Skocz do zawartości

Jakie rozwiązanie najlepsze dla małego domku?


Recommended Posts

  Cytat

Ja proponuję poszukać innego energooszczędnego rozwiązania.

Rozwiń  

Energooszczędność i nakłady na nią muszą mieć tzw ekonomiczne uzasadnienie ,to się zmienia w czasie.W/g prasy, na dziś to jest 25 cm ocieplenia w ścianie ,40 w dachu i 25 w gruncie pod podłogą.Wiadomo też że węgiel jest najtańszym paliwem w przeliczeniu na kwh energi potrzebnej do ogrzania m2 powierzchni. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  Cytat

Energooszczędność i nakłady na nią muszą mieć tzw ekonomiczne uzasadnienie ,to się zmienia w czasie.W/g prasy, na dziś to jest 25 cm ocieplenia w ścianie ,40 w dachu i 25 w gruncie pod podłogą.Wiadomo też że węgiel jest najtańszym paliwem w przeliczeniu na kwh energi potrzebnej do ogrzania m2 powierzchni. icon_biggrin.gif

Rozwiń  


Węgiel jest najtańszy ale i najbardziej kopci.
Link do komentarza
  Cytat

Węgiel jest najtańszy ale i najbardziej kopci.

Rozwiń  

No i trzeba dokładać do pieca... trzeba mieć miejsce na składowanie go - dość duże pomieszczenie na piec...
Mając dom spełniający wymagania PN najlepiej jest mieć ogrzewanie gazowe - nie wymaga to od nas jakichkolwiek dodatkowych pomieszczeń, dokładania opału do pieca itd.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
No to ja znowu trochę pogrzebię kijem w mrowisku icon_smile.gif Co myślicie o układzie konwektory elektryczne i DGP z kominka przy domu (szkielet drewniany) z 25 cm. izolacji w ścianach + 35 strop +20 podłoga, pow. ok. 130-150 m. Okna typowe U=1 ale do tego okiennice. Znam podobne rozwiązania ze Szwecji i mi ze wstępnych wyliczeń wynika, że koszty eksploatacji wcale nie będą takie wysokie (dla 3-4 osób).
Zastanawiam się czy warto inwestować w okna o lepszej izolacyjności przy dużych różnicach cen zakupu.
Konwektory, bo jak się człowiek zastanowi, to przez większość doby w wielu pomieszczeniach można obniżyć temp., bo tam nikogo niema. Konwektory grzeją błyskawicznie a "szkielet" praktycznie nie ma bezwładności cieplnej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To moja instalacja wydaje mi się ze to typ zamknięty choć kompletnie na tym się nie znam. Kocioł na węgiel znika chcę przejść na zasilenie lpg z Gaspolu i pytam o kotły bo dostałem 2 opcje -kocioł gazowy firmy Termet: Gold Plus II 20 + Termet SG Plus 120 + regulator Termet ST-292 v3 + czujnik temp. zewn -VIESSMANN Vitodens 100-W B1HF + 100 litrów zasobnik na ciepłą wodę oczywiście mogę wybrać co innego stąd mój post by poznać opinie większej ilości osób. zasobnik wody ACV SMART 210 litrów wymiennik stal nierdzewna to moj pomysł wydaje mi się ze jest całkiem oki ale co do kotłów to brak pomysłu.  
    • A jaka ta "podłoga' jest teraz? Z czego zrobiona?
    • Jak nie planujesz izolacji od ziemi, czyli jak masz ściany piwnicy nieocieplone, to w miarę wyrównywnujesz powierzchnię, kładziesz folie budowlaną, wywijasz ją na wysokość docelowej wylewki, kładziesz rurki takie najlepiej pół cala dzieląc całą powierzchnię np na 3 części lub na 4. Pozimujujesz je za pomocą kupek z betonu. Po zastygnięciu wylewasz beton B20 lub B25, rozprowadzasz łatą i gotowe. Pracę możesz podzielić na te części, które są odgrodzone rurkami, będzie Ci łatwiej zaciągać. Potem w zależności od temperatury i wilgotności, a to trzeba organoleptycznie ocenić, zacierasz pacą sttropianową. Przy niskiej wilgotność w granicach 40-50% można to już zacierać po 4-5 godzinach, przy wyższej odpowiednio dłużej, czyli po 6-7 godzinach. Kałdziesz najlepiej płytę styropianową tak, żeby można było na niej stanąć i dostać się do całej powierzchni. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Po rozejrzeniu sie w temacie, bylo oczywiste, ze tylko frezowy .     Ulatwianie sobie pracy jest bardzo bliskie memu sercu. Nie lubie sie przemeczac . Oczywiscie, nie potrzebuje RR w postaci Makity z filmiku, znalazlam cos takiego: marka Tokachi ale to tylko tak z japonska wyglada.         @animus   Dzieki za troske o moje bezpieczenstwo w czasie pracy z rozdrabniaczem . Jesli chodzi o pilarke, to chyba to nie bedzie akumulatorowa. Zreszta, w tej chwili pilniejszym zakupem jest rozdrabniarka, bo zapasy drewna do kozy powinny wystarczyc do lata.    
    • Oczywiście wiem, że "wylewka zrób to sam" to temat wałkowany 100 razy, a tutoriali jest dwa razy tyle, natomiast moje pytanie jest nieco inne. Chciałbym wyrównać sobie podłogę w piwnicy własnymi siłami. zależy mi na tym aby materiał, którego użyję, był możliwie idiotoodporny. Nie wiem czy zwykły cement taki jest, czy też 21 wiek uraczył nas czymś jeszcze łatwiejszym w użyciu. Nie zależy mi szczególnie na tym aby podłoga nie miała pęknięć (tych estetycznych) ani żeby był to idealny poziom. Ważniejsze jest żeby było równe aniżeli idealnie poziome.    Dobrym przykładem jak ja widzę te różnice jest moje pytanie jakiś czas temu a propos tego jak poradzić sobie z montażem haka w suficie, który był z pełnej cegły, która lubiła się kruszyć. Można było albo - wkładać drewniane listewki rozporowe, papier toaletowy, ślinę i zaklęcia jak to robili nasi dziadowie przez stulecia i być oldskulowym lub - wlać kotwę chemiczną i powiesić na tym słonia   pomyślałem, że może z wylewką cementową vs (tu wstaw coś innego) jest podobnie
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...