Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam Wszystkich.

Od dłuższego czasu szukałem pomysłu na wykonanie solidnego dachu ( takiego na lata:)

Po przeczytaniu tego co mają do powiedzenia ludzie z doświadczeniem (min. P.A.Wilhelmi) oraz porównaniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na pełne deskowanie i papę.

Ostatnio doradzono mi,że płyty OSB będą lepsze ( zaimpregnowane, suche) Więc padło na OSB 18 mm. Teraz pojawiło się kolejne pytanie czy zastosować papę czy może membranę np: tyvek Pro ? Na to pójdzie blacha trapezowa.

Powód jest taki,że z tyvekiem poradzę sobie osobiście, do papy potrzebuje skorzystać z usługi kogoś doświadczonego ( nie ukrywam,że chodzi mi o koszta )

Czy myślicie, że jest to też dobre rozwiązanie ?
Napisano
  Cytat

Witam Wszystkich.

Od dłuższego czasu szukałem pomysłu na wykonanie solidnego dachu ( takiego na lata:)

Po przeczytaniu tego co mają do powiedzenia ludzie z doświadczeniem (min. P.A.Wilhelmi) oraz porównaniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na pełne deskowanie i papę.

Ostatnio doradzono mi,że płyty OSB będą lepsze ( zaimpregnowane, suche) Więc padło na OSB 18 mm. Teraz pojawiło się kolejne pytanie czy zastosować papę czy może membranę np: tyvek Pro ? Na to pójdzie blacha trapezowa.

Powód jest taki,że z tyvekiem poradzę sobie osobiście, do papy potrzebuje skorzystać z usługi kogoś doświadczonego ( nie ukrywam,że chodzi mi o koszta )

Czy myślicie, że jest to też dobre rozwiązanie ?

Rozwiń  

To coś slabu studiowałeś albo skupiłeś się na studiowaniu jednej rzeczy.
Piszesz dach na lata ,płyty osb (nie są tanie) są dobre ,a jak dasz frezowane to jeszcze lepiej, chcesz dać np membranę tyvek (ona do tanich nie należy) też jakościowo jest dobra a na koniec powalasz mnie na kolana - BLACHA TRAPEZOWA !!!!! jak chcesz dach na lata to daj dachówkę ceramiczną. I jeszcze piszesz ,że chodzi Ci o koszta,to tak na to co pod dachem chcesz dać materiał z górnej półki a na pokrycie blachę?
Napisano (edytowany)
  Cytat

To coś slabu studiowałeś albo skupiłeś się na studiowaniu jednej rzeczy.
Piszesz dach na lata ,płyty osb (nie są tanie) są dobre ,a jak dasz frezowane to jeszcze lepiej, chcesz dać np membranę tyvek (ona do tanich nie należy) też jakościowo jest dobra a na koniec powalasz mnie na kolana - BLACHA TRAPEZOWA !!!!! jak chcesz dach na lata to daj dachówkę ceramiczną. I jeszcze piszesz ,że chodzi Ci o koszta,to tak na to co pod dachem chcesz dać materiał z górnej półki a na pokrycie blachę?

Rozwiń  




Ja nie pisałem,że materiał pod główne krycie ma być tani, pisałem że ma być dobry tzn. na lata i uważam, że jest to dużo lepsze rozwiązanie niż sama folia.

Cięcie kosztów zaczynam własnie na etapie "papowania" ale nie na materiale tylko robocizny. Więc co Cię tak dziwi ? Teraz wstań już z kolan bo blacha trapezowa to mój osobisty wybór i mam powody które skłoniły mnie do tej decyzji (nieistotne przy moim pytaniu) jak trapezówka wytrzyma 20 lat to będę zadowolony.


Jeszcze pytanie, dlaczego lepiej jak będą frezowane ? Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Napisano
Musisz wiedzieć że folia paroprzepuszczalna przepuszcza wilgoć w obie strony. Daj papę na tekturze np, 400x 1200. Papiaki pod zakładem przyklejonym lepikiem na zimno. A spadek masz> 20% ?. Jan.
Napisano
  Cytat

Musisz wiedzieć że folia paroprzepuszczalna przepuszcza wilgoć w obie strony. Daj papę na tekturze np, 400x 1200. Papiaki pod zakładem przyklejonym lepikiem na zimno. A spadek masz> 20% ?. Jan.

Rozwiń  




Kąt nachylenia dachu to 40 st.

Zapomniałem dodać ,że jeżeli dawał bym papę to główne krycie( blacha) zrobił bym w następnym sezonie. Czy papa tekturowa przetrwa rok czasu bez znaczących uszkodzeń ?
Napisano
  Cytat

Kąt nachylenia dachu to 40 st.

Zapomniałem dodać ,że jeżeli dawał bym papę to główne krycie( blacha) zrobił bym w następnym sezonie. Czy papa tekturowa przetrwa rok czasu bez znaczących uszkodzeń ?

Rozwiń  


icon_eek.gif Tekturowa ?

Jak Dasz podkład na poliestrach - to loozik icon_cool.gif

Ja dałem na włóknie szklanym , pół sezonu (zima) wytrzymało ...tyle ,ze na to poszedł gont .
Napisano
  Cytat

Musisz wiedzieć że folia paroprzepuszczalna przepuszcza wilgoć w obie strony. Daj papę na tekturze np, 400x 1200. Papiaki pod zakładem przyklejonym lepikiem na zimno. A spadek masz> 20% ?. Jan.

Rozwiń  

Slav. pisze o membranie a nie o foli icon_smile.gif
Wiem,że potocznie na to mówią folia FWS ,ale folia to folia a membrana to inny materiał.

  Cytat

Ja nie pisałem,że materiał pod główne krycie ma być tani, pisałem że ma być dobry tzn. na lata i uważam, że jest to dużo lepsze rozwiązanie niż sama folia.

Rozwiń  

Wiem ,że pisałeś ,że ma być dobry i trwały a ja dodałem ,że to cenowo wychodzi drogo ale to dobry wybór icon_smile.gif
  Cytat

Cięcie kosztów zaczynam własnie na etapie "papowania" ale nie na materiale tylko robocizny. Więc co Cię tak dziwi ? Teraz wstań już z kolan bo blacha trapezowa to mój osobisty wybór i mam powody które skłoniły mnie do tej decyzji (nieistotne przy moim pytaniu) jak trapezówka wytrzyma 20 lat to będę zadowolony.

Rozwiń  

Ano dziwi mnie to ,że nie dajesz np dachówki tylko blachę ,zasugerowałem to po wcześniejszym Twoim wpisie ,że dach ma być na lata.A co położysz to już Twoja decyzja.
  Cytat

Jeszcze pytanie, dlaczego lepiej jak będą frezowane ?

Rozwiń  

Frezowane są bardziej szczelne,ale ma to uzasadnienie gdybyś chciał położyć membranę,przy papie nie ma znaczenia,jeżeli juz zdecydujesz się na płytę osb i papę to daj zwykłą jest tańsza od frezowanej.
Napisano
  Cytat

Frezowane są bardziej szczelne,ale ma to uzasadnienie gdybyś chciał położyć membranę,przy papie nie ma znaczenia,jeżeli juz zdecydujesz się na płytę osb i papę to daj zwykłą jest tańsza od frezowanej.

Rozwiń  


Człowiek który robił przy szkieletach w USA powiedział mi aby zachować kilkumilimetrowe szczeliny przy łączeniu OSB na dachu. Nie wiem czy nie odnosił się do tego,że dach "pracuje". Więc ta szczelność chyba nie była by wskazana ?
Napisano
  Cytat

Jaka jest różnica między folią paroprzepuszczalną a membraną ?. Jak ktoś wymyśli folię , która przepuszcza w jedną stronę to dostanie chyba Nobla. Jan.

Rozwiń  

No to chyba nie widziałeś membrany.Są membrany mniej i bardziej paro-przepuszczalne ,a przede wszystkim membrana ma inny skład niż folia.
Napisano
Dla mnie wszystkie folie , nisko czy wysoko przepuszczalne to badziewie . Mam z tym do czynienia na co dzień . W gruncie rzeczy to powinienem je chwalić . Bardzo duża część moich robót to poprawki na dachach z folią . Często przerabiam nowe dachy robiąc pełne deskowanie z papą lub deskując tylko kosze i okolice okapu. A te różne nazwy to" chłyt " icon_biggrin.gif . Jan.
Napisano
Padziewie nie padziewie to taka alternatywa.Wiem ,że membrany nie umywają się do pełnego deskowania ,ale coś za coś. Dla przykładu ja nie miałem czasu na deskowanie to kupiłem tzw ekran dachowy to inny rodzaj membrany ,zapłaciłem więcej niż za zwykła membranę ale mniej niż za deskowanie icon_biggrin.gif a w moim przypadku robota poszła szybciej .
Napisano
  Cytat

Witam Wszystkich.

Od dłuższego czasu szukałem pomysłu na wykonanie solidnego dachu ( takiego na lata:)

Po przeczytaniu tego co mają do powiedzenia ludzie z doświadczeniem (min. P.A.Wilhelmi) oraz porównaniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na pełne deskowanie i papę.

Ostatnio doradzono mi,że płyty OSB będą lepsze ( zaimpregnowane, suche) Więc padło na OSB 18 mm. Teraz pojawiło się kolejne pytanie czy zastosować papę czy może membranę np: tyvek Pro ? Na to pójdzie blacha trapezowa.

Powód jest taki,że z tyvekiem poradzę sobie osobiście, do papy potrzebuje skorzystać z usługi kogoś doświadczonego ( nie ukrywam,że chodzi mi o koszta )

Czy myślicie, że jest to też dobre rozwiązanie ?

Rozwiń  

Ja mam OSB 1,5 cm i na to papę a na to blachodachówkę jest OK juz 9 lat
Napisano
  Cytat

Ja mam OSB 1,5 cm i na to papę a na to blachodachówkę jest OK juz 9 lat

Rozwiń  



Ja decyduje się na 18 mm bo rozstaw krokwi będzie około 90 -100 cm.

Więc Panowie lepsza papa na osb czy membrana ?

Jeśli papa to trochę obawiam się o tą tekturową tym bardziej, że główne krycie będzie za rok. ( co prawda toy toy już 3 sezon ma takie zadzaszenie i nic mu nie dolega ale na domu nie chce ryzykować icon_smile.gif )
Napisano
odradzam tekturową. Mam pokryty dach papą, i 2 rolki położyłem na tekturze a reszta na osnowie. Te 2 rolki tekturowe, są tak pofalowane, że nadają się tylko do wymiany na wiosnę.
Napisano
  Cytat

Ja decyduje się na 18 mm bo rozstaw krokwi będzie około 90 -100 cm.

Więc Panowie lepsza papa na osb czy membrana ?

Jeśli papa to trochę obawiam się o tą tekturową tym bardziej, że główne krycie będzie za rok. ( co prawda toy toy już 3 sezon ma takie zadzaszenie i nic mu nie dolega ale na domu nie chce ryzykować icon_smile.gif )

Rozwiń  

A jakie masz przekrój tych krokwi? Bo 90 cm to normalny rozstaw,bynajmniej ja taki miałem pod dachówkę,ale to nie istotne bo jak chciałbyś dać okna połaciowe to przy mniejszym rozstawie musiałbyś robić wymian.
Jeżeli ten dach ma stać znaczy się czekać rok na pokrycie docelowe to tylko papa, i ta "normalna" jak gawel pisał.
Napisano
  Cytat

Jeżeli ten dach ma stać znaczy się czekać rok na pokrycie docelowe to tylko papa, i ta "normalna" jak gawel pisał.

Rozwiń  




Jeżeli zdecyduje się na papę to będe musiał odłożyć na przyszły rok docelowe krycie. Jeżeli membrana to uda mi się położyć blachę w odstępie kilku tygodni.

Więc w moim przypadku papa lepsza od membrany ?

Napisałem o tekturowej bo tak doradzał Mistrz Jan, osobiście mam sceptyczne podejście do tego pomysłu ale nie mam wiedzy w tym temacie wiec pytam.
Napisano
Papa na tekturze jest mocniejsza od tej na osnowie. Weż w rękę to się przekonasz. Położona tą metodą co opisałem nie pofałduje się. Rozstaw krokwi możesz dopasować tak aby nie było ścinków płyt np. 250: 3 = 83,3 cm. Jan.
Napisano

Panowie od dachów jakie jest Wasze zdanie na temat płyty MFP jako zamiennika OSB ?


"Płyta wiórowa MFP
Wielofunkcyjna płyta wiórowa MPF charakteryzuje się wyjątkową strukturą - długimi, cienkimi wiórami ułożonymi w różnych kierunkach i klejonymi żywicami z melaminą. Sprawiają one, że produkt jest niezwykle stabilny, wytrzymały na obciążenie w obu kierunkach (20 Mpa) i odporny na wilgoć. Produkt ma doskonałe wyniki w testach na rozciąganie, zginanie, rozwarstwianie oraz pęcznienie, nadaje się do zastosowania zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków.
Płyta MFP uzyskała aprobatę techniczną dla materiałów budowlanych CE EN 13986-P5. Produkt jest zgodny także z normą EN 312, spełnia wymagania normy EN 13501-1 i ma klasyfikację ogniową Ds2-d0.
Deskowanie, wykończenie ścian...
Obszary, w których może zostać wykorzystana płyta wiórowa MFP to: deskowanie poszycia dachu, pokrycia podłóg, stropów, ścian, ogrodzenia placu budowy jak również wykończenie ścian i pomieszczeń, np. konstrukcje targowe lub wystawiennicze, gdzie szczególnym atutem jest jej przyjemna, naturalna barwa drewna."


http://www.muratorplus.pl/technika/wykoncz...ania_67298.html

Napisano
MFP a OSB różni się jedynie tym ,że ta pierwsza jest sklejona z drobnych wiórów i od razu na pierwszy rzut oka można poznać ,że to MFP. Cenowo jest chyba ciut droższa od OSB albo w tej samej cenie.

Jednym słowem OSB a MFP to taki sam materiał i maja takie same zastosowanie.
Napisano
  Cytat

MFP a OSB różni się jedynie tym ,że ta pierwsza jest sklejona z drobnych wiórów i od razu na pierwszy rzut oka można poznać ,że to MFP. Cenowo jest chyba ciut droższa od OSB albo w tej samej cenie.

Jednym słowem OSB a MFP to taki sam materiał i maja takie same zastosowanie.

Rozwiń  



Więc nie ma żadnej różnicy ?
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Folia i membrana to jedno i to samo. Są membrany , którymi pokrywa się dachy płaskie i one nic nie przepuszczają.
Wracając do meritum jak płyta OSB to papa. Folia na OSB to nieporozumienie. Jak zakrywasz od razu to sama folia i blacha trapezowa. Jak płyty OSB to żadne pióro-wpust bo dach to nie podłoga! Montaż wyłącznie z dylatacją najlepiej przy użyciu spinek "H". Pozdrawiam.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Kupiłem płyty OSB 3 ale porównałem je z inną płytą OSB 3 i te moje wyglądają jakby były mniej zabezpieczone z wierzchu. Inna płyta wygląda jak by była zalakierowana a moje nie. Czytałem, że OSB 1 lub 2 nie są odporne na wilgoć tak jak OSB 3. Myślałem że może dostałem inna klasę ale sprzedawca potwierdził,że jest to OSB 3.

Pytanie czy zostawić tak jak jest czy może zabezpieczyć ją impregnatem lub lakierem ?

Gość mhtyl
Napisano
  Cytat

Kupiłem płyty OSB 3 ale porównałem je z inną płytą OSB 3 i te moje wyglądają jakby były mniej zabezpieczone z wierzchu. Inna płyta wygląda jak by była zalakierowana a moje nie. Czytałem, że OSB 1 lub 2 nie są odporne na wilgoć tak jak OSB 3. Myślałem że może dostałem inna klasę ale sprzedawca potwierdził,że jest to OSB 3.

Pytanie czy zostawić tak jak jest czy może zabezpieczyć ją impregnatem lub lakierem ?

Rozwiń  

Z tego co ja wiem to każda płyta osb jest wodoodporna. A to że jedna wygląda jakby była lakierowana to tylko nic innego jak wosk,po to n jest aby płyta łatwiej odchodziła od matrycy.
Napisano
  Cytat

Z tego co ja wiem to każda płyta osb jest wodoodporna. A to że jedna wygląda jakby była lakierowana to tylko nic innego jak wosk,po to n jest aby płyta łatwiej odchodziła od matrycy.

Rozwiń  


Znalazłem takie info.

"Płyty OSB 2 różnią się od płyt OSB 3 tym , iż nie są odporne na wilgoć i mogą ulegać spęcznieniu jeżeli zostaną narażone na bezpośrednie działanie wody ".

Widziałem ścinki takich płyt wystawione na działanie deszczu i faktycznie krawędzie miały spęczniałe.
Napisano
Żadna płyta OSB nie jest wodoodporna, płyty 3 i 4 są tylko przeznaczone do stosowania w warunkach wilgotnych. 2 i 3 mają identyczne parametry wytrzymałościowe, 4 ma te parametry lepsze.
W praktyce 2 nadaje się tylko na meble, 3 i 4 mają zastosowanie konstrukcyjne, ale nigdy w jakimkolwiek kontakcie z wodą. Zamoczenie płyty OSB ( jak zauważył SlaV. ) czyni ją bezużyteczną.
Napisano
Może nie w 100%, ale masz rację :-)
Dodałbym tylko, że 3 i 4 są robione z użyciem wodoodpornych żywic i z nich 4 ma zawartość tych żywic większą.
Jako zabezpieczenie wilgotnościochronne dodatkowo natryskuje się warstwę emulsji parafinowej. Oba te rodzaje płyt przeznaczone są do stosowania na zewnątrz i wewnątrz 3 w warunkach umiarkowanej, a 4 w warunkach podwyższonej wilgotności - to jest ta "wodoodporność" o której pisałem.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Dodałbym tylko, że 3 i 4 są robione z użyciem wodoodpornych żywic i z nich 4 ma zawartość tych żywic większą.
Jako zabezpieczenie wilgotnościochronne dodatkowo natryskuje się warstwę emulsji parafinowej. Oba te rodzaje płyt przeznaczone są do stosowania na zewnątrz i wewnątrz 3 w warunkach umiarkowanej, a 4 w warunkach podwyższonej wilgotności - to jest ta "wodoodporność" o której pisałem.

Rozwiń  



Tylko w moim przypadku płyta osb 3 porównana z płytą osb 3 od innego dostawcy znacznie różni się wizualnie. Moja wygląda jak by jej poskąpiono warstwy ochronnej icon_smile.gif

Więc ponawiam pytanie - czy jest sens ją dodatkowo malować , jeśli tak to czym.

Dodatkowo myślałem aby przemalować brzegi płyt. Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Napisano (edytowany)
  Cytat

Rozstaw krokwi możesz dopasować tak aby nie było ścinków płyt np. 250: 3 = 83,3 cm. Jan.

Rozwiń  



Przepraszam,że tak męczę ten temat.

Użyje krokwi o wymiarach 7x16 , płyta ma 2,5m, więc aby nie było ścinków z OSB, to odstęp miedzy krokwiami musi mieć 76,5 cm .

Trochę gęsto ale chyba może być ? Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Napisano
  Cytat

Użyje krokwi o wymiarach 7x16 , płyta ma 2,5m, więc aby nie było ścinków z OSB, to odstęp miedzy krokwiami musi mieć 76,5 cm. Trochę gęsto ale chyba może być?

Rozwiń  


Na oko wszystko w porządku, ale wiesz - na oko to ja nie chciałbym mieszkać w tym domu icon_wink.gif
Bez znajomości projektu trudno powiedzieć coś z całą pewnością.
Napisano
  Cytat

Na oko wszystko w porządku, ale wiesz - na oko to ja nie chciałbym mieszkać w tym domu icon_wink.gif
Bez znajomości projektu trudno powiedzieć coś z całą pewnością.

Rozwiń  



Nie wydaje mi się, że delikatna zmiana rozstawu krokwi może grozić katastrofą. W projekcie większość krokwi rozstawiona jest co 90 cm, są też rozstawy 66.73 i 57 .

W projekcie jest dachówka ja ostatecznie zdecydowałem się na blachę.
Napisano
  Cytat

To chyba będzie ok. - szczególnie przekonuje mnie ta zmiana pokrycia, bo blacha ma dużo mniejszą wagę na m2...
choć przy takim przekroju krokwi, to musiał być dość odważny architekt... - w projekcie jakie masz ocieplenie dachu?

Rozwiń  



Zgadza się, wstępne krokwie to 6x18 ale ze względu,że nie będę stosował dachówki zdecydowałem się na 7 X 16

Ocieplenie dachu to projektowe 16 + 4 ( wełna) - tu coś się pozmienia, bo miedzy ociepleniem a płytami musi być szczelina wentylacyjna.

Prawdopodobnie będę musiał dołożyć po jednej parze krokwi, konstrukcja zapewne będzie solidna, płyty osb dodatkowo usztywniają całą więźbę.
Napisano
Nadal mam wątpliwości - skoro sam zmieniłeś przekrój krokwii... czy ktoś to liczył?
Krokiew 7x16 to najmniejszy przekrój jaki kiedykolwiek stosowałem! Przy takim rozstawie jak mówisz to długość połaci bez podparcia nie większa jak ok. 4m...


Napisano
H2O ma trzy stany skupienia ciekły - woda, gazowy - para wodna i stały - lód. Jakim stanem jest wilgoć? Producent piszący, że płyty są wilgocioodporne stosuje chwyt marketingowy. Płyty OSB są powierzchniowo woskowane co nie czyni ich wodoodpornymi. Proponowany przekrój krokwi jest zły, wysokość powinna mieć 18 cm. Zmiany zmniejszające przekroje projektowane powinny być bezwzględnie uzgadniane z konstruktorem! Połączenie płyt może być w dowolnym miejscu. Pozdrawiam.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Nadal mam wątpliwości - skoro sam zmieniłeś przekrój krokwii... czy ktoś to liczył?
Krokiew 7x16 to najmniejszy przekrój jaki kiedykolwiek stosowałem! Przy takim rozstawie jak mówisz to długość połaci bez podparcia nie większa jak ok. 4m...

Rozwiń  



Od murłaty do płatwi jest 2.39.

Konsultowałem to z cieślą (człowiek z dużym doświadczeniem), byłem u znajomego który ma w projekcie 16 a na to dachówka (zgodnie z projektem - indywidualnym), rozmawiałem też ze znajomym sprzedawcą więźby który nie miał w tym żadnych korzyści.
Zostało mi trochę materiału z poprzedniej budowy o takim wymiarze, dlatego taki wybór. Tak jak wspominałem w projekcie jest dachówka a ja zamieniam to na blachę.


Myślę, że kwestie ocieplenia można rozwiązać poprzez nabicie deski, grubości 25 mm ( dociętej na odpowiednią szerokość) do krokwi.
Wtedy wyjdzie 16 cm na wełnę miedzy krokwie i zostanie miejsce na szczelinę wentylacyjną - dobry pomysł ? Edytowano przez Slav. (zobacz historię edycji)
Napisano
Cóż... normy pędzą w górę i to co kilka lat temu było do przyjęcia dziś jest na granicy ryzyka. Dlatego doświadczenie ma znaczenie przy sposobach wykonania, ale nie w przyjętych rozwiązaniach konstrukcyjnych.
Skoro Witand przeliczył i wychodzi że krokwie są za niskie, to tak jest - z matematyką nie dyskutuję!
Powinieneś przeanalizować kwestię zastosowania krokwi o mniejszym przekroju z architektem wykonującym obliczenia konstrukcyjne - może znajdzie sposób aby zastosować te które posiadasz.
Gość Razmes
Napisano
Z jednej strony wymagania pędzą do góry, z drugiej - czy tylko mi się wydaje, że dawniej papa była jakaś taka wytrzymalsza i dłużej mogła poleżeć na dachu?

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Każda inwestycja budowlana czy instalacyjna, niezależnie od jej skali, powinna być prowadzona w sposób zgodny z prawem, zasadami sztuki budowlanej i dobrymi praktykami branżowymi. Jednym z absolutnie kluczowych elementów takiej realizacji jest rzetelna dokumentacja z prowadzonych prac.   W Raccoon 24 Home od początku naszej działalności przykładamy do tego ogromną wagę. Bo dla nas liczy się nie tylko to, co widoczne na zewnątrz, ale też pełna transparentność i pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem, normami i oczekiwaniami inwestora.   Co powinna zawierać dokumentacja robót instalacyjnych?   Podczas prowadzenia prac instalacyjnych — czy to przy ogrzewaniu, klimatyzacji, wentylacji czy instalacjach wodnych — dokumentacja powinna obejmować: Dziennik budowy lub robót — w przypadku instalacji realizowanych w ramach zgłoszenia lub pozwolenia na budowę. Protokóły z wykonanych prób szczelności — instalacji wodnych, gazowych, wentylacyjnych. Protokoły odbioru częściowego i końcowego — dla każdej wykonanej instalacji. Protokół uruchomienia instalacji — potwierdzający poprawną pracę systemów. Protokół pomiarów i testów eksploatacyjnych — np. wydajności wentylacji, ciśnienia w instalacji C.O., parametrów pracy klimatyzacji. Dokumentację powykonawczą — czyli aktualny rysunek/schemat instalacji z naniesionymi zmianami wykonawczymi.   Kartę gwarancyjną i instrukcję użytkowania urządzeń oraz instalacji. Brak tych dokumentów to nie tylko problem w przypadku awarii czy reklamacji, ale też ryzyko przy odbiorach technicznych i problematyczne rozliczenia z inwestorem czy deweloperem.     👉 Pobierz wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych (PDF)   Dlaczego dokumentacja jest tak ważna dla Ciebie jako inwestora?   Masz pełen wgląd w zakres wykonanych prac i potwierdzenie, że wszystko odbyło się zgodnie ze sztuką.   Łatwiejsze serwisowanie i eksploatacja — protokoły i dokumentacja powykonawcza pomagają w późniejszych modernizacjach i naprawach. Bezpieczeństwo prawne i techniczne — w przypadku kontroli, odbiorów czy ewentualnych sporów. Możliwość dochodzenia gwarancji — na podstawie podpisanych protokołów i kart gwarancyjnych.   W Raccoon 24 Home masz to w standardzie W naszej firmie każda instalacja objęta jest kompletną dokumentacją powykonawczą i protokolarną. Niczego nie robimy na słowo. Po zakończeniu robót klient otrzymuje komplet dokumentów, w tym:   protokół odbioru końcowego protokół prób szczelności protokół uruchomienia instalacji dokumentację powykonawczą   Dzięki temu masz pewność, że każda instalacja została wykonana zgodnie z projektem i przepisami.   Do pobrania — wzór protokołu odbioru robót instalacyjnych Aby ułatwić inwestorom i wykonawcom właściwe prowadzenie dokumentacji, przygotowaliśmy dla Ciebie gotowy, uniwersalny blankiet protokołu odbioru robót instalacyjnych.       Możesz go wykorzystać przy każdej inwestycji — niezależnie, czy zlecasz nam instalację, czy współpracujesz z inną ekipą. To bezpłatne narzędzie, które pomoże Ci uporządkować dokumentację i zabezpieczyć swoje interesy.   Pamiętaj: instalacja to nie tylko urządzenia i rury w ścianie. To również dokumenty, które chronią Twój budżet i bezpieczeństwo budynku na lata.   W Raccoon 24 Home nie musisz o to prosić — u nas kompletna dokumentacja to standard, a nie dodatkowa opcja.         Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl                       e0bdea_5761a534884c4d0988db213df10adb7f.pdf.pdf
    • Dziś niemal każdy inwestor prywatny i biznesowy, planując budowę domu, halę czy modernizację budynku, zadaje sobie jedno pytanie: kiedy zacznie się zwrot z inwestycji w instalacje? Koszty energii rosną, a systemy ogrzewania, chłodzenia, wentylacji i zasilania to nie tylko kwestia komfortu, ale też realnego wpływu na domowy i firmowy budżet. Problem w tym, że większość firm wykonawczych, kiedy słyszy od klienta hasło „zwrot z inwestycji”, zaczyna dopytywać, kalkulować, wyceniać wersję „podstawową” i „wzmocnioną”, a często finalnie proponuje rozwiązania na styk — takie, które formalnie spełnią wymogi projektu, ale realnie nie zapewnią maksymalnych oszczędności i bezawaryjności przez długie lata.   W Raccoon 24 Home nie pytamy, czy chcesz mieć instalację zoptymalizowaną pod szybki zwrot inwestycji. My od razu robimy instalacje w wersji wzmocnionej. Zawsze. Bez wyjątków. Co to znaczy wzmocniona instalacja?   W praktyce oznacza to, że każdą instalację, jaką wykonujemy — czy to ogrzewanie podłogowe, centralę wentylacyjną, instalację wodną czy systemy zasilania odnawialnego — projektujemy i montujemy w taki sposób, by:   zwiększyć jej trwałość wydłużyć bezawaryjny okres działania zminimalizować straty energii przyspieszyć zwrot inwestycji dzięki oszczędnościom na eksploatacji     Jak to robimy? Na przykład:   W ogrzewaniu płaszczyznowym stosujemy więcej rur niż minimum technologiczne. Dzięki temu system szybciej nagrzewa pomieszczenia, pracuje przy niższych temperaturach zasilania, co zmniejsza zużycie energii i przedłuża żywotność źródła ciepła. Montujemy przewymiarowane emitery ciepła, czyli większe grzejniki lub pętle podłogówki, niż wynika to z obliczeń na styk. Efekt? Lepsza wydajność przy niższym koszcie eksploatacji. System grzeje krócej, rzadziej się załącza, a Ty oszczędzasz na rachunkach.     W instalacjach wodnych i kanalizacyjnych stosujemy większe średnice rur tam, gdzie to ma sens dla bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. W wentylacji zawsze przewymiarowujemy kanały i stosujemy lepsze izolacje, co zmniejsza opory przepływu, poprawia wydajność i ogranicza koszty pracy rekuperatora. Po co to wszystko? Żeby Twoje rachunki równały się zero.   W Raccoon 24 Home nie traktujemy instalacji jako zbędnego kosztu, tylko jako realny składnik Twojego domowego lub firmowego bilansu energetycznego. Dzięki odpowiednio zaprojektowanym i wykonanym instalacjom możesz osiągnąć bilans niemal zerowy albo znacząco ograniczyć zapotrzebowanie na energię z sieci. Wielu wykonawców ogranicza się do minimum wymaganego w projekcie lub normach. My wiemy, że warto pójść dalej. Bo im bardziej wydajna i trwała instalacja, tym mniejsze jej koszty eksploatacji i większe oszczędności dla Ciebie.   Zwrot z inwestycji — jak go przyspieszyć?   Kluczem jest odpowiedni mix energetyczny, który nie tylko zapewni Ci niezależność, ale też pozwoli zredukować rachunki praktycznie do zera.   W naszej ofercie możesz połączyć:   pompę ciepła — jako główne źródło ciepła i chłodzenia fotowoltaikę — która zasili pompę ciepła, dom i magazyn energii przydomową elektrownię wiatrową — jako uzupełnienie bilansu w okresach niskiego nasłonecznienia   Taki zestaw pozwala na uzyskanie maksymalnego efektu energetycznego i finansowego. A dzięki temu, że instalacje wykonujemy w wersji przewymiarowanej i wzmocnionej, działają one stabilnie, bez awarii i z wyższą wydajnością przez wiele lat.       Dlaczego inne firmy tego nie robią? Bo liczą na krótkoterminowy zysk i klienta, który nie zadaje pytań. Większość wykonawców chce wykonać usługę możliwie najniższym kosztem własnym, z minimalną ilością materiału, by zwiększyć swoją marżę. My w Raccoon 24 Home patrzymy inaczej. Dla nas liczy się długofalowa relacja i rekomendacje zadowolonych klientów, a to można osiągnąć tylko dzięki jakości i uczciwemu podejściu.     Podsumowanie Jeśli chcesz mieć instalacje, które: działają stabilnie i bezawaryjnie są przewymiarowane, a nie robione „na styk” realnie przyspieszają zwrot z inwestycji pozwalają ograniczyć rachunki do zera to zapraszamy do Raccoon 24 Home.   U nas nie pytamy, czy chcesz mieć wzmocnioną instalację — bo każdą robimy w wersji premium już w standardzie. Tak pracują wykonawcy, którzy naprawdę rozumieją inwestycję w energię i komfort.   Chcesz sprawdzić, jak może wyglądać Twój domowy bilans energetyczny? Skontaktuj się z nami i poznaj propozycję systemu szytego pod Twoje potrzeby.   Usługi Raccoon 24 Home   Instalacje C.O. Instalacje centralnego ogrzewania (C.O.)   Ogrzewanie Ogrzewanie grzejnikowe Ogrzewanie podłogowe   Pompy ciepła Pompy ciepła dla Twojego domu   Kotły gazowe Kotły gazowe kondensacyjne   Klimatyzacja Klimatyzatory Split Klimatyzatory Multi-Split Systemy klimatyzacji VRF Klimakonwektory Przeglądy okresowe klimatyzacji Serwis klimatyzacji   Wentylacja Rekuperacja Wentylacja mechaniczna Kanały wentylacyjne — rodzaje Serwis wentylacji Wentylatory wyciągowe Systemy odciągowe dla hal i garaży   Sterowanie Sterowanie ciepłem   Cennik usług Cennik usług instalacyjnych   O firmie O nas   Kontakt Formularz i dane kontaktowe     Michał Rzepczyński +48 698 000 441  office@raccoon24.pl
    • W świecie usług budowlanych i instalacyjnych od lat funkcjonują dwa zupełnie różne podejścia do kwestii wycen i rozliczeń z klientami. Z jednej strony mamy wykonawców, którzy nie boją się jasno przedstawiać swoich stawek, otwarcie informują o kosztach poszczególnych usług i uczciwie tłumaczą, z czego wynikają konkretne ceny. Z drugiej — wciąż istnieją firmy, które wyceniają „na oko” przez telefon, a na końcowym etapie realizacji zaskakują klienta dodatkowymi pozycjami na fakturze lub tłumaczą nieuzgodnione wcześniej koszty jako „nieprzewidziane prace dodatkowe”. Ten podział doskonale zna każdy inwestor, deweloper, zarządca nieruchomości czy zwykły klient prywatny, który choć raz zlecał wykonanie instalacji wodnej, elektrycznej, wentylacyjnej czy gazowej. Dlatego w Raccoon 24 Home od samego początku postawiliśmy na pełną przejrzystość i uczciwe zasady współpracy z klientem.     Dlaczego przejrzystość cenowa w usługach instalacyjnych jest tak ważna?   W odróżnieniu od wielu branż, w których ceny można łatwo sprawdzić w cennikach online czy porównać na popularnych porównywarkach, w usługach instalacyjnych sytuacja jest dużo bardziej skomplikowana. Każda inwestycja ma swoją specyfikę, zakres prac często ustala się indywidualnie, a ceny mogą się różnić w zależności od rodzaju budynku, zastosowanych materiałów, stopnia skomplikowania instalacji czy lokalizacji inwestycji. To sprawia, że niektórzy wykonawcy wykorzystują tę niepewność na swoją korzyść. Podają orientacyjne stawki bez szczegółów, nie pokazują klientowi dokładnego kosztorysu, a podczas realizacji pojawiają się „niespodzianki”, które trudno później zweryfikować. Dlatego uważamy, że uczciwy wykonawca nie ma powodu, by ukrywać swoje ceny. Przeciwnie — powinien udostępniać je w przejrzysty i dostępny sposób, aby klient od samego początku wiedział, ile zapłaci za usługę i z czego wynika dana kwota.   Jak to wygląda w praktyce? Transparentny kalkulator usług instalacyjnych   Właśnie z myślą o klientach stworzyliśmy na stronie Raccoon 24 Home kalkulator usług instalacyjnych. To proste i wygodne narzędzie, które pozwala w kilka chwil sprawdzić orientacyjny koszt wykonania wybranej instalacji lub prac modernizacyjnych. Dzięki temu klient ma możliwość porównania cen różnych usług jeszcze przed kontaktem z naszym doradcą technicznym i może zaplanować swój budżet inwestycyjny bez obaw o późniejsze „niespodzianki”. W kalkulatorze jasno przedstawiamy, jakie elementy składają się na cenę usługi — od kosztów materiałów, przez robociznę, aż po ewentualne dodatkowe prace towarzyszące. Dzięki temu klient wie, za co płaci i może świadomie podjąć decyzję o wyborze konkretnej usługi czy zakresu prac.   Czym różni się uczciwy wykonawca od nieuczciwego?   Różnic jest wiele, ale najważniejsze to: Jasne i przejrzyste wyceny jeszcze przed rozpoczęciem prac. Brak ukrytych kosztów, które pojawiają się na końcowej fakturze. Szczegółowe kosztorysy przedstawiane klientowi do akceptacji. Przejrzyste warunki współpracy, które określają, co wchodzi w zakres usługi, a co wymaga dodatkowych ustaleń.   Stała komunikacja z klientem na każdym etapie realizacji inwestycji.   W Raccoon 24 Home klaklulator właśnie według takich zasad prowadzimy każdą realizację. Naszym celem jest nie tylko wykonanie instalacji na najwyższym poziomie technicznym, ale również zbudowanie zaufania i poczucia bezpieczeństwa u klienta.   Wiemy, że inwestorzy i klienci prywatni mają dość niejasnych wycen, niedomówień i kosztów, które nagle pojawiają się w trakcie realizacji zlecenia. Dlatego pokazujemy pełen kosztorys jeszcze przed podpisaniem umowy, informujemy o wszystkich możliwych dodatkowych opcjach i pozwalamy klientowi samodzielnie sprawdzić ceny w naszym kalkulatorze. Dlaczego inne firmy wciąż boją się udostępniać swoje ceny?   Bo często ich polityka cenowa opiera się na „polowaniu” na nieświadomego klienta. Bez przejrzystego cennika można manipulować wyceną w zależności od sytuacji, nastroju klienta, lokalizacji czy konkurencji w danym rejonie.   My w Raccoon 24 Home uważamy, że takie praktyki powinny zniknąć z rynku. Klient ma prawo wiedzieć, ile zapłaci, a wykonawca, który jest pewny jakości swoich usług i uczciwie kalkuluje koszty, nie ma żadnego powodu, by ukrywać stawki.     Podsumowanie   Jeśli szukasz wykonawcy instalacji budowlanych, który: gra w otwarte karty nie boi się pokazać cen swoich usług oferuje transparentny kosztorys pozwala Ci sprawdzić wycenę jeszcze przed pierwszym kontaktem   to zapraszamy do Raccoon 24 Home. Na naszej stronie znajdziesz transparentny kalkulator usług instalacyjnych, dzięki któremu możesz od razu oszacować koszt planowanych prac i sprawdzić, jak wygląda uczciwa wycena w tej branży.   Nie warto ryzykować współpracy z firmami, które unikają konkretów i nie potrafią jasno określić ceny. Wybieraj wykonawców, którzy szanują Twój czas, pieniądze i nerwy.  
    • Nie zastanawiałbym się nad tym ale już zdążyłem przygotować pole pod ten garaż z kostki brukowej i teraz musiałbym to wszystko robić na nowo.    Jakie byłyby koszty starania się o pozwolenie?
    • Tak Rury wodnej podłogówki prowadzi się w warstwie wylewki. Rury pozostałych instalacji (woda, kanalizacja), także kanały wentylacji mechanicznej układa się w warstwie styropianu. Grubość warstw styropianu można dobrać do średnicy rur - to a propos optymalnej grubości styropianu. To rozstrzygnie instalator. Dylatacje wykonują fachowcy od wylewki, powinny być też zaplanowane w projekcie ogrzewania. Zwykle i tak wykonuje się je w otworach drzwiowych.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...