Skocz do zawartości

malowanie scian


ala06

Recommended Posts

Napisano
Witam
chcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...
zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) icon_smile.gif i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic...
Napisano
Obmieć scianę z resztek pozostałych po skrobaniu, zagruntuj, np. Unigruntem, po dokładnym wyschnięciu wyrównaj powierzchnię ścian gładzią gipsową, np. gotową - ATLAS GIPS RAPID http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...d.html?sef=hcfp , albo rozrabianą z proszku (ściśle wg zaleceń wydrukowanych na worku, chodzi przede wszystkim o ilość wody w stosunku do suchej masy) GIPSAR PLUS http://atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/ka...o.html?sef=hcfp , po wyschnięciu zeszlifuj na gładko, pouzupełniaj ewentualne niedoróbki i niedokładności gładzią, wysusz, wyszlifuj, zagruntuj gruntem zalecanym przez producenta farby, którą masz zamiar wykańczać ostatecznie ściany, a potem maluj wałkiem na wybrany przez Ciebie, najpiękniejszy kolor icon_lol.gif
Nie ukrywam, że równanie gładzią wymaga trochę wprawy i cierliwości icon_confused.gif trochę narzędzi, niekoniecznie znajdujących się w posiadaniu przeciętnego domownika, podpowiedzi jak szpachlować znajdziesz w Youtube, albo na stronach producenta gładzi, np. NIDA.
Albo zleć gipsowanie komuś, kto się tym zajmuje...
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Cytat

Witam
chcialabym sie dowiedziec jak pomalowac sciane...
zaczne od tego ,ze sciana byla pomalowana jakas farba ale odchodzila platami , takze razem z mezem usunelismy stara farbe w calym pokoju , teraz sciana jest biala to chyba gips(nie znam sie na tym) icon_smile.gif i jest bardzo nierowna i poharatana od skrobania ,jak moge to wyrownac przed malowaniem ?Naczytalam sie tyle o tym i w kazdym radza co innego, takze zglupialam:/ jesli potrzebne beda fotki to moge wstawic...



Szanowna Pani,

Najpierw należy usunąć ze ściany pozostałości po skrobaniu – najlepiej zrobić to mechanicznie, za pomocą szpachelki. Tak przygotowaną powierzchnie trzeba zagruntować. Gruntowanie zmniejszy chłonność podłoża, zwiększy przyczepność gładzi i zredukuje możliwość powstawania przebarwień przy malowaniu. Najlepiej zastosować tutaj grunt głęboko penetrujący, np. Grunt Polimerowy Głęboko Penetrujący ACRYL-PUTZ® http://www.acrylputz.pl/75/grunt-polimerow...oko-penetrujacy który głęboko wnika w podłoże i wzmacnia jego strukturę. Po zagruntowaniu, ubytki i nierówności w ścianie należy uzupełnić gładzią szpachlową – może tu Pani wykorzystać np. śnieżnobiałą masę szpachlową ACRYL-PUTZ® START http://www.acrylputz.pl/34/acryl-putz-start Po wyschnięciu gładzi, należy ją przeszlifować i dokładnie odpylić. Na odpylone ściany należy jeszcze raz zaaplikować cienką warstwę preparatu gruntującego. Gdy sufit dobrze wyschnie, może go Pani pomalować farbą nawierzchniową.

Praktyczne wskazówki odnośnie szpachlowania i szlifowania gładzi znajdzie Pani na stronie internetowej http://www.acrylputz.pl w zakładce „Instrukcje”. Należy również pamiętać o stosowaniu się do zaleceń producenta umieszczonych na opakowaniu.
Napisano
Dobrze by było nadmienić, że istnieją również inne grunty, jak również inne gładzie, nadające się tak samo dobrze do tego celu, chociaż produkowane przez inne firmy.
Napisano
i bardzo ważne:
im dokładniej położysz gładź tym mniej musisz szlifować.
A powierzchnie wygładzone dobrze oświetl (najlepiej z każdej strony) aby zauważyć wszystkie niedoróbki bo po malowaniu będzie je widać .
Napisano
Cytat

Dobrze by było nadmienić, że istnieją również inne grunty, jak również inne gładzie, nadające się tak samo dobrze do tego celu, chociaż produkowane przez inne firmy.




he,he ;)
dokładnie icon_smile.gif
Napisano
Cytat

byle nie trafić na "flachowca"


A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?
Napisano
Cytat

A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?


Trochę pordzewiałe rury możesz pomalować farbą - najpierw podkładową, po oskrobaniu odstających popękanych kawałków starej farby, zeszlifowaniu rdzy, odtłuszczeniu - bezpośrednio, ALE uzyskasz paskudną, nierówną powierzchnię ze strupami różnymi icon_confused.gif
Dlatego lepiej jest najpierw dokładnie oczyścić rury ze starej farby, wyrównać jej powierzchnię, odtłuścić, pomalować farbą podkładową, a potem emalią docelową. Oczyścić rury ze starej farby można na różne sposoby, od skrobania szpachelką, oszlifowania papierem, właściwie płótnem ściernym ( od 40 począwszy, potem doczyścić 80, dogładzić np. 150), poprzez wypalenie farby (palnikiem albo opalarką), albo chemiczne rozmiękczenie farby, zeskrobanie i potem doczyszczenie papierem ściernym.
Widziałem rurkę w łazience u tak cierpliwego gospodarza, że wyglądała jak nowa, chromowana, meblowa rurka icon_rolleyes.gif
Czyścił ją kilka dni, szlifował, nieomal wypolerował, gruntował, polerował i pomalował piękną farbą srebeną z areozola, a potem jeszcze lakierował icon_eek.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

A czy jak mam do pomalowania rury trochę pordzewiałe w łazience to mogę farbę położyć bezpośrednio na nie , czy muszę też starą zeskrobać - to taka ponad 10 letnia olejna.I jaka najlepiej pokryje rdzę?



Szanowna Pani,

najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Szanowna Pani,

najlepiej jeśli przed malowaniem usunie Pani z rur rdzę i fragmenty starej farby, które można stosunkowo łatwo zeskrobać. W zależności od stopnia korozji powłoki, do usunięcia rdzy i farby może Pani wykorzystać szpachelkę bądź też papier ścierny. Takie przygotowanie powierzchni pozwoli na podniesienie estetyki powłoki i poprawi krycie nowej warstwy farby.



Najpierw zalecam użyć FARBY PODKŁADOWEJ ANTYKOROZYJNEJ a dopiero potem farba nawierzchniowa.

Śnieżka zarówno produkty jak i porady na najwyższym poziomie marketu

Sensowne porady na przygotowanie ściany http://www.majic.pl/2012/06/jak-prawidlowo...rudne/#more-747 Edytowano przez Adam123 (zobacz historię edycji)
Napisano
istotą długoletniego efektu podczas malowania ścian i rur jest to, zeby dokładnie przygotowac sobie powieszchnię. Warto zwrócic tutaj uwagę, ze przygotowanie powierzchni pod malowanie zarówno farbami emulsyjnymi jak i ftalowymi nie polega tutaj na przetarciu ich szmatką, ale pozbyciu się wszelkich luźnych i zardzewiałych elementów. Przy malowaniu ściany prawidłowym jest odpowiednie zmoczenie ściany, tak aby sprawdzić, czy farba nie dostaje pęcherzy. Nieprawidłowym jest równiez skrobanie szpachelką po gładzi - robienie w niej dziur poprzez zbyt mozne skropbanie spowoduje również ściągniecie farby - jednak ta farba nie zawsze okazuje się słabą powierzchnia. Warto jest też zagruntować ścianę preparatem gruntującym. Podczas remontu dużo ludzi nie przywiązuje do tego uwagi. Co do malowania rur i rdzy... rdza jest efektem działania wilgotnego powietrza... dlatego też często właśnie w łazienkach obserwowany jest ten efekt... Warto przy tym zwrocic uwagę na wentylację gdyż ona jest niejednokrotnie przyczyną powstawania rdzy lub pecznienia farby właśnie w tych miejscach.
Napisano
Sama gładź to nie problem,tylko właśnie trzeba mieć odpowiednie doświadczenie oraz narzędzia. W przeciwnym razie faktycznie lepiej skorzystać z pomocy fachowca.
Napisano (edytowany)
Oglądałem fachowców w akcji przez kilka miesięcy. A potem spróbowałem zrobić sam w domu...

Wygoniłem dzieci czym prędzej, żeby nie słyszały moich komentarzy. Mniej więcej po tygodniu zrozumiałem o co chodzi. Zrozumiałem - nie znaczy, że już mi się udawało. Tylko czasami. Teraz, po latach i tak potrzebuję kilku godzin, żeby wejść w te "ruchy rąk", które pozwalają pozostawiać warstwę nie za cienką i nie za gruba, nie ściągają poprzedniej i w ogóle, żeby to miało przyzwoity wygląd.
Bo jak polowa szpachli jest potem do zeszlifowania to o kant d... można potłuc takie szpachlowanie. Po specjalistach nawet odkurzacz nie jest potrzebny. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Napisano
...gorzej jak się trafi na takiego co u Ciebie dopiero zacznie rozumieć o co w tym chodzi...

Brać fachowców z polecenia lub z referencjami (i sprawdzać je) a nie pierwszy, tańszy z gazety/sieci
Napisano
dla mnie (i dla wielu innych) są nie do odróżnienia - no chyba że ten "fachowiec" to będzie zupełny pierwiosnek, który nawet packi nie umie trzymać
  • 5 tygodnie temu...
Napisano
Witamy,

Polecamy nasz grunt - służy do gruntowania płyt kartonowo-gipsowych, tynków gipsowych, wapienno-cementowych, cementowych, podłoży betonowych, itp. Stosowany pod farby, tynki, tapety, jastrychy, posadzki wyrównujące i samopoziomujące, płytki ceramiczne, szpachlówki, kleje wewnątrz i na zewnątrz budynków. Gruntem zaleca się również malować tapety papierowe, które można następnie zmywać. Dzięki swojej dużej zdolności penetracji wnika w głąb podłoża, wzmacnia i zabezpiecza przed wilgocią, poprawia przyczepność oraz znakomicie wyrównuje chłonność, jednocześnie ją zmniejszając. Dla wylewek stanowi ochronną powłokę ułatwiając konserwację oraz zapobiegając osadzaniu się kurzu. Jako dodatek do zapraw cementowych zapobiega ich ewentualnemu pękaniu. Po wyschnięciu tworzy przeźroczystą, bezbarwną powłokę, która charakteryzuje się dużą elastycznością, przepuszczalnością pary wodnej, jest niepalna. Stosowany do wewnątrz i na zewnątrz pomieszczeń.
http://www.farbyzmotylkiem.pl/39,193,194,4,GRUNT

Pozdrawiamy,

Farby z Motylkiem
www.farbyzmotylkiem.pl
www.facebook.com/inspiracjezmotylkiem
  • 8 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam.Kiedy malujemy ściany i sufity przed położeniem płytek i paneli czy lepiej zrobić to po?


Ściany i sufity lepiej pomalować przed położeniem paneli. Natomiast w łazience to lepiej pomalować po położeniu płytek bo i tak jest nieuniknione pewne błędy które trzeba potem jakoś zamaskować.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Moim zdaniem najpierw malowanie,a potem panele- tak będzie po prostu bardziej praktycznie i nie pobrudzisz farbę nowo położonych paneli czy generalnie podłogi.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • jeszcze jedno pytanko.   Czy przy waskim i dlugim grzejniku ma jakies znaczenie czy jest podlaczony od dolu czy gora - dól ??  
    • Matko moja, instalacja bez zaworów??? To kto ją, kuwwa wykonywał? Hydraulik czy zamiatacz ulic?
    • Zmiękczacz HELIX 20 Uruchom pełną regenerację z solą wysokiej jakości. Dezynfekuj żywicę środkiem jak Res-Up lub chlor (zgodnie z instrukcją producenta – sprawdź manual). Jeśli to nie pomoże, wezwij serwisanta od zmiękczaczy.   Filtry: Wymień wszystkie (siatkowy, mechaniczne, węglowy) – nawet jeśli niedawno, bo mogą być skolonizowane. Rozważ dodanie filtra UV po zmiękczaczu na bakterie.   Rury i podgrzewacz  przepłucz całą instalację, otwórz wszystkie krany na 10-15 min.
    • Rzeczywiście, ogólna zasada działania jest mniej więcej taka, jak Pan opisał. Najpierw powietrze dostaje się do wnętrz (pokoi) przez nawiewniki w oknach i inne nieszczelności. Następnie powietrze przepływa przez pokoje do kuchni i łazienki, czyli pomieszczeń, w których znajduje się wyciąg. Tam pionowymi kanałami wentylacyjnymi ulatuje na zewnątrz.  Żeby wentylacja, czyli po prostu wymiana powietrza, działała muszą równocześnie funkcjonować trzy czynniki: - sprawny nawiew;  - skutecznie działający wyciąg;  -swobodny przepływ powietrza pomiędzy nawiewem i wyciągiem.    W tym konkretnym przypadku do sprawdzenia jest kilka rzeczy. 1. W drzwiach do łazienki nie ma otworów, ale czy te drzwi są podcięte nad podłogą? Na ile często te drzwi pozostają niedomknięte? Bo gdy są niedomknięte to powietrze przepływa w miarę swobodnie.  2. Proszę sprawdzić, używając zapalonej świecy lub zapałki, czy w łazience jest ciąg w kierunku kratki wentylacyjnej, ale przy wyłączonym wentylatorze. Jeżeli go nie ma to znak, że wentylacja w łazience jest niesprawna.  3. Okna można wymieniać na nowe z nawiewnikami. Tu kluczowe jest aby nawiewniki po prostu były.   
    • Niestety nie ma możliwości odcięcia tej zaślepionej części instalacji ponieważ wymagałoby to niszczenia świeżo wykończonego domu. Instalacja jest z cyrkulacją c.w.u. Układ jest z rurami i od nich na trójnikach odgałęzieniami na poszczególne krany.    Tak jak pisałem. Ta woda zaraz za wodomierzem nie ma tego nieprzyjemnego zapachu.   Czy przyczyną może być problem ze zmiękczaczem? Faktycznie jakby się zawiesił i przez jakieś 2 miesiące praktycznie nie zużył wsypanej soli. Zaglądałem kilkukrotnie do niego ale dopiero po takim czasie zastanowił mnie fakt, że tej soli prawie nie ubywa.   Czy istnieje jakiś sposób na samodzielne "przepłukanie" instalacji jakąś chemią, która ją wyczyści i zdezynfekuje? Może to będzie jakieś rozwiązanie problemu?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...