Skocz do zawartości

Sufit podwieszany - pytanie?


Recommended Posts

Napisano
Witam

Pewnie podobne tematy były poruszane... Zacznę od początku. Mam dom z kamienia około 90letni. Jest w bardzo przyzwoitym stanie. Pokoje 5m x 5m na wysokość 3.20m. Chciałem odniżyć do około 2.70m (niżej się nie da). Z samym podwieszanym sufitem nie miałbym problemu. Niestety nie jest tak pięknie, ponieważ dom nie posiada stropu więc o mocowaniu łączeń na suficie można zapomnieć. Stąd moje 1 pytanie czy można zrobić konstrukcje omijająć sufit jeśli tak to proszę o rady, czy najlepiej wykuć dziury w ścianach i wstawić belki drewniane poprzeczne i do nich przykrecić k/g??. 2 pytanie dom jest usytuowany 3,5m od wału kolejowego. Czy po zamontowaniu k/g na suficie nie będzie problemu? Oczywiście jadący pociąg robi swoje więc naprężenia w domu są przenoszone.

Z góry dziękuję za odp.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam

Pewnie podobne tematy były poruszane... Zacznę od początku. Mam dom z kamienia około 90letni. Jest w bardzo przyzwoitym stanie. Pokoje 5m x 5m na wysokość 3.20m. Chciałem odniżyć do około 2.70m (niżej się nie da). Z samym podwieszanym sufitem nie miałbym problemu. Niestety nie jest tak pięknie, ponieważ dom nie posiada stropu więc o mocowaniu łączeń na suficie można zapomnieć. Stąd moje 1 pytanie czy można zrobić konstrukcje omijająć sufit jeśli tak to proszę o rady, czy najlepiej wykuć dziury w ścianach i wstawić belki drewniane poprzeczne i do nich przykrecić k/g??. 2 pytanie dom jest usytuowany 3,5m od wału kolejowego. Czy po zamontowaniu k/g na suficie nie będzie problemu? Oczywiście jadący pociąg robi swoje więc naprężenia w domu są przenoszone.

Z góry dziękuję za odp.

Rozwiń  

http://www.youtube.com/watch?v=qcSF59kSQZs

Jak skręcisz płyty Gipsowo/karton.na sztywno wszystko będzie pękać .Nic innego nie polecę . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Witam
2 pytanie dom jest usytuowany 3,5m od wału kolejowego. Czy po zamontowaniu k/g na suficie nie będzie problemu? Oczywiście jadący pociąg robi swoje więc naprężenia w domu są przenoszone.

Z góry dziękuję za odp.

Rozwiń  

A jaki jest tam ruch pociągów na tej linii? Dom stoi bardzo blisko torów i na pewno jak jedzie towarowy 80 km/h to wszystko drży.
Napisano
animus - Dzięki na filmik

mhtyl - Koło 15 na dzień oczywiście wszytko drży

Jani_63, Barbossa, bajbaga - Takie pier.....e to na czacie dla nastolatów, więc darujcie sobie wypowiedzi

huhra - Czytaj ze zrozumieniem "dom 90 letni" więc nie ma stropu betonowego, ale stare deski, glinę, słomę pociętą.... Więc nie ma się w co wkręcić....


Napisano
  Cytat

huhra - Czytaj ze zrozumieniem "dom 90 letni" więc nie ma stropu betonowego, ale stare deski, glinę, słomę pociętą.... Więc nie ma się w co wkręcić....

Rozwiń  


Witam,
wkręcasz się do legarów, czyli belek nośnych. Inaczej nie da rady. Musisz skuć trochę podsufitki, żeby je znaleść. Wystarczy, że znajdziesz dwie belki a następne poprostu sobie odmierzysz i wyznaczysz na suficie.
Napisano
Słuchaj ja może robiłem co innego ale być może skorzystasz z mojej opcji. Otóż w korytarzu (mieszkanie wysokie na 2,8) wymyśliłem, że zrobię sufit na wysokości 2,1 a na nim taką wiszącą szafę…. Do tematu podszedłem tak: kupiłem kątowniki z blachy takiej około 1 może 1,5mm (nie wiem ja się nazywają fachowo takie co regały np. robisz z otworami. Kupiłem na cały obrys ścian. Przykręciłem wkrętami 10 w odległości około 30 cm do ściany. O góry położyłem płytę osb do której od dołu przykręciłem gk. Dzięki temu rozwiązaniu od dołu wygląda jak sufit a od góry wkładam co popadnie (duże ilości kg) Tyle, że ja mam korytarz szerokości 1,6m ale może gdybyś to zmodyfikował to będzie jak znalazł dla Ciebie. Jak chcesz to prześlę Ci foty konstrukcji (tyle, że nie dziś).
Napisano
  Cytat

Tyle, że ja mam korytarz szerokości 1,6m ale może gdybyś to zmodyfikował to będzie jak znalazł dla Ciebie.

Rozwiń  


Pomieszczenie 5 x 5 m. Musi byc konstrukcja która to będzie trzymała, tym bardziej, ze obok domu jezdza pociagi.
Napisano
Właśnie tu jest problem z tym że jeżdzą pociągi a legary są pewnie w podobnym stanie jak deski, więc dlatego myślę żeby je jakoś ominąć. Nie wiem w jakim są stanie od dołu czyli na suficie. Od góry czyli od strony stychu wygląda to średnio (ale to nie znaczy ze w całości tak jest). Cała konstrucja przy takich wymiarach trochę będzie ważyć dlatego nie chcę ruszać tych legarów ( a tu może jest mój bład).
Napisano
no to sluchaj, moja propozycja jest taka. Zobacz jak wygladaja deski od dolu, bo musialy by byc zdrowe skoro z sufitu nic nie odpada i nie ma tam wilgoci. Pare dni temu robilem sufit powieszany w pomieszeniu 4,5 x 4 m. moją konstrukcję mocowałem do desek wkrętami. Podsufitki nie skuwałem bo było wszystko okej i nie odpadała. Po zmontowaniu całego stelażu śmiało się mogłem powiesić na niej i trzymało icon_smile.gif dom w którym to robiłem ma grubo ponad 70 lat. Pozdrawiam
Napisano
  Cytat

Witam

Pewnie podobne tematy były poruszane... Zacznę od początku. Mam dom z kamienia około 90letni. Jest w bardzo przyzwoitym stanie. Pokoje 5m x 5m na wysokość 3.20m. Chciałem odniżyć do około 2.70m (niżej się nie da). Z samym podwieszanym sufitem nie miałbym problemu. Niestety nie jest tak pięknie, ponieważ dom nie posiada stropu więc o mocowaniu łączeń na suficie można zapomnieć. Stąd moje 1 pytanie czy można zrobić konstrukcje omijająć sufit jeśli tak to proszę o rady, czy najlepiej wykuć dziury w ścianach i wstawić belki drewniane poprzeczne i do nich przykrecić k/g??. 2 pytanie dom jest usytuowany 3,5m od wału kolejowego. Czy po zamontowaniu k/g na suficie nie będzie problemu? Oczywiście jadący pociąg robi swoje więc naprężenia w domu są przenoszone.

Z góry dziękuję za odp.

Rozwiń  

Twój pomysł z zastosowaniem belek drewnianych jest niezły pod kilkoma warunkami. Przede wszystkim ile masz miejsca by swój sufit obniżyć gdyż przy tej rozpiętości musiał byś użyć co najmniej krokwi budowlanych a to jest już najmniej 14 cm plus poziomowanie czyli da to około 20 cm obniżenia . Aby płyty Tobie nie pękały nie możesz ich bezpośrednio przykręcić do zamontowanych belek tylko trzeba zrobić ruszt z profili na wieszakach mocowany do belek drewnianych. A to obniży Tobie sufit o kolejne 5 do 8 cm. Jeśli nie zapomnisz o pozostawieniu szczelin dylatacyjnych wokół ścian które można wypełnić akrylem budowlanym to myślę że niepowinienneś martwić się o pęknięcia. Producenci GK posiadają w swoich ofertach systemy do montażu na podłożach trudnych

  Cytat

Witam

Pewnie podobne tematy były poruszane... Zacznę od początku. Mam dom z kamienia około 90letni. Jest w bardzo przyzwoitym stanie. Pokoje 5m x 5m na wysokość 3.20m. Chciałem odniżyć do około 2.70m (niżej się nie da). Z samym podwieszanym sufitem nie miałbym problemu. Niestety nie jest tak pięknie, ponieważ dom nie posiada stropu więc o mocowaniu łączeń na suficie można zapomnieć. Stąd moje 1 pytanie czy można zrobić konstrukcje omijająć sufit jeśli tak to proszę o rady, czy najlepiej wykuć dziury w ścianach i wstawić belki drewniane poprzeczne i do nich przykrecić k/g??. 2 pytanie dom jest usytuowany 3,5m od wału kolejowego. Czy po zamontowaniu k/g na suficie nie będzie problemu? Oczywiście jadący pociąg robi swoje więc naprężenia w domu są przenoszone.

Z góry dziękuję za odp.

Rozwiń  

A przepraszam dopiero dokładnie doczytałem że możesz obniżyć o ok 50 cm. Zastosuj tzw wieszaki prętowe które z jednej strony przykręcasz do belki drewnianej a z drugiej strony stosując specjalny uchwyt sprężynowy mocujesz profil sufitowy i w ten sposób wyjdzie Ci tzw. pływający ruszt sufitowy i powinien on przy zastosowaniu oczywiście wspomnianych przeze mnie dylatacji zapobiec przenoszeniu drgań co powinno skutkować brakiem pęknięć.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...