Skocz do zawartości

Wentylacja - rozprowadzenie kanałów


MrTomo

Recommended Posts

Cytat

Na piętrze będzie pe-flex

4x nawiew fi 75 do anemostatów fi 100

i 1x wywiew w łazience rura spiro fi 150, anemo fi 150

Wyjście wywiew nr 2 rura spiro fi 150 dalej

https://allegro.pl/oferta/trojnik-orlowy-rozgaleznik-portki-yrs-150x100mm-6953131534

- dalej 2 x rura spiro fi 100

rury poprowadź do łazienki i na korytarz.

- dalej na każdej załóż to.

https://allegro.pl/oferta/redukcja-mufowa-zwezka-przejscie-150x100-spiro-7396274925

- dalej zamontuj na końcu tak max. do 1 m rura spiro fi 150.

- dalej zakończ to anemo fi 150.

Link do komentarza
8 godzin temu, animus napisał:

Nie zapaskudziło wymiennika? Wsadzałeś rękę do wnętrza kanałów od strony kuchni.

Wszystki jest ok.

Wymiennik i filtry czyszczone co roku.

Kanał od strony kuchni jest ok.

 

Tak się zastanawiałem ostatnio, po tych kilku latach użytkowania - czy nie spróbować odgrzybiania takiego jak w samochodzie klimy. Profilaktycznie.

Sa takie preparaty, otwiera się puszkę i zostawia w aucie.

Gdybym wsadził to do reku?

Tylko wtedy ogarnąłbym kanały nawiewne, więc również musiałbym wsadzić je do kanałów wywiewnych w kuchni i łazience?

 

Czy roślinki mi w domu nie padną?

Link do komentarza

To raczej takie zabiegi letnią porą i cała rodzina spanie pod namiot.Te nawiewne są bardziej niebezpieczne i o nie trzeba dbać.

yNduKYn.png

drazek_rotacyjnY-WoHLER_ze_szczotka_perl

suche metod czyszczenia przewodów wentylacyjnych

mokre metod czyszczenia przewodów wentylacyjnych: czyszczenie parą, czyszczenie z wykorzystaniem środków chemicznych (w tym dezynfekcja).

Czystość wentylacji - elementy instalacji umożliwiające czyszczenie

 

Już na etapie projektowania instalacji możemy zadbać o sprawne jej czyszczenie w czasie użytkowania. Łatwy dostęp uzyskamy montując pewne elementy:

klapa_rewizyjna_na_kanalach_wentylacyjny

klapy rewizyjne - łatwe czyszczenie kanałów wentylacyjnych okrągłych i prostokątnych.

puszki filtrujące - zapewniają odpowiednia jakość powietrza - zawierają matę filtrującą klasy EU3 lub EU5, która ma za zadanie zatrzymać zanieczyszczenia powietrza, aby nie rozprzestrzeniały się w instalacji wentylacyjnej i nie były nawiewane do pomieszczeń.

kształtki rewizyjne - są to zaślepki z rączką, kolana wyczystne czy kołnierze szybkiego łączenia do okrągłych kanałów wentylacyjnych spiro.

https://www.wentylacyjny.pl/1974-49-234-czyszczenie-wentylacji--przepisy-metody-przeglad-urzadzen.html

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

 

Źródła wydzielania pary wodnej w pomieszczeniu :

Rośliny doniczkowe
7- 15 g na godzinę

Średniej wielkości drzewo
10– 20 g na godzinę

Schnąca bielizna odwirowana
50– 200 g na godzinę

Kąpiel w wannie
ok.1100 g na kąpiel

Kąpiel pod natryskiem
ok.1700 g na kąpiel

Dania szybkie
400– 500 g na godzinę gotowania

Dania obiadowe
45– 900 g na godzinę gotowania

Pieczeń
ok.600 g na godzinę duszenia

Zmywarka do naczyń
ok.200 g na jeden cykl zmywania

Pralka
200–350 g na jeden cykl

Ludzie:

W czasie snu
- 40– 50 g na godzinę

Przebywanie ok. 90 g na godzinę

Prace domowe - 175 g  na godzinę


 

Cytat

Znacie jakiś sposób na uszczelnienie okna?

Jak sąsiad nasmrodzi w kotle, wciska mi to do chaty.

Uszczelki są za grube, nie domknę okna.

Potrzebne coś cieńszego.

Wentylacja mechaniczna  w nadciśnieniu powinna skutecznie przeciwdziałać, poradzić sobie z tym problemem.

Skręć bardziej anemostaty wyciągowe.

A czerpnię masz po której stronie?  

Link do komentarza
52 minuty temu, animus napisał:

A okna jakie masz?

To musisz sprawdzić, którędy wydostaje się powietrze, to ze smrodkiem wchodzi na miejsce tamtego, które ucieka, dom to nie balon.

Ktoredy wychodzi to wiem

Nie mam jeszcze wylazu na strzyszek zamontowanego.

Potem nie bedzie problemu, ale jeszcze z dwa miesiące tak.

No, jak juz ogarne wentylacje, to zaczopuje wyjscie tymczasowo.

Póki co stoi tam drabinka i tylko lekko przytkałem gąbką

 

Link do komentarza
Dnia 22.11.2017 o 20:59, animus napisał:

Płytę g/k możesz wzmocnić,  dając dodatkowo kawałek tej płyty podwójnie, w  miejscu gdzie będzie odwiert robiony.

Możesz też wykorzystać odpady profili  g/k i do nich  przykręcić kołnierz montażowy 

Możesz też dać np. podkładkę z cienkiej płyty OSB, ale będziesz musiał ją przewiercić.

No więc tak zrobiłem.

Męczyłem się dzisiaj kilka godzin na stryszku.

Zmontowałem 4 nawiewy

 

Miejsca gdzie w g/k otwory wzmocniłem kawałkami płyty osb (z odpadków)

 

Podzielę  się fotkami, gdyby ktoś potrzebował

 

Otwory w kołnierzu lekko nafrezowałem wiertłem, bo wkręty nie są z reguły płaskie (ja nie miałem)

i później odstają sporo.

 

 

IMG_20191116_130715.jpg

IMG_20191116_130828.jpg

IMG_20191116_133040.jpg

IMG_20191116_133936.jpg

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...

dzięki za podpowiedz :-) będzie to instalacja z rur spiro stalowych własnie podwieszana pod stropem z wiązarów.....

Czyli do łączenia użyje farmerów i na to szara mocna taśma tak ? A jeszcze mi napisz dla pewności rury spiro stalowe warto ocieplić mimo że są w strefie ciepłej ( między stropem z wełny/wiązary a kasetonami ) ? zakupiłem do tego celu wełnę samoprzylepną 2 cm ......

Link do komentarza
2 godziny temu, Robinson Crusoe napisał:

dzięki za podpowiedz :-) będzie to instalacja z rur spiro stalowych własnie podwieszana pod stropem z wiązarów.....

Czyli do łączenia użyje farmerów i na to szara mocna taśma tak ? A jeszcze mi napisz dla pewności rury spiro stalowe warto ocieplić mimo że są w strefie ciepłej ( między stropem z wełny/wiązary a kasetonami ) ? zakupiłem do tego celu wełnę samoprzylepną 2 cm ......

Mogą być "pchełki samowierty" do profili regipsowych, trzeba ocieplić, mogą kondensować, 2 cm wystarczy.

WKRETY-SAMOWIERCACE-PCHELKI-3-5x9-5-OCYN

Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...

no to zabrałem się za rozprowadzanie wentylacji,  ogólnie idzie sprawnie . Łączenie ze sobą rur sztywnych stalowych to w sumie jak klocki czyli nic trudnego. Najgorzej jednak jest z oklejaniem tych rur wełną samoprzylepną , dla mnie to masakra ale może powoli się wprawie :-)

 

Gdzieś na forum przeczytałem że najlepiej jest na sam koniec jeszcze te rury z wełną owinąć dla pewności folią stretch , ktoś to praktykował ?

Link do komentarza
4 godziny temu, Robinson Crusoe napisał:

to może tylko co jakiś czas zawinąć wokół taką folią tylko w celu bezpieczeństwa żeby wełna nie odpadłą w przyszłośći ?

Przecież jest pełno tanich siatek z włókna szklanego, nawet taka do dociepleń.

Są też spinki klipsy łączenia otuliny.

res_e00ba242ddf12c70ef8f3043a55835f1_450

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Wentylacja już prawie na ukończeniu :-) doradź mi Animus czym uszczelnić rurę która wchodzi do rekuperatora ? tzn chodzi mi o tą końcówkę rury która weszła do środka rekuperatora . Niby wlazła na ścisk ale nie ma tam żadnej uszczelki i tak myślałem żeby czymś od środka rekuperatora  dodatkowo to uszczelnić .

 

I następne pytanie , czy warto własnie tą końcówkę dodatkowo przykręcić w środku do rekuperatora np. taką pchełką ? 

 

wszystkie łączenia rur owijałem oczywiście dokładnie  szarą taśmą :-)

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

mam coś takiego: https://o3ozon.pl/centrala-wentylacyjna-cwp-360200-jon16-przeciwpradowa-p-113.html

 

no i tam nie było żadnych uszczelek, ciężko wchodziło samo kolano już nie mówiąc żeby tam jeszcze uszczelkę zmieścić .

 

nie brałem reku z wyższej półki ponieważ służy on do wentylacji w lokalu usługowym w którym bez przerwy są otwierane drzwi więc nie ma sensu walczyć z utrata ciepła....

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...

Pytanie do Ciebie Animus, rura od wyrzutni idąc w przestrzeni nieogrzewanej leży na wiązarze, niestety nie mogłem jej podnieść bo nie było miejsca na to , przez to w miejscu styku z wiązarem nie ma izolacji z wełny .  Na wiązar dla wszystkiego położyłem folie izolacyjna żeby bezpośrednio  rura stalowa nie stykała się z nim (folie położyłem po wykonaniu zdjęcia dlatego jej na nim nie widać ).  Dodatkowo pójdzie tam ocieplenie z wełny co na pewno w jakimś stopniu to jeszcze przykryje .... Co o tym sądzisz ? Poniżej zdjęcie:

 

160093545_qqnhxqp.jpg

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

To najwyżej będę co jakiś czas kontrolował to miejsce i sprawdzał Czy nie ma tam wilgoci..... folia leży luźno i bez problemu jest tam cyrkulacja powietrza tzn tylko w miejscu gdzie dociska ją rura to jest idealnie przyciśnięta do drewna . W sumie logicznie rzecz biorąc to gdyby była tam wełna to i tak pod naciskiem ciężaru rury została by spłaszczona i nie spełniała już swojej funkcji. postaram się te miejsce jak najlepiej przykryć jeszcze z boków wełną.

Edytowano przez Robinson Crusoe (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam serdecznie pierwszy raz na forum i proszę o poradę.   Chciałbym przeprowadzić kompleksową termo-modernizację sporego domu z lat 80-tych, tj. w pierwszym etapie wymienić okna i docieplić ściany. Dom wybudowany jest w powszechnej wówczas technice ściany 3-warstwowej, patrząc od wewnątrz: warstwa nośna pustak "Max" - pustka powietrzna ~5cm - warstwa osłonowa cegła kratówka Dom wybudowany jest bardzo solidnie bo budował go architekt dla siebie.    I tu pojawia się podstawowy problem na który nigdzie nie znalazłem żadnego fachowego opisu, stąd niniejsze pytanie na tym forum. Chciałbym wymienić okna skrzynkowe na nowoczesne drewniane oraz ocieplić ściany styropianem lub płytami PIR ale nie wiem w którym miejscu ściany zamontować okna. Teoretycznie okna powinny zostać zamontowane w warstwie nośnej, tylko że wtedy bo dodaniu docieplenia płaszczyzna okna będzie oddalona od lica ściany o ponad 30 cm, co będzie wyglądać komicznie. Czy da się zamontować okna w warstwie osłonowej z cegieł żeby uniknąć tego problemu?   Z w/w wiąże się drugie pytanie: czy do warstwy osłonowej z cegły można przymocować ocieplenie?   Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.  
    • Takie spalanie ma plusy i minusy, na plus to bezpieczniejsze spalanie drewna, na minus niestety z dużą stratą kominową, powietrze niebiorące udziału w procesie spalania wychładza kominek.     Szyber na kominie trzeba usunąć dla własnego bezpieczeństwa.   Procesy spalania paliwa reguluje się doprowadzaniem powietrza do komory spalania, a nie zmniejszaniem przekroju kanału odprowadzającym spaliny.    Powietrze pierwotne w palenisku powinno być podawane  u dołu z „pleców”  kominka.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku).    Powietrze wtórne powinno być podawane od wnętrza paleniska  na szybę wkładu.(Powietrze doprowadzone z zewnątrz budynku, czasami z pomieszczenia, w którym znajduje się kominek, zależne od budowy kominka).   Powietrze do paleniska nie powinno być podawane z wnętrza pomieszczenia to spora strata na ogrzewaniu.   Dno kominka powinno być pełne wyłożone szamotem, ściany boczne również, u góry  nad paleniskiem powinien wisieć  deflektor. Proszę sobie kupić i postawić.   Czujnik tlenku węgla (czadu) Kidde K10LLDCO LCD (10 lat bateria)    https://allegro.pl/oferta/czujnik-czadu-kidde-k10lldco-z-wyswietlaczem-lcd-12171431511?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YzQxNjE1ZmItNGYxNS00Njk4LWE0MzUtYjYwNzA0YzNkMTExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=bf605530-0a24-4b81-946b-75cf2d5cd1b8    
    • Napotkałem artykuł https://freelancehunt.com/pl/blog/jak-wystawic-fakture-vat-bez-wlasnej-firmy/. To pierwszy raz, kiedy dowiedziałem się, że nie jest obowiązkowe posiadanie JDG, aby wystawiać fakturę. Czy ktoś już korzysta z takiego rozwiązania? Mój budowlaniec zaproponował i nie wiem jak na to reagować
    • To dokładanie powinno wyglądać inaczej, żar przesuwasz na bok i układasz drewno, następnie masz dwa wyjścia, albo szufelką wsypujesz żar na górę wsadu bardziej od tylnej ścianki, drugi sposób to przysuwasz żar z boku drewna i spalasz go sposobem kroczącym.  Jak położysz polano na żar, to gaz drzewny się nie spali, tylko ucieknie kominem, a to spora strata w opale.  Ruszt jest zbędny, powoduje stratę w trakcie spalania drewna.
    • Ja mam piec kaflowy, ale zasady palenia są takie same. Tylko szybra nie ruszam, a reguluję jedynie dopływ powietrza. I zauważyłem, ze wyznacznikiem dobrego palenia są dwie rzeczy. Brak sadzy, o czym wspominaliśmy, oraz obecność popiołu na drugi dzień. Przy czym tu jest dokładnie odwrotnie niż z sadzą. Im więcej popiołu (czystego popiołu) w popielniku, tym lepsze było spalanie. Ekonomiczniejsze. Bo ciąg powietrza ani nie wywiewał ciepła, ani popiołu. Bo nie czarujmy się, duży ciąg oznacza wywiewanie popiołu przez komin. A wraz z nim ucieka i ciepło.    A szybra nie ruszam, bo go zwyczajnie nie mam.  Kanał z pieca do komina jest wykonany na stałe. Z tego też powodu nie kupuję czujnika czadu, bo nie ma racji bytu. Jeśli rozpalam i nie ma ciągu (bardzo rzadko, ale to się zdarza), to po prostu nie palę, bo się nie da. A jak już rozpalę i ciąg kominowy jest, to nie ma siły, wszystkie produkty spalania pójdą w komin, bo nie ma jak tej drogi zamknąć. Chyba, że ktoś zatkałby wylot komina na dachu.   Kiedyś tak bywało, w wieczór wigilijny złym sąsiadom kładziono na kominie szybę. Żeby światło prześwitywało, gdy będą szukać przyczyny.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...