Skocz do zawartości

ocieplanie poddasza


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Cytat

lukalo ja się nie czepiam ,moja wina że jesteś szczery. Pisze Ci prawdę a ty chcesz aby Ci każdy słodził?
Jak cieśla coś spartoli to dekarz powinien poprawić,a jak nie umie to...
Natomiast jeżeli chodzi o ta otwartą kalenice czy przeciekający wyłaz dachowy to jest robota spe.... nie powinno przeciekać,ale jak ktoś czegoś nie umie robić to najlepiej powiedzieć że to się nie sprawdzi.
A co Ty tak tych wykonawców bronisz? to jakaś rodzina czy znajomi?
O jakim sporym otworze w deskowaniu przy kominach piszesz?



apropo wyłazu
tam gdzie czerwone strzałki zgromadziło się sporo śniegu, zawiało go nawet pod dachówkę. palcami wybierałem stamtąd śnieg
to nie mój dach ja mam dachówke robena monza plus

ten przeciek nastąpił tylko raz jak sypał śnieg wiele dni
rozumiem, że np. jak twój maybach nie odpali w ekstremalne mrozy to cała firma jest do d..... icon_smile.gif))))))))))))
nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicy
proszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej

Dzięki
A ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicy
proszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej

Dzięki
A ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:)


Ale co mam napisać na temat tj kalenicy? co miałem napisać to napisałem.
Otwarta kalenica jest robiona dość często i nie ma obawy o żadne przecieki czy przedmuchy jak jest zrobiona prawidłowo.
Napisano
Cytat

Ale co mam napisać na temat tj kalenicy? co miałem napisać to napisałem.
Otwarta kalenica jest robiona dość często i nie ma obawy o żadne przecieki czy przedmuchy jak jest zrobiona prawidłowo.


powtarzam pytanie:)
a ty masz deskownie i papę że krytykujesz jego słowa...
rozumiem że uważasz ,że jeżeli będzie silny wiatr to nie ma możliwości że pod gąsiory sypnie śniegiem bądż deszczem
to w takim razie poco dawać papę i membranę, może to jest zbyteczny wydatek???
aco w przypadku jak ktoś ma deskowanie papę a nie ma dachówki, bądź ma gont bitumiczny .
tylko w jednym domu w górach widziałem jak ktoś przy gonciemiał wywiertrzniki w kalenicy (takie plastikowe)

Napisano (edytowany)
Cytat

aco w przypadku jak ktoś ma deskowanie papę a nie ma dachówki, bądź ma gont bitumiczny .


No i do tego musi jeszcze wentylować tą papę od spodu. To już naprawdę poważny problem icon_lol.gif
Trochę Cię poniosło w roli adwokata swojego wykonawcy.

O taśmie czy uszczelce kalenicowej słyszałeś/on słyszał?
Masz ją?
To że u Ciebie jedna firma robiła dach w całości jeszcze o niczym nie świadczy, bo firma może być jedna, ale fachowców zatrudnia różnych i oni między sobą współpracują.

PS
A Maybacha zostaw w spokoju. On zawsze odpala, nawet w ekstremalne mrozy.
Bo on nigdy nie parkuje pod chmurką. Jak nie wierzysz... zadzwoń do Torunia icon_lol.gif Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Napisano
Wiesz co ,poczytaj se kuźwa co to otwarta kalenica i nie powtarzaj ,że ja krytykuje bo jak ktoś Ci chce doradzić to go nie wk..... takimi pytaniami.
Ja mam membranę i przy membranie otwarta kalenica jest niepotrzebna i nie wskazana,przy deskowaniu w pewnych warunkach jest potrzebna i wskazana.
Chcesz się dowiedzieć o co pytasz to załóż nowy temat,bo tu piszemy o ociepleniu.
Napisano
Cytat

Wiesz co ,poczytaj se kuźwa co to otwarta kalenica i nie powtarzaj ,że ja krytykuje bo jak ktoś Ci chce doradzić to go nie wk..... takimi pytaniami.
Ja mam membranę i przy membranie otwarta kalenica jest niepotrzebna i nie wskazana,przy deskowaniu w pewnych warunkach jest potrzebna i wskazana.
Chcesz się dowiedzieć o co pytasz to załóż nowy temat,bo tu piszemy o ociepleniu.



wiem co to otwarta kalenica
w kilku miejscach przeczytałem, że jak jest ocieplenie po jętkach (zostaje stryszek nieocieplony)to zamiast rozszczelniać kalenicę można dać kratki w przeciwległych ścianach szczytowych. Wg mnie to logiczne bo powietrze wejdzie pod okapem dostanie się na stryszek i tymi otworami wyjdzie na zewnątrz.
Zastanawiam się czy to wystarczy, czy takie rozwiązanie jest ok czy potrzeba jeszcze rozcinać kalenicę.

Cytat

No i do tego musi jeszcze wentylować tą papę od spodu. To już naprawdę poważny problem icon_lol.gif
Trochę Cię poniosło w roli adwokata swojego wykonawcy.

O taśmie czy uszczelce kalenicowej słyszałeś/on słyszał?
Masz ją?
To że u Ciebie jedna firma robiła dach w całości jeszcze o niczym nie świadczy, bo firma może być jedna, ale fachowców zatrudnia różnych i oni między sobą współpracują.

PS
A Maybacha zostaw w spokoju. On zawsze odpala, nawet w ekstremalne mrozy.
Bo on nigdy nie parkuje pod chmurką. Jak nie wierzysz... zadzwoń do Torunia icon_lol.gif



sory ale jak ktoś ma samą papę bez dachówki to po co ma montować taśmę kalenicową.
Napisano
Cytat

Wg mnie to logiczne bo powietrze wejdzie pod okapem dostanie się na stryszek i tymi otworami wyjdzie na zewnątrz.
Zastanawiam się czy to wystarczy, czy takie rozwiązanie jest ok czy potrzeba jeszcze rozcinać kalenicę.


Czyli ten stryszek nie będzie ocieplony po krokwiach aż do kalenicy, więc takie rozwiązanie może być.
Tylko nie wiem czy sam wywiew wystarczy czy nie trzeba by było dać jeszcze kratek nawiewnych aby była dobra wymiana powietrza.
Napisano
Cytat

sory ale jak ktoś ma samą papę bez dachówki to po co ma montować taśmę kalenicową.


O czym Ty do mnie rozmawiasz? icon_eek.gif
O jakim ktosiu piszesz?
Ty masz samą papę?
Zdaje się że mówimy o Twoim dachu gdzie jest i papa i dachówka, i "Twoim" wykonawcy, prawda?
Napisano (edytowany)
Cytat

Czyli ten stryszek nie będzie ocieplony po krokwiach aż do kalenicy, więc takie rozwiązanie może być.
Tylko nie wiem czy sam wywiew wystarczy czy nie trzeba by było dać jeszcze kratek nawiewnych aby była dobra wymiana powietrza.


Takie rozwiązanie jak otwarte szczyty stosuje się do wentylacji nieużytkowych przestrzeni strychowych.
Wentylacja taka nie współgra z wentylacją drugiego kanału z powodu niewydolnego przepływu. Gdyby jednak powiększył te otwory do wymaganego przekroju z wielkości dachu umieszczając metodą prób i błędów pod samą kalenicą no to może zadziała.
Przy dachach krytych gontem, blachą stosuje się w kalenicy wyliczoną z przekroju odpowiednio dopasowaną ilość kominków wentylacyjnych w sekcjach krokwiowych. W dachach z oknami i kominami (blokadami przepływu) w kryciu wstępnym (deska lub płyta) połaci dachowej stosuje się dodatkowo wloty i wyloty pod i nad blokadą. Dodatkowo dachówki wentylacyjne pod i nad.

Cytat

apropo wyłazu
tam gdzie czerwone strzałki zgromadziło się sporo śniegu, zawiało go nawet pod dachówkę. palcami wybierałem stamtąd śnieg
to nie mój dach ja mam dachówke robena monza plus

ten przeciek nastąpił tylko raz jak sypał śnieg wiele dni
rozumiem, że np. jak twój maybach nie odpali w ekstremalne mrozy to cała firma jest do d..... icon_smile.gif))))))))))))
nie odpowiedziałeś mi na pytania dotyczące samej kalenicy
proszę spójż jeszcze raz na tego posta wcześniej

Dzięki
A ekipa od dachu jest naprawdę godna polecenia:)

Zabrakło czasu na montaż wyłazu to i przeciekł. Albo montaż był w cenie wykonania dachu ;) Edytowano przez GipsKartonITD (zobacz historię edycji)
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

O czym Ty do mnie rozmawiasz? icon_eek.gif
O jakim ktosiu piszesz?
Ty masz samą papę?
Zdaje się że mówimy o Twoim dachu gdzie jest i papa i dachówka, i "Twoim" wykonawcy, prawda?



tak mam dachówkę ale wiele domów ma przez lata tylko papę i jakoś nie gnije więc zastanawiam się czy wycinanie w kalenicy szczeliny jest niezbędne i czy nie można zastąpić tego otworami w szczytach.

dachy płaskie mają przecież otwory w ścianach i tyle. a tam przecież nie wytwarza się ciąg wynikający z różnicy ciśnień.

poza tym tylko raz (jak wcześniej pisałem) widziałem dach kryty gontem z otworami w kalenicy.

Napisano
Cytat

dachy płaskie mają przecież otwory w ścianach i tyle. a tam przecież nie wytwarza się ciąg wynikający z różnicy ciśnień.


I uważasz że przekrój sumaryczny tych otworów jest równy lub mniejszy niż Twoje dwa otwory o średnicy 20cm?
Coś widziałeś, coś słyszałeś, coś dzwoni... ale czy na pewno to to samo co u Ciebie?
Napisano
Cytat

I uważasz że przekrój sumaryczny tych otworów jest równy lub mniejszy niż Twoje dwa otwory o średnicy 20cm?
Coś widziałeś, coś słyszałeś, coś dzwoni... ale czy na pewno to to samo co u Ciebie?



otwory mają średnicę 20 cm.
w jednym nie mam jescze kratki i w tym ostro wieje
mam jeszcze wycięte deski i papę pod 3 kominki (wycięty otwór ma z 50na 20cm)-ale jescze zmierzę)
Napisano
Cytat

otwory mają średnicę 20 cm.
w jednym nie mam jescze kratki i w tym ostro wieje
mam jeszcze wycięte deski i papę pod 3 kominki (wycięty otwór ma z 50na 20cm)-ale jescze zmierzę)

Otwory jako tymczasowe choć nie są tym czym powinny to, w niczym nie przeszkadzają lecz wiecznie nie będą bo nie do tego (wentylacja kanałowa dachu) są przeznaczone.
Deskowanie jak i papa w kalenicy ma mieć przerwę. Nad tą przerwą na kontrłatach montuje się "tropik" powyżej już tylko łaty, taśma, dachówka i gąsior.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
witam
mam jeszcze jedno "głupie pytanie"
wcześniej nie miałem takiego problemu ale w łazience muszę ukryć w ociepleniu rurę do odpowietrzenia kanalizy i pod krokwię daję 15 cm wełny, a co za tym idzie muszę bardziej opuścić stelaż.
używam wieszaków grzybkowych.
czy można go zamocować do krokwi na ostatni otwór i w tym podłużnym otworze (w jego środku)?
czy mocuje się je tylko w tych okrągłych otworach?

DSC01446.jpg

Napisano
Logicznie ,że w tym okrągłym, a podłużny jest zapewne do wypoziomowania. Ja wkręcałem wkręty tylko w okrągłe otwory.
Napisano
Cytat

Logicznie ,że w tym okrągłym, a podłużny jest zapewne do wypoziomowania. Ja wkręcałem wkręty tylko w okrągłe otwory.



ok

w takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,
czy jeszcze trzeci w inny okrągły
Napisano
Cytat

ok

w takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,
czy jeszcze trzeci w inny okrągły


W zasadzie to ja wkręcałem tylko w okrągłe otwory po dwa wkręty na każdy wieszak a poziomowałem do poziomicy ,do tego potrzeba dwóch osób.
Napisano
Cytat

ok

w takim razie najpierw mocuję na tym owalnym, pozimuję a potem mocuję na stałe wkręcając drugi wkręt w otwór okrągły,
czy jeszcze trzeci w inny okrągły


Dokładnie tak.
Trzeci całkowicie zbędny
Napisano (edytowany)
Cytat

Dokładnie tak.
Trzeci całkowicie zbędny



dzięki

ale jak ten wkręt będzie na środku tego owalnego otworu to wieszak będzie trzymał się na jednym wkręcie (tym w małym okrągłym otworze)
czy to starczy
zaznaczam ż stosuję wkręty 3.5*35 i 4*40 z łbem kielichowym

Cytat

W zasadzie to ja wkręcałem tylko w okrągłe otwory po dwa wkręty na każdy wieszak a poziomowałem do poziomicy ,do tego potrzeba dwóch osób.


ja też tak robię ale w tym jednym pomieszczeniu wieszak styka się z krokwią tylko na odcinku ok 8 cm a tam akurat jest ten otwór owalny i chyba 3 okrągłe
a raczej nie ma sensu wkręcać w dwa sąsiednie Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

ja też tak robię ale w tym jednym pomieszczeniu wieszak styka się z krokwią tylko na odcinku ok 8 cm a tam akurat jest ten otwór owalny i chyba 3 okrągłe
a raczej nie ma sensu wkręcać w dwa sąsiednie


To wkręć w górnym położeniu ,że tak się wyrażę w ten otwór owalny a drugi w otwór okrągły.
W ten owalnym otworze to chodzi mi o to aby po obciążeniu już nie mógł się obsunąć.
Napisano
Witam,
widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?

W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm
1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę
2 czy wełnę łączy się w jakiś sposób ze styropianem czy ma tylko szczelnie przylegać do niego
3 jaki system łączników jest najlepszy grzybki, esy czy jeszcze coś innego
4 w jaki sposób najlepiej wypoziomować profile nie dysponując laserem
5 czy jętki przechodzące przez ściany działowe powinny być związane tynkiem z tą ścianą czy lepiej wyciąć im miejsce
6 czy wzdłuż ściany przykręca się profil UW stanowiący krawędź sufity czy tylko profile CW z regips dochodzą do ścian na styk ?

Z góry dzięki za pomoc
Napisano
1- Było o tym nie raz -pisze o tym chyba nawet w tym wątku.
2- Było
3- Taki który zapewni dobre trzymanie dla danego sufitu
4- Waserwaga
5- A tym to było z 1.500.000 razy
6- Patrz punkt "5"

Wszystko jest opisane... jak nie na tym forum to
Stara dobra zasada mówi - "zanim zadasz pytanie - poszukaj"
Przejrzenie jednej stronki YT mogło rzeczywiście nie dać wszystkich odpowiedzi.


Napisano
Cytat

Witam,
widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?

W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm
1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę


A jak byś mógł napisać jaka masz te membranę.
Bo jedne membrany potrzebują szczeliny wentylacyjnej a inne nie (wysokoparoprzepuszczalne)
Na resztę pytań masz odpowiedź.
Napisano
Cytat

Witam,
widziałem już trochę tematów i filmów związanych z ocieplaniem poddasza użytkowego ale nie bardzo mogę znaleźć konkretne i jednoznaczne odpowiedzi na pewne pytania, może tutejsi fachowcy coś doradzą?

W moim przypadku mam dachówkę ceramiczną, szczelinę, membranę i krokwie 18cm
1 czy można miedzy krokwie włożyć 18cm wełny (będzie dotykać membrany) i jakich producentów brać pod uwagę
2 czy wełnę łączy się w jakiś sposób ze styropianem czy ma tylko szczelnie przylegać do niego
3 jaki system łączników jest najlepszy grzybki, esy czy jeszcze coś innego
4 w jaki sposób najlepiej wypoziomować profile nie dysponując laserem
5 czy jętki przechodzące przez ściany działowe powinny być związane tynkiem z tą ścianą czy lepiej wyciąć im miejsce
6 czy wzdłuż ściany przykręca się profil UW stanowiący krawędź sufity czy tylko profile CW z regips dochodzą do ścian na styk ?

Z góry dzięki za pomoc



wg mnie:
1.jeżeli jest wysokoparoprzepuszczalna to tak. sprawdż co zaleca producent w karcie technicznej.
jeżeli pytasz o wełnę to ja stosowałem kilka
unimata isovera, ursa ogólnie szklane sa delikatne mają małą gęstość- Łatwo się je układa w pojedynkę. rockwool (skalna) jest hydrofobizowana tzn trudno nasiąka wodą, jest twardsza ma większą gęstość
2.ma szczelnie przylegać do styro
3. dla mnie lepsze grzybki ponieważ budujesz stelaż, poziomujesz go , potem wypinasz profile i układasz wełne. jeżeli chcesz zastosować podwójne płytowanie albo zabudowa ma być ciężka patrz na nośność wieszaków esy mają większą
4.poziomica wodna, długa pozimica, ja również mierzyłem dodatkowo odległość do posadzki pionem (sznuek z obciążeniem)
5. Z tego co wiem (ja też tak mam ) ściana działowa powinna być podciągnięta do dołu jętek. Jeżeli ocieplasz po jętkach to ściana przez którą przechodzą jętki będzie mostkiem termicznym, chyba że dasz dodatkowe ocieplenie na ścianę.
6. ja wszędzie dawałem profil przyścienny a w niego wsuwałem profil główny

poczytaj zeszyty techniczne na stonie knaufa tam są dokładne odległości od ścian, pomiędzy wieszakami itp. Bardzo pomocna
Napisano
Witam

już prawie jestem na ukończeniu z ocieplaniem, płyty przykręcone. właśnie zabudowuję ściankę kolankwą (nida przyklejona na klej do ścianki)
w załączniku szkic

pomiędzy murłatą a folią pozostawiłem wolną przestrzeń (4-5cm) nie wkładałem tam wełny)zaznaczone w kółku, paroizolacja przyklejona jest do wieńca na ściance kolankowej
ta wolna przestrzeń jest tylko do połowy wysokości murłaty, górna częśc przykryta jest przez drugą werstwę podkrokwiową
Czy tak jest ok???

dzisiaj przy silnym wietrze folia trochę się ruszała (mam w okapie wloty powietrza do wentylacji dachu)

DSC01446.jpg

  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Dobra to mam takie oto pytanie:

Jak ocieplić okolice okien połaciowych???? znaczy się tak jak na załączonym obrazku mam od zewnątrz: dachówka, membrana, sznurek dylatacyjny i wełna. A co na styku z oknem? Bo jeśli dokręcę GK to poprzez szczelinę powietrzną będę miał przy "parapecie" około 3cm ocieplenie tylko z płyty GK.... Więc co? Czy w tym przypadku dobić wełną do membrany?

DSC01446.jpg

Napisano
Jani - nie zrozumiałeś. Okna już mam, ocieplam poddasze z mocnym poślizgiem.... I po położeniu pierwszej warstwy wełny okazało się, że nie bardzo wiem jak zrobić obróbkę okien (które już są).

P.S. tak uprościłem ale zdjęć zrobić nie zdążyłem (każdą widną chwilę wykorzystuję do pracy przy domu) - nie mam jeszcze prądu kur^%$# mać.....

Tak czy srak w tym roku tam zamieszkam icon_smile.gif
Napisano
Cytat


Mam nadzieję, że to nie złośliwość, przynajmniej ja to odbieram jako dobry omen. W domu termometr (bez ogrzewania) zanotował najniższą temperaturę 4.2st - nie jest źle icon_smile.gif
Napisano
W koło ramy okna umieszcza się pas wełny mineralnej tak by stykał się z fartuchem i potencjalnie umieszczonym tam dodatkowym pasem izolacji jak np. "warkoczem owczym" (efektem jest okno w warstwie izolacji).
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Witam ponownie

zadaję tutaj nowe pytanie aby nie zaśmiecać forum

Pytanie dotyczy zakończenia szczeliny wentylacyjnej pod okapem.
Dla przypomnienia:
dach deskowany kryty papą i dachówką.
pod deskowaniem szczelina 3-3,5 cm, następnie wełna , paroizolacja i karton gips.
wielkość wlotu szczeliny pod okapem ok 3,5 cm
nie ma podbitki jest nadbitka.
dach nachylony jest pod kątem ok40 stopni
a okap ma ok 1m
Obecnie mam wlot szczeliny osłonięty siatką do ociepleń aby ptaki nie wlatywały.
Jak teraz zakończyć ta szczelinę?
najłatwiej byłoby zrobić jak na rysunku 1

ale zastanawiam się czy przy bardzo silnym wietrze (takim jak ostatnio) nie będzie zawiewał tam śnieg bądź deszcz.
dlatego może lepsze będzie rozwiązanie jak na rysunku 2 (taka mała zabudowa jak przy podbitce).

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam ponownie

zadaję tutaj nowe pytanie aby nie zaśmiecać forum

Pytanie dotyczy zakończenia szczeliny wentylacyjnej pod okapem.
Dla przypomnienia:
dach deskowany kryty papą i dachówką.
pod deskowaniem szczelina 3-3,5 cm, następnie wełna , paroizolacja i karton gips.
wielkość wlotu szczeliny pod okapem ok 3,5 cm
nie ma podbitki jest nadbitka.
dach nachylony jest pod kątem ok40 stopni
a okap ma ok 1m
Obecnie mam wlot szczeliny osłonięty siatką do ociepleń aby ptaki nie wlatywały.
Jak teraz zakończyć ta szczelinę?
najłatwiej byłoby zrobić jak na rysunku 1

ale zastanawiam się czy przy bardzo silnym wietrze (takim jak ostatnio) nie będzie zawiewał tam śnieg bądź deszcz.
dlatego może lepsze będzie rozwiązanie jak na rysunku 2 (taka mała zabudowa jak przy podbitce).


Pod względem funkcjonalnym oba rozwiązania dadzą taki sam efekt. Na marginesie - sitka to raczej przeciw ptakom, bo owady to i tak wejdą.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...