Skocz do zawartości

Stan surowy otwarty


Recommended Posts

Napisano
Witam

Kupiłem dom w stanie jak wyżej. Czy znajdę gdzieś kolejność wykonywania poszczególnych etapów wykończenia? Żeby niczego nie przeoczyć itd.

Pozdrawiam
Jarek
Napisano
icon_smile.gif
Sprzedawca Twojego domu nie ma żadnych propozycji?
Nie wiem jak w kwestiach formalnych (pozwolenia, kierowik budowy itp).
ale w praktycznych: stan surowy trzeba zamknąć (okna+drzwi+brama) icon_smile.gif ale wcześniej też dobrze jest poszukać wykonawców instalacji: wentylacji, hydrauliki, elektryki.
Napisano
Cytat

Witam

Kupiłem dom w stanie jak wyżej. Czy znajdę gdzieś kolejność wykonywania poszczególnych etapów wykończenia? Żeby niczego nie przeoczyć itd.

Pozdrawiam
Jarek



Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem icon_biggrin.gif ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać
Napisano
Cytat

Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem icon_biggrin.gif ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać



A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif



Tak sie składa , że to własnie stach podał poprawną kolejność.
Zwróć uwagę (ważne) , że wełna i zabudowy kg PO WSZYSTKICH MOKRYCH ROBOTACH ..
Wylewki


Wylewki zawsze po tykach .
Napisano
Cytat

Dobrze wiedzieć.

I tak na logikę biorąc... Nie może być tak, że wilgoć z wylewk wchodzi do ocieplenia. Więc też uważam, że rację ma stach.




W sumie ... cenna uwaga ;)
I właśnie dlatego zapytałem ... dzięki za pomoc ... reszta bez zarzutu?
Napisano
Cytat

Małe sprostowanie:
stolarka drewniana najczęściej wymaga wykonania prac mokrych (tynki - wylewki) więc ten harmonogram może ulegać czasem zmianie:)


No nie przesadzajmy - ileż jest tych mokrych materiałów w obróbce zamontowanych elementów stolarki drewnianej?
Montujesz na piankę po zamocowaniu kołkami i uchwytami blaszanymi, pozostaje trochę zaprawy, czy gipsu do dopasowania do ścian... Montujesz na położone - zafugowane terakoty, czy gresy, polakierowane deski i parkiety - podłogi.
Oczywiście zakładam, że w czasie tynkowania przygotowujesz otwory dopasowane wymiarami do wielkości zalecanych przez producenta otworów,więc np. wysokość 207 cm, szerokość odpowiednia do szerokości ościeżnic, więc 81, 91, 101 cm dla drzwi 70, 80, 90 cm, itd. icon_lol.gif
Napisano
R-32 podał montaż okien na początku, przed tynkami i wylewkami. A to nie zawsze jest zgodne z WARUNKAMI GWARANCJI, które określa Producent. I nie chcę wdawać się tu w polemikę, czy to zassadne czy nie, bo wielokrotnie o tym mówiłem.
Często spotykam tynkarzy którzy mówią, że nic się nie stanie. Ale to nie oni będą adresatami ewentualnych reklamacji i za nie nie zapłacą.
Napisano
Cytat

R-32 podał montaż okien na początku, przed tynkami i wylewkami. A to nie zawsze jest zgodne z WARUNKAMI GWARANCJI, które określa Producent. I nie chcę wdawać się tu w polemikę, czy to zassadne czy nie, bo wielokrotnie o tym mówiłem.
Często spotykam tynkarzy którzy mówią, że nic się nie stanie. Ale to nie oni będą adresatami ewentualnych reklamacji i za nie nie zapłacą.



Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i Zacytuj gdzie tak napisałem - Pozdrawiam .
Napisano
Cytat

Przeczytaj jeszcze raz cały wątek i Zacytuj gdzie tak napisałem - Pozdrawiam .


Ach tak?Przepraszam, Twój nick mi się rzucił po oczach bo zacytowałeś taką wypowiedź icon_smile.gif
Chodziło mi o zaakcentowanie pewnych wyjątków od ogólnych zasad.
Napisano
Uważam ,że to bardzo przydatny temat i należy go aktualizować.

Wielu początkujących chętnie z niego skorzysta , więc proszę kompetentne osoby do udzielania się .

Jeszcze raz dla jasności kolejność prac .

Zacytuję stach'a

Zamknąć budynek (okna, drzwi),
-zrobić instalację elektryczną (zasilanie, inst. alarmowa, telekomunikacyjna),
-wentylacyjną (najlepiej mechaniczną z rekuperatorem ),
-kanalizacyjną i część zasilania w wodę, ewentualnie centralny odkurzacz,
-położyć tynki (cementowo-wapienny w łazienkach, pralniach, kotłowniach, kuchniach, ewentualnie gipsowy w -pozostałych pomieszczeniach),
-ewentualnie grzanie podłogowe,
-wylać posadzki (miksokretem),
-suszyć budynek i w tym czasie robić resztę wody, piece i resztę ogrzewania centralnego,
-robić łazienki i kuchnie (glazury, wyposażenie, białe montaż) na dolnej kondygnacji,
-po wyschnięciu wody z posadzek i tynków wykończyć poddasze (wełna, płyty GK na skosach),
-łazienki (i ewentualnie kuchnie) - glazury, wyposażenie - na poddaszu
-malować wnętrza, układać podłogi, montować ościeżnice i drzwi,
-ocieplić - jeśli potrzeba - z zewnątrz,
-wprowadzić się i szczęśliwie mieszkać

Napisano
Bardzo cenne informacje:
Każdemu laikowi przyda się to przy planowaniu robót i umawianiu fachowców!
Ja też nie wiedziałam że trzeba przed wylewkami pod ogrzewanie podłogowe zrobić tynki(aby potem prawidłowo wykonać dylatację w wylewce).Dowiedziałam się przypadkowo i trzeba było zmienić plany.A wiadomo skoro pierwsze tynki to najpierw elektryka.Dlatego po wykonaniu wod-kan, zabraliśmy się za elektrykę, która się właśnie kończy(własnorecznie).
No i dzięki Waszej cennej radzie zakupiona wełna na ocieplenie poczeka aż do wyschnięcia mokrych robót icon_biggrin.gif
Napisano
Cytat

Bardzo cenne informacje:
Każdemu laikowi przyda się to przy planowaniu robót i umawianiu fachowców!
Ja też nie wiedziałam że trzeba przed wylewkami pod ogrzewanie podłogowe zrobić tynki(aby potem prawidłowo wykonać dylatację w wylewce).Dowiedziałam się przypadkowo i trzeba było zmienić plany.A wiadomo skoro pierwsze tynki to najpierw elektryka.Dlatego po wykonaniu wod-kan, zabraliśmy się za elektrykę, która się właśnie kończy(własnorecznie).
No i dzięki Waszej cennej radzie zakupiona wełna na ocieplenie poczeka aż do wyschnięcia mokrych robót icon_biggrin.gif




Dokładnie ... ja też zapytałem chociaż (jak mi się wcześniej wydawało)znałem kolejność- jednak jak się później okazało to był dobry wybór...
  • 3 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
stach napisał poprawnie, ekipa tynkarska nie powinna deptać rurek centralnego ogrzewania a tym bardziej podłogówki.
Mariusz

Cytat

A czy w kolejności nie wystąpił błąd? tynki i później podłogowe ogrzewanie? Bo mój harmonogram wyglada nastepujaco:
1. Okna i drzwi
2. Instalacje (elektryczna, wentylacyjna, Wod-Kan, C.O. gaz)
2a. W między czasie izolacja poddasza (wełna, płyty GK)
3. Wylewki
4. Tynki
5. Glazura itp
6. Malować
7. Ocieplić
8. Dożyć spłaty kredytu icon_biggrin.gif

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
    • Podbudowa pod komin jest kluczowym elementem zapewniającym stabilność i bezpieczeństwo konstrukcji komina. Należy o to zadbać już na etapie fundamentów. Na płycie robimy izolację poziomą, a na niej murujemy bloczki betonowe. To na nich staną kominy systemowe. Zaczynamy również murować pustaki wentylacyjne pod sufitem, które przejdą niedługo przez strop.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...