Skocz do zawartości

Pomoc w doborze grzejników


Recommended Posts

Czyli raczej grzejnik 600x600 o grubości 50mm V21 (dwie płyty jeden radiator) pewnie o mocy 700-800W powinien wystarczyć do takiego pokoju?(9.5mk2) Czy nie jest za cienki? Jako ciekawostkę podam, że u brejdaka na parterze (inny blok) zamotowany jest dwa razy grubszy i dłuższy grzejnik. 600x1200 10cm

Odkręcę dziś głowicę i zobaczę jak to tam wygląda - na jakiej zasadzie działa ta wkładka termostatyczna? Przy ustawieniu większym np 4-5 trzpień powinien być widocznie bardziej wysunięty, żeby dał większy przepływ wody? Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czyli raczej grzejnik 600x600 o grubości 50mm V21 (dwie płyty jeden radiator) pewnie o mocy 700-800W powinien wystarczyć do takiego pokoju?(9.5mk2)



Tego nie wiem, bo to zależy od ocieplenia ścian - a te (teoretycznie) powinny odpowiadać minimalnym przepisom, co z kolei może sugerować, że ten grzejnik jest OK.

Ps. Trzpień jest na sprężynie i zawsze dąży do max. otwarcia. Teoretycznie głowica powinna być tak dobrana, że w pozycji maksymalnej, nie "naciska" na trzpień zaworu.
Link do komentarza
Ściany to jakiś silikat bodajże 25cm + 13cm styropian + tynk 2cm wewnątrz. Pytanie czy w narożnym mieszkaniu na ostatnim piętrze jednak grzejnik nie powinien być ciut większy niż normy i suche wyliczenia.

Sprawdzę jeszcze dziś tą głowice. Zakładając, że głowica jest OK to jest sens montażu grzejnika o grubości 10cm zamiast 5cm i ewentualnie 80cm długość zamiast 60cm? Przyniesie to wymierny efekt? Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Sprawdzę jeszcze dziś tą głowice. Zakładając, że głowica jest OK to jest sens montażu grzejnika o grubości 10cm zamiast 5cm i ewentualnie 80cm długość zamiast 60cm? Przyniesie to wymierny efekt?


Grzejnika nie dobiera się ze względu na jego gabaryty tylko na moc.
Link do komentarza
Cytat

No tak ale przecież zazwyczaj grubszy (dwa radiatory) i dłuższy oznacza większą moc. Stąd moje pytanie czy warto ewentualnie zmienić grzejnik który ma obecnie około 700-800W na grzejnik np. 1050W lub 1400W (80cm) Czy pozwoli to uzyskać ten 1C stopień więcej.


Tak jak napisałem, nie gabaryty grzejnika tylko moc bo moc nie idzie w parze z gabarytem grzejnika.
oczywiście, że można dać większy (ale czy jest uzasadniony sens wymiany?) i mając zamontowany zawór wraz głowicą termo pomieszczenia nie przegrzejesz bo głowica odpowiedzialna jest za temperaturę w danym pomieszczeniu.
Jeżeli już zdecydujesz się na wymianę grzejnika to proponuje abyś kupił nowy zawór z głowicą termo.
Link do komentarza
Cytat

Może być tak, że ten grzejnik ma zbyt niską moc jako niskotemperaturowy (niska temperatura medium, bo ta pogodówka), ale w przypadku wzrostu temperatury medium (podniesie ją pogodówka, bo na zewnątrz niska temp.) może mieć i nadmiar mocy.



Chyba tak jest bo ostatnio udało się ustabilizować 22 stopnie przy nastawie 3.5 grzejnik ciepły ale nie gorący, poczekam do zimy zobaczę jak będzie się spisywał przy -10. Tymczasem dzięki za pomoc. Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

No tak ale przecież zazwyczaj grubszy (dwa radiatory) i dłuższy oznacza większą moc. Stąd moje pytanie czy warto ewentualnie zmienić grzejnik który ma obecnie około 700-800W na grzejnik np. 1050W lub 1400W (80cm) Czy pozwoli to uzyskać ten 1C stopień więcej.



10 m2 i 800 W to orientacyjnie dobre zestawienie. Skoro zawór dławi i nie działa prawidłowo, to i 3 kW nic nie zmieni. To już lepiej odciąć grzejnik, wymienić zawór i głowicę (o ile jest faktycznie taka potrzeba i hydraulik tak zaopiniuje) i powinno być OK.

Czy taka sytuacja ma też miejsce w innych grzejnikach w tym obiegu???

Pytaniem zmierzam do zapowietrzonej instalacji.

PS: tak czytam wypowiedzi wyżej i chyba nie zdążyłem się zmieścić w czasie między postami icon_smile.gif teraz pewno już musztarda po obiedzie.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Obstawiam, że w tym przypadku nie ma rozliczenia indywidualnego C.O. - brak podzielników ciepła.

Administracja "sztucznie" (poprzez ustawienia sterownika pogodowego) ogranicza temperaturę medium w okresach przejściowych - dla oszczędności, bo lokatorzy płacą ryczałt za ogrzewanie. icon_lol.gif



Możliwe, ale o tym powinno się informować.
Link do komentarza
Cytat

Obstawiam, że w tym przypadku nie ma rozliczenia indywidualnego C.O. - brak podzielników ciepła.

Administracja "sztucznie" (poprzez ustawienia sterownika pogodowego) ogranicza temperaturę medium w okresach przejściowych - dla oszczędności, bo lokatorzy płacą ryczałt za ogrzewanie. icon_lol.gif



Rozliczenie indywidualne. Mierniki elektroniczne na klatce. Jeszcze na klatce mam 4 zawory zwykłe kulowe i jakieś puszki z wystającymi grzybkami z nastawami indywidualnymi ze skalą, nie wiem czy to nie jest jakaś regulacja przepływu wody.

Instalacja nie jest zapowietrzona, odpowietrzałem, umiem to robić nie jestem jakimś lemingiem ;)


Ten grzejnik ogólnie jest OK, ale przy niskiej temp wody, musi dosyć długo chodzić by ustabilizować temp ok 21.5-22 stopni.

W pozostałych pokojach mam większej mocy grzejniki również w przeliczeniu na m2 pomieszczenia i nie ma problemu, w sypialni mam 60x80, w salonie z kuchnią dwa grzejniki w kuchni 60x70x10 oraz 60x80x5 więc bardzo szybko dogrzewają pomieszczenie i zawór odcina dopływ wody, w łazience 4.5m2 długi drabinkowy grzejnik nagrzewa błyskawicznie. Edytowano przez lokator80 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 rok temu...

Witam , poproszę o pomoc w dobraniu grzejników ściennych do dwóch pomieszczeń 
Dom z lat 1980 nie ocieplony 
Pomieszczenia na parterze 
Wysokość pomieszczeń 2.7m 
Jedno pomieszczenie 13m2
Drugie pomieszczenie 21m29
Zasilanie piec węglowy - nie pamiętam dokładnie mocy coś około 20 kW (robiony pod zamówienie)
dwie ściany zewnętrzne w obydwu pomieszczeniach 
oba pomieszczenia posiadają pojedyncze okno 
obecnie są tam grzejniki żeliwne długość 140cm

 

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • A jednak jest, bo nie ma innego powodu. Ja mam w łazience futrynę papierową. Tak jak wszystkie inne w mieszkaniu. I mam ok. Ale u mnie prysznic jest prysznicem, a nie sauną. Dzieci próbowały mi robić parówkę przy okazji mycia się, ale zapowiedziałem, że obciążę kosztami (dorosłe są) i się skończyło. Kontroluj wilgotność w łazience higrometrem.  
    • Jak będziesz robił remont, to kup PRAWDZIWE DRZWI i PRAWDZIWĄ OŚCIEŻNICĘ, to znaczy drewniane i dobrze zaimpregnowane... Te, aktualnie zainstalowane są z płyt MDF - tak skrzydło drzwiowe, jak i ościeżnica... Czasem te z MDF służą dłużej, jak się miejsca przecięcia płyty dobrze nasyci jakimś impregnatem i - przy ościeżnicy dodatkowo zabezpieczy DOBRZE POŁOŻONYM (na odtłuszczonych powierzchniach) silikonem... W Twojej łazience widać, które elementy były docinane i nie zabezpieczone - skracane pionowe elementy ościeżnicy i nacięcie wentylacyjne w skrzydle... MDF pije wodę i z posadzki i z powietrza jak gąbka       A tak nawiasem mówiąc, to Twój prysznic nie jest typu walk-in, tylko z płytkim brodzikiem...   Tu masz prawdziwy walk-in z odpływem liniowym:
    • Komentarz dodany przez M.L.: Witam, Zamówiłem w extraDach - Szczecin blachę na rąbek, blacha przyszła w kolorze innym niż zamówiłem…. Nikt nie poczuwa się do winy, sprawa trwa już prawie dwa miesiące, ciągle jestem zbywany, że nie ma odpowiedzi od producenta. Blachę zakupiłem od firmy extraDach (Szczecin) nie od producenta a mi każą czekać na jego odpowiedź. Blacha leży u mnie na budowie, extraDach umywa ręce, bo przecież zapłaciłem i blacha jest moja, a gdy pytam kiedy rozpatrzą moją reklamacje dostaje odpowiedź że producent sobie może odpowiedzieć kiedy chce.... Pomyłki sie zdarzają ja to rozumiem , lecz od extradachu dostałem odpowiedź odmowną bo blacha ma na oznaczeniu kolor prawidłowy! Blacha porównana z próbnikiem producenta, kolor pasuje do 7024 a nie 7016 jak zamawiałem, ale przecież blacha ma nadruk z kodem 7016, nikt nie patrzy na to jaki kolor ma blacha lecz jakie ma oznaczenie z tyłu! Próbniki w tym przypadku nie istnieją!! Budowa stoi, koszty rosną, dach niszczeje… Sprawa skończy się prawdopodobnie w sądzie. NIE POLECAM!!!!
    • Mamy prysznic typu walk-in tuż obok drzwi i po 1.5 roku od strony prysznica spuchła ościeżnica i podcięcie na drzwiach (jak na zdjęciach). Będę robić remont i zastanawiam się, jak tego uniknąć w przyszłości? Z czego wynika ten problem? Pod ościeżnicą jest silikon, a od podłogi do podcięcia jest na tyle daleko, że z podłogi nie złapie wilgoci. Nigdy nie zalaliśmy podłogi, podczas kąpieli zawsze kładziemy dywanik kąpielowy, żeby zebrał całą wodę, nie myjemy mopem na mokro. Deszczownica i słuchawka są w odległości 1.5 m od ściany i choćbym się starał to zawsze parę kropel pryśnie w tamte okolice, ale nie sądziłem, że od tego może tak spuchnąć. Włączamy wentylację mechaniczną i drzwi przez prawie cały czas są otwarte, więc nie powinno być zbyt wilgotno od pary.
    • Jeśli rurka jest zamurowana, otulina jest zbędna... Ta otulina zabezpiecza przed kondensacją pary wodnej na tej rurce, jeśli biegnie gdzieś tuż pod powierzchnią ściany lub na zewnątrz,,. można zamurować i w otulinie... Na ciepłej wodzie otulina pozwala na mniejsze straty ciepła i wydaje się potrzebniejsza...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...