Skocz do zawartości

ocieplanie poddasza


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
  Cytat

lukalo ja się nie czepiam ,moja wina że jesteś szczery. Pisze Ci prawdę a ty chcesz aby Ci każdy słodził?
Jak cieśla coś spartoli to dekarz powinien poprawić,a jak nie umie to...
Natomiast jeżeli chodzi o ta otwartą kalenice czy przeciekający wyłaz dachowy to jest robota spe.... nie powinno przeciekać,ale jak ktoś czegoś nie umie robić to najlepiej powiedzieć że to się nie sprawdzi.
A co Ty tak tych wykonawców bronisz? to jakaś rodzina czy znajomi?
O jakim sporym otworze w deskowaniu przy kominach piszesz?

Rozwiń  


apropo wyłazu
tam gdzie czerwone strzałki zgromadziło się sporo śniegu, zawiało go nawet pod dachówkę. palcami wybierałem stamtąd śnieg
to nie mój dach ja mam dachówke robena monza plus

ten przeciek nastąpił tylko raz jak sypał śnieg wiele dni
rozumiem, że np. jak twój maybach nie odpali w ekstremalne mrozy to cała firma jest do d..... icon_smile.gif))))))))))))
nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicy
proszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej

Dzięki
A ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicy
proszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej

Dzięki
A ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:)

Rozwiń  

Ale co mam napisać na temat tj kalenicy? co miałem napisać to napisałem.
Otwarta kalenica jest robiona dość często i nie ma obawy o żadne przecieki czy przedmuchy jak jest zrobiona prawidłowo.
Napisano
  Cytat

Ale co mam napisać na temat tj kalenicy? co miałem napisać to napisałem.
Otwarta kalenica jest robiona dość często i nie ma obawy o żadne przecieki czy przedmuchy jak jest zrobiona prawidłowo.

Rozwiń  

powtarzam pytanie:)
a ty masz deskownie i papę że krytykujesz jego słowa...
rozumiem że uważasz ,że jeżeli będzie silny wiatr to nie ma możliwości że pod gąsiory sypnie śniegiem bądż deszczem
to w takim razie poco dawać papę i membranę, może to jest zbyteczny wydatek???
aco w przypadku jak ktoś ma deskowanie papę a nie ma dachówki, bądź ma gont bitumiczny .
tylko w jednym domu w górach widziałem jak ktoś przy gonciemiał wywiertrzniki w kalenicy (takie plastikowe)

Napisano (edytowany)
  Cytat

aco w przypadku jak ktoś ma deskowanie papę a nie ma dachówki, bądź ma gont bitumiczny .

Rozwiń  

No i do tego musi jeszcze wentylować tą papę od spodu. To już naprawdę poważny problem icon_lol.gif
Trochę Cię poniosło w roli adwokata swojego wykonawcy.

O taśmie czy uszczelce kalenicowej słyszałeś/on słyszał?
Masz ją?
To że u Ciebie jedna firma robiła dach w całości jeszcze o niczym nie świadczy, bo firma może być jedna, ale fachowców zatrudnia różnych i oni między sobą współpracują.

PS
A Maybacha zostaw w spokoju. On zawsze odpala, nawet w ekstremalne mrozy.
Bo on nigdy nie parkuje pod chmurką. Jak nie wierzysz... zadzwoń do Torunia icon_lol.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Wiesz co ,poczytaj se kuźwa co to otwarta kalenica i nie powtarzaj ,że ja krytykuje bo jak ktoś Ci chce doradzić to go nie wk..... takimi pytaniami.
Ja mam membranę i przy membranie otwarta kalenica jest niepotrzebna i nie wskazana,przy deskowaniu w pewnych warunkach jest potrzebna i wskazana.
Chcesz się dowiedzieć o co pytasz to załóż nowy temat,bo tu piszemy o ociepleniu.
Napisano
  Cytat

Wiesz co ,poczytaj se kuźwa co to otwarta kalenica i nie powtarzaj ,że ja krytykuje bo jak ktoś Ci chce doradzić to go nie wk..... takimi pytaniami.
Ja mam membranę i przy membranie otwarta kalenica jest niepotrzebna i nie wskazana,przy deskowaniu w pewnych warunkach jest potrzebna i wskazana.
Chcesz się dowiedzieć o co pytasz to załóż nowy temat,bo tu piszemy o ociepleniu.

Rozwiń  


wiem co to otwarta kalenica
w kilku miejscach przeczytałem, że jak jest ocieplenie po jętkach (zostaje stryszek nieocieplony)to zamiast rozszczelniać kalenicę można dać kratki w przeciwległych ścianach szczytowych. Wg mnie to logiczne bo powietrze wejdzie pod okapem dostanie się na stryszek i tymi otworami wyjdzie na zewnątrz.
Zastanawiam się czy to wystarczy, czy takie rozwiązanie jest ok czy potrzeba jeszcze rozcinać kalenicę.

  Cytat

No i do tego musi jeszcze wentylować tą papę od spodu. To już naprawdę poważny problem icon_lol.gif
Trochę Cię poniosło w roli adwokata swojego wykonawcy.

O taśmie czy uszczelce kalenicowej słyszałeś/on słyszał?
Masz ją?
To że u Ciebie jedna firma robiła dach w całości jeszcze o niczym nie świadczy, bo firma może być jedna, ale fachowców zatrudnia różnych i oni między sobą współpracują.

PS
A Maybacha zostaw w spokoju. On zawsze odpala, nawet w ekstremalne mrozy.
Bo on nigdy nie parkuje pod chmurką. Jak nie wierzysz... zadzwoń do Torunia icon_lol.gif

Rozwiń  


sory ale jak ktoś ma samą papę bez dachówki to po co ma montować taśmę kalenicową.
Napisano
  Cytat

Wg mnie to logiczne bo powietrze wejdzie pod okapem dostanie się na stryszek i tymi otworami wyjdzie na zewnątrz.
Zastanawiam się czy to wystarczy, czy takie rozwiązanie jest ok czy potrzeba jeszcze rozcinać kalenicę.

Rozwiń  

Czyli ten stryszek nie będzie ocieplony po krokwiach aż do kalenicy, więc takie rozwiązanie może być.
Tylko nie wiem czy sam wywiew wystarczy czy nie trzeba by było dać jeszcze kratek nawiewnych aby była dobra wymiana powietrza.
Napisano
  Cytat

sory ale jak ktoś ma samą papę bez dachówki to po co ma montować taśmę kalenicową.

Rozwiń  

O czym Ty do mnie rozmawiasz? icon_eek.gif
O jakim ktosiu piszesz?
Ty masz samą papę?
Zdaje się że mówimy o Twoim dachu gdzie jest i papa i dachówka, i "Twoim" wykonawcy, prawda?
Napisano (edytowany)
  Cytat

Czyli ten stryszek nie będzie ocieplony po krokwiach aż do kalenicy, więc takie rozwiązanie może być.
Tylko nie wiem czy sam wywiew wystarczy czy nie trzeba by było dać jeszcze kratek nawiewnych aby była dobra wymiana powietrza.

Rozwiń  

Takie rozwiązanie jak otwarte szczyty stosuje się do wentylacji nieużytkowych przestrzeni strychowych.
Wentylacja taka nie współgra z wentylacją drugiego kanału z powodu niewydolnego przepływu. Gdyby jednak powiększył te otwory do wymaganego przekroju z wielkości dachu umieszczając metodą prób i błędów pod samą kalenicą no to może zadziała.
Przy dachach krytych gontem, blachą stosuje się w kalenicy wyliczoną z przekroju odpowiednio dopasowaną ilość kominków wentylacyjnych w sekcjach krokwiowych. W dachach z oknami i kominami (blokadami przepływu) w kryciu wstępnym (deska lub płyta) połaci dachowej stosuje się dodatkowo wloty i wyloty pod i nad blokadą. Dodatkowo dachówki wentylacyjne pod i nad.

  Cytat

apropo wyłazu
tam gdzie czerwone strzałki zgromadziło się sporo śniegu, zawiało go nawet pod dachówkę. palcami wybierałem stamtąd śnieg
to nie mój dach ja mam dachówke robena monza plus

ten przeciek nastąpił tylko raz jak sypał śnieg wiele dni
rozumiem, że np. jak twój maybach nie odpali w ekstremalne mrozy to cała firma jest do d..... icon_smile.gif))))))))))))
nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicy
proszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej

Dzięki
A ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:)

Rozwiń  
Zabrakło czasu na montaż wyłazu to i przeciekł. Albo montaż był w cenie wykonania dachu ;) Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
  Cytat

O czym Ty do mnie rozmawiasz? icon_eek.gif
O jakim ktosiu piszesz?
Ty masz samą papę?
Zdaje się że mówimy o Twoim dachu gdzie jest i papa i dachówka, i "Twoim" wykonawcy, prawda?

Rozwiń  


tak mam dachówkę ale wiele domów ma przez lata tylko papę i jakoś nie gnije więc zastanawiam się czy wycinanie w kalenicy szczeliny jest niezbędne i czy nie można zastąpić tego otworami w szczytach.

dachy płaskie mają przecież otwory w ścianach i tyle. a tam przecież nie wytwarza się ciąg wynikający z różnicy ciśnień.

poza tym tylko raz (jak wcześniej pisałem) widziałem dach kryty gontem z otworami w kalenicy.

Napisano
  Cytat

dachy płaskie mają przecież otwory w ścianach i tyle. a tam przecież nie wytwarza się ciąg wynikający z różnicy ciśnień.

Rozwiń  

I uważasz że przekrój sumaryczny tych otworów jest równy lub mniejszy niż Twoje dwa otwory o średnicy 20cm?
Coś widziałeś, coś słyszałeś, coś dzwoni... ale czy na pewno to to samo co u Ciebie?
Napisano
  Cytat

I uważasz że przekrój sumaryczny tych otworów jest równy lub mniejszy niż Twoje dwa otwory o średnicy 20cm?
Coś widziałeś, coś słyszałeś, coś dzwoni... ale czy na pewno to to samo co u Ciebie?

Rozwiń  


otwory mają średnicę 20 cm.
w jednym nie mam jescze kratki i w tym ostro wieje
mam jeszcze wycięte deski i papę pod 3 kominki (wycięty otwór ma z 50na 20cm)-ale jescze zmierzę)
Napisano
  Cytat

otwory mają średnicę 20 cm.
w jednym nie mam jescze kratki i w tym ostro wieje
mam jeszcze wycięte deski i papę pod 3 kominki (wycięty otwór ma z 50na 20cm)-ale jescze zmierzę)

Rozwiń  
Otwory jako tymczasowe choć nie są tym czym powinny to, w niczym nie przeszkadzają lecz wiecznie nie będą bo nie do tego (wentylacja kanałowa dachu) są przeznaczone.
Deskowanie jak i papa w kalenicy ma mieć przerwę. Nad tą przerwą na kontrłatach montuje się "tropik" powyżej już tylko łaty, taśma, dachówka i gąsior.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
witam
mam jeszcze jedno "głupie pytanie"
wcześniej nie miałem takiego problemu ale w łazience muszę ukryć w ociepleniu rurę do odpowietrzenia kanalizy i pod krokwię daję 15 cm wełny, a co za tym idzie muszę bardziej opuścić stelaż.
używam wieszaków grzybkowych.
czy można go zamocować do krokwi na ostatni otwór i w tym podłużnym otworze (w jego środku)?
czy mocuje się je tylko w tych okrągłych otworach?

DSC01446.jpg

Napisano
Logicznie ,że w tym okrągłym, a podłużny jest zapewne do wypoziomowania. Ja wkręcałem wkręty tylko w okrągłe otwory.
Napisano
  Cytat

Logicznie ,że w tym okrągłym, a podłużny jest zapewne do wypoziomowania. Ja wkręcałem wkręty tylko w okrągłe otwory.

Rozwiń  


ok

w takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,
czy jeszcze trzeci w inny okrągły
Napisano
  Cytat

ok

w takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,
czy jeszcze trzeci w inny okrągły

Rozwiń  

W zasadzie to ja wkręcałem tylko w okrągłe otwory po dwa wkręty na każdy wieszak a poziomowałem do poziomicy ,do tego potrzeba dwóch osób.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Dokładnie tak.
Trzeci całkowicie zbędny

Rozwiń  


dzięki

ale jak ten wkręt będzie na środku tego owalnego otworu to wieszak będzie trzymał się na jednym wkręcie (tym w małym okrągłym otworze)
czy to starczy
zaznaczam ż stosuję wkręty 3.5*35 i 4*40 z łbem kielichowym

  Cytat

W zasadzie to ja wkręcałem tylko w okrągłe otwory po dwa wkręty na każdy wieszak a poziomowałem do poziomicy ,do tego potrzeba dwóch osób.

Rozwiń  

ja też tak robię ale w tym jednym pomieszczeniu wieszak styka się z krokwią tylko na odcinku ok 8 cm a tam akurat jest ten otwór owalny i chyba 3 okrągłe
a raczej nie ma sensu wkręcać w dwa sąsiednie Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

ja też tak robię ale w tym jednym pomieszczeniu wieszak styka się z krokwią tylko na odcinku ok 8 cm a tam akurat jest ten otwór owalny i chyba 3 okrągłe
a raczej nie ma sensu wkręcać w dwa sąsiednie

Rozwiń  

To wkręć w górnym położeniu ,że tak się wyrażę w ten otwór owalny a drugi w otwór okrągły.
W ten owalnym otworze to chodzi mi o to aby po obciążeniu już nie mógł się obsunąć.
Napisano
Witam,
widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?

W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm
1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę
2 czy wełnę łączy się w jakiś sposób ze styropianem czy ma tylko szczelnie przylegać do niego
3 jaki system łączników jest najlepszy grzybki, esy czy jeszcze coś innego
4 w jaki sposób najlepiej wypoziomować profile nie dysponując laserem
5 czy jętki przechodzące przez ściany działowe powinny być związane tynkiem z tą ścianą czy lepiej wyciąć im miejsce
6 czy wzdłuż ściany przykręca się profil UW stanowiący krawędź sufity czy tylko profile CW z regips dochodzą do ścian na styk ?

Z góry dzięki za pomoc
Napisano
1- Było o tym nie raz -pisze o tym chyba nawet w tym wątku.
2- Było
3- Taki który zapewni dobre trzymanie dla danego sufitu
4- Waserwaga
5- A tym to było z 1.500.000 razy
6- Patrz punkt "5"

Wszystko jest opisane... jak nie na tym forum to
Stara dobra zasada mówi - "zanim zadasz pytanie - poszukaj"
Przejrzenie jednej stronki YT mogło rzeczywiście nie dać wszystkich odpowiedzi.


Napisano
  Cytat

Witam,
widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?

W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm
1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę

Rozwiń  

A jak byś mógł napisać jaka masz te membranę.
Bo jedne membrany potrzebują szczeliny wentylacyjnej a inne nie (wysokoparoprzepuszczalne)
Na resztę pytań masz odpowiedź.
Napisano
  Cytat

Witam,
widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?

W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm
1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę
2 czy wełnę łączy się w jakiś sposób ze styropianem czy ma tylko szczelnie przylegać do niego
3 jaki system łączników jest najlepszy grzybki, esy czy jeszcze coś innego
4 w jaki sposób najlepiej wypoziomować profile nie dysponując laserem
5 czy jętki przechodzące przez ściany działowe powinny być związane tynkiem z tą ścianą czy lepiej wyciąć im miejsce
6 czy wzdłuż ściany przykręca się profil UW stanowiący krawędź sufity czy tylko profile CW z regips dochodzą do ścian na styk ?

Z góry dzięki za pomoc

Rozwiń  


wg mnie:
1.jeżeli jest wysokoparoprzepuszczalna to tak. sprawdż co zaleca producent w karcie technicznej.
jeżeli pytasz o wełnę to ja stosowałem kilka
unimata isovera, ursa ogólnie szklane sa delikatne mają małą gęstość- Łatwo się je układa w pojedynkę. rockwool (skalna) jest hydrofobizowana tzn trudno nasiąka wodą, jest twardsza ma większą gęstość
2.ma szczelnie przylegać do styro
3. dla mnie lepsze grzybki ponieważ budujesz stelaż, poziomujesz go , potem wypinasz profile i układasz wełne. jeżeli chcesz zastosować podwójne płytowanie albo zabudowa ma być ciężka patrz na nośność wieszaków esy mają większą
4.poziomica wodna, długa pozimica, ja również mierzyłem dodatkowo odległość do posadzki pionem (sznuek z obciążeniem)
5. Z tego co wiem (ja też tak mam ) ściana działowa powinna być podciągnięta do dołu jętek. Jeżeli ocieplasz po jętkach to ściana przez którą przechodzą jętki będzie mostkiem termicznym, chyba że dasz dodatkowe ocieplenie na ścianę.
6. ja wszędzie dawałem profil przyścienny a w niego wsuwałem profil główny

poczytaj zeszyty techniczne na stonie knaufa tam są dokładne odległości od ścian, pomiędzy wieszakami itp. Bardzo pomocna
Napisano
Witam

już prawie jestem na ukończeniu z ocieplaniem, płyty przykręcone. właśnie zabudowuję ściankę kolankwą (nida przyklejona na klej do ścianki)
w załączniku szkic

pomiędzy murłatą a folią pozostawiłem wolną przestrzeń (4-5cm) nie wkładałem tam wełny)zaznaczone w kółku, paroizolacja przyklejona jest do wieńca na ściance kolankowej
ta wolna przestrzeń jest tylko do połowy wysokości murłaty, górna częśc przykryta jest przez drugą werstwę podkrokwiową
Czy tak jest ok???

dzisiaj przy silnym wietrze folia trochę się ruszała (mam w okapie wloty powietrza do wentylacji dachu)

DSC01446.jpg

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Dobra to mam takie oto pytanie:

Jak ocieplić okolice okien połaciowych???? znaczy się tak jak na załączonym obrazku mam od zewnątrz: dachówka, membrana, sznurek dylatacyjny i wełna. A co na styku z oknem? Bo jeśli dokręcę GK to poprzez szczelinę powietrzną będę miał przy "parapecie" około 3cm ocieplenie tylko z płyty GK.... Więc co? Czy w tym przypadku dobić wełną do membrany?

DSC01446.jpg

Napisano
Jani - nie zrozumiałeś. Okna już mam, ocieplam poddasze z mocnym poślizgiem.... I po położeniu pierwszej warstwy wełny okazało się, że nie bardzo wiem jak zrobić obróbkę okien (które już są).

P.S. tak uprościłem ale zdjęć zrobić nie zdążyłem (każdą widną chwilę wykorzystuję do pracy przy domu) - nie mam jeszcze prądu kur^%$# mać.....

Tak czy srak w tym roku tam zamieszkam icon_smile.gif
Napisano
W koło ramy okna umieszcza się pas wełny mineralnej tak by stykał się z fartuchem i potencjalnie umieszczonym tam dodatkowym pasem izolacji jak np. "warkoczem owczym" (efektem jest okno w warstwie izolacji).
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Witam ponownie

zadaję tutaj nowe pytanie aby nie zaśmiecać forum

Pytanie dotyczy zakończenia szczeliny wentylacyjnej pod okapem.
Dla przypomnienia:
dach deskowany kryty papą i dachówką.
pod deskowaniem szczelina 3-3,5 cm, następnie wełna , paroizolacja i karton gips.
wielkość wlotu szczeliny pod okapem ok 3,5 cm
nie ma podbitki jest nadbitka.
dach nachylony jest pod kątem ok40 stopni
a okap ma ok 1m
Obecnie mam wlot szczeliny osłonięty siatką do ociepleń aby ptaki nie wlatywały.
Jak teraz zakończyć ta szczelinę?
najłatwiej byłoby zrobić jak na rysunku 1

ale zastanawiam się czy przy bardzo silnym wietrze (takim jak ostatnio) nie będzie zawiewał tam śnieg bądź deszcz.
dlatego może lepsze będzie rozwiązanie jak na rysunku 2 (taka mała zabudowa jak przy podbitce).

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Witam ponownie

zadaję tutaj nowe pytanie aby nie zaśmiecać forum

Pytanie dotyczy zakończenia szczeliny wentylacyjnej pod okapem.
Dla przypomnienia:
dach deskowany kryty papą i dachówką.
pod deskowaniem szczelina 3-3,5 cm, następnie wełna , paroizolacja i karton gips.
wielkość wlotu szczeliny pod okapem ok 3,5 cm
nie ma podbitki jest nadbitka.
dach nachylony jest pod kątem ok40 stopni
a okap ma ok 1m
Obecnie mam wlot szczeliny osłonięty siatką do ociepleń aby ptaki nie wlatywały.
Jak teraz zakończyć ta szczelinę?
najłatwiej byłoby zrobić jak na rysunku 1

ale zastanawiam się czy przy bardzo silnym wietrze (takim jak ostatnio) nie będzie zawiewał tam śnieg bądź deszcz.
dlatego może lepsze będzie rozwiązanie jak na rysunku 2 (taka mała zabudowa jak przy podbitce).

Rozwiń  

Pod względem funkcjonalnym oba rozwiązania dadzą taki sam efekt. Na marginesie - sitka to raczej przeciw ptakom, bo owady to i tak wejdą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...