Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam. Właścicielka pewnego domku parterowego z lat 60 wpadła na pomysł że chce ocieplić strop bo tam najwięcej ciepła ucieka (i na razie byłaby to najmniejsza cenowo inwestycja poprawiająca izolację). Wybór padł na wełnę mineralną 15 cm której koszt wyszedłby w okolicach 600 zł (materiał). Strych nie jest wykorzystywany w żadne sposób choćby z racji niewielkiej wysokości. Proszę o podpowiedź czy po zakupie wełny wystarczy ją tylko rozłożyć i ewelntualnie poprzyciskać jakimiś deskami?? Na 99% już nikt po tym strychu nie będzie chodził.

Dziękuje serdecznie za zainteresowanie tematem icon_smile.gif
Napisano
Jest kilka tematów podobnych do Twojego ,tylko poszukaj .
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Strop jest całkowicie suchy? Jeżeli może być zwilgocony to odizoluj jeszcze wełnę od niego, generallnie musisz wiedzieć, że zawilgocona wełna traci swoje właściwości termoizolacyjne więc takie zabezpieczenie to priorytet a folię od góry dokładnie ułożyć, wełny nie dociskaj - powietrze jest najlepszym izolatorem.
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam. Właścicielka pewnego domku parterowego z lat 60 wpadła na pomysł że chce ocieplić strop bo tam najwięcej ciepła ucieka (...)



Na takim stropie można ułożyć elementy jastrychowe z płyt gipsowo-włóknowych. Jest to proste i szybkie rozwiązanie. Suchy jastrych występujący w postaci gotowych elementów podłogowych dostępny jest z fabrycznie "wbudowaną" warstwą izolacji z wełny mineralnej lub ze styropianu.
Na 3 i 4 stronie pdfa, udostępnionego przez PSB, można dowiedzieć się więcej o elementach jastrychowych: http://www.grupapsb.com.pl/files/MagazineD...55/fermacel.pdf
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Witam. Właścicielka pewnego domku parterowego z lat 60 wpadła na pomysł że chce ocieplić strop bo tam najwięcej ciepła ucieka (i na razie byłaby to najmniejsza cenowo inwestycja poprawiająca izolację). Wybór padł na wełnę mineralną 15 cm której koszt wyszedłby w okolicach 600 zł (materiał). Strych nie jest wykorzystywany w żadne sposób choćby z racji niewielkiej wysokości. Proszę o podpowiedź czy po zakupie wełny wystarczy ją tylko rozłożyć i ewelntualnie poprzyciskać jakimiś deskami?? Na 99% już nikt po tym strychu nie będzie chodził.

Dziękuje serdecznie za zainteresowanie tematem icon_smile.gif




Cytat

Na takim stropie można ułożyć elementy jastrychowe z płyt gipsowo-włóknowych. Jest to proste i szybkie rozwiązanie. Suchy jastrych występujący w postaci gotowych elementów podłogowych dostępny jest z fabrycznie "wbudowaną" warstwą izolacji z wełny mineralnej lub ze styropianu.
Na 3 i 4 stronie pdfa, udostępnionego przez PSB, można dowiedzieć się więcej o elementach jastrychowych: http://www.grupapsb.com.pl/files/MagazineD...55/fermacel.pdf


Rozumiem Twoje dobre intencje, ale nie w tym temacie. Autor wyraźnie napisał, że nikt po tym nie będzie chodził a Ty doradzasz jak zrobić podłogę na strychu.

  • 3 lata temu...
Napisano

Archeologia to moja pasja..

Lepiej by było zamiast wełny użyć perlitu ekspandowanego EP180 do zasypu i położyć na to żywcem OSB (po lekkim zagęszczeniu perlitu) - nie ulegnie kompresji jak wełna (zakładam, że ma być jakaś tania), perlit jest wrogiem gryzoni - nie ma siły, żeby tam się coś zagnieździło, oraz jest dobrym izolatorem akustycznym. To ostatnie raczej nie będzie potrzebne, ale kto wie. Może plan się zmieni i w jakiś sposób kiedyś będzie użytkowy?

Napisano
1 godzinę temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Sam kiedyś na praktykach zalewałem strop Kleina a między legarami był właśnie Perlit :)

Oczywiście, że ciężki Klein ma sie nijak do stropu drewnianego ale perlit też swoje waży.

Tu chodzi o zminimalizowanie ciężaru konstrukcji. Może jednak ten perlit to trochę na wyrost?

Hmm, perlit ekspandowany waży od 80-120kg /m3, przyjmując nawet 100kg/m3 dla średniej mamy 15kg/m2 (założone 15cm wełny) - myślę, że to niewiele nawet jak na strop drewniany (pytanie w jakim stanie), ale ja starałem wskazać bardziej na aspekt odporności na gryzonie w porównaniu z wełną. Nie ma też problemu z ewentualną wilgocią kondensacyjną (jeśli się pojawi będzie odparowywana), więc odpada koszt folii na strop.

Oczywiście diabeł tkwi w szczegółach, bo inwestor może zdecydować się na wełnę dachową a nie podłogową itd

Starałem się na szybko podrzucić konkretne dane porównujące wagę wełny mineralnej w porównaniu do perlitu ale nie udało mi się :) (podłogowa ma zdaje się porównywalny ciężar do perlitu?)

Napisano
5 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

OK, skoro jest na rynku coś innego niż wełna, styropian i pianki, niech Ludzie korzystają. Tradycjonaliści czy też konserwatyści zawsze mogą zmienić zdanie :)

Oczywiście.
Ja jestem zwolennikiem perlitu. Użyłem go dwukrotnie i jestem naprawdę zadowolony.

No, cena mogłaby być lepsza, ale cóż :bezradny:

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Cześć,   dotarłem z rynna koszową do szczytu i mam tyle blachy ze wystarczy na 1 szanse dociecia/dogiecia. Plan jest taki żeby zrobić to tak (zdj A) U mnie to aktualnie wygląda tak (jedna z blach jeszcze nie podciagnieta do góry, zdj. B),   Mam na to 2 pomysły. Pierwszy taki jak na zdjęciu A wyzej, drugi taki zeby rozciąć wzdłuż czerwonej lini i zagiać na zielonej robiać zakład. Z tym 2 mam taki problem ze na końcu cieńcia jest jednak dziura, ktora chyba nie uda się przykryć dachówka i to ew miejsce do przecieków.  Tutaj znalazłem film na ktorym to robia    Jeśli chodzi o zdj A, to rozumiem ze trzeba przyciać/zagiąć to tak To co jeszcze nie podoba mi sie na wykonaniu ktore znlaazłem to ten moment Woda spadająca z dachówek powyzej wpada na to miejsce i ma duze szanse zeby sie przelac. Zakladam ze ten moment powinien byc inaczej rozwiazany. Wyzej podniesiony.   Jak Wy zrobiliscie to u siebie?  
    • Dziękuję za odpowiedź. "Jajogłowy", czyli kogo ma Pan na myśli - jakiś Pana znajomy praktyk z branży farbiarskiej?  Mój znajomy "jajogłowy" – profesor z politechniki z ekspertyzą w farbach – odpowiedział mi, że w Karcie charakterystyki nie wykazano żadnych substancji niebezpiecznych poza rozpuszczalnikami, które odparowują. Najpewniej wciąż odparowują ich resztki i stąd zapach.   W Karcie Technicznej czytamy, że farba: Źródło: https://msp.images.akzonobel.com/prd/dh/eplham/documents/hammerite_prosto_na_rdz__karta_techniczna.pdf    Dlatego też zdecydowałem się na tę farbę, bo instalacja w lokalach mieszkalnych prawie nigdy nie osiąga temperatury 80 °C.
    • Głupoty Aśćka prawisz, ot co. Bo to sklejka z puchu, skoro starasz się o brak przeciążeń? A w ogóle skąd te przeciążenia przychodzą Ci do głowy? Sądzisz, że to któreś piętro? Otóż raczej się mylisz. Progi wskazują, że nie. I po co Ci tam solidna hydroizolacja? Basen będzie?   I wprawdzie post deczko stęchlizną zalatuje, ale Autorowi byłbym skłonny ten keramzyt odradzać. Nieustabilizowany keramzyt (niezamknięty warstwą zmieszaną choćby z chudziakiem) będzie rypiał i skrzypiał pod płytami OSB czy innymi, aż do końca świata. Dlatego raczej styropian na wyrównanie. 
    • W przypadku tak wielowarstwowego podłogi ważne jest, aby nie przeciążać konstrukcji. Do wyrównania pod parkiet najlepiej użyć sklejki o grubości 12-15 mm, ułożonej z przesunięciem połączeń. Na przykład Kronopol lub Swiss Krono. Keramzyt drobnoziarnisty 4-10 mm nadaje się jako izolacja sypka, ale na nim trzeba położyć solidną hydroizolację.
    • Trzeba zrobić kryzowanie w instalacji. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...