Skocz do zawartości

wilgoć w starej piwnicy!!!


Recommended Posts

Napisano
Witam icon_smile.gif
Poszukuje fachowych opinii na następujący temat.Otóż zakupiłem lokal handlowy w starym, lecz wyremontowanym budynku.Pod lokalem znajduje się piwnica bez okna, która przez ostatnie lata była zamurowana, a po otwarciu dało wyczuć się delikatną wilgoć tak jak to często w pomieszczeniach bez dłuższej wentylacji.

Po zamontowaniu drzwi rozpocząłem użytkowanie piwnicy i trzymam tam towar. I tutaj pojawił się problem na ścianach pojawiły się krople wody i zaczęły obejmować powoli całą piwnice. Wilgoć z czasem zaczęła podchodzi na schody do góry lokalu gdzie mam zaplecze. Dodam że piwnica ma dwa małe otwory wentylacyjne o średnicy fi 10 i często otwieram drzwi aby następowała cyrkulacja powietrza.

Teraz wszystkie ściany są mokre wraz z podłogą icon_confused.gif a fachowcy twierdzą że mam zrobić izolację zewnętrzną budynku lecz niestety przed lokalem jest mały chodnik a zaraz ruchliwa ulica i ta metoda odpada, pomijam koszta.Zastanawiam się czy to nie problem ze zbyt małą cyrkulacją powietrza.Ponadto myślałem o położeniu na ścianach specjalnego tynku ochronnego przed wilgocią.

Proszę o pomoc bo brakuje mi koncepcji i naprawdę fachowego podejścia do sprawy a nie tylko gdybania ze strony firm zajmujących się tematem.
Napisano (edytowany)
  Cytat

Witam icon_smile.gif
Poszukuje fachowych opinii na następujący temat.Otóż zakupiłem lokal handlowy w starym, lecz wyremontowanym budynku.Pod lokalem znajduje się piwnica bez okna, która przez ostatnie lata była zamurowana, a po otwarciu dało wyczuć się delikatną wilgoć tak jak to często w pomieszczeniach bez dłuższej wentylacji.

Po zamontowaniu drzwi rozpocząłem użytkowanie piwnicy i trzymam tam towar. I tutaj pojawił się problem na ścianach pojawiły się krople wody i zaczęły obejmować powoli całą piwnice. Wilgoć z czasem zaczęła podchodzi na schody do góry lokalu gdzie mam zaplecze. Dodam że piwnica ma dwa małe otwory wentylacyjne o średnicy fi 10 i często otwieram drzwi aby następowała cyrkulacja powietrza.

Teraz wszystkie ściany są mokre wraz z podłogą icon_confused.gif a fachowcy twierdzą że mam zrobić izolację zewnętrzną budynku lecz niestety przed lokalem jest mały chodnik a zaraz ruchliwa ulica i ta metoda odpada, pomijam koszta.Zastanawiam się czy to nie problem ze zbyt małą cyrkulacją powietrza.Ponadto myślałem o położeniu na ścianach specjalnego tynku ochronnego przed wilgocią.

Proszę o pomoc bo brakuje mi koncepcji i naprawdę fachowego podejścia do sprawy a nie tylko gdybania ze strony firm zajmujących się tematem.

Rozwiń  



Witaj sprawa jest upierdliwa ale zupełnie wykonalna.
trzeba to obejrzeć , określić wstępny zakres prac i przystąpić do zabezpieczenia obiektu pokonując po drodze kolejne napotkane niespodzianki

czasami ilość gdybania świadczy o profesjonalnym podejściu do sprawy tak to jest z wodą że wszystko na odwrót
pozdrawiam Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)
Napisano
Ciekawi mnie sformułowanie określenie wstępnego zakresu prac?! to już mi chyba określono opaska z zewnątrz w środku iniekcja krystaliczna w środku a potem zobaczymy...... icon_eek.gif
Tylko ja nie mam nieograniczonych funduszy.
A gdybanie dla mnie świadczy o braku profesjonalizmu, chociaż wiem że woda to ciężki temat i dopóki nie odkryjesz źródła to właśnie gdybasz.

Napisano
wstępny zakres prac
skucie tynków / zdjęcie posadzki/
uszczelnienie / osuszenie/względnie prace dodatkowe wynikające z tego co zastano/odkryto
wykonanie wykończenia w/g własnych upodobań
jak widzisz nie wymieniłem rozbierania chodnika i prac od zewnątrz
bo nie zawsze są konieczne - zależne jest to od konstrukcji budynku a więcej masz tu
https://forum.budujemydom.pl/woda-w-piwnicy...any-t14359.html
Napisano
  Cytat

wstępny zakres prac
skucie tynków / zdjęcie posadzki/
uszczelnienie / osuszenie/względnie prace dodatkowe wynikające z tego co zastano/odkryto
wykonanie wykończenia w/g własnych upodobań
jak widzisz nie wymieniłem rozbierania chodnika i prac od zewnątrz
bo nie zawsze są konieczne - zależne jest to od konstrukcji budynku a więcej masz tu
https://forum.budujemydom.pl/woda-w-piwnicy...any-t14359.html

Rozwiń  



Wychodzi na to, że w zasadzie trzeba dokopać się "do źródła". I to już wcale nie jest metafora.
Napisano
  Cytat

Witam Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_smile.gif">
Po zamontowaniu drzwi rozpocząłem użytkowanie piwnicy i trzymam tam towar. I tutaj pojawił się problem na ścianach pojawiły się krople wody i zaczęły obejmować powoli całą piwnice. Wilgoć z czasem zaczęła podchodzi na schody do góry lokalu gdzie mam zaplecze. Dodam że piwnica ma dwa małe otwory wentylacyjne o średnicy fi 10 i często otwieram drzwi aby następowała cyrkulacja powietrza.

Teraz wszystkie ściany są mokre wraz z podłogą Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_confused.gif"> a fachowcy twierdzą że mam zrobić izolację zewnętrzną budynku lecz niestety przed lokalem jest mały chodnik a zaraz ruchliwa ulica i ta metoda odpada, pomijam koszta.Zastanawiam się czy to nie problem ze zbyt małą cyrkulacją powietrza.Ponadto myślałem o położeniu na ścianach specjalnego tynku ochronnego przed wilgocią.

Proszę o pomoc bo brakuje mi koncepcji i naprawdę fachowego podejścia do sprawy a nie tylko gdybania ze strony firm zajmujących się tematem.

Rozwiń  


Wina leży po stronie użytkownika -czyli Ciebie .


Może to zabrzmi zabawnie to ty doprowadziłeś do tej wilgoci wstawiając drzwi oraz otwory wentylacyjne- cyrkulacją powietrza .W chłodne ściany piwnicy wpuszczasz ciepłe - gorące powietrze z zewnątrz więc następuje wykraplanie wody na scianach (punkt rosy).

Napisano
  Cytat

Wina leży po stronie użytkownika -czyli Ciebie .


Może to zabrzmi zabawnie to ty doprowadziłeś do tej wilgoci wstawiając drzwi oraz otwory wentylacyjne- cyrkulacją powietrza .W chłodne ściany piwnicy wpuszczasz ciepłe - gorące powietrze z zewnątrz więc następuje wykraplanie wody na scianach (punkt rosy).

Rozwiń  



odważna teza
z tym że nie do końca musi być prawdziwa
zdarzało mi się zabezpieczać piwnice z taką wentylacją
po zakończeniu bez likwidacji wentylacji wilgoci brak
czyli nie musi być to pewnik
Napisano
  Cytat

odważna teza
z tym że nie do końca musi być prawdziwa
zdarzało mi się zabezpieczać piwnice z taką wentylacją
po zakończeniu bez likwidacji wentylacji wilgoci brak
czyli nie musi być to pewnik

Rozwiń  

Chodzi o piwnice ,które nie posiadają (przekładki termicznej) izolacji cieplnej pomiędzy gruntem i ścianami ,takich piwnic nie wolno wietrzyć intensywnie otwierając okna ,drzwi w okresie letnim -upały bo to daje skutek odwrotny do zamierzonego .

Bezwładność cieplna takiej piwnicy jest ogromna (ściany + grunt) .




Napisano
  Cytat

Chodzi o piwnice ,które nie posiadają (przekładki termicznej) izolacji cieplnej pomiędzy gruntem i ścianami ,takich piwnic nie wolno wietrzyć intensywnie otwierając okna ,drzwi w okresie letnim -upały bo to daje skutek odwrotny do zamierzonego .

Bezwładność cieplna takiej piwnicy jest ogromna (ściany + grunt) .

Rozwiń  


wiesz mały problem cyrkulacja
cieplejsze górą chłodniejsze dołem
bez nawiewu mech troszkę ciężko tam ciepłe wtłoczyć w takiej ilości żeby się po ścianach lało.
ale ewidentnie efekt wzmaga się przy piwnicach o ścianach wilgotnych z tzw. natury i tu się zgodzić mogę w całej rozciągłości
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
  Cytat

wiesz mały problem cyrkulacja
cieplejsze górą chłodniejsze dołem
bez nawiewu mech troszkę ciężko tam ciepłe wtłoczyć w takiej ilości żeby się po ścianach lało.
ale ewidentnie efekt wzmaga się przy piwnicach o ścianach wilgotnych z tzw. natury i tu się zgodzić mogę w całej rozciągłości

Rozwiń  



Otworzenie okna to jeszcze nie jest jednoznaczne z intyensywna wentylacją - to z wentylacją ma tyle wspólnego, co włączenie wiatraka w upalny dzień z nadzieją, że temperatura w pomieszczeniu spadnie.
Napisano
A faktycznie zacytowałem Twój, za szybko myślałem. Generalnie uważam, że wilgoć w piwnicy to problem bardziej złożony niż wentylacja i różnica temperatur - fakt może być to jedno ze źródeł wilgoci.

Nie wyobrażam sobie, jak można prawidłowo "przewentylować" piwnicę, która ma jedno małe okienko pod sufitem, otwierając tylko to okienko icon_smile.gif
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
W pełni popieram zdanie animusa!

Użytkownik sam spowodował taki stan.

PYTANIA:
Ile osób, jak długo na dniówkę i jak ciężko tam pracuje?
KTO lub CO ma tam generować nadmiary wilgoci?
PO CO tam ma być intensywna wentylacja?

Adam M.

piotrek79

JAKI towar tam chcesz trzymać?
Elektronikę?

Warzywa i owoce?

Adam M.
Napisano
Nawiązując do wypowiedzi animusa

".W chłodne ściany piwnicy wpuszczasz ciepłe - gorące powietrze z zewnątrz więc następuje wykraplanie wody na scianach (punkt rosy)."

Witam, ciepłe powietrze trafia na zimne ściany i mamy wilgoć??? No cóż - genialne uproszczenie - ale z małym wyjątkiem - ściana w piwnicy to nie lustro w łazience.
Napisano (edytowany)
  Cytat

polemizowałbym

Rozwiń  



oj tam oj tam
zna historia takie przypadki gdzie zachodzą opisywane przez was objawy icon_smile.gif
bezsprzecznie są to wilgotne piwnice i skraplanie jest tą przysłowiową kroplą w czarze goryczy .
te same piwnice z tą samą wentylacją lecz po zabezpieczeniu nie wykazują najmniejszej ochoty na to by się tam cokolwiek skraplało .
czyli
twierdzę że zwalenie wszystkiego na " wentylację " jest zbytnim spłyceniem problemu bez szukania jego głębszych przyczyn.
gdyby wentylacja była szkodliwa to wiele piwnic powinno mieć problemy z wilgocią (bynajmniej wszystkie wentylowane) a nie wszystkie takie problemy posiadają

  Cytat

Witam, ciepłe powietrze trafia na zimne ściany i mamy wilgoć??? No cóż - genialne uproszczenie - ale z małym wyjątkiem - ściana w piwnicy to nie lustro w łazience.

Rozwiń  

wilgotna ściana bez względu czy cegła czy beton pod pewnymi względami od lustra się wiele nie różni bynajmniej w kontekście skraplania pary.


Edytowano przez MTW Orle (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
    • Niekoniecznie. Wyłącznik instalacyjny nadmiarowo-prądowy. Zasada działania i cel stosowania
    • W skrzynce przyłączeniowej nie wywaliło. Wywaliło w skrzynce, którą mam w domu.  Po włączeniu b16 który wywaliło oraz po wyłączeniu i włączeniu RCD zasilanie wróciło i do tej pory nie wywala. Zastanawia mnie to, że podczas zwarcia na jednym obwodzie światła nie było w całym domu.
    • Może też wywaliło bezpiecznik w skrzynce przyłączeniowej? Jakie tam masz zabezpieczenia? Dostęp tam ma chyba tylko firma dostarczająca energię 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...