Skocz do zawartości

jaki kształt dachu dla domu parterowego


Recommended Posts

Cytat

Irbis - taka hacjenda to jaki koszt ? Tylko w złotych bym prosił - chyba, że za dużo zer - to w euro podaj ;) Bo mi też się podoba :(


Hmm, to tylko inspiracja mojego pomysłu. Oryginał wyszedł coś koło dwóch razy większy, plus półokrągła, przeszklona jadalnia z tyłu, od ogrodu. Jak wam się podoba to co pokazałem kiedy nie ma tu nawet połowy tego, co mnie urzeka...
Ciekaw jestem co Wy na to (ten sam budynek i odrobinę więcej drewna):


Link do komentarza
Cytat

Trzeba powiedzieć że strzecha nie do każdego budynku, lub każdej lokalizacji pasuje.
Nie wyobrażam sobie strzechy na osiedlu domków - bardziej jako charakterystyczny, nadający ton element krajobrazu...






Nie mam domu w osiedlu domków, tylko w rozrzuconej zabudowie, też nie wiem czy WZ pozwalałyby na takie pokrycie

Ale wiem jedno ...

cholernie mi się to podob
a
Link do komentarza
Cytat

Solange strzecha odpada - irbis niech się wypowie - 25' wizualnie wygląda ok. Ale łatwiej by było gdybyś Adzia wspomniała jaką kwotę chcecie przeznaczyć na budowę domu.
Jako ze siedzisz w sanitarce - wiesz jaki jest kąt układania rur i wiesz pewnie gdzie bedziesz miała glówny pion - więc sobie zmierz odległości i zastanów się czy czasem ci nie wyjdzie pion 70cm pod pow. podłogi + do tego ujście do szamba/kanalizacji..

Szczerze powiem, że te kolumny przy tym daszku pasują jak pięśc do nosa - po prostu przytłaczają. A może by tak złamać bryłę i zamiast C dać w kształcie Z ?

Wtedy można by wzdłuż garażu wysunąć daszek i dać kolumny do wejścia , łamiecie ten dłuugi korytarz, wydłużacie pomieszczenie biura, albo robicie miejsce w korytarzu na szafę z ubraniami, w kuchni zyskujecie okno od chyba wschodu ? Więc rano przy śniadaniu masz słonecznie i widno...


UPs nadpisała się spodnia warstwa - ale chyba wiecie o co mi chodzi ?;)



Jeśli chodzi o kwotę to nie mamy jakiejś górnej granicy. To nie znaczy, że mamy forsy bez ograniczeń i że nie będziemy szukać oszczędności dla takiego układu.
Mówisz, że te kolumny tu nie pasują?
Nie bardzo mogę zrozumieć co proponujesz w zmianie układu, czy możesz nakreślić i załączyć?
Dzięki
Link do komentarza
Cytat

Mówisz, że te kolumny tu nie pasują?



Pasują nie pasują - pojecie czysto subiektywne.
Być może "uprzedzenie" w tym zakresie spowodowane jest, dość powszechnym widokiem "pseudo dworków".

Nie mniej jednak w wielu bryłach (+ ogólnym wykończeniu) może to być niewątpliwą ozdobą budynku, ale całość musi współgrać.

Jak dla mnie to propozycja tej bryły jest trochę "kanciasta" - a może złagodzić to wolim oczkiem, nad kolumnowym gankiem ?
Link do komentarza
Cytat

Jeśli chodzi o kwotę to nie mamy jakiejś górnej granicy.



Nie zebym sie znowu czepiala... ale sie przyczepie icon_wink.gif

Radzilabym taka kwote przyjac, bo powiecie projektantowi, albo nie daj Bog panom z firmy budowlanej "nie mamy gornej granicy", to juz oni sie postaraja, zeby wysrubowac ceny do maksimum.

Chyba, ze bedziecie miec satysfakcje z posiadania najdrozszego domu w okolicy, chociaz mozna go bylo postawic za polowe ceny icon_smile.gif
Link do komentarza
Zmieniłam nieco rozkład pomieszczeń. Widzę w tym kilka plusów:
- łazienka dzieci, wc i kuchnia mają 1 szacht wentylacyjny,
- garderoba zamieniona z naszą łazienką, co daje okna na długiej ścianie po prawej,
- większy, otwarty i widny hol przy wejściu z wiatrołapu
- kominek w salonie przeniesiony do rogu ma teraz wspólny szacht z grilem na zew.
- zmniejszyłam pow. domu o 3 m2,
- pom. gosp. o normalnym kształcie,
- i najważniejsze: prawa część domu nie jest już tak wysunięta do przodu jak była. Wysunięta jest tylko o 1,8m i mozna tu zrobić kopertowy dach z zadaszonym gankiem, jak w załączniku.
Minus to więcej zawijasów w korytarzu do pokojów dzieci. Ale i tak uważam, że plusów jest więcej.

poprawiony_rzut.pdf

szkic.pdf

poprawiony_rzut.pdf

szkic.pdf

Link do komentarza
Gość mhtyl
Ja zacznę od dachu, dach nad garażem zrobiłbym kalenice na jednej wysokości co kalenica dachu całego domu oraz lewą stronę dachu tak aby tworzyła jeną polać boczną ,zaoszczędzisz dzięki temu skomplikowanej więźby oraz jednego kosza.
Co do drzwi do WC o których pisał Jani to mi się też jakoś to nie widzi,zamiast brodzika czy kabiny prysznicowej w tym WC umieściłbym w tym miejscu drzwi a kabinę wyrzucił,po co w WC kabina? jak są jeszcze dwie łazienki. Druga sprawa to nie widzi mi się ze względów estetycznych i praktycznych wejście do garderoby z łazienki, po co? jak i tak jest to Wasze miejsce ,przecież wystarczy jak do garderoby są drzwi ze sypialni.
Co do reszty to ostateczny wygląd jak i wymiary nada projektant.
Link do komentarza
Cytat

Ja zacznę od dachu, dach nad garażem zrobiłbym kalenice na jednej wysokości co kalenica dachu całego domu oraz lewą stronę dachu tak aby tworzyła jeną polać boczną ,zaoszczędzisz dzięki temu skomplikowanej więźby oraz jednego kosza.


Ale wtedy dach nad domem i nad garażem będą miały różny kąt nachylenia, a to chyba nie będzie dobrze wyglądało? i nie wiem czy wtedy dach nad garażem nie będzie miał za dużego kąta nachylenia.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Ale wtedy dach nad domem i nad garażem będą miały różny kąt nachylenia, a to chyba nie będzie dobrze wyglądało? i nie wiem czy wtedy dach nad garażem nie będzie miał za dużego kąta nachylenia.


Nie martw się o kąt bo to tylko szkic,cała prawda wyjdzie jak projektant zacznie rysować w odpowiedniej skali. Jeżeli kąt ma być taki sam jak na domu to projektant tak dopasuje ,że będzie taki sam nad garażem.
Link do komentarza
Cytat

Nie martw się o kąt bo to tylko szkic,cała prawda wyjdzie jak projektant zacznie rysować w odpowiedniej skali. Jeżeli kąt ma być taki sam jak na domu to projektant tak dopasuje ,że będzie taki sam nad garażem.


Nie masz racji. Żeby kąt nachylenia dachu garażu i domu był taki sam to szerokość dachu nad garażem musiałaby być taka sama jak szerokość dachu nad domem. A w takim układzie jak jest to będzie on bardzo duzo wystawał poza ściany. Tak nie może być. Jeżeli kalenica miałaby być na jednej wysokości to kąty nachylenia dachów muszą być różne.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • 40 zl tona to u nas jest piasek plukany i to niezbyt dokładnie. Objeździłem kilka żwirowni i wszędzie za frakcje 16-32 wołają od 120 do 140 zl za tonę i to zarówno za brzydki i brudny przesiewany jak i niezbyt dobrze umyty plukany a był nawet taki o frakcji 16-50 gdzie były naprawdę wielkie kamulce. W dodatku z wapieniem i marglem. Az w końcu nabyłem piękny umyty za 110zl i jestem zadowolony.  Będzie to przy sypane plukanym piaskiem 0-4mm że 20cm       
    • za 100 lat opowiem, jak działa teraz działa -  8 lat
    • Witam wszystkich forumowiczów! Mam problem z wykonaną przez siebie studnią głębinową. Podam kilka parametrów.  Głębokość studni 30m Filtr studzienny na dnie 3m Woda zaczyna się na głębokości ok 7m. Rura studzienna od spodu nie jest zaślepiona. Rury nie mogę już głębiej wcisnąć więc musi pozostać na tej głębokości co jest. Podczas czyszczenia źródła (pompowania wody) od spodu dostaje się piach i trzeba go wybierać na okrągło szlamówką. Czy są jakieś metody aby zamknąć rurę od spodu po wybraniu całego piachu? Z góry dziękuję za udzielone rady.   
    • Dałem go tylko dla przykładu, żeby zobrazować prawidłowy układ warstw frakcji kruszywa.         Twoje „sito” tylko inaczej się nazywa, ale prawdopodobnie  jest tak samo drobne jak geowłóknina otaczająca dren.  
    • przecież nie napisałem, że stosowanie rur drenażowych to jedyne rozwiązanie. Pytał a rury - to odpowiedziałem - proponujesz, by dedert wywalił teraz rury i studnie? Sposób francuski być może jest wieczny - tylko dlaczego nie jest powszechny - skoro najlepszy?   w ogóle nie przeczytałeś to, co napisałem - tylko dorobiłeś teorię.   Kamień ma pozwolić wodzie opadowej i gruntowej przejśc do rury drenażowej. Ma też stanowić jej otoczkę - by ta warstwa - powierzchnia oddzielała część nawodnionego terenu od budynku. Najważniejszym filtrem przepuszczającym wodę z gruntu ma być geowłóknina, potem ten kamień.  Nie ma żadnego systemu sit - natomiast ten drobny kamień przy geowłókninie, przy rurze i przy izolacji fundamentu ma po prostu być bezpieczniejszy dla tych elementów, bo będzie mniej je kaleczył. Akurat o tym drobnym kamieniu na styrofoam przeczytałem przy instrukcji producenta płyt. Ja tak zrobiłem - bo na zdrowy rozum pasuje.   W systemie francuskim jest rzeczywiście sysyem sit - ten drobny kamień działa jak geowłóknina wg mnie, dalej jest logicznie coraz grubszy - dołem gruby, bo łatwo woda powinna tam przemieszczać się.  Minusy - kwestia podłoża i gruntu wokół - jeśli będzie to teren wód gruntowych z odpowiednim gruntem dla zrobienia szlamu, błotka - to zapchanie takiego kamienistego drenu wydaje się dość prawdopodobne.   Natomiast jeśli poziom wód gruntowych jest niżej - to może być i wieczne.   Co dają studzienki i rury wg mnie? Sprawdzenie i możliwość czyszczenia rur drenażowych, przepłukanie, odszlamienie. W systemie francuzkim nic nie sprawdzisz bez wykopów.    widzę, że piszemy równocześnie     i to samo - o dziwo. jasne - u mnie rura drenarska pcv nie jest owinięta geowłókniną - geowłóknina oddziela ziemię wykopu od kamienia i drenażu.   natomiast dlatego daje się podsypkę pod rurę, a nie daje się na dno wykopu, by ta część pyłu i zanieczyszczeń z kamienia i jeszcze, co tam się przedostanie - siadła pod rurą, a nie w rurze.   co do wiecznoczności - nie wydaje mi się,by przy stojącej wodzie gruntowej i mulistym gruncie jakikolwiek system drenów był wieczny. Wtedy raczej wanna i ciężkie izolacje - a dreny sobie trza odpuścić.   Ja nie mam w ogóle wód gruntowych, bo jestem na zboczu (nie ma problemu z odprowadzeniem wody) i u mnie była kwestia wody opadowej oraz gliny wokół ruszonej kiedyś w czasie budowy domu - oraz izolacji od spodu, której nie było na części - to stary dom. No i tej się nadal nie da zrobić (chyba że przy wielkich kosztach - więc trza było poprawić otoczenie. Po zrobieniu tych drenów (i przyłożeniu płyt styro i folii kubełkowej na sucho) w ciągu 3 lat wszystko się wysuszyło....jest super Nawet tam, gdzie nie mam piwnicy (tam akurat so odizolowane fundamenty od ściany) - ale od strony zbocza - też zrobiłem dreny na głębokość tylko ok 60 cm i też są suche fundamenty pod ścianą - wcześniej były mokre. Izolację przykładałem na sucho do muru fund. + folia kubełkowa - potem ta drobna frakcja kamienia i grubszy     ale czy to wieczne - napiszę za 100 lat może    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...