Skocz do zawartości

Ocieplenie scian wewnetrznych ytong czy wata?


Recommended Posts

Napisano
Cytat

(...)
Może w takim razie wytłumaczycie mi dlaczego skoro wilgoć z wnętrza może wnikać w ścianę nie może ona wnikać od strony zewnętrznej (ocieplenia i paroizolacji tam nie ma)? Wydaje mi się, że to jest przyczyną dla której nie powinno się oklejać ściany styropianem, ale mogę się mylić biorąc pod uwagę ilość warunków do zbadania w każdym konkretnym przypadku.(...)


Źródłem wilgoci w pomieszczeniu jest człowiek i jego działania, dlatego na zewnątrz będzie zawsze niższa wartość wilgotności bezwzględnej. Wilgoć przepływa zgodnie z zasadami fizyki, więc nie może przepływać ze środowiska o mniejszej wilgotności do środowiska o większej wilgotności.

Przyczyną, dla której nie zależy ocieplać ścian styropianem od wewnątrz jest jego klasa reakcji na ogień.

Cytat

(...)
Xella ze swoim wspaniałym rozwiązaniem w którym dopuszcza zastosowanie paroizolacji, ale szczelnej (!!!) dopuszcza jednocześnie zablokowanie wilgoci z zewnątrz w ścianie - zapytam dlaczego sądzisz, że to jest dobre rozwiązanie?


Płyty MULTIPOR mogą być stosowane bez paroizolacji. Istnieje jednak grupa obiektów, w których produkcja wilgoci jest na tyle duża lub wymiana powietrza na tyle mała, że kondensat nie jest w stanie odparować w okresie letnim. Do takich obiektów należą np. baseny.

Cytat

(...)
Nie zapomnij tylko o tej metrowej opasce wokół styku ścian, sufitu i podłogi ze ścianą zewnętrzną...
bo jeśli jej nie zrobisz, to zapraszasz tych gości bezpośrednio do pokoju (czarne wykwity wokół ocieplenia w miejscu występowania mostka).(...)


W przypadku ocieplenia wełną mineralną, takie rozwiązanie też jest konieczne.

Pozdrawiam serdecznie,
Krzysztof
  • 6 lata temu...
Napisano

Witajcie

trochę odświeżę temat w 2020 roku :)

Mieszkam Od 2 lat w bloku z 1987 roku. Jakoś tak wyszło ze sypialnie urządziliśmy w narożnym pomieszczeniu na 1 pietrze. Na dużej narożnej ścianie ustawiliśmy Łóżko z grubym, wysokim na ok 1,80 M wezgłowiem. Rok temu robiąc małe przemeblowanie przestawiliśmy łóżko na ścianę wewnętrzna ale szybko wróciliśmy do pierwotnego ustawienia bo okazało się ze wezgłowie chroni nas od zimnej ściany, która w ciągu 1 dnia znacząco wychodziła pokój. Jakoś wtedy się nad tym mocniej nie zastanawiałem. W tym roku na początku zimy odsunąłem łóżko od ściany i niestety okazało się ze skroplila się tam wilgoć i pokazał się grzyb - dość duży. Obecnie wszystko jest już oczyszczone preparatami i planujemy mały remont sypialni oraz przełożenie na stałe łóżka na ciepła ścianę, żeby ta zewnętrzna oddychała, nie była zastawiona wezgłowiem. Niestety w sypiali będzie wtedy dla nas za zimno, dlatego planuje ocieplić te ścianę od wewnątrz, ale mam 2 pewne obawy. 

Po 1. czym to zrobić - czy opisywanymi wyżej w temacie bloczkami ytong multipor czy bardziej klasycznie wełna + regips? Chcemy tez przy okazji zrobić przy suficie osłonę szyn karniszowych z regipsu i wpadłem na pomysł czy decydując się na ocieplenie wełna i regipsem nie warto zostawić przy suficie przerwę ok 5 cm (nie ciągnąć wełny i regipsu do samej góry) żeby ściana mogła tam lekko „oddychać” skoro i tak tej przerwy nie będzie widać, bo osłona karnisza będzie na 15 cm w dół wiec to zakryje. takie rozwiązanie ma w ogóle sens, czy ciągnąć wszystko do samej góry?
Po 2. - chyba najważniejsze - spółdzielnia już od 2 lat planuje ocieplenie bloku z zewnątrz steropianem 10-12 cm i jest prawdopodobne ze tej wiosny to się w końcu wydarzy. Czy wtedy moje ocieplenie wewnętrzne nie wpłynie negatywnie na ścianę? Nie będzie ocieplona „za mocno” z obu stron? Może już teraz lepiej wybrać metodę ocieplenia, która zapewni mi komfort termiczny, a w przyszłości gdy w końcu mieszkańcy przegłosują ocieplenie nie spowoduje kolejnych problemów? 

 

dziękuje za pomoc i pozdrawiam!

Napisano

Ocieplenie jest niepewne. Może być w tym roku, może za 10 lat. Jakieś inne pomysły jak zadbać o komfort termiczny? Grzejnik jest w narożniku przy ścianach wewnętrznych, a przy ścianach narożnych zewnętrznych jest zimno nawet jak grzejnik jest rozkręcony na maxa. Wentylacje poprawie za pomocą nawiewnika na oknie ale na ocieplenie nie mam pomysłu. 

Napisano
Dnia 5.01.2020 o 17:24, Villu napisał:

Po 1. czym to zrobić - czy opisywanymi wyżej w temacie bloczkami ytong multipor czy bardziej klasycznie wełna + regips?

1. Jeśli wewnątrz to multipor podobno najlepszy. I bez przerw na zasłony. Zasłony przed multiporem.

Ale jeśli mają ocieplać budynek, to bym zaczekał.

Bo i tak bedzie zimno wiało od wnęki okiennej, której boków nie ocieplisz.

2.Jak masz grzejnik na wewnętrznej scianie zamiast pod oknem, to nic dziwnego że jest zimno pod okem a cyrkulacja powietrza nie działa.

3. Tak czy inaczej spróbowal bym teraz ocieplić okna (jeśli duże) - ale roletą wewnętrzną tkaninową grubą, ale nie na oknie, tylko na ścianie, tak, by wnęka okienna była chroniona. Z lekką wentylacją tej przestrzeni - czyli u dołu lekka szpara i u góry - czyli nie musi byc szczelna, nawet nie powinna.

Może to być też cięższa zasłona.

Tylko tu zastrzeżenie - pomieszczenie musi być tez wentylowane - dlatego ta roleta nie może być nonstop zasunięta.

Napisano

Pokój jest narożny - na 1 ścianie zewnętrznej jest okno i balkon, na drugiej zewnętrznej duża zimna ściana i w rogu okno a pod nom grzejnik. Wianie od okien nie jest tak dużym problemem jak duża zimna ściana. Dzisiaj podjąłem decyzje ze chyba postaram się przeczekać zimę i zobaczę co będzie latem. Jeśli rusza z ociepleniem to nic nie robię. Jeśli nie, to jak ściany będą dobrze osuszone po lecie chyba zdecyduje się na regips i watę. Dzisiaj pare osób mi mówiło ze lepiej potem to rozebrać jak budynek będzie ocieplony od zewnątrz żeby nie „kisić” ściany.

Napisano (edytowany)
7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Możesz też zastanowić się nad takim rozwiązaniem.

https://budujemydom.pl/irbj/porady/90152-plyty-simfofit-prosty-i-skuteczny-sposob-na-wyciszenie-scian

Pierwotnie służy do izolacj akustycznej, ale przy okazji izoluje również termicznie.

Ciekawe to.

 

7 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

 

Tylko kosztuje 100zł za 1m2

:zalamka:

Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Napisano
8 godzin temu, Budujemy Dom - budownictwo ogólne napisał:

Pierwotnie służy do izolacj akustycznej, ale przy okazji izoluje również termicznie.

Ciekawe - co ze skraplaniem pary za płytą?

Napisano
36 minut temu, MrTomo napisał:

Tylko kosztuje 100zł za 1m2

Tyle co 1 m2 bloczków multipor o grubości 6 cm.. 10-cio centymetrowe to juz 148 brutto za metr :/ dzisiaj pytałem u lokalnego przedstawiciela o ceny. Sami powiedzieli, że zainteresowanie tym produktem jest wręcz znikome, a produkt za drogi żeby trzymać to na magazynie. 

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chciałbym podzielić się opinią i kilkoma informacjami na temat zestawu Osmo 177, który świetnie sprawdza się przy pielęgnacji i odświeżaniu drewnianych blatów kuchennych. Jeśli posiadacie drewniane powierzchnie wykończone olejami Osmo lub innymi olejami do drewna, ten zestaw może okazać się bardzo przydatny. Co zawiera zestaw Osmo 177 ? Płyn czyszczący w sprayu (500 ml) – idealny do codziennego, delikatnego czyszczenia. Skutecznie usuwa zabrudzenia, nie niszczy powłoki i nie zostawia smug. Top-Olej 3058 (500 ml) – produkt regenerujący i chroniący drewno. Przywraca świeży wygląd, naturalny mat i zabezpiecza przed wilgocią. Rączka do pada – wygodny uchwyt do pracy z włókninami. Włóknina do aplikacji – umożliwia równomierne rozprowadzenie oleju. Włóknina do szlifowania – pozwala delikatnie przygotować powierzchnię do ponownego olejowania, usuwając drobne zmatowienia i ślady użytkowania. Dla kogo ten zestaw ? Osmo 177 sprawdzi się u wszystkich, którzy posiadają: drewniane blaty kuchenne, stoły i powierzchnie robocze z drewna, drewniane schody lub inne elementy wykończone olejami. Co warto podkreślić ? Zestaw zawiera wszystko, co potrzebne do pielęgnacji – nie trzeba dokupować żadnych akcesoriów. Proces odświeżania jest prosty i szybki, a efekty widoczne od razu. Po nałożeniu oleju drewno odzyskuje swój naturalny wygląd, a powierzchnia staje się odporna na zabrudzenia i wilgoć. Jak często stosować ? Zależnie od intensywności użytkowania – zabieg odświeżania można wykonywać co kilka miesięcy, a płynu czyszczącego używać na co dzień. Podsumowując – Osmo 177 to praktyczne i wygodne rozwiązanie dla wszystkich, którzy chcą zadbać o trwałość i estetykę drewnianych blatów. Polecam każdemu, kto ceni sobie naturalne wykończenia i dbałość o detale.   Chętnie odpowiem na pytania i posłucham Waszych opinii.    
    • Czy to wszystko jest zgodne z projektem? Bo jeżeli tak, to projektanci się nie popisali. Osobiście jestem zwolennikiem innego układu: - górna powierzchnia ściany fundamentowej (w tym przypadku górna powierzchnia wieńca) jest na tym samym poziomie co chudziak;  - w efekcie izolacja przeciwwilgociowa pozioma na ścianach fundamentowych oraz pod ścianami nośnymi oraz działowymi jest na tym samym poziomie. Łatwo jest dobrze ułożyć i zrobić duże zakłady; - na chudziaku mamy wówczas wszędzie warstwę izolacji przeciwwilgociowej, warstwę izolacji cieplnej, warstwę wylewki podłogowej (jastrychu).  Na tym etapie budowy można jeszcze wszystko zrobić w ten sposób. Ale uwaga! Trzeba przeliczyć ostateczną wysokość ścian, otworów okiennych, drzwiowych oraz schodów i tego wszystkiego pilnować.  W ten sposób unikamy problemów z układaniem izolacji przeciwwilgociowej, mostkami cieplnymi w otworach drzwiowych itd. Chociażby jak teraz zrobić przejście rur ogrzewania podłogowego w "progach", gdzie w wewnętrznych ścianach nośnych będą otwory drzwiowe?
    • Jeżeli już coś pęka  w takiej sytuacji, to właśnie ściana działowa. Warstwa 10 cm betonu spoczywającego na zagęszczonym piasku jest całkiem solidna. Tu zaś pod ścianami działowymi jest jeszcze pogrubiona i zbrojona.  Natomiast co do brakującej izolacji przeciwwilgociowej, to jej zrobienie będzie kłopotliwe. U dołu ściany trzeba będzie nawiercić otwory pod kątem i wsączyć w ścianę preparat uszczelniający. Ale to w sumie problem wykonawców, skoro popełnili błąd.
    • Witam, Jestem na etapie zamawiania okien do domu i z tego powodu urodziło mi się kilka pytań.  Na fundamencie z bloczków betonowych został wylany wieniec. Z zewnątrz cały fundament wraz z wieńcem został zaizolowany oraz ocieplony 10cm warstwą styropianu przeznaczonego na fundament. Wnętrze zostało już zasypane piaskiem i zagęszczone. W chwili obecnej sytuacja na posadzce wygląda tak, że wylany zostanie chudziak (10cm), 15cm styropianu (ogrzewanie podłogowe) 6cm wylewka i 1.5-2cm na płytkę/panel - co daje nam 33cm. Tyle też właśnie pozostało miejsca między "piaskiem" a górną krawędzią wieńca.Finalnie więc, docelowa posadzka zrówna mi się niejako z górną krawędzią wieńca oraz izolacją poziomą. Czy to jest poprawnie wykonane? W otworach okiennych natomiast  wychodzi, że okno balkonowe będzie osadzone bezpośrednio  na wieńcu (na widocznej izolacji). Czy to jest okej? Nie będzie się w tych miejscach tworzył koszmarny mostek termiczny? Jeśli przyszłaby podwalina to okno mi się podniesie, co za tym idzie powstanie próg? Nie będzie przemarzać? Inna sprawa, że wieńce na wew. ścianach są na tej samej wysokości, więc wszędzie tam gdzie mam próg, to albo docelowa posadzka (panel) przyjdzie odrazu na wieniec, albo będę musiał go podkuć?  Bardzo proszę o Państwa opinie.
    • Pojawiła się nowa naklejka na podrobionych narzędziach Hilti TE16.   Młot Hilti Hammer Drill TE 16 2200W / Nowy Lombard / Cz-wa    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...