Skocz do zawartości

Nowe drzwi wejściowe nie można otworzyć nawet do kąta 90st.


Recommended Posts

Niestety mam problem z nowo zamontowanymi drzwiami firmy Korzekwa.

http://www.korzekwa.com.pl/pl

Niestety producent chyba pierwszy raz sprzedał swoje drzwi jako otwierane na zewnątrz.

Inaczej firma Korzekwa przewidziała by że ozdobne listy na drzwiach będą się opierać na glifach drzwiowych i nie będzie ich można
swobodnie otworzyć.

Na czym polega problem widać na zdjęciach poniżej.


Brak obrazka


Brak obrazka


Brak obrazka


Brak obrazka


Brak obrazka


Brak obrazka



Firma sprzedała drzwi, skasował mnie na dużą sumę pieniędzy a ja mam teraz problem co z tym babolem zrobić.

Nie mam pomysłu jak to zrobić aby drzwi się swobodnie otwierały.

Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to podciąć ocieplenie ale więcej się już nie da bo obecnie jest już 1cm jak podetniemy więcej będzie widoczna pianka montażowa.

Drugi sposób to rozglifować glify drzwiowe ale musiał bym obecną krawędź glifu przesunąć na zewnątrz aż o 3cm.

Nie wiem czy tak duże rozglifienie przy 15cm grubości glifu będzie estetycznie wyglądać. Druga sprawa będzie to technicznie bardzo trudne do wykonania przy już zamontowanych drzwiach a na dodatek ocieplenie jest w wełny mineralnej.

Co w takim w takim razie można jeszcze zrobić innego. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.


Link do komentarza
Cytat

Pretensje można mieć do osoby wybierającej i montującej drzwi, która nie uwzględniła wystających elementów skrzydła.

Tego typu drzwi powinny być osadzane płytko w stosunku do lica ściany lub w kombinacji z bocznym świetlikiem.




Uważam że jest to wina firmy Korzekwa do której firma wcale się nie poczuwa.

Ale teraz bardziej mnie interesuje jakieś rozwiązanie żeby drzwi się normalnie otwierały.


Link do komentarza
Cytat

Uważam że jest to wina firmy Korzekwa do której firma wcale się nie poczuwa.

Ale teraz bardziej mnie interesuje jakieś rozwiązanie żeby drzwi się normalnie otwierały.



Proszę nie podcinać na wprost, tylko po skosie. Odrysować 4cm po obwodzie. Obciąć szlifierką tynk z siatka i klejem, nożykiem wełnę. Dla wyrównania płaszczyzny boków można wstawić pasy styropianu grubości 1cm. Klej, siatka, tynk mineralny na boki i będzie ok. Można też poszerzyć otwór a w poszerzenie powierzchni pomiędzy futryną a ścianą w nowym otworze w narożnikach wykonać sztukaterię ze styropianu lub listwami ozdobnymi. Drzwi są piękne i szkoda je niszczyć. Pracuję w branży zabezpieczeń pomimo to spotykałem się z tego typu problemami wykonując instalacje w obiektach chronionych architektonicznie. Czy firma która montowała drzwi była polecona przez producenta, posiadała autoryzację?
Wydaje mi się że montujący nie wykazali żadnej inwencji twórczej.
Link do komentarza
Cytat

Proszę nie podcinać na wprost, tylko po skosie. Odrysować 4cm po obwodzie. Obciąć szlifierką tynk z siatka i klejem, nożykiem wełnę. Dla wyrównania płaszczyzny boków można wstawić pasy styropianu grubości 1cm. Klej, siatka, tynk mineralny na boki i będzie ok. Można też poszerzyć otwór a w poszerzenie powierzchni pomiędzy futryną a ścianą w nowym otworze w narożnikach wykonać sztukaterię ze styropianu lub listwami ozdobnymi. Drzwi są piękne i szkoda je niszczyć. Pracuję w branży zabezpieczeń pomimo to spotykałem się z tego typu problemami wykonując instalacje w obiektach chronionych architektonicznie. Czy firma która montowała drzwi była polecona przez producenta, posiadała autoryzację?
Wydaje mi się że montujący nie wykazali żadnej inwencji twórczej.



Montaż wykonywał producent czyli firma Korzekwa.

Proponujesz rozglifienie otworu ale takie duże 4cm będzie brzydko wyglądać przy grubości ocieplenia 15cm.



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Tak jak napisał Ekspert z Redakcji drzwi są źle osadzone ,za głęboko. Wzywaj tych fachurów i nie wyrywają i poprawnie zamontują czyli muszą licować ze ścianą zewnętrzną lub ewentualnie możesz po obwodzie wyciąć wełnę tak aby się otwierały prawidłowo tylko to będzie nie ładnie wyglądało. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Niestety mam problem z nowo zamontowanymi drzwiami firmy Korzekwa.

Brak obrazka

Niestety producent chyba pierwszy raz sprzedał swoje drzwi jako otwierane na zewnątrz.

Inaczej firma Korzekwa przewidziała by że ozdobne listy na drzwiach będą się opierać na glifach drzwiowych i nie będzie ich można
swobodnie otworzyć.

Na czym polega problem widać na zdjęciach poniżej.


Array="" border="0" class="linked-image">

Firma sprzedała drzwi, skasował mnie na dużą sumę pieniędzy a ja mam teraz problem co z tym babolem zrobić.

Nie mam pomysłu jak to zrobić aby drzwi się swobodnie otwierały.

Pierwsza myśl jaka przychodzi do głowy to podciąć ocieplenie ale więcej się już nie da bo obecnie jest już 1cm jak podetniemy więcej będzie widoczna pianka montażowa.

Drugi sposób to rozglifować glify drzwiowe ale musiał bym obecną krawędź glifu przesunąć na zewnątrz aż o 3cm.

Nie wiem czy tak duże rozglifienie przy 15cm grubości glifu będzie estetycznie wyglądać. Druga sprawa będzie to technicznie bardzo trudne do wykonania przy już zamontowanych drzwiach a na dodatek ocieplenie jest w wełny mineralnej.

Co w takim w takim razie można jeszcze zrobić innego. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem.

Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi.



Ewidentnie wina leży po stronie montażystów drzwi ludzie bez wyobraźni.

U mnie ten problem został rozwiązany przez dodanie opaski ozdobnej w około futryny co jeszcze wyeksponowało bardziej drzwi .
Brak obrazka
Proszę się skontaktować z producentem niech dorobi opaskę i zamontuje ją a wybrniecie wszyscy z tej trudnej sytuacji . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ewidentnie wina leży po stronie montażystów drzwi ludzie bez wyobraźni.

U mnie ten problem został rozwiązany przez dodanie opaski ozdobnej w około futryny co jeszcze wyeksponowało bardziej drzwi .
Brak obrazka
Proszę się skontaktować z producentem niech dorobi opaskę i zamontuje ją a wybrniecie wszyscy z tej trudnej sytuacji .




Czyli u Ciebie opaska zachodzi na surowy mur bez ocieplenia? i dopiero masz glif?

Te opaski masz przyklejone o ościeżnicy?

Jakie grubości są te opaski?

Masz może jakieś zdjęcia z montażu drzwi? Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
A co sądzicie o takim rozwiązaniu problemu jak widać na zdjęciach.

Podpatrzyłem to u mojego kolegi który ma podobne drzwi.

Na glifie drzwiowym jest wycięty taki ząb.

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka

Brak obrazka


U mnie ten ząb miał by 7x7cm.

Potem było by 8cm glifu okiennego bo całkowita grubość ocieplenia to 15cm.

Być może u kolegi takie rozwiązanie sprawdziło się i wygląda estetycznie bo ma ścianę trójwarstwową czyli pełen pustak, ocieplenie 10cm i połówka pustka. Razem grubość muru wynosi 36cm.

U mnie jest ściana dwuwarstwowa przez co proporcje tego wcięcia będą inne



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czyli u Ciebie opaska zachodzi na surowy mur bez ocieplenia? i dopiero masz glif?

Te opaski masz przyklejone o ościeżnicy?

Jakie grubości są te opaski?

Masz może jakieś zdjęcia z montażu drzwi?



Tak opaski u mniie zachodzą na surowy mur bo u mnie ściana trójwarstwowa .Ale można częściowo wystawić ościeżnicę w styropianie wtedy pod opaskami będzie izolacja .


Do ościeżnicy były dokręcone listwy zlicowane na brzegu futryny dookoła i na nich jest zamontowana opaska zawieszona na wieszakach
Wymiary opaski to
szerokość 10 cm
grubość jest różna bo wyfrezowane są zewnętrzny bok 25 mm wewnętrzny bok 12 mm
korona nad drzwiami szerokość 15cm
grubość jest różna bo wyfrezowane są zewnętrzny bok 50 mm wewnętrzny bok 30 mm
zdjęć montażu niestety nie robiłem a szkoda ale wyrysuję przekrój :
Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Oby Odaro nie obdzierał ścian ze styropianu wokół drzwi. Weźmy pod uwagę, że izolacja termo powinna łączyć się z ościeżnicą drzwi - minimalizacja mostka termicznego. Popieram poprzednią propozycję Animusa - dodanie opaski drewnianej. Ewentualnie glify wykonać pod kątem, aby drzwi otwierały się na co najmniej 90 stopni, a warstwa styropianu nie została zbytnio zubożona.
Link do komentarza
Cytat

Oby Odaro nie obdzierał ścian ze styropianu wokół drzwi. Weźmy pod uwagę, że izolacja termo powinna łączyć się z ościeżnicą drzwi - minimalizacja mostka termicznego. Popieram poprzednią propozycję Animusa - dodanie opaski drewnianej. Ewentualnie glify wykonać pod kątem, aby drzwi otwierały się na co najmniej 90 stopni, a warstwa styropianu nie została zbytnio zubożona.




Ale nie zamierzam obdzierać ścian z ocieplenia.

Ocieplenie będzie tylko zamiast 15cm grubości to będzie 7cm za to wjadę bardziej ociepleniem na ościeżnicę.

Uważasz że to będzie za mało.

Pomysł Animusa jest bardzo dobry ale w przypadku ściany trójwarstwowej.



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ale nie zamierzam obdzierać ścian z ocieplenia.

Ocieplenie będzie tylko zamiast 15cm grubości to będzie 7cm za to wjadę bardziej ociepleniem na ościeżnicę.

Uważasz że to będzie za mało.

Pomysł Animusa jest bardzo dobry ale w przypadku ściany trójwarstwowej.



To wersja trudna dla ścian dwuwarstwowych

Brak obrazka

Drzwi z futryną typową:
Brak obrazka

Z jedną szeroką opaską i ćwierćwałkiem :
Brak obrazka Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To chyba chybiony i fałszywy argument, bo klimatyzator jednak dmucha powietrzem zagrzanym do o wiele wyższej temperatury niż te 22 stopnie, chcąc osiągnąć zadaną temperaturę i pewnie to jest o wiele wyższa temperatura niż 30 st. Nie mierzyłem ale tak na wyczucie to znacznie przkracza trzydziestkę. Więc to akurat w drugą stronę działa, jeśli chodzi o tę "róznicę temperatur", czyli na korzyść hydrauliki. 
    • Ogrzewanie hydrauliczne, które występuje w 99% nowych polskich domach jest mniej efektywne i droższe niż bezpośrednie ogrzewanie pompą powietrze-powietrze, bo COP zależy od różnicy temperatur, a wodę trzeba ogrzać do ok 30°C, za powietrze do 22°. Proponuję zainteresować się systemem HVAC. V-wentylacja z odzyskiem ciepła wykonana pod ilość mieszkańców, a nie na kubaturę. Musi być, gdy chcemy używać klimatyzacji, bo latem przy chłodzeniu wentylacja grawitacyjna nie działa i oddychamy coraz bardziej zużytym powietrzem, co prowadzi do różnych dolegliwości. AC- jakość powietrza, za którą odpowiadają rewersyjne pompy ciepła (klimatyzatory). Temperatura cały rok, a wilgotność, która tworzy zaduch latem (tryb dry). H- ogrzewanie, czyli w przypadku, gdy klimatyzacja nie da rady (zazwyczaj kilka dni w roku) do uruchamiają się maty grzewcze. Ogrzewanie oporowe to COP 1, ale ono jest w tym systemie tylko wspomaganiem na wypadek ekstremalnych mrozów, awarii, czy dla komfortu, gdy ktoś chce bardziej dogrzać pokój. Poza tym pompy ciepła wciąż działają, więc zużycie jest śladowe. Dlaczego potrzebne są maty? Czy nie można dobrać większej mocy klim? Chodzi o to, że sezon grzewczy trwa ponad pół roku, a średnia temperatura w tym czasie w ostatnich latach to +5C i wciąż rośnie. Jeśli pompa będzie za duża to przez większość sezonu będzie działać on-off i łączne zużycie wyjdzie 2-3x większe. Jeśli rekuperacja jest zrobiona zgodnie ze sztuką, czyli działa na 20-30m3//osobę to klimy 30W/m2 są wystarczające. Cały system wychodzi przy okazji najtaniej i zapewnia zużycie poniżej 15kWh/m2. Ponadto warto wiedzieć, że powietrze nawiewane z anemostatów po odzysku ciepła jest tylko o kilka stopni chłodniejsze od domowego. Gdy podajemy je z góry to zapobiega ścieleniu się ciepłego przy suficie, a samo zanim opadnie zdąży się ogrzać. Daje to komfort w strefie przebywania ludzi. System musi być kompletny i dobrze przemyślany. 
    • A stoją zapewne obok siebie... więc jak zrobi się z nich  "kątownik" - będą stały jeszcze stabilniej...
    • Może być różnie, bo one są dość wiotkie. Zależy też, jak równa jest posadzka w garażu.
    • Komentarz dodany przez G: Beton nie kosztuje 200-250. Ceny z przed pandemi
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...