Skocz do zawartości

Pomoc w doborze grzejników


Recommended Posts

Czyli raczej grzejnik 600x600 o grubości 50mm V21 (dwie płyty jeden radiator) pewnie o mocy 700-800W powinien wystarczyć do takiego pokoju?(9.5mk2) Czy nie jest za cienki? Jako ciekawostkę podam, że u brejdaka na parterze (inny blok) zamotowany jest dwa razy grubszy i dłuższy grzejnik. 600x1200 10cm

Odkręcę dziś głowicę i zobaczę jak to tam wygląda - na jakiej zasadzie działa ta wkładka termostatyczna? Przy ustawieniu większym np 4-5 trzpień powinien być widocznie bardziej wysunięty, żeby dał większy przepływ wody? Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czyli raczej grzejnik 600x600 o grubości 50mm V21 (dwie płyty jeden radiator) pewnie o mocy 700-800W powinien wystarczyć do takiego pokoju?(9.5mk2)



Tego nie wiem, bo to zależy od ocieplenia ścian - a te (teoretycznie) powinny odpowiadać minimalnym przepisom, co z kolei może sugerować, że ten grzejnik jest OK.

Ps. Trzpień jest na sprężynie i zawsze dąży do max. otwarcia. Teoretycznie głowica powinna być tak dobrana, że w pozycji maksymalnej, nie "naciska" na trzpień zaworu.
Link do komentarza
Ściany to jakiś silikat bodajże 25cm + 13cm styropian + tynk 2cm wewnątrz. Pytanie czy w narożnym mieszkaniu na ostatnim piętrze jednak grzejnik nie powinien być ciut większy niż normy i suche wyliczenia.

Sprawdzę jeszcze dziś tą głowice. Zakładając, że głowica jest OK to jest sens montażu grzejnika o grubości 10cm zamiast 5cm i ewentualnie 80cm długość zamiast 60cm? Przyniesie to wymierny efekt? Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Sprawdzę jeszcze dziś tą głowice. Zakładając, że głowica jest OK to jest sens montażu grzejnika o grubości 10cm zamiast 5cm i ewentualnie 80cm długość zamiast 60cm? Przyniesie to wymierny efekt?


Grzejnika nie dobiera się ze względu na jego gabaryty tylko na moc.
Link do komentarza
Cytat

No tak ale przecież zazwyczaj grubszy (dwa radiatory) i dłuższy oznacza większą moc. Stąd moje pytanie czy warto ewentualnie zmienić grzejnik który ma obecnie około 700-800W na grzejnik np. 1050W lub 1400W (80cm) Czy pozwoli to uzyskać ten 1C stopień więcej.


Tak jak napisałem, nie gabaryty grzejnika tylko moc bo moc nie idzie w parze z gabarytem grzejnika.
oczywiście, że można dać większy (ale czy jest uzasadniony sens wymiany?) i mając zamontowany zawór wraz głowicą termo pomieszczenia nie przegrzejesz bo głowica odpowiedzialna jest za temperaturę w danym pomieszczeniu.
Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę grzejnika to proponuje abyś kupił nowy zawór z głowicą termo.
Link do komentarza
Cytat

Może być tak, że ten grzejnik ma zbyt niską moc jako niskotemperaturowy (niska temperatura medium, bo ta pogodówka), ale w przypadku wzrostu temperatury medium (podniesie ją pogodówka, bo na zewnątrz niska temp.) może mieć i nadmiar mocy.



Chyba tak jest bo ostatnio udało się ustabilizować 22 stopnie przy nastawie 3.5 grzejnik ciepły ale nie gorący, poczekam do zimy zobaczę jak będzie się spisywał przy -10. Tymczasem dzięki za pomoc. Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

No tak ale przecież zazwyczaj grubszy (dwa radiatory) i dłuższy oznacza większą moc. Stąd moje pytanie czy warto ewentualnie zmienić grzejnik który ma obecnie około 700-800W na grzejnik np. 1050W lub 1400W (80cm) Czy pozwoli to uzyskać ten 1C stopień więcej.



10 m2 i 800 W to orientacyjnie dobre zestawienie. Skoro zawór dławi i nie działa prawidłowo, to i 3 kW nic nie zmieni. To już lepiej odciąć grzejnik, wymienić zawór i głowicę (o ile jest faktycznie taka potrzeba i hydraulik tak zaopiniuje) i powinno być OK.

Czy taka sytuacja ma też miejsce w innych grzejnikach w tym obiegu???

Pytaniem zmierzam do zapowietrzonej instalacji.

PS: tak czytam wypowiedzi wyżej i chyba nie zdążyłem się zmieścić w czasie między postami icon_smile.gif teraz pewno już musztarda po obiedzie.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Obstawiam, że w tym przypadku nie ma rozliczenia indywidualnego C.O. - brak podzielników ciepła.

Administracja "sztucznie" (poprzez ustawienia sterownika pogodowego) ogranicza temperaturę medium w okresach przejściowych - dla oszczędności, bo lokatorzy płacą ryczałt za ogrzewanie. icon_lol.gif



Możliwe, ale o tym powinno się informować.
Link do komentarza
Cytat

Obstawiam, że w tym przypadku nie ma rozliczenia indywidualnego C.O. - brak podzielników ciepła.

Administracja "sztucznie" (poprzez ustawienia sterownika pogodowego) ogranicza temperaturę medium w okresach przejściowych - dla oszczędności, bo lokatorzy płacą ryczałt za ogrzewanie. icon_lol.gif



Rozliczenie indywidualne. Mierniki elektroniczne na klatce. Jeszcze na klatce mam 4 zawory zwykłe kulowe i jakieś puszki z wystającymi grzybkami z nastawami indywidualnymi ze skalą, nie wiem czy to nie jest jakaś regulacja przepływu wody.

Instalacja nie jest zapowietrzona, odpowietrzałem, umiem to robić nie jestem jakimś lemingiem ;)


Ten grzejnik ogólnie jest OK, ale przy niskiej temp wody, musi dosyć długo chodzić by ustabilizować temp ok 21.5-22 stopni.

W pozostałych pokojach mam większej mocy grzejniki również w przeliczeniu na m2 pomieszczenia i nie ma problemu, w sypialni mam 60x80, w salonie z kuchnią dwa grzejniki w kuchni 60x70x10 oraz 60x80x5 więc bardzo szybko dogrzewają pomieszczenie i zawór odcina dopływ wody, w łazience 4.5m2 długi drabinkowy grzejnik nagrzewa błyskawicznie. Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Witam , poproszę o pomoc w dobraniu grzejników ściennych do dwóch pomieszczeń 
Dom z lat 1980 nie ocieplony 
Pomieszczenia na parterze 
Wysokość pomieszczeń 2.7m 
Jedno pomieszczenie 13m2
Drugie pomieszczenie 21m29
Zasilanie piec węglowy - nie pamiętam dokładnie mocy coś około 20 kW (robiony pod zamówienie)
dwie ściany zewnętrzne w obydwu pomieszczeniach 
oba pomieszczenia posiadają pojedyncze okno 
obecnie są tam grzejniki żeliwne długość 140cm

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ta sprawa nie jest tak do końca ściśle określona w przepisach. Trzeba też uwzględnić pewną praktykę, która się wytworzyła.   Przede wszystkim zawsze wymagane jest sporządzenie opinii geotechnicznej. Mamy na to konkretny przepis, który zawiera Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie ustalania geotechnicznych warunków posadawiania obiektów budowlanych (Dz.U. 2012 poz. 463)   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną   W przypadku domów jednorodzinnych najczęściej sporządza ją projektant budynku lub projektant dokonujący adaptacji projektu gotowego. Z zastrzeżeniem, że najczęściej stosuje się tu coś co można nazwać najniższym poziomem wymagań. Wynika to ze specyfiki domów jednorodzinnych, czyli zwykle obiektów zaliczanych do tzw. pierwszej kategorii geotechnicznej. Mówiąc w ogromnym skrócie, są one niewielkie i o prostej konstrukcji, posadowione na gruntach nośnych, jednorodnych i przy poziomie wód gruntowych poniżej poziomu posadowienia (proste warunki gruntowe). Teraz pojawia się pytanie na jakiej podstawie w takich sytuacji projektant ma określić kategorię geotechniczną konkretnego obiektu (domu)? W cytowanym powyżej rozporządzeniu zakres wymaganej dokumentacji różnicuje się przede wszystkim ze względu na kategorię obiektu budowlanego. Zgodnie z zasadą, że im trudniejsze warunki gruntowe i/lub bardziej skomplikowany obiekt, tym i wymagany zakres dokumentacji jest większy. Znajdziemy tam ogólny zapis:   § 4. 4 Kategorię geotechniczną całego obiektu budowlanego lub jego poszczególnych części określa projektant obiektu budowlanego na podstawie badań geotechnicznych gruntu, których zakres uzgadnia z wykonawcą specjalistycznych robót geotechnicznych.   Swoiste doprecyzowanie stanowi tu kolejny przepis:   § 6. 2. Dla obiektów budowlanych pierwszej kategorii geotechnicznej zakres badań geotechnicznych może być ograniczony do wierceń i sondowań oraz określenia rodzaju gruntu na podstawie analizy makroskopowej. Wartości parametrów geotechnicznych można określać przy wykorzystaniu lokalnych zależności korelacyjnych.   Najwyraźniej jednak powyższy zapis należy traktować jako zalecenie, nie zaś „sztywny” wymóg. Tym bardziej, że w przypadku obiektów zaliczanych do pierwszej kategorii geotechnicznej nie ma wymogu przedstawienia dokumentacji z przedstawionych badań. Wróćmy tu do § 7. 1., który należałoby interpretować wraz z kolejnymi punktami:   § 7. 1. W przypadku obiektów budowlanych wszystkich kategorii geotechnicznych opracowuje się opinię geotechniczną. 2. W przypadku obiektów budowlanych drugiej i trzeciej kategorii geotechnicznej opracowuje się dodatkowo dokumentację badań podłoża gruntowego i projekt geotechniczny. 3. W przypadku obiektów budowlanych trzeciej kategorii geotechnicznej oraz w złożonych warunkach gruntowych drugiej kategorii wykonuje się dodatkowo dokumentację geologiczno-inżynierską, zgodnie z  przepisami ustawy z  dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze (Dz. U. Nr 163, poz. 981).   W związku z tym wytworzyła się praktyka, w której projektant zawsze sporządza opinie geotechniczna, lecz w przypadku pierwszej kategorii geotechnicznej nikt nie wymaga od niego przedstawienia w tej opinii dokładnych danych na temat gruntu. Danych wziętych chociażby z opisu i interpretacji odwiertów. Projektant przecież i tak bierze za to wszystko odpowiedzialność, a ostatecznie kieruje się swoją wiedzą i doświadczeniem. To całkiem rozsądne, bo w praktyce w takich prostych przypadkach rozbudowane badania nie są do niczego potrzebne. Trzeba zachować umiar, rozsądek i pewną proporcję nakładów i korzyści. Ponadto projektant jest często w stanie sporo wywnioskować już po takich robotach jak zrobienie wykopów pod szambo, przyłącze wodociągowe czy wiercenie studni.  
    • Dlatego sugeruję najpierw użycie farby separacyjnej.
    • Witam,  z początkiem października złożyłem wniosek o wydanie warunków zabudowy na dom jednorodzinny z garażem w bryle budynku. Dostałem informację z gminy, że decyzja zostanie wydana do 31.03.2025 (ze względu na dużą ilość wniosków spowodowanych zbliżającymi się zmianami). Zastanawiam się teraz jakie mam opcje aby w przyszłości móc postawić jednak też garaż wolnostojący/ budynek gospodarczy. Wolałbym poczekać teraz na tą decyzję która ma zostać wydana do końca marca. Czy później mogę zmienić warunki zabudowy, tak aby postawić garaż wolnostojący? jeżeli tak to za pomocą jakiego wniosku? i czy jeżeli zmiana warunków zabudowy nastąpi po 1 stycznia 2026 to czy warunki z automatu będą miały tylko 5 lat ważności? i jeszcze pytanie ile trwa sama zmiana warunków zabudowy (w internecie jest napisane miesiąc, ale aktualnie na warunki zabudowy w mojej gminy trzeba czekać 5 miesięcy, a teoretycznie mają na to 3 miesiące). Z góry dziękuję za informację :) 
    • Budowa, która powinna zakończyć się co najmniej 3 miesiące temu wciąż nie została skończona. Szef firmy budowlanej ciągle powtarza "nie nasza wina, skaczemy z budowy na budowę, są opóźnienia".   Jesteśmy w trakcie robót dachowych, które przez firmę budowlaną stale są przekładane. Do stanu surowego zamkniętego brakuje nam tylko/aż dachu. Ostatnio zaczął padać śnieg, a nocami słupki rtęci wskazują ujemną temperaturę. Czy może mieć to jakiś zły wpływ na więźbę dachową?
    • Komentarz dodany przez PornKup: Jestem przerażony. Oszuści podkładają papiery pod oczyszczalnie które nie istnieją i z problemem zostaje użytkownik który jest bogu ducha winny. nie dajcie się ludzie nabrać - trzeba żądać papierów i dopiero podejmować decyzje zakupu. modernizacja szamb to tylko wymiana na prawdziwe urzadzenie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...