Skocz do zawartości

izolacja termiczna podłogi na gruncie


Recommended Posts

Napisano
Witam
Jaki materiał można zastosować pod wylewki jako ocieplenie podłogi na gruncie zamiast styropianu 10 cm. Nie mogę położyć grubszej warstwy styropianu a chciałabym lepiej zaizolować podłogę niż to umożliwia styropian 10 cm.
Z góry dziekuje za pomoc
Napisano
XPS (Polistyren ekstrudowany) wydaje się tu idealnym materiałem. Ma lambdę 0,029–0,034 W/mK, jest znacznie bardziej odporny na ściskanie i hydrofobowy.

Jeszcze lepszym materiałem są płyty izolacyjne z piany fenolowej. Ich lambda to 0,021–0,023 W/mK.

Lepszym izolatorem jest już tylko Aerożel, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktoś go stosował na większą skalę (uniósł koszty) w budownictwie indywidualnym. icon_wink.gif
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?
Napisano
Cytat

Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?


Piszesz piasek i styropian a gdzie ślepa posadzka?
Nie ma co się w to bawić bo jak dobrze pamiętam to grubość keramzytu 50 cm odpowiada styropianowi chyba 5 cm (czy coś koło tego) tak więc gra nie warta świeczki. Uważam ,że lepiej dać piasek,ślepą i styro ,przy czym jeżeli chcesz dać więcej aniżeli jest w projekcie to musisz uwzględnić wysokość pomieszczeń już na etapie wylewania ślepej i musiałbyś ją wylać niżej o wysokość dodatkowego styropianu.
Napisano
Cytat

Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?


Teoretycznie podsypka keramzytowa zastępuje podkład stabilizujący na gruncie i izolację przeciwwilgociową, jednak ze względu na koszty takie rozwiązanie nie jest opłacalne a na dodatek pojawia się problem z oparciem podpór podtrzymujących strop w trakcie zalewania. Izolacyjność cieplna keramzytu jest około trzykrotnie gorsza niż zwykłego styropianu.
Napisano
Cytat

XPS (Polistyren ekstrudowany) wydaje się tu idealnym materiałem. Ma lambdę 0,029–0,034 W/mK, jest znacznie bardziej odporny na ściskanie i hydrofobowy.

Jeszcze lepszym materiałem są płyty izolacyjne z piany fenolowej. Ich lambda to 0,021–0,023 W/mK.

Lepszym izolatorem jest już tylko Aerożel, ale nie słyszałem jeszcze żeby ktoś go stosował na większą skalę (uniósł koszty) w budownictwie indywidualnym. icon_wink.gif




Jani dzięki Ci wielkie, że jesteś. icon_smile.gif Mamy bardzo podobny problem. icon_smile.gif
Napisano
Cytat

Podłączę się pod temat:
Czy zamiast zasypywać całe fundamenty piaskiem można część zasypać keramzytem (np 35-50 cm)+5cm styropianu pod podłogówkę? Czy sensowniej jest jednak zastosować tylko piasek i styropian?


Lambda keramzytu to 0,08 - 0,1W/mK, więc szału nie ma.
Możesz oczywiście taki układ warstw zastosować, ale czy to będzie korzystne cenowo... musisz sobie policzyć, o czym wspomina przedmówca.
Plusem takiego rozwiązania może być w przypadku silnego zawilgocenia gruntu stworzenie warstwy izolującej i jednocześnie odpornej na wilgoć - brak kapilarnego podciągania.
Podobny efekt uzyskasz stosując XPS lub hydrofobowy styropian na podsypce żwirowej.

Cytat

Piszesz piasek i styropian a gdzie ślepa posadzka?


Są dwie możliwości ułożenia warstw na gruncie.
Pierwsza taka jaka podałeś, ale można i inaczej.

8a5ebbd203773a59_620x0_rozmiar-niestandardowy.gif

Grubość styropianu (XPS) może być oczywiście inna niż na przykładzie i zależy od tego jaki standard ocieplenia chcemy uzyskać. icon_smile.gif

z9378948Q,Jaka-powinna-byc-grubosc-ocieplenia.jpg

Przy czym dla zapewnienia ciągłości izolacji należałoby dodatkowo ocieplić ściany fundamentowe od wewnątrz i (lub) zastosować bloczki Isomur lub ze szkła piankowego jako pierwszą warstwę stawianych ścian, likwidując tym sposobem całkowicie mostek cieplny.
Ale jak pisałem - wszystko zależy od standardu jaki chcemy uzyskać.

No i sprawa o której pisał mhtyl. Przy tak rozbudowanej izolacji należy jej grubość uwzględnić przed zasypywaniem fundamentów.
Napisano
No niby tak, ale jeśli projektant przyjął w projekcie 10 cm styropianu, a my potrzebujemy 30 cm, to skąd wziąć te 20 cm? I jeszcze parę cm podłogówki?
Napisano
Moje niedopatrzenie niestety. Choć nikt nas nie pytał o izolację, projektant sam sobie zaprojektował, ja nie zwróciłam uwagi, tym bardziej, że czekając na projekt 6 miesięcy, nie chciałam czekać ani dnia dłużej. icon_confused.gif Później poszło do urzędu i tak oto zostało te 10.
Napisano
Moim zdaniem, nie potrzeba aż 30cm.
Przeliczając ilość cm styropianu na kWh w ciągu roku, przy ogrzewaniu podłogowym (upraszczając);
- 10cm styropianu, to zużycie 25kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 15cm styropianu, to zużycie 17kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 20cm styropianu, to zużycie 12kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 25cm styropianu, to zużycie 10kWh/m2 dla podłogi na gruncie,
- 30cm styropianu, to zużycie 9kWh/m2 dla podłogi na gruncie.

Moim zdaniem, z tego zestawienia wynika, że minimum to 15cm, a maksimum 20cm styropianu.
Usprawnienie wentylacji (rekuperacji) o 10% da większe (roczne) oszczędności, niż dodatkowe (powyżej 20cm) 10cm styropianu w posadzce.
Napisano
Cytat

Moje niedopatrzenie niestety. Choć nikt nas nie pytał o izolację, projektant sam sobie zaprojektował, ja nie zwróciłam uwagi, tym bardziej, że czekając na projekt 6 miesięcy, nie chciałam czekać ani dnia dłużej. icon_confused.gif Później poszło do urzędu i tak oto zostało te 10.




Póki nie zalejesz betonem to zawsze możesz dokonać zmiany. Wyjdzie taniej niż XPS lub późniejsze straty ciepła. Zastąp 10-20 cm piasku styropianem.
Napisano
Wczoraj jeszcze raz dzwoniłam do wykonawcy (szczerze mu współczuję, naprawdę icon_lol.gif ) i chodź już raz mi tłumaczył jak to zrobi to poprosiłam go żeby mnie jeszcze raz upewnił, że to się da zrobić. Także jestem chyba trochę uspokojona, jeśli oczywiście można być spokojnym kiedy buduje się swój własny dom.
Napisano
Być może jestem przewrażliwiony, ale moim zdaniem, taka zmianę powinien klepnąć projektant i nanieść poprawkę na projekcie.
Choćby z uwagi na to, że zmieni się charakterystyka energetyczna budynku, a to może (kiedyś ?) mieć znaczenie.
Napisano
Cytat

Moje niedopatrzenie niestety. Choć nikt nas nie pytał o izolację, projektant sam sobie zaprojektował, ja nie zwróciłam uwagi, tym bardziej, że czekając na projekt 6 miesięcy, nie chciałam czekać ani dnia dłużej. icon_confused.gif Później poszło do urzędu i tak oto zostało te 10.


Zastąpienie 10cm styropianu materiałem o lepszej lambdzie np. XPS-em jeszcze cudów nie uczyni.
Płyty fenolowe w przypadku całej podłogi na gruncie zrujnują Cię finansowo.
Męcz projektanta o zmianę, bo jak pisze bajbaga zmieni się charakterystyka energetyczna budynku, a i na przyszłość może się to przydać, bo parcie na energooszczędność jest ogólnoświatowym trendem

Pośpiech w budowaniu nie jest wskazany, a tym bardziej że budujesz dla siebie wymarzony domek.
Napisano
heh, musiałbym zajrzeć do projektu, ale nie pamiętam nawet czy był tam jakiś styropian icon_razz.gif
nawet jak był, to na pewno minimalna ilość....
  • 1 rok temu...
Napisano
Cytat

I projektant Wam dokonał normalnie zmiany?


Ludzie piszecie fajne rzeczy, a mój znajomy sprzedaje domy w Rzeszowie i daje 5 cm styropianu lambda0,040, ogrzewanie podłogowe i klienci kupują taKIE DOMYZA 500 TYS ZŁ.
Napisano
Cytat

Ludzie piszecie fajne rzeczy, a mój znajomy sprzedaje domy w Rzeszowie i daje 5 cm styropianu lambda0,040, ogrzewanie podłogowe i klienci kupują taKIE DOMYZA 500 TYS ZŁ.




bo nie wiedzą co kupują
Napisano
Cytat

Ludzie piszecie fajne rzeczy, a mój znajomy sprzedaje domy w Rzeszowie i daje 5 cm styropianu lambda0,040, ogrzewanie podłogowe i klienci kupują taKIE DOMYZA 500 TYS ZŁ.



Jeśli warstwa konstrukcyjna nie posiada odpowiednio niskiego współczynnika przewodzenia ciepła (lambda), to cała przegroda o tak małej grubości warstwy termoizolacyjnej, nie będzie w stanie spełnić wymagań dotyczących współczynnika przenikania ciepła U dla nowo budowanych domów.
e-rzecznik Knauf Therm
Napisano
Cytat

Jeśli warstwa konstrukcyjna nie posiada odpowiednio niskiego współczynnika przewodzenia ciepła (lambda), to cała przegroda o tak małej grubości warstwy termoizolacyjnej, nie będzie w stanie spełnić wymagań dotyczących współczynnika przenikania ciepła U dla nowo budowanych domów.
e-rzecznik Knauf Therm


Ale o tym wszyscy wiedzą icon_biggrin.gif
Problem jest taki jak to sprawdzić? Ile faktycznie jest tej izolacji. Może jakimś urządzeniem coś na wzór echosondy czy jakiegoś rengena.
Napisano (edytowany)
Cytat

Ale o tym wszyscy wiedzą icon_biggrin.gif
Problem jest taki jak to sprawdzić? Ile faktycznie jest tej izolacji. Może jakimś urządzeniem coś na wzór echosondy czy jakiegoś rengena.


Mając stałą temperaturę w pomieszczeniu, wyższą od podłogi, której temperaturę też znamy i zakładając temperaturę gruntu pod podłogą, możemy się pobawić w obliczenie przenikalności czy oporności cieplnej całej konstrukcji podłogi.
Z lambdą będzie gorzej, - zresztą i po co.

Przyrząd też jest: http://www.administrator24.info/artykul/id...yjnym-testo-435

Sposób TB o czym pisze Jani_63 jest w miarę skuteczny, przy czym TB na pewno miał długie wiertła bo lubi grube izolacje.
Pozdrawiam. Edytowano przez Parkiet Komplex (zobacz historię edycji)
Napisano
Cytat

Mając stałą temperaturę w pomieszczeniu, wyższą od podłogi, której temperaturę też znamy i zakładając temperaturę gruntu pod podłogą, możemy się pobawić w obliczenie przenikalności czy oporności cieplnej całej konstrukcji podłogi.
Z lambdą będzie gorzej, - zresztą i po co.

Przyrząd też jest: http://www.administrator24.info/artykul/id...yjnym-testo-435

Sposób TB o czym pisze Jani_63 jest w miarę skuteczny, przy czym TB na pewno miał długie wiertła bo lubi grube izolacje.
Pozdrawiam.


Mi bardziej chodziło o to jak to sprawdzić przed kupnem domu czy deweloper nie odchudził izolacji termo tak jak to napisał wojek bo w taki sposób to można się pobawić jak piszesz po zamieszkaniu.
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Póki nie zalejesz betonem to zawsze możesz dokonać zmiany. Wyjdzie taniej niż XPS lub późniejsze straty ciepła. Zastąp 10-20 cm piasku styropianem.



Odkopię trochę temat.

Jeśli styropian/XPS leży na piasku to czy zmiana tego i wpisanie w dziennik budowy nie wystarczy ? Damy mniej piasku jak sugeruje przedmówca a więcej izolacji cieplnej i już.
Przyznam się, że nie myślałem o tym podczas adaptacji i nie zmieniałem izolacji na gruncie. Mam standardowe 10 cm styropianu.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
A dla bezpieczeństwa i jakości proponuje zastosować styropian Knauf Therm XPS 300, który charakteryzuje się bardzo dużą odpornościa na zawilgocenia, wysoką wytrzymałością na ściskanie - poziom naprężenia ściskającego przy 10% odkształceniu względnym powyżej 300 [kPa] i niskim wsp. przewodzenia ciepła.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Akurat żaluzje można całkowicie podnieść do góry jak i mieć je opuszczone i można zmieniać kąt lamelek. Lekko domkniemy żaluzje i światło wpada a nas nie widać.  Jeśli nie ten dział to przepraszam. Jestem tu nowy.   
    • A jak się okno odsłoni to co?   PS. Ogłoszenia to nie w tym dziale.
    • Plisy Warszawa taką frazę najcieniej wpisujemy szukając harmonijek na okna. Plisa to bardzo praktyczne rozwiązanie szczególnie jeśli chodzi o dolne kondygnacje w budynku. Wystarczy zasunąć je od dołu a górną część szyby zostawić osłonięta dzięki czemu ludzie przechodzący chodnikiem nas nie widzą a górą wpada nam światło. Co jest dużą przewagą tej osłony to trwałość szczególnie po wstawieniu aluminiowych końcówek/ przelotek, które się nie przecierają. Spory wybór materiału pozwoli każdemu na dobór odpowiedniego rozwiązania dla siebie. Jeśli jednak chcieli byśmy mieć podgumowany materiał i cieńszy możemy zastosować tzw podwójna plisę na jednej szybie. Zapraszam do zapoznania się z systemami i rozwiązaniami na stronie https://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl/zaluzje-plisy/ A jeśli chcecie całą naszą ofertę to na stronę główną https://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl/
    • Jaki rodzaj żaluzji wybrać? Żaluzje drewniane Warszawa to z pewnością produkt premium dodająca ciepła i elegancji pomieszczeniom. Nie trzeba montować dodatkowo karniszy i wieszać firan i zasłon gdyż po co zasłaniać drewniane lamele. Żaluzje drewniane możemy zamontować na oknie jak i do muru w zależności od szerokości lameli i potrzeby. Lamele o szerokości 50 mm w 99% montujemy do ściany/sufitu natomiast żaluzje 25 mm najlepiej sprawdzą się założone na oknie (na ramie lub w świetle szyby). Mamy jeszcze nietypowy rozmiar 35 mm i tu już zależy wszystko od głębokości listwy przy szybowej chodź zazwyczaj też wieszamy je na ścianie.  Żaluzje drewniane są osłoną droższą w porównaniu z żaluzjami aluminiowymi i jeśli zależy nam na ekonomi to wybór będzie oczywisty. Lamele aluminiowe występują w szerokościach; 16 mm, 25mm, 35mm, 50 mm. Dwie pierwsze szerokości wieszamy na oknie 35 mm dowolnie a żaluzje aluminiowe 50 mm do muru.  Wszystkie opcje można znaleźć na stronie http://www.zaluzje-rolety-warszawa.pl Oprócz wspomnianych osłon znajdziemy tu również rolety dzień noc, plisy warszawa, moskitiery i inne osłony.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...