Skocz do zawartości

gorąco na poddaszu


Recommended Posts

Napisano
witam
w moim domu mam dwuspadowy dach, poddasze uzytkowe g-k ocieplilem 25 cm welny, dach pokryty jest blachą
przed budowa czytalem rozne opinie ze na poddaszu jest w lecie cieplo ale nie przypuszczalem ze bedzie az tak ... goraco

zastanawiam sie co mozna by z tym zrobic, wełna jest w skosach i w suficie
na sufitem jest jeszcze stryszek o kształcie trójkąta, zastanawiam sie czy ewentualne ocieplenie strychu cos zmieni jesli chodzi o temperatury w lecie w pokojach na poddaszu ?

ewentulanie moze forumowicze maja jakies inne pomysly ?
Napisano
Cytat

witam
w moim domu mam dwuspadowy dach, poddasze uzytkowe g-k ocieplilem 25 cm welny, dach pokryty jest blachą
przed budowa czytalem rozne opinie ze na poddaszu jest w lecie cieplo ale nie przypuszczalem ze bedzie az tak ... goraco

zastanawiam sie co mozna by z tym zrobic, wełna jest w skosach i w suficie
na sufitem jest jeszcze stryszek o kształcie trójkąta, zastanawiam sie czy ewentualne ocieplenie strychu cos zmieni jesli chodzi o temperatury w lecie w pokojach na poddaszu ?

ewentulanie moze forumowicze maja jakies inne pomysly ?



Zrób otwory wentylacyjne u góry ścian szczytowych. Oczywiście osłonięte kratkami. Tak żeby przestrzeń tego stryszku była wentylowana. To może trochę pomóc, ale na zbyt wiele nie licz. Jeśli masz okna dachowe to kup do nich rolety, najlepiej zewnętrzne.
Poddasze użytkowe niestety tak ma, że zawsze będzie nagrzewać się bardziej niż pełne piętro. W końcu dach masz przez cały dzień wystawiony na bezpośrednio padające promienie słoneczne.
Napisano
Cytat

Zrób otwory wentylacyjne u góry ścian szczytowych. Oczywiście osłonięte kratkami. Tak żeby przestrzeń tego stryszku była wentylowana. To może trochę pomóc, ale na zbyt wiele nie licz. Jeśli masz okna dachowe to kup do nich rolety, najlepiej zewnętrzne.
Poddasze użytkowe niestety tak ma, że zawsze będzie nagrzewać się bardziej niż pełne piętro. W końcu dach masz przez cały dzień wystawiony na bezpośrednio padające promienie słoneczne.


możesz wspomóc wentylację, montując nasady kominowe aby nagrzane powietrze szybciej uchodziło, a nawiewało trochę chłodniejsze z zewnątrz

Napisano
Przede wszystkim należy zapewnić dobrą wentylację stryszku - każda izolacja spowalnia jedynie przepływ ciepła i jeśli nie będzie ono odprowadzane, to z czasem temperatury po obu stronach będą zbliżone.

Istotny jest też udział powierzchni skosów w całej powierzchni izolacyjnej - przy znacznym udziale izolowanie strychu niewiele pomoże. Pozostaje wtedy zamontowanie klimatyzacji lub ochrona zewnętrzna przed nasłonecznieniem np. drzewa.
Napisano
Dokładnie jak w powyższym poście, sama izolacja jest bardzo ważna i z tym się zgadzam,jednak nie w mniejszym stopniu niż wentylacja. Jeżeli nie będzie odpowiednia,po jakimś czasie może pojawić się problem z wilgocią.
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Krycie to blacha, zacznij od sprawdzenia (i ew. naprawienia) czy wykonana jest wentylacja połaci dachu (wlot powietrza pod blachę w okapie np. w obrębie pasa rynnowego i wylot w kalenicy lub kominkach umieszczonych w niej lub pod nią.
W dalszej kolejności korzystne wspomagające rozwiązanie to wykonanie buforu tj. wentylacja przestrzeni nieużytkowej. Edytowano przez Drywall (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Problem może ustąpić pod warunkiem dobrej wentylacji powietrza oraz zamontowania nawiewników okiennych. Na Twoim miejscu spróbowałbym właśnie tego.
Napisano
Pomijając fakt że wentylacja pomieszczeń mieszkalnych jest jak najbardziej konieczna,
to co dadzą same nawiewniki w przegrzewających się pomieszczeniach na poddaszu?
Jak pisze GipsKartonITD rozwiązania trzeba szukać w odcięciu się od grzejnika słonecznego jakim jest dach kryty blachą.
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Cytat

W sumie racja,warto zniwelować przyczynę takiego stanu rzeczy,a następnie pomyśleć o innych rozwiązaniach jak chociażby nawiewniki.



Masz jaką obsesję w temacie "nawiewniki" ?
Napisano
nawiewniki, mikrowentylacja lub po prostu uchylone okna nie dadzą rady jeśli nie będzie odcięcia od źródła ciepła oraz jeśli gorące powietrze nie będzie usuwane
  • 3 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Oto instrukcja krok po kroku, jak skutecznie odszarzyć i odnowić taras drewniany za pomocą Osmo -Gel 6609:     Krok 1: Przygotowanie tarasu Usuń meble ogrodowe i inne przedmioty z tarasu. Zamiataj taras, aby usunąć luźny brud, liście i inne zanieczyszczenia. Dokładnie zwilż powierzchnię wodą – to pomoże żelowi równomiernie wniknąć w drewno. Zabezpiecz metalowe elementy i rośliny – przykryj je np. folią, aby uniknąć uszkodzeń przez preparat. Krok 2: Aplikacja Osmo żel do odszarzania ;6609 Dokładnie wymieszaj preparat przed użyciem. Nałóż żel obficie pędzlem lub szczotką wzdłuż słojów drewna. Żel ma konsystencję zapobiegającą ściekaniu, więc nadaje się również na powierzchnie pionowe. Pozostaw żel na około 20 minut, nie dopuszczając do jego wyschnięcia. W razie potrzeby możesz lekko zwilżyć powierzchnię wodą w trakcie działania. Krok 3: Czyszczenie powierzchni Po upływie 20 minut, wyszoruj powierzchnię szczotką tarasową (np. Osmo szczotka do tarasów) zgodnie z kierunkiem słojów drewna. Dokładnie spłucz wodą, najlepiej z użyciem węża ogrodowego lub myjki niskociśnieniowej. Pozostaw drewno do całkowitego wyschnięcia – minimum 24–48 godzin. Krok 4: Ochrona drewna po odszarzeniu Po wyschnięciu drewna, zabezpiecz taras odpowiednim olejem do drewna Osmo, np.: Osmo Tarasowy Olej Ochronny (dla naturalnego wyglądu) Osmo Olej do tarasów z pigmentem (jeśli chcesz odświeżyć kolor) Aplikuj olej cienką warstwą pędzlem lub aplikatorem do oleju, zgodnie z instrukcją producenta. Wskazówki dodatkowe: Pracuj w pochmurny, ale suchy dzień – nie stosuj środka w pełnym słońcu ani przed deszczem. Nie rozcieńczaj żelu – produkt jest gotowy do użycia. Wydajność: ok. 10 m² z 1 litra przy jednej aplikacji (w zależności od stopnia poszarzenia). Chcesz, żebym przygotował z tego wersję do druku lub do umieszczenia na stronie/sklepie?
    • Ostatnio wchodzę na poddaszę pod wieczór, a nagle się zachmurzyło, drzwi na przestrzał otwarte. Ubieram podkoszulek i nie wiem o co chodzi, bo podkoszulek mokry. Patrzę na higrometr, a tu 89%. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Dobrze, ze się w końcu dowiedziałeś. Przecież mrówki mają "mszycowe" farmy (albo fermy) i nie dadzą ich tknąć, bo mają darmową spadź, żarelko do oporu. Ja od dawna kleję lepem pnie wszystkich drzew i co się tylko da. To taka taśma, dwustronnie klejona. Jedna strona klei do drzewa (korę pnia trzeba w tym miejscu delikatnie zrównać, żeby szparami nie przechodziły pod spodem) i dookoła pociągnąć pasek, taki na 5 centymetrów. A wtedy warstwy wierzchniej żadna mrówka nie przejdzie. I po zawodach. Na rok jest spokój.     Nie skłaniaj się. Mnie schły gałązki wiśnio-czereśni. Wyszukałem gdzieś, ze to szkodnik, którego larwy żyją pod warstwą kory i stamtąd szkodzą. I ze walka z nimi jest bardzo trudna. Wiec drzewka poszły pod siekierę i mam spokój. U Ciebie też może być coś, co mieszka w ukryciu.  
    • Są układy do sterowania żyrandolem na dwóch przewodach + PE oddzielny (nawet w sklepie AVT są), więc nie ma problemu. 
    • Zrobiłem dziś doświadczenie ekologiczne. Zabrałem z Katalpy dwie żywotne larwy biedronki i przeniosłem na słoneczniki zaatakowane mszycami. W momencie zaczęły mszyce pożerać. Dwie minuty. Mrówki które o mszyce dbają, w momencie je zaatakowały. Tak agresywnie, że larwy biedronki okaleczone odpadły z rośliny jedna po drugiej. Wniosek? Tępić mrówki! Tępić! Nie ma z nich w ogrodzie pożytku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...