Skocz do zawartości

Jak nie wstawiać okien dachowych.


Michał

Recommended Posts

Napisano
Kiedyś czytałem taką rubrykę w Budujemy Dom "co by tu panowie sp..."

Właśnie znalazłem materiał na kolejny odcinek tej rubryki.

Firma z Wyszkowa sprzedająca m.in okna dachowe zaproponowała mojemu znajomemu okno dachowe z montażem. Efekt ich pracy dostępny jest na zdjęciu.
Przy czym powiedzieli, że kolejna ekipa, która miała malować poddasze poradzi sobie z tym problemem.

Czekam na komentarze.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

  • 2 tygodnie temu...
Gość Guest_Grzegorz_*
Napisano
Bez komentarza. Nie zapłaciłbym ani za montaż ani za okna.
Napisano
Mam jeszcze jedno ta sama firma wstawiała u tego samego człowieka drzwi. Po wstawieniu ościeżnicy i wypełnieniu pianką montażową nie zostawili kołków rozporowych i teraz drzwi się nie domykają.
Nieźle co?
Napisano
Ekipa moim zdaniem jest w porządku. To raczej właściciel popełnił błąd polegający na tym że wyjechał na wakacje, nie udostępnił kluczy do wnętrza lokalu, a kazał wstawić okno z dostepem tylko z zewnatrz.
Chłopaki zrobiły co mogły, choć efekt od wewnątrz koszmarny.




Cytat

Kiedyś czytałem taką rubrykę w Budujemy Dom "co by tu panowie sp..."

Właśnie znalazłem materiał na kolejny odcinek tej rubryki.

Firma z Wyszkowa sprzedająca m.in okna dachowe zaproponowała mojemu znajomemu okno dachowe z montażem. Efekt ich pracy dostępny jest na zdjęciu.
Przy czym powiedzieli, że kolejna ekipa, która miała malować poddasze poradzi sobie z tym problemem.

Czekam na komentarze.

Napisano
O tutaj to przesadziłeś icon_smile.gif

Akcja miała miejsce kilka tygodni temu i zapewniam Cię, że kolesie którzy robili remont mieli klucze do mieszkania, bo gdyby nie mieli kluczy to nawet palcem by nie ruszyli...
Napisano
Estetyka na zerowym poziomie chociąż dziura tak czy siak była by podobna.
Ciekawi mnie jak okno będzie zachowywać się w zimie i później

Pytanie do inwestora czemu nie przygotował wcześniej miejsca na okno, czy to tradycyjna przeróbka po fakcie.
Tak jest jak nie mamy przemyślanej całej inwestycji tylko projektuje się w trakcie budowy .
Gość Doświadczony
Napisano
Cytat

Kiedyś czytałem taką rubrykę w Budujemy Dom "co by tu panowie sp..."

Właśnie znalazłem materiał na kolejny odcinek tej rubryki.

Firma z Wyszkowa sprzedająca m.in okna dachowe zaproponowała mojemu znajomemu okno dachowe z montażem. Efekt ich pracy dostępny jest na zdjęciu.
Przy czym powiedzieli, że kolejna ekipa, która miała malować poddasze poradzi sobie z tym problemem.

Czekam na komentarze.



A czy są zdjęcia z drugiej strony czyli od dachu ?
Bo jeśli jest po tamtej stronie tak samo to rzeczywiście należy się nagana firmie montującej , ale jeżeli jest profesjonalizm to przypuszczam że nie został uzgodniony zakres robót który jeszcze trzeba wykonać po wyrwaniu , wycięciu i dopasowaniu okna dachowego. A co za tym idzie większy koszt usługi.
Chcę zauważyć że w tym miejscu był tylko sufit wykonany na ruszcie z kształtowników stalowych itp.
Gdzie ekipa miała naprawdę utrudnione zadanie .
I jeszcze jedno co to znaczy cyt(firma z Wyszkowa zaproponowała mojemu znajomemu okno dachowe z montażem)
znaczy że chodzili po domach jak akwizytorzy i na siłę namawiali żeby sobie znajomy zamontował w suficie okno.
Wydaje mi się że nie......
Trzeba więc przedstawić całość zagadnienia a dopiero potem naśmiewać się z pracy innych.
Proszę tylko nie zrozumieć mnie źle bo wcale nie chcę tu nikogo bronić ale dla prawidłowej oceny "kto zawinił" potrzeba jest trochę więcej faktów niż zostało przedstawione.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Do montażu okna była wybrana firma jedna z wielu, ta która oferowała najniższa cenę za usługę.

Okno było wstawione w sufit wykończony płytami g-k. "fachowcy" wycięli w dachu (blachodachówce) otwór, a następnieprawdopodobnie kopniakami wypchnęli płytę (od góry).

Jak wyszło sami widzicie na zdjęciach.
Napisano
w nagrodę, w uznaniu fachowości i profesjonalizmu, powinieneś podać nazwę tej firmy, która zatrudnia tak kreatywnych montażystów
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Uszkodzona konstrukcja !



Estetyka, estetyką, ale te przecięte krokwie dają do myślenia. Konstrukcja dachu została zniszczona.
Czy kierownik budowy to widział i zaakceptował taki stan ?
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Dochodzę do wniosku, że aby zatrudnić jakąś ekipę do wykonania czegokolwiek w naszym domu - najpierw powinniśmy duuuużo poczytać na ten temat, i nie dać się nabic w butelkę przez pseudofachowców - niestety nie można juz ufać ludziom.
Napisano
Cytat

Estetyka, estetyką, ale te przecięte krokwie dają do myślenia. Konstrukcja dachu została zniszczona.
Czy kierownik budowy to widział i zaakceptował taki stan ?


Zgadzam się. Gdy przecięli krokwie i nic więcej z tym nie zrobili, to może być problem. To karygodne. Możesz wnieść skargę na tą firmę .
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Do "góry nogami" - to uwierzę - bo można się pomylić przy montażu, ale w poprzek????



Co do góry nogami? Aaa,,, okna? To jakaś awangardowa szkoła szklarzy. (Czy teraz ten który wstawia okna w dalszy ciągu uprawia zawód szklarza czy to się zmieniło?)
Napisano
Cytat

Teraz już nie wymienia się samych szyb - tylko całe okna. icon_biggrin.gif



Znacznie z tym więcej pracy i zachodu. Może i jestem konserwatywny ale wymiana samych szyb była dużo łatwiejsza.
  • 11 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Kiedyś czytałem taką rubrykę w Budujemy Dom "co by tu panowie sp..."

Właśnie znalazłem materiał na kolejny odcinek tej rubryki.

Firma z Wyszkowa sprzedająca m.in okna dachowe zaproponowała mojemu znajomemu okno dachowe z montażem. Efekt ich pracy dostępny jest na zdjęciu.
Przy czym powiedzieli, że kolejna ekipa, która miała malować poddasze poradzi sobie z tym problemem.

Czekam na komentarze.


Oglądam zdjęcia i własnym oczom nie mogę uwierzyć jak bardzo można spieprzyć robotę! Za taką pracę powinno się zamykać właścicieli firmy. ŻENADA!

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Duża różnica między temperaturą zasilania a temperaturą podłogi oraz niska temperatura w pokoju, mimo stosunkowo ciepłej posadzki, wynikają z kilku powiązanych ze sobą czynników. Kluczową rolę odgrywa tu brak ocieplenia budynku, co w połączeniu ze specyfiką ogrzewania podłogowego prowadzi do opisywanych przez Pana zjawisk.    Brak izolacji termicznej domu.   W takim budynku ciepło ucieka na zewnątrz w znacznie większym stopniu niż w budynkach ocieplonych. Straty ciepła mogą sięgać nawet 20-25% przez same ściany zewnętrzne oraz 10-15% przez podłogi i fundamenty.   W Pana przypadku oznacza to, że ciepło dostarczane przez wodę w rurach ogrzewania podłogowego, zamiast efektywnie ogrzewać jastrych (wylewkę), a następnie pomieszczenie, jest w pewnej mierze "tracone" i przenika przez niezaizolowane ściany zewnętrzne. System grzewczy musi więc pracować ze znacznie wyższą mocą (wyższa temperatura zasilania), aby skompensować te straty. To właśnie ta "walka" instalacji z ciągłą ucieczką ciepła jest głównym powodem, dla którego mimo wody o temperaturze 45°C, podłoga nagrzewa się tylko nieznacznie.     Fakt, że podłoga staje się zimniejsza w miarę zbliżania się do ściany zewnętrznej, mimo że tam również dociera woda z zasilania, wynika z dwóch powodów: Intensywne oddawanie ciepła: Nieocieplona ściana zewnętrzna działa jak duży "odbiornik" zimna, co powoduje bardzo szybkie wychładzanie się fragmentu podłogi znajdującego się w jej pobliżu.   Spadek temperatury wody: Woda w rurze, płynąc w kierunku ściany zewnętrznej, oddaje ciepło do jastrychu. Gdy zawraca i płynie z powrotem, jest już znacznie chłodniejsza, co dodatkowo potęguje efekt chłodniejszej podłogi w dalszej części pętli.   W pomieszczeniach ze strefami o zwiększonych stratach ciepła, jak przy ścianach zewnętrznych, często stosuje się układ ślimakowy lub zagęszcza się rury, aby zapewnić bardziej równomierny rozkład temperatury.   Ogrzewanie podłogowe charakteryzuje się dużą bezwładnością cieplną, co oznacza, że nagrzewa się i stygnie powoli. W dobrze zaizolowanym budynku wylewka po nagrzaniu długo utrzymuje ciepło. W Pana przypadku proces ten jest szybszy. Zanim wylewka zdąży się w pełni nagrzać i zakumulować wystarczającą ilość energii, znaczną jej część traci do otoczenia (przez ściany i grunt). Można to porównać do próby napełnienia dziurawego wiadra – mimo ciągłego dolewania wody, jej poziom nie podnosi się znacząco.   Podłoga nie nadąża się zagrzać, ponieważ ciepło, które otrzymuje od instalacji, jest niemal natychmiast "wysysane" przez nieocieplone przegrody budynku. Duża różnica między temperaturą wody a podłogi oraz niska temperatura w pokoju to bezpośredni skutek ogromnych strat ciepła, charakterystycznych dla starych, nieocieplonych domów.   Aby zapewnić samo odpowietrzenie się instalacji, przepływ powinien być większy niż 0,7 l/min. Maksymalny przepływ: Zazwyczaj nie zaleca się, aby przepływ w rurach (np. PEX 16, 17, 18 mm) był większy niż 2,5 l/min, aby nie przekroczyć dopuszczalnej straty ciśnienia (ok. 20 kPa) w pętli.     Dopiero po przeprowadzeniu termomodernizacji budynku (ocieplenie ścian, fundamentów, ewentualna wymiana okien) będzie Pan mógł w pełni docenić efektywność i komfort ogrzewania podłogowego, które będzie mogło pracować przy znacznie niższej temperaturze zasilania oraz będzie można zmniejszyć  przepływ czynnika grzejnego ustawiony teraz na 2.5l.
    • Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, jednak nie to było moim pytaniem. Gdyby temperatura podłogi była wyższa, to zapewne przestawiłbym zawór VTA, tak aby bardziej mieszał wode z powrotu. Rozumiem także, że temperatura podłogi, to nie to samo co temperatura wody. Dziwi mnie natomiast aż tak duża różnica pomiędzy nimi oraz fakt, że temperatura w pokoju wynosi zaledwie 20*C przy temperaturze podłogi wynoszącej 28*C.   Jak wcześniej na zasileniu miałem 30*C, to powierzchnia podłogi wynosiła jakieś 24-25*C. Teraz spadł śnieg, pojawiły się temperatury w okolicach 0*C to i kocioł zaczął mocniej grzać. Na zasileniu jest wyższa temperatura, bo zawór VTA mam w pełni otwarty (ustawiony na 45*C), ale temperatura podłogi nie podniosła się jakoś znacząco w porównaniu do temperatury wody. Rurę mam poprowadzoną tak, że wchodzi od rozdzielacza z korytarza do pokoju, następnie wzdłuż przez cały pokój do ściany zewnętrznej i stamtąd wraca meandrem w stronę wejścia. Przy wejściu do pokoju i w miejscu w którym rura przechodzi przez ścianę mam najwyższą temperaturę podłogi. Im bliżej ściany zewnętrznej tym podłoga jest zimniejsza, mimo, że jest bliżej początku (zasilenia). Możliwe więc, że ta podłoga nie nadąża się zagrzać, bo to co uda jej się zakumulować, to musi oddać do otoczenia? Czy stąd może wynikać tak niska temperatura jastrychu mimo dużo wyższej temperatury zasilenia? Dom nie jest ocieplony (pochodzi z lat 70), jestem w trakcie remontu.   Generalnie wątpliwości mam sporo, ale nie chce poruszać wielu kwestii na raz.
    • Dla zapewnienia komfortu i zdrowia użytkowników temperatura powierzchni podłogi nie powinna być zbyt wysoka. Przegrzana podłoga może prowadzić do dyskomfortu, problemów z krążeniem, a także do uszkodzenia materiałów wykończeniowych.      Temperatura podłogi to nie to samo co temperatura wody zasilającej instalację. Aby uzyskać zalecaną temperaturę posadzki, woda w rurach musi mieć wyższą temperaturę. Zazwyczaj mieści się ona w przedziale 30°C–45°C. Maksymalna temperatura wody zasilającej nie powinna przekraczać 55°C.   Pokoje mieszkalne, sypialnie, kuchnie i korytarze: W tych pomieszczeniach maksymalna temperatura powierzchni podłogi nie powinna przekraczać 28°C. Za optymalną wartość, zapewniającą przyjemne odczucie ciepła, uznaje się temperaturę w przedziale 22-26°C.   Łazienki i pomieszczenia sanitarne: Ze względu na specyfikę tych pomieszczeń, gdzie często przebywamy boso, dopuszczalna jest wyższa temperatura podłogi, sięgająca maksymalnie 32-34°C. Pozwala to na uzyskanie wyższego komfortu cieplnego, który w łazienkach powinien oscylować wokół 24°C.   Strefy brzegowe: W miejscach o zwiększonych stratach ciepła, takich jak obszary przy oknach i ścianach zewnętrznych, dopuszcza się lokalne podniesienie temperatury podłogi do 34°C.
    • Witam Chcialbym zasięgnąć porady na temat ocieplenia podlogi w piwnicy. Piwnica jest sucha i nie ma w niej grzyba. Dlatego pytanie odnosi się jak to zrobić by nie zepsuć tego. Planuje ocieplić wełną mineralna lub drewnianą. Ale chodzi konkretnie co dać pod spód. Czy jeżeli dam folie nie będzie się pocić pomiędzy folia a betonem. Lub jeżeli nie dam foli będzie się pocić wełna.   
    • Skąd ten wymóg 2.5-3m od kratki do wylotu ponad dach? Nie widziałem jeszcze żeby w domu ktoś miał tak wysoki komin, a niejedna osoba ma łazienkę na piętrze.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...