Skocz do zawartości

ocieplenie wokół komina


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam

Ocieplam dach, który przylega do ściany z kominem z przewodami dymnymi.
Przy samym komine obniżam sufit na wieszakach.
CZy mogę obłożyć sam komin i sciane wokół niego wełną mineralną (paroc UNS 37).
Pomiędzy więźbą a kominm jest odstęp kilka cm, czy tam też napchać wełny (zaznaczyłem na zdjęciach strzałkami).
Komin jest otynkowany , ale w miejscach wokół więźby tynk ze względu na gorszy dostęp może być mniej dokładnie położony , wełna jest niepalna dodatkowo kamienna.
Czy sama wełna będzie stanowić dodatkową ochronę przeciwpożarową dla więźby?

To miejsce chcę ocieplić ponieważ za tym fragmentem ściany jest pokój na poddaszu i chcę zniwelować mostek termiczny.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Możesz spokojnie użyć tej wełny.
Wełna skalna ma temperaturę topnienia ~1400 oC, a więc wyższą o około 400 stopni od wełny szklanej.
Przy takich parametrach będzie stanowiła dodatkową barierę ogniową (EI 90).
Ważne żeby sam komin był szczelny i nie dochodziło do jakiś przecieków podczas eksploatacji, bo zdaje się to komin murowany a nie systemowy.
Napisano
Cytat

Możesz spokojnie użyć tej wełny.
Wełna skalna ma temperaturę topnienia ~1400 oC, a więc wyższą o około 400 stopni od wełny szklanej.
Przy takich parametrach będzie stanowiła dodatkową barierę ogniową (EI 90).
Ważne żeby sam komin był szczelny i nie dochodziło do jakiś przecieków podczas eksploatacji, bo zdaje się to komin murowany a nie systemowy.


zgadza się to komin murowany z tynkim gipsowym (tylko jeden fragment cementowo wapienny-miejsce odsłonięte po wycięciu elementu drewnianego)
kopiłem też płytę wełny z warstwą alu do ocieplania kominków. czy ona będzie lepsza?
stroną aluminiową dawać do komina a wełnę do drewna? czy odwrotnie.
CZy pomiędzy więźbę a komin (szczelina kilka cm) też upchać wełny czy lepsza wolna przestrzeń?
Napisano
Ekran alu na wełnie w tym przypadku właściwie nic nie daje... no może będzie to bardziej estetycznie wyglądało jeśli będzie na zewnątrz i wełna nie będzie pylić.
W kapie kominka panują zupełnie inne temperatury niż na powierzchni komina murowanego.
Z kolei skierowany w stronę komina może ulec całkowitemu zniszczeniu w przypadku przecieków kondensatu jeśli to komin do odprowadzania spalin z kotła węglowego.
Tylko w momencie kiedy pojawią się już przecieki, to trwałość tego ekranu będzie Twoim najmniejszym problemem.

Odniosłem wrażenie że chcesz komin całkowicie zaizolować dodatkowo uzyskując ochronę p-poż.
Skąd więc te dylematy związane z izolacją przestrzeni między kominem a więźbą?
Zrób to raz i porządnie albo nie rób wcale.
Napisano
Cytat

Ekran alu na wełnie w tym przypadku właściwie nic nie daje... no może będzie to bardziej estetycznie wyglądało jeśli będzie na zewnątrz i wełna nie będzie pylić.
W kapie kominka panują zupełnie inne temperatury niż na powierzchni komina murowanego.
Z kolei skierowany w stronę komina może ulec całkowitemu zniszczeniu w przypadku przecieków kondensatu jeśli to komin do odprowadzania spalin z kotła węglowego.
Tylko w momencie kiedy pojawią się już przecieki, to trwałość tego ekranu będzie Twoim najmniejszym problemem.

Odniosłem wrażenie że chcesz komin całkowicie zaizolować dodatkowo uzyskując ochronę p-poż.
Skąd więc te dylematy związane z izolacją przestrzeni między kominem a więźbą?
Zrób to raz i porządnie albo nie rób wcale.


zaizolować chcę tylko ten fragment komina na wysokości którego jest więźba (aby w razie czego zabezpieczyć więźbę). Wszystko to znajdzie się powyżej sufitu podwieszanego, więc bedzie niewidoczne.
Zastanawiam się czy upchać między więźbę a komin wełnę bo nie wiem czy lepiej dać tam wełnę czy ma pozostać wolna przestrzeń.

Rozumiem, że przy kominku panują znaczne wyższe temperatury.

Chcę zastosować tą wełnę do kominka bo ona wytrzymuję pracę w temp 600 stopni a ta do ociepleńdachu pewnie niższą.

Co miałeś na myśli zrób to raz a porządnie?- jak wg Ciebie powinienem to prawidłowo zrobić
Napisano
Komin jest zawsze mostkiem cieplnym. Bierzesz się za jego ocieplenie/izolację, to zrób to porządnie, a nie kombinuj metr w te, metr we wte.
Rozumiem że powyżej K-G nie widać, ale to nie znaczy że tam się nie będzie wychładzał.
Napisano (edytowany)
chcę ocieplić ten fragment komina nad zabudowąz nidy (profile widać na zdjęciach ) ko 0.5m
Reszta komina znajduje sie w kotłowni a tam będzie ciepło wiec nie ocielam

A może wiesz czy w kotłowni trzeba dawać folię paroizolacyjną?
Folia ta jest palna (klasa palności E lub F), a robię sufit niepalny (chociaż rigips i lafarge w ogniodpornych zabudowach stosują takie rozwiązania).

Co z połączeniem takiej folli z kominem????
Normalnie bym się tym nie przejmował na poddaszu ale tutaj sufit będzie 2,8m czyli trochę więcej niż 1m nad czopuchem Edytowano przez lukalo (zobacz historię edycji)
Napisano
Dlatego chcę tam wcisnąć wełnę, tylko że ta do ociepleń jest mało zbita (np paroc uns37 w płytach) dlatego chcę zastozować tą koinkową z ekranem aluminiowym bo jest bardziej twarda oraz przeznaczona do wyższych temperatur (ekranem do komina)

Co do odległości od komina
w przepisach jest 15 cm od przewodu otynkowanego. Tylko, że na foach znalazłem interpretacją że licząc od wewnętrznej ściany komina, czyli w te 15 cm należy wliczyć grubość cegły (np. cegła ma 12 cm to odległość więźby od komina może wynosićć 3 cm.
Czy tak to wygląda, czy to naciąganie?

A co z łatami i deskowaniem, które dotykają kominów????
Napisano
Cytat

Dlatego chcę tam wcisnąć wełnę, tylko że ta do ociepleń jest mało zbita (np paroc uns37 w płytach) dlatego chcę zastozować tą koinkową z ekranem aluminiowym bo jest bardziej twarda oraz przeznaczona do wyższych temperatur (ekranem do komina)

Co do odległości od komina
w przepisach jest 15 cm od przewodu otynkowanego. Tylko, że na foach znalazłem interpretacją że licząc od wewnętrznej ściany komina, czyli w te 15 cm należy wliczyć grubość cegły (np. cegła ma 12 cm to odległość więźby od komina może wynosić 3 cm.
Czy tak to wygląda, czy to naciąganie?

A co z łatami i deskowaniem, które dotykają kominów????



Witam,
Co do wełny - odporność ogniowa nie ma tu żadnego znaczenia a powłoka aluminiowa nie daje żadnej ochrony - służy do odbicia promieniowania w otwartej przestrzeni a nie wciśnięta w szelinę

Cytat z przepisów:
4. Piec z kamienia, cegły, kafli i podobnych materiałów niepalnych oraz przewody spalinowe i dymowe powinny być oddalone od łatwo zapalnych, nieosłoniętych części konstrukcyjnych budynku co najmniej 0,3 m, a od osłoniętych okładziną z tynku o grubości 25 mm na siatce albo równorzędną okładziną - co najmniej 0,15 m.

Interpretacja może więc być różna.
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...