Skocz do zawartości

Parkiet - przed czy po malowaniu ścian?


JacekW81

Recommended Posts

Napisano
Witam po długiej przerwie.
Mam takie pytanie: czy parkiet układa, cyklinuje i maluje się przed czy po malowaniu ścian?
Pytam bo jedni mi mówią że przed inni po i nie wiem:(

Dzięki za odpowiedzi.
Napisano
Cytat

Witam po długiej przerwie.
Mam takie pytanie: czy parkiet układa, cyklinuje i maluje się przed czy po malowaniu ścian?
Pytam bo jedni mi mówią że przed inni po i nie wiem:(

Dzięki za odpowiedzi.



Niektórzy zalecają pomalowanie sufitu i jednokrotnie ścian, zaś po ułożeniu parkietu, jego wycyklinowaniu i polakierowaniu, po odczekaniu okresu utwardzenia się lakieru, odkurza się ściany ( mimo, że cyklinuje się "bezpyłowo", na ścianach zostaje sporo pyłu drzewnego), naprawia jakieś drobne uszkodzenia ścian i wtedy wykańcza malowanie ścian.
Napisano (edytowany)
Ja u siebie zrobiłem tak. Sufity na glanc. Później położenie parkietów. Następnie cyklinowanie, malowanie . Zabezpieczyłem podłogę kartonami oraz folią i pomalowałem ściany. Żadnych uszkodzeń parkietów. Wszyscy zadowoleni

Co do cyklinowania bezkurzowego to i tak w powietrzu i na ścianach osadzały się bardzo duże ilości pyłu. Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Witam po długiej przerwie.
Mam takie pytanie: czy parkiet układa, cyklinuje i maluje się przed czy po malowaniu ścian?
Pytam bo jedni mi mówią że przed inni po i nie wiem:(

Dzięki za odpowiedzi.



Dobrym rozwiązaniem jest położenie, wycyklinowanie i zalakierowanie parkietu przed prowadzeniem prac malarskich. Niezabezpieczony parkiet może bowiem chłonąć wilgoć podczas wykonywania „prac mokrych” w pomieszczeniu. Z kolei cyklinowanie parkietu przy pomalowanych ścianach może po prostu doprowadzić do ich uszkodzenia.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

Niektórzy zalecają pomalowanie sufitu i jednokrotnie ścian, zaś po ułożeniu parkietu, jego wycyklinowaniu i polakierowaniu, po odczekaniu okresu utwardzenia się lakieru, odkurza się ściany ( mimo, że cyklinuje się "bezpyłowo", na ścianach zostaje sporo pyłu drzewnego), naprawia jakieś drobne uszkodzenia ścian i wtedy wykańcza malowanie ścian.


Zajmuję się tym zawodowo i jest to jak najbardziej prawidłowo sposób. Eliminuje wiele niepotrzebnych prac przy innych kolejnościach
Napisano
Cytat

Zajmuję się tym zawodowo i jest to jak najbardziej prawidłowo sposób. Eliminuje wiele niepotrzebnych prac przy innych kolejnościach



Może nie zajmuję się cyklinowaniem, ale i bywało.
Zgadzam się z powyżej piszącymi, ale:

100 procent pewności daje malowanie pokoju przy jednokrotnym malowaniu ścian i sufitu (ewentualnie 2 razy sufit, jeżeli będzie konieczność malować go 3 krotonie.)

Dla tego iż po lakierze, mogą wyjść przebarwienia i owe malowanie może nie być tak efektowne.
(co zalecają producenci lakierów, (może nie wszyscy)).
Dodatkowo, mogą ale nie powinny uszkodzić się ściany przy cyklinowaniu.
No i wykończenie, nie zawsze ściany są idealnie równe, przy montażu listew drewnianych, mogą pojawić się szczeliny pomiędzy ścianą a listwą i wtedy nie wszystkim się to podoba (nawet najmniejsza szczelina potrafi zniszczyć efekt pracy).

To takie moje sugestie, jak na pierwszy wpis icon_biggrin.gif .




Napisano
Cytat

Może nie zajmuję się cyklinowaniem, ale i bywało.
Zgadzam się z powyżej piszącymi, ale:

100 procent pewności daje malowanie pokoju przy jednokrotnym malowaniu ścian i sufitu (ewentualnie 2 razy sufit, jeżeli będzie konieczność malować go 3 krotonie.)

Dla tego iż po lakierze, mogą wyjść przebarwienia i owe malowanie może nie być tak efektowne.
(co zalecają producenci lakierów, (może nie wszyscy)).
Dodatkowo, mogą ale nie powinny uszkodzić się ściany przy cyklinowaniu.
No i wykończenie, nie zawsze ściany są idealnie równe, przy montażu listew drewnianych, mogą pojawić się szczeliny pomiędzy ścianą a listwą i wtedy nie wszystkim się to podoba (nawet najmniejsza szczelina potrafi zniszczyć efekt pracy).

To takie moje sugestie, jak na pierwszy wpis icon_biggrin.gif .


W pełni zgadzam się z Twoimi uwagami. Pozdrawiam icon_lol.gif
Napisano
3 krotne malowanie będzie wskazane w przypadku jeżeli nakładamy faktycznie kolor przez który poprzedni może w dalszym ciągu przebijać,dlatego wcześniej radze dać 2 krotne gruntowanie ścian,to najlepsze rozwiązanie.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Jeżeli podłoga jest już polakierowana/olejowana typu deska barlinecka to można śmiało montować po malowaniu natomiast litą dechę, która wymaga cyklinowania należy ułożyć przed.
Napisano
witam
Moim skromnym zdaniem najpierw cyklinowanie podlogi i lakierowanie a pozniej malowanie scian, chociazby z tego powodu ze latwiej zabezpieczyc podloge folia niz pozniej czyscic sciany. Teoretycznie cykliniarki maja zbiorniki na pyl ale zawsze cos sie unosi. Wiec ja bym najpierw wycyklinowal podloge, dobrze zabezpieczyl ja folia i dopiero wzial sie za malowonie scian.
Ewentualnie jeżeli zrobi się na odwrót to ścianę można zawsze odkurzyć z pyłu (ale po co?).
Napisano
Ja mam takie samo zdania na ten temat. Najpierw zajmij się podłogą,wycyklinuj i połóż folię ochronną, a dopiero później zajmij się ścianami. To o wiele bardziej praktyczne rozwiązanie.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzień dobry, Jako ekspert marki OSMO chciałbym podzielić się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi prawidłowego olejowania tarasu drewnianego. Temat wraca co sezon, a odpowiednie zabezpieczenie drewna jest kluczowe, by cieszyć się jego wyglądem i trwałością przez lata. Dlaczego warto olejować taras? Taras to miejsce narażone na intensywne działanie słońca, deszczu, śniegu i zmian temperatury. Drewno bez odpowiedniego zabezpieczenia zaczyna szarzeć, pękać i chłonąć wilgoć. Olejowanie, szczególnie z użyciem specjalistycznych olejów do drewna zewnętrznego, chroni powierzchnię i pozwala zachować jej naturalne piękno. Oleje OSMO – co je wyróżnia? Produkty OSMO do tarasów, np. OSMO Olej tarasowy, są na bazie naturalnych olejów i wosków roślinnych. W przeciwieństwie do lakierów, nie tworzą szczelnej powłoki, lecz wnikają w drewno, pozwalając mu oddychać. Olej nie łuszczy się i nie wymaga szlifowania przy odnawianiu – wystarczy oczyszczenie i ponowne nałożenie produktu. Krok po kroku: jak olejować taras Przygotowanie powierzchni: Drewno powinno być czyste, suche i odpylone. W przypadku starych powierzchni – zalecamy dokładne mycie oraz szlifowanie papierem o gradacji 80–100. Wybór oleju: OSMO oferuje kilka wariantów olei do tarasów  – zarówno bezbarwne, jak i pigmentowane (np. Bangkirai Teak, Szary). Pigmenty dodatkowo chronią przed promieniowaniem UV. Aplikacja: Olej nakładamy cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem (np. OSMO Floor Brush 150 mm). Po 12 godzinach schnięcia można nałożyć drugą warstwę – tylko na surowe drewno. W przypadku renowacji zwykle wystarcza jedna warstwa. Warunki pogodowe: Olejować należy przy temperaturze powyżej +10°C, bez deszczu przez minimum 24h po aplikacji. Pielęgnacja i renowacja Regularna kontrola stanu powłoki – zwłaszcza po zimie – pozwala szybko zareagować. Jeśli kolor blaknie lub powierzchnia traci hydrofobowość, wystarczy ją oczyścić i nałożyć nową warstwę oleju. Chętnie odpowiem na pytania – zarówno dotyczące doboru produktu, jak i techniki aplikacji.   Pozdrawiam serdecznie, Ekspert OSMO 
    • Olej Ochronny UV Osmo 420 to wysokiej jakości preparat przeznaczony do zewnętrznej ochrony drewna. Jego głównym zadaniem jest zabezpieczenie powierzchni drewnianych przed szkodliwym wpływem promieni UV, co zapobiega procesowi szarzenia drewna i wydłuża jego trwałość.   Zastosowanie Powierzchnie pionowe na zewnątrz: drzwi, okna, parapety, wiaty garażowe, fasady drewniane, płoty, pergole, altany. Ochrona przed promieniowaniem UV: spowalnia proces szarzenia drewna o faktor UV 12 w porównaniu z niezabezpieczonym drewnem. Jako powłoka wykończeniowa: na istniejące już powłoki pigmentowe, wydłużając czas pomiędzy koniecznymi pracami renowacyjnymi.  Właściwości Bezbarwna powłoka o jedwabistym połysku: podkreśla naturalny wygląd drewna. Mikroporowata struktura: pozwala drewnu swobodnie oddychać, redukując pęcznienie i kurczenie się drewna. Hydrofobowość: chroni powierzchnię przed wodą i brudem. Odporność na pękanie i łuszczenie: nie pęka, nie łuszczy się, ani nie odpryskuje. Łatwa aplikacja i renowacja: nie wymaga szlifowania ani gruntowania. Skład i bezpieczeństwo Na bazie naturalnych olejów roślinnych: bezpieczny dla zdrowia i środowiska. Zawiera biocydy: chroni przed atakiem pleśni, alg i grzybów. Przeznaczony do użytku zewnętrznego: ze względu na zawartość biocydów.  Aplikacja Przygotowanie powierzchni: drewno musi być czyste, suche i wolne od śladów zmrożenia (maksymalna wilgotność 20%). Narzędzia aplikacyjne: pędzel Osmo lub wałek z mikrofibry. Ilość warstw: dla skutecznej ochrony należy nałożyć 2 warstwy powłoki. Czas schnięcia: ok. 10–12 godzin w normalnych warunkach (23°C / 50% wilgotności względnej). Wydajność: 1 litr wystarcza na pokrycie ok. 18 m² przy jednej warstwie. Uwagi Efekt na białych powierzchniach: ze względu na wysoką zawartość olejów, bezbarwny Olej Ochronny UV może powodować lekkie zażółcenie na białych powierzchniach. Do wykończenia drewna barwionego na biało zaleca się użycie Lazury Olejnej do Ochrony Drewna w kolorze białym (900).  
    • Dzięki za odp.   Mam właśnie bardzo złe przeczucie ze jak przegadam temat z radca to okaże się ze prawo to jedno a urzędy i tak mogą chcieć dokumentów.   Na ten moment nie mam nawet działki - próbuje się rozeznać ogólnie w temacie.   Ogólne informacje da się jakoś znaleźć, ale szukając detali następuje niestety zderzenie ze ścianą.
    • Odpowiedź może być tylko jedna. Metalowe! Może je zniszczyć tylko siła fizyczna. Plastyk zniszczy nawet promieniowanie słoneczne UV.
    • Muszę wymienić rynny i zastanawiam się, czy iść w te plastikowe, czy może zainwestować w metalowe? Plastikowe są tańsze, ale boję się, że słońce i mróz szybko je zniszczą. Metalowe z kolei są droższe, ale podobno niezniszczalne. Jakie macie doświadczenia z jednymi i drugimi? Które rynny są łatwiejsze w montażu i które wymagają mniej konserwacji? Chciałabym podjąć dobrą decyzję, żeby nie żałować za parę lat.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...