Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

piekny domek,strasznie nam sie spodobaly przednie filary(jaki maja wymiar i czy trudno je dostac).Nasze papiery leza juz w starostwie(prawde mowiac juz bysmy mieli pnb tylko babka przyczepila sie ze czesc budynku gospodarczego jest polozone na innej kl.ziemi)chcieli bysmy od razu postawic male pomieszczenie na kosiarke wegiel itp.http://www.extradom.pl/StronaProjektu.aspx?projektID=5462&nazwa=G-44&typ=wszystkie&powierzchnia=dowolna&garaz=wszystkie&nrStrony=2&kolekcja=4
Link do komentarza
Witam sympatyków Agatki !!
Właśnie jestem na etapie zakupu projektu i mam do Was pytanko czy ktoś z Was buduje Agatkę na Śląsku ?
bardzo bym prosił o jakieś info lub namiary chętnie bym obejrzał ją w realu
Wiadomo że w tym regionie projekt a szczególnie fundamenty podlegają praktycznie całkowitej zmiany i chciałbym zamienić kilka słów z osobą która już jest na etapie budowy !!!
Z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
mt80
Link do komentarza
Cytat

Witam sympatyków Agatki !!
Właśnie jestem na etapie zakupu projektu i mam do Was pytanko czy ktoś z Was buduje Agatkę na Śląsku ?
bardzo bym prosił o jakieś info lub namiary chętnie bym obejrzał ją w realu
Wiadomo że w tym regionie projekt a szczególnie fundamenty podlegają praktycznie całkowitej zmiany i chciałbym zamienić kilka słów z osobą która już jest na etapie budowy !!!
Z góry dziękuje za pomoc
pozdrawiam
mt80



Witam,
Ja jestem ze Śląska, tyle, że z Dolnego;) Mam wzmocniony fundament w związku ze szkodami górniczymi. Poniżej zdjęcie:)

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

OOOO RAAANY !!!!!
Pierwszy raz widze takie coś na oczy !!! Mogę spytac jakie całkowicie poniosłeś koszty zrobienia takich fundamentów ?
Czy ściany domu też wznosi sie jakąś specjalną techniką ?


Taki urok terenów górniczych - za materiały na stan 0, łącznie z ociepleniem, wylaniem posadzki, przywiezieniem 200 ton piasku do zasypania zapłaciłem 29 000 (nie wliczam robocizny). Na ławy poszły 2 tony stali.

Co do ścian to tam gdzie wystają te 4 pręty wszędzie są słupy betonowe aż do stropu. Pustaki muruje się tradycyjnie:) Strop mam monolityczny żelbetowy.
Link do komentarza
Witam wszystkich serdecznie icon_smile.gif Od dłuższego czasu śledzę ten wątek, ponieważ buduję domek bardzo podobny do Agatki. Widzę, że część z Was ma już wybudowane domki (tez już bym chciała icon_rolleyes.gif ) Porownuję sobie Wasze wydatki z moimi dotychczasowymi. Mieliśmy budować domek Iweta, ale wydał nam się "za drogi", w końcu po przeanalizowaniu kilkudziesięciu projektów zdecydowaliśmy się na indywidualny. Patrząc na Agatkę widzę jakby swój dom. Różnic jest sporo ale gdyby ktoś chciał to chętnie wrzucę zdjęcia (rzuty), może ktoś z Was (będący na etapie kupowania projektu) skorzysta przy robieniu zmian w projekcie. Ogólnie powiem, że rozmieszczenie pomieszczeń jest prawie takie samo (kotłownia jest za garażem, spiżarki przy kuchni nie ma, w salonie jest "ścietą" ściana na taras z jednym wielkim oknem (4 skrzydła)).

Mam nadzieję, że nie macie mi za złe, że "wcinam" się w Wasz wątek, po cichu licze na to, że będę mogła pytać o sprawy związane z budową (koszty, technologie budowy...).

Ja tak na marginesie powiem, że jestem na etapie stanu zero (płyta wylana) i kosztowało mnie to (materiały i robocizna, nie liczę geodety, kosztów projektu i tym podobnych wydatków) 21 tys. z groszami. Domek o kilka m2 większy niż Wasze Agatki (wymiary zewnętrzne).

Tymczasem życzę szybkich, bezproblemowych i TANICH budów, pozdrawiam!
Link do komentarza
Cytat

Witam,
Ja jestem ze Śląska, tyle, że z Dolnego;) Mam wzmocniony fundament w związku ze szkodami górniczymi. Poniżej zdjęcie:)



No to ładnie to wszystko nas szarpnie po portfelach : ) na szczęście różnice poniesionych kosztów zwracają z kopalni
ja też się nastawiam na podobne koszty dodatkowo chcę jeszcze zrobić piwnice pod pokojem nr 6 i częściowo na przedłużonej części garażu gdzie będzie kotłownia ! mam nadzieję że to jakoś wyjdzie i będzie dużo miejsca na węgiel itp.
ale te plany z pywnicą muszę jeszcze przedyskutować z architektem co i jak !!!
może macie jakieś podpowiedzi co do pywnicy czy koszty są dużo większe czy nie ?
Link do komentarza
Cytat

HALO HALO a co taka cisza, nikt sie ze "starych" nie chwali postępami ??
My jesteśmy na etapie instalacji elektrycznej i hydraulicznej, pod koniec miesiąca tynkujemy icon_smile.gif))



Widzę że prace idą ku końcowi? Zapene Święta , choinka będą już w nowym domu? Życzę szybkiego i szczęśliwego zakończenia budowy icon_smile.gif
Link do komentarza
Witam! Planujemy z mezem budowe domu, jestesmy narazie na etapie gromadzenia srodkow icon_biggrin.gif Jednak na wiosne chcemy zakupic dzialke (lub podejmiemy decyzje o budowie na dzialce ktora juz mamy) i chcielibysmy zakupic projekt i zalatwic cala papierologie. Zastanawialismy sie nad projektem Granat, bardzo nam sie podoba, jednak trafilam ostatnio na Agatke i chyba jednak ona przewyzsza swoja funkcjonalnoscia, jest tutaj wiekszy salon przedewszystkim, wydaje mi sie ze rowniez kuchnia jest przestronniejsza. Co do zmian o jakich myslelismy to:
1. Podniesienie sciany kolankowej o 1 pustak
2. Powiekszenie salonu ( tu jak naucze sie wklejac obrazki to wkleje jak to widze)
3. Likwidacja spizarki na korzysc wiekszej kuchni
3. Likwidacja 3 okien w salonie zamiast tego 1 duze, panoramiczne, 3 skrzydlowe
4. Wybralibysmy projekt z powiekszonym pomieszczeniem gospodarczym i zmniejszonym pokojem
5. Zamiana okien od frontu, zamiast po 2 male- 1 duze.
Oczywiscie projekt z jednostanowiskowym garazem.

To chyba na tyle jak narazie. Mam nadzieje ze bedzie mozna oczywiscie pobudowac takie dom na naszej dzialce.
Mam pytanie do osob ktore pobudowaly juz ten dom lub sa na finiszu, oczywiscie o koszta jakie poniesliscie. Za stan surowy otwarty i zamkniety. Ile wyniosly was wykonczenia???? Oczywiscie nie chodzi mi o wyliczanie co do zlotowki. |Pozdrawiam szczesliwych posiadaczy Agatki icon_biggrin.gif

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Jeśli folia miałaby spełniać rolę hydroizolacyjną to oczywiście powinna być położona odwrotnie (i chyba między ścianą a izolacją), ale w tym przypadku folia ta spełnia rolę ochrony ocieplenia ściany i raczej nie ma znaczenia jak jest położona icon_wink.gif . Jeśli nie mam racji to chętnie przeczytam opinię jakiegoś eksperta w tej sprawie icon_wink.gif Pozdrawiam serdecznie!
Link do komentarza
Cytat

Witam! Planujemy z mezem budowe domu, jestesmy narazie na etapie gromadzenia srodkow icon_biggrin.gif Jednak na wiosne chcemy zakupic dzialke (lub podejmiemy decyzje o budowie na dzialce ktora juz mamy) i chcielibysmy zakupic projekt i zalatwic cala papierologie. Zastanawialismy sie nad projektem Granat, bardzo nam sie podoba, jednak trafilam ostatnio na Agatke i chyba jednak ona przewyzsza swoja funkcjonalnoscia, jest tutaj wiekszy salon przedewszystkim, wydaje mi sie ze rowniez kuchnia jest przestronniejsza. Co do zmian o jakich myslelismy to:
1. Podniesienie sciany kolankowej o 1 pustak
2. Powiekszenie salonu ( tu jak naucze sie wklejac obrazki to wkleje jak to widze)
3. Likwidacja spizarki na korzysc wiekszej kuchni
3. Likwidacja 3 okien w salonie zamiast tego 1 duze, panoramiczne, 3 skrzydlowe
4. Wybralibysmy projekt z powiekszonym pomieszczeniem gospodarczym i zmniejszonym pokojem
5. Zamiana okien od frontu, zamiast po 2 male- 1 duze.
Oczywiscie projekt z jednostanowiskowym garazem.

To chyba na tyle jak narazie. Mam nadzieje ze bedzie mozna oczywiscie pobudowac takie dom na naszej dzialce.
Mam pytanie do osob ktore pobudowaly juz ten dom lub sa na finiszu, oczywiscie o koszta jakie poniesliscie. Za stan surowy otwarty i zamkniety. Ile wyniosly was wykonczenia???? Oczywiscie nie chodzi mi o wyliczanie co do zlotowki. |Pozdrawiam szczesliwych posiadaczy Agatki icon_biggrin.gif




My jesteśmy nadal na etapie papierologii, a co do projektu to również raczej będziemy zamawiać wersje z powiększoną kotłownią kosztem pomniejszonego pokoju,bez garażu.Pozostałe zmiany również podobnie :ściana kolankowa ,zabudowa wnęki w salonie,taras z tyłu domu no i z tymi 3ma oknami też będzie trzeba coś pomyśleć.A ściany zewn. będą z porothermu 30 .Co do kosztów również jestem ciekaw.
pozdrawiam
Link do komentarza
To może ja dodam swoje pięć groszy o folii kubełkowej.
Folia kubełkowa ma za zadanie chronić hydroizolację i lub termo izolację ściany fundamentowej. Natomiast jak wszystko potrzebuje powietrza, tak nawet izolacja na ścianie fundamentowej również, więc folia kubełkowa powinna być założona "kubełkami" do izolacji w celu zapewnienia prawidłowej wentylacji.
Ortsul, ważne !!! Folia kubełkowa nie służy do ŻADNEJ izolacji ani hydro ani termo !!! Ona ma ją chronić !!!
Link do komentarza
Cytat

To może ja dodam swoje pięć groszy o folii kubełkowej.
Folia kubełkowa ma za zadanie chronić hydroizolację i lub termo izolację ściany fundamentowej. Natomiast jak wszystko potrzebuje powietrza, tak nawet izolacja na ścianie fundamentowej również, więc folia kubełkowa powinna być założona "kubełkami" do izolacji w celu zapewnienia prawidłowej wentylacji.
Ortsul, ważne !!! Folia kubełkowa nie służy do ŻADNEJ izolacji ani hydro ani termo !!! Ona ma ją chronić !!!



agata_i_sebastian dziękuję za Twoje "pięć groszy", aczkolwiek nie do końca się zgadzam z tym co napisałeś. Masz rację, ja się źle wyraziłam, zresztą napisałam w nawiasie, że kładzie się ją chyba między ścianą a izolacją- tak więc wg tego jak sformułowałam zdanie wyszło masło maślane icon_wink.gif Pełni rolę ochronną , wentylacyjną ale także chroni ocieplenie (nie dociepla, tylko CHRONI warstwę ocieplenia- u mnie styropian-przed uszkodzeniami mechanicznymi) i u mnie tylko po to jest założona... Wiem, że mogłabym użyć jakiejś gorszej folii do tego celu, ale zdecydowaliśmy się na taką icon_neutral.gif I w przypadku tego przeznaczenia chyba lepiej, że jest położona kubełkami do gruntu. Jestem laikiem jeśli chodzi o budowę, ale generalnie staram się orientować w temacie, dlatego też mając często sprzeczne informacje (również od tzw. fachowców) sama nie wiem co myśleć, więc w końcu wybieram najlepsze, moim zdaniem, rozwiązanie (spośród proponowanych). A jeśli się pomylę... to już do siebie będę miała pretensje.

Niemniej jednak dziękuję wszystkim za uwagi, podejrzewam, że będę teraz drążyć temat wśród "znawców" i w razie czego odwrócę folię wiosną, hehe icon_wink.gif Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Link do komentarza
Cytat

Taki urok terenów górniczych - za materiały na stan 0, łącznie z ociepleniem, wylaniem posadzki, przywiezieniem 200 ton piasku do zasypania zapłaciłem 29 000 (nie wliczam robocizny). Na ławy poszły 2 tony stali.

Co do ścian to tam gdzie wystają te 4 pręty wszędzie są słupy betonowe aż do stropu. Pustaki muruje się tradycyjnie:) Strop mam monolityczny żelbetowy.



Mam pytanie do taty dilera - gdzie dokładnie budujesz swoja agatkę - ja również jestem z dolnego śląska. Razem z mężem jesteśmy na etapie fundamentów.
Link do komentarza
agata_i_sebastian aleś Ty uparty icon_wink.gif No więc informacje zawarte w linkach są mi znane, niestety nie mogę znaleźć żadnych opisów producenta co do "odwrotnego" układania folii, bo nie ma. A to dlatego, że wszędzie jest instrukcja montażu dla folii spełniającej ochronę izolacji, cyrkulacji powietrza... A taka rola mnie nie inteesuje . Oczywiście zgadzam się z Tobą, że w moim przypadku FOLIA NIE SPEŁNIA SWOJEJ ZASADNICZEJ ROLI, bo równie dobrze mogłam kupić "zwyklejszej" folię budowlaną. Zasugerowałam sie jednak tym (pod wpływem też sugestii murarza), że jest to mocna folia, bardzo odporna na czynniki mechaniczne. Wg Ciebie pewnie niepotrzebny koszt... A co do sposobu montażu jeszcze, to kubełki, w moim przypadku, nie spełniłyby swojej roli, bo powbijałyby się w styropian. Mam przykład z życia wzięty (w necie też o tym czytałam), kiedy to owa folia zniszczyła izolację, bo kubełki powbijały się w nią. Może to odosobniony przypadek ale ja to wzięłam pod uwagę.

Nie uważam, że mnie pouczasz, po prostu jak każdy chcesz przekazać wiedzę, którą posiadasz, i robisz to w dobrej wierze. Bardzo mnie to cieszy, bo przy następnych etapach budowy będę miała kogo "zamęczać" pytaniami icon_wink.gif icon_wink.gif ...jeśli oczywiście pozwolisz...

Sprostowanie! Jest sposób odwrotnego montażu, ale tylko wtedy, kiedy na folię kładziemy jeszcze geowłokninę (co i tak mnie nie dotyczy)
Link do komentarza
Zacznę od końca, oczywiście chętnie udzielę odpowiedzi na Twoje pytania w przyszłości.
Natomiast pozwolę sobię jeszcze podrążyć temat folii ale nie tylko. (przepraszam ale już taki upierdliwiec ze mnie icon_wink.gif )
Folia kubełkowa nie może robić "dziur" w styropianie, ona ma chronić nie niszczyć. Ja u siebie mam folię założoną kubełkami do izolacji i nic mi sie nie dzieje.
Może dlatego w/w dziury sie tworzą, że inwestorzy stosują zwykły styropian ??
Link do komentarza
Cytat

Może dlatego w/w dziury sie tworzą, że inwestorzy stosują zwykły styropian ??



Tego nie wiem.. Ale dowiem isę i nie omieszkam Ci o tym napisać. A tak abstrahując od tematu folii to prosiłabym o opinię na temat naszego rozwiązania co do ścian. Kupiliśmy Porotherm 25 na ściany zewnętrzne i suporex (na nośne wewnętrzne-cały, na działowe-połówki), na ściany zewnętrzne pójdzie styropian 13. Czy uważasz, że to dobre rozwiązanie??

Będziemy kontynuować budowę na wiosnę, więc w sumie mogę zmienić zamówienie, bo towar leży na składzie.
Link do komentarza
Cytat

Tego nie wiem.. Ale dowiem isę i nie omieszkam Ci o tym napisać. A tak abstrahując od tematu folii to prosiłabym o opinię na temat naszego rozwiązania co do ścian. Kupiliśmy Porotherm 25 na ściany zewnętrzne i suporex (na nośne wewnętrzne-cały, na działowe-połówki), na ściany zewnętrzne pójdzie styropian 13. Czy uważasz, że to dobre rozwiązanie??

Będziemy kontynuować budowę na wiosnę, więc w sumie mogę zmienić zamówienie, bo towar leży na składzie.


My naszą Agatkę wybudowaliśmy w całości z porotonu (porotherm) Wydaje mi sie że chyba lepiej już wybudować całość z jednego materiału. Jeżeli chodzi o oszczędności to moga być pozorne.
Natomiast działówki można wymurować z betonu komórkowego. Ale też przelicz ile potrzebujesz dokładnie jednego i drugiego materiału. Uwzględnij przy tym to, że murowanie z połówki suporeksu bedzie mymagało spoin pionowych co tez jest jakimś kosztem i więcej potrzeba czasu, przy porothermie nie ma spoin pionowych.
Ja ocieplam stryropianem 15cm czyli typową grubością. Nie mam pewności czy 13 jest typowe, więc czy nie będzie to kosztowało nieco więcej niż 15cm i napewno dłuższy czas oczekiwania będzie.
Link do komentarza
Cytat

My naszą Agatkę wybudowaliśmy w całości z porotonu (porotherm) Wydaje mi sie że chyba lepiej już wybudować całość z jednego materiału. Jeżeli chodzi o oszczędności to moga być pozorne.
Natomiast działówki można wymurować z betonu komórkowego. Ale też przelicz ile potrzebujesz dokładnie jednego i drugiego materiału. Uwzględnij przy tym to, że murowanie z połówki suporeksu bedzie mymagało spoin pionowych co tez jest jakimś kosztem i więcej potrzeba czasu, przy porothermie nie ma spoin pionowych.
Ja ocieplam stryropianem 15cm czyli typową grubością. Nie mam pewności czy 13 jest typowe, więc czy nie będzie to kosztowało nieco więcej niż 15cm i napewno dłuższy czas oczekiwania będzie.



No właśnie chodzi o oszczędności... O spoinach wiem, ale w użytkowaniu suporex jest lepszy, jest miękki, a wiem jak trudno cokolwiek wywiercić w maxsie u mojego teścia. Porothermu wyszło nam 2200, suporex cały 180, połówki 560, a co do styropianu to mój mąż właśnie sugeruje, żebyśmy robili 15 i chyba tak jednak zrobimy... Udało mi się kupić dość tanio (tak myślę) materiał, bo por 5,99, sup 9 i 4,80. Dzięki za odpowiedź icon_neutral.gif

Tymczasem dobranoc, życzę spokojnej nocy!
Link do komentarza
Dzień dobry icon_smile.gif

Oj dawno mnie już tu nie było icon_sad.gif A tu proszę grono Agatkwiczów znacznie się powiększyło .
Ostatnio jestem strasznie zarobiony wykończeniówką wnętrza ( zdecydowanie najgorszy etap całej zabawy z budowaniem ) .
Planujemy się wprowadzić w grudniu powinno się udać icon_wink.gif 2 pokoje na pietrze już praktycznie ukończone obecnie dokańczamy parter Za tydzień mają być już zamontowane meble w kuchni i jeszcze można by wymieniać i wymieniać icon_biggrin.gif
Od około 4 tygodni ogrzewam już budynek i tu rada dla wszystkich którzy zamierzają ogrzewać piecem na ekogroszek. Piec rewelacja ale na początku wymaga naprawdę sporo czasu zanim się załapie co jak i do czego w ustawieniach w ciągu kilku pierwszych dni rozpalałem kilka razy dziennie bo zawsze coś namieszałem i wygasało ale za to teraz już od 3 tygodni pali się już non stop icon_smile.gif
Link do komentarza
było o foli kubełkowej to może teraz o materiałach na ściany zewn.Znalazłem ostatnio ciekawe wątki na forum muratora odnośnie ceramiki.

"PTH 25 jest do ścian nośnych wewnętrznych a nie zewnętrznych. PTH 25 ma szczeliny prostopadłe względem swojej długości (podwyższona dźwiękochłonność), natomiast PTH 30, 38, 44 i 50 mają szczeliny równoległe względem swojej długości (podwyższona ciepłochronność). Czy nie zastanowiło Cię, dlaczego różnica we wsp. przenikania ciepła jest dwa razy korzystniejsza dla grubszego tylko o 5 cm PTH30? To już lepiej kup sobie maxa albo U220 na ściany zewnętrzne a nie PTH 25."

"To są pustaki do wszelkich ścian nośnych (w tym zewnętrznych) ponieważ mają wystarczającą wytrzymałość. PTH 25 powstał w biurze konstrukcyjnym jako typowy produkt na ściany nośne wewnętrzne. No ale skoro znajdują się klienci gotowi budować z tego materiału ściany zewnętrzne to jeszcze lepiej! Sprzedaż się kręci, zyski się generują, wszystko OK! Klienci nie idą do konkurencji.

a oto link:
http://forum.muratordom.pl/post767473.htm?highlight=#76747
Link do komentarza
Cytat

było o foli kubełkowej to może teraz o materiałach na ściany zewn.Znalazłem ostatnio ciekawe wątki na forum muratora odnośnie ceramiki.

"PTH 25 jest do ścian nośnych wewnętrznych a nie zewnętrznych. PTH 25 ma szczeliny prostopadłe względem swojej długości (podwyższona dźwiękochłonność), natomiast PTH 30, 38, 44 i 50 mają szczeliny równoległe względem swojej długości (podwyższona ciepłochronność). Czy nie zastanowiło Cię, dlaczego różnica we wsp. przenikania ciepła jest dwa razy korzystniejsza dla grubszego tylko o 5 cm PTH30? To już lepiej kup sobie maxa albo U220 na ściany zewnętrzne a nie PTH 25."

"To są pustaki do wszelkich ścian nośnych (w tym zewnętrznych) ponieważ mają wystarczającą wytrzymałość. PTH 25 powstał w biurze konstrukcyjnym jako typowy produkt na ściany nośne wewnętrzne. No ale skoro znajdują się klienci gotowi budować z tego materiału ściany zewnętrzne to jeszcze lepiej! Sprzedaż się kręci, zyski się generują, wszystko OK! Klienci nie idą do konkurencji.

a oto link:
http://forum.muratordom.pl/post767473.htm?highlight=#76747



Żeby nie było że się wtrącam to ale ten wątek forum dotyczy chyba zupełnie innego tematu więc ...
Link do komentarza
Co do Porthermu 25 polemizować nie będę, link do strony producenta: wienerberger

Bernas czy mógłbyś mi napisać ile Cię kosztowała budowa od fundamentów do teraz??? Bardzo byłabym wdzięczna, bo wg moich obliczeń powinniśmy się zmieścić w 250 ty., ale być może jestem niepoprawną optymistką icon_wink.gif Na te 250 składa się budowa w stanie surowym zamkniętym + instalacje + wykończenie dołu i łazienki u góry, schody, ocieplenie, ogrodzenie. Resztę powoli będziemy kończyć. Zależy mi na odpowiedzi, bo w przyszłym roku być może weźmiemy kredyt.
Link do komentarza
Cytat

Co do Porthermu 25 polemizować nie będę, link do strony producenta: wienerberger

Bernas czy mógłbyś mi napisać ile Cię kosztowała budowa od fundamentów do teraz??? Bardzo byłabym wdzięczna, bo wg moich obliczeń powinniśmy się zmieścić w 250 ty., ale być może jestem niepoprawną optymistką icon_wink.gif Na te 250 składa się budowa w stanie surowym zamkniętym + instalacje + wykończenie dołu i łazienki u góry, schody, ocieplenie, ogrodzenie. Resztę powoli będziemy kończyć. Zależy mi na odpowiedzi, bo w przyszłym roku być może weźmiemy kredyt.



Myślę że jest to możliwe przy bardzo dużym wkładzie własnej pracy no i bez żadnych fanaberii. Problem może być też z ogrodzeniem icon_wink.gif
Link do komentarza
Fanaberie opanuję icon_wink.gif , gorzej z tym drugim... Mąż jest za granicą i praktycznie ja wszystkim się zajmuję, więc na robociźnie nie zaoszczędzę. Ogrodzenie trochę nas "szarpnie", ale nie będziemy raczej robić od razu. Ogrodzimy siatką i zrobimy jakąś prowizorkę (ja muszę jak najszybciej się wprowadzić).
Link do komentarza
Cytat

Myślę że jest to możliwe przy bardzo dużym wkładzie własnej pracy no i bez żadnych fanaberii. Problem może być też z ogrodzeniem icon_wink.gif



Witam wszystkich nowych agatkowiczów!!!
Marne szanse na wprowadzenie się do agatki za 250 tys. przy dzisiejszych kosztach robocizny.
Dla porównania ekipa w okolicach warszawy, jeszcze rok temu za wybudowanie agatki brała 30tys na przyszły rok umawiają sie na 45tys.
U nas już prawie wszystko wykończone poza łazienką na górze,schodami i drzwiami wewnętrznymi.
Jakbym mogła to powiększyłabym salon,ale ogólnie cała reszta jest ok.
Każdy z 4 pokoi na górze ma po ok.20m2 i jest jeszcze strych ok.40-50m2.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Witam wszystkich nowych agatkowiczów!!!
Marne szanse na wprowadzenie się do agatki za 250 tys. przy dzisiejszych kosztach robocizny.
Dla porównania ekipa w okolicach warszawy, jeszcze rok temu za wybudowanie agatki brała 30tys na przyszły rok umawiają sie na 45tys.
U nas już prawie wszystko wykończone poza łazienką na górze,schodami i drzwiami wewnętrznymi.
Jakbym mogła to powiększyłabym salon,ale ogólnie cała reszta jest ok.
Każdy z 4 pokoi na górze ma po ok.20m2 i jest jeszcze strych ok.40-50m2.
Pozdrawiam



A moim zdaniem można wybudowac Agatke za 250tys icon_smile.gif
Link do komentarza

Z naszą ekipą jesteśmy umówieni na stan surowy otwarty (z dachem) na 150 tys. zł i z tego co mówi kierownik to się wyrobimy. Co do stanu pod klucz to tu wiele zależy od materiałów wykończeniowych. Nas Agatka z wykończonym całym dołem (góra surowa) ma wynieść max 310 tys. zł. Kierownikiem ekipy jest znajomy więc liczy trochę taniej, z drugiej jednak strony prowadzi budowę kompleksowo i wszystko jest na jego głowie: obydwoje z żoną pracujemy i nie mamy czasu zajmować się na bieżąco budową (praktycznie doglądamy postępy tylko w weekendy). Aha, stan surowy nie obejmuje mediów.

A oto nasza Agatka na obecnym etapie:

5a22850fb4e5ea32.jpg

Pozdrawiam budowniczych!

Link do komentarza
Cytat

Witam
Złożyliśmy wniosek o pozwolenie na budowę, na projekcie jest umieszczone szambo, ale zastanawiamy się nad założeniem oczyszczalni ekologicznej. Czy jest możliwość po uzyskaniu pozwolenia na budowę wymiany szamba na oczyszczalnię ?



...wcześniej źle wam podpowiedziałem. Projektant który mi "wrysowuje" oczyszczalnie powiedział, że zamiast zgłoszenia budowy w starostwie powiatowym znacznie lepiej wystąpić o zmianę w pierwotnym projekcie (zamiast szamba projektowana oczyszczalnia). Podobno procedura dużo łatwiejsza. Na dniach mam dostać projekt i ide do starostwa...
Pozdrawiam!
PS: Co się stało z tą pogodą!?! icon_sad.gif Wiem, że to już listopad, ale nie mogłoby jeszcze z tydzień, dwa być ciepło i słonecznie... chłopaki budowlańcy mocno zwolnili... icon_cry.gif
Link do komentarza
Cytat

...wcześniej źle wam podpowiedziałem. Projektant który mi "wrysowuje" oczyszczalnie powiedział, że zamiast zgłoszenia budowy w starostwie powiatowym znacznie lepiej wystąpić o zmianę w pierwotnym projekcie (zamiast szamba projektowana oczyszczalnia). Podobno procedura dużo łatwiejsza. Na dniach mam dostać projekt i ide do starostwa...
Pozdrawiam!
PS: Co się stało z tą pogodą!?! icon_sad.gif Wiem, że to już listopad, ale nie mogłoby jeszcze z tydzień, dwa być ciepło i słonecznie... chłopaki budowlańcy mocno zwolnili... icon_cry.gif



A moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie. Zgłoszenie budowy to wypełnienie 1 świstka i dołączenie mapki z odręcznie naniesionym miejscem gdzie ma być zainstalowana oczyszczalnia. Zero opłat decyzja w ciągu dwóch dni icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

A moim zdaniem jest zupełnie odwrotnie. Zgłoszenie budowy to wypełnienie 1 świstka i dołączenie mapki z odręcznie naniesionym miejscem gdzie ma być zainstalowana oczyszczalnia. Zero opłat decyzja w ciągu dwóch dni icon_smile.gif


Dokładnie tak samo myślałem. Ale sąsiad, który przerabia tą samą procedurę też potwierdza wersję mojego speca od budowy oczyszczalni: był w starostwie z projektem z zamiarem zgłoszenia, a urzędnika powiedziała mu że łatwiej zrobić zmianę projektu, bo właśnie wtedy wypełnia się tylko jeden druczek. Z tego co mówił przy zgłoszeniu musiałby najpierw robić coś w stylu odwołania szamba… nieważne.. konsensus jest jeden: nie ma problemu ze zmianą szamba na oczyszczalnie; wrysowujesz oczyszczalnie w mapę do celów projektowych i z tym idziesz do starostwa, a tam urzędnicy już powiedzą co robić.
Link do komentarza
Cytat

Dokładnie tak samo myślałem. Ale sąsiad, który przerabia tą samą procedurę też potwierdza wersję mojego speca od budowy oczyszczalni: był w starostwie z projektem z zamiarem zgłoszenia, a urzędnika powiedziała mu że łatwiej zrobić zmianę projektu, bo właśnie wtedy wypełnia się tylko jeden druczek. Z tego co mówił przy zgłoszeniu musiałby najpierw robić coś w stylu odwołania szamba… nieważne.. konsensus jest jeden: nie ma problemu ze zmianą szamba na oczyszczalnie; wrysowujesz oczyszczalnie w mapę do celów projektowych i z tym idziesz do starostwa, a tam urzędnicy już powiedzą co robić.



Przerabiałem to na własnej skórze 3 tygodnie temu i naprawdę była to czysta formalność chyba najbanalniejsza z procedur związanych papierologią budowlaną
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Marzec jest pierwszym miesiącem w roku kiedy fotowoltaika pokazuje swoją moc. Niesie to za sobą poważne konsekwencje.  Wyraźnie wzrasta napięcie w sieci, ale za to spada  cena energii od prosumentów w net-billingu (RCE)    Obydwa zjawiska są niekorzystne dla posiadaczy paneli fotowoltaicznych. Zjawiska te będą tylko narastać, ponieważ nowa dyrektywa budynkowa narzuca obowiązek montażu fotowoltaiki na każdym domu oddawanym do użytku już od 2030r. Jednak do tak gwałtownego przyrostu mocy w fotowoltaice nie zdążyły i raczej do 2030 roku nie zdążą przygotować się sieci energetyczne które były projektowane do przesyłu energii od elektrowni poprzez sieci wysokiego i  średniego napięcia do sieci niskich napięć i odbiorcy końcowego. i Jednak rozwój energetyki rozproszonej sprawił że w słoneczne dni energie trzeba kierować w przeciwnym kierunku. W dzielnicach w których fotowoltaika jest popularna pojawił się problem wysokich napięć i w konsekwencji wyłączanie się mikroinstalacji fotowoltaicznych. Sytuacja z roku na rok będzie jeszcze gorsza, przerwy w ciągu dnia będą coraz dłuższe, a problem zacznie się już w ostatnim miesiącu zimy i potrwają do późnej jesieni. Częste wyłączanie mikroinwertera ma negatywny wpływ na jego żywotność, a co gorsze nie mamy własnej produkcji akurat w czasie kiedy powinna być najwyższa. Jak się przed tym chronić, co zrobić aby nasze instalacje w słonecznie dni produkowały prąd a nie tylko szpeciły dachy. O tym w dalszej części. Wersja dla nie lubiących czytać: Sposoby na wyłączenia fotowoltaiki. Jak skutecznie obniżyć napięcie w instalacji PV Optymalny  poziom napięcia w sieci, powinien wynosić  230V i może wahać się maksymalnie o 10%, czyli w przedziale 207-253V. Zgodnie z tymi parametrami ustawiane są również falowniki, czyli główne urządzenia w instalacjach fotowoltaicznych, które przetwarzają prąd. Falownik wyłączy się jeżeli  napięcie w sieci przez 10 minut przekracza  253 V , a wyłączy się natychmiast jak przekroczy 264V natychmiast. Falownik trójfazowy wyłączy sią nawet jeśli napięcie choćby jednej z trzech faz przekroczy dopuszczalną normę.  Problem ten powstaje najczęściej, gdy wiele instalacji PV jest podłączonych do jednej linii energetycznej. Nasila się on podczas słonecznej pogody, kiedy panele fotowoltaiczne produkują najwięcej energii. Jeżeli moc zainstalowana fotowoltaiki w obrębie stacji tansformatorowej znacznie przekracza moc transformatora, to problemy są niemal pewne. Ponadto problem występuję często w domach, które są daleko od transformatorów i w mniejszych miejscowościach.     Co możemy zrobić z problemem wysokich napięć? Jeżeli napięcie w sieci jest stale wysokie to można zgłosić problem do ZE, wysyłając specjalny druk RPV. Może to skutkować obniżeniem napięcia na transformatorze, jednak jeżeli napięcie za transformatorem już jest większe niż zadane, to zabieg ten nie przyniesie spodziewanego efektu.  Po drugie transformatory teoretycznie są dwukierunkowe,  ale nie we wszystkich przypadkach tak jest.  Całkowite rozwiązanie problemu zazwyczaj wymaga wymiany transformatora na trafo o większej mocy, montaż większej ilości transformatorów na danym obszarze, a czasem i wymianę przewodów na grubsze.  Jak wiemy Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych (OSD) mają ograniczone budżety, więc zazwyczaj pozostaje nam samodzielnie poradzić sobie z problemem.  Mamy tu kilka opcji do wyboru.      Najprościej jest  zwiększyć autokonsumpcję produkowanej energii. W tym celu musimy zmienić swoje przyzwyczajenia. Wiele urządzeń elektrycznych uruchamiamy często wieczorem lub po zachodzie słońca.   Obecnie większość takich urządzeń jak zmywarki, pralki, suszarki do ubrań, bojlery, systemy nawadniania,  pompy ciepła czy klimatyzatory wyposażona jest w programatory czasowe lub timery pozwalające uruchomić urządzenie po określonym czasie. W naszym przypadku celujemy w godziny w których napięcie w sieci zbliża się do krytycznego. Wówczas inwerter będzie miał mniej energii (nadwyżki) do „wypchnięcia” na zewnątrz, a więc napięcie nie będzie tak intensywnie podbijane. Ponadto w domu mamy wiele urządzeń na baterie które należy ładować, jak np odkurzacze automatyczne, laptopy, tablety, latarki,  elektronarzędzia, rowery elektryczne i powoli pojawiają się samochody elektryczne.  Większość z nas w godzinach południowych jest albo w pracy albo w szkole, więc powstaje problem z włączeniem  ładowarek.  Tutaj z odsieczą przychodzą systemy zarządzania energią, a zwłaszcza  inteligentne gniazdka, które możemy zaprogramować aby włączały przesyłanie prądu o dowolnej porze, możemy też sterować nimi zdalnie.  Gniazdka te pozwalają także na automatyzację, czyli możemy określić warunki w jakich zostanie uruchomiony przepływ prądu. Można np zadać warunek że prąd zaczyna lub przestaje płynąć po osiągnięciu określonego napięcia np 250V.    Link do takiego gniazdka podam w opisie filmu. Warto też do autokonsumpcji prądu w szczycie produkcji namówić sąsiadów, bo tylko wtedy to przyniesie wyraźny spadek napięcia w sieci i zwiększy produkcję prądu przez nasze instalacje.     Co jeżeli nawet to nie pomaga?  Wtedy rozsądne będzie obniżenie napięcia w sieci przez włączenie funkcji Q(U) i P(U) w inwerterze. Wiele inwerterów ma funkcję Q(U) oraz P(U) [czytaj - "Q od U" i "P od U"]. Gdy uruchomiona i właściwie skonfigurowana, powoduje ona, że po przekroczeniu 250 V, falownik zmniejsza moc (konkretnie moc czynną wytwarzając w zamian nieco mocy biernej). Skutkiem tego falownik nie sięga granicy 253 V i dalej działa. Pomimo że instalacja działa z nieco mniejszą mocą, to i tak lepsze niż ciągłe wyłączanie i włączanie się całej instalacji. Bardziej radykalnym krokiem jest włączenie elektrycznego grzejnika także za pomocą inteligentnego gniazdka które uruchomi go tylko jak napięcie będzie na maksymalnym poziomie.  W ten sposób zmarnujemy część energii, ale możemy uchronić instalację przed wyłączeniem. Tutaj ważne jest zdiagnozowanie najbardziej obciążonej fazy.  Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest magazynowanie nadwyżek energii w akumulatorach. Dzięki temu nie obciążamy sieci niezużytą energią a odebrać ja możemy w dowolnym momencie. Minusem rozwiązania są ceny akumulatorów do magazynowania energii, koszt baterii o pojemności 10 kWh to ok 20 tysięcy złotych. Cenę obniżymy dotacjami np z programu Mój Prąd. Ceny akumulatorów w długoletniej perspektywie spadają o ok 20% rocznie. W chwili obecnej z ekonomicznego punktu widzenia magazyny energii są mało opłacalne, ale za lat kilka ich zakup może być bardzo opłacalny, a nawet niezbędny w przypadku przeciążonej sieci energetycznej. Na każdy kWp instalcji PV niezbędne jest minimum 1 kWh pojemności magazynu energii.  Plusem instalacji hybrydowej jest to iż w przypadku awarii sieci nasza instalacja się nie wyłączy, będzie nadal zasilała nasze urządzenia elektryczne. Taniej wychodzą magazyny ciepła.  Woda w bojlerze o odpowiedniej pojemności może być zagrzewana gdy napięcie zbliża się do krytycznego. Tu znów korzystamy z inteligentnych gniazdek.  Podobną funkcję spełnia klimatyzacja którą możemy uruchamiać w szczycie produkcji prądu, aby po powrocie domowników do domu była już optymalna temperatura.  Nietypowym rozwiązaniem, które może się sprawdzić w niektórych przypadkach jest zastąpienie falownika trójfazowego  trzema falownikami  jednofazowymi podpiętymi do trzech różnych faz.  Jak wiadomo falownik trójfazowy wyłączy się jeżeli napięcie na dowolnej fazie przekroczy normę. Takie rozwiązanie ma wiele zalet: Różnice napięć między fazami przestają mieć znaczenie – każdy falownik działa niezależnie. W razie awarii/wyłączenia falownika 2/3 instalacji wciąż działa. W razie zaniku jednej fazy pozostałe dwa inwertery działają. Minusem jest wyższy koszt instalacji: trzy osobne falowniki kosztują więcej niż jeden trójfazowy, ponadto dochodzi zwielokrotnione okablowanie i zabezpieczenia. Podobny efekt osiągniemy montują mikroinwertery podpięte do różnych faz.    Jeżeli jesteśmy przed montażem instalacji fotowoltaicznej, to musimy zadbać o wydłużenie czasu własnej produkcji prądu za pomocą instalacji Wschód zachód, co pozwoli rozciągnąć swoją produkcję prądu poza czas szczytu produkcji z większości instalacji w okolicy które zazwyczaj są skierowane na południe. Do przekroczenia dopuszczalnego napięcia nie dochodzi ranem ani wieczorem, a w południe. Należy przyjąć że już wkrótce od godziny 10 do 14 a w niektórych miejscach nawet przez 8 godzin na dobę, i to aż przez ponad pół roku sieć będzie przeciążona i większość instalacji PV będzie wyłączona.  Dodatkowym plusem tego rozwiązania jest wzrost własnej autokonsumpcji poprzez własny prąd od wschodu słońca, aż do zachodu, a nie tylko w południe kiedy jesteśmy w pracy. W nowym systemie rozliczeniowym zwanym netbilingiem taki układ paneli jest niemal konieczny. Obecnie ceny paneli Fotowoltaicznych niesamowicie spadły. Można już nabyć zestaw 10kWp wraz z falownikiem za około 10 tyś zł. Warto też wiedzieć że mała instalacja 3,3kWp wraz z montażem to koszt 15-18 tyś zł, zaś instalacja o 3 krotnie większej mocy (10kWp) kosztuje niecałe 2x więcej, czyli około 30 tys zł. Koszt kwp w małej instalacji to około 6 tys złotych, zaś w dużej to około 3000zł. Duże instalacje 50 kWp to koszt około 100 tys zł, więc koszt kWp to zaledwie 2000zł. Instalatorzy proponują obecnie drogie  małe instalacje argumentując to bardzo wysoka  autokonsumpcją co pozwoli szybko zwrócić koszt inwestycji.  Jest to prawda, ale niestety taka instalacja nie obniży znacznie naszych rachunków. Montując jeden panel 300W w domu o dużych rachunkach za prąd osiągniemy niemal 100% autokonsumpcje, szybki zwrot inwestycji, jednak nie zauważymy tego w rachunkach za prąd.  Warto więc pomyśleć o instalacji o dużo większej mocy niż proponują o obecnie monterzy. Zaletą będzie duży wzrost produkcji prądu w miesiącach o słabym nasłonecznieniu, oraz w pochmurne dni i zaraz po wschodzie i przed zachodem słońca. Jak wiemy w samo południe jest duże ryzyko że wyłączone zostaną zarówno małe jak i duże instalacje PV. taki układ pozwoli też na sprzedaż prądu w lepszych cenach, bo jak wiadomo w południe są one bardzo niskie.  Oczywiście nie polecam zmiany ustawień falowników podnosząc górny próg napięcie, ponieważ jest to szkodliwe dla urządzeń elektrycznych podpiętych do sieci w naszej okolicy.   Jestem ciekaw czy macie jakieś własne sposoby na obniżenie napięcia w sieci.
    • Dlatego trzeba wygiąć pod odpowiednim kątem wcześniej i dopiero przykręcić profil. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Tylko warunek, że po zamocowaniu profilu nie mogą się prostować. 
    • Te Esy możesz wyginać jak chcesz, tego spadu tam nie ma na tyle żeby sobie Esami nie poradzić. Wygniesz, dokręcisz pchełkami i będzie ok. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Oczywiście. To jest wieszak regulowany. Wiercisz w suficie i mocujesz haczyk na dyblu i ten wieszak na nim. Tymi sprężystymi blaszkami regulujesz wysokość zawieszenia mocowania.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...