Skocz do zawartości

Panele podłogowe- pytania


Recommended Posts

Napisano
Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?
Napisano
Cytat

Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?



1. Wyjąć, owszem. Żeby nie zawadzały.
2. To co zaleca producent.
3. Odległości to dylatacja. Niewielkie, żeby listwa przypodłogowa je zamaskowała. A kliny... Jakie kliny? Ot, drobny dystans, żeby panel się nie przesuwał.
4. A tego to nie rozumiem. Nie wiem o co Ci chodzi.
Napisano
Cytat

[...] A kliny... Jakie kliny? Ot, drobny dystans, żeby panel się nie przesuwał.


Wbrew pozorom BARDZO ważna rzecz icon_exclaim.gif
Służą do stabilizowania układanej podłogi NA CZAS MONTAŻU paneli. Ułatwiają, a czasami wręcz umożliwiają układanie podłogi przy zachowaniu wymaganych dylatacji obwodowych. Po zakończeniu etapu składania podłogi - dawniej klejenia, dzisiaj "klikania" - należy USUNĄĆ wszystkie kliny i inne oporujące elementy, stabilizujące podłogę - wszak jest to PŁYWAJĄCA PODŁOGA. Tak jak każdy wyrób z drewna, czy drewnopochodnych materiałów, pomimo zabezpieczń przeciw wilgoci jest wrażliwy na wilgoć zawartą w powietrzu i przy dużych wahaniach wilgotności wymiary całej ułożonej powierzchni zmieniają się dość znacznie i naprawdę czasami można się zdziwić jak znacznie icon_rolleyes.gif
Napisano
Cytat

Wbrew pozorom BARDZO ważna rzecz icon_exclaim.gif
Służą do stabilizowania układanej podłogi NA CZAS MONTAŻU paneli. Ułatwiają, a czasami wręcz umożliwiają układanie podłogi przy zachowaniu wymaganych dylatacji obwodowych. Po zakończeniu etapu składania podłogi - dawniej klejenia, dzisiaj "klikania" - należy USUNĄĆ wszystkie kliny i inne oporujące elementy, stabilizujące podłogę - wszak jest to PŁYWAJĄCA PODŁOGA. Tak jak każdy wyrób z drewna, czy drewnopochodnych materiałów, pomimo zabezpieczń przeciw wilgoci jest wrażliwy na wilgoć zawartą w powietrzu i przy dużych wahaniach wilgotności wymiary całej ułożonej powierzchni zmieniają się dość znacznie i naprawdę czasami można się zdziwić jak znacznie icon_rolleyes.gif



Wszystko się zgadza. Niepotrzebnie wszedł mi do głowy obraz klinowania parkietu i jakoś tak mi został. A panele układałem parę miesięcy temu, więc owszem, klin umożliwiający spokojny montaż na zatrzaski, który po zakończeniu prac nalezy bezwzględnie usunąć.
I potwierdzam, wilgoć w powietrzu, utrzymująca się przez dłuższy czas, może sprawić figle! Mnie na przyklad wygięła się listwa maskująca futrynę, odrywając klej, kiedy przez dwa dni w pokoju zamknięto pranie rozwieszone na podręcznej suszarce. Nikt nie zadbał o rozszczelnienie okien, drzwi zamknięte, bo nikogo nie było... Wysychało potem przez tydzień.
Napisano
Cytat

Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?


Każde paczka paneli ma ulotkę obrazkową przedstawiająca montaż ,krok po kroku oraz szczegółowy opis.
Jak udasz się do pierwszego lepszego sklepu to z pewnością sprzedawca Ci taka ulotkę da oraz jak dobry sprzedawca to udzieli wyczerpującej odpowiedzi na nurtujące Cię pytania icon_biggrin.gif
Przykładowe ulotki obrazkowe montażu paneli podłogowych


Napisano
Cytat

Czesc, mam kilka pyt. co do paneli podłogowych, nigdy nie mialem z nimi do czynienia.
-czy to prawda, że przed montażem paneli trzeba wyjąć drzwi z zawiasów, żeby później panele się nie unosiły
-co najlepiej położyć pod panele
-po co są potrzebne odłegłości między panelem a ścianą (kliny, które kładą)
-czy trzeba dobierać panele odpowiednio do podłoża?


- drzwi do unoszenia się paneli nic nie mają, po prostu łatwiej się układa i obrabia miejsce przy futrynie jak drzwi nie przeszkadzają
- jedni wolą piankę, a inni papier falisty - zobacz jakie są zalecenia producenta paneli, a później wybierz to co Ci bardziej odpowiada.
- te "odległości" pozwalają podłodze rozszerzać się bez pęcznienia. Znajomy zrobił na styk, panele kiedyś złapały wilgoć z powietrza i mu podłoga w górę urosła. Jakby miał dylatacje to nie miałby tego problemu. Kliny po ułożeniu podłogi koniecznie trzeba WYJĄĆ!!!
- panele dobiera się do warunków w jakich mają być ułożone, czyli: intensywność użytkowania, wilgotność pomieszczenia, współpraca z ogrzewaniem podłogowym itd

Napisano
Co do podkładu to trzeba zaznaczyć ,że podkład pod panele jest uzależniony od rodzaju ogrzewania (podłogówka wymaga specjalnego podkładu) oraz na jakiej kondygnacji są panele układane Tutaj powinno się używać podkładów wygłuszających (praktycznie każdy podkład jest wygłuszający ale są gorsze i lepsze) i na koniec jeżeli już chodzi o podłogówkę to praktycznie wszystkie jakie są produkowane nadawają się na ogrzewanie podłogowe. Słyszałem nawet ,że już produkują panele pod ogrzewanie elektryczne.
Jeszcze wspomnę o foli PE , jeżeli posadzka jest betonowa to musowo trza dać folię bez względu czy to podłoga na poddaszu czy na piątym piętrze.
Napisano
Cytat

Jeszcze wspomnę o foli PE , jeżeli posadzka jest betonowa to musowo trza dać folię bez względu czy to podłoga na poddaszu czy na piątym piętrze.


Napewno nie zaszkodzi, ale polemizowałbym z tym "musem".

  • 6 lata temu...
Napisano

Podłoga zależna od podłoża- no jest to ważne, jeśli podłoże nie jest równe może się okazać że w przypadku układania paneli, będą one się rozkładać, kafelka może pękać, a w ostateczności do łazienki będziesz wchodził po schodach.

 

Jeśli masz starą podłogę drewnianą w domu, i jest ona krzywa a nie chcesz jej usuwać, zamontuj na niej płytę OSB i układaj panele. Panele podłogowe winylowe tez neico inaczej pracują na nierówności. Jednak mimo wszystko płyta OSB to dobry podkład znowu pod płytki drewnopodobne. Na rynku są już specjalne kleje wiążące z takim materiałem (poprawnie mnie jeśli się mylę). Krzywa podłoga to po prostu więcej pracy żeby ją wyprowadzić.

 

Napisano
3 godziny temu, JuliaM napisał:

Podłoga zależna od podłoża- no jest to ważne, jeśli podłoże nie jest równe może się okazać że w przypadku układania paneli, będą one się rozkładać, kafelka może pękać, a w ostateczności do łazienki będziesz wchodził po schodach.

Jeśli posadzka jest nierówna to należy doprowadzić ją do wyrównania a potem układać panele czy płytki.

Mało wiesz bo wypisujesz nieprawdę. Płytki ceramiczne nie pękają od nierównej posadzki!!!!!!!!!!!!!

3 godziny temu, JuliaM napisał:

Jeśli masz starą podłogę drewnianą w domu, i jest ona krzywa a nie chcesz jej usuwać, zamontuj na niej płytę OSB i układaj panele.

Nie tak siup jak piszesz o tej płycie osb.

  • 8 miesiące temu...
Napisano
9 godzin temu, doris9 napisał:

A ja mam pytanie - jakiej firmy panele się naprawdę nadają? Żeby kasa nie była wyrzucona w błoto?

Z doświadczenia w użytkowaniu mogę spokojnie powiedzieć, że nie liczy się nazwa firmy.

Tylko optymalny dobór paneli pod względem klasy ścieralności, oraz użytych do produkcji surowców gwarantują wieloletnie bezawaryjne użytkowanie.

Tutaj masz o klasach ścieralności i rodzajach paneli:

https://budujemydom.pl/wykanczanie/podlogi-i-posadzki/a/523-klasy-scieralnosci-i-uzywalnosci-paneli-podlogowych

 

Napisano
41 minut temu, daggulka napisał:

mogę spokojnie powiedzieć, że nie liczy się nazwa firmy

Myslisz, że każde panele są solidnie zrobione wg klasy i wszystkie firmy produkują rzetelnie?

Napisano
Dnia 4.10.2020 o 22:59, zenek napisał:

Myslisz, że każde panele są solidnie zrobione wg klasy i wszystkie firmy produkują rzetelnie?

 

Najlepiej po prostu nie kupować paneli no name.  To tak, jak z każdym sprzętem, z każdym elementem wykończenia.

 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...