Skocz do zawartości

strop w stodole


Recommended Posts

Napisano
Witam zamierzam przekształcić stodołe na budynek mieszkalny . stodoła jest nowa tzn z lat ok 90 sa 3 ściany i dach 4 ściany nie ma bo tam jest przejazd i dlasza częśc stodoły jest to jako całośc ale ja chcem tylko nową częśc i pytanie moje takie czy istnieje wogole możliwość zrobienia stropu w tej stodole jesli tak to jaki drewniany czy zelbetonowy teriva czy cos innego
Napisano
  Cytat

Witam zamierzam przekształcić stodołe na budynek mieszkalny . stodoła jest nowa tzn z lat ok 90 sa 3 ściany i dach 4 ściany nie ma bo tam jest przejazd i dlasza częśc stodoły jest to jako całośc ale ja chcem tylko nową częśc i pytanie moje takie czy istnieje wogole możliwość zrobienia stropu w tej stodole jesli tak to jaki drewniany czy zelbetonowy teriva czy cos innego

Rozwiń  

Kolego napisz normalnie,składnie i po naszemu o co Ci chodzi to może ktoś pomoże.
Napisano

Sam sobie, bo tak ci sie podoba nie możesz nic zrobić.

najpierw sprawdź czy owa stodoła stoi legalnie na gruncie, bo często się zdarza, że budynki gospodarcze budowane są bez żadnych pozwoleń.

Potem poszukaj projektanta, który by ci przeprojektował dom ze stodoły.

międzyczasie sprawdź plan zagospodarowania w gminie, bo może się okazać że nie będzie można przekształcić .
Jeśli w gminie nie ma przeciwskazań do takiej przebudowy ....
to

Wystąp o promesy przyłączy do lokalnych dostarczycieli energi, rozwiąż problem ze ściekami ( szambo, oczyszczalnia przydomowa czy przyłącz do gminnej kanalizacji)

Na koniec zdobądź pozwolenie na budowe/przebudowe

Napisano
tak chodzi o to że najpierw chcem wiedzieć czy jest możliwość zrobienia stropu w stodole gdzie go wcześniej nie było bo jeśli nie można to nie ma sensu cokolwiek załatwiać
Napisano
  Cytat

ok postaaram się jutro zrobic foty

Rozwiń  


Strop można zawsze zrobić, ale jakie funkcje ma spełniać, po co ma być, czy tylko ozdoba , wyciszenie, czy ma być podłogą pod następną kondygnacją. Jakie rozmiary ma stodoła?
Napisano
Przygotowując grunt mogę powiedzieć, że konstrukcja mieszkalnego wnętrza nie musi wcale być oparta na istniejącej obudowie (ścianach stodoły), bo konstrukcję drewnianą, na której ewentualnie oprze się strop, wykonać można z własnym posadowieniem. Jest to rozwiązanie proste i ekonomiczne, choć zabierze dodatkowe miejsce wewnątrz. Istniejące ściany stodoły mogą służyć jedynie jako osłonowa wydmuszka... To co mi szczególnie zapadło w pamięć z poprzedniej realizacji takiego projektu, to schody na piętro - lite kloce dębowe!


Napisano
  Cytat

Przygotowując grunt mogę powiedzieć, że konstrukcja mieszkalnego wnętrza nie musi wcale być oparta na istniejącej obudowie (ścianach stodoły), bo konstrukcję drewnianą, na której ewentualnie oprze się strop, wykonać można z własnym posadowieniem. Jest to rozwiązanie proste i ekonomiczne, choć zabierze dodatkowe miejsce wewnątrz. Istniejące ściany stodoły mogą służyć jedynie jako osłonowa wydmuszka... To co mi szczególnie zapadło w pamięć z poprzedniej realizacji takiego projektu, to schody na piętro - lite kloce dębowe!

Rozwiń  


Oczywiście ma pan rację. Ale trzeba znać funkcję użytkową jaka inwestor przewiduje dla danego wykonaia
Napisano
Zakłada pan, że inwestor wie co i jak tam można zrobić, ja zakładam, że mam w tym względzie większe doświadczenie niż inwestor i prezentuję mu możliwe do zrealizowania opcje, a on i tak wybierze tę, która będzie mu najbardziej odpowiadała - czasem jest to ta z której istnienia zupełnie nie zdawał sobie sprawy, a czasem całkiem inna - wymyślona przez niego icon_smile.gif
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Żeby zrobić strop gęstożebrowy (czyli np. taki jak w systemie Porotherm), pomieszczenie musi mieć odpowiednie wymiary - maksymalnie to jest 8,25 m. Trzymając się wytycznych producenta (mam to na świeżo, bo jestem tuż przed układaniem stropu u siebie icon_biggrin.gif) dotyczących osadzenia belek, maksymalna szerokość pomieszczenia to 8 metrów. Jak jest szerzej, to trzeba już inwestować w tzw. podciąg, czyli podpórkę stropu, która wzmocni konstrukcję. Tu trzeba oczywiście rozważyć czy to w ogóle ma sens... Trzeba by też sprawdzić jaka jest wytrzymałość murów i czy w ogóle wytrzymają tego typu operację. Gotowy strop to niestety spora waga i obciążenie dla każdego muru... Sama belka o takiej długości będzie ważyła ze 200 kg, a do tego jeszcze trzeba dołożyć pustaki plus nadbeton, także będzie tego kilka ton z pewnością!
  • 5 miesiące temu...
Napisano
witam,
Waszym zdaniem strop drewniany jest tak samo dobry (pod względem wytrzymałości, odporności na czynniki klimatyczne itp.) jak strop betonowy? bardzo lubię drewno, ale chce również, żeby nie zniszczył się za szybko.
Napisano
  Cytat

witam,
Waszym zdaniem strop drewniany jest tak samo dobry (pod względem wytrzymałości, odporności na czynniki klimatyczne itp.) jak strop betonowy? bardzo lubię drewno, ale chce również, żeby nie zniszczył się za szybko.

Rozwiń  
Każde z rozwiązań wykonania stropu ma swoje wady i zalety.
Strop drewniany jest stosunkowo prosty do wykonania. Wykonuje się go zwykle na ostatniej kondygnacji, wykorzystując konstrukcję drewnianą dachu. Jego wada jest... to że jest lekki - dlatego problemem jest wygłuszenie odgłosów kondygnacji znajdującej się powyżej. Jeśli powyżej znajduje się tylko stryszek, to wada ta traci znaczenie. Podobnie jest w przypadku częściowego stropu drewnianego, na którym lokalizuje się sypialną antresolę (korzystamy z niej w zasadzie tylko w nocy).

Jeśli mówimy o trwałości, to przy zachowaniu odpowiednich warunków jego wykonania (przekładki w murze zapobiegające przenikaniu do elementów wilgoci), impregnacja zapobiegająca rozwojowi insektów, nie ma z tym żadnego problemu - chyba o niczym nie zapomniałem icon_rolleyes.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

Żeby zrobić strop gęstożebrowy (czyli np. taki jak w systemie Porotherm), pomieszczenie musi mieć odpowiednie wymiary - maksymalnie to jest 8,25 m. Trzymając się wytycznych producenta (mam to na świeżo, bo jestem tuż przed układaniem stropu u siebie Array="" style="vertical-align:middle" Array alt="icon_biggrin.gif" border="0">) dotyczących osadzenia belek, maksymalna szerokość pomieszczenia to 8 metrów. Jak jest szerzej, to trzeba już inwestować w tzw. podciąg, czyli podpórkę stropu, która wzmocni konstrukcję. Tu trzeba oczywiście rozważyć czy to w ogóle ma sens... Trzeba by też sprawdzić jaka jest wytrzymałość murów i czy w ogóle wytrzymają tego typu operację. Gotowy strop to niestety spora waga i obciążenie dla każdego muru... Sama belka o takiej długości będzie ważyła ze 200 kg, a do tego jeszcze trzeba dołożyć pustaki plus nadbeton, także będzie tego kilka ton z pewnością!

Rozwiń  
spokojnie można zrobić strop gęsto żebrowy do długości 11 metrów bez podciągów.
Co do tej stodoły, nie widzę powodu dla którego nie można by na niej zrobić stropu. Strop można zrobić na wszystkim. Pytanie jest inne. Za ile?
Niestety autor pytania, uraczył nas zbyt małą dawką informacji aby coś napisać/doradzić.

Wszystkiego Dobrego w NOWYM ROKU dla wszystkich!!!!
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Strop można zrobić na pewno ale właśnie kwestia ceny...
Strop pod pomieszczenia mieszkalne bez problemu ktoś Ci zaprojektuje i z betonu i z drewna, dochodzi kwestia rozpiętości bo w sumie to można i sprężony wstawić pewnie ;) czekamy na zdjęcia i jakieś dodatkowe informacje o tym przekształceniu.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • u mnie gaz wygrywa - rachunki dużo niższe niż przy indukcji, a gotuję sporo. mam dużą płytę solgaz optimex 4+2 i bardzo sobie chwalę. wygląda nowocześnie, gotuje się na szkle, więc łatwo się czyści, a dzięki technologii bezpłomieniowej gaz zużywa się dużo mniej niż w tradycyjnych palnikach.
    • Bedzie 12-14 cm perlitu wsypane w podloge. Rurki nie beda zalane jastrychem. Plan jest polozyc na  legarach plyty włóknowo-cementowe lub włóknowo-gipsowej dla usztywnienia i  wzmocnienie podloza, nastepnie plyty farmacel 25 lub dfe *jak na zdjeciu* wloknowo-gipsowe powrotne na calej powierzchni zeby weszko mi rurek w spirale co 10 cm. potem hydroizolacja i terakota. jest maly grzejniczek ok 60x60 jedno plytowy. woda do niego trafia goraca, niewiem pewnie ze 60 st.    Bedzie tam brodzik kompozutowy schedpol ktory raczej bedzie izolowal cieplo z podlogowki.    niestety elektryczna mata potrzebuje pradu ktory tani nie jest
    • Dzień dobry, Robię generalny remont na poddaszu 22 letniego domu parterowego o powierzchni poddasza 140mkw po podłodze, dachu wielospadowym ze słupami i dachówką betonową na 390mkw. W związku z tym usunąłem wylewkę i styropian i chce upewnic sie ze nie bede musial kuć nowej. Generalnie mimo braku dykatacji na takiej powierzchni strop wygląda dobrze poza jednym fragmentem jak na zdjęciu. Wydaje mi się, że to jakoś wzmacniano przed pierwszą wylewką? Co to jest? Widzę że i tak pęknięcie poszło i zrobiło się takie U. Czy tam coś trzeba dodatkowo wzmacniać? Niby stoi 20 lat dom, ale będzie podłogówka i 2 cm wyżej wylewki i nowe ścianki GK, meble, płytki zamiast paneli, więc trochę wagi dojdzie. Ponadto zauważyłem że ktoś beztrosko sobie wykuł wzmocnienie stropu i tak zostawił. Teraz mam szanse to jakoś wzmocnić bo prętów nie przeciął a naprężenia tam będą ściskające. Czym to uzupełnić? Gotowa masa naprawcza wymieszana z kamieniami? To jest aż 5cm głębokie. Nie sypie się, trzeba gruntować? Poza tym w narożnikach domu widzę pęknięcia po przekątnej. Chyba mniej niebezpieczne, ale czy na pewno? Szkoda, że nie pomyśleli o dylatacji!
    • Od dołu folia paroizolacyjna bezpośrednio pod płyty g-k, chociaż jeżeli zaraz nad nimi jest OSB to i tak para wodna zbytnio przez nią nie przejdzie. Bardziej mnie zastanawia całość od góry, bo skuteczność wentylacji przestrzeni z wełną będzie bardzo słaba, gdy zostawimy 2 cm poziomej szczeliny pomiędzy wełną i płytą OSB, płyty też rozsuniemy po 2 m. Bezpieczniej byłoby od góry ułożyć deski i pomiędzy nimi zrobić odstępy po 2 cm. Płyty to jest jednak duża ciągłą powierzchnia. 
    • Po pierwsze, skoro to podłoga na legarach to jak wygląda sprawa z konstrukcją i izolacją tej podłogi? Ile tam jest lub będzie izolacji? Czy rurki mają być zalane w warstwie jastrychu? Po drugie, skoro w tej łazience jest dość chłodno to czym jest teraz ogrzewana? Jakimś grzejnikiem? Na ile gorąca woda do niego trafia? Wtedy będzie można ocenić jaką ma moc. Po trzecie, mam nadzieję, że podłogówka ma tu uzupełniać ogrzewanie grzejnikiem, nie je całkowicie zastąpić? Bo prawdopodobnie w takiej słabo izolowanej łazience nie będzie w stanie tego zrobić. Ta łazienka jest mała, powierzchni z podłogówką będzie tam więc ok. 1,5 m2. Nawet naprawdę mocno grzejąca podłoga (jak na podłogówkę) nie odda więc do pomieszczenia więcej jak ok. 200-300 W mocy. To mało, jako jedyne źródło ciepła się nie sprawdzi. Przy okazji, dlaczego nie zaplanowano ogrzewania pod prysznicem? Po czwarte, nie wiem czy warto w takiej łazience męczyć się z robieniem wodnej podłogówki. Efekt ciepłej podłogi z powodzeniem zapewniłaby tam elektryczna mata pod płytkami. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...