Skocz do zawartości

Parkiet - przed czy po malowaniu ścian?


JacekW81

Recommended Posts

Napisano
Witam po długiej przerwie.
Mam takie pytanie: czy parkiet układa, cyklinuje i maluje się przed czy po malowaniu ścian?
Pytam bo jedni mi mówią że przed inni po i nie wiem:(

Dzięki za odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Witam po długiej przerwie.
Mam takie pytanie: czy parkiet układa, cyklinuje i maluje się przed czy po malowaniu ścian?
Pytam bo jedni mi mówią że przed inni po i nie wiem:(

Dzięki za odpowiedzi.



Niektórzy zalecają pomalowanie sufitu i jednokrotnie ścian, zaś po ułożeniu parkietu, jego wycyklinowaniu i polakierowaniu, po odczekaniu okresu utwardzenia się lakieru, odkurza się ściany ( mimo, że cyklinuje się "bezpyłowo", na ścianach zostaje sporo pyłu drzewnego), naprawia jakieś drobne uszkodzenia ścian i wtedy wykańcza malowanie ścian.
Napisano (edytowany)
Ja u siebie zrobiłem tak. Sufity na glanc. Później położenie parkietów. Następnie cyklinowanie, malowanie . Zabezpieczyłem podłogę kartonami oraz folią i pomalowałem ściany. Żadnych uszkodzeń parkietów. Wszyscy zadowoleni

Co do cyklinowania bezkurzowego to i tak w powietrzu i na ścianach osadzały się bardzo duże ilości pyłu. Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam po długiej przerwie.
Mam takie pytanie: czy parkiet układa, cyklinuje i maluje się przed czy po malowaniu ścian?
Pytam bo jedni mi mówią że przed inni po i nie wiem:(

Dzięki za odpowiedzi.



Dobrym rozwiązaniem jest położenie, wycyklinowanie i zalakierowanie parkietu przed prowadzeniem prac malarskich. Niezabezpieczony parkiet może bowiem chłonąć wilgoć podczas wykonywania „prac mokrych” w pomieszczeniu. Z kolei cyklinowanie parkietu przy pomalowanych ścianach może po prostu doprowadzić do ich uszkodzenia.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Niektórzy zalecają pomalowanie sufitu i jednokrotnie ścian, zaś po ułożeniu parkietu, jego wycyklinowaniu i polakierowaniu, po odczekaniu okresu utwardzenia się lakieru, odkurza się ściany ( mimo, że cyklinuje się "bezpyłowo", na ścianach zostaje sporo pyłu drzewnego), naprawia jakieś drobne uszkodzenia ścian i wtedy wykańcza malowanie ścian.


Zajmuję się tym zawodowo i jest to jak najbardziej prawidłowo sposób. Eliminuje wiele niepotrzebnych prac przy innych kolejnościach
Napisano
Cytat

Zajmuję się tym zawodowo i jest to jak najbardziej prawidłowo sposób. Eliminuje wiele niepotrzebnych prac przy innych kolejnościach



Może nie zajmuję się cyklinowaniem, ale i bywało.
Zgadzam się z powyżej piszącymi, ale:

100 procent pewności daje malowanie pokoju przy jednokrotnym malowaniu ścian i sufitu (ewentualnie 2 razy sufit, jeżeli będzie konieczność malować go 3 krotonie.)

Dla tego iż po lakierze, mogą wyjść przebarwienia i owe malowanie może nie być tak efektowne.
(co zalecają producenci lakierów, (może nie wszyscy)).
Dodatkowo, mogą ale nie powinny uszkodzić się ściany przy cyklinowaniu.
No i wykończenie, nie zawsze ściany są idealnie równe, przy montażu listew drewnianych, mogą pojawić się szczeliny pomiędzy ścianą a listwą i wtedy nie wszystkim się to podoba (nawet najmniejsza szczelina potrafi zniszczyć efekt pracy).

To takie moje sugestie, jak na pierwszy wpis icon_biggrin.gif .




Napisano
Cytat

Może nie zajmuję się cyklinowaniem, ale i bywało.
Zgadzam się z powyżej piszącymi, ale:

100 procent pewności daje malowanie pokoju przy jednokrotnym malowaniu ścian i sufitu (ewentualnie 2 razy sufit, jeżeli będzie konieczność malować go 3 krotonie.)

Dla tego iż po lakierze, mogą wyjść przebarwienia i owe malowanie może nie być tak efektowne.
(co zalecają producenci lakierów, (może nie wszyscy)).
Dodatkowo, mogą ale nie powinny uszkodzić się ściany przy cyklinowaniu.
No i wykończenie, nie zawsze ściany są idealnie równe, przy montażu listew drewnianych, mogą pojawić się szczeliny pomiędzy ścianą a listwą i wtedy nie wszystkim się to podoba (nawet najmniejsza szczelina potrafi zniszczyć efekt pracy).

To takie moje sugestie, jak na pierwszy wpis icon_biggrin.gif .


W pełni zgadzam się z Twoimi uwagami. Pozdrawiam icon_lol.gif
Napisano
3 krotne malowanie będzie wskazane w przypadku jeżeli nakładamy faktycznie kolor przez który poprzedni może w dalszym ciągu przebijać,dlatego wcześniej radze dać 2 krotne gruntowanie ścian,to najlepsze rozwiązanie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jeżeli podłoga jest już polakierowana/olejowana typu deska barlinecka to można śmiało montować po malowaniu natomiast litą dechę, która wymaga cyklinowania należy ułożyć przed.
Napisano
witam
Moim skromnym zdaniem najpierw cyklinowanie podlogi i lakierowanie a pozniej malowanie scian, chociazby z tego powodu ze latwiej zabezpieczyc podloge folia niz pozniej czyscic sciany. Teoretycznie cykliniarki maja zbiorniki na pyl ale zawsze cos sie unosi. Wiec ja bym najpierw wycyklinowal podloge, dobrze zabezpieczyl ja folia i dopiero wzial sie za malowonie scian.
Ewentualnie jeżeli zrobi się na odwrót to ścianę można zawsze odkurzyć z pyłu (ale po co?).
Napisano
Ja mam takie samo zdania na ten temat. Najpierw zajmij się podłogą,wycyklinuj i połóż folię ochronną, a dopiero później zajmij się ścianami. To o wiele bardziej praktyczne rozwiązanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Jeśli szukacie sposobu na dekoracyjne i trwałe wykończenie drewnianych podłóg, mebli czy ścian – warto zwrócić uwagę na bejce olejne OSMO. To produkty, które zdobyły uznanie zarówno wśród profesjonalistów, jak i użytkowników domowych ceniących naturalne składniki, jakość oraz ekologiczne podejście do wykończenia wnętrz. Czym jest bejca olejna OSMO? Bejca OSMO to profesjonalny, barwiony podkład do drewna na bazie naturalnych olejów roślinnych. Dzięki brakowi wosków w składzie, bejca daje ogromne możliwości w zakresie intensywności koloru – od delikatnego podkreślenia struktury drewna po intensywne, nasycone barwy. Co istotne, nie tworzy na powierzchni warstwy lakieru – pigmenty wnikają głęboko w drewno, wyrównując jego odcień i podkreślając naturalne usłojenie. Gdzie można stosować bejcę? Bejce OSMO przeznaczone są wyłącznie do zastosowań wewnętrznych, idealnie sprawdzą się na: drewnianych podłogach, deskach i parkietach, stopniach schodów, blatach, meblach, ścianach i sufitach z drewna, a także na zabawkach dziecięcych i przyborach drewnianych – po wyschnięciu są całkowicie bezpieczne i przyjazne środowisku. Jak działa? Bejca sama w sobie nie jest pełnoprawnym wykończeniem – to etap barwienia, który należy zabezpieczyć woskiem twardym olejnym OSMO. Takie połączenie daje nie tylko wyjątkowy efekt wizualny, ale również trwałość i odporność na codzienne użytkowanie. Dlaczego warto? Naturalne składniki: cztery rodzaje oczyszczonych olejów roślinnych i wysokiej jakości pigmenty. Możliwość pracy z utwardzaczem – istotne dla profesjonalistów. Idealne do przestrzeni komercyjnych, gdzie czas to pieniądz – powierzchnia może być gotowa do użytku już następnego dnia. Ogromna paleta kolorów – od klasycznych odcieni drewna po nowoczesne, designerskie barwy. Podsumowanie Bejce olejne OSMO to doskonałe rozwiązanie dla tych, którzy szukają naturalnych i trwałych produktów do barwienia drewna. Ich elastyczność, ekologiczny skład oraz profesjonalne właściwości użytkowe czynią je wyborem godnym uwagi – zarówno w domach, jak i w przestrzeniach komercyjnych.
    • Albo tylko znajdował się w miejscu, obok którego uderzył piorun. Bo piorun może zabić również z dalszej odległości, to zależy od okoliczności wyładowania atmosferycznego.  A do artykułu polecam ten temat   Jak sprawdzić, czy instalacja odgromowa jest niezbędna?
    • Komentarz dodany przez Paweł: Zgadza się, uderzenie pioruna jest rzadkie, ale nie niemożliwe. Wczoraj ogłoszono śmierć Auduna Groenvolda, norweskiego olimpijczyka w narciarstwie dowolnym, który został uderzony przez piorun podczas wycieczki do domku letniskowego.
    • W Polsce każdego roku burze powodują szkody warte miliony złotych. Zniszczone urządzenia, pożary dachów i porażenia prądem to realne skutki, które dotykają nie tylko właścicieli domów na odludziu. Czy wiesz, że piorun może spalić sprzęt, nawet jeśli uderzy kilometr od twojego domu? Sprawdź, jak skutecznie i tanio zabezpieczyć dom przed burzą. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/instalacje/instalacja-odgromowa/a/116255-piorunochron-chroni-dom-przed-burza
    • Komentarz dodany przez inżynier Mirek: Niestety w artykule zapomniano o podstawowym zadaniu jaki ma spełniać dach - szczelność, pełna ochrona przed warunkami atmosferycznymi, przede wszystkim opadami, aby wnętrze budynku było bezpieczne. Każdy wie, że obecnie układane dachówki, blachodachówki, blacha czy inne pokrycia dachowe nie są szczelne. Zwłaszcza w narożach, koszach praktycznie nie ma szans na szczelne wykonanie pokrycia. Dlatego ważne jest aby pod tą dachówką, blachą, blachodachówką wykonać w 100% szczelną warstwę. Niestety membrany paroprzepuszczalne nie nadają się do wykonania takiej szczelnej izolacji. Mają bardzo małą odporność na promieniowanie UV, przeważnie 2-3 miesiące, a najlepsze do 6 miesięcy. To nic w porównaniu do pap czy membran bitumicznych, które mają odporność na kilka a nawet kilkanaście lat. Poza tym podczas układania takiej membrany paroprzepuszczalnej często dochodzi do naderwań, rozdarć, które ciężko załatać. A poza tym trzeba pamiętać, że każda membran jest przebijana przez setki gwoździ, którymi przybijamy kontrłaty i łaty. A każde przebicie membrany paroprzepuszczalnej gwoździem to dziura, która jest potencjalnym miejscem przecieku wody. Przy papach nie ma takiego problemu - gwóźdź przebija papę, ale bitum uszczelnia się wokół tego gwoździa i nie ma zagrożenia, że woda będzie przeciekała. A co do paroprzepuszczalności to oczywiście jest ona ważna i potrzebna, ale tylko w niektórych przypadkach. Ogólnym założeniem jest, że izolacja termiczna nie może być narażona na zawilgocenie. Skoro od strony pomieszczenia ocieplenie jest chronione folią paroizolacyjną, która ma za zadanie nie przepuszczać wilgoci, pary wodnej to izolacja termiczna jest dobrze chroniona od spodu (od strony wnętrza budynku). A od góry ? No właśnie, żadna membrana paroprzepuszczalna nie ochroni izolacji termicznej przed wilgocią a nawet wodą. Potrzebna jest szczelna izolacja, która daje 100% gwarancji szczelności. Dlatego stosowanie membrany paroprzepuszczalnej montowanej tylko na krokwiach to igranie z wilgocią. A zawilgocona izolacja termiczna to strata ciepła, bo wilgotna izolacja termiczna przepuszcza ciepło. A to kosztuje. Więc to, że deskowanie i dobra papa czy membrana bitumiczna nieco zwiększają koszt budowy, to w bardzo krótkim czasie ten koszt zostaje odrobiony przez oszczędność na ogrzewaniu. I na koniec coś, co żadna membrana paroprzepuszczalna nigdy nie wytrzyma. Chodzi o ostatnio występujące gwałtowne burze i mocne porywy wiatru. Nie ma roku abyśmy w mediach nie widzieli tragedii ludzi, którzy doświadczyli zerwania dachu. Jak wygląda zerwany dach wykonany w wersji ekonomicznej to chyba każdy widział. Zerwana dachówka, blacha, membrany paroprzepuszczalnej praktycznie nie ma, widać strzępy ocieplenia. A deszcz pada i zalewa wnętrze. Tragedia. Natomiast dach wykonany w technologi pełnego deskowania po zerwaniu dachówek, blachy pozostaje sprawny i nadal zabezpiecza wnętrze przed deszczem. Takie pełne deskowanie z dobrą papą czy membrana bitumiczną jest praktycznie drugim dachem. Czy wobec tego stać nas na ekonomiczny dach z membraną paroprzepuszczalną? Czy jednak lepiej wybrać bezpieczne rozwiązanie dachu z pełnym deskowaniem i papą lub membraną bitumiczną? Odpowiedź jest prosta. Każdy potrafi wskazać bezpieczne rozwiązanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...