Slav. Napisano 18 stycznia 2013 #1 Napisano 18 stycznia 2013 Witam Wszystkich.Od dłuższego czasu szukałem pomysłu na wykonanie solidnego dachu ( takiego na lata:) Po przeczytaniu tego co mają do powiedzenia ludzie z doświadczeniem (min. P.A.Wilhelmi) oraz porównaniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na pełne deskowanie i papę.Ostatnio doradzono mi,że płyty OSB będą lepsze ( zaimpregnowane, suche) Więc padło na OSB 18 mm. Teraz pojawiło się kolejne pytanie czy zastosować papę czy może membranę np: tyvek Pro ? Na to pójdzie blacha trapezowa.Powód jest taki,że z tyvekiem poradzę sobie osobiście, do papy potrzebuje skorzystać z usługi kogoś doświadczonego ( nie ukrywam,że chodzi mi o koszta )Czy myślicie, że jest to też dobre rozwiązanie ?
Gość mhtyl Napisano 18 stycznia 2013 #2 Napisano 18 stycznia 2013 Cytat Witam Wszystkich.Od dłuższego czasu szukałem pomysłu na wykonanie solidnego dachu ( takiego na lata:) Po przeczytaniu tego co mają do powiedzenia ludzie z doświadczeniem (min. P.A.Wilhelmi) oraz porównaniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na pełne deskowanie i papę.Ostatnio doradzono mi,że płyty OSB będą lepsze ( zaimpregnowane, suche) Więc padło na OSB 18 mm. Teraz pojawiło się kolejne pytanie czy zastosować papę czy może membranę np: tyvek Pro ? Na to pójdzie blacha trapezowa.Powód jest taki,że z tyvekiem poradzę sobie osobiście, do papy potrzebuje skorzystać z usługi kogoś doświadczonego ( nie ukrywam,że chodzi mi o koszta )Czy myślicie, że jest to też dobre rozwiązanie ? Rozwiń To coś slabu studiowałeś albo skupiłeś się na studiowaniu jednej rzeczy.Piszesz dach na lata ,płyty osb (nie są tanie) są dobre ,a jak dasz frezowane to jeszcze lepiej, chcesz dać np membranę tyvek (ona do tanich nie należy) też jakościowo jest dobra a na koniec powalasz mnie na kolana - BLACHA TRAPEZOWA !!!!! jak chcesz dach na lata to daj dachówkę ceramiczną. I jeszcze piszesz ,że chodzi Ci o koszta,to tak na to co pod dachem chcesz dać materiał z górnej półki a na pokrycie blachę?
Slav. Napisano 18 stycznia 2013 Autor #3 Napisano 18 stycznia 2013 (edytowany) Cytat To coś slabu studiowałeś albo skupiłeś się na studiowaniu jednej rzeczy.Piszesz dach na lata ,płyty osb (nie są tanie) są dobre ,a jak dasz frezowane to jeszcze lepiej, chcesz dać np membranę tyvek (ona do tanich nie należy) też jakościowo jest dobra a na koniec powalasz mnie na kolana - BLACHA TRAPEZOWA !!!!! jak chcesz dach na lata to daj dachówkę ceramiczną. I jeszcze piszesz ,że chodzi Ci o koszta,to tak na to co pod dachem chcesz dać materiał z górnej półki a na pokrycie blachę? Rozwiń Ja nie pisałem,że materiał pod główne krycie ma być tani, pisałem że ma być dobry tzn. na lata i uważam, że jest to dużo lepsze rozwiązanie niż sama folia.Cięcie kosztów zaczynam własnie na etapie "papowania" ale nie na materiale tylko robocizny. Więc co Cię tak dziwi ? Teraz wstań już z kolan bo blacha trapezowa to mój osobisty wybór i mam powody które skłoniły mnie do tej decyzji (nieistotne przy moim pytaniu) jak trapezówka wytrzyma 20 lat to będę zadowolony.Jeszcze pytanie, dlaczego lepiej jak będą frezowane ? Edytowano 18 stycznia 2013 przez Slav. (zobacz historię edycji)
Mistrz Jan Napisano 18 stycznia 2013 #4 Napisano 18 stycznia 2013 Musisz wiedzieć że folia paroprzepuszczalna przepuszcza wilgoć w obie strony. Daj papę na tekturze np, 400x 1200. Papiaki pod zakładem przyklejonym lepikiem na zimno. A spadek masz> 20% ?. Jan.
Slav. Napisano 18 stycznia 2013 Autor #5 Napisano 18 stycznia 2013 Cytat Musisz wiedzieć że folia paroprzepuszczalna przepuszcza wilgoć w obie strony. Daj papę na tekturze np, 400x 1200. Papiaki pod zakładem przyklejonym lepikiem na zimno. A spadek masz> 20% ?. Jan. Rozwiń Kąt nachylenia dachu to 40 st. Zapomniałem dodać ,że jeżeli dawał bym papę to główne krycie( blacha) zrobił bym w następnym sezonie. Czy papa tekturowa przetrwa rok czasu bez znaczących uszkodzeń ?
Mistrz Jan Napisano 18 stycznia 2013 #6 Napisano 18 stycznia 2013 Tak , tylko przykręć od razu kontrłaty. Jan.
r-32 Napisano 18 stycznia 2013 #7 Napisano 18 stycznia 2013 Cytat Kąt nachylenia dachu to 40 st. Zapomniałem dodać ,że jeżeli dawał bym papę to główne krycie( blacha) zrobił bym w następnym sezonie. Czy papa tekturowa przetrwa rok czasu bez znaczących uszkodzeń ? Rozwiń Tekturowa ? Jak Dasz podkład na poliestrach - to loozik Ja dałem na włóknie szklanym , pół sezonu (zima) wytrzymało ...tyle ,ze na to poszedł gont .
Gość mhtyl Napisano 18 stycznia 2013 #8 Napisano 18 stycznia 2013 Cytat Musisz wiedzieć że folia paroprzepuszczalna przepuszcza wilgoć w obie strony. Daj papę na tekturze np, 400x 1200. Papiaki pod zakładem przyklejonym lepikiem na zimno. A spadek masz> 20% ?. Jan. Rozwiń Slav. pisze o membranie a nie o foli Wiem,że potocznie na to mówią folia FWS ,ale folia to folia a membrana to inny materiał. Cytat Ja nie pisałem,że materiał pod główne krycie ma być tani, pisałem że ma być dobry tzn. na lata i uważam, że jest to dużo lepsze rozwiązanie niż sama folia. Rozwiń Wiem ,że pisałeś ,że ma być dobry i trwały a ja dodałem ,że to cenowo wychodzi drogo ale to dobry wybór Cytat Cięcie kosztów zaczynam własnie na etapie "papowania" ale nie na materiale tylko robocizny. Więc co Cię tak dziwi ? Teraz wstań już z kolan bo blacha trapezowa to mój osobisty wybór i mam powody które skłoniły mnie do tej decyzji (nieistotne przy moim pytaniu) jak trapezówka wytrzyma 20 lat to będę zadowolony. Rozwiń Ano dziwi mnie to ,że nie dajesz np dachówki tylko blachę ,zasugerowałem to po wcześniejszym Twoim wpisie ,że dach ma być na lata.A co położysz to już Twoja decyzja. Cytat Jeszcze pytanie, dlaczego lepiej jak będą frezowane ? Rozwiń Frezowane są bardziej szczelne,ale ma to uzasadnienie gdybyś chciał położyć membranę,przy papie nie ma znaczenia,jeżeli juz zdecydujesz się na płytę osb i papę to daj zwykłą jest tańsza od frezowanej.
Slav. Napisano 18 stycznia 2013 Autor #9 Napisano 18 stycznia 2013 Cytat Frezowane są bardziej szczelne,ale ma to uzasadnienie gdybyś chciał położyć membranę,przy papie nie ma znaczenia,jeżeli juz zdecydujesz się na płytę osb i papę to daj zwykłą jest tańsza od frezowanej. Rozwiń Człowiek który robił przy szkieletach w USA powiedział mi aby zachować kilkumilimetrowe szczeliny przy łączeniu OSB na dachu. Nie wiem czy nie odnosił się do tego,że dach "pracuje". Więc ta szczelność chyba nie była by wskazana ?
Mistrz Jan Napisano 19 stycznia 2013 #10 Napisano 19 stycznia 2013 Jaka jest różnica między folią paroprzepuszczalną a membraną ?. Jak ktoś wymyśli folię , która przepuszcza w jedną stronę to dostanie chyba Nobla. Jan.
Gość mhtyl Napisano 19 stycznia 2013 #11 Napisano 19 stycznia 2013 Cytat Jaka jest różnica między folią paroprzepuszczalną a membraną ?. Jak ktoś wymyśli folię , która przepuszcza w jedną stronę to dostanie chyba Nobla. Jan. Rozwiń No to chyba nie widziałeś membrany.Są membrany mniej i bardziej paro-przepuszczalne ,a przede wszystkim membrana ma inny skład niż folia.
Mistrz Jan Napisano 19 stycznia 2013 #12 Napisano 19 stycznia 2013 Dla mnie wszystkie folie , nisko czy wysoko przepuszczalne to badziewie . Mam z tym do czynienia na co dzień . W gruncie rzeczy to powinienem je chwalić . Bardzo duża część moich robót to poprawki na dachach z folią . Często przerabiam nowe dachy robiąc pełne deskowanie z papą lub deskując tylko kosze i okolice okapu. A te różne nazwy to" chłyt " . Jan.
Gość mhtyl Napisano 19 stycznia 2013 #13 Napisano 19 stycznia 2013 Padziewie nie padziewie to taka alternatywa.Wiem ,że membrany nie umywają się do pełnego deskowania ,ale coś za coś. Dla przykładu ja nie miałem czasu na deskowanie to kupiłem tzw ekran dachowy to inny rodzaj membrany ,zapłaciłem więcej niż za zwykła membranę ale mniej niż za deskowanie a w moim przypadku robota poszła szybciej .
Gość gawel Napisano 19 stycznia 2013 #14 Napisano 19 stycznia 2013 Cytat Witam Wszystkich.Od dłuższego czasu szukałem pomysłu na wykonanie solidnego dachu ( takiego na lata:) Po przeczytaniu tego co mają do powiedzenia ludzie z doświadczeniem (min. P.A.Wilhelmi) oraz porównaniu wszystkich "za" i "przeciw" zdecydowałem się na pełne deskowanie i papę.Ostatnio doradzono mi,że płyty OSB będą lepsze ( zaimpregnowane, suche) Więc padło na OSB 18 mm. Teraz pojawiło się kolejne pytanie czy zastosować papę czy może membranę np: tyvek Pro ? Na to pójdzie blacha trapezowa.Powód jest taki,że z tyvekiem poradzę sobie osobiście, do papy potrzebuje skorzystać z usługi kogoś doświadczonego ( nie ukrywam,że chodzi mi o koszta )Czy myślicie, że jest to też dobre rozwiązanie ? Rozwiń Ja mam OSB 1,5 cm i na to papę a na to blachodachówkę jest OK juz 9 lat
Slav. Napisano 19 stycznia 2013 Autor #15 Napisano 19 stycznia 2013 Cytat Ja mam OSB 1,5 cm i na to papę a na to blachodachówkę jest OK juz 9 lat Rozwiń Ja decyduje się na 18 mm bo rozstaw krokwi będzie około 90 -100 cm.Więc Panowie lepsza papa na osb czy membrana ?Jeśli papa to trochę obawiam się o tą tekturową tym bardziej, że główne krycie będzie za rok. ( co prawda toy toy już 3 sezon ma takie zadzaszenie i nic mu nie dolega ale na domu nie chce ryzykować )
vega1 Napisano 19 stycznia 2013 #17 Napisano 19 stycznia 2013 odradzam tekturową. Mam pokryty dach papą, i 2 rolki położyłem na tekturze a reszta na osnowie. Te 2 rolki tekturowe, są tak pofalowane, że nadają się tylko do wymiany na wiosnę.
Gość mhtyl Napisano 19 stycznia 2013 #18 Napisano 19 stycznia 2013 Cytat Ja decyduje się na 18 mm bo rozstaw krokwi będzie około 90 -100 cm.Więc Panowie lepsza papa na osb czy membrana ?Jeśli papa to trochę obawiam się o tą tekturową tym bardziej, że główne krycie będzie za rok. ( co prawda toy toy już 3 sezon ma takie zadzaszenie i nic mu nie dolega ale na domu nie chce ryzykować ) Rozwiń A jakie masz przekrój tych krokwi? Bo 90 cm to normalny rozstaw,bynajmniej ja taki miałem pod dachówkę,ale to nie istotne bo jak chciałbyś dać okna połaciowe to przy mniejszym rozstawie musiałbyś robić wymian.Jeżeli ten dach ma stać znaczy się czekać rok na pokrycie docelowe to tylko papa, i ta "normalna" jak gawel pisał.
Slav. Napisano 19 stycznia 2013 Autor #19 Napisano 19 stycznia 2013 Cytat Jeżeli ten dach ma stać znaczy się czekać rok na pokrycie docelowe to tylko papa, i ta "normalna" jak gawel pisał. Rozwiń Jeżeli zdecyduje się na papę to będe musiał odłożyć na przyszły rok docelowe krycie. Jeżeli membrana to uda mi się położyć blachę w odstępie kilku tygodni. Więc w moim przypadku papa lepsza od membrany ?Napisałem o tekturowej bo tak doradzał Mistrz Jan, osobiście mam sceptyczne podejście do tego pomysłu ale nie mam wiedzy w tym temacie wiec pytam.
Mistrz Jan Napisano 20 stycznia 2013 #20 Napisano 20 stycznia 2013 Papa na tekturze jest mocniejsza od tej na osnowie. Weż w rękę to się przekonasz. Położona tą metodą co opisałem nie pofałduje się. Rozstaw krokwi możesz dopasować tak aby nie było ścinków płyt np. 250: 3 = 83,3 cm. Jan. 1
Slav. Napisano 21 stycznia 2013 Autor #21 Napisano 21 stycznia 2013 Cytat Rozstaw krokwi możesz dopasować tak aby nie było ścinków płyt np. 250: 3 = 83,3 cm. Jan. Rozwiń Czy w takim rozstawie krokwi mógł bym zastosować płytę osb 15 mm ?
Mistrz Jan Napisano 21 stycznia 2013 #22 Napisano 21 stycznia 2013 Tak . Obciążenia będą przenoszone na krokwie. Kontrłaty trzeba nabić dokładnie na nich. Jan. 1
Slav. Napisano 24 stycznia 2013 Autor #23 Napisano 24 stycznia 2013 Panowie od dachów jakie jest Wasze zdanie na temat płyty MFP jako zamiennika OSB ? "Płyta wiórowa MFP Wielofunkcyjna płyta wiórowa MPF charakteryzuje się wyjątkową strukturą - długimi, cienkimi wiórami ułożonymi w różnych kierunkach i klejonymi żywicami z melaminą. Sprawiają one, że produkt jest niezwykle stabilny, wytrzymały na obciążenie w obu kierunkach (20 Mpa) i odporny na wilgoć. Produkt ma doskonałe wyniki w testach na rozciąganie, zginanie, rozwarstwianie oraz pęcznienie, nadaje się do zastosowania zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz budynków. Płyta MFP uzyskała aprobatę techniczną dla materiałów budowlanych CE EN 13986-P5. Produkt jest zgodny także z normą EN 312, spełnia wymagania normy EN 13501-1 i ma klasyfikację ogniową Ds2-d0. Deskowanie, wykończenie ścian... Obszary, w których może zostać wykorzystana płyta wiórowa MFP to: deskowanie poszycia dachu, pokrycia podłóg, stropów, ścian, ogrodzenia placu budowy jak również wykończenie ścian i pomieszczeń, np. konstrukcje targowe lub wystawiennicze, gdzie szczególnym atutem jest jej przyjemna, naturalna barwa drewna."http://www.muratorplus.pl/technika/wykoncz...ania_67298.html
Gość mhtyl Napisano 24 stycznia 2013 #24 Napisano 24 stycznia 2013 MFP a OSB różni się jedynie tym ,że ta pierwsza jest sklejona z drobnych wiórów i od razu na pierwszy rzut oka można poznać ,że to MFP. Cenowo jest chyba ciut droższa od OSB albo w tej samej cenie.Jednym słowem OSB a MFP to taki sam materiał i maja takie same zastosowanie.
Slav. Napisano 24 stycznia 2013 Autor #25 Napisano 24 stycznia 2013 Cytat MFP a OSB różni się jedynie tym ,że ta pierwsza jest sklejona z drobnych wiórów i od razu na pierwszy rzut oka można poznać ,że to MFP. Cenowo jest chyba ciut droższa od OSB albo w tej samej cenie.Jednym słowem OSB a MFP to taki sam materiał i maja takie same zastosowanie. Rozwiń Więc nie ma żadnej różnicy ?
Gość mhtyl Napisano 25 stycznia 2013 #26 Napisano 25 stycznia 2013 Cytat Więc nie ma żadnej różnicy ? Rozwiń Jedynie wizualnie jest różnica a reszta to to samo
Witand - pokrycia dachowe Napisano 14 lutego 2013 #27 Napisano 14 lutego 2013 Folia i membrana to jedno i to samo. Są membrany , którymi pokrywa się dachy płaskie i one nic nie przepuszczają.Wracając do meritum jak płyta OSB to papa. Folia na OSB to nieporozumienie. Jak zakrywasz od razu to sama folia i blacha trapezowa. Jak płyty OSB to żadne pióro-wpust bo dach to nie podłoga! Montaż wyłącznie z dylatacją najlepiej przy użyciu spinek "H". Pozdrawiam. 1
Slav. Napisano 9 marca 2013 Autor #28 Napisano 9 marca 2013 Kupiłem płyty OSB 3 ale porównałem je z inną płytą OSB 3 i te moje wyglądają jakby były mniej zabezpieczone z wierzchu. Inna płyta wygląda jak by była zalakierowana a moje nie. Czytałem, że OSB 1 lub 2 nie są odporne na wilgoć tak jak OSB 3. Myślałem że może dostałem inna klasę ale sprzedawca potwierdził,że jest to OSB 3.Pytanie czy zostawić tak jak jest czy może zabezpieczyć ją impregnatem lub lakierem ?
Gość mhtyl Napisano 9 marca 2013 #29 Napisano 9 marca 2013 Cytat Kupiłem płyty OSB 3 ale porównałem je z inną płytą OSB 3 i te moje wyglądają jakby były mniej zabezpieczone z wierzchu. Inna płyta wygląda jak by była zalakierowana a moje nie. Czytałem, że OSB 1 lub 2 nie są odporne na wilgoć tak jak OSB 3. Myślałem że może dostałem inna klasę ale sprzedawca potwierdził,że jest to OSB 3.Pytanie czy zostawić tak jak jest czy może zabezpieczyć ją impregnatem lub lakierem ? Rozwiń Z tego co ja wiem to każda płyta osb jest wodoodporna. A to że jedna wygląda jakby była lakierowana to tylko nic innego jak wosk,po to n jest aby płyta łatwiej odchodziła od matrycy.
Slav. Napisano 9 marca 2013 Autor #30 Napisano 9 marca 2013 Cytat Z tego co ja wiem to każda płyta osb jest wodoodporna. A to że jedna wygląda jakby była lakierowana to tylko nic innego jak wosk,po to n jest aby płyta łatwiej odchodziła od matrycy. Rozwiń Znalazłem takie info."Płyty OSB 2 różnią się od płyt OSB 3 tym , iż nie są odporne na wilgoć i mogą ulegać spęcznieniu jeżeli zostaną narażone na bezpośrednie działanie wody ".Widziałem ścinki takich płyt wystawione na działanie deszczu i faktycznie krawędzie miały spęczniałe.
Irbis Strzecharstwo Napisano 9 marca 2013 #31 Napisano 9 marca 2013 Wodoodporna jest OSB3Uściślę - OSB-3 można używać w warunkach podwyższonej wilgotności, wewnątrz i na zewnątrz, bez kontaktu z wodą.
adam_50 Napisano 9 marca 2013 #32 Napisano 9 marca 2013 Żadna płyta OSB nie jest wodoodporna, płyty 3 i 4 są tylko przeznaczone do stosowania w warunkach wilgotnych. 2 i 3 mają identyczne parametry wytrzymałościowe, 4 ma te parametry lepsze. W praktyce 2 nadaje się tylko na meble, 3 i 4 mają zastosowanie konstrukcyjne, ale nigdy w jakimkolwiek kontakcie z wodą. Zamoczenie płyty OSB ( jak zauważył SlaV. ) czyni ją bezużyteczną.
Irbis Strzecharstwo Napisano 9 marca 2013 #33 Napisano 9 marca 2013 Może nie w 100%, ale masz rację :-)Dodałbym tylko, że 3 i 4 są robione z użyciem wodoodpornych żywic i z nich 4 ma zawartość tych żywic większą.Jako zabezpieczenie wilgotnościochronne dodatkowo natryskuje się warstwę emulsji parafinowej. Oba te rodzaje płyt przeznaczone są do stosowania na zewnątrz i wewnątrz 3 w warunkach umiarkowanej, a 4 w warunkach podwyższonej wilgotności - to jest ta "wodoodporność" o której pisałem.
Slav. Napisano 10 marca 2013 Autor #34 Napisano 10 marca 2013 (edytowany) Cytat Dodałbym tylko, że 3 i 4 są robione z użyciem wodoodpornych żywic i z nich 4 ma zawartość tych żywic większą.Jako zabezpieczenie wilgotnościochronne dodatkowo natryskuje się warstwę emulsji parafinowej. Oba te rodzaje płyt przeznaczone są do stosowania na zewnątrz i wewnątrz 3 w warunkach umiarkowanej, a 4 w warunkach podwyższonej wilgotności - to jest ta "wodoodporność" o której pisałem. Rozwiń Tylko w moim przypadku płyta osb 3 porównana z płytą osb 3 od innego dostawcy znacznie różni się wizualnie. Moja wygląda jak by jej poskąpiono warstwy ochronnej Więc ponawiam pytanie - czy jest sens ją dodatkowo malować , jeśli tak to czym.Dodatkowo myślałem aby przemalować brzegi płyt. Edytowano 10 marca 2013 przez Slav. (zobacz historię edycji)
Irbis Strzecharstwo Napisano 10 marca 2013 #35 Napisano 10 marca 2013 Przecież na OSB położysz papę... - ja nie malowałbym
Slav. Napisano 10 marca 2013 Autor #36 Napisano 10 marca 2013 Na stronie kronopolu znalazłem informacje o płytach, zasadzie ich montażu .http://mdb.kronopol.pl/Plyta-OSB/Instrukcja-montazuOdnośnie dachu - rysunek przedstawia prawidłowy montaż płyt osb na krokwiach. 2
Slav. Napisano 10 marca 2013 Autor #37 Napisano 10 marca 2013 (edytowany) Cytat Rozstaw krokwi możesz dopasować tak aby nie było ścinków płyt np. 250: 3 = 83,3 cm. Jan. Rozwiń Przepraszam,że tak męczę ten temat.Użyje krokwi o wymiarach 7x16 , płyta ma 2,5m, więc aby nie było ścinków z OSB, to odstęp miedzy krokwiami musi mieć 76,5 cm .Trochę gęsto ale chyba może być ? Edytowano 10 marca 2013 przez Slav. (zobacz historię edycji)
Irbis Strzecharstwo Napisano 10 marca 2013 #38 Napisano 10 marca 2013 Cytat Użyje krokwi o wymiarach 7x16 , płyta ma 2,5m, więc aby nie było ścinków z OSB, to odstęp miedzy krokwiami musi mieć 76,5 cm. Trochę gęsto ale chyba może być? Rozwiń Na oko wszystko w porządku, ale wiesz - na oko to ja nie chciałbym mieszkać w tym domu Bez znajomości projektu trudno powiedzieć coś z całą pewnością.
Slav. Napisano 10 marca 2013 Autor #39 Napisano 10 marca 2013 Cytat Na oko wszystko w porządku, ale wiesz - na oko to ja nie chciałbym mieszkać w tym domu Bez znajomości projektu trudno powiedzieć coś z całą pewnością. Rozwiń Nie wydaje mi się, że delikatna zmiana rozstawu krokwi może grozić katastrofą. W projekcie większość krokwi rozstawiona jest co 90 cm, są też rozstawy 66.73 i 57 .W projekcie jest dachówka ja ostatecznie zdecydowałem się na blachę.
Irbis Strzecharstwo Napisano 10 marca 2013 #40 Napisano 10 marca 2013 To chyba będzie ok. - szczególnie przekonuje mnie ta zmiana pokrycia, bo blacha ma dużo mniejszą wagę na m2...choć przy takim przekroju krokwi, to musiał być dość odważny architekt... - w projekcie jakie masz ocieplenie dachu?
Slav. Napisano 10 marca 2013 Autor #41 Napisano 10 marca 2013 Cytat To chyba będzie ok. - szczególnie przekonuje mnie ta zmiana pokrycia, bo blacha ma dużo mniejszą wagę na m2...choć przy takim przekroju krokwi, to musiał być dość odważny architekt... - w projekcie jakie masz ocieplenie dachu? Rozwiń Zgadza się, wstępne krokwie to 6x18 ale ze względu,że nie będę stosował dachówki zdecydowałem się na 7 X 16Ocieplenie dachu to projektowe 16 + 4 ( wełna) - tu coś się pozmienia, bo miedzy ociepleniem a płytami musi być szczelina wentylacyjna.Prawdopodobnie będę musiał dołożyć po jednej parze krokwi, konstrukcja zapewne będzie solidna, płyty osb dodatkowo usztywniają całą więźbę.
Irbis Strzecharstwo Napisano 10 marca 2013 #42 Napisano 10 marca 2013 Nadal mam wątpliwości - skoro sam zmieniłeś przekrój krokwii... czy ktoś to liczył?Krokiew 7x16 to najmniejszy przekrój jaki kiedykolwiek stosowałem! Przy takim rozstawie jak mówisz to długość połaci bez podparcia nie większa jak ok. 4m...
Witand - pokrycia dachowe Napisano 11 marca 2013 #43 Napisano 11 marca 2013 H2O ma trzy stany skupienia ciekły - woda, gazowy - para wodna i stały - lód. Jakim stanem jest wilgoć? Producent piszący, że płyty są wilgocioodporne stosuje chwyt marketingowy. Płyty OSB są powierzchniowo woskowane co nie czyni ich wodoodpornymi. Proponowany przekrój krokwi jest zły, wysokość powinna mieć 18 cm. Zmiany zmniejszające przekroje projektowane powinny być bezwzględnie uzgadniane z konstruktorem! Połączenie płyt może być w dowolnym miejscu. Pozdrawiam.
Slav. Napisano 11 marca 2013 Autor #44 Napisano 11 marca 2013 (edytowany) Cytat Nadal mam wątpliwości - skoro sam zmieniłeś przekrój krokwii... czy ktoś to liczył?Krokiew 7x16 to najmniejszy przekrój jaki kiedykolwiek stosowałem! Przy takim rozstawie jak mówisz to długość połaci bez podparcia nie większa jak ok. 4m... Rozwiń Od murłaty do płatwi jest 2.39. Konsultowałem to z cieślą (człowiek z dużym doświadczeniem), byłem u znajomego który ma w projekcie 16 a na to dachówka (zgodnie z projektem - indywidualnym), rozmawiałem też ze znajomym sprzedawcą więźby który nie miał w tym żadnych korzyści.Zostało mi trochę materiału z poprzedniej budowy o takim wymiarze, dlatego taki wybór. Tak jak wspominałem w projekcie jest dachówka a ja zamieniam to na blachę.Myślę, że kwestie ocieplenia można rozwiązać poprzez nabicie deski, grubości 25 mm ( dociętej na odpowiednią szerokość) do krokwi.Wtedy wyjdzie 16 cm na wełnę miedzy krokwie i zostanie miejsce na szczelinę wentylacyjną - dobry pomysł ? Edytowano 11 marca 2013 przez Slav. (zobacz historię edycji)
Irbis Strzecharstwo Napisano 11 marca 2013 #45 Napisano 11 marca 2013 Dokładnie tak powinieneś zrobić.Powodzenia!
Slav. Napisano 11 marca 2013 Autor #46 Napisano 11 marca 2013 Cytat Dokładnie tak powinieneś zrobić.Powodzenia! Rozwiń Dziękuje, pozdrawiam.
Slav. Napisano 14 marca 2013 Autor #47 Napisano 14 marca 2013 Cytat Montaż wyłącznie z dylatacją najlepiej przy użyciu spinek "H". Pozdrawiam. Rozwiń Może komuś się przyda.http://www.merit.pl/
autorushd Napisano 14 marca 2013 #48 Napisano 14 marca 2013 (edytowany) U mnie na dachu płaskim krokwie będą co 60cm, i oczywiście płyty OSB3 22mm. Natomiast długość połaci bez podparcia u mnie to 3,5m. Krokwie planowane 8x20cm. Edytowano 14 marca 2013 przez autorushd (zobacz historię edycji)
Irbis Strzecharstwo Napisano 14 marca 2013 #49 Napisano 14 marca 2013 Cóż... normy pędzą w górę i to co kilka lat temu było do przyjęcia dziś jest na granicy ryzyka. Dlatego doświadczenie ma znaczenie przy sposobach wykonania, ale nie w przyjętych rozwiązaniach konstrukcyjnych.Skoro Witand przeliczył i wychodzi że krokwie są za niskie, to tak jest - z matematyką nie dyskutuję!Powinieneś przeanalizować kwestię zastosowania krokwi o mniejszym przekroju z architektem wykonującym obliczenia konstrukcyjne - może znajdzie sposób aby zastosować te które posiadasz.
Gość Razmes Napisano 14 marca 2013 #50 Napisano 14 marca 2013 Z jednej strony wymagania pędzą do góry, z drugiej - czy tylko mi się wydaje, że dawniej papa była jakaś taka wytrzymalsza i dłużej mogła poleżeć na dachu?
Recommended Posts
Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować
Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Masz już konto? Zaloguj się.
Zaloguj się