Skocz do zawartości

Wylewka anhydrytowa kontra cementowa-


Recommended Posts

kolego mi chodzi tylko o to że jakość zależy od firmy nie robi się nic samo to doświadczenie ma wpływ na jakość
po niżej pare zdjęć , zrobiłem je ponieważ inwestor pokazywał mi jak zrobili 3 godziny lali nie pamiętam ile m2 dawno to było ale co z tego
nie ma złych technologi tylko źli wykonawcy


mam jeszcze zdjecia po sprawdzeniu nivcompem

to nie jest że wszędzie tak było ale było dużo takich miejsc

chyba fizyka ich zawiodła icon_smile.gif

Cytat

Ja się nie muszę douczać, skoro widziałeś setki wylewek to tym bardziej cię proszę przestań bzdury gadać, nie będziemy dyskutować o źle zrobionych wylewkach bo spier... można wszystko. Pokazywanie źle wykonanych wylewek nic nie wnosi do tego tematu. Mówimy o dobrze wykonanej wylewce anhydrytowej i cementowej, a dobrze wykonana wylewka anhydrytowa i dobrze wylana zachowa poziom i tyle w temacie.



masz na zdjęciach jak jest zrobione, ty jedna posadzke widziałes wiec nie pisz że samo sie poziomuje bo to bzdury! dlaczego tym wykonawcą fizyka nie pomogła zrobić posadzki?
odpowiem ci! bo to kolejna firma która bierze się za coś o czym nie ma pojęcia szybko i do przodu tylko kasa się liczy a pokrzywdzony jak zawsze jest inwestor!
więc nie wprowadzaj ludzi w błąd
rzadna posadzka sama dobrze się nie zrobi nie ma takiej technologi, odpowiednia wiedza i doświadczenie jest potrzebne

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukasz860910 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

masz na zdjęciach jak jest zrobione, ty jedna posadzke widziałes wiec nie pisz że samo sie poziomuje bo to bzdury! dlaczego tym wykonawcą fizyka nie pomogła zrobić posadzki?
odpowiem ci! bo to kolejna firma która bierze się za coś o czym nie ma pojęcia szybko i do przodu tylko kasa się liczy a pokrzywdzony jak zawsze jest inwestor!
więc nie wprowadzaj ludzi w błąd
rzadna posadzka sama dobrze się nie zrobi nie ma takiej technologi, odpowiednia wiedza i doświadczenie jest potrzebne



Widzę że dalsza dyskusja nie ma sensu, żeby nie zaśmiecać tematu, powiem jeszcze raz że wylewka anhydrytowa wykonana zgodnie z recepturą poziomuje się sama (nie będę już wnikał w takie szczegóły jak bardzo czy idealnie itp). Nie będę dyskutował o źle wykonanych wylewkach bo jest to temat "Wylewka anhydrytowa konta cementowa" wiec zakładamy że wylewki są wykonane zgodnie ze sztuką i zaleceniami producenta. Źle wykonane wylewki to inny temat. Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
dyskusja nie ma seneu bo mam racje, nic samo się nie robi jeśli tak to dlaczego nanosi się tyle punktów kontrolnych na pomieszczeniu? jeden by wystarczył. Tylko tak się mówi wylewka samopoziomująca ale samo nic się nie zrobi

i wszystko jest na temat tylko nie zrozumiałeś mi chodziło kolego o to że nie ważne jaką wylewkę wybierzesz z każdej będzie klient zadowolony jeśli wykona to ekipa zgodnie ze sztuką budowlaną (dziś wiele firm powstało wiele nie ma doświadczenia tylko szkolenia, lub troche pracowali w tym ma kase i już firme otwiera i uczy się u kogo? u nas na budowie! tylko że jest za póżno często taki znika nie odbiera telefonu itp.) Chodziło mi tylko o to żeby wybierać odpowiednie firmy, bo każda technologia może być wykonana dobrze i źle
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Hej.

Nie zamierzam się wypowiadać na temat poziomowa wylewki - jaka by nie była, poziom ma być, a jak nie ma, to wykonawca dał ciała.

Ale wrzucę tutaj 2 gr w kwestii ceny. U mnie wylewki anhydrytowe w całym domu (z ogrzewaniem podłogowym) wyniosły 6900 PLN. Do tego miałem nieco poprawek, bo instalatorzy spieprzyli nieco układanie styropianu i w łazience panowie od wylewek musieli to zniwelować. Więc jakieś 400 PLN za to należałoby odliczyć. Powierzchnia podłóg to jakieś 130 m2. Daje to jakieś 51 PLN za metr kwadrat burtto. Wylewki były sprowadzane z Niemiec z firmy Wolplan, a wykonawca - firma Kibo (pan Przemek Jakubczyk). Z czystym sumieniem ekipę można polecić.
Link do komentarza
Cytat

Hej.

Nie zamierzam się wypowiadać na temat poziomowa wylewki - jaka by nie była, poziom ma być, a jak nie ma, to wykonawca dał ciała.

Ale wrzucę tutaj 2 gr w kwestii ceny. U mnie wylewki anhydrytowe w całym domu (z ogrzewaniem podłogowym) wyniosły 6900 PLN. Do tego miałem nieco poprawek, bo instalatorzy spieprzyli nieco układanie styropianu i w łazience panowie od wylewek musieli to zniwelować. Więc jakieś 400 PLN za to należałoby odliczyć. Powierzchnia podłóg to jakieś 130 m2. Daje to jakieś 51 PLN za metr kwadrat burtto. Wylewki były sprowadzane z Niemiec z firmy Wolplan, a wykonawca - firma Kibo (pan Przemek Jakubczyk). Z czystym sumieniem ekipę można polecić.




firma która wylewała posadzkę była przed wylaniem na budowie? naniosła albo sprawdziła poziomy?
jeśli nie to ich wina jeżeli klient dzwoni wcześniej posadzkarz powinien wcześniej przyjechać sprawdzić poziomy i powiedzieć gdzie jaki bedzie trzeba położyć styropian, od poziomów są posadzkarze wiec nie powinni nic doliczać

chyba że szukałeś posadzkarzy jak była zrobiona już podłogówka

ważne że masz dobrze zrobione dlatego warto polecać sprawdzone ekipy

za posadzkę betonową tak dobrze zrobioną klient płaci około 28-36zł za 1m2 zależy jakie miasto ceny żwirów są różne,
w cenie: piasek płukany 0-4mm, kruszywo, siatka stalowa (nie zawsze jest konieczność stosowania jej wiec może być taniej o około 3zł za 1m2), cement, dylatacje, włókno, plastyfikator Edytowano przez lukasz860910 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

firma która wylewała posadzkę była przed wylaniem na budowie? naniosła albo sprawdziła poziomy?



Tak. Byli wcześniej jak już styropian leżał. Sporo było już wtedy do poprawki: praktycznie cały dół i coś na piętrze. Dokładnie zaznaczyli poziomy, żeby można było to poprawić. Później sam zaopatrzyłem się w poziomicę laserową i zostawiłem gościom od układania styropianu. No ale oni jacyś byli zieleni w kwestii wylewek anhydrytowych i dla nich +/- kilka centymetrów to żaden problem, no i zostawili jednego babola w łazience icon_smile.gif

W każdym razie fajnie, że goście od wylewek zwrócili na to uwagę. Zawsze mogliby dowalić tego anhydrytu tyle, żeby zniwelować te nierówności. No i wtedy cały ten misterny plan szlag by trafił. Zapłaciłbym jak za wołu, a zysk byłby żaden.
Link do komentarza
Cytat

Tak. Byli wcześniej jak już styropian leżał. Sporo było już wtedy do poprawki: praktycznie cały dół i coś na piętrze. Dokładnie zaznaczyli poziomy, żeby można było to poprawić. Później sam zaopatrzyłem się w poziomicę laserową i zostawiłem gościom od układania styropianu. No ale oni jacyś byli zieleni w kwestii wylewek anhydrytowych i dla nich +/- kilka centymetrów to żaden problem, no i zostawili jednego babola w łazience icon_smile.gif

W każdym razie fajnie, że goście od wylewek zwrócili na to uwagę. Zawsze mogliby dowalić tego anhydrytu tyle, żeby zniwelować te nierówności. No i wtedy cały ten misterny plan szlag by trafił. Zapłaciłbym jak za wołu, a zysk byłby żaden.


Jak można spieprzyć układanie styropianu? Masz wylanego chudziaka równo (chyba że chudziak miał góry i doliny) na to kładziesz styro ile tam centymetrów potrzeba i wszędzie musi być równo. Co oni z kawałków układali różnej grubości?
A poziom posadzki powinien być naniesiony przed układaniem styropianu.
Link do komentarza
dokładnie tak powinno się robić, nanieść poziom i do tego układać styropian dla mnie jest to nie do spieprzenia

posadzkarze powinni oglądać budowy przed ułożeniem styropianu, chudziaki i stropy są nie raz zrobione katastrofalnie aż zal że klient za to zapłacił
strop, chudziaki oczyszcza się z zanieczyszczeń reszty tynków nierówności jeżeli są dziury trzeba je uzupełnić, przy układaniu styropianu jeżeli dotniemy styropian do rurki sypiemy piasek i ściągamy równo z styropianem tak żeby nie pozostawić pustych przestrzeni dopiero układamy drugą warstwe

pamiętajmy aby folia była wywinięta ponad poziom posadzki po wylaniu obetniemy nadmiar( na zdjęciu widać styropian układany na stropie w takim przypadku folie dajemy na styropianie przy podłogach na gruncie folie dajemy pod styropian i na styropian)

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukasz860910 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jak można spieprzyć układanie styropianu? Masz wylanego chudziaka równo (chyba że chudziak miał góry i doliny)



Miał góry i doliny +/- 3cm.

Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Miał góry i doliny +/- 3cm.

Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka icon_biggrin.gif


I zapewne ten chudziak był lany jak już stały ściany zewnętrzne i wewnętrzne.
Link do komentarza
Cytat

Miał góry i doliny +/- 3cm.

Do tego, żeby było weselej na dole miałem 3 oddzielne chudziaki, ze względu na przechodzący próg fundamentu. No i w związku z tym 3 różne wysokości chudziaka icon_biggrin.gif




nie ważne i tak wina jest tych co wylewali to stare przyzwyczajenia kiedyś ściągali do fundamentu albo mierzyli od nich a przecież nie jest idealnie równy dla wielu fachowców chudy beton jest pozbywamy nikt nie przykłada się do niego i później są problemy ja jak wylewam chudziaki zawsze nanoszę poziom uwzględnia się otwory dzwi, schody, bramy garażowej, okna tarasowe (jak nie ma ich to trzymamy się wymiarów podanych w projekcie)

po niżej zdjęcia chudego betonu zrobionego tak jak się należy:P na takim podbetonie styropian dolega całą płaszczyzną nie ma też ostrych nierówności które uszkodzą np. folie


Dla zainteresowanych jak wygląda wylewanie posadzek maszynowych mixokretem.

Zapraszam do obejrzenia naszego filmu i galerii zdjęć na youtube.pl po niżej link:

- zdjęcia naszych realizacji: http://www.youtube.com/watch?v=lNpdbn0UnMU

- film jak wylewa się posadzki maszynowe: http://www.youtube.com/watch?v=YvCuhlh1jH4

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
Cytat

Więc proszę się zastanowić ,wylewka anhydrytowa ma lepszą przewodność niż betonowa ,czyli grzejąc dwa identyczne pomieszczenia ,utrzymując w nich identyczne temperatury powietrza , powierzchnia na styku płyty z powietrzem wylewki anhydrytowej, będzie chłodniejsza od wylewki betonowej czy cieplejsza?.


W obu przypadkach temperatura będzie taka sama. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

A czym łatwiej sterować ? grzejnikami czy podłogówką i dlaczego ?



Masz wylewkę betonową i podłogówkę ? to włącz pompę obiegową i poczekaj po jakim czasie instalacja zareaguje na podanie wody w rurki podłogówki tzn, po jakim czasie podłoga zacznie robić się ciepła...


Podłogówka wodna posiada zdolność do samoregulacji, czyli dostosowywania ilości ciepła do zmian temperatury w pomieszczeniach. oczywiście w pewnym zakresie. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Ale się gościu nakręcił "ponad dwa razy szybciej się nagrzewa" ,nie lepiej napisać prawie trzy razy szybciej .


No tak pisać można różnie.
Wg badań, w standardowych grubościach nagrzewanie wylewki zależy od temperatury w rurkach.
Przy 42'C beton nagrzewa sie nieco ponad 3 godziny, anchydryt około 2 godz, przy nizszej temperaturze różnica się powiększa. Pozdrawiam.

Cytat

Witam forumowiczów icon_smile.gif
Przy takiej samej grubości wylewek... być może, ale też nie jestem do końca przekonany( chociażby ze względu na mniejszą ich porowatość niż cementowych).
W wylewkach ahydrytowych chodzi również o to, że mogą być cieńsze niż cementowe, a co za tym idzie szybciej oddadzą ciepło, można wtedy lepiej, patrz grubiej docieplić podłogę itp.


Masz wiele racji, aczkolwiek bez euforii.
Przy 70W z metra różnica w stopniach wynosi około 1 'C natomiast przy połowie powyższego wydatku cieplnego już tylko około 0,5'C.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 11 miesiące temu...
Drodzy Państwo, trochę odgrzejemy temat, natomiast przygotowaliśmy dla Was poradnik, jak powinno poprawie wyglądać przygotowanie podłoża pod jastrych anhydrytowy, zależy nam na edukacji szczególnie naszych klientów, natomiast lubimy pomagać wszystkim, więc udostępniamy dokument dla szerszego grona odbiorców.

Dzięki poprawnemu przygotowaniu znacząco obniżymy koszt samego wykonania jastrychu anhydrytowego, który przeważnie rozliczany jest z m2 oraz z dodatkowego materiału rozliczanego powykonawczo, czy to z m3 czy z ton.

Jak pisaliśmy na innych forum wraz z użytkownikiem lukasz860910 nigdy nie zdarzyło się, żeby budowa była w 100% równa, zawsze dochodzą dodatkowe tony materiału raz tona, raz więcej 2-3tony, czasem jak jest naprawdę spartaczony chudziak nawet 7-8 ton, więc zawsze lepiej dobrze przypilnować ekipy od chudziaka, o czym praktycznie nikt nie pamięta, albo nie wie, a następnie dobrze przypilnować ekipę od układania styropianów, bo im wyżej idziemy z równaniem tym drożej nas wszystko kosztuje.

Zwracajcie zawsze uwagę na zrobienie podbudowy pod jastrych, bo im cieńszy, tym lepiej grzeje i mniej Was kosztuje samo jego wykonanie i późniejsze grzanie domu.




Pozdrawiam
Antoni Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Reklama reklamą, ale uważam, że Lafarge można zawierzyć. Zakładałem kilka lat temu i wylewka utrzymała odpowiednią elastyczność, a jednocześnie jest wytrzymała i odporna. Nie warto się kierować ceną. Tanio był zrobiony pas startowy w Modlinie, a chyba nie chodzi o mnożenie tak nietrafionych inwestycji. Szczególnie temu kto inwestuje.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Dzień Dobry, Najlepszej jakości usługi wcale nie muszą być drogie. W przypadku Lafarge produkt wraz z wykonaniem dostępne są już od 21 zł za m2. Cena zależna jest od miejsca wykonywanej usługi, więc najlepiej dowiedzieć się bezpośrednio u przedstawiciela pod numerem 22 250 22 43. Posadzka anhydrytowa jest twardsza od cementowej, nie wymaga zbrojenia. Ponadto lepiej przewodzi ciepło, zatem bardzo dobrze sprawdza się przy nowoczesnym ogrzewaniu podłogowym.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Niestety przy jastrychach anhydrytowych liczy się przygotowanie podłoża.

Niestety w Polsce byłem tylko na 1 prostej budowie nie wykonywanej przeze mnie. A nadmienię że jastrychami zajmuję się już długo.
Przez to ceny materiału rosną.
Złe przygotowanie podłoża niestety skutkuje wyższymi kosztami wylewki.
I czy jest to cementowa czy jest to anhydrytowa zawsze to samo jak strop lub chudziak jest nierówny.
Istnieje możliwość wyrównania styropianem.
Ale rzadko posadzkarze chcą to robić.
A żaden z hydraulików których znam nie ma niczego do pomiarów.
Tu powstaje mały problem icon_smile.gif


DSC01446.jpg

ktoś tak miał ?


Pozdrawiam Maciej 535183669 Edytowano przez budo-spec (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Dzień Dobry, Najlepszej jakości usługi wcale nie muszą być drogie. W przypadku Lafarge produkt wraz z wykonaniem dostępne są już od 21 zł za m2. Cena zależna jest od miejsca wykonywanej usługi, więc najlepiej dowiedzieć się bezpośrednio u przedstawiciela pod numerem 22 250 22 43. Posadzka anhydrytowa jest twardsza od cementowej, nie wymaga zbrojenia. Ponadto lepiej przewodzi ciepło, zatem bardzo dobrze sprawdza się przy nowoczesnym ogrzewaniu podłogowym.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.


Przy posadzkach z drewna, poza czasem rozgrzania, rodzaj wylewki anhydryt-beton nie robi większej różnicy. Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Tak masz racje !
Ale stosowanie ogrzewania podłogowego z parkietem to tak jak Kupić 30 cm styropianu na ścianę i kłaść go z fugą 5cm.



Posadzka z parkietu na podłogówce nie stanowi żadnego problemu i wbrew pozorom nie generuje strat, jak w Twoim porównaniu - dziury w izolacji.

Istotną jest kwestia umiejętnego skonfigurowania właściwości posadzki drewnianej z temperaturą płyty grzewczej i jej termoizolacją.

A wszytko dlatego, aby w strumień ciepła w pożądanej ilości skierować do ogrzewanego pomieszczenia.

Wystarczy znajomość prostej termodynamiki.

Należy wiedzieć, że po podłodze chodzimy zimą - kiedy grzejemy, ale również w przedzimiu i przedwiośniu, kiedy nie grzejemy i przyjemniej jest, kiedy mamy cieplejszy kontakt, który daje nam drewno, a czego nie da nam kamień czy ceramika.

Od dziesięciu lat wykonuję posadzki na podkładach grzewczych - bez problemowe ogrzewanie i podłoga.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce.
Link do komentarza
Cytat

Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce.



Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.

Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.

Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Niestety przy jastrychach anhydrytowych liczy się przygotowanie podłoża.

Niestety w Polsce byłem tylko na 1 prostej budowie nie wykonywanej przeze mnie. A nadmienię że jastrychami zajmuję się już długo.
Przez to ceny materiału rosną.
Złe przygotowanie podłoża niestety skutkuje wyższymi kosztami wylewki.
I czy jest to cementowa czy jest to anhydrytowa zawsze to samo jak strop lub chudziak jest nierówny.
Istnieje możliwość wyrównania styropianem.
Ale rzadko posadzkarze chcą to robić.
A żaden z hydraulików których znam nie ma niczego do pomiarów.
Tu powstaje mały problem icon_smile.gif


[attachment=23343:007_th_p..._do_izol.jpg] ktoś tak miał ?


Pozdrawiam Maciej 535183669



Owszem, potwierdzam - podłoże pod wylewkę musi być dobrze wyrównane, dlatego lepiej takie prace zlecać sprawdzonej ekipie budowlanej.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.
Link do komentarza
Cytat

Owszem, potwierdzam - podłoże pod wylewkę musi być dobrze wyrównane, dlatego lepiej takie prace zlecać sprawdzonej ekipie budowlanej.

Pozdrawiam
Marek Tucholski
Online Ekspert marki Lafarge.



To chyba nie o to chodzi...
Lepiej od samego początku mieć dobrze zrobione niż później szukać ekipy do równania...
Problem jest w tym że bardzo bardzo rzadko ludzie zwracają uwagę na wykonanie pierwszych prac na budowie.
Z których później wynikają dodatkowe problemy.

Maciej Biełous
Budo-Spec
Link do komentarza
Cytat

Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.

Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.

Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.

Pozdrawiam.


Tak bardzo lubisz cyframi operować to sprawdź sobie przenikalność cieplną a potem możesz się wymądrzać.
I nie zakładaj, że czegoś nie robiłem albo robiłem bo nie od tego tu jesteś abyś chwalił się swoją fachowością a innych ganił, nie idź tą drogą kolego.
Pozdrawiam serdecznie

A jeszcze się zapytam tak nieskromnie nawiązują do ilości wykonanych podłóg. A Ty ile podłóg użytkowałeś? Po zrobić i iść sobie dalej to nie sztuka. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ile podłóg ogrzewanych obliczałeś i wykonałeś? Na pewno żadnej, stąd taka odpowiedź.

Nie rozumiesz prostych zależności w przenikaniu ciepła i wolisz powtarzać slogany nie mające pokrycia z rzeczywistością.

Na pocieszenie dla Ciebie, póki co, należysz do większości.

Pozdrawiam.


to Kolego wyjaśnij, skoro proste, to chętnie przeczytam bo może zrozumiem, inaczej będę miał problem z zaszufladkowaniem siebie do właściwej grupy (mniejszość czy większość)

Cytat

Posadzka z parkietu na podłogówce nie stanowi żadnego problemu i wbrew pozorom nie generuje strat, jak w Twoim porównaniu - dziury w izolacji.


prawda, porównanie lekko nietrafione

Cytat

Istotną jest kwestia umiejętnego skonfigurowania właściwości posadzki drewnianej z temperaturą płyty grzewczej i jej termoizolacją.


to skonfigurujmy coś na sucho, please
Cytat

A wszytko dlatego, aby w strumień ciepła w pożądanej ilości skierować do ogrzewanego pomieszczenia.

Wystarczy znajomość prostej termodynamiki.


wyjaśnij co i jak

Cytat

Należy wiedzieć, że po podłodze chodzimy zimą - kiedy grzejemy, ale również w przedzimiu i przedwiośniu, kiedy nie grzejemy i przyjemniej jest, kiedy mamy cieplejszy kontakt, który daje nam drewno, a czego nie da nam kamień czy ceramika.


myślę, że tu akurat nikogo przekonywać nie trzeba

Cytat

Od dziesięciu lat wykonuję posadzki na podkładach grzewczych - bez problemowe ogrzewanie i podłoga.


tu się trochę pogubiłem w Twoim przekazie, no może te 10 lat to rozumiem, ale to tu najmniej jest ważne

rozwiń trochę te swoje skondensowane sentencje

Link do komentarza
Cytat

to Kolego wyjaśnij, skoro proste, to chętnie przeczytam bo może zrozumiem, inaczej będę miał problem z zaszufladkowaniem siebie do właściwej grupy (mniejszość czy większość)


prawda, porównanie lekko nietrafione


to skonfigurujmy coś na sucho, please

wyjaśnij co i jak


myślę, że tu akurat nikogo przekonywać nie trzeba


tu się trochę pogubiłem w Twoim przekazie, no może te 10 lat to rozumiem, ale to tu najmniej jest ważne

rozwiń trochę te swoje skondensowane sentencje


Ok., postaram się jak najprościej.
Konfiguracja na sucho - proszę bardzo na zasadzie porównań.
I opcja - płytki R=0,012 m2K/W na podkładzie grzewczym przy max obciążeniu 70W/m2 i izolacji płyty grzewczej grubości 10 cm, straty go gruntu są poniżej 10% - ok.7 W/m2
II opcja - na tej samej płycie grzewczej, z tą samą izolacją instalujemy parkiet 16 mm R = 0,1 m2K/W. Chcąc uzyskać analogiczną moc cieplną 70 W/m2 musimy podnieść temperaturę płyty grzewczej o kilka stopni, a wówczas przy tej samej izolacji wzrosną straty ciepła do gruntu.
III opcja - ta sama posadzka jak w opcji II (parkiet 16 mm R= 0,1 m2K/W), podobna jak w opcji II temperatura płyty grzewczej, jednak grubsza izolacja - 15 cm przyczynia się do zredukowania strat ciepła do gruntu jak w opcji I <10%.
Na tym polega właściwa konfiguracja termoizolacji z rodzajem posadzki przy podłogówce, oczywiście w bardzo uproszczonym sposobie. Pozdrawiam.



Cytat

Tak bardzo lubisz cyframi operować to sprawdź sobie przenikalność cieplną a potem możesz się wymądrzać.
I nie zakładaj, że czegoś nie robiłem albo robiłem bo nie od tego tu jesteś abyś chwalił się swoją fachowością a innych ganił, nie idź tą drogą kolego.
Pozdrawiam serdecznie

A jeszcze się zapytam tak nieskromnie nawiązują do ilości wykonanych podłóg. A Ty ile podłóg użytkowałeś? Po zrobić i iść sobie dalej to nie sztuka.


Szanowny kolego, w ciągu roku nadzoruję wykonanie grubo ponad sto podłóg, a robię to od 25 lat.
Żeby po pierwszej podłodze móc robić drugą, to trzeba tę pierwszą zrobić przyzwoicie - i tak dalej. Inaczej się nie da.
Chcąc udzielać się w tematach ogrzewnictwa powinieneś rozróżnić przewodzenie ciepła od jego przenikania.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie

Cytat

Ale parkiet nie najlepszym rozwiązaniem do ogrzewania podłogowego. Wystarczy porównać ogrzewanie podłogowe z płytkami, z panelami i z parkietem czy deska barlinecką. Dwa pierwsze materiały lepiej się sprawują przy podłogówce.




a kładzenie na szali lat doświadczeń raczej zachowaj dla Siebie, będzie bardziej elegancko (moim zdaniem), ergo - mniej protekcjonalnie
Link do komentarza
Cytat

co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie
.



Widać "nie załapałeś" - no trudno.

Jeżeli inwestor "ładuje" kilkaset tysięcy w budowanie, a chce zaoszczędzić kilkaset zł na izolacji to jego sprawa.

Natomiast coraz więcej jest budujących dla własnego komfortu.

Kto chce kłaść płytki na podłogówce - niech kładzie.

Kto chce drewno na podłogówce - będzie wiedział jak to skonfigurować.

I to na tyle, pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Szanowny kolego, w ciągu roku nadzoruję wykonanie grubo ponad sto podłóg, a robię to od 25 lat.
Żeby po pierwszej podłodze móc robić drugą, to trzeba tę pierwszą zrobić przyzwoicie - i tak dalej. Inaczej się nie da.
Chcąc udzielać się w tematach ogrzewnictwa powinieneś rozróżnić przewodzenie ciepła od jego przenikania.
Pozdrawiam.




Cytat

co nie zmienia faktu, że w całej tej konfiguracji parkiet wychodzi najgorzej, więc po co te głupie komenty po poniższym wpisie, Panie Ekspercie


W zasadzie to co chciałem napisać napisał już Barbossa.
Link do komentarza
i widzisz, trzeba zmotywować takiego tuza jak Ty (mam nadzieję, że bez obrazy) pewnymi, lekko prowokacyjnymi wpisami, żeby dostać proste i pomocne info - parkiet jak najbardziej można i wiele drożej to nie wychodzi, bo to koszt paru centów styro więcej w posadzce
nie można tak od razu icon_biggrin.gif

co do płytek, to w upały są często błogosławieństwem, nie każdy uznaje drewno za to, co mu daje ten najlepszy komfort, warto mieć to na uwadze
Link do komentarza
Cytat

Widać "nie załapałeś" - no trudno.

Jeżeli inwestor "ładuje" kilkaset tysięcy w budowanie, a chce zaoszczędzić kilkaset zł na izolacji to jego sprawa.

Natomiast coraz więcej jest budujących dla własnego komfortu.

Kto chce kłaść płytki na podłogówce - niech kładzie.

Kto chce drewno na podłogówce - będzie wiedział jak to skonfigurować.

I to na tyle, pozdrawiam


A co stoi na przeszkodzie aby do płytek położyć porządną izolację?
Jeżeli chcesz porównywać zyski i straty to porównuj w identycznych warunkach, wtedy to odda prawdziwy obraz sytuacji.
Link do komentarza
Cytat

i widzisz, trzeba zmotywować takiego tuza jak Ty (mam nadzieję, że bez obrazy) pewnymi, lekko prowokacyjnymi wpisami, żeby dostać proste i pomocne info - parkiet jak najbardziej można i wiele drożej to nie wychodzi, bo to koszt paru centów styro więcej w posadzce
nie można tak od razu icon_biggrin.gif

co do płytek, to w upały są często błogosławieństwem, nie każdy uznaje drewno za to, co mu daje ten najlepszy komfort, warto mieć to na uwadze





Co do płytek to powtarzasz slogany. Górny pułap komfortu cieplnego w naszym klimacie jest podobny dla ceramiki i dla drewna - podłoga ok. 30oC. Dolny pułap jest korzystny dla drewna.

Komfort cieplny to odczucie subiektywne - jeden czuje tak, drugi inaczej.

Dlatego warto dać możliwość wyboru - płytki, parkiet itd, przy czym warto wiedzieć, co z czego wynika - to wszystko lub prawie wszystko.

Pozdrawiam.




Cytat

A co stoi na przeszkodzie aby do płytek położyć porządną izolację?
Jeżeli chcesz porównywać zyski i straty to porównuj w identycznych warunkach, wtedy to odda prawdziwy obraz sytuacji.


A co zrobiłem?

Widzę, że też "nie załapałeś".

Można przy płytce ceramicznej dać lepszą izolację, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku.
Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.

Masz dalsze pytania - proszę bardzo.

Pozdrawiam.


Link do komentarza
Cytat

Co do płytek to powtarzasz slogany. ........


nie tylko Ty masz siwy łeb, weź łaskawie to pod uwagę mądralo
osobiście wole płytki i w doopie mam Twe przekonanie w tym temacie
jak jest zimno chodzę w kapciach, ciepłych dodam
jak gorąco - łażenie boso sprawia przyjemność

lepiej?

Cytat

.....
Komfort cieplny to odczucie subiektywne - jeden czuje tak, drugi inaczej.
.....


to po co te krzywe teksty :scratching:

Cytat

......

Można przy płytce ceramicznej dać lepszą izolację, ale wszystko w granicach zdrowego rozsądku.
Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.
......


a tu to Amerykę odkryłeś, zupełnie jak nasz przyjaciel Irek (manipulujesz info) icon_biggrin.gif

można jeszcze dodać jedno
10 czy 15 centów w posadzkę na glebie to w ubiegłym stuleciu się zalecało, skoryguj swą wiedzę w tym temacie, do norm nie równaj, te często są w tyle za możliwościami/potrzebami
Link do komentarza
Cytat

nie tylko Ty masz siwy łeb, weź łaskawie to pod uwagę mądralo
osobiście wole płytki i w doopie mam Twe przekonanie w tym temacie
jak jest zimno chodzę w kapciach, ciepłych dodam
jak gorąco - łażenie boso sprawia przyjemność

lepiej?


to po co te krzywe teksty :scratching:


a tu to Amerykę odkryłeś, zupełnie jak nasz przyjaciel Irek (manipulujesz info) icon_biggrin.gif


Szanowny kolego, jeżeli Ty wolisz płytki, to masz do tego prawo i mnie nic do tego.

Natomiast są również tacy, którzy wolą podłogę drewnianą i warto im podpowiedzieć jak to zrobić przy podłogówce.
Szanujmy odczucia innych.
Pozdrawiam.
Link do komentarza
Jak dla mnie - wygląda to tak:

1. Budując tylko zgodnie z wymaganiami, co do izolacyjności termicznej posadzki/podłogi na gruncie (dla domów mieszkalnych), przedstawione argumenty są akademickie, bo wpływ rodzaju wykończenia posadzki/podłogi na temperaturę "ogrzewania gruntu" jest na tyle mały, że możemy mówić o kilku mm zwiększeniu grubości izolacji - czyli wartość realnie pomijalną.

2. Zalecana temperatura posadzki/podłogi w strefach stałego przebywania ludzi to 24 - 26 stopni, a dopuszczalna chwilowa to 29 stopni.

3. W zależności od rodzaju wykończenia posadzki/podłogi określa się odległości między układanymi rurkami ogrzewania podłogowego, tak aby przy warunkach skrajnych (obliczeniowych), temperatura posadzki/podłogi nie przekraczała tej z pkt.2.

4. Wykończenie posadzki/podłogi drewnem (o określonej grubości maksymalnej dla danego gatunku) nie powoduje żadnych strat (w porównaniu do ceramiki) - natomiast zwiększa bezwładność i akumulacyjność posadzki/podłogi, co może być odczuwalne.

%. Jeśli ktoś będzie twierdził, że pitolę bez sensu niech odpowie na pytanie - czy na drewnie (deseczce) można upiec rybę nad ogniskiem, grillem.....
Link do komentarza
Cytat

I opcja
II opcja
III opcja



moim zdaniem jest jeszcze inna opcja o której nie wspomniano
inwestor wie, że w danym pomieszczeniu będzie parkiet i zagęszcza tam rurki - pisze o tym bajbaga wyżej

bo to że we wszystkich opcjach wymienionych przez eksperta jest ta sama płyta grzewcza zakłada jednocześnie że inwestor nie myśli podczas budowy....co nie zawsze jest prawdą icon_razz.gif

kolejna kwestia która rzuciła mi się w oczy - dzisiaj chyba coraz mniej jest takich inwestorów co dają tylko 10cm izolacji od gruntu - więc przykłady moim zdaniem są mało adekwatne
Link do komentarza
Ps. U dla podłogi na gruncie nie może być większe niż 0,30 W/(m2*K) - co daje min. 15 cm styropianu.

Zwiększenie temperatury medium grzewczego o 10 stopni (dla tego minimalnego U) powoduje "stratę do gruntu" dużo mniejszą jak 0,1 stopnia/m2, a przy 20cm styropianu taka "strata" wynosi dużo mniej jak 0,05 stopnia/m2
Link do komentarza
Cytat

Wraz ze wzrostem izolacji maleją różnice strat ciepła pomimo zmian rodzaju - oporności cieplnej okładziny posadzkowej.




Temperatura powierzchni podłogi zależy od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanym pomieszczeniu.

Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.

Ilość przenikającego ciepła do gruntu, poza uwarunkowaniami zewnętrznymi, zależy od skuteczności izolacji i temperatury płyty grzewczej, jako że wzrasta różnica temperatur płyta grzewcza - grunt.

Zagęszczenie rurek - to też wzrost temperatury płyty grzewczej.

Istniejące slogany o stratach ciepła do gruntu przypadku parkietu na podłogówce należy prostować.

- jeżeli poskąpisz na izolacji to dołożysz do eksploatacji.
- jeżeli nie pożałujesz na izolację możesz spokojnie wybierać między parkietem a płytką.


Tu, w pewnym stopniu, barierą może być pompa ciepła.

Jak się buduje - izoluje widać na budowach?????

Gdyby wszyscy budowali zgodnie z zasadami - forum nie miałoby racji bytu.

Pozdrawiam.



Cytat

Ps. U dla podłogi na gruncie nie może być większe niż 0,30 W/(m2*K) - co daje min. 15 cm styropianu.

Zwiększenie temperatury medium grzewczego o 10 stopni (dla tego minimalnego U) powoduje "stratę do gruntu" dużo mniejszą jak 0,1 stopnia/m2, a przy 20cm styropianu taka "strata" wynosi dużo mniej jak 0,05 stopnia/m2



Podniesienie temperatury płyty grzewczej o 10K wymaga podniesienie temperatury medium grzewczego o kilka stopni więcej.

Spód jastrychu zawsze będzie cieplejszy od jego górnej części - z tytułu umiejscowienia rurek, szczególnie jak są zagęszczone.

Możesz zaprezentować sposób obliczeń - ciekawie wygląda to co piszesz.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Cytat

Temperatura powierzchni podłogi zależy od zapotrzebowania na ciepło w ogrzewanym pomieszczeniu.

Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.

Ilość przenikającego ciepła do gruntu, poza uwarunkowaniami zewnętrznymi, zależy od skuteczności izolacji i temperatury płyty grzewczej, jako że wzrasta różnica temperatur płyta grzewcza - grunt.

Zagęszczenie rurek - to też wzrost temperatury płyty grzewczej.

Istniejące slogany o stratach ciepła do gruntu przypadku parkietu na podłogówce należy prostować.

- jeżeli poskąpisz na izolacji to dołożysz do eksploatacji.
- jeżeli nie pożałujesz na izolację możesz spokojnie wybierać między parkietem a płytką.


Tu, w pewnym stopniu, barierą może być pompa ciepła.

Jak się buduje - izoluje widać na budowach?????

Gdyby wszyscy budowali zgodnie z zasadami - forum nie miałoby racji bytu.

Pozdrawiam.




Cytuję całość - w celach "zachowawczych".

1. Gdyby tak było, to grzałką o mocy 100W, można byłoby ogrzać np. ocean.

2. Temperatura a strumień cieplny(gęstość) nie są pojęciami tożsamymi - a jak widać, często są mylone.



Ps. Do obliczeń użyłem najprostszego programu "liczącego" U przegród budowlanych.
Link do komentarza
Cytat

Cytuję całość - w celach "zachowawczych".

1. Gdyby tak było, to grzałką o mocy 100W, można byłoby ogrzać np. ocean.

2. Temperatura a strumień cieplny(gęstość) nie są pojęciami tożsamymi - a jak widać, często są mylone.



Strumień ciepła i gęstość strumienia ciepła - nie są pojęciami tożsamymi.

Prosił bym o obliczenia jeśli możesz.

Grzałka i ocean - nie zjeżdżajmy z istoty tematu.

Pozdrawiam.
Link do komentarza
Człowieku - wyluzuj i czytaj ze zrozumieniem.

Pisałem o wymaganym U minimalnym, określonym przez przepisy.

Po drugie, te zależności na które się teraz powołujesz, nie wynikają z różnicy wynikającej z rodzaju materiału którym wykończono podłogę (drewno, ceramika) - a takie było meritum tej sprawy.

Gdzie tam jest napisane, że zastosowanie drewna przy ogrzewaniu podłogowym, wymusza grubszą izolację do gruntu ?
A przypominam, że to Ty tak pisałeś:

Cytat

Na tym polega właściwa konfiguracja termoizolacji z rodzajem posadzki przy podłogówce, oczywiście w bardzo uproszczonym sposobie.





Cytat

Temperatura jastrychu - wylewki grzewczej zależy od powyższego + oporność okładziny posadzkowej i przy zamianie ceramiki na drewno różnica temperatur jastrychu grzewczego może różnić się nawet o 10 oC.


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja nie narzekam nawet miłość to bezcenny dar.
    • Według mnie te panele już na tyle napuchły, że lada moment je po prostu rozsadzi. W rodzinnym domu ojciec za dokładnie parkiet ułożył, taki gruby z 15mm klepki są, z tego co mówił nie zrobił w ogóle, albo za małą dylatację przy ścianie, przynajmniej dwie ściany rozsadziło i przesunięte są kilka centymetrów nad podłogą w głąb kilka mm. Podobnie teściowej za dobry fachowiec, bo też za dokładnie położył panele na ścianach i na suficie, była wtedy zima i teściowa wywiesiła pranie, na następny dzień panele na suficie wydęło o 5cm. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • U mnie odwrotnie, bo ja kupiłem 300L ziemi, perlit i specjalnie zostawiłem dziury w pustakach pod kostrzewę, ale rośnie zacnie, a mech rozsiewa się sam. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka Pamiętam jak raz w Krynicy się zatrzymaliśmy, obok głównej drogi były tory i całe te tory kolejowe były zarośnięte takim, tylko 10cm mchem, chodziło się jak po dywanie, a ten mech się nie łamał, tylko podnosił spowrotem. Mega mi się to wtedy podobało.
    • Panowie - ojcowie, czy przodkowie, nie ma znaczenia. I tak jest mi wszystko jedno, na czym jadali. Czy co tam nam dali .     Ale nie za wszelka cene. Wyobrazasz sobie ogrom tej pracy - zmiana ph gleby ? Z niewiadomym skutkiem? Wszelkie duze roboty u mnie zakonczone. Finito. Moge poprobowac przeszczepu mchu w kilku miejscach, jak bedzie chcial i mogl sie rozwijac, to swietnie. Jak nie, to trudno, pogodze sie z losem. Zostalo mi troche nasion mikrokoniczyny, jak wyrwe kostrzewe, to je tam posieje. Juz raz zrobilam takie male, doswiadczalne poletko. Pieknie wzeszla i rosla, ale potem musialam wyjechac i teraz jest tam sama kostrzewa. Tak à propos zmiany warunkow glebowych: zagladam czasami na "Ogrodowisko", i jest tam babka, ktora ma dzialke z lasem sosnowym. I ona wymienila cala glebe, nasadzila mnostwo roznych roslin wokol tych drzew. Jest taras dookola domu, z ktorego mozna ten ogrod podziwiac, jak rowniez sciezki do spacerowania. Ale po co w takim razie kupowac dzialke lesna? Nie wiem, moze odziedziczona?
    • Szanowni,   Odpowiadając na pytania:   1. wentylacja jest grawitacyjna   2. są nawiewniki, wszystkie powinny być otwarte teraz?   3. z tą wilgotnością w powietrzy nie zwróciłem uwagi   4. panele przed ich położeniem były składowane w temp pokojowej kilka dni     Wróciłem właśnie z lokalu, raczej nie ma wątpliwości, że na piętrze została woda w posadzce.   1/ Poniżej link z badania higrometrem w przejściach drzwi gdzie ściągnąłem panel, wartości w innych miejscach od 45 do nawet 60, to wzrosło bo podbiło wilgoć z dolnych warstw:   https://drive.google.com/file/d/1sSSEXTJFl3cpUKNj4aRw0wWlceAEo65w/view?usp=sharing   Na parterze pomiary jastrychu dają wartość 30-40, ponieważ po tym jak deweloper nas zalał, suszył podłogę miesiąc w tym podpodłogowo na podciśnieniu, a od miesiąca podłoga jest ogrzewana i niezamknięta. Wydaje mi się, że jastrych nie powinien się odkształcić, na parterze jest prosty w rogach, a deweloper grzał tą posadzkę podpodłogowo dość mocno, do tego 4 nagrzewnice działały i pochłaniacze wilgoci, z 40 stopni w pomieszczeniu. Szczęśliwi parter obecnie nie ma szczególnych spękań posadzki, jest jedna kreska ale bardzo wąska odpowiada dylatacjom w jastrychu. C.O. miałem maks na piecu 29 stopni. Na piętrze można sprawdzić tylko po demontażu paneli, ale one w przejściach między pomieszczeniami też się bujają.    2/ Zdjąłem listwę w jednym miejscu gdzie się mocno bujają panele, wygląda to jak poniżej:   https://drive.google.com/file/d/1FxtqxwOuPXJ7x3VxZZ5MtThem_dMTa_q/view?usp=sharing   Raczej nie mam wątpliwości, że podłoga do demontażu i wygrzewanie, a potem folia, pianka i ponowne położenie.   Czy problematyczne jest ponowne odtworzenie ułożenia paneli?   One są położone nieregularnym wzorem, różnie podocinane, bez zachowania symetrii (tak woleliśmy wizualnie). Powinno się numerować panele w poszczególnych pomieszczeniach, żeby wrócić do tego samego? I jak je składować? Jeden na drugim? Muszą dojść do siebie.   3/ Czy w zaistniałej sytuacji wyłączyć ogrzewanie i zostawić uruchomione pompy mieszające na rozdzielaczach? Z dobę będzie spadała temperatura sama z siebie w zamkniętym budynku.   4/ Zgodnie z moją wiedzą, deweloper wydając lokal nabywcy, jest obowiązany wydać go w stanie nadającym się do wykończenia i zamieszkania. Mokry budynek jest wadą, która została zatajona przed nami. Zgłosiłem wilgoć do protokołu odbioru, wskazując, że wartości wilgoci jastrychu to 4,5-7% zależności od pomieszczenia. Osuszali dodatkowo tydzień i zapewnili, że wydali osuszone (fuszerka i ignorancja). O procedurze wygrzania posadzki dowiedziałem się przypadkowo, niedawno, deweloper odpowiedział mi, że "oni tego nie robią". W instrukcji obsługi lokalu nie ma słowa o konieczności przeprowadzenia podobnego procesu. Czy zgodzicie się ze mną, że mam podstawę do:   a) zgłoszenia wady lokalu i wezwania do wygrzania posadzki na koszt dewelopera - pójdzie kilkaset m3 gazu na to to jest koszt;   b) dochodzenia pokrycia kosztów najmu lokalu z uwagi na niemożność wprowadzenia się, gdzie z rozmysłem i ignorancją wprowadzono nas w błąd co do warunków budynku.   5/ położenie paneli bez foli na tej posadzce to już inna para kaloszy, zawinił wykonawca wykończeniówki, powinien zażądać protokołu wygrzania i mieć miernik wilgoci, a położył to na podkładzie XPS (nie XPRS) bez foli, bo mu na oko było sucho, jestem teraz pewien, że facet po prostu nie zna się na tym ogrzewaniu (porażka), więc jest obowiązany zdemontować teraz te panele i zwrotnie je zamontować po wygrzaniu.    https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...