, stabilizujące podłogę - wszak jest to PŁYWAJĄCA PODŁOGA. Tak jak każdy wyrób z drewna, czy drewnopochodnych materiałów, pomimo zabezpieczń przeciw wilgoci jest wrażliwy na wilgoć zawartą w powietrzu i przy dużych wahaniach wilgotności wymiary całej ułożonej powierzchni zmieniają się dość znacznie i naprawdę czasami można się zdziwić jak znacznie icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Wbrew pozorom BARDZO ważna rzecz icon_exclaim.gif
Służą do stabilizowania układanej podłogi NA CZAS MONTAŻU paneli. Ułatwiają, a czasami wręcz umożliwiają układanie podłogi przy zachowaniu wymaganych dylatacji obwodowych. Po zakończeniu etapu składania podłogi - dawniej klejenia, dzisiaj "klikania" - należy USUNĄĆ wszystkie kliny i inne oporujące elementy, stabilizujące podłogę - wszak jest to PŁYWAJĄCA PODŁOGA. Tak jak każdy wyrób z drewna, czy drewnopochodnych materiałów, pomimo zabezpieczń przeciw wilgoci jest wrażliwy na wilgoć zawartą w powietrzu i przy dużych wahaniach wilgotności wymiary całej ułożonej powierzchni zmieniają się dość znacznie i naprawdę czasami można się zdziwić jak znacznie icon_rolleyes.gif



Wszystko się zgadza. Niepotrzebnie wszedł mi do głowy obraz klinowania parkietu i jakoś tak mi został. A panele układałem parę miesięcy temu, więc owszem, klin umożliwiający spokojny montaż na zatrzaski, który po zakończeniu prac nalezy bezwzględnie usunąć.
I potwierdzam, wilgoć w powietrzu, utrzymująca się przez dłuższy czas, może sprawić figle! Mnie na przyklad wygięła się listwa maskująca futrynę, odrywając klej, kiedy przez dwa dni w pokoju zamknięto pranie rozwieszone na podręcznej suszarce. Nikt nie zadbał o rozszczelnienie okien, drzwi zamknięte, bo nikogo nie było... Wysychało potem przez tydzień.
Napisano
Cytat

Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?


Każde paczka paneli ma ulotkę obrazkową przedstawiająca montaż ,krok po kroku oraz szczegółowy opis.
Jak udasz się do pierwszego lepszego sklepu to z pewnością sprzedawca Ci taka ulotkę da oraz jak dobry sprzedawca to udzieli wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące Cię pytania icon_biggrin.gif
Przykładowe ulotki obrazkowe montażu paneli podłogowych


Napisano
Cytat

Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?


- drzwi do unoszenia się paneli nic nie mają, po prostu łatwiej się układa i obrabia miejsce przy futrynie jak drzwi nie przeszkadzają
- jedni wolą piankę, a inni papier falisty - zobacz jakie są zalecenia producenta paneli, a później wybierz to co Ci bardziej odpowiada.
- te "odległości" pozwalają podłodze rozszerzać się bez pęcznienia. Znajomy zrobił na styk, panele kiedyś złapały wilgoć z powietrza i mu podłoga w górę urosła. Jakby miał dylatacje to nie miałby tego problemu. Kliny po ułożeniu podłogi koniecznie trzeba WYJĄĆ!!!
- panele dobiera się do warunków w jakich mają być ułożone, czyli: intensywność użytkowania, wilgotność pomieszczenia, współpraca z ogrzewaniem podłogowym itd

Napisano
Co do podkładu to trzeba zaznaczyć ,że podkład pod panele jest uzależniony od rodzaju ogrzewania (podłogówka wymaga specjalnego podkładu) oraz na jakiej kondygnacji są panele układane Tutaj powinno się używać podkładów wygłuszających (praktycznie każdy podkład jest wygłuszający ale są gorsze i lepsze) i na koniec jeżeli już chodzi o podłogówkę to praktycznie wszystkie jakie są produkowane nadawają się na ogrzewanie podłogowe. Słyszałem nawet ,że już produkują panele pod ogrzewanie elektryczne.
Jeszcze wspomnę o foli PE , jeżeli posadzka jest betonowa to musowo trza dać folię bez względu czy to podłoga na poddaszu czy na piątym piętrze.
Napisano
Cytat

Jeszcze wspomnę o foli PE , jeżeli posadzka jest betonowa to musowo trza dać folię bez względu czy to podłoga na poddaszu czy na piątym piętrze.


Napewno nie zaszkodzi, ale polemizowałbym z tym "musem".

  • 6 lata temu...
Napisano

Podłoga zależna od podłoża- no jest to ważne, jeśli podłoże nie jest równe może się okazać że w przypadku układania paneli, będą one się rozkładać, kafelka może pękać, a w ostateczności do łazienki będziesz wchodził po schodach.

 

Jeśli masz starą podłogę drewnianą w domu, i jest ona krzywa a nie chcesz jej usuwać, zamontuj na niej płytę OSB i układaj panele. Panele podłogowe winylowe tez neico inaczej pracują na nierówności. Jednak mimo wszystko płyta OSB to dobry podkład znowu pod płytki drewnopodobne. Na rynku są już specjalne kleje wiążące z takim materiałem (poprawnie mnie jeśli się mylę). Krzywa podłoga to po prostu więcej pracy żeby ją wyprowadzić.

 

Napisano
3 godziny temu, JuliaM napisał:

Podłoga zależna od podłoża- no jest to ważne, jeśli podłoże nie jest równe może się okazać że w przypadku układania paneli, będą one się rozkładać, kafelka może pękać, a w ostateczności do łazienki będziesz wchodził po schodach.

Jeśli posadzka jest nierówna to należy doprowadzić ją do wyrównania a potem układać panele czy płytki.

Mało wiesz bo wypisujesz nieprawdę. Płytki ceramiczne nie pękają od nierównej posadzki!!!!!!!!!!!!!

3 godziny temu, JuliaM napisał:

Jeśli masz starą podłogę drewnianą w domu, i jest ona krzywa a nie chcesz jej usuwać, zamontuj na niej płytę OSB i układaj panele.

Nie tak siup jak piszesz o tej płycie osb.

  • 8 miesiące temu...
Napisano
9 godzin temu, doris9 napisał:

A ja mam pytanie - jakiej firmy panele się naprawdę nadają? Żeby kasa nie była wyrzucona w błoto?

Z doświadczenia w użytkowaniu mogę spokojnie powiedzieć, że nie liczy się nazwa firmy.

Tylko optymalny dobór paneli pod względem klasy ścieralności, oraz użytych do produkcji surowców gwarantują wieloletnie bezawaryjne użytkowanie.

Tutaj masz o klasach ścieralności i rodzajach paneli:

https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/523-klasy-scieralnosci-i-uzywalnosci-paneli-podlogowych

 

Napisano
41 minut temu, daggulka napisał:

mogę spokojnie powiedzieć, że nie liczy się nazwa firmy

Myslisz, że każde panele są solidnie zrobione wg klasy i wszystkie firmy produkują rzetelnie?

Napisano
Dnia 4.10.2020 o 22:59, zenek napisał:

Myslisz, że każde panele są solidnie zrobione wg klasy i wszystkie firmy produkują rzetelnie?

 

Najlepiej po prostu nie kupować paneli no name.  To tak, jak z każdym sprzętem, z każdym elementem wykończenia.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...