Skocz do zawartości

Stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
Witam

Kupiłem dom w stanie jak wyżej. Czy znajdę gdzieś kolejność wykonywania poszczególnych etapów wykończenia? Żeby niczego nie przeoczyć itd.

Pozdrawiam
Jarek
Napisano
icon_smile.gif
Sprzedawca Twojego domu nie ma żadnych propozycji?
Nie wiem jak w kwestiach formalnych (pozwolenia, kierowik budowy itp).
ale w praktycznych: stan surowy trzeba zamknąć (okna+drzwi+brama) icon_smile.gif ale wcześniej też dobrze jest poszukać wykonawców instalacji: wentylacji, hydrauliki, elektryki.
Napisano
Cytat

Witam

Kupiłem dom w stanie jak wyżej. Czy znajdę gdzieś kolejność wykonywania poszczególnych etapów wykończenia? Żeby niczego nie przeoczyć itd.

Pozdrawiam
Jarek



Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem icon_biggrin.gif ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać
Napisano
Cytat

Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem icon_biggrin.gif ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać



A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif



Tak sie składa , że to własnie stach podał poprawną kolejność.
Zwróć uwagę (ważne) , że wełna i zabudowy kg PO WSZYSTKICH MOKRYCH ROBOTACH ..
Wylewki


Wylewki zawsze po tykach .
Napisano
Cytat

Dobrze wiedzieć.

I tak na logikę biorąc... Nie może być tak, że wilgoć z wylewk wchodzi do ocieplenia. Więc też uważam, że rację ma stach.




W sumie ... cenna uwaga ;)
I właśnie dlatego zapytałem ... dzięki za pomoc ... reszta bez zarzutu?
Napisano
Cytat

Małe sprostowanie:
stolarka drewniana najczęściej wymaga wykonania prac mokrych (tynki - wylewki) więc ten harmonogram może ulegać czasem zmianie:)


No nie przesadzajmy - ileż jest tych mokrych materiałów w obróbce zamontowanych elementów stolarki drewnianej?
Montujesz na piankę po zamocowaniu kołkami i uchwytami blaszanymi, pozostaje trochę zaprawy, czy gipsu do dopasowania do ścian... Montujesz na położone - zafugowane terakoty, czy gresy, polakierowane deski i parkiety - podłogi.
Oczywiście zakładam, że w czasie tynkowania przygotowujesz otwory dopasowane wymiarami do wielkości zalecanych przez producenta otworów,więc np. wysokość 207 cm, szerokość odpowiednia do szerokości ościeżnic, więc 81, 91, 101 cm dla drzwi 70, 80, 90 cm, itd. icon_lol.gif
Napisano
R-32 podał montaż okien na początku, przed tynkami i wylewkami. A to nie zawsze jest zgodne z WARUNKAMI GWARANCJI, które określa Producent. I nie chcę wdawać się tu w polemikę, czy to zassadne czy nie, bo wielokrotnie o tym mówiłem.
Często spotykam tynkarzy którzy mówią, że nic się nie stanie. Ale to nie oni będą adresatami ewentualnych reklamacji i za nie nie zapłacą.
Napisano
Cytat

R-32 podał montaż okien na początku, przed tynkami i wylewkami. A to nie zawsze jest zgodne z WARUNKAMI GWARANCJI, które określa Producent. I nie chcę wdawać się tu w polemikę, czy to zassadne czy nie, bo wielokrotnie o tym mówiłem.
Często spotykam tynkarzy którzy mówią, że nic się nie stanie. Ale to nie oni będą adresatami ewentualnych reklamacji i za nie nie zapłacą.



Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i Zacytuj gdzie tak napisałem - Pozdrawiam .
Napisano
Cytat

Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i Zacytuj gdzie tak napisałem - Pozdrawiam .


Ach tak?Przepraszam, Twój nick mi się rzucił po oczach bo zacytowałeś taką wypowiedź icon_smile.gif
Chodziło mi o zaakcentowanie pewnych wyjątków od ogólnych zasad.
Napisano
Uważam ,że to bardzo przydatny temat i należy go aktualizować.

Wielu początkujących chętnie z niego skorzysta , więc proszę kompetentne osoby do udzielania się .

Jeszcze raz dla jasności kolejność prac .

Zacytuję stach'a

Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać

Napisano
Bardzo cenne informacje:
Każdemu laikowi przyda się to przy planowaniu robót i umawianiu fachowców!
Ja też nie wiedziałam że trzeba przed wylewkami pod ogrzewanie podłogowe zrobić tynki(aby potem prawidłowo wykonać dylatację w wylewce).Dowiedziałam się przypadkowo i trzeba było zmienić plany.A wiadomo skoro pierwsze tynki to najpierw elektryka.Dlatego po wykonaniu wod-kan, zabraliśmy się za elektrykę, która się właśnie kończy(własnorecznie).
No i dzięki Waszej cennej radzie zakupiona wełna na ocieplenie poczeka aż do wyschnięcia mokrych robót icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Bardzo cenne informacje:
Każdemu laikowi przyda się to przy planowaniu robót i umawianiu fachowców!
Ja też nie wiedziałam że trzeba przed wylewkami pod ogrzewanie podłogowe zrobić tynki(aby potem prawidłowo wykonać dylatację w wylewce).Dowiedziałam się przypadkowo i trzeba było zmienić plany.A wiadomo skoro pierwsze tynki to najpierw elektryka.Dlatego po wykonaniu wod-kan, zabraliśmy się za elektrykę, która się właśnie kończy(własnorecznie).
No i dzięki Waszej cennej radzie zakupiona wełna na ocieplenie poczeka aż do wyschnięcia mokrych robót icon_biggrin.gif




Dokładnie ... ja też zapytałem chociaż (jak mi się wcześniej wydawało)znałem kolejność- jednak jak się później okazało to był dobry wybór...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
stach napisał poprawnie, ekipa tynkarska nie powinna deptać rurek centralnego ogrzewania a tym bardziej podłogówki.
Mariusz

Cytat

A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...