Skocz do zawartości

Recommended Posts

Kupiłem drzewa na dach zaimpregnowane ok 6m , za to zapłaciłem 5 tys.
Stawiają właśnie krokwie i się dowiedziałem , że jeszcze trzeba kupić łaty i kontrłaty, myślałem , że to już jest w tych 6m , w projekcie icon_smile.gif ale jak patrzę na zestawienie to rzeczywiście jest podane tylko krokiew,słupy,miecze,kleszcze,płatwie,deski koszowe,deski kalenicowe i murłaty.
Majster mówi , że kontrłaty można wyciąć z calówek z szalunków co są a łaty trzeba kupić 'czwórki' , wyjdzie ok 1200zł na dach 200m2 ( chyba 1,8zł za mb)
Czy dobrze mówi z tymi kontrłatami? czy łaty i kontrłaty trzeba impregnować?
Link do komentarza
Sześciometrowe drzewa za 5tyś to naprawdę tanio.
Ale gdyby sprawa jednak się tyczyła drewna na dach (więźbę) to inna sprawa icon_biggrin.gif

Większość tartaków impregnuje łaty i kontrłaty w standardzie.
Koszt impregnacji w stosunku do spokoju sumienia jest wręcz minimalny.

Czym dach ma być kryty?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Majster mówi , że kontrłaty można wyciąć z calówek z szalunków co są a łaty trzeba kupić 'czwórki' , wyjdzie ok 1200zł na dach 200m2 ( chyba 1,8zł za mb)
Czy dobrze mówi z tymi kontrłatami? czy łaty i kontrłaty trzeba impregnować?


Bo było trzeba zwrócić uwagę przy zamówieniu drewna . Kto Ci wyliczał potrzebne drzewa na dach?
Kontrłaty możesz wyciąć i dogadać się tam gdzie brałeś drzewo aby Ci w ramach bonusu zaimpregnowali,na pewno łaty też od nich będziesz brał więc nie powinni stawiać oporu,jeżeli chodzi im o dobre imię firmy.
Link do komentarza
6m3 lepiej? czego się czepiać znaków jak nie o to chodzi.
Co miałem zwrócić uwagę na zamówienie? co ja dekarz, w zestawieniu tyle jest i tyle zamówione było a to , że jeszcze trzeba łaty i kontrłaty nie wiedziałem i w projekcie nie ma zestawienia.
Czy kontrłaty mogą być z desek calówek co mam z szalunków? Edytowano przez rustin (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

6m3 lepiej? czego się czepiać znaków jak nie o to chodzi.
Co miałem zwrócić uwagę na zamówienie? co ja dekarz, w zestawieniu tyle jest i tyle zamówione było a to , że jeszcze trzeba łaty i kontrłaty nie wiedziałem i w projekcie nie ma zestawienia.
Czy kontrłaty mogą być z desek calówek co mam z szalunków?


Nie dekarz a cieśla icon_biggrin.gif
Ten dach to chyba sam nie będziesz robił?
W moim projekcie też nie było wzmianki na temat łat i kontrłat ale pozostałe pozycje były.
Mi całe zestawienie ,potrzebne długości i ilości zrobił cieśla który kładł mi wieźbę.
Mogą być z tych desek,tylko dobrze by było jakbyś je zaimpregnował.
Link do komentarza
Cytat

Nie dekarz a cieśla icon_biggrin.gif
Ten dach to chyba sam nie będziesz robił?
W moim projekcie też nie było wzmianki na temat łat i kontrłat ale pozostałe pozycje były.
Mi całe zestawienie ,potrzebne długości i ilości zrobił cieśla który kładł mi wieźbę.
Mogą być z tych desek,tylko dobrze by było jakbyś je zaimpregnował.


przecież u mnie też były pozostałe pozycje i mam już je na budowie. No sam nie będę krył i cieśla czy tam dekarz wszystko i tak wyliczy ale chyba po to jest forum aby mieć rozeznanie a nie teksty , żeby majster policzył i powiedział.

A czy wycinając kontrłaty z tych desek nie będzie problemu , że jedne będą miały 3m a drugie 5m ? bo takie są deski. Wymiary będą 2,5x5cm
Czym je zaimpregnować? Drzewo konstrukcyjne jest w czymś zielonym
Link do komentarza
Cytat

(...)
ale chyba po to jest forum aby mieć rozeznanie a nie teksty , żeby majster policzył i powiedział.


Skąd bierze się przekonanie piszących, że jak coś napisze to inni forumowicze bez względu na to co robią (teraz jest na ten przykład sezon urlopowy) rzucą wszystko i zaczną liczyć, przeglądać tabele i przeczesywać i net, i zakamarki swojego umysłu żeby udzielić satysfakcjonującej dla kogoś odpowiedzi.
Bo udzielenie odpowiedzi jako takiej ( w Twoim mniemaniu), a nie takiej jak się spodziewałeś wywołuje już u Ciebie postawę roszczeniową.
Temat łacenia dachu był już tyle razy poruszany, że w obrębie jednego forum znajdziesz wszystkie odpowiedzi.

PS.
Cytat

6m3 lepiej? czego się czepiać znaków jak nie o to chodzi.


Tu nie chodzi o znaki, bo literówka każdemu może się zdarzyć, ale o nazewnictwo.
Drzewa to rosną w lesie, a konstrukcyjne to jest drewno. Ot i cała różnica... niby niewielka, a jak wszystko zmienia.


A teraz w odpowiedzi na Twoje pytanie.
Każdy preparat do impregnacji będzie dobry, tym bardziej że mają to być kontrłaty które nie mają styku z poszyciem dachu.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

przecież u mnie też były pozostałe pozycje i mam już je na budowie. No sam nie będę krył i cieśla czy tam dekarz wszystko i tak wyliczy ale chyba po to jest forum aby mieć rozeznanie a nie teksty , żeby majster policzył i powiedział.

A czy wycinając kontrłaty z tych desek nie będzie problemu , że jedne będą miały 3m a drugie 5m ? bo takie są deski. Wymiary będą 2,5x5cm
Czym je zaimpregnować? Drzewo konstrukcyjne jest w czymś zielonym


Widzę ,że jesteś bardzo dociekliwy icon_biggrin.gif
Napisałem,że kontrłaty mogą być z desek a Ty dalej bo...
Mogą być nawet nawet metrowe. Co będziesz dawał deskowanie czy membranę?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Kontrłaty wycięte i zaimpregnowane środkiem Borochron, zanurzane na ok 10min. Z desek calówek o szerokości 6cm. Są kawałaki po 4m,3m,2m i 1m. Czy to nie przeszkadza , że są takie krótkie?
Dach ma ok 200m2 , czy 350mb starczy?


Policz ile masz krokwi i jakie długie i ile Ci wyjdzie łączna długość wszystkich krokwi tyle potrzebujesz kontrlat.
Takie kawałki nie przeszkadzają bo i tak dłuższych nie dasz jak szerokość membrany, bo membranę kładziesz paskami i każdy pasek przybijasz kontrłatę ,na jednej krokwi może to być szerokości membrany a na drugiej 2X szer membrany.
W zasadzie kontrlata jest po to aby była wentylacja.
Link do komentarza
Cytat

Kontrłaty wycięte i zaimpregnowane środkiem Borochron, zanurzane na ok 10min.



To już lepiej Ci było kupić zieloną farbę plakatówkę i w niej moczyć 10 minut. Taniej, a efekt podobny.
Kupiłem impregnowaną więźbę i mam w niej robactwo, które właśnie mam zamiar zwalczyć. Spuszczel.

Mam robactwo, mimo że kupiłem zaimpegnowane drewno, piękne, zielone, dodatkowo malowane po postawieniu konstrukcji dachu.

Podejrzewam, że paskudy wlazły na wyrębie, w lesie albo wślizgnęły się, kiedy drewno leżało u mnie na łące.

Zatem: zachowaj czujność gdzie leży drewno. Same przekładki to moim zdaniem za mało.

edit: dopisałem 'konstrukcji dachu'' Edytowano przez PeZet (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Pytanie mam:
na dachu odeskowanym, opapowanym chcę położyć blachę trapezową lub blachodachówkę.

Czy można położyć kontrłaty i łaty i zostawić je na rok nieprzykryte niczym?

...a dopiero o roku przykryć blachą?


Raczej to nie jest dobry pomysł,bo drewno wody nie lubi.
Widywałem takie dachy co miały tylko kontrłaty przybite ,a to zapewne po to aby wiatr papy nie oderwał.A te kontrlaty to nie były przybite na wymiar tylko tak od sztuki.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Tu nie chodzi o zamoczenie tylko o pokręcenie się łat. Papę można mocować odpadkowymi deskami, których na każdej budowie dość. Oczywiście przybijać należy je wzdłuż krokwi i na krokwiach. Przystępując do krycia docelowego należy je usunąć a w ich miejsce przybić kontrłaty po uprzednim uszczelnieniu lepikiem na zimno dziur po gwoździach. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...